همان طور که می دانید بسیاری از متقاضیان تمایل دارند که در رشته دندانپزشکی ادامه تحصیل دهند و برای آینده تحصیلی و شغلی خود را بر روی این رشته برنامه ریزی کرده اند.
به دلیل وجود دانشگاه های معتبر در چک و اساتید رده بالا از نظر آموزش آکادمیک، رشته دندانپزشکی در دانشگاه های معروف و معتبر کشور چک در حال تدریس می باشد.
همچنین هزینه تحصیل در چک در مقایسه با خدمات آموزشی که به دانشجویان ارائه می شود، سبب محبوبیت تحصیل دندانپزشکی در چک شده است و هر ساله دانشجویان زیادی برای ادامه تحصیل در دندانپزشکی به کشور چک مهاجرت می کنند و خواستار تحصیل دندانپزشکی در چک می باشند.

شرایط پذیرش در دانشگاه های چک

با توجه به سخت گیری در تایید و پذیرفتن دانشجویان بین المللی در تحصیل دندانپزشکی در چک و در دانشگاه های معروف چک مانند آزمون ورودی، مصاحبه شفاهی در باب انگیزه و اهداف فرد و… بعضی از دانشگاه های مشهور و مورد تایید چک با مراکز و کالج های معتبر قرارداد منعقد می کنند.
یا خودشان کالج هایی را برقرار می کنند که دانش آموز این امکان را داشته باشند یک دوره پیش ورود به پزشکی به نام foundation را در این کالج ها گذرانده و به صورت تخصصی آموزش آکادمیک ببینند و برای ورود به بهترین دانشگاه های پزشکی آماده شوند. دانش آموزان بایستی در این دوره بسیار درس بخوانند و بر روی دروس تخصصی تمرکز کنند تا بتوانند برای امتحان ورود به دانشگاه خود را آماده سازند.

یکی از بهترین دانشگاه های پزشکی در کشور چک دانشگاه چارلز چک می باشد که در سال 1348 تاسیس شد و اولین دانشگاه شمال آلپ و یکی از قدیمی ترین دانشگاه های اروپا می باشد، قابل ذکر است فارغ التحصیلان دانشگاه چارلز شامل بسیاری از دانشمندان بین المللی و مشهور و معتبر است که در تمام زمینه های علمی درخشیده اند.

دانشکده پزشکی چالز

دانشکده پزشکی چارلز مدرک وزارت آموزش عالی ایالات متحده را به عنوان اولین دانشکده جمهوری چک به دست آورد، دانشگاه چارلز دارای چندین دانشکده می باشد از جمله: 5 دانشکده پزشکی، سه دانشکده دندانپزشکی، یک دانشکده داروسازی و یک دانشکده تربیت بدنی و ورزش.

دانشکده پزشکی در پراگ

دانشکده های پزشکی در پراگ، هاداکرالو و پیلن واقع شده اند، دانشکده داروسازی در هارده کراولو می باشد و همچنین دانشکده تربیت بدنی و ورزش در پراگ واقع شده است.
شناخته شده ترین همایش ها و کنفرانس های علمی که یکی از معتبرترین و قدیمی ترین این کنفرانس ها day Sazama’s است، یک کنفرانس سالانه است که بیش از 20 سال است به طور منظم هر سال در این دانشگاه برگزار می شود تا دانش آموزان دندانپزشکی و دانش آموزان را با دانش و اطلاعات عملی جدید به روز کند و اطلاعات جدید و تجربه های علمی جدید را در اختیار دانشجویان قرار دهند.

متقاضیان رشته دندانپزشکی این دانشگاه در نظر داشته باشند فعالیت های تحقیقاتی با پیاده سازی روش های جدید تشخیصی و روش های درمان مدرن در این دانشگاه همراه است که مهم ترین آنها عبارتند از: جراحی انکولوژیک و براکی تراپی، تراوات بینی، ایمپلنت های دندانی و بازسازی پروتزهای پس از آن در افراد ناتوان، درمان بیماری های پریودنتال، داروهای خوراکی، مراقبت های دندانپزشکی پیچیده از افراد مبتلا به اختلالات روحی و روانی، اقدامات پیشگیرانه مدرن در کودکان پیش دبستانی و مدرسه و بسیاری موارد دیگر که همگی با روش ها و متدهای جدید در حال تحقیق می باشند.

دوره تحصیل دندانپزشکی در چک و هزینه تحصیل

دوره تحصیل دندانپزشکی در چک در دانشگاه چارلز پراگ 5 سال طول می کشد که به زبان انگلیسی برای دانشجویان اینترنشنال تدریس می شود، 300 واحد درسی بایستی توسط دانشجویان گذرانده شود و هزینه تحصیل دندانپزشکی در چک سالی حدود 12 هزار یورو می باشد.

آزمون ورودی این دانشگاه در خود این دانشگاه و نمایندگی های آن برگزار میشود که متاسفانه در کشور ما محل آزمون وجود ندارد. این آزمون شامل دروس و شرایط زیر میباشد:

  • فیزیولوژی و آناتومی بدن انسان 20 سوال
  • زیست 20 سوال
  • شیمی 20 سوال
  • فیزیک 20 سوال
  • هر جواب درست 1 نمره
  • هر جواب غلط 25/0- نمره
  • هر سوال بی جواب 0 نمره
  • مدت آزمون 2 ساعت و 45 دقیقه

سوالات متداول

بهترین دانشگاه پزشکی در چک کدام است؟

دانشگاه چالز چک

دوره دندانپزشکی در دانشگاه چالز چک چند ساله است؟

5 ساله

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
مهاجرت به چک مهاجرت به چک

مهاجرت به چک و روش های اقامت در چک در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. مهاجرت به چک از طریق ر...

انواع بورسیه های تحصیلی در چک انواع بورسیه های تحصیلی در چک

امروزه بسیاری از افراد قصد تحصیل در بهترین دانشگاه های معتبر اروپا و دریافت بورسیه تحصیلی ...

تحصیل پزشکی در چک تحصیل پزشکی در چک

هر ساله هزاران دانشجوی بین المللی دانشگاه های چک را برای آموزش پزشکی به زبان انگلیسی انتخا...

نظرات کاربران
Call Now Button