کشور فنلاند مانند اکثر کشورهای اروپایی نیز امکان تحصیل را برای دانشجویان بین المللی فراهم آورده تا این افراد بتوانند از امکانات و شرایط لازم جهت ادامه تحصیل برخوردار باشند که در این خصوص تحصیل دندانپزشکی در فنلاند می تواند راهی برای اخذ ویزای تحصیلی برای دانشجویان متقاضی باشد.

با توجه به اینکه هزینه های تحصیل در فنلاند نسبت به سایر کشورهای حوزه اسکاندیناوی مقرون به صرفه می باشد، تحصیل دندانپزشکی در فنلاند می تواند یک فرصت ایده آل برای دانشجویان و متقاضیان مهاجرت به اروپا ایجاد نماید که به واسطه ویزای تحصیلی به سایر کشورهای اروپایی به راحتی رفت و آمد داشته باشند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به فنلاند موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به فنلاند ” بیاندازید.

تحصیل دندانپزشکی در فنلاند
تحصیل دندانپزشکی در فنلاند

تحصیل دندانپزشکی در فنلاند – مزایای تحصیل دندانپزشکی در فنلاند

مزایای تحصیل دندانپزشکی در فنلاند عبارتند از:

  1. مقرون به صرفه بودن هزینه های تحصیل دندانپزشکی در فلاند به نسب دیگر کشورهای اروپایی
  2. دانشگاه های معتبر با داشتن سطح علمی بالا در سطح جهان و اروپا
  3. اعطای مدارک پزشکی و دندانپزشکی معتبر بین المللی به دانشجویان
  4. ارائه کمک هزینه تحصیل و بورسیه های دولتی و دانشگاهی به افراد متقاضی

شایان ذکر است برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اقامت و تابعیت فنلاند مقاله ” اقامت در فنلاند ” را مطالعه بفرمایید.

مزایای تحصیل دندانپزشکی در فنلاند
مزایای تحصیل دندانپزشکی در فنلاند

تحصیل دندانپزشکی در فنلاند – شرایط تحصیل دندانپزشکی در فنلاند

تحصیل دندانپزشکی در فنلاند به زبان بومی این کشور یعنی زبان فنلاندی می باشد و افراد متقاضی باید مدرک زبان فنلاندی خود را جهت ادامه تحصیل در این مقطع تحصیلی ارائه دهند.
با این حساب داشتن مدرک زبان برای گذراندن دوره پزشکی و دندانپزشکی در فنلاند جز پیش نیازها می باشد. دوره تحصیل پزشکی در فنلاند 6 سال می باشد که بر این اساس دوره تحصیل دندانپزشکی در فنلاند حدود 5 سال طول می کشد.
با توجه به اینکه تحصیل در دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی فنلاند به زبان فنلاندی می باشد برخی دانشگاه های فنلاند شرقی امکان تحصیل دانشجویان را به زبان انگلیسی فراهم آورده اند، البته برخی دروس، در رشته های پزشکی به زبان انگیسی خواهد بود.

تحصیل در کشور فنلاند در رشته دندانپزشکی مانند سایر کشورها علاوه بر داشتن معدل بالا و مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی تجربی مستلزم ارائه مدرک زبان می باشد افرادی که تمایل به اخذ پذیرش دانشگاه های پزشکی این کشور را دارند باید مدرک زبان خود را ارائه دهند.

دوره کالج پریمدیکال در فنلاند

دوره تحصیل دندانپزشکی در فنلاند مانند سایر کشورها مستلزم گذراندن دوره کالج پریمدیکال یا پیش دانشگاهی مجدد با نظام آموزشی فنلاند می باشد که پس از گذراندن دوره کالج از افراد متقاضی آزمون اخذ می شود که پس از موفقیت در این آزمون می توانند وارد دانشگاه های پزشکی این کشور شوند.
بدین ترتیب کشور فنلاند هیچ گونه دوره های زبانی برای افراد متقاضی در نظر نگرفته است و بر این اساس نیز این کشور ویزای دوره زبان را صادر نمی کند پس با این تفاسیر افراد متقاضی ادامه تحصیل در دانشگاه های پزشکی این کشور بایستی مدرک زبان فنلاندی خود را گذرانده باشند و مدرک خود را ارائه دهند. البته لازم به ذکر است که تحصیل در دیگر رشته در کشور فنلاند به زبان انگلیسی امکان پذیر خواهد بود.

یکی دیگر از موارد لازم برای ورود به دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی فنلاند شرکت در آزمون ورودی پزشکی این کشور می باشد که یکی از شرایط شرکت در این آزمون داشتن مدرک زبان فنلاندی می باشد. آزمون پزشکی و دندانپزشکی فنلاند هر ساله در ماه می انجام می شود و افراد متقاضی باید به صورت اینترنتی در ماه های مارس و آوریل اقدام به ثبت نام کنند.

دوره کالج پریمدیکال در فنلاند
دوره کالج پریمدیکال در فنلاند

تحصیل دندانپزشکی در فنلاند – دانشگاه های علوم پزشکی فنلاند

دانشگاه های علوم پزشکی فنلاند عبارتند از:

  1. دانشگاه هلسینکی در فنلاند
  2. دانشگاه ایسترن فنلاند
  3. دانشگاه اولو
  4. دانشگاه تمپر
  5. دانشگاه تورکو
  6. دانشگاه ییواسکیلا

تحصیل دندانپزشکی در فنلاند – دانشگاه علوم پزشکی فنلاند

تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه علوم پزشکی فنلاند براساس استانداردهای بین المللی می تواند فرصت مناسبی برای دانشجویان بین المللی ایجاد کند تا در یکی از برترین دانشگاه های فنلاند جهت ادامه تحصیل اقدام کنند.
دانشگاه علوم پزشکی فنلاند در سطح بین المللی از رنکینگ بسیار خوبی برخوردار می باشد. رشته های ارائه شده در این دانشگاه شامل کلیه رشته های پزشکی از جمله دندانپزشکی و رشته های پیراپزشکی مانند: پرستاری، زیست شناسی، بیولوژی و دیگر رشته ها می باشد.

دانشگاه علوم پزشکی فنلاند
دانشگاه علوم پزشکی فنلاند

تحصیل دندانپزشکی در فنلاند – هزینه تحصیل دندانپزشکی در فنلاند

تحصیل در فنلاند در دانشگاه های پزشکی مستلزم به پرداخت هزینه های تحصیل می باشد که بر این اساس هزینه تحصیل دندانپزشکی در فنلاند به طور میانگین در حدود 8 الی 25 هزار یورو می باشد.
هزینه زندگی در کشور فنلاند برای یک نفر در طول هر ماه در حدود ماهیانه 800 الی 1000 یورو می باشد.با توجه به اینکه کشور فنلاند مانند سایر کشورها اجازه کار حین تحصیل را به دانشجویان بین المللی می دهد. دانشجویان اجازه کار 250 ساعت در هفته ای دارند که ، بخشی از هزینه های زندگی خود را در فنلاند پوشش دهد.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل دندانپزشکی در لوکزامبورگ تحصیل دندانپزشکی در لوکزامبورگ

کشور لوکزامبورگ یک کشور اروپای غربی می باشد که به دریا دسترسی ندارد. اقتصاد بسیار پویا کشور...

تحصیل دندانپزشکی در نیوزلند تحصیل دندانپزشکی در نیوزلند

با توجه به موقعیت جغرافیایی نیوزلند که جز استرالیا هیچ کشور آشنای دیگری در نزدیکی آن وجود ن...

تحصیل دندانپزشکی در مالزی تحصیل دندانپزشکی در مالزی

کشور مالزی، یکی از پیشرفته ترین کشورهای جنوب شرق آسیا است که در بیشتر فصول سال آب و هوای گرم...

نظرات کاربران
Call Now Button