تحصیل دندانپزشکی در سوئد با توجه به کیفیت بالای تحصیل در سوئد، مورد توجه بسیاری از متقاضیان تحصیل دندانپزشکی در اروپا واقع شده است .به عبارتی کشور سوئد با بهره گیری از پیشرفته ترین سیستم آموزشی و امکانات تحصیل هر ساله مقصد مناسب و پرطرفداری برای بسیاری از متقاضیان تحصیل دندانپزشکی در سوئد از سراسر دنیا بوده است.
میزان مالیات بر درآمد در کشور سوئد نسبت به کشورهایی مانند فرانسه و آلمان پایین تر می باشد و همچنین امکان کاریابی دندان پزشکان در سوئد پس از تحصیل دندانپزشکی در سوئد بسیار بالا است.

شایان ذکر است برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اقامت و تابعیت سوئد مقاله ” اقامت در سوئد ” را مطالعه بفرمایید.

تحصیل دندانپزشکی در سوئد
تحصیل دندانپزشکی در سوئد

تحصیل دندانپزشکی در سوئد – شرایط تحصیل دندانپزشکی در سوئد

شرایط تحصیل دندانپزشکی در سوئد  به این صورت است که بسیاری از دانشگاه های دندانپزشکی سوئد، دارای  ترم های بهار و پاییز می باشند. تحصیل دندانپزشکی در سوئد به زبان انگلیسی خواهند بود و مستلزم به داشتن مدرک زبان آیلتس 7 برای متقاضیان خارجی الزامی می باشد اما با توجه به دانشگاهی که انتخاب می کنید می تواند این نمره متفاوت باشد.

در صورت نداشتن مدرک زبان انگلیسی، متقاضی می تواند دوره های کالج زبان انگلیسی در سوئد را بگذارند و با اخذ نمره قبولی، تحصیل دندانپزشکی در سوئد را آغاز نماید. تحصیل دندانپزشکی در سوئد، حدود 5 سال به صورت تمام وقت طول می کشد که شامل دوره های جراحی دندان، دوره های بالینی دندان و علوم پزشکی عمومی می باشد و به مدت یکسال و نیم به صورت کارورزی می باشد. دوره های بهداشت دهان و دندان شامل 3 سال تحصیل تمام وقت می باشد که پس از پایان دوره به دانشجویان مدرکی تحت عنوان متخصص بهداشت دندان اعطا می شود.

برنامه آموزش تکنسین دندانپزشکی سوئد 3 سال به صورت تحصیل تمام وقت می باشد که دانشجویان در آزمایشگاه های مجهز دندانپزشکی در سوئد این دوره را به پایان می رسانند.
در رشته دندانپزشکی در سوئد حداقل 2 سال آموزش تحت عنوان دندانپزشکی عمومی برگذار می شود و دانشجویان پس از پایان این دوره می بایست مراحل ثبت نام دندانپزشکی تخصصی را سپری نمایند.

تحصیل دندانپزشکی در سوئد

تحصیل دندانپزشکی در سوئد – مزایای تحصیل دندانپزشکی در سوئد

مزایای تحصیل دندانپزشکی در سوئد عبارتند از:

  • اجازه تحصیل رایگان برای فرزندان زیر 18 سال دانشجو در سوئد.
  • اجازه داشتن همراه برای دانشجو (همسر و فرزندان زیر 18 سال )
  • تمدید ویزای تحصیلی شش ماه به مدت یکسال بدون پرداخت شهریه مجدد به دانشگاه
  • دانشجو اجازه 20 ساعت کار در هفته دارد.
  • بهره مندی از خدمات درمانی رایگان حین تحصیل دندانپزشکی در سوئد
  • دانشگاه های دندانپزشکی سوئد مورد تایید وزارت بهداشت ایران می باشد.
  • متقاضیان تحصیل در سوئد، پس از اتمام تحصیل می توانند درخواست اقامت کاری کنند و بعد از 3تا 5 سال کار کردن  می توانند اقامت دائم سوئد اخذ نمایند.
  • تحصیل رایگان برای همسر دانشجویی که هزینه تحصیل پرداخت می کند بعد از گذشتن یک ترم، امکان پذیر است .

یکی از روش های مهاجرت به سوئد از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به سوئد ” اطلاعات کسب کنید .

تحصیل دندانپزشکی در سوئد – دانشگاه های معتبر دندانپزشکی در سوئد

تحصیل در دانشگاه های سوئد میتواند یکی از بهترین اتفاق های زندگی یک دانشجو باشد، کیفیت بالای تحصیل و زندگی و سطح بالای دانشگاه های این کشور میتواند فرصت های شغلی بسیار خوبی را برای افراد فراهم می نماید از همین رو هر ساله متقاضیان زیادی برای تحصیل دندانپزشکی در سوئد اقدام کرده و به این کشور مهاجرت می کنند. دانشگاه های معتبر دندانپزشکی درسوئد شامل:

همچنین می توان از معتبر ترین مراکز علمی می توان به انستیتون کارولینسکا اشاره کرد که بیش از 22 دپارتمان داشته که شامل تحصیل دندانپزشکی در سوئد می باشد. کتابخانه این انستیتو بزرگ ترین کتابخانه در محدوده اسکاندیناوی است.

دانشگاه های معتبر دندانپزشکی در سوئد
دانشگاه های معتبر دندانپزشکی در سوئد

مدارک مورد نیاز برای تحصیل دندانپزشکی در سوئد

برای اخذ پذیرش در دانشگاه های سوئد نیاز است که تحصیلات خود در دوره متوسط یا معادل آن را تکمیل کنید و آخرین مدرک تحصیلی و ریز نمرات، کپی و اصل شناسنامه و کارت ملی، ارائه انگیزه نامه تحصیلی در سوئد، مدرک زبان و… را با خود به همراه داشته باشید. مدارک مورد نیاز برای تحصیل دندانپزشکی درسوئد به شرح زیر می باشد:

  1. گواهی عدم سوپیشینه کیفری
  2. سوابق کاری، ترجمه و تایید شود
  3. مدرک پیش دانشگاهی یا دیپلم نظام قدیم و ریز نمرات ترجمه  و تایید شود.
  4. یک سری کپی از ترجمه شناسنامه و پاسپورت متقاضی که حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد.
  5. داشتن حساب بانکی معتبر و گردش سه ماهه حداقل 15 هزار یورو و ارایه تمکن مالی از بانک
  6. انجام آزمایش های پزشکی و داشتن گواهی سلامت.
  7. داشتن مدرک زبان انگلیسی بین المللی

هزینه تحصیل دندانپزشکی در سوئد

برای افرادی که اقامت در سوئد به صورت دائم دارند هزینه تحصیل دندانپزشکی در سوئد رایگان است. امکان بورسیه وکمک هزینه تحصیلی توسط دولت سالانه میلیون ها دلار برای دانشجویان خارجی ممتاز که دارای شرایطی خاصی هستند موجود می باشد. هزینه تحصیل در رشته دندانپزشکی در سوئد حدود 180000 کرون سوئد درسال است که هر دانشجو ملزم به پرداخت آن است.

هزینه تحصیل دندانپزشکی در سوئد
هزینه تحصیل دندانپزشکی در سوئد

هزینه زندگی در سوئد، ماهانه 2000 تا 3500 کرون میباشد که شامل هزینه های مسکن، غذا، رفت و آمد، بیمه و سایر هزینه هایی است که دانشجوی بین المللی مستلزم به پرداخت آن ها در زمان تحصیل خود در کشور سوئد می باشد.
از همین رو دولت کشور سوئد برای کمک به دانشجویان اجازه کار در حدود 10 الی 20 ساعت در هفته را به آنها داده تا بتوانند از پس هزینه های خود برآیند. افراد می توانند با تجربه کار دانشجویی بین 10 الی 13 یورو در ساعت درآمد داشته باشند.

پیدا کردن کار دانشجویی در کشور سوئد به فاکتور های متفاوتی نظیر سطح آگاهی فرد اززبان کشورها، تجربه کاری، ویژگی های شخصی فرد، زمان ورود شخص به کشور و عوامل دیگری بستگی دارد.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل دندانپزشکی در لوکزامبورگ تحصیل دندانپزشکی در لوکزامبورگ

کشور لوکزامبورگ یک کشور اروپای غربی می باشد که به دریا دسترسی ندارد. اقتصاد بسیار پویا کشور...

تحصیل دندانپزشکی در نیوزلند تحصیل دندانپزشکی در نیوزلند

با توجه به موقعیت جغرافیایی نیوزلند که جز استرالیا هیچ کشور آشنای دیگری در نزدیکی آن وجود ن...

تحصیل دندانپزشکی در مالزی تحصیل دندانپزشکی در مالزی

کشور مالزی، یکی از پیشرفته ترین کشورهای جنوب شرق آسیا است که در بیشتر فصول سال آب و هوای گرم...

نظرات کاربران
مهدی

سلام.عالی بود.انگیزه بیشتری برای بالابردن سطح علمی وسطح زندگی پیداکردم

آتیه آفرینان

با سلام. ممنون از نگاهتون. خوشحالیم که اطلاعات براتون مفید بوده.

نازی

دانشجویان ممتاز ک بورسیه بخوان بشن باید چ شرایطی داشته باشن؟میشه کامل توضیح بدبد؟

آتیه آفرینان

تحصیل در کشور سوئد به طور کلی هزینه دارد برای این کشور فرد ملزم بوده مدرک زبان انگلیسی خوبی را ارائه دهد، ضمن اینکه معدل دیپلم و شرایط سنی هم تاثیرگذار هستند. منتهی اگر الویت هزینه ها باشد کشور ایتالیا هم گزینه ی عالی برای اقدام هست.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button