تحصیل دندانپزشکی در ایرلند آینده کاری روشنی را برای فرد در شاخه های شغلی سلامت دهان فراهم می نماید که نه تنها از این جهت فرد درمان هایی با استاندارد بالای بالینی را انجام می دهد بلکه از دید جایگاه اجتماعی هم شغلی رضایت بخش می باشد.
دندان پزشک همچنین نقشی ارزشمند را در آموزش بیماران درباره ی سلامت و مراقبت دهانی ایفا می کند. رشته دندانپزشکی برای دانشجویانی جذاب می باشد که احساس همدردی بیماران خود دارند، کسانی که به سلامت افراد اهمیت می دهند و می توانند کارهای دقیق و ظریف را با دستان خود انجام دهند.

بیمارستان دانشگاه های پزشکی ایرلند و کلینیک دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی، متقاضیانی را ترجیح می دهند که به بلوغ کافی رسیده اند و تاریخچه تحصیلی درخشانی در دورس ویژه خود دارند. این دوره آموزشی 5 ساله یکپارچگی آموزش سنتی دورس پری کلینیکی و کلینیکی را به کار می گیرد که تجربه ی آموزشی و امکان آموزش عملی ویژه ای را برای دانشجویان فراهم نماید.
آموزش عملی بی نظیری که با بهترین متدولوژی های آموزش عملی انجام می شود. این کشور در واقع هر سال حدود 400 پزشک و 80 دندان پزشک از 4 دانشگاه و دانشکده پزشکی و دو مدرسه دندانپزشکی فارغ التحصیل می شوند. درصد بالا و در حال رشدی از فارغ التحصیلان از کشورهای خارج به این کشور آمده اند.

یکی از روش های مهاجرت به ایرلند از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به ایرلند ” اطلاعات کسب کنید.

تحصیل دندانپزشکی در ایرلند

طول مدت تحصیل پزشکی در ایرلند

تحصیل دندانپزشکی در ایرلند حدود 5 سال طول می کشد و و هدف از برنامه آموزشی دوره کارشناسی دندانپزشکی ارائه یک برنامه ساخت یافته است که تضمین می کند فارغ التحصیلان درست کار را با ارائه طیف گسترده ای از مراقبت های اولیه دندان به طور موثر و با خیال راحت برای حفظ روابط مراقبت با بیماران خود، همکاران خود و جامعه می باشند.

در طی تحصیل دندانپزشکی در ایرلند در سال اول و دوم تاکید بر مطالعه علوم پایه و بیولوژیکی مناسب مانند، آناتومی و فیزیولوژی، بیوشیمی، میکروبیولوژی، آسیب شناسی، فیزیک و شیمی تدریس خواهد شد.
دوره های این سال همچنین به مهارت های عمومی از جمله مهارت های ارتباطی و فناوری محاسبات – اطلاعات و همچنین مهارت های خاص مرکزی دندانپزشکی قابل توجه می باشد.

مزایای تحصیل دندانپزشکی در ایرلند

مزایای تحصیل دندانپزشکی در ایرلند شامل موارد زیر می باشد:

  • تحصیل به زبان انگلیسی
  • نرخ بالای کارآفرینی
  • استاندارد جهانی در رشته های تحقیقاتی
  • مرکز برنامه های کامپیوتر قبیل مایکروسافت، گوگل و مدترونیکس
  • ایرلند یکی از شادترین کشورهای جهان می باشد

شایان ذکر است برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اقامت و تابعیت ایرلند مقاله ” اقامت در ایرلند ” را مطالعه بفرمایید.

مزایای تحصیل دندانپزشکی در ایرلند

هزینه تحصیل دندانپزشکی در ایرلند

هزینه تحصیل دندانپزشکی در ایرلند بسته به نوع دانشگاه متفاوت می باشد اما به طور میانگین سالانه 15000 یورو در دو رشته پزشکی و دندانپزشکی می باشد. همچنین هزینه زندگی در کشور ایرلند به شهر محل زندگی و سطح توقع فرد بستگی دارد اما به طور میانگین هزینه زندگی یک دانشجو به صورت ماهیانه در حدود 800 یورو می باشد که شامل هزینه مسکن و یا خوابگاه، خوراک، پوشاک، حمل و نقل، بیمه و غیره می باشد . البته این هزینه متناسب با زندگی در دوبلین پایتخت این کشور درنظر گرفته شده است و در شهرهای دیگر به نسبت پایین تر خواهد بود.

یکی از نکات مثبتی که در حین تحصیل پزشکی در ایرلند میتوان به آن اشاره کرد این است که دانشجویان مقطع کارشناسی کشور ایرلند مجوز کار در محدوده ای 10 ساعته به صورت هفتگی دارا می باشند و میانگین حقوق این افراد حدودا بین 8 تا 10 یورو به ازای هر ساعت می باشد که مجموع درآمد های حاصله از کار دانشجویی میتواند تا حدود زیادی از هزینه های زندگی و تحصیل فرد را در یک سال پوشش دهد.

در مقاله ” تحصیل در ایرلند ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در ایرلند اطلاعات کسب کنید.

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در ایرلند

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در ایرلند شامل موارد زیر می باشد:

  1. Trinity College Dublin
  2. National University of Ireland
  3. University College Dublin
  4. University College Cork
  5. Royal College of Surgeons in Ireland (RCSI)
  6. University of Limerick
5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
بازار کار مهندسی برق در ایرلند بازار کار مهندسی برق در ایرلند

مهندسان متقاضی کار در بازار کار مهندسی برق در کشور ایرلند می توانند شرایط خوب با درآمد مطلو...

تحصیل در رشته فیزیوتراپی ایرلند تحصیل در رشته فیزیوتراپی ایرلند

تحصیل در رشته فیزیوتراپی ایرلند از رشته های مورد علاقه و پرمخاطب در ایرلند است. برنامه فیزی...

تحصیل در رشته پرستاری ایرلند تحصیل در رشته پرستاری ایرلند

تحصیل در رشته پرستاری ایرلند به دلیل وجود فرصت های شغلی مناسب و استاندارد زندگی بالا در این...

نظرات کاربران
امیر

آزمون ورودیش خیلی سخته؟

آتیه آفرینان

ملاک سختی و آسانی بسته به شرایط شما دارد برای رشته ی دندانپزشکی با آزمون و شرایط راحت تر کشور روسیه مناسب تر بوده.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button