کشور بلغارستان با داشتن جاذبه های توریستی، امکانات مناسب زندگی و سطح آموزشی موجود در این کشور مورد توجه بسیاری از متقاضیان تحصیل در خارج از کشور قرار گرفته است.
این کشور با داشتن دانشگاه های پیشرفته مطابق با آخرین متدهای آموزشی مقصد مناسبی برای ادامه تحصیلات در رشته های مهمی مانند تحصیل دندان پزشکی در بغارستان می باشد. تحصیل دندانپزشکی در بلغارستان می تواند نوید آینده ای روشن برای متقاضیان تحصیل در بلغارستان باشد.

دانشگاه های بلغارستان دارای قدمت و سابقه طولانی در رشته های علوم پزشکی می باشند و دانشجویان می توانند بعد از اتمام تحصیلات اولیه خود دوره های تخصص را نیز در این کشور ادامه دهند. تحصیل دندانپزشکی در بلغارستان حدود 6 سال طول می کشد. زبان تحصیل در دانشگاه های این کشور 2 زبان بلغاری و انگلیسی می باشد که داشتن مدرک مرتبط با زبان انتخابی از جمله شرایط پذیرش در دانشگاه ها است.
اگر فرد در زمینه زبان انتخابی خود دارای مدرکی نباشد می تواند در دوره های یادگیری که در این کشور برگزار می شود، شرکت کرده و پس از اخذ مدرک به تحصیل در این دانشگاه مشغول شود.

تحصیل دندانپزشکی در بلغارستان

مدت دوره تحصیل دندانپزشکی در بلغارستان

همان طور که گفتیم تحصیل دندانپزشکی در بلغارستان 6 سال می باشد که این دوره 6 ساله شامل 5.5 سال (11 ترم) دوره آکادمیک و 6 ماه کارآموزی است.
در طول دوره آکادمیک در 2 سال اول تئوری های دندانپزشکی و مفاهیم پایه ای پزشکی و بیولوژیکی و سال سوم تا پنجم به واحدهای بالینی شامل واحدهای بالینی عمومی، جراحی و واحدهای تخصصی به دانشجویان آموزش داده می شود.
همچنین دوره کارآموزی شامل کار با کودکان، جراحی فک و صورت، پروتز و ارتودونسی است. پس از اتمام دوره 6 ساله دانشجویان باید در آزمون ملی شرکت کنند و پس از کسب حدنصاب لازم، مدرک دکترای حرفه ای خود را به عنوان دکتر دندانپزشک دریافت می کنند.

مزایای تحصیل دندانپزشکی در بلغارستان

مزایای تحصیل دندانپزشکی در بلغارستان به شرح زیر می باشد:

  • تحصیل در دانشگاه های معتبر بلغارستان
  • تحصیل دندانپزشکی در بلغارستان به زبان انگلیسی
  • شهریه پایین تحصیل دندانپزشکی در بلغارستان
  • ارائه مدرک بین المللی
  • مجوز کار در حین تحصیل دندانپزشکی در بلغارستان

شرایط تحصیل دندانپزشکی در بلغارستان

داشتن مدرک دیپلم با معدل بالا و نمرات خوب در دروس تخصصی مانند زیست، شیمی، فیزیک و غیره از شروط اصلی پذیرش تحصیل دندانپزشکی در بلغارستان می باشد. همچنین برای تحصیل دندانپزشکی در بلغارستان در صورت نیاز باید یک آزمون ورودی را پشت سر گذراند که این آزمون شامل سوالات تخصصی و زبان انتخابی فرد می باشد.

سال آخر تحصیل دندانپزشکی در کشور بلغارستان به دوره کارآموزی در بیمارستان ها و کلینیک ها اختصاص دارد و دانشجویان باید در این مرحله به طور عملی با رشته تحصیلی خود آشنا شوند و در آخر با گذراندن آزمون نهایی موفق به اخذ مدرک پزشکی خود شوند.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در بلغارستان

دانشگاه های دندانپزشکی در بلغارستان

دانشگاه های دندانپزشکی در بلغارستان عبارتند از :

  • دانشگاه دندانپزشکی صوفیه بلغارستان: هزینه تحصیل در این دانشگاه 8000 یورو می باشد و به زبان انگلیسی دوره آموزشی برگزار می شود و آزمون ورودی دارد.
  • دانشگاه دندانپزشکی وارنا بلغارستان: هزینه تحصیل در این دانشگاه 8000 یورو می باشد و به زبان انگلیسی دوره آموزشی برگزار می شود و آزمون ورودی دارد.
  • دانشگاه پزشکی کلیمنت اردیسکی بلغارستان: لازمه ورود به این دانشگاه انجام آزمون پریمدیکال است که دروسی از قبیل زیست، شیمی و غیره باید آزمون داده شوند و هزینه تحصیل در این دانشگاه در سال 8000 یورو می باشد.
  • دانشگاه تراکیا بلغارستان: آزمون ورودی ندارد و هزینه تحصیل در این دانشگاه 7000 یورور است.
  • دانشگاه پلون بلغارستان: پذیرش این دانشگاه در ماه فوریه و هزینه تحصیل 7000 یورو می باشد و آزمون ورودی نیز ندارد
  • دانشگاه دندانپزشکی پلودیو بلغارستان: آزمون ورودی ندارد و هزینه تحصیل نیز 8000 یورو می باشد.

هزینه تحصیل دندانپزشکی در بلغارستان

هزینه تحصیل دندانپزشکی در بلغارستان بسته به دانشگاهی که فرد در آن به تحصیل می پردازد، متفاوت خواهد بود و بین 7000 تا 8000 یورو در سال می باشد که در مقایسه با سایر کشور های اتحادیه اروپا بسیار پایین تر است.
همچنین هزینه های زندگی در این کشور نیز نسبت به سایر کشورهای اروپایی ارزان تر است و حدود 17000 یورو در سال می شود که این هزینه با توجه به نحوه زندگی هر فرد متفاوت است. بیشترین هزینه که مربوط به مسکن می باشد در صورت استفاده از خوابگاه این هزینه کاهش پیدا خواهد کرد.

 هزینه تحصیل دندانپزشکی در بلغارستان

مدارک مورد نیاز جهت تحصیل دندان پزشکی در بلغارستان

مدارک مورد نیاز جهت تحصیل دندان پزشکی در بلغارستان به شرح زیر است:

  1. گرفتن پذیرش از دانشگاه موردنظر و مشخص کردن محل اقامت در بلغارستان
  2. ترجمه آخرین مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات
  3. داشتن حساب مالی کافی برای تامین مخارج
  4. گواهی سلامت و عدم سوء پیشینه
  5. تکمیل فرم پذیرش جهت تحصیل دندان پزشکی در بلغارستان
5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
مهاجرت به بلغارستان از طریق سرمایه گذاری مهاجرت به بلغارستان از طریق سرمایه گذاری

یکی از کشورهایی که با سرمایه گذاری در آن می توان به سود و اخذ اقامت رسید، کشور بلغارستان می ...

هزینه های تحصیل در گروه پزشکی بلغارستان هزینه های تحصیل در گروه پزشکی بلغارستان

کشور بلغارستان در اروپا از لحاظ مساحت در رتبه چهاردهم قرار گرفته است . گرچه کیفیت زندگی و سط...

تحصیل پزشکی در بلغارستان تحصیل پزشکی در بلغارستان

کشور بلغارستان از دیگر کشورهای مجذوب برای متقاضیان تحصیل در رشته های پزشکی با توجه به پیشر...

نظرات کاربران
Call Now Button