تحصیل در یونان زبان یونانی می باشد اما اکثر مردمان یونان تا حدودی به زبان انگلیسی نیز تسلط دارند و این امر باعث شده است افرادی که قصد تحصیل به زبان انگلیسی را دارند تحصیل در یونان نیز مناسب باشد. کشور یونان دارای دانشگاه های مختلفی است که بعضی از آن ها مورد تایید وزارت علوم می باشد.

یکی از اصلی ترین مزایای تحصیل در کشور یونان شرایط تحصیل رایگان می باشد. تحصیل در یونان در اغلب رشته ها و مقاطع به صورت رایگان است و زبان تدریس مراکز آموزشی و دانشگاهی این کشور زبان یونانی و انگلیسی می باشد.
در دانشگاه های کشور یونان نیز همانند دانشگاه های ایران هر سال 2 ترم بوده و در 13 هفته تحصیلی این دو ترم برگزار می شود و همچنین 3 هفته نیز به امتحانات پایان ترم اختصاص می یابد.

تحصیل در یونان

تحصیل در یونان

درخواست مشاوره تحصیلی

همراهان عزیز، لطفا برای گرفتن مشاوره تلفنی تحصیلی، فرم درخواست زیر را تکمیل کرده و منتظر تماس ما در سریع ترین زمان ممکن باشید.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

تحصیل در یونان بیشتر به زبان یونانی ارائه می شود و فقط تحصیل در برخی سطوح تحصیلات عالی و در برخی رشته ها به زبان انگلیسی امکانپذیر است. تحصیل در دانشگاه های یونان به زبان یونانی است.
شما میتوانید با طی یک دوره 3 ماهه با هزینه 1500 یورو در یونان اقدام به یادگیری این زبان نمایید. دانشگاه های پزشکی در یونان از معتبرترین دانشگاه های پزشکی است و دانشجو این امکان را دارد که پس از اتمام تحصیل در رشته های پزشکی در دانشگاه های یونان، در تمام کشورهای دنیا مشغول به کار شده و یا اینکه این رشته را به صورت تخصصی ادامه دهد.
در کشور یونان 22 دانشگاه وجود دارد که رشته هایی همچون علوم انسانی، دندانپزشکی، داروسازی، وکالت، معماری، فیزیک، شیمی و غیره را ارائه می دهند. سال تحصیلی در دانشگاه های یونان دو ترمه است و از 13 هفته تحصیلی تشکیل می شود و 3 هفته جهت برگزاری امتحانات برگزار می شود.

هر مقطع تحصیلی در دانشگاه های یونان حدود 4 سال به طول می انجامد البته در برخی از رشته های خاص مانند پزشکی ممکن است حدود 5 تا 6 سال زمان ببرد. سال تحصیلی در یونان از اوایل ماه سپتامبر تا اواخر ماه آگوست میباشد.
دانشگاه آتن از مهمترین دانشگاه های یونان و جهان میباشد و دانشگاه های تسالونیکی، کرت و تراکیس نیز از اهمیت و اعتبار بالایی برخوردارند.
در کشور یونان میتوان در مقاطع مختلف (لیسانس، فوق لیسانس و دکترا) اقدام نمود البته در برخی از رشته های فوق لیسانس و در دانشگاه های خصوصی دانشجو موظف به پرداخت شهریه دانشگاه میباشد.

شهرهای مهم یونان

چرا تحصیل در یونان را انتخاب کنیم؟

یکی از راه های مهاجرت به یونان و اخذ اقامت یونان، تحصیل در یونان می باشد. کشور یونان سابقه ای طولانی در تاریخ، هنر ،فرهنگ و فلسفه دارد.
به طوری که اولین دانشگاه جهان در یونان تاسیس شده است و بالاترین ارزش آموزشی در جهان به عنوان اولین نهاد دانشگاهی معتبر متعلق به کشور یونان می باشد. یکی از بالاترین ارزش های اجتماعی در جهان یونان بوده امر آموزش می باشد.

دانشگاه‌ های یونان عضو دانشگاه‌ های برتر اتحادیه اروپا هستند کشور یونان 24 دانشگاه و 16 دانشگاه فنی دارد. در سال 2017 برخی از دانشگاه‌ های مهم یونان در رده‌ بندی دانشگا‌های برتر دنیا قرار گرفته‌ اند، دانشگاه کرت، دانشگاه پاتراس، دانشگاه اقتصاد و بازرگانی، دانشگاه ارسطو تسالونیکی و دانشگاه ایوانینا هستند.

چرا تحصیل در یونان

حال می توان به راحتی جواب داد که چرا تحصیل در یونان؟

  • کشور یونان از لحاظ موقعیت سیاسی که در جنوب شرق اروپا  قرار دارد دارای اهمیت زیادی می باشد و می توان گفت دروازه ای است  به سوی اروپا و به همین دلیل بسیار مورد توجه قرار گرفته است.
  • در کشور یونان در بخش گردشگری و تحصیل  شرکت های چند ملیتی بسیاری سرمایه گذاری کرده اند . در این شرکت ها بیشتر فارغ التحصیلانی که شرایط درسی خوبی را داشته اند استخدام شده اند.
  • یکی دیگر از دلایلی که کشور یونان هم اکنون برای ادامه تحصیل در یونان پرطرفدار می باشداین موضوع است که دانشگاه های یونان از نظر تبادل استاد و دانشجو ا با اکثر دانشگاه های اروپا در ارتباط هستند.
  • زبان تدریس یکی از دلایل ترجیح متقاضیان به تحصیل در یونان می باشد که در دانشگاه های این کشور زبان تدریس هم به زبان یونانی و هم به زبان انگلیسی می باشد،که به انتخاب متقاضی و رشته مورد نظر بستگی دارد.
  • در کشور مکزیک تا کنون پذیرش در دوره های کارشناسی و آموزش به صورت رایگان بوده است، به جز دوره های خاص همانند MBAS
  • اتباع خارجی از کشورهای غیر اتحادیه اروپا که قصد ادامه تحصیل در کشور یونان را دارند باید برای به دریافت ویزای دانشجویی نوع (D) از یک کنسولگری یونانی اقدام کنند. ویزای صادر شده ویزای شینگن است که امکان سفر به تمامی کشورهای عضو شنگن را فراهم می کند.
راه های مهاجرت به یونان

تحصیل در مدارس یونان

جالب است بدانید تحصیلات پیش از دانشگاه در یونان رایگان و اجباری می باشد. ‌تحصيل در يونان برای كودكان 6 تا 15 سال يعنی دوره‌های ابتدايی و راهنمايی برای همه، حتی خارجيان مقيم يونان اجباری و به صورت رایگان است؛
اگر کودکی از تحصیل محروم بماند والدین مورد پيگيری قرار می‌گيرند و می توان گفت که تقريبا در يونان هیچ بی‌ سواد وجود ندارد. از سن 6 سالگی آموزش ابتدايی شروع می‌شود و 3 دوره تحصيلی را شامل می شود: دوره تحصیلی ابتدايی، راهنمايی و متوسطه. در یونان مقاطع تحصيلی كلا از نظام تحصيلی ساليانه (9 ترمی – واحدی) برخوردارند.

در یونان عموما زبان يونانی، رياضی، علوم تجربی، هنر (نقاشی ـ موسيقی ـ كاردستی)، ورزش و تعليمات دينی آموزش داده می‌شود دوره ابتدايی آموزش داده می شد و آموزش زبان انگليسی، تاريخ، جغرافی از سال چهارم شروع می شود و جامعه ‌شناسی نيز از سال پنجم به این دروس اضافه می‌شود.
مدت زمان آموزش در دوره ابتدايی در كلاس‌های اول هر هفته 25 ساعتی باشد این در حالی است که  مدت زمان آموزش  در هر هفته 28 ساعت برای کلاس های دوم، سوم، چهارم، پنجم و ششم پیش بینی شده است و روزانه باید 5 تا 6 ساعت كلاس آموزشی درسی تشکیل شود كه اگر  نياز  باشد این ساعات قابل افزايش خواهد بود.

در سطح مقدماتی آموزش متوسطه را  مقطع راهنمايی تشكيل می‌دهد. تحصیل در یونان در مقطع متوسطه نیز مانند مقطع راهنمایی اجباری و رایگان است و فارغ ‌التحصيلان مدارس ابتدايی بدون امتحان و به صورت خودکار در كلاس اول راهنمايی پذيرفته می‌شوند. دوره ی متوسطه حدود 3 سال طول می‌كشد و برای دانش آموزان سن 12 تا 15 سال طراحی شده است.
در یونان مدارس راهنمايی به صورت  خصوصی و دولتی وجود دارند و در تمام كلاس‌ های مدرسه راهنمايی آموزش عمومی را عرضه می‌نمايد. كتاب‌های درسی دانش‌ آموزان و معلمان توسط وزارت آموزش ملی و امور دينی به‌صورت کاملا رايگان توزيع می‌شود.
سازماندهی كلاس‌های اول، دوم و سوم برحسب سن كودكان می باشد. معلمان در مدت 1، 2 يا 3 سال را با كلاس‌های يكسانی می توانند بگذرانند ودر این رابطه هيچ قاعده كلی وجود ندارد. فعالیت مدارس راهنمايی در طول هفته 5 روز است و زمان آموزش آن‌ها از 33 تا 35 ساعت در هفته متغير است.

تحصیل در مدارس یونان

تحصیل در یونان مقطع کارشناسی

مقطع لیسانس در دانشگاه های یونان معمولا 3 تا 4 سال به طول می انجامد که تحصیل در این مقطع به صورت رایگان است و دانشجویان از خدمات درمانی رایگان نیز بهره مند میشوند. متقاضیان برای اخذ پذیرش مقطع لیسانس در یونان باید حداکثر 19 سال داشته باشد.

البته تحصیل کارشناسی در یونان بیشتر به زبان یونانی ارائه میگردد. هیچ هزینه ای برای تحصیل یا ثبت نام برای تحصیلات کارشناسی در کشورهای یونان وجود ندارد.همچنین بیشتر کتابها رایگان ارائه میشود و کتابخانه های دانشگاه در دسترس همه دانشجویان هستند.

تحصیل در یونان در مقطع کارشناسی ارشد

تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در یونان 2 سال به طول می انجامد. در این دوره سعی بر بالا بردن اطلاعات تخصصی دانشجو در رشته تحصیلی می باشد و زبان تحصیل در این مقطع اغلب یونانی است اما برخی از رشته ها به زبان انگلیسی نیز ارائه میشود و امکان بهره مندی از خدمات درمانی رایگان در حین تحصیل هم وجود دارد.

یکی از شروط پذیرش در این مقطع داشتن حداقل یک مدرک زبان انگلیسی یا یونانی میباشد. متقاضیانی که خواهان تحصیل در دانشگاه های یونان میباشند میبایست مدرک زبان انگلیسی خود را دریافت کنند زیرا تحصیل در یونان بدون مدرک زبان امکانپذیر نیست. برای دانشجویانی که مدرک زبان یونانی ندارند در صورت نیاز در دانشگاه های یونان دوره های یک ساله آموزش زبان یونانی برگزار میشود.

تحصیل در مقطع دکترا در یونان

مقطع دکترا در دانشگاه های یونان حدود 3 سال طول میکشد ودانشجویان در این مقطع تحصیلی میبایست یک موضوع برای پایان نامه خود ارائه دهند و روی موضوع ارائه شده تحقیق کنند و در پایان دوره، پایان نامه خود را تحویل داده و از آن دفاع کنند. تحصیل در مقطع دکترا در یونان نیازمند مدرک مرتبط با رشته مورد نظر در مقاطع پیشین است.
برای اخذ پذیرش دکترا سن خاصی ذکر نشده است اما به این نکته توجه داشته داشت که فاصله بین دوره های تحصیلی به هیچ عنوان مورد پسند دانشگاه های یونان نمیباشد. حداقل معدل برای اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در یونان در حدود 5.7 از 10 نمره میباشد.

برای دانشجویانی که مدرک تحصیلی یونانی ندارند در صورت نیاز در دانشگاه های یونان دوره های یک ساله آموزش زبان یونانی برگزار میگردد. همه دانشجویان دانشگاه تا زمانیکه به عنوان دانشجو در دانشگاه ثبت نام می نمایند، از بیمه درمانی دولتی برخوردارند.

تحصیل در رشته های پزشکی و دندان پزشکی یونان

همانطور که گفته شد هزینه تحصیل در یونان تقریبا رایگان میباشد و با توجه به رشته موردنظر دروس به زبان یونانی یا انگلیسی تدریس میشوند.
تحصیل در رشته های پزشکی و دندان پزشکی در یونان از معتبرترین و پرطرفداران رشته ها در سطح جهان است و دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی میتوانند در تمامی کشورهای جهان مشغول به کار شوند و یا تحصیل پزشکی و دندان پزشکی را به صورت تخصصی تکمیل نمایند.

تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی یونان

طول دوره تحصیل پزشکی در یونان حدود 5 تا 6 است. سال تحصیلی در یونان از اوایل ماه سپتامبر تا اواخر آگوست می باشد. هر سال تحصیلی از 2 ترم تحصیلی تشکیل شده و هر ترم شامل 13 هفته شرکت در کلاس میشود و 3 هفته جهت برگزاری امتحانات تخصیص داده شده است. پزشکی در یونان باستان تحت تأثیر اصول پزشکی بابلی ها و مصری ها ایجاد شده است.
چهره بزرگ در طب یونان باستان سقراط بود که او را پدر طب مدرن میدانند. دانشجویان مقیم اتحادیه اروپا از پرداخت شهریه به دانشگاه های دولتی و کالج های یونان معاف هستند و حتی کتابهای درسی آنها نیز رایگان می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل دندانپزشکی در یونان به مقاله ” تحصیل دندانپزشکی در یونان ” مراجعه کنید.

مزایای تحصیل در یونان

مزایای تحصیل در یونان به شرح زیر است:

  • تحصیل در دانشگاه های با قدمت طولانی و مورد تأیید وزارت بهداشت
  • تحصیل در یونان به زبان انگلیسی
  • امکان کار دانشجویی در حین تحصیل در یونان
  • شما با کارت شناسایی دانشجویی در هنگام تحصیل در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس برای حمل و نقل، بلیط برای رویدادهای فرهنگی(تئاتر، سینما، موزه و گالری هنری) و برخی خدمات تخفیف دریافت میکنید.
  • برخی دانشگاه ها به دانشجویانی که توانایی پرداخت هزینه غذا را ندارند، غذای رایگان میدهند.
  • برخی از خوابگاه ها مسکن ارائه میدهند اما معمولا گرفتن آنها بسیار مشکل است.
  • امکان استفاده از وام برای دانشجویان در هر سه مقطع در یونان وجود دارد.
  • دادن بورسیه تحصیلی توسط سازمان IKY و یکسری مؤسسات خصوصی و عمومی به دانشجویان یونانی و اروپایی و همچنین کشورهای جهان سوم
  • ارائه بورسیه های ویژه ای برای انجام تحقیقات کارشناسی ارشد توسط سازمان IKY
  • ارائه کمک هزینه تحصیل و یا کمک مالی به دانشجویان از طریق افراد و مؤسسات خصوصی

هزینه تحصیل و زندگی در یونان

افراد متقاضی تحصیل در یونان که دارای مدرک زبان یونانی نیستند میتوانند در دوره های آموزش زبان یونانی که توسط دانشگاه برگزار می شود شرکت کنند و مبلغی معادل 1500 یورو برای هر دوره 3 ماهه بپردازند. هزینه تحصیل در یونان در مقاطع مختلف متفاوت است. هزینه تحصیل در یونان برای افراد متقاضی اروپایی و به زبان یونانی در دانشگاه های دولتی رایگان است اما افرادی که اروپایی نیستند باید شهریه دانشگاه را پرداخت کنند.این شهریه برای رشته های مختلف و دانشگاه های دولتی و خصوصی متفاوت است.

دانشجو باید به طور تقریبی مبلغی معادل 6500 تا 10000 یورو در سال را صرف پرداخت شهریه کند. هزینه زندگی در یونان برای افرادی که قصد تحصیل در یونان دارند بسیار مهم است. واحد پول کشور یونان یورو است چون این کشور جزیی از اتحادیه اروپا میباشد. به طور تقریبی هزینه زندگی در یونان 600 تا 1200 یورو در ماه میباشد.

تحصیل در یونان به طورکلی سالیانه مشمول هزینه ای به میزان 6500 یورو میگردد که البته این میزان با توجه به رشته و شهر محل تحصیل دانشجو متغیر است.
همچنین تحصیل در برخی رشته ها در مقطع کارشناسی ارشد و همچنین تحصیل در دانشگاه های خصوصی یونان مشمول پرداخت شهریه تحصیلی میشود. هزینه زندگی در مناطق و شهرهای مختلف یونان متفاوت است. پذیرش در دوره های کارشناسی رایگان نمی باشد به جز دوره های خاص مانند MBAS.

صفر تا صد تحصیل در یونان | اعزام دانشجو و تحصیل در یونان | مهاجرت به یونان | تحصیل رایگان در یونان

تحصیل رایگان در یونان

تحصیل رایگان در یونان در اغلب رشته ها و مقاطع امکان پذیر است امروزه دانشجویان فراوانی هستند که رویای تحصیل در یک کشور اروپایی مانند یونان که با امکاناتی نظیر اخذ بورسیه تحصیلی را در سر دارند و متقاضیانی که تمایل به تحصیل در یونان را دارند.

و همچنین خواهان اخذ بورسیه تحصیلی در یونان را دارند می توانید در زمینه بورسیه تحصیلی در یونان با کسب اطلاعاتی دقیق و جامع ،اقسام بورسیه های تحصیلی در یونان، مدارک لازم برای بورسیه تحصیلی در یونان برای مهاجرت تحصیلی به یونان اقدام نمایید و با بررسی دقیق شرایط و هزینه های زندگی در کشور یونان اقدام به مهاجرت تحصیلی نمایید.

بورسیه تحصیلی یونان

بورسیه تحصیل در یونان شامل افرادی می شود که قصد تحصیل در دانشگاه های یونان را دارد. متقاضیان باید فرم درخواستی را برای بورسیه تحصیلی کامل کنند، پس از ارسال درخواست مورد ارزیابی قرار میگیرد.
با توجه به شرایط افرد ممکن است یک بورسیه تحصیلی مناسب به وی اعطا گردد، دولت یونان قوانینی در این زمینه دارد که به دانشگاه ها و دیگر موسسات آموزش عالی اجازه می دهد که این قوانین  بر اساس شایستگی و لیاقت علمی به دانشجویان خود کمک هزینه تحصیلی پرداخت می نماید.

برای آشنایی و کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع بورسیه تحصیلی یونان مقاله ” انواع بورسیه تحصیلی یونان ” را مطالعه نمایید .

اقامت پس از تحصیل در یونان

شاید مبحث اقامت پس از تحصیل در یونان برای دانشجویان بین المللی از اهمیت بالایی نسبت به تحصیل در یونان برخوردار است. دانشجویانی که از کشورهای غیر اروپایی به یونان سفر می کنند همواره به دنبال راه هایی جهت تمدید اقامت پس از اتمام  تحصیل در یونان هستند . در قوانین کنونی یونان، اقامت پس از تحصیل در یونان برای دانشجویان بین المللی ممکن می باشد.

اقامت کاری را می توان به اقامت دایم تبدیل کرد به طوری که دانشجویانی که پس از اتمام تحصیل موفق به استخدام شوندکه پس از اتمام تحصیل فرصت کوتاهی به 6 ماه است برای اقامت پس از تحصیل در یونان به دانشجویان داده می شود که اگر موفق شوند که شغل مناسبی پیدا کنند و از کارفرمایی تایید بگیرند می توانند اقامت خود را در یونان تمدید نمایند و اگر 5 سال اقامت کاری و مالیات را به صورت منظم  پرداخت کنند می توانند درخواست اقامت دائم داشته باشند.

اقامت پس از تحصیل در یونان

سخن پایانی

کارشناسان ما در موسسه آتیه آفرینان ایرانیان بر اساس شرایط شما، روش ها و گزینه های مناسب برای اخذ بورسیه تحصیلی یونان ، تابعیت و اقامت تحصیلی در یونان را ارایه خواهند داد. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا داشتن هر گونه سوال در زمینه ویزای تحصیلی یونان می توانید با ما در ارتباط باشید.

سوالات متداول

در کشور یونان چند دانشگاه وجود دارد؟

کشور یونان 22 دانشگاه دارد که تحصیل در آن ها معمولاً دو ترم تحصیلی و شامل 13 هفته درسی است.

زبان تحصیل در دانشگاه های یونان چیست؟

برای تحصیل به زبان یونانی می توان با طی یک دوره سه ماهه با هزینه 1500 یورو در یونان اقدام به یادگیری این زبان کرد.

مدت زمان تحصیل در دانشگاه های یونان چقدر است؟

مدت زمان تحصیل در یونان در مقطع کارشناسی 3 الی 4 سال است. زبان تحصیل در این مقطع اکثراً یونانی است و ارائه مدرک زبان یونانی برای ادامه تحصیل الزامی می باشد.

5/5 - (2 امتیاز)
مقالات مشابه
مهاجرت به یونان مهاجرت به یونان

مهاجرت به یونان و روش های اقامت در یونان در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. مهاجرت به یونا...

تحصیل در رشته پرستاری یونان تحصیل در رشته پرستاری یونان

معمولا اکثر دانشجویان ایرانی برای تحصیل پرستاری متقاضی تحصیل در رشته پرستاری یونان می باش...

خرید ملک در یونان خرید ملک در یونان

خرید ملک در یونان یکی از روش هایی است که متقاضیان مهاجرت به این کشور، می توانند با شرایط ویژ...

نظرات کاربران
Liana ghazarian

سلام من امسال دیپلم گرفتم و در دانشگاه خوراسگان اصفهان در رشته مدیریت کسب و کار MBA ثبت نام کردم ۱۸ سال و نصف سن دارم، با ویزای تایپ C شنگن دو هفته پیش به یونان رفتم و برگشتم، می‌خواستم ببینم میتونم برای دانشگاه SHEFFIELD شهر THESSALONIKI,GREECE در رشته MBA درخواست بدم؟ و چه شرایط و ندارکی نیاز دارم؟

آتیه آفرینان

با سلام. در حال حاضر یونان را برای تمکن مالی، سرمایه گذاری و خرید ملک اقدام داریم.

مهسا فیروز

سلام وقت به خیر. ببخشید برای مقطع کارشناسی برای مهاجرت و تحصیل اگر بیش از ۱۹ سال سنمون باشه امکانش نیست؟ من کارشناسی محیط‌زیست دانشگاه شیراز دارم ولی به رشته انیمیشن علاقه‌مندم و الان ۲۴ سالمه. امکان تحصیل در رشته کارشناسی انیمیشن رو ندارم؟

آتیه آفرینان

دوست عزیز امکان اقدام برایتان وجود دارد اما تعداد کشورهای پیشنهادی بر اساس ریسکی که دارد، محدود هست. جهت بررسی و راهنمایی بیشتر هرچه سریعتر وقت مشاورتون را رزرو کنید. شماره تماس: 02172207

کیانا

سلام وقتتون بخیر من لیسانس مدیریت بازرگانی با معدل ۱۶ هستم و زبانم خوب هست و مدرک mba از دانشگاه سراسری دارم میخواستم بدونم بهترین گزینه برای مهاجرت برای من چیست؟!

آتیه آفرینان

با سلام خدمت شما، دوست عزیز مواردی همچون شرایط سنی، پشتوانه ی مالی شما بایستی بررسی شود جهت دریافت مشاوره قسمت مشاوره رایگان را تکمیل کنید یا با شماره 02172207 تماس بگیرید.

علی

سلام خسته نباشید. من چند مقاله معتبر و تایید شده از وزارت بهداشت دارم و عضو نخبگان هستم و اینکه میخوام بپرسم ایا درارشد رشته علوم سیاسی در یونان می تونم تحصیل کنم و اینکه مدرک زبان باید ایلتس باشه؟

آتیه آفرینان

برای اخذ پذیرش و ویزا مدرک زبان آیلتس 6/5 لازم می باشد.

Ari

با سلام آیا برای پذیرش در دانشگاه های یونان در مقطع کارشناسی نیاز به آزمون ورودی هست یا تنها معدل دیپلم کافیه??

آتیه آفرینان

سلام بستگی به دانشگاه و رشته ی مد نظرتون دارد .

ایدا اقابیک

سلام، می خواستم بپرسم مدرک دنداپزشکی ایرانو واسه یونان چجوری معادل سازی میکنن ؟ امتحان و دوره تکمیلی دارن؟ شهریه بابت دوره تکمیلی هم باید پرداخت بشه؟

آتیه آفرینان

سلام وقت بخیر بله آزمون و دوره های تکمیلی بایستی بگذرانید. برای کار کشور های عمان، دانمارک، آلمان، سوئد به دلیل اعلام نیاز در رشته ی دندانپزشکی بسیار مناسب می باشد.

عباس

باسلام بنده متاهل هستم و فوق دیپلم شیمی_پتروشیمی دارم و همسرم کارشناسی حسابداری برای ادامه تحصیل در یونان قوانین اجازه بردن فرزند رو میده؟؟

آتیه آفرینان

با سلام. بله از طریق تمکن مالی یونان میتوانید اقدام کنید.

As

سلام رشته طراحی مد در یونان چجوریه یعنی وضعیت خوبی داره و بازار کار خیلی خوب داره اونجا؟

مریم

سلام خسته نباشید من درحال تحصیل رشته شهرسازی هستم معدلم هم بالاست برای فوق برنامه ریزی شهری گرایش شهرهوشمند میخوام بخونم به نظرتون کدوم کشور برای این رشته مناسب هستش؟

آتیه آفرینان

سلام این رشته بسیار مناسب می باشد چه از جهت تحصیل چه از جهت کار اما کشور های ایتالیا، فرانسه، قبرس هم گزینه های خیلی عالی به حساب می آیند.

Azhman

سلام کلا برای یک ایرانی تحصیل در رشته دندان پزشکی در یونان بیشترین و کمترین هزینه چقدره؟

سارا جوادی

با سلام بین 10 الی 15 هزار یورو هزینه دارد.

پردیس

سلام. من 22 سالمه. مدرک دوره متوسطه‌ ریاضی - فیزیک و پیش دانشگاهی هنر دارم. آیا امکان ادامه تحصیل در رشته داروسازی یا دندان پزشکی در یونان برای من وجود داره؟ در ضمن زبان هم بلدم و می‌تونم مدرک زبانم (آیلس یا تافل با نمره قابل قبول) رو در ایران بگیرم. 

سارا جوادی

با سلام بله درصورت شرکت در آزمون های ورودی دانشگاه ها و قبولی امکان ادامه تحصیل را دارید و مشکلی بابت دیپلم شما وجود ندارد.

ترانه

سلام برای تحصیل در رشته پزشکی در یونان معدل دیپلم باید چقدر باشه

سارا جوادی

با سلام حداقل 14 معدل موردنیاز برای تحصیل در رشته های گروه پزشکی است.

حسین

سلام خسته نباشید بنده ۲۲سال دارم و دارای مدرک کارشناسی  رادیولوژی از دانشگاه تهران با معدل ۱۶.۸۰ ؛و دارم رو ترجمه یه کتاب کار میکنم ،من قصد ادامه تحصیل در مقطع ارشد در اروپا رو دارم آیا میتونم بااین شرایط تو دانشگاه های معتبر اروپا ادامه تحصيل بدم؟

سارا جوادی

سلام بله دوست عزیز . شرایط خوبی برای مهاجرت دارید . البته درنظر داشته باشید با توجه به رشته تحصیلی شما برای برخی کشورها میتوان اقدام کرد. پیشنهاد میکنم برای انتخاب گزینه مدنظر از مشاورین گروه آتیه آفرینان کمک بگیرید.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button