تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان از جمله موارد پر جستجو در بین متقاضیان و دانشجویان می باشد. همیشه دوست داشته‌اید که با مهاجرت به کانادا در این کشور فوق العاده ادامه تحصیل بدهید، اما از آنجایی که مدرک زبان نداشتید، منصرف شده‌اید؟
یک خبر عالی این است که شرایط تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان در سال 2022 فراهم شده است. آیلتس یک آزمون بین المللی زبان است که بسیاری از کشورها برای اثبات مهارت‌های انگلیسی شما، آن را جزو الزامات مهاجرتی خود قرار داده‌اند.

IELTS بخش مهمی از پذیرش در خارج از کشور به ویژه برای کشورهایی نظیر انگلستان، ایالات متحده، استرالیا، هلند و… را شامل می‌شود. کانادا به دلیل سیاست آموزشی جدید جاستین ترودو برای دانشجویان بین المللی، دارای کیفیت آموزشی جهانی است.

ین کشور بیش از 97 دانشگاه و بیش از 5000 دوره آموزشی دارد. شهروندان سراسر جهان می‌توانند برای تحصیل در کانادا حتی بدون مدرک زبان درخواست بدهند. می‌خواهید بدانید چطور؟ در ادامه این مقاله از موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان همراه باشید تا به چگونگی این مهاجرت هیجان انگیز، پی ببرید.

تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان

3 روش برای تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان

در زیر ما 3 راه برای اینکه بتوانید بدون نیاز به مدرک زبان در کانادا تحصیل کنید را به شما معرفی می‌کنیم.

3 روش برای تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان

1. ارائه گواهی تخصص انگلیسی

اگر تحصیلات قبلی به زبان انگلیسی دارید می‌توانید یک نامه را از کالج یا دانشگاه خود دریافت کنید و تحت این نامه به عنوان مجوز تحصیل اقدام کنید.
در نهایت شما باید بتوانید نشان دهید که برای تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان مشکلی ندارید و می‌توانید با هر سطح دانش زبانی که دارید، به خوبی مفاهیم آموزشی را درک کرده و تحصیلات خود را به پایان برسانید.

2. دانشگاه‌های کانادا را که نیازی به IELTS ندارند جستجو کنید

اگر سایت‌های دانشگاهی کانادا را بررسی کنید، خواهید دید که برخی از آن‌ها نیازی به ارائه مدرک آیلتس ندارند. برخی از دانشگاه‌های کانادا که می‌توانید بدون مدرک زبان در آن‌ها تحصیل کنید، به شرح زیر هستند.

  • کالج اوکاناگان
  • دانشگاه کنکوردیا
  • کالج کامبرین
  • دانشگاه مموریال نیوفاندلند
  • کالج سنکا، تورنتو
  • دانشگاه رجینا
  • دانشگاه ساسکاچوان
  • دانشگاه وینیپگ
  • دانشگاه براک
  • دانشگاه کارلتون

توجه داشته باشید که برخی از دانشگاه‌ها اجازه پذیرش مشروط را می‌دهند. یعنی ممکن است مجبور شوید دوره‌های زبان را هنگام تحصیل بگذرانید.

کشورهایی مانند کانادا، انگلستان، ایالات متحده آمریکا و استرالیا دارای شرایط اجباری آیلتس هستند اما اخیراً به دلیل وضعیت COVID و تعطیل بودن مرکز آیلتس، بسیاری از دانشگاه‌ها از آزمون زبان جایگزین آیلتس استفاده می‌کنند.
دانشجویان کانادا می‌توانند پس از تحصیل مجوز کار دریافت کنند و حتی اقدام به اخذ اقامت کانادا و پس از آن حق شهروندی این کشور را دریافت کنند.

3 روش برای تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان

3. دوره کامل زبان انگلیسی در کانادا

اگر مدرک IELTS ،TOEFL یا گواهی تخصص زبان انگلیسی ندارید، می‌توانید برای ادامه تحصیل در کانادا برای برنامه ESL (انگلیسی به عنوان زبان دوم) درخواست بدهید.

این برنامه دارای مدت زمان 6 ماهه است. به عبارت بهتر، شما می‌توانید انگلیسی را در کانادا با کمک این برنامه یاد بگیرید و سپس می‌توانید تحصیلات دانشگاهی خود را در این کشور ادامه دهید.

کشورهای خاص که برای تحصیل در کانادا نیازی به ارائه مدرک زبان ندارند

اگر تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی به زبان انگلیسی به عنوان زبان آموزش به پایان رسانده‌اید و اهل کشورهای:

زیمبابوه، زامبیا، جزایر ویرجین ایالات متحده، اوگاندا، ایالات متحده، بریتانیا، جزایر ترک و کایکوس، ترینیداد و توباگو، آفریقای جنوبی، سیرالئون، سیشل، سنت وینسنت، سنت لوسیا، سنت کیتس نویس، جمهوری ایرلند، نیوزلند، نیجریه، مونتسرات، جامائیکا، گویان، گرانادا، غنا، دومینیکا، کامرون، جزایر کیمن، جزایر ویرجین بریتانیا، بوتسوانا، برمودا، بنین، بلیز، باربادوس، باهاما، استرالیا، آنتیگوا و باربودا، آنگیلا و کانادا هستید، واجد شرایط تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان می‌باشید.

کشورهای خاص که برای تحصیل در کانادا نیازی به ارائه مدرک زبان ندارند

تحصیل در کانادا بدون آیلتس با کمک برنامه SDS

سازمان مهاجرت کانادا، برای تسریع در روند ویزای دانشجویی، برنامه‌ای تحت عنوان (SDS) یا جریان مستقیم دانشجویی را برای ویزای دانشجویی دانشجویانی که از چین، هند، مراکش، پاکستان، فیلیپین، سنگال و ویتنام درخواست می‌کنند، معرفی کرده است.
در برنامه SDS، نمره آیلتس یک دانش آموز باید به طور کلی 6.5 باند و در هر واحد 6.0 باشد. هدف اصلی از ایجاد برنامه SDS، کاهش زمان پردازش ویزای دانشجویی کانادا است.

زندگی در کانادا با تحصیل

اگر می‌خواهید جزو دانشجویان کانادایی باشید و بتوانید به راحتی و حتی بدون مدرک، رویای مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل را برای خود جامه عمل بپوشانید، چاره کار شما، مراجعه به موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان است. این موسسه مفتخر است که با آسان سازی امور مهاجرت، زمینه را برای متقاضیان عزیز فراهم می‌کند.

سخن پایانی

وکلای موسسه آتیه آفرینان ایرانیان که از جمله برترین وکلای کشور هستند، تجربیات ارزنده‌ای را در زمینه فرستادن دانشجویان به کانادا دارند. این موسسه با سابقه‌ای بیش از 18 سال در کنار شما بوده و بیش از 20 هزار پرونده موفق مهاجرتی دارد که همگی اثبات برتری این موسسه نسبت به سایرین است. پس اگر می‌خواهید برای تحصیل، در مسیر مهاجرت به کانادا، قدم بردارید، همین امروز با کارشناسان این موسسه تماس بگیرید.

سوالات متداول

برخی از دانشگاه‌های کانادا که می‌توانید بدون مدرک زبان تحصیل کنید کدامند؟

  • کالج اوکاناگان
  • دانشگاه کنکوردیا
  • کالج کامبرین
  • دانشگاه مموریال نیوفاندلند
  • برنامه ESL دارای چه مدت زمانی است؟

    این برنامه دارای مدت زمان 6 ماهه است.

    5/5 - (1 امتیاز)
    مقالات مشابه
    ویزای همراه کشور کانادا ویزای همراه کشور کانادا

    سیاست های مهاجرتی سخاوتمندانه کشور کانادا این امکان را برای متقاضیان فراهم آورده است تا هم...

    سایت های کاریابی در کانادا سایت های کاریابی در کانادا

    سایت‌ های کاریابی در کانادا یکی از متداول‌ترین راه‌هایی که جویندگان کار در کانادا استفاد...

    کار در کانادا کار در کانادا

    کار در کانادا با توجه به وسعت خاک کشور کانادا و جمعیت کمی که دارد تقاضای قابل توجهی دارد. ال...

    نظرات کاربران
    Call Now Button