تحصیل در ژاپن و مهاجرت تحصیلی به ژاپن بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در حال حاضر بیش از 13 دانشگاه در ژاپن برنامه های تحصیلی خود را به زبان انگلیسی ارائه می کنند که می توان گزینه مناسبی برای افرادی باشد که به دنبال یادگیری زبان سوم نیستند.

با برنامه هایی که دولت این کشور برای جذب دانشجو از دیگر کشورها در نظر گرفته شرایط تحصیل در ژاپن را آسان تر از قبل کرده است.
راه و روش های مختلفی برای تحصیل و مهاجرت به ژاپن وجود دارد و یکی از این روش ها گرفتن بورسیه تحصیلی در ژاپن می باشد که در ادامه در خصوص آن توضیحات بیشتری ارائه می کنیم.

صفر تا صد تحصیل در ژاپن

شرایط تحصیل در ژاپن

درخواست مشاوره تحصیلی

همراهان عزیز، لطفا برای گرفتن مشاوره تلفنی تحصیلی، فرم درخواست زیر را تکمیل کرده و منتظر تماس ما در سریع ترین زمان ممکن باشید.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

مدارس ژاپن دارای استانداردهای آموزشی بسیار بالا و در میان رهبران جهان در دولت از هنر و تکنولوژی و پژوهش هستند. علاوه بر این به فراست فنی، دانشگاه ژاپن نیز بسیار در دیگر رشته های دانشگاهی مانند علوم سیاسی در نظر گرفته. سیزده دانشگاه در حال حاضر برنامه های به زبان انگلیسی تدریس ارائه دهد.
درب های ژاپن به دانشجویان بین المللی بسیار باز است. بیش از 130000 نفر از دانش آموزان خارجی در هر سال در کشور ژاپن تحصیل می کنند.

ژاپن قصد دارد به بیش از تعداد دانشجویان بین المللی بیشتری تا سال 2022 در بخش با ارائه برنامه های بیشتر تا محصلان به زبان انگلیسی دراین کشور 2 برابر شود.
تحصیل در ژاپن روز به روز آسان تر میشود. طرق و روش های زیادی برای تحصیل و مهاجرت وجود دارد و یکی از این روش ها گرفتن بورس تحصیلی می باشد. تحصیل ابتدایی در کشور ژاپن از 6 سالگی شروع می شود و در پایان دوره 12 ساله تحصیلات همراه با پیش دانشگاهی اخذ می گردد.

ژاپن همواره یکی از برترین کشورها در حوزه آی تی بوده است این کشور یکی از کشور های آسیایی است که در شرق این قاره واقع شده است. تحصیل در ژاپن با امکانات تحصیلی بسیار مناسب این کشور می تواند یکی از بهترین گزینه های تحصیلی خارج از کشور باشد. کشور ژاپن با بیش از 150 هزار دانشجو بین المللی همواره یکی از یکی از محبوب ترین مقاصد تحصیلی برای دانشجویان بین المللی می باشد.

تحصیل در مدارس ژاپن

تحصیل در مدارس ژاپن همواره یکی از مقاصد اصلی بسیاری از افراد از سراسر دنیا بوده است به دلیل سیستم آموزشی بسیار عالی که در کشور ژاپن وجود دارد بسیاری از افراد هستند که علاقه مند به تحصیل در ژاپن هستند.
تحصیلات دوره ابتدایی در کشور ژاپن از سن 6 سالگی آغاز می شود و دانش آموزان این مقطع باید دروس پایه را فرا بگیرند.

پس از به اتمام رسیدن این دوره تحصیلی که دقیقا 6 سال به طول می انجام دانش آموزان می توانند وارد دبیرستان های این کشور شوند تحصیل در دبیرستان های ژاپن نیز به دو دوره سه ساله تقسیم می شود که تحصیل در ابتدایی و دوره اول دبیرستان اجباری می باشد.
به طور کلی تحصیل در مدارس ژآپن یک دوره 9 ساله می باشد. تحصیل در مدارس ژاپن معمولا به زبان ژاپنی ارائه می شود ولی در کنار دروس ارائه شده نیز زبان انگلیسی آموزش داده می شود.

تحصیل در مدارس ژاپن

تحصیل کارشناسی در ژاپن

تحصیل کارشناسی در ژاپن به صورت یک دوره 4 ساله انجام می شود برای شرکت در این دوره تمامی دانش آموزان و متقاضیان باید حتما مدرک دیپلم دبیرستان خود را دریافت کرده باشند.
در این دوره تحصیلی دانشجویان باید 124 واحد درسی را پشت سر بگذارند البته این مقدار در رشته های تحصیلی دندانپزشکی و پزشکی به حدود 188 واحد نیز می رسد.

تحصیل کارشناسی در ژاپن معمولا به زبان ژاپنی ارائه می شود از این رو دانشجویان باید تسلط کافی را به این زبان داشته باشند. البته در برخی رشته های تحصیلی نیز از زبان انگلیسی برای آموزش استفاده می شود و دانشجویان باید قبل از سفر اطلاعات را در خصوص تحصیل در ژاپن در مقطع کارشناسی  به انگلیسی کسب کنند.

تحصیل کارشناسی ارشد در ژاپن

تحصیل کارشناسی ارشد در ژاپن نیز در یک دوره دوساله انجام می شود که برای ورود به آن نیز نیاز به داشتن مدرک کارشناسی است. برای تحصیل در این مقطع تحصیلی علاوه بر داشتن مدارک باید در یک آزمون ورودی همانند کنکور در ایران نیز شرکت کرد و در صورت قبولی در آن آزمون می توان در این مقطع تحصیلی و در دانشگاه های ژاپن به تحصیل مشغول شد.
تحصیل در این مقطع شامل 30 واحد درسی است و دانشجو علاوه بر قبولی در آزمون های این دروس باید پایان نامه مناسبی را نیز ارائه و از آن دفاع کند.

زبان تحصیل در مقطع لیسانس به زبان ژاپنی است به همین دلیل دانشجویان میبایست با زبان ژاپنی کاملا آشنا باشند البته دانشجویان متقاضی ادامه تحصیل در ژاپن می توانند یک سال قبل از ورود به دانشگاه در کالج های یادگیری زبان ژاپنی شرکت کنند و زبان خود را تقویت نمایند زیرا تمامی دروس و امتحانات در این مقطع به زبان ژاپنی است. بنابراین تحصیل در ژاپن در این مقطع به زبان انگلیسی مقدور نمی باشد.

تحصیل دکترا در ژاپن

تحصیل دکترا در ژاپن شامل 3 سال تحصیلی است و دانشجویانی حق تحصیل در این مقطع تحصیلی را دارند که مدرک کارشناسی ارشد خود را دریافت و توانسته باشند که از آزمون ورودی نیز امتیاز کامل را کسب کرده باشند.
تحصیل در ژاپن در این مقطع تحصیلی در حدود 30 واحد درسی است و شرط دریافت مدرک تحصیلی نیز قبولی در آزمون و ارائه یک پایان نامه بسیار مناسب و دفاع از آن است.

تحصیل دکترا در ژاپن

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ژاپن

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ژاپن نیز تقریبا مشابه دیگر کشورهای دنیاست تمامی افرادی که توانسته اند مدرک دیپلم دبیرستان خود را دریافت کنند می توانند در آزمون ورودی دانشگاه های ژاپن برای تحصیل در این رشته ها شرکت کنند. دانشجویانی که بتوانند در آزمون ورودی امتیازات لازم را کسب کنند می توانند در رشته های فوق به تحصیل بپردازند.

تحصیل دندانپزشکی و پزشکی در ژاپن نیز به دو زبان ژاپنی و زبان انگلیسی امکان پذیر است و تمامی افراد باید حداقل مدرک زبان انگلیسی آیلتس 6.5 را داشته باشند.
تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی در ژاپن معمولا در حدود 5 تا 6 سال به طول می انجامد و در پایان آموزش در دانشگاه ها دانشجویان این رشته های تحصیلی باید در یک دوره کارآموزی نیز شرکت کنند دوره کارآموزی معمولا یک سال آخر آموزش انجام می شود و شامل کار در بیمارستان ها و درمانگاه هاست.

هزینه های تحصیل در ژاپن

هزینه های تحصیل در ژاپن نسبت به دیگرش کشور های آسیایی مانند هند و غیره بسیار بالاتر می باشد ولی باز هم به نسبت برخی کشور های غربی مانند انگلستان و آمریکا بسیار هزینه های کمتری دارد. به طور میانگین هزینه های تحصیل در ژاپن در حدود 500 هزار تا یک میلیون ین است و دانشجویان باید به صورت سالانه این مبلغ را به دانشگاه های این کشور بپردازند.
علاوه بر شهریه دانشجویان باید به صورت سالانه مبلغی در حدود 282 هزار یان را بابت هزینه های پذیرش و همچنین 17 تا 30 هزار ین را بابت هزینه های امتحانات پرداخت کنند.

شهریه دانشگاه های دولتی در ژاپن حدود 500 هزار ین در سال است و هزینه ثبت نام اولیه نیز 300 هزار ین می باشد. هزینه زندگی دانشجویی در ژاپن برای دانشجویان مجرد حدود 80 هزار ین در ماه است که شامل هزینه مسکن، خوراک، پوشاک و رفت و آمد می شود. متقاضیان ادامه تحصیل در ژاپن به دلیل هزینه های بالای تحصیل و زندگی می توانند از بورس های تحصیلی استفاده کنند و حتی به صورت نیمه وقت نیز مشغول به کار شوند.

تحصیل رایگان در ژاپن

همانطور که در قسمت قبلی به آن اشاره کردیم تحصیل رایگان در ژاپن وجود ندارد و تمامی افراد باید به صورت سالانه به دانشگاه های ژاپن شهریه پرداخت کنند.
ولی در این کشور بورسیه های تحصیلی و کمک آموزشی مختلفی به دانشجویان با استعداد ارائه می شود که در صورت دریافت این بورسیه های تحصیلی هزینه های تحصیل در ژاپن به شدت کاهش پیدا می کند. البته دانشجویان می توانند از طریق کار دانشجویی نیز هزینه های زندگی در ژاپن را کسب کنند.

کار دانشجویی در ژاپن در مقاطع تحصیلی کارشناسی 10 ساعت در هفته ، کارشناسی ارشد 20 ساعت در هفته و در دکتری 30 ساعت در هفته است. البته تحصیل دکتری در ژاپن نیز در برخی موارد در صورتی که رزومه تحصیلی دانشجو عالی باشد می تواند به صورت رایگان باشد.

تحصیل رایگان در ژاپن

بورسیه های تحصیلی ژاپن

در ژاپن بورسیه‌ های تحصیلی مختلفی برای دانشجویان خارجی  در نظر گرفته شده است که متدوال‌ ترین انواع بورسیه های تحصیلی در ژاپن در میان دانشجویان ایرانی بورسیه «مونبوکاگاکوشو» است. که دانشجو می‌تواند از طریق سفارت ژاپن در تهران یا تماس مستقیم با استاد راهنما برای طی مراحل و دریافت آن اقدام کند.
تمامی این بورسیه های تحصیلی در ژاپن معمولا به دانشجویانی اعطا می شود که دارای روزمه تحصیلی بسیار مناسب هستند و بورسیه ها نیز به دو صورت بورسیه های کامل و بورسیه های جزئی به دانشجویان مورد نظر ارائه می شود.

اقامت پس از تحصیل در ژاپن

اقامت پس از تحصیل در ژاپن نیز از دو طریق کار در ژاپن و سرمایه گذاری در ژاپن امکان پذیر است. تمامی دانشجویان خارجی که توانسته اند از دانشگاه های ژاپن فارغ التحصیل شوند می توانند با پیدا کردن کار مورد نظرشان در ژاپن ویزای کار ژاپن و اقامت ژاپن را کسب کنند.
سرمایه گذاری در ژاپن نیز برای دانشجویانی مناسب است که دارای شرایط مالی مناسبی هستند از این رو می توانند با ثبت شرکت در ژاپن و راه اندازی بیزینس خود اقامت موقت ژاپن و سپس اقامت دائم ژاپن را کسب کنند.

اقامت پس از تحصیل در ژاپن

مزایای تحصیل در ژاپن

از جمله مزایای تحصیل در ژاپن موارد زیر می باشد:

  1. تحصیل در دانشگاه های با کیفیت و با رنکینگ جهانی بالا
  2. امکانات تحصیلی بسیار عالی
  3. امکان تحصیل در ژاپن به 2 زبان انگلیسی و زبان ژاپنی
  4. امکان دریافت بورسیه های تحصیلی ژاپن
  5. امکان تحصیل رایگان در صورت داشتن رزومه تحصیلی بسیار عالی
  6. تحصیل در ژاپن با هزینه ای بسیار کمتر از کشور هایی مانند آمریکا و انگلستان
  7. تحصیل در یکی از امن ترین کشور های دنیا

مدارک ویزای تحصیلی ژاپن

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی ژاپن به شرح زیر می باشد:

مدارک ویزای تحصیلی ژاپن

سخن پایانی

کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان بر اساس شرایط شما، روش ها و گزینه های مناسب برای اخذ بورسیه تحصیلی ژاپن ، تابعیت و اقامت تحصیلی در ژاپن را ارایه خواهند داد. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا داشتن هر گونه سوال در زمینه ویزای تحصیلی ژاپن می توانید با ما در ارتباط باشید.

سوالات متداول

چند نوع دانشگاه در کشور ژاپن وجود دارد؟

در کشور ژاپن 3 نوع  دانشگاه وجود دارد که عبارتند از: دانشگاه های دولتی ژاپن و دانشگاه های محلی ژاپن و دانشگاه های خصوصی ژاپن.

آیا در ژاپن دوره تحصیلی کاردانی وجود دارد؟

بله، در ژاپن دوره تحصیلی کاردانی وجود دارد که به معنای تحصیل 2 ساله بعد از دبیرستان می باشد.

آیا مشمولین خدمت نظام وظیفه می توانند درخواست بورسیه تحصیلی در ژاپن نمایند؟

مشروط بر اینکه تا زمان اعزام به ژاپن خدمت سربازی وی پایان یافته باشد.

3.9/5 - (11 امتیاز)
مقالات مشابه
مهاجرت به ژاپن مهاجرت به ژاپن

مهاجرت به ژاپن و روش های اقامت در ژاپن در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. مهاجرت به ژاپن از...

تحصیل در رشته فیزیوتراپی ژاپن تحصیل در رشته فیزیوتراپی ژاپن

تحصیل در رشته فیزیوتراپی ژاپن از رشته های موردعلاقه دانشجویان متقاضی تحصیل در خارج از کشور...

تحصیل در رشته پرستاری ژاپن تحصیل در رشته پرستاری ژاپن

تحصیل در رشته پرستاری ژاپن متقاضیان زیادی دارد. در مجموع رشته های پزشکی در کشور ژاپن متقاضی...

نظرات کاربران
محمد امین فرامرزی

درود معدل کل دیپلمم ۱۵ هستش میشه برای ژاپن اقدام کنم

آتیه آفرینان

با سلام. کشور ژاپن پروسه پذیرش تحصیلی انجام نمیده. ولی میتونید برای 26 کشور دیگه که اقدام داریم پذیرش بگیرید. لطفا با شماره 02172207 تماس بگیرید و به صورت رایگان مشاوره شوید.

بابک

باسلام ببخشید شرایط شرط معدل و ریزنمرات دیپلم دبیرستان برای پزشکی ژاپن چگونه است؟ معدل کل من ۱۷/۰۶هست آیا با این معدل می شود در یکی از دانشگاه های معتبر پزشکی ژاپن وارد شد و تحصیل کرد یا خیر؟اگر بله در کدوم دانشگاه ها؟ اگه من دکترای عمومی رو در جایی دیگر تحصیل کنم و بخوام برای تخصص و کار وارد دانشگاه های معتبر ژاپن بشوم معدل دیپلم تجربی و ریزنمراتش رو هم ملاک میگیرند یا نه؟برای تخصص و کار پزشکی در کشور ژاپن و دانشگاه هایش برای پذیرش تحصیلی و بعد از آن ویزای کاری؟ لطفا سریع پاسخ دهید باتشکر

آتیه آفرینان

با سلام. دوست عزیز شرایطتون برای کشورهای رده بالا مناسبه و ولی اگه صرفا قصد مهاجرت به ژاپن را دارید موسسه ما اقدام ندارد (چون ریسک اخذ ویزاش بالاش). ولی برای آمریکا، کانادا و کشورهای اروپایی اقدام داریم

کارین

با سلام خدمت شما. من یک دانش آموز پایه یازدهم تجربی هستم.و درسام هم خیلی خوبه و دریک مدرسه نمونه دولتی تحصیل میکنم. من به این کشور علاقه مند هستم و میخواستم بدونم که کلا برای اینکه در دانشگاه های پزشکی ژاپن قبول بشم باید چه اقداماتی را انجام بدم.

آتیه آفرینان

با سلام. شرایط سنی خوبی دارید برای اقدام. و به غیر از ژاپن هم میتوانید به کشورهای دیگر فکر کنید. حتما مشاوره بگیرید تا کارشناسان ما بهترین روش را در اختیارتان قرار دهند.

امیر حسین خشامی

با سلام بنده به کشور ژاپن علاقه زیادی دارم و هرچه سریعتر میخواهم اقامت این کشور بگیرم برای کار و زندگی فرصت شغلی بالای ژاپن یه فرصت بی نظیر برای من با تشکر از شما こんにちはせんせ日本

آتیه آفرینان

با سلام. باید کارشناسان ارشد رزومه کاریتون رو بررسی کنند تا بهترین روش رو بهتون پیشنهاد بدن.

رها

سلام میتونیم دوره یادگیری زبان ژاپنی که به صورت رایگان و یک سال در کشور ژاپن رو رد کنیم و در کشور خودمون بعد از قبولی در کنکور به مدت یه سال یاد بگیریم و برای دفعه بعد که مدارک جمع میکنن بریم یا نه؟! یا باید دوباره کنکور بدیم برای سال جدید؟! میدونید که کنکور ۱۴۰۱دی امسال دوسال وقت داره که بریم دانشگاه . یعنی برای ژاپن هم ایرادی نداره؟ و اینکه مدرک زبان ژاپنی باید چه مدرکی باشه که قبول کنن؟ لطف میکنید جواب سوالاتمو بدین با سپاس از شما🌹

آتیه آفرینان

با سلام. در حال حاضر کشور ژاپن اقدام نداریم. شانستون رو برای کشورهای تاپ اروپایی امتحان کنید.

جینا

سلام ژاپن برای ۴ سال دانشگاه بورسیه نمیده؟ و باید دانشگاه داخل ایران‌بخونیم؟و واسه مقاطع بعدی اقدام به اخذ بورسیه کنیم؟

آتیه آفرینان

با سلام. در حال حاضر برای این کشور اقدام نداریم. ولی با توجه به رزومتون میتوانیم کشورهای بهتری رو بهتون پیشنهاد بدیم. لطفا با شماره 0217207 تماس بگیرید.

Ali

سلام خسته نباشد شنیدم یه سری بورسبه ها کار به رتبه کنکور ندارن و فقط رزومه قوی و نمرات درسی براشون مهمه ایا بورسیه ژاپن جز از ایناست ؟!میشه در مورد مدارکشم توضیح بدید که چه چیزای نیازداره؟!

آتیه آفرینان

شما برای اخذ پذیرش با بورسیه در کشور ژاپن نیازمند داشتن سوابق پژوهشی قوی هستید و حداقل دو مقاله آی اس آی و رکمندیشن لتر از اساتید برجسته و مدرک زبان معتبر نیاز خواهید داشت

ATENA

سلام مجدد خیلی بد شد😞 میتونیم برای دبیرستان مقصد درخواست بدیم؟

آتیه آفرینان

سلام. خیر

ATENA

سلام ببخشید من دارم میرم اول راهنمایی میتونم برم دبیرستان توکیو زبان ژاپنی بلدم راهی هست؟

آتیه آفرینان

با سلام. خیر پذیرش مدارس ندارد. مگر اینکه هیستوری مناسب داشته باشید.

Mahsa nisi

سلام خسته نباشید راسته که برای بورسیه تحصیل در ژاپن حتما باید نمرات ۱۲سال تحصیلیمون از ۱۶ به بالا باشع؟!

آتیه آفرینان

با سلام. بله درسته

Mahsa

سلام خسته نباشید راسته که برای بورسیه تحصیل در ژاپن حتما باید نمرات ۱۲سال تحصیلیمون از ۱۶ به بالا باشع؟!

آتیه آفرینان

با سلام. بله درسته

Eren

سلام من کلاس 12 در رشته علوم تجربی با معدل 19/5 قبول شدم آیا می‌توانم از طریق بورسیه در دانشگاه های ژاپن در رشته ادبیات ژاپنی قبول بشم

آتیه آفرینان

با سلام. مشکلی برای انتخاب رشته نیست. اما بورسیه تحصیلی در بدو ورود داده نمیشود.

آتنا

سلام با دیپلم فنی حرفه ای از هنرستان با معدل بالا امکان دریافت بورسیه هست ؟

آتیه آفرینان

با سلام اگر رزومه بسیار قوی باشد بله اما شانس اخذ بورسیه خیلی کم می باشد.

بردیا

باسلام و عرض ادب. من یک دانش آموز 15 ساله هستم و سابقه تحصیلیم تا الان عالی بوده. زبان انگلیسی رو کامل بلدم و مدرک PETوFCE دارم. میخواستم ببینم که امکانش هست قبل از دادن کنکور برای بورسیه مونبوکاگاکوشو اقدام کنم و اینکه آیا به داشتن مدرک IELTS نیازی هست؟ زبان ژاپنی رو هم بلد نیستم و در رشته ریاضی تحصیل میکنم. ممنون میشم جوابم رو بدین ممنون.

آتیه آفرینان

با سلام در ابتدا باید بگم که قیم باید داشته باشید در صورت نداشتن هم اگر مدرسه بپذیرد که قیم شما شود، می توانید اقدام کنید. ضمن اینکه تحصیل در کشور ژاپن هزینه دارد.

ماریا

میخواستم بدونم که برای پذیرش دانشگاه ژاپن شرط کل معدل دیپلم مهم

آتیه آفرینان

بله بسته به دانشگاه معدل مهم است.

S

سلام دانشگاه مونبوکاگاکوشو ژاپن در رشته روانشناسی بورسیه کامل دارد؟

کیمیا

سلام خسته نباشین من مدرک کاردانی رشته گرافیک دارم با معدل ۱۷/۳۰ الانم دارم برای کارشناسی ناپیوسته میخونم با این شرایط شانسی برای قبولی و بورسیه در رشته گرافیک دانشگاه های ژاپن رو دارم؟

آتیه آفرینان

با سلام دوست عزیز اخذ بورسیه برای مقطع کارشناسی بستگی به رزومه تحصیلی شما دارد، به طور کلی شانس اخذ بورسیه برای این مقطع بسیار پایین می باشد.

الناز

سلام دانشگاه مونبوکاگاکوشو ژاپن در رشته روانشناسی بورسیه کامل دارد؟

آتیه آفرینان

با سلام بورسیه های این کشور صرفا بر اساس رزومه تحصیلی و علمی شما داده می شود.

Sabaa

سلام من امسال کنکور تجربی میدم ۱۹ سالمه و میخواستم بدونم ایا میشه واسه بورسیه در ژاپن امسال اقدام کرد آخه در سایت نگاه کردم نوشته بود مهلت ارسال مدارک برای مونبوکاگاکوشو تا۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱هست، ایا بورسیه های دیگه هم هستن واسه امسال یا چجوری از طریق دانشگاه های ژاپن باید اقدام کنم؟ میشه زودتر جواب بدین لطفاً ، خیلی ممنون میشم

آتیه آفرینان

با سلام خیر مهلت تقاضا تموم شده، نکته ای که لازمه بدانید: اخذ بورسیه از کشور ژاپن صرفا به رزومه علمی شما بستگی دارد بنابراین حتما لازمه شرایط شما به صورت تخصصی بررسی شود. با شماره 0217220 تماس بگیرید.

مارال

سلام من قصد دارم امسال وارد رشته زبان و ادبیات ژاپنی شوم ایا امکان تحصیل در کشور ژاپن را دارم؟ و از چه مقطعی میتونم برای این کار اقدام کنم؟

آتیه آفرینان

با سلام امکان تحصیل در مقطع لیسانس به بالا برای شما فراهم است.

فاطمه سراجیان

سلام من فارغ التحیل رشته مهندسی مکانیک با معدل 14.66 هستم میخواستم بدونم که امکان تحصیل در ژاپن در مقطع کارشناسی ارشد در رشته انیمیشن برام ممکنه؟اگر بخوام رشته خودمو ادامه بدم دانشگاهی هست که شرط معدل نداشته باشه ؟زبان انگلیسی رو مسلطم و درحال یادگیری زبان ژاپنی هستم

آتیه آفرینان

با سلام خیر دانشگاهی که بدون شرط معدل وجود ندارد ولی حساسیت دانشگاه ها به معدل متفاوت هست که در این را ما شما را همراهی و بهترین گزینه ها با پایین ترین ریسک ممکن رو به شما معرفی می کنیم. جهت دریافت مشاوره با شماره 02172207 تماس بگیرید.

سیشار

سلام ببخشید آزمون از چه درسهایی هست؟ مثل کنکور سوالای تجربی و انسانی جداست؟

آتیه آفرینان

با سلام جهت دریافت مشاوره و بررسی شرایطتان با شماره 02172207 تماس بگیرید.

سولماز

سلام من مدرک کارشناسی تاریخ دارم میتونم برای گرفتن بورسیه برای مقطع ارشد اقدام کنم و اینکه میشه در رشته دیگری برای ارشد اقدام کرد؟

آتیه آفرینان

دوست عزیز برای مقطع کارشناسی ارشد امکان اقدام وجود دارد، فقط لازمه استعلام رشته ی دلخواهتان گرفته و رزومه تحصیلیتان بررسی شود.

الف

سلام بدون مدرک زبان میشه برای ارشد اقدام کرد؟ رشتم ژنتیک یعنی ژاپنی رو در ژاپن یاد بگیریم بعد بریم دانشگاه. میشه؟

آتیه آفرینان

با سلام برای اقدام به مدرک زبان بسته به زبان کورس دانشگاهی (انگلیسی یا ژاپنی) نیاز دارید.

Z

سلام وقتتون بخیر اگر دیپلم رشته تجربی داشته باشم و توی دانشگاه برنامه نویسی بخونم می تونم به ژاپن مهاجرت کنم ؟

آتیه آفرینان

با سلام شما برای مقطع ارشد می توانید به کشور ژاپن مهاجرت کنید

آرش

سلام وقت شما بخیر میبخشید مبلغ تمکن مالی که برای ارشد لازم هست چقدر هست؟در مقطع ارشد به زبان ژاپنی باید تحصیل کرد؟

آتیه آفرینان

با سلام امکان تحصیل به زبان ژاپنی و انگلیسی وجود دارد اما باید در سایت دانشگاه استعلام رشته ی مدنظرتون و زبانی که ارائه شده، گرفته شود.

آریان

سلام وقت بخیر. تا مدتی پیش تو سایت سفارت ژاپن برای بورسیه مونبوشو گفته بودند که حتما هنگام خروج از کشور میبایست پایان خدمت سربازی داشته باشید. اما یک ساله که اون بند رو حذفش کردند از سایتشون، پس آیا الان امکان داره یه مدرک یا نامه ای از سفارت یا دانشگاه پذیرفته شده گرفت و به وزارت علوم بردش و معافیت موقت خدمت تا پایان تحصیل گرفت؟ این روش رو سفارت قبول میکنه؟

آتیه آفرینان

با موسسه تماس بگیرید. شماره تماس: 02172207

پریسا

سلام ممنون از اطلاعات مفید میشه درمورد رشته انسانی بورسیه دار توضیح بدید

آتیه آفرینان

با سلام دوست عزیز تحصیل در ژاپن هزینه دارد مگر شخص رزومه علمی بسیار قوی ارائه دهد تا از طریق آن بتوان فاند دریافت کرد که مقاطع ارشد و دکتری شانس بالاتری دارند اگر قصد اخذ بورسیه برای مقطع لیسانس را دارید بهتره روی گزینه هایی فکر کنید که دریافت بورسیه صرفا منوط به رزومه علمی نیست مثل کشور ایتالیا، برای اطلاع از گزینه های پیشنهادی ما و شرایط آن ها حتما با شماره 02172207 تماس بگیرید.

محمد صفری

سلام وقت بخیر برای امسال (2023-2022) امکان گرفتن ویزای تحصیلی و بورسیه برای دوره لیسانس هست ؟ و این که شانس من برای گرفتن بورسیه چقدر هست: رشته من کامپیوتر فنی, سن 18 سال, معدل دیپلم: 18.80 و زبان انگلیسی و ژاپنی رو تموم کردم و برای ازمون IELS و JLPT هم اقدام می کنم برای گرفتن مدرکش ممنون می شم اگر راهنماییم کنید.

آتیه آفرینان

با سلام شما شرایط لازم برای مهاجرت تحصیلی را دارید اما در نظر داشته باشید که سیستم آموزش کشور ژاپن طوری هست که تحصیل به طور کلی هزینه دارد دریافت بورسیه هم به رزرومه علمی و تحقیقاتی فرد وابسته است، به همین دلیل دریافت بورسیه در مقطع لیسانس شانس بسیار کمی دارد.

سروش

سلام من ۱۳ سالم هست و انگلیسی بلدم و مدرکم رو از جهاد دانشگاهی گرفتم ولی برای مدرک ایتلس اقدام نکردم و تمکن مالی خوبی دارم و معدلم 18هست چجور میتونم‌در ژاپن تحصیل کنم میشه راهنمایی کنید ؟

سروش

سلام من ۱۳ سالم هست و زبان انگلیسی بلدم و مدرکم رو از جهاد دانشگاهی گرفتم ولی برای مدرک ایتلس و تافل اقدام نکردم و تمکن مالی خوبی دارم و معدلم ۱۷ هست چطور میتونم‌در ژاپن تحصیل کنم میشه راهنمایی کنید ؟

آتیه آفرینان

با سلام ابتدا باید دیپلمتان دریافت کنید و برای مقطع کارشناسی مهاجرت تحصیلی کنید.

ماریا محمدی

سلام خسته نباشید میخواستم بدونم معدل دیپلم باید چقدر باشه در رشته انسانی در دانشگاه ژاپن مثلا چیبا

آتیه آفرینان

با سلام بهتر هست معدلتان بالای 16 باشد، این مورد به دانشگاه و رشته ارتباط دارد.

سعیده

سلام از هر رشته ای میشه بورسیه شد؟؟ یا فقط رشته های خاصی و برای سال ۱۴۰۲ بورسیه میکنن!؟

آتیه آفرینان

با سلام برنامه های بورسیه برای سال 1402 دستخوش تغییرات می شوند بنابراین در زمان خودش باید بررسی شود اما به طور کلی اخذ بورسیه به رزومه ی تحصیلی شما مرتبط بوده و بهتر هست طی این دوسال روی تحقیقاتی کردن رزومتون تمرکز کنید.

mizyu

سلام من میخوام بعد کنکور برای شروع دانشگاه به ژاپن بروم ایا امکان پذیر است؟و اینکه چجوری باید دانشگاه بیرون از کشور قبول شد؟

آتیه آفرینان

با سلام دوست عزیز رزومه تحصیلیتون، رشته ی مد نظرتون و موارد دیگر باید بررسی شود حتما با شماره 02172207 جهت راهنمایی و مشورت تماس بگیرید، تا اطلاعات لازم را دریافت کنید.

امین

عذر می خوام اگه آزمون ربان و مدرک آیلتس داشته باشم و معدل دوره کارشناسیم مورد قبول باشه امکانش هست؟

امین

سلام خسته نباشید یه سوال داشتم خدمتتون اگه که من داخل دانشگاه تا مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد بخونم بعد میتونم برای دکترا درخواست بورسیه بدم؟ رشته کامپیوتر

آتیه آفرینان

با سلام دوست عزیز اگر قصدتان مهاجرت و دریافت بورسیه هست و هنوز مقاطع کارشناسی و ارشد را نگذرانده اید پیشنهاد می کنم برای کارشناسی کشورهای ایتالیا، آلمان و... که تحصیل رایگان دارند اقدام کنید به دو دلیل: 1_در شش سال آینده قطعا شرایط و قوانین مهاجرت دچار تغییر می شود. 2_ دریافت بورسیه کاملا به رزومه تحصیلی شما وابسته هست.

محمدامین

سلام ببخشید با چه معدل رشته ریاضی فیزیک میتونم تو یکی از دانشگاه های خوب ژاپن تحصیل کنم (برای کارشناسی)

آتیه آفرینان

با سلام به طور کلی معدل بهتر است بالای 16 باشد، اما رشته و دانشگاه مد نظرتون بسیارتاثیر دارد.

نوید

سلام ببخشید یه سوال داشتم در مورد تحصیل در خارج از کشور..... من می خواهم در کشور ژاپن تحصیل کنم خودم پشت کنکور هستم و امسال کنکور میدهم می خواستم بدونم که امسال مثلا به یه رشته مثل داروسازی قبول شدم می توانم که به مدت یک یا دو سال تو ایران این رشته را بخوانم و تو این مدت مدرک زبان مورد نیاز را بگیرم و بعد از این مدت اقدام به بورس تحصیلی اش در رشته ایی که در حال حاضر مطالعه میکنم کنم آیا ادامه اش رو میتوانم در کشور ژاپن بخوانم؟؟ یا باید از اول شروع کنم؟؟ معدل کتبی ام هم 18/22 هست

آتیه آفرینان

با سلام اگر منظورتان این است که ابتدا ایران تحصیل کنید و بعد انتقالی بگیرید برای کشور ژاپن باید بگم که خیر ممکن نیست آن هم برای رشته های گروه پزشکی، برای ورود به این دسته از رشته ها لازم است در آزمون ورودی شرکت کنید. ضمن اینکه تحصیل در این کشور هزینه داره اگر اخذ بورسیه برایتان الویت دارد پپیشنهادهای زیادی داریم براتون جهت دریافت مشاوره با شماره 02172207 تماس بگیرید.

نوید

ببخشید معدل دیپلمم 18/22 هست

نوید معنویان

سلام ببخشید یه سوال داشتم, می خواستم بدونم که امسال کنکور میدم و خودم هم پشت کنکور هستم معدل دیپلمم هم 18/22 هستش می خواستم امسال یه رشته مثلا داروسازی رو که قبولش شدم بردارم بخونم و پس از یک سال فلان که تو این مدت بر روی مدرک زبان ژاپن یا انگلیسی رو بگیرم و پس از این یک سال اقدام به بورس کنم آیا اینطوری میشه...؟؟

ماریا محمدی

سلام خسته نباشید من امسال کلاس دوازدهم هستم میخواستم بعد از دادن کنکور برای تحصیل به دانشگاه ژاپن بروم و میخوام بدونم که چه کارهایی برای رفتن به دانشگاه ژاپن انجام بدم و در ضمن خودمم ژاپني هستم اگه میشه کمم کنید ممنون

آتیه آفرینان

با سلام روی مدرک زبان و معدل دیپلمتان باید کار کنید.

نازنین

سلام میخواستم ببینم واسه تحصیل در رشته طراحی لباس چه ازمون ورودی میگیرن و اینکه میشه از دانشگاه ترکیه به ژاپن انتقالی گرفت واسه رشته طراحی لباس ؟

آتیه آفرینان

با سلام شانس گرفتن انتقالی بسیار پایین می باشد و کاملا بستگی به دانشگاه مقصد دارد که باید مکاتبه شود.

Raheleh

سلام وقتتون به خیر من دانشجوی پزشکی دانشگاه تهران هستم، امکانش هست تحصیل‌ام رو تو ژاپن ادامه بدم؟ و اینکه ببخشید وزارت بهداشت ژاپن، دانشگاه مورد تایید ایرانی نداره تو لیستش؟

آتیه آفرینان

با سلام اگر هدفتان انتقالی هست، خیر ممکن نیست باید آزمون ورودی دهید ضمن اینکه خیلی از دانشگاه های این کشور مورد تایید وزارت بهداشت هست.

عرفان باقری

سلام وقتتون بخیر من درحال حاظر دارم کارشناسی مهندسی نرم افزار دانشگاه آزاد میخونم ولی قصد دارم داخل ژاپن به تحصیل در رشته ادبیات ژاپنی بپردازم همچنین درحال آمادگی برای آزمون JLPT هستم. میخواستم بدونم اگه این آزمون رو قبول بشم و N5 بگیرم میتونم N4 و قبلتر رو داخل ژاپن ادامه بدم؟

آتیه آفرینان

با سلام با موسسه02172207 تماس بگیرید

Lemon

سلام خسته نباشید من میخواستم برای تحصیل در ژاپن اقدام کنم میخواستم شرایطش رو بدونم من دیپلم رشته اداری و مدیریت رو گرفتم و میخوام در رشته مدیریت جهانگردی برای دانشگاه در ژاپن اقدام کنم میخواستم بدونم اول از کجا باید شروع کنم ممنون میشم کمک کنید و بهم بگید

آتیه آفرینان

با سلام اولین نکته اینکه برای تحصیل در دانشگاه های دولتی ژاپن در اکثر مواقع ارائه ی مدرک زبان ژاپنی لازم می باشد و شرایط دیگری دارد که طی مشاوره تخصصی باید بررسی شود. جهت رزرو وقت مشاوره و بررسی تکمیلی با شماره 02172207 تماس بگیرید.

Fatemeh

سلام خسته نباشیدمن رشته تجربی ام امسال دوازدهم میرم اما رشته دانشگاهیم می خوام هنر باشه و کنکور هنر بدم ، برای اینکه بتونم برای ادامه تحصیل در زمینه هنر در ژاپن بورسیه بشم باید معدل دیپلمم بالا باشه یا در کنکور رتبه بالایی بگیرم تا بتونم بورسیه بشم ...؟ برای اینکه گفتین باید معدل دیپلم برای بورسیه شدن بالا باشه اینکه رشتم با رشته ای که در دانشگاه می خوام ادامه تحصیل بدم فرق داره مشکلی در پذیرش ایجاد نمی کنه؟

آتیه آفرینان

با سلام اخذ بورسیه برای مقطع کارشناسی اصولا امکان پذیر نیست و رزومه ی بسیار قوی می خواهد، اگر به دنبال تحصیل رایگان هستی بهتره به کشور های ایتالیا، آلمان فکرکنی.

سین

سلام ایا تحصیل کردن در رشته ی زبان ژاپنی دانشگاه تهران شانس بورسیه ی کامل و اخذ ویزارو بالا میبره؟

آتیه آفرینان

با سلام، برای اخذ بورسیه تاثیرگذار می باشد اما موارد دیگری نیز بایستی بررسی شود.

روزبه

با سلام و عرض ادب خدمت شما.... من 34 سال سن دارم، مجردم،مدرک لیسانس الکترونیک را با معدل 15.62 از دانشگاه ازاد دیافت کردم ( در سال 88)مدرک فوق لیسانس الکترونیک را با معدل 15.82 از دانشگاه ازاد دیافت کردم ( در سال 92)....البته پایان نامه را 17.5 شدم. یک مقاله علمی-پژوهشی به زبان انگلیسی داخلی و دو مقاله کنفرانس داخلی دارمدر این مدت مشغول تدریس در مدرسه و دانشگاه (سما، فنی ) بوده اماگر دو مقاله ISI با محتوای علمی خوب داشته باشم ، و نمره 6.5 را از آیلتس کسب کنم و همچنین اثبات کنم که عضو انجمن mensa هستم ، آیا شانس پذیرش از دانشگاه های معتبر دولتی ژاپن را خواهم داشت؟؟؟؟

آتیه آفرینان

با سلام، دوست عزیز شانس پذیرش را دارید اما با توجه به رزومتون پیشنهاد میکنم برای کشورهای دیگری اقدام کنید. جهت دریافت مشاوره با شماره02172207 تماس بگیرید.

رضا اا

سلام من لیسانس مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد دارم و میخوام تغییر رشته بدم به هنر یا گرافیک، میتونم برای تحصیل درژاپن، دوره کارشناسی رو دوباره ولی در رشته جدید بخونم، یا باید برای کارشناسی ارشد رشته جدیدم اماده بشم؟ و نکته دیگه اینکه من مدرک کاردانی نرم افزار کامپیوتر هم دارم. ممنون میشم راهنمایی کنید

آتیه آفرینان

با سلام، بستگی به گپ تحصیلیتان دارد اگر زیاد نباشد بهتراست برای کارشناسی اقدام کنید.

Ramin

سلام وقت بخیر دانشگاه های پیام نور مدرک کارشناسی پیام نور با معدل بالارو قبول دارن؟ خیلی ممنونم

آتیه آفرینان

با سلام، بله مشکلی نیست قبول دارند.

Amir

سلام وقتتون بخیر من رشته تجربی ام می خوام امسال برم دوازدهم الان ریز نمرات مربوط به سه سال تحصیلی است و خیلی شانس قبول شدن در دانشگاه های ژاپن بالا می بره امتحان ورودی آن چه گونه برگزار می شود . ممنون میشم

آتیه آفرینان

سلام وقت بخیر، دیپلم دوازده ساله برای اخذ پذیرش لازم می باشد. امتحان ورودی بستگی به رشته و دانشگاه دارد.

ثمین

سلام ببخشید من ۱۶ سالمه معدلم خیلی بالاست ۱۹.۵ به بالاست همش در انیمیسن سازی مهارت خوبی را دارم و میخواستم به ژاپن بورسیه بشم ایا میتونم از همین الان اقدامی بکنم؟ من برای طراحی انیمه مانگا و تحصیل به ژاپن بودسیه بسم زبان رو هم دارم پیوسته میخونم

آتیه آفرینان

با سلام و وقت بخیر ، پیشنهاد میکنم ابتدا دیپلم خودرا دریافت کنید و سپس برای پذیرش مقطع کارشناسی اقدام کنید.

sana

سلام و وقت بخیر من 17 سالمه رشته ریاضی میخونم . معدلم هم 19 به بالا هست میخواستم بدونم میتونم برای دانشگاه های ژاپن اقدام کنم و البته برای بورسیه. و اینکه قراره مدرک مربیگریمو در نقاشی بگیرم میخواستم ببینم تاثیر داره و اینکه زبان رو هم تسلط دارم ... ممنون میشم راهنمایی کنید

آتیه آفرینان

سلام وقت بخیر در صورت ارائه ی مدرک دیپلم امکان اقدام برای مقطع کارشناسی وجود دارد اما توجه کنید که بورسیه ی کامل به شما تعلق نمی گیرد اگر به دنبال تحصیل رایگان هستید کشور های ایتالیا، آلمان ... گزینه های مناسب تری هستند.

آریانا

سلام من الان 17 ساله هستم و دبیرستان رشته ریاضی میخونم. میخواستم ببینم میتونم برای رشته های مهندسی که به زبان انگلیسی تدریس میشن اقدام به مهاجرت کنم؟ ممنون

آتیه آفرینان

با سلام. بله میتوانید ولی بهتر است زبان ژاپنی را هم بلد باشید.

AG

سلام شما میدونید چطور میشه با استاد دانشگاه مد نظر در ژاپن ارتباط برقرار کرد و درخواست تقاضای بورس داد ؟

آتیه آفرینان

تحصیل در ژاپن عموما هزینه دارد برای اخذ بورس رزومه ی تحصیلی شما بایستی بررسی شود اگر رزومه ی قوی ای داشته باشید صفر تا صد کار را موسسه برایتان انجام می دهد.

آرینا

سلام من لیسانس نرم افزار دارم و معدلم هم خوب هستش. 22 سالم هستش. میخواستم برای فوق لیسانس اقدام کنم . میخواستم بدونم ژاپن در حال حاضر ویزا میده و شرایطش الان چجوریه؟ زبانم هم خوب هستش و در حال خوندن برای آیلتس هستم.

آتیه آفرینان

سلام شرایط لازم را دارید اما پروسه ی ویزا ژاپن در حال حاضر سخت هست .

محمد

با سلام من یه فاند 145000 ین مقطع دکترا دارم میتونم با کار دانشجویی کنارش که تا 105000 ین در ماه و در مجموع 250000 ین هست بگذرونم ؟ یا نمیشه به نظرتون ؟ اخه شنیدم حداقل باید 300000 ین در ماه داشته باشی برا زندگی تو ژاپن

آتیه آفرینان

سلام خیر کافی هست.

negin sayadi

خیلی ممنون از مطالب خوب و کاملتون من رشته تجربی هستم و امسال کنکور دارم و معدلم هم تا به الان از19/50 پایین تر نبوده می خواستم بدونم سطح دانشگاه های پزشکی ژاپن چجوریه و اگه از الان شروع کنم میتونم قبول شم؟ و اینکه برای پذیرش در این دانشگاه ها بهتره کدوم رو انتخاب کنم و باید چه آزمونی بدم؟ چطور میتونم برای بورسیه اقدام کنم و معدل دیپلم و رتبه کنکور چه مقدار تاثیر داره؟ ممنون میشم که راهنماییم کنید

آتیه آفرینان

سلام. رتبه کنکور تاثیر زیادی بر روی پروسه شما ندارد معدل دیپلم نمرات دروس اختصاصی و سطح زبان شما تاثیر زیادی دارد. برای بورسیه هم بهتره کشورهای دیگری را انتخاب کنید.

پری

سلام میخواستم بدونم در حالی که مدرک کارشناسی نرم افزار دارم اما در حال تحصیل در کارشناسی رشته زبان ادبیات ژاپنی هستم واجد شرایط بورسیه یک ساله زبان ژاپنی میشم یا نباید از قبل مدرک کارشناسی نرم افزارمو میگرفتم؟ و اینکه بعد از پایان بورسیه یک ساله آیا میتونم به طریقی اونجا اقامت بگیرم؟

آتیه آفرینان

سلام اگر هدفتان اخذ اقامت می باشد اصلا ژاپن پیشنهاد نمی شود ،ژاپن کشور مهاجر پذیری نیست وسخت ویزا می دهد اما برای تحصیل می توانید اقدام کنید .

samaneh

من اینجا دانشگاه نرفتم میخواستم بدونم که برای طراحی لباس تو ژاپن میشه دانشگاه رفت یا حتما باید مدرک دانشگاهی داشته باشم

آتیه آفرینان

سن شما در حال حاضر اهمیت دارد ،برای هر اقدامی بایستی حداقل مدرک دیپلم را داشته باشید .

N

درود و خستع نباشید من امسال کنکور دادم و رشتع تجربی هستم میخواستم ببینم برای تحصیل در دانشگاه ژاپن چه رشتع ای مناسب تر و شرایط شغلیه بهتری برای یک خانم ایرانی داره؟ممنون میشم راهنمایی کنید و اینکه مدرک ایلتی مورد نظر کشور باید چند باشد با تشکر

آتیه آفرینان

سلام وقت بخیر رشته های مهندسی برای تحصیل و کار مناسب تر هستند ایلتس 6.5 لازم می باشد ارائه دهید اما در کل ژاپن در حال حاضر سخت ویزا می دهد.

N

درود و خسته نباشید من امسال کنکور دادم و رشتع تجربی هستم میخواستم ببینم که برای تحصیل در دانشگاه ژاپن چه رشتع ای مناسب تر و شرایط شغلیه بهتری برای یک خانم ایرانی داره ؟ممنون میشم راهنمایی کنید و اینکه مدرک ایلتس مورد نظر کشور باید چند باشد

آتیه آفرینان

سلام وقت بخیر رشته های مهندسی برای تحصیل و کار مناسب تر هستند ایلتس6.5 لازم می باشد ارائه دهید اما در کل ژاپن در حال حاضر سخت ویزا می دهد.

سپهر

سلام منظور از رزومه تحصیلی عالی چی هست ؟ دقیقا چه معدلی ؟ و اینکه امکان گرفتن بورسیه برای دانش اموزان راهنمایی و دبیرستان هم وجود داره ؟

آتیه آفرینان

با سلام. مدارس اینترنشنال اکثر کشور ها هزینه دارد بسته به شبانه روزی (با امکانات خوابگاه و خوراک) و یا عادی بودن مدارس این هزینه تفاوت دارد. بورسیه کامل برای مدارس تعلق نمی گیرد اما اگر معدل خوبی فرد داشته باشد به طور مثال 19 تا حدودی امکان بورس شدن دارد.

یلدا

تا چه سنی دانشجو میپذیرن

آتیه آفرینان

سلام ، بسته به مقطع مورد نظر دارد اما برای ارشد نهایت تا 34 سال می توان اقدام کرد.

غزل کریمی

سلام خسته نباشید. من امسال دیپلم گرفتم و میخوام برای دانشگاه های ژاپن ازمون بدم. چه چیزایی لازم داره؟ من رشته ام تجربیه و معدل پایان ترمم 19.اگه بخوام رشته ای غیر شاخه های تجربی برم امکانش هست؟؟ برای رشته های تجربی چه چیزایی لازمه؟ به زبان ژاپنی تدریس میشه؟؟ برای رشته امنیت اطلاعات توی ایران پذیرش اقایون فقط دارن من میتونم برای این رشته به ژاپن برم؟؟ چه شرایط و مدارکی میخواد؟؟

آتیه آفرینان

با سلام. به زبان انگلیسی و ژاپنی امکان تحصیل هست و آزمون ها برای رشته های مختلف متفاوته.

مهدی مروتی

با سلام و عرض ادب ببخشید میخواستم بدونم که در ژاپن بعد از اتمام مدارس چیزی مثل کنکور دارند؟ مثلا اگه رتبت خوب نشه نمیتونی پزشکی بری، یه همچین حالتی هست؟

آتیه آفرینان

با سلام وقت بخیر، همه ی کشور ها برای رشته های گروه پزشکی آزمون برگزار می کنند موردی که تفاوت دارد سطح علمی (سختی و آسانی ) آزمون و رقابت متقاضیان می باشد. اگر بدون آزمون می خواهید اقدام کنید تحصیل در دانشگاه های خصوصی ترکیه و یا تحصیل در کشور چین منوط بر گذراندن یک ترم کالج پیشنهاد می شود.

مهدا کریمی

سلام شرایط تحصیل رشته هنر در ژاپن چطوری است؟

آتیه آفرینان

با سلام. برای رشته های هنری نمونه کار و آیلتس 6.5 لازم هست.

عرفان مهدی

سلام من 19سالمه و دوازدهم تجربی هستم معدل های 3 سال دبیرستانم 19 است میخواستم بپرسم اگر کنکور رتبه 100به پایین بیارم آیا دانشگاه های ژاپن بورسیه دولتی و پذیرشم میکنند یا نه؟ خیلی ممنون میشم.

آتیه آفرینان

با سلام. شرايط شما مناسب است اما در كنار آن ارائه نمره زبان بالا و رزومه تحصيلي قوي كمك بسيار زيادي جهت اخذ بورسيه ميكند همچنين رتبه شما نيز ميتواند تا حدي تاثير گذار باشد.

سارا

سلام خوب هستین ؟!راجب بورسیه رشته انیمیشن تو ژاپن میشه یه توضیحکوچیک بدین؟!ایا بعد تحصیل درامدش تو ژاپن خوبه؟!

آتیه آفرینان

سلام وقت بخیر. این رشته نوپا بوده و بازار کار خیلی خوبی را در جهان دارد اما به دلیل دشواری زبانشان و سخت اقامت گرفتن کشور ژاپن، کشور های دیگری را می توان پیشنهاد کرد. برای تحصیل با هزینه ی پایین کشور قبرس و یا سوئد پیشنهاد می شود.

سارا

با سلام من میخواستم واسه بورسیه ژاپن در رشته انیمیشن شرکت کنم.ایا درامدش تو ژاپن خوبه!؟راسته که درامدش تو ژاپن کمه!؟

آتیه آفرینان

با سلام . برای تحصیل همراه با بورسیه میبایست رزومه تحقیقاتی و علمی قوی به همراه نمرات بالا و زبان کشور به همراه زبان انگلیسی الزامی هست .درآمد شما بستگی به پوزیشن کاری شما دارد اما در حالت کلی درآمد بالایی ندارد.

فاطمه

سلام م برای دریافت مدرک کارشناسیم میخوام بورسیه ایران بشم بعد بورسیه ژاپن به من تغلق میگیره

آتیه آفرینان

با سلام .جهت اخذ بورسيه كشور ژاپن كه متداول ترين آن بورس مونبوكاگاكوشو مي باشد ،‌هم از طريق سفارت ژاپن در تهران و هم از طريق تماس مستقيم با اساتيد ،‌ امكان گرفتن بورس را خواهيد داشت . شانس شما با ارائه معدل بالا ،‌ نمره زبان بالا و رزومه مناسب بالاتر خواهد رفت.

Fm

سلام اگه بخوام برای دریافت مدرک کارشناسی بورسیه دانشگاه ایران بشم ایا بورسیه ژاپن به من تعلق میگیره؟

آتیه آفرینان

با سلام . جهت اخذ بورسيه كشور ژاپن كه متداول ترين آن بورس مونبوكاگاكوشو مي باشد ،‌هم از طريق سفارت ژاپن در تهران و هم از طريق تماس مستقيم با اساتيد ،‌ امكان گرفتن بورس را خواهيد داشت . شانس شما با ارائه معدل بالا ،‌ نمره زبان بالا و رزومه مناسب بالاتر خواهد رفت.

احمدرضا

با سلام.دانش آموز سال یازدهم متالورژی هستم.مدرک مبتدی گیتار دارم و تا سه ماه دیگه،مدرک کار با نرم افزار اتوکد رو دریافت می کنم.مدرک زبان ندارم ولی زبان رو تا سطح پیشرفته بلدم.امکان داره بتونم برای فوق دیپلم ویزای تحصیلی ژاپن رو دریافت کنم؟

آتیه آفرینان

با سلام. در ابتدا مي بايست مدرك ديپلم خود سپس جهت تحصيل در مقطع كارشناسي رشته مرتبط امكان اقدام برا شما وجود خواهد داشت اما نكته مدنظر اين كه در مقطع كارشناسي اكثراً رشته ها به زبان ژاپني ارائه مي شود و بايد رشته شما بررسي شود.

nazanin

ببخشید درباره شرایط تحصیل در ژاپن چندتا سوال داشتم اینکه بطور کلی هزینه سالانه زندگی در ژاپن چقدر برای یک دانشجو چطوری بورسیه باید گرفت که هزینه هامون کاهش پیداکنه

سارا جوادی

با سلام هزینه تحصیل در ژاپن به صورت میانگین در دانشگاه های دولتی 6500 دلار در سال است. هزینه زندگی هم حدود 1000 الی 1200 دلار برحسب شهر. ژاپن بورسیه ای به دانشجویان بین المللی نمی دهد .

nazanin

سلام وقتتون بخیر میخاستم بدونم تحصیل در ژاپن برای رشته زبان ادبیات ژاپنی شرایط چطوری هستش مخصوصا هزینه اگه بتونید بگید و راهنماییم کنید خیلی ممنون میشم

سارا جوادی

با سلام هزینه تحصیل در ژاپن به صورت میانگین در دانشگاه های دولتی 6500 دلار در سال است.علاوه بر معدل مناسب شما به مدرک زبان ژآپنی هم نیاز دارید.

زهرا رسولی

با سلام من الان کلاس یازدهم هستم و در حال حاضررشته انیمیشن تحصیل می کنم معدلمم ۱۸.۴۰ شده و سال قبلش هم ۱۸.۹۹و می خوام هر طور شده در ژاپن تحصیل کنم می خوام بدونم برای رشته انیمیشن در ژاپن دانشگاه مناسب وجود داره ؟

سارا جوادی

با سلام ژاپن در رشته انیمیشن حرف اول را در دنیا می زند و بهترین دانشگاه ها را دارد.

Sameni

سلام .من معدلم در ۳ سال پایانی و تا ترم اول بالای ۱۹ بوده و امسال کنکور دارم و اینکه من باید حتما در دانشگاه های تاپ ایران مثل دانشگاهایی که در تهران هستند قبول بشم تا بهم بورسیه کامل بدن؟اصلا امکانش هست که بهم بدن ؟

آرش

دوستان من در ژاپن تحصیل میکنند و علاوه بر اینکه پولی نمیدهند اسکالرشیپ هم دریافت میکنند هیچ کدامشونم نابغه نیستن مدارک معمولی دانشگاه ایران داشتن معدل بالایی هم نداشتن با ارتباط گرفتن استادی پیدا کردن و دعوتنامه ارسال شد براشون آزمون ورودی دادند و در حال تحصیل هستن

سارا جوادی

با سلام با قبولی در دانشگاه های تاپ ایران ژاپن بورسیه ای نمی دهد. بهتر است برای سایر کشورها اقدام نمایدد.

ویدا

سلام خسته نباشید اگر مدرک کارشناسی تو ایران گرفته باشیم دوباره میتونیم واسه بورسیه کارشناسی زبان و فرهنگ ژاپنی اقدام کنیم؟؟؟اخه میگن بورسیه فقط به کسایی میدن که کنکور شرکت کنن من شرکت کردم مدرکمم گرفتم واسه لیسانس دوم بورسیه نمیدن؟😣

سارا جوادی

با سلام می توان اعلام نکرد. البته به شرطی که سن مناسبی برای اقدام داشته باشید.

reza

سلام من دانشجوی موسیقی جهانی هستم دارم لیسانس میگیرم و زبان ژاپنی هم دارم یاد میگیرم چجوریهست تحصیل در ژاپن چقدر شانسه پذیرش برا خواندن ارشد در ژاپن هست ؟ معدل فعلیم  ۱۷.۵۰

سارا جوادی

با سلام شانس خوبی دارید . البته رشته موسیقی آزمون ورودی دارد و باید در این آزمون قبول شوید.

ساسان

سلام سپاس بابت سایت بسیار خوبی که دارین .میبخشید برای تحصیل در مقطع ارشد کامپیوتر نیاز به قبولی کنکور کارشناسی میباشد؟ من مدرس کارشناسی ام رو از دانشگاه علمی کاربردی گرفتم مشکلی برای اقدام به وجود می اورد؟

سارا جوادی

با سلام ژاپن همچین شرطی ندارد.

محمد دبیرسیاقی

سلام آیا امکان گرفتن بورسیه تحصیلی برای افراد زیر ۱۸ سال به ژاپن وجود دارد یا خیر (منظور دوره دبیرستان است) و آیا میتوان برای یادگیری زبان ژاپنی برای افراد زیر ۱۸سال ویزا گرفت تشکر

سارا جوادی

با سلام شانس پایینی برای هر دو اقدام وجود دارد. اما برای ویزا میتوان اقدام کرد.

Gh

سلام خسته نباشین. من  سال اخر دبیرستان هستم رشتم ریاضیه  معدل ترم اول هم شده ۱۹/۹۲ میخوام دیپلم رو بگیرم و برای تحصیل برم ژاپن ولی میخوام هنر رشته طراحی بخونم یعنی میخوام تغیر رشته بده آیا این ممکن که بتونم دانشگاه هنر ژاپن درس بخونم؟؟؟؟ و اینو میخوام بدونم که معدل های که ژاپن برای دانشگاه هاش میخواد چه قدره؟؟؟؟؟

سارا جوادی

با سلام برای کارشناسی وارد دانشگاه های ژاپن شدن کار راحتی نیست ونمره بالایی در آزمون قبولی میخواد .

نیلوفر

 درود  رزومه تحصیلی عالی شامل چه مواردی میشود ؟ سپاس 

سارا جوادی

با سلام معدل ، دانشگاه ، مدرک زبان ، مقالات بین المللی، سمینار، کنفرانس و ..

رها

سلام من دو تا سوال داشتم به غیر از ژاپن چه کشورهایی برای رشته انیمیشن خوبه ؟؟؟ دوم اینکه تمکن مالی یعنی اینکه مثلا یه سندی چیزی نشون بدی بگی من 50 تومن تو ایران دارم ؟؟؟

سارا جوادی

با سلام تمکن مالی یعنی پرینت حساب از بانک برای فرانسه نیز می توانید اقدام کنید.

آرش

سلام، برای مدارک بورس ارشد در سفارت، فرم قبولی کنکور خواستن و من در خارج از ایران لیسانس ادبیات ژاپنی گرفتم، ایا برای من هم بورس تعلق میگیره ؟ 

سارا جوادی

با سلام یکی از مدارک قبولی می باشد. شما باید سایر شرایط مربوطه را نیز فراهم کنید. با سفارت در این رابطه هماهنگ فرمایید.

Kasra

موردی نداره که برای تمدید ویزا های هرسال اون حساب بانکی اون رقمی که ما هر سال باید تمکن بدیم را از حالا اون 70 تا 80درصد که اونجا تامین میشه هیچی ولی مابقی که اونجا تامین نشد را از ایران بدیم؟ چقدر زمان مییره تا تمدید بشه

سارا جوادی

با سلام چرا می توانید از ایران ارائه بدهید. بسیار سریع تمدید میکنن

سارا

من میخوام بعد از فوق دیپلم اقدام کنم تا اونموقع ژاپنیمو کامل کنم بخوام به زبان ژاپنی اونجا درس بخونم چی؟

سارا جوادی

با سلام هر چه بالاتر بهتر. معدل شما سطح دانشگاه شما و شانس پذیرش شما را مشخص میکند. میتوانید فوق دیپلم را بخوانید البته این نکته را در نظر بگیرید که دوره لیسانس را باید از ابتدا بخونید.

سارا

سلام من الان یازدهم هستم میخواستم برای دانشگاه به ژاپن برم میخواستم بدونم منظورتون از رزومه ی تحصیلی خوب، معدل بالای سال آخر دبیرستانه؟معدل الانم 18.75 هست

سارا جوادی

با سلام در مقطع شما علاوه بر معدل، مدرک زبان هم تاثیر گذار است.

افسانه

با عرض سلام و خسته نباشيد من ٣٢ ساله هستم و ميخواستم ببينم ميتونم در مقطع كارشناسي در رشته زبان و ادبيات ژاپني تحصيل كنم؟

سارا جوادی

با سلام بله البته به مدرک زبان ژاپنی نیاز دارید که در حال حاضر در ایران برگزار نمی شود.

KASRA

منظور من اینه ایا این امکان هست که هزینه سال اول را بدم و برای سال دوم و سوم یک سند خونه بزارم و یک نفر را معرفی کنم تا مابقی هزینه هارا بده یعنی 30 درصد به ازای هر سال که میشه مجموعا 60 درصد کلهزینه ها در ژاپن سالی 14 هزار دلار

سارا جوادی

با سلام شما برای هرسال باید ویزای خودتون را تمدید کنید و برای هر سال باید از لحاظ مالی تامین باشید. سند ملکی کافی نیست و مبالغ نقدی هم نیاز است.

عیلرضا زمانی

آیا رشته های کامپیوتر و حسابداری دانشگاه دارد و بازار کارش چجوره؟؟؟؟؟

سارا جوادی

با سلام بله قطعا وجود دارد.رشته کامپیوتر در همه جای دنیا بازار کار خوبی دارد و پیدا کردن کار به مهارت های شما بستگی دارد.

KASRA

منظورم اینه که دوره دکترا تو ژاپن دوره 3 ساله هستشسال اول را که باید هزینه هاش تو حسابم باشه درسته؟ ( 12 هزار دلار تا 13 هزار دلار )برای سال های  بعد امکان داره یک نفر را یعنی سال دوم و سال سوم . فرمودید اونجا با کار میشه 70 درصد تامین کرد ........برای سال های بعد ( سال دو و سال سوم ) میشه برای اون 30 درصد باقی مانده که میشه جمعا 60 درصد هزینه کل یک نفر را از ایران برای حامی مالی معرفی کرد ؟ یا از دانشگاه فاند گرفت؟

سارا جوادی

با سلام میتوانید حامی یا ساپورتر هم معرفی کنید. امکان فاند هم درصورت داشتن رزومه قوی امکان پذیر است.

KASRA

مچکرم و من هم ارزوی موفقیت دارم برای شما و موسسه خوب شمامیشه بفرمایید ایا این امکان هست که برای دو سال باقی ماده میشه کسی را از ایران معرفی کرد یا خیر؟

سارا جوادی

با سلام متوجه سوالتون نشدم متاسفانه. لطفا با شماره 02172207 برای راهنمایی بیشتر تماس بگیرید.

KASRA

سلام عرض ادب پس اگر هزینه های تحصیل در ژاپن سالی حدودا 12 هزار تا 16 هزار دلار پس قطعا تفاوتی هست بین تحصیل در امریکا که تقریبا 5 برابر ژاپن هزینه داره........من باید برای اخذ ویزای تحصیل هزینه های 1 سال داشته باشم و چون که دوره دکترا در ژاپن دوره 3 ساله هست سال اول که الزامی داشتن اما با کار دانشجویی میشه یعنی خودتون فرمودید که 70 درصد هزینه ها تامین میشه؟ ایا امکان اره اون 30 درصد فاند گرفت یا  کسی را در ایران معرفی کرد برای پرداخت اون 30 درصد هزینه ها؟ منظورم فقط اون 30 در باقی مانده هست که اگر هزینه هارا در ژاپن 14 هزار دلار بگیریم 70 درصد میشه 9800 دلار و 30 درصد میشه 4200 دلار ...میشه فقط اون 4200 دلار برای 2 سال باقی مانده   (8400) از ایران کسی را معرفی کرد یا از دانشگاه فاند گرفت؟

ماریا محمدی

سلام من امسال میخوام برم کلاس دوازدهم و خودمم هم ژاپنی هستم میخواستم ببینم برای تحصیل در ژاپن باید چیکار کنم میشه یه راهنمایی کنید ممنون میشم

سارا جوادی

سلام بله با رزومه ای که شما دارید قطعا شانس بالایی برای دریافت بورسیه دارید. گروه آتیه آفرینان برای شما آزروی موفقیت می کند.

UCL

سلام ببخشید هزینه های تحصیل در مقطع دکترا در ژاپن فرمودید سالی تقربیا 12000 تا 15000 دلار است ( منظورم هم تحصیل و هم زندگی ) سوال. اول اینکه سفارت برای مدارک مالی از من سال اول میخواد و کار دانشجویی در ژاپن ایا میشه 70 الی 80 درصد هزینه هارا تامین کرد؟و سوال دوم اینکه هزینه های تحصیل در امریکا و روسیه بفرمایید در مقطع دکتراممنون سایت خوبتون

سارا جوادی

با سلام بله شما نیاز به ارائه تمکن مالی برای دریافت ویزا دارید. با کاردانشجویی هزینه زندگی را تا حدی میتوان پوشش داد.پیشنهاد میکنم مفاله تحصیل دکتری در امریکا و تحصیل دکتری در روسیه را مطالعه نمایید.

نازنین

سلام خسته نباشیدمن ۲۸سالمه،کارشناسی معماری دانشگاه آزاد و همچنین ارشد دانشگاه آزاد دارم معدلم ۱۷.۶۰و پایان نامه با نمره۱۹اخد کردممقالات داخلی ۴تا دارم ولی خارجی و isiندارممتاهل هستم و بچشم ۳سالشهقصد دارم برای دکتری بورسیه بگیرم برای زاپنهمسر ارشد مکانیک هستن ۳۶ساله آیا امکان داره همسرم هم بورسیه بشن؟؟همسرم سابقه کاری بسیار عالی در ایران دارن لطف بفرمائید راهنمایی کنید

سارا جوادی

با سلام دوست عزیز با توجه به اینکه برای دریافت بورسیه مقالات بین المللی و مدرک زبان با نمره بالا از جمله شرایط مورد نیاز است.درصورتی که می توانید این دو شرط را فراهم کنید امکان اقدام است. در غیر این صورت برای کشورهایی مثل آلمانو اسپانیا که در مقطع دکتری تحصیلات رایگان ارائه می دهند اقدام نمایید.

plx

سلام من شنیدم هزینه ها در ژاپن سالی 12 هزار دلار درسته ؟ ببخشید در استرالیا چقدره مقطع دکترا

سارا جوادی

با سلام بله تقریبا درسته. در استرالیا در مقطع دکترا معمولا بورسیه تعلق میگیرد. اما بدون بورسیه سالی حدود 40 الی 50 هزار دلار

kasra

و با کار دانشجویی چند درصد هزینه هارا میشه تامین کرد؟

سارا جوادی

با سلام حدود 70 درصد هزینه های زندگی رو

کسری اسماعیلی

هززینه تحصیل در ژاپن + هزینه زندگی= 17 هزار دلار میشه درسته ؟ و ممکنه در مقطع دکترا بشه این رقم را کم کرد؟

سارا جوادی

با سلام بله تقریبا همین مقدار میشود. میتوان با کار دانشجویی و یا دریافت بورسیه هزینه را کاهش داد.

کسری اسماعیلی

سلام من 27 سالم مدرک کارشناسی و ارشد با معدل 17 و 18:20 را از دانشگاه صنعتی اصفهان دارم 2 مقاله isi وایتلس 7 و خیلی کم به زبان ژاپنی مسلطم من در حال مکاتبه هستم تا پروپزال از یک استاد در دانشگاه توکیو پذیرش بگیرم ضمن اینکه من 2سال هم عمان کار کردم و 3 سال هم در ایران و منبع مالی کافی را تا حدی دارم فقط اینکه با شرایط من میشه بورسیه گرفت 1؟ و من طبق چیزی که شنیدم باید هزینه 1 سال اعم از زندگی + شهریه را پرداخت کنم هزینه که برای زندگی من در نظر گرفتم برای تحصیل دکترا در ژاپن 8000 دلار برای زندگی و 7000  برای تحصیل و ضمن اینکه من هدفم پذیرش از دانشگاه دولتی و اینکه میشه با کار پاره وقت بخش زیادی از هزینه هارا جبران کرد ؟و چه مدرکی باید بیارم بعد از مدارک شناسایی و مالی و..... که به کشورم برمیگردم؟و سوال اخر ایا از ایران باید برای سفارت ژاپن اقدام کرد یا در ترکیه یا هر کشور دیگه ای هم میشه؟

سارا جوادی

با سلام باید از سفارت ایران اقدام کنید مگر اینکه در سایر کشور ها اقامت بالای 6 ماه داشته باشید. در ارتباط با مدارک سفارت هم بله شما باید هزینه های یک سال را داشته باشید البته اگر موفق به اخذ بورسیه بشید هزینه های دانشگاه کسر می شود.شانس پذیرش بالایی هم دارید و اگر بورسیه دریافت کنید کار شما در دانشگاه خواهد بود و نیازی به کار در خارج محیط دانشگاه نخواهید داشت.

ارین

سلام رشته اشپزی ژاپن دانشگاه داره و شرایط پذیرش چطوره

سارا جوادی

با سلام خیر . اما در سوئیس این رشته ارائه می شود. هزینه سالیانه تحصیل و زندگی شما در این کشور 30 هزار دلار است.

فائزه روناسی

 بورسیه تحصیلی

سارا جوادی

با سلام دوست عزیز برای چه رشته و مقطعی قصد اقدام دارید؟

فائزه روناسی

ویزای تحصیلی

فائزه درفشی

سلام من فائزه هستم میخواستم پایه نهم هستم میخواستم ببینم اگر من بخواهم رشته ریاضی فیزیک بخوانم با تسلط بر زبان ژاپنی و اینگلیسی میتوانم برای ادامه تحصیل برم

سارا جوادی

با سلام دوست عزیز برای چه رشته و مقطعی قصد اقدام دارید؟

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button