تحصیل در پرتغال و شرایط پذیرش در دانشگاه های پرتغال در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. همچنین در این مطلب شرایط پذیرش در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در پرتغال توضیح داده شده است.
و مهارت مورد نیاز در زبان انگلیسی و پرتغالی، هزینه تحصیل در پرتغال و شرایط دریافت بورسیه تحصیلی عنوان شده است.
بهترین دانشگاه ها و موسسات آموزشی پلی تکنیک در پرتغال معرفی شده و برنامه های تحصیلی در این موسسات ذکر شده است.

تحصیل در پرتغال

تحصیل در پرتغال

پرتغال غربی ترین کشور در اروپا است. آب و هوای مدیترانه ای و متعادل داشته و شهرهای آن نشان دهنده تاریخ و فرهنگ این کشور هستند. پرتغال دارای بیش از 125 موسسه آموزش عالی دولتی و خصوصی است.

سیستم آموزش پرتغال در سطح جهانی شناخته شده است. به همین دلیل تحصیل در پرتغال برای دانشجویان بین المللی می تواند یک فرصت عالی باشد. هر ساله بیش از 50000 دانشجوی بین المللی که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند، پرتغال را برای ادامه تحصیل انتخاب می کنند.

یکی از دلایل مهم دانشجویان برای انتخاب پرتغال، کم بودن هزینه های زندگی و شهریه دانشگاه در این کشور به نسبت بسیاری از کشورهای اروپایی است. در مقاله تمکن مالی پرتغال به طور کامل توضیح داده شده است.

دانشگاه ها و موسسات پلی تکنیک برای تحصیل در پرتغال

5 دانشگاه در پرتغال جز دانشگاه های برتر جهان محسوب می شوند. پرتغال علاوه بر داشتن دانشگاه هایی با استاندارد جهانی و کیفیت بالا، میزبان تعدادی از پلی تکنیک های معتبر است.
این موسسات تفاوتی با دانشگاه ها دارند. در دانشگاه بیشتر تمرکز بر تحقیقات دانشگاهی است؛ در حالی که موسسات پلی تکنیک بیشتر برنامه هایی برای آماده سازی دانشجویان در یک مسیر شغلی خاص ارائه می دهند.
این 2 نوع موسسه در ارائه رشته های تحصیلی همپوشانی زیادی با هم دارند. اما برخی رشته های تحصیلی فقط در دانشگاه و برخی تنها در موسسات پلی تکنیک ارائه می شوند. به عنوان مثال در هر 2 موسسه آموزشی رشته های مهندسی، مدیریت، فناوری، آموزش، ورزش و علوم انسانی در دسترس دانشجویان قرار دارند.

هر 2 نوع موسسه دارای همتایان دولتی و خصوصی در سراسر پرتغال هستند. در حال حاضر 14 دانشگاه دولتی و 36 دانشگاه خصوصی در پرتغال وجود دارد.
همچنین 20 پلی تکنیک دولتی و 64 پلی تکنیک خصوصی در این کشور هستند، که آموزش های حرفه ای تری را ارائه می دهند. موسسات پلی تکنیک آموزش های شغلی در زمینه پرستاری، آموزش، حسابداری و بهداشت ارائه می دهند.
در حالی که رشته های پزشکی، حقوق، علوم طبیعی، اقتصاد یا روانشناسی در دانشگاه ها ارائه می شوند. به طور کلی برای تحصیلات عمومی باید سراغ تحصیل در دانشگاه ها رفت و اگر تمایل به تحصیلات عملی داشته، می توان برای پذیرش در پلی تکنیک ها اقدام کرد.

دانشگاه ها و موسسات پلی تکنیک برای تحصیل در پرتغال

شرایط پذیرش از دانشگاه های پرتغال

برای تحصیل در مقطع کارشناسی درخواست ها از دانشگاه پرتغال از طریق وبسایت متمرکز و رسمی پرتغال که به آموزش عالی اختصاص دارد، انجام می شود. متقاضیان می توانند 6 دانشگاه را برای درخواست انتخاب و بر اساس الویت رتبه بندی کنند.
اما برای تحصیل در مقطع تحصیلات تکمیلی دانشجو باید مستقیما از طریق وب سایت دانشگاه اقدامات لازم را انجام دهد. در صورت درخواست موسسه آموزشی، ممکن است، لازم باشد، کلیه مدارک به زبان پرتغالی ترجمه شوند.

هر ساله وزارت آموزش و پرورش پرتغال، تعداد ظرفیت های موجود در دانشگاه های دولتی، خصوصی و پلی تکنیک ها را منتشر می کند. دانشجویان با توجه به معدل رتبه بندی می شوند.
بنابراین قبل از هر اقدامی باید حداقل نمره قبولی برای پذیرش در موسسه و دوره تحصیلی مورد نظر را بررسی کنید. عموما برای ثبت درخواست اصلی ترین مدرک، مدارک تحصیلی اخذ شده در کشور مبدا است. نمرات توسط موسسه مورد نظر به سیستم امتیاز پرتغالی تبدیل می شود.

به طور معمول 3 دوره درخواست در سال برای دانشجویان وجود دارد. دوره ها در پاییز یا بهار شروع می شوند. حتما باید با دانشگاه خود تماس گرفته و از مهلت دقیق درخواست مطلع شوید.
معمولا اولین دور از برنامه ها در آوریل – مه، مرحله دوم در ژوئن – جولای و مرحله سوم در آگوست – سپتامبر به پایان می رسند. پس از پایان مهلت درخواست در بازه زمانی یک تا دو ماه باید از دانشگاه پاسخی دریافت کنید.

انواع مدارک تحصیلی در پرتغال

از سال 2006 پرتغال از سیستم بولونیا در تمامی دانشگاه ها و موسسات پلی تکنیک استفاده کرد. این سیستم در واقع روند اصلاحات آموزش در سراسر اروپا است، که هدف آن ایجاد یک ساختار مشترک برای آموزش عالی در اروپا است. مطابق با ساختار بولونیا دانشگاه های پرتغال در 3 سطح مدرک ارائه می دهند.

انواع مدارک تحصیلی در پرتغال

دوره های تحصیلی مختلفی در پرتغال به زبان انگلیسی ارائه می شوند. به ویژه در مقطع تحصیلات تکمیلی دوره هایی به زبان انگلیسی وجود دارد. اما به طور کل باید این مورد را در نظر داشته باشید، که پرتغال کشوری نیست، که بتوانید به راحتی با تسلط به زبان انگلیسی ارتباط برقرار کنید.

تحصیل در پرتغال در مقطع کارشناسی

برای تحصیل در مقطع کارشناسی دانشجویان باید مدرک تحصیلات متوسطه خود را ارائه دهند. برخی از موسسات برای دانشجویان بین المللی آزمون ورودی ترتیب داده اند. البته در برخی از این آزمون ها نیازی به حضور دانشجو در کشور پرتغال نیست.
دانشجویان اتحادیه اروپا می توانند نتایج نهایی آزمون را از کشور خود ارائه دهند. دانشجویان غیر اتحادیه اروپا نیز می توانند در سفارت پرتغال در کشور خود در آزمون شرکت کنند. 

مدرک کارشناسی را می توان هم از دانشگاه ها و هم از پلی تکنیک ها دریافت کرد. در سیستم پلی تکنیک برای تکمیل دوره کارشناسی باید 180 ECTS (اعتبارات اروپایی) کسب کرد و معمولا شامل 6 ترم یا 3 سال تحصیلی می شود.
در دانشگاه های پرتغال با توجه به برنامه تحصیلی باید بین 180 تا 240 ECTS کسب کرده و 6 تا 8 ترم (3 تا 4 سال) تحصیل کرد.

تحصیل در پرتغال در مقطع کارشناسی ارشد

برای پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد لازم است، دانشجو مدارک مربوط به دوره کارشناسی یا معادل آن را ارائه دهد. مدرک کارشناسی ارشد توسط هر 2 موسسه آموزشی (دانشگاه ها و موسسات پلی تکنیک) ارائه می شود.
دوره کارشناسی ارشد پلی تکنیک بیشتر بر ارائه تخصص به دانشجویان تمرکز داشته و کارشناسی ارشد در دانشگاه ها بر پایه نوآوری است و بیشتر مدت تحصیل به تحقیقات می گذرد. در هر 2 موسسه دانشجویان باید در طول 3 تا 4 ترم (یک تا دو سال تحصیلی) 90 تا 120 ECTS را به دست آورند.

اگر چه در برخی برنامه های تخصصی تر مثل پزشکی یا حقوق با صلاح دید استاد ممکن است، طول زمان مطالعه بیشتر شود. کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد علاوه بر کسب حداقل اعتبار مورد نیاز برای نهایی کردن دوره تحصیلی خود، ملزم به دفاع از پایان نامه، کار پروژه ای یا گزارش کارآموزی هستند.

تحصیل در پرتغال در مقطع کارشناسی ارشد

تحصیل در پرتغال در مقطع دکتری

پذیرش در مقطع دکتری نیاز به ارائه مدرک کارشناسی ارشد دارد. مدرک دکتری را تنها می توان از دانشگاه ها و موسسات دانشگاهی پرتغال دریافت کرد. این مدرک در راستای اهداف علمی پژوهشی مستقل ارائه شده و توسط دانشگاهیان با سابقه نظارت می شود. دانشجویان دوره دکتری همانند دانشجویان کارشناسی ارشد، ملزم به دفاع از پایان نامه خود هستند. اخذ مدرک دکتری می تواند پس از طی مدت 3 سال مطالعه و تحقیق ارائه شود.

مهارت زبان برای تحصیل در پرتغال

بیشتر برنامه های تحصیلی در مقطع کارشناسی در پرتغال به زبان پرتغالی ارائه می شوند. در اکثر موسسات آموزش عالی شرط پذیرش در دوره کارشناسی قبولی در آزمون مهارت پرتغالی است.
برنامه های تحصیلی به زبان انگلیسی نیز وجود دارد. تعداد کمی از این برنامه ها در مقطع کارشناسی و بیشتر در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری است. از آن جایی که دوره تحصیلات تکمیلی عموما برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی طراحی شده اند، در این مقطع تسلط به زبان انگلیسی کافی است.

در صورتی که زبان اصلی شما انگلیسی نباشد، باید تسلط بر زبان انگلیسی را از طریق نتایج آزمون های معتبری مثل آیلتس و تافل اثبات کنید. بیشتر دانشگاه های پرتغال مهارت در زبان انگلیسی یا پرتغالی در سطح B1 یا B2 را قبول می کنند.
برای اطمینان از این موضوع باید با موسسه آموزشی مورد نظر تماس بگیرید. اگر می خواهید به زبان پرتغالی تحصیل کنید، می توانید با شرکت در کلاس های زبان پرتغالی مهارت خود را بالا ببرید.

مهارت زبان برای تحصیل در پرتغال

اخذ ویزای دانشجویی برای تحصیل در پرتغال

شرایط اخذ ویزای دانشجویی پرتغال به تابعیت شخص متقاضی بستگی دارد. شهروندان اتحادیه اروپا نیازی به اخذ ویزای تحصیلی نداشته و برای تحصیل بیش از 90 روز تنها باید پس از مهاجرت به پرتغال در دفتر شورای شهر محلی ثبت نام کنند. اما دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا حتما باید پیش از مهاجرت، ویزا دریافت کنند.
برای اخذ ویزای تحصیلی باید از طریق سفارت یا کنسولگری پرتغال در کشور خود اقدام کنید. پردازش ویزای تحصیلی پرتغال از زمان ارائه درخواست، ممکن است بین یک تا 3 ماه طول بکشد. پس از دریافت ویزا و مهاجرت به پرتغال باید در اولین فرصت به شعبه محلی اداره مهاجرت و مرزهای پرتغال مراجعه کرده و درخواست اجازه اقامت دهید.

دانشجویان بین المللی می توانند برای تحصیل در پرتغال 2 نوع ویزا دریافت کنند. ویزای نوع C کوتاه مدت بوده و برای دانشجویانی که قصد اقامت کمتر از 90 روز را دارند، مناسب است.
این ویزا بیشتر برای اهدافی مثل پروژه های تحقیقاتی و دوره های کوتاه مدت صادر می شود. نوع دیگر ویزای تحصیلی، ویزای نوع D است. دانشجویانی که قصد تحصیل و اقامت در پرتغال برای بیش از 90 روز را دارند، باید ویزای نوع D را درخواست کنند.

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی پرتغال

اولین قدم برای مهاجرت به پرتغال از طریق تحصیل، دریافت نامه پذیرش از دانشگاهی در پرتغال است. پس از دریافت پذیرش از دانشگاه می توان اقدامات لازم برای درخواست ویزا را انجام داد.
ابتدا باید از طریق وبسایت سفارت پرتغال وقت مصاحبه ای را هماهنگ کنید. در روز مصاحبه لازم است، اسناد و مدارکی را همراه داشته باشید. حتما پیش از روز مصاحبه با سفارت یا کنسولگری مربوطه تماس داشته و از کامل بودن مدارک خود مطمئن شوید. اسناد و مدارک لازم برای درخواست ویزا عبارتند از:

  • فرم درخواست تکمیل شده (بارگیری از طریق وب سایت سفارت یا کنسولگری)
  • عکس
  • پاسپورت با حداقل 3 ماه اعتبار پس از مهاجرت به پرتغال و یک صفحه خالی
  • نامه پذیرش از موسسه آموزش عالی در پرتغال
  • اثبات تمکن مالی برای تامین هزینه های زندگی در طول اقامت
  • اثبات بیمه درمانی معتبر
  • اثبات محل اقامت (محل اقامت می تواند خوابگاه دانشگاه یا آپارتمانی خصوصی باشد.)
  • اثبات پرداخت هزینه درخواست ویزا، که در حال حاضر 170 یورو است.

پس از ورود به پرتغال باید برای درخواست اجازه اقامت اقدام کنید. اجازه اقامت به مدت 1 سال اعتبار دارد و با توجه به مدت زمان تحصیل می توان حداکثر تا 5 سال آن را تمدید کرد. برای دریافت اجازه اقامت لازم است، مدارک زیر را ارائه دهید.

  • فرم درخواست تکمیل شده
  • پاسپورت معتبر به همراه کپی
  • 2 قطعه عکس
  • اثبات تمکن مالی برای تامین هزینه های زندگی در پرتغال
  • اثبات بیمه درمانی
  • اثبات ثبت نام در یک موسسه آموزشی در پرتغال
  • اثبات پرداخت شهریه
مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی پرتغال

مدارک لازم برای پذیرش از دانشگاه های پرتغال

پس از بررسی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی پرتغال باید شرایط و مدارک لازم برای پذیرش در دانشگاه مورد نظر را بررسی کنید. شما می توانید از طریق وب سایت رسمی دانشگاه و یا از طریق تماس، از شرایط دانشگاه مطلع شوید.
به طور کلی برای درخواست پذیرش در برنامه های مختلف تحصیلی به مدارک زیر نیاز دارید.

  • فرم درخواست تکمیل شده
  • مدارک مربوط به دوره تحصیلی قبلی (دیپلم مبنی بر اتمام دبیرستان، مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد)
  • متن سوابق تحصیلی
  • انگیزه نامه (مبنی بر این که چرا می خواهید در این دانشگاه تحصیل کنید.)
  • برای پذیرش در دوره کارشناسی عموما لازم است، در آزمون ورودی دانشگاه قبول شده باشید.
  • در برخی از رشته های تحصیلی لازم است، نمونه کارهایی را ارائه دهید.
  • اثبات پرداخت هزینه درخواست (50 یورو)

هزینه زندگی و تحصیل در پرتغال

هزینه زندگی و تحصیل در پرتغال به نسبت بسیاری از کشورهای اروپایی مقرون بصرفه است. در پرتغال می توان از گزینه های مختلف اسکان دانشجویی استفاده کرد.
دانشجویان بین المللی می توانند از محل اقامت متعلق به دانشگاه، آپارتمان های خصوصی و سالن های دانشجویی که توسط شرکت های خصوصی اداره می شوند، استفاده کنند. هزینه این اقامتگاه ها به شرح زیر است:

  • اقامتگاه های دانشجویی متعلق به دانشگاه ها: به طور متوسط از 400 یورو در ماه شروع می شود.
  • اجاره اتاق یا آپارتمان خصوصی: از 400 یورو در ماه در شهر لسیبون و 300 یورو در پورتو شروع می شود.
  • سالن های دانشجویی متعلق به شرکت های خصوصی: از 595 یورو در ماه برای یک اتاق استاندارد شروع می شود.
هزینه زندگی و تحصیل در پرتغال

هزینه های زندگی در پرتغال با توجه به محل زندگی متفاوت است. اگر در شهر لیسبون پایتخت این کشور یا مرکز گردشگری مثل آلگاروه تحصیل کنید، هزینه های شما زیاد می شود. اما به طور کلی هزینه ها به نسبت دیگر کشورهای اروپای غربی مناسب تر است. متوسط برخی از هزینه های اصلی زندگی در پرتغال را در جدول زیر مشاهده می کنید.

قهوه1.30 یورو
یک وعده غذا8 یورو
حمل و نقل به صورت ماهانه34.75 یورو
بلیط سینما6.90 یورو
اجاره ماهانه445 تا 609 یورو

هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی پرتغال

متوسط هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی پرتغال به صورت زیر است:

  • مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد: 1250 یورو در سال
  • مقطع دکتری: 2500 تا 3000 یورو در سال

دانشجویانی که به صورت نیمه وقت در دانشگاه های پرتغال تحصیل می کنند، باید حدود 70% از شهریه دوره های تمام وقت را پرداخت کنند. دانشجویان تبادلی بسته به توافق نامه دو جانبه بین دانشگاه محل تحصیل و دانشگاه پرتغال ممکن است، از پرداخت شهریه معاف شوند.

هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی پرتغال

متوسط شهریه دانشگاه های خصوصی پرتغال کمی بیشتر از دانشگاه ها دولتی این کشور است. به طور میانگین دانشجویان سالانه بین 3500 تا 3900 یورو در این دانشگاه ها پرداخت می کنند.
عموما دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا باید هزینه بیشتری برای شهریه در نظر بگیرند. البته این نکته را نیز باید در نظر داشت، برخی

دانشگاه های خصوصی پرتغال با توجه به نمرات نهایی دانشجویان تا 100% تخفیف شهریه را ارائه می دهند.
همچنین باید خاطر نشان کرد، بیشتر موسسات آموزش عالی دولتی در پرتغال شهریه را سالانه دریافت کرده، اما دانشگاه های خصوصی عموما شهریه را ماه به ماه دریافت می کنند.

هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی پرتغال

تحصیل در پرتغال با استفاده از بورسیه تحصیلی

دانشجویان بین المللی اتحادیه اروپا و خارج از اتحادیه اروپا می توانند از بسیاری از بورسیه های تحصیلی در دانشگاه های دولتی و خصوصی پرتغال استفاده کنند. برخی بورسیه های تحصیلی خصوصی برای دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل به طور خاص در لیسبون را دارند، در دسترس است.
بودجه عمومی بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی از طریق سه موسسه زیر در دسترس است:

  1. Instituto Camoes: بورسیه تحصیلی که برای تحصیل در رشته های زبان و فرهنگ پرتغالی ارائه می شود.
  2. اداره کل آموزش عالی (DGES): بورسیه تحصیلی مبتنی بر شایستگی برای تمامی برنامه های تحصیلی و در همه مقاطع در موسسات مختلف ارائه می دهد.
  3. بنیاد علم و فناوری (FCT): کمک هزینه های تحقیقاتی مبتنی بر پروژه را در زمینه علم و فناوری ارائه می دهد.

عموما بیشتر بورسیه های تحصیلی در دسترس دانشجویان کارشناسی ارشد قرار می گیرند. اما مقداری بودجه نیز برای دانشجویان مقطع کارشناسی در نظر گرفته شده است.

بهترین دانشگاه های تحصیل در پرتغال

قبل از اقدام برای درخواست پذیرش از دانشگاه های پرتغال بهتر است، تمامی دانشگاه های این کشور را بررسی کنید و با توجه به شرایط و قوانین دانشگاه و سطح علمی آن موسسه برای درخواست تصمیم بگیرید. در ادامه چند مورد از بهترین دانشگاه های پرتغال را به شما معرفی می کنیم.

بهترین دانشگاه های پرتغال

دانشگاه پورتو

دانشگاه پورتو در رتبه بندی دانشگاه های برتر جهان (QS 2018) رتبه مشترک 301 را به دست آورده است. دانشگاه پورتو، یک دانشگاه دولتی واقع در شهرستان پورتو است، که در سال 1911 تاسیس شد.
این دانشگاه دارای جامعه بزرگی با بیش از 31000 دانشجو است. از جمله حدود 3280 دانشجوی بین المللی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. با گسترش فعالیت های تحقیقاتی در این دانشگاه و توسعه سطح علمی آن، خروجی گسترده ای در زمینه تحقیقات داشته است.
انستیتوی زیست شناسی سلولی و مولکولی، انستیتوی آسیب شناسی و ایمنی شناسی مولکولی و موسسه تحقیقاتی سیستم های رایانه ای از شناخته شده ترین مراکز تحقیقاتی این دانشگاه هستند.

دانشگاه لیسبون

دانشگاه لیسبون بزرگ ترین دانشگاه پرتغال و دارای رتبه مشترک 305 در میان دانشگاه های برتر جهان است. 47000 دانشجو در 18 دانشکده این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.
این دانشگاه از ادغام دانشگاه فنی سابق لیسبون (UTL) و دانشگاه لیسبون (UL) در سال 2013 شکل گرفت. در واقع قدمت این دانشگاه به سال 1911 بر می گردد. این دانشگاه در حال حاضر در رشته های هنر و طراحی، مهندسی معدن و جغرافیا در لیست 100 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته است.

دانشگاه کویمبرا

دانشگاه کویمبرا قدیمی ترین دانشگاه پرتغال است، که در سال 1290 تاسیس شد. در رتبه بندی دانشگاه های برتر جهان دارای رتبه 401 تا 410 است. این دانشگاه در شهر کویمبرا (پایتخت ملی سابق) واقع شده است.
حدود 24800 دانشجو در این دانشگاه تحصیل می کنند. تعداد قابل توجهی دانشجوی بین المللی نیز در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. دانشگاه کویمبرا دارای 8 دانشکده بوده و بیشتر موضوعات مربوط به هنر و علوم انسانی تدریس می شوند.   

موسسه پلی تکنیک براگانسا

پلی تکنیک براگانسا یک موسسه آموزش عالی در پرتغال با بیش از 8000 دانشجوی مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد است. برنامه های تحصیلی این موسسه شامل دانش و فناوری گسترده در علوم کشاورزی، هنر، ورزش، آموزش و پرورش، آموزش معلمان، انفورماتیک و مهندسی، بهداشت، ارتباطات و گردشگری و امور اداری است.

موسسه پلی تکنیک لیریا

پلی تکنیک لیریا یک موسسه آموزش عالی است، که فعالیت خود را از سال 1980 آغاز کرده است. با تحصیل در این موسسه می توان در مشاغل مربوط به پلاستیک، سرامیک، شیشه، قالب، شیلات، جهانگردی، صنایع غذایی و بیوتکنولوژی سطح بالایی از تخصص را به دست آرود. این موسسه دارای 3 پردیس در شهرهای مختلف است.

موسسه پلی تکنیک لیریا

سخن پایانی

تحصیل در پرتغال و شرایط پذیرش دانشگاه های پرتغال در این مطلب مورد بررسی قرار گرفت. در صورتی که قصد مهاجرت به پرتغال از طریق تحصیل را دارید، باید نحوه پذیرش در دانشگاه ها و موسسات پلی تکنیک این کشور را بدانید.

در صورتی که به اطلاعات بیشتری در رابطه با تحصیل در پرتغال و نحوه پذیرش از دانشگاه های پرتغال نیاز داشتید، می توانید با کارشناسان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تماس گرفته و از مشاوره رایگان تلفنی استفاده کنید.
همچنین می توانید سوالات خود را در بخش دیدگاه، پایین همین مطلب مطرح کرده و پاسخ آن ها را در سریع ترین زمان ممکن دریافت کنید.

سوالات متداول

شرایط اخذ ویزای دانشجویی برای تحصیل در پرتغال چیست؟

شرایط اخذ ویزای دانشجویی پرتغال به تابعیت شخص متقاضی بستگی دارد. شهروندان اتحادیه اروپا نیازی به اخذ ویزای تحصیلی نداشته و برای تحصیل بیش از 90 روز تنها باید پس از مهاجرت به پرتغال در دفتر شورای شهر محلی ثبت نام کنند. اما دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا حتما باید پیش از مهاجرت، ویزا دریافت کنند.

بهترین دانشگاه های کشور پرتغال کدامند؟

دانشگاه پورتو، دانشگاه لیسبون، دانشگاه کویمبرا، دانشگاه پلی تکنیک براگانسا

هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی پرتغال چقدر است؟

به طور میانگین دانشجویان سالانه بین 3500 تا 3900 یورو در این دانشگاه ها پرداخت می کنند.

شرایط تحصیل در مقطع دکتری کشور پرتغال چیست؟

پذیرش در مقطع دکتری نیاز به ارائه مدرک کارشناسی ارشد دارد. مدرک دکتری را تنها می توان از دانشگاه ها و موسسات دانشگاهی پرتغال دریافت کرد. این مدرک در راستای اهداف علمی پژوهشی مستقل ارائه شده و توسط دانشگاهیان با سابقه نظارت می شود.

5/5 - (2 امتیاز)
مقالات مشابه
کار در پرتغال کار در پرتغال

کار در پرتغال همواره مورد توجه بوده است و متقاضیان زیادی نیز از طریق کار قصد مهاجرت به این ک...

مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری در پرتغال مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری در پرتغال

مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری پرتغال از راه های سریع و مطمئن است که افراد بسیاری را برای مهاج...

خرید ملک در پرتغال خرید ملک در پرتغال

یکی از بهترین راه ها برای سرمایه گذاری در پرتغال، خرید ملک در پرتغال است. ثبات اقتصادی این ک...

نظرات کاربران
هلیا

ممنون از مقاله جامع و اطلاعات وسیعی که ارائه دادید

آتیه آفرینان

با سلام. ممنون از نگاهتون دوست عزیز

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button