تحصیل در هند با هزینه ای بسیار کمتر از دانشگاه های دیگر کشورها انجام می شود بسیاری از دانشجویان علاقه مند به تحصیل در این کشور شده اند. تحصیل در دانشگاه های هند به زبان انگلیسی نیز ارائه می شود و از این رو دانشجویان نیازی به یادگیری زبان های دیگر به غیر از انگلیسی ندارند تحصیل در هند از طرق مختلفی انجام می شود که در ادامه در هر بخش توضیحاتی را ارائه می کنیم.

تحصیل در هند

شرایط تحصیل در هند

درخواست مشاوره تحصیلی

همراهان عزیز، لطفا برای گرفتن مشاوره تلفنی تحصیلی، فرم درخواست زیر را تکمیل کرده و منتظر تماس ما در سریع ترین زمان ممکن باشید.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

هند یا هندوستان با نام رسمی جمهوری هند کشوری در جنوب آسیا که پایتخت آن دهلی نو است. کشور هند بعنوان کشوری سنتی شناخته شده است که دانشجویان زیادی در سطح بین المللی علاقه مند به جذب و ادامه تحصیل در کشور هند میباشند.
هند بعد از کشور چین، به عنوان یکی از پرجمعیت ترین کشورهای جهان محسوب میشود که اقتصاد و نظام آموزشی این کشور در سال های اخیر در حال رشد بوده است.

در حال حاضر یکی از بزرگترین سیستم های آموزشی در جهان پس از چین و ایالات متحده را دارا میباشد. هزاران کالج و دانشکده اعم از خصوصی و دولتی در هند مستقر میباشد.
نظام آموزشی عالی هند در جهان در رتبه بندی QS در رتبه ۲۴ جهانی قرار گرفته است. به ویژه از نظر کیفیت آموزشی آن درحوزه مهندسی و فناوری که توسط موسسه فناوری علوم هند بنگلور و مؤسسه معتبر فناوری هند IITS شناخته شده و معتبر است.

شرایط تحصیل در هند

تحصیل در دانشگاه های هند

اکثر کسانی که قصد تحصیل در هند را دارند، یکی از رشته های مهندسی، فناوری اطلاعات و علوم پزشکی را در نظر دارند چون هند در این 3 رشته پشتوانه علمی بالایی دارد.
هند دارای 23 دانشگاه برتر است که 9 دانشگاه از هند در فهرست 100 دانشگاه برتر جهان هستند که از این میان میتوان به دانشگاه دهلی، کلکته، بمبئی و بنارس اشاره نمود. وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران در مجموع 55 دانشگاه هند را مورد تأیید قرار داده است.

این دانشگاه ها عمدتا رشته های مدیریت، فناوری، صنایع غذایی، کشاورزی، اقتصاد، بیوتکنولوژی، علوم اجتماعی، علوم مهندسی را ارائه میدهند.
جهت پذیرش در هند، متقاضیان میتوانند از طریق وب سایت رسمی دانشگاه مورد نظر جهت اخذ پذیرش در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس، پیش از شروع دوره خود اقدام نمایند یا دانشجویان خارجی متقاضی رشته های مهندسی، معماری یا برنامه ریزی میتوانند با استفاده از طرح پذیرش مستقیم دانشجویان خارجی (DASA) در دانشگاه مورد نظر پذیرش شوند.
اگر کسی تابعیت کشور هند را دارا باشد و یا از شهروندان هند به شمار رود؛ جهت تحصیل در هند نیاز به اخذ ویزا ندارد و میتواند بدون اخذ ویزا تحصیلی اقدام به تحصیل در دانشگاه های هند نماید.

چرا تحصیل در هند

دانشگاه های مورد وزارت بهداشت تحصیل پزشکی در هند

دانشگاه های مورد وزارت بهداشت جهت تحصیل پزشکی در هند عبارتند از : دانشگاه هندوی بنارس هند دانشگاه اسلامی علیگار هند دانشگاه دهلی هند دانشگاه پنجاب هند دانشگاه مانیپال هند دانشگاه جادوپور هند.

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت هند

تحصیل در مدارس هند

تحصیل در مدارس هند از 5 سالگی آغاز می شود  آموزش ابتدایی در کشور هند از ۶ سالگی آغاز شده و به مدت ۸ سال ادامه می یابد. یعنی این دوره از آموزش کودکان رده های سنی ۶ تا ۱۴ سال را تحت پوشش قرار داده و از کلاس اول آغاز شده تا پایه هشتم ادامه دارد.
مقطع آموزش ابتدایی از سطح آموزش ابتدایی ۵ ساله و آموزش پس از ابتدایی یا میانی ۳ ساله بر اساس قانون اساسی هند متشکل می شود. ایالت های کشور هند موظف به ارائه آموزش و پرورش رایگان و اجباری به کودکان رده های سنی ۶ تا ۱۴ سال است.

سال تحصیلی مقطع آموزش ابتدایی شامل ۲۰۰ روز کاری است که از اوایل تابستان شروع شده و تا تابستان آینده ادامه می یابد. از جمله برنامه های درسی ۵ سال اولیه آموزش ابتدایی می توان به آموزش محیطی، ریاضی، هنر، آموزش کار و فعالیت های بهداشتی و آموزش یک زبان با تاکید بر زبان مادری اشاره کرد.
در دوره دبستان کشور هند ریاضیات، علوم و تکنولوژی، آموزش زبان های هندی، انگلیسی و یک زبان محلی، تربیت بدنی و بهداشت، علوم اجتماعی، هنر و آموزش کار به دانش آموزان ارائه می شود.

آموزش متوسطه در کشور هند از کلاس نهم تا کلاس دوازدهم می باشد که به ۲ دوره ۲ ساله تقسیم می شود و از سن ۱۴ تا ۱۸ سال دانش آموزان در این دوره آموزش می بینند و پس از اخذ مدرک دیپلم دانش آموزان مجوز ورود به موسسات آموزش عالی را دارند.
دانش آموزان بین المللی می توانند از امکانات مدارس بین المللی کشور هند استفاده کنند و در حال حاضر تعداد ۴۱۰ مدرسه بین المللی در هند فعالیت دارند.

تحصیل در مدارس خصوصی هند

اگر چه مدارس خصوصی کشور هند سعی می‌ کنند امکانات بالایی را برای توسعه ویژگی های مثبت شخصیتی در کودکان فراهم کنند ولی برای تحقق این اهداف باید هزینه کرد که این موضوع هزینه‌ های بالایی برای خانواده‌ های کم درآمد محسوب می شود.

در حالی که مدارس دولتی کشور هند آموزش رایگان را تا کلاس هشتم به عهده می‌ گیرند، بنابراین بخش ‌های پایین جامعه می ‌توانند از آن استفاده کنند.
اکثر مدارس دولتی در شرایط بدی قرار دارند، بنابراین حتی خانواده‌های با درآمد پایین تلاش می‌کنند که بچه ‌های خود را به یک مدرسه خصوصی برای آینده بهتر بفرستند.

تحصیل در مدارس هند

مقطع کارشناسی در هند

تحصیل کارشناسی در هند 3 الی 4 سال و زبان تدریس انگلیسی میباشد. متقاضیان این مقطع بایستی دارای مدرک پیش دانشگاهی (ترجیحا معدل بالای 13) باشند. هزینه تحصیل در این مقطع سالانه بین 600 تا 800 دلار برای رشته های علوم انسانی و 1000 تا 2500 دلار برای رشته های مهندسی و مدیریت میباشد.

به طور کلی هزینه تحصیل در هند سالانه بین 1000 تا 4000 دلار خواهد شد. در این مقطع امکان خوابگاه، اقامت پس از تحصیل و گذراندن دوره های زبان قبل از شروع دانشگاه یک ترم یا دو ترم وجود دارد که دوره های آن 3 ماهه با شهریه 300 دلار، 4 ماهه 600 دلار، 6 ماهه 1250 دلار و یک ساله 1850 دلار میباشد.
زمان اصلی ورود به دانشگاه در سپتامبر (شهریور ماه) و زمان دوم در ژانویه (دی ماه) میباشد و امکان بورسیه شدن وجود ندارد.

مقطع کارشناسی ارشد در هند

متقاضیان این مقطع میتوانند به زبان انگلیسی تحصیل نمایند که طول این دوره 1 تا 2 سال میباشد.متقاضیان جهت تحصیل کارشناسی ارشد در هند بایستی دارای مدرک لیسانس (ترجیحا با معدل بالای 14 و نمره زبان حداقل IELTS 5) باشند یا در دوره های آمادگی برای زبان در دانشگاه شرکت نمایند.

هزینه تحصیل در هندوستان در این مقطع برای رشته های علوم انسانی سالانه بین 1000 تا 1500 دلار و برای رشته های مهندسی و مدیریت 2000 تا 4000 دلار میباشد و بطورکلی هزینه تحصیل در هندوستان سالیانه از 1500 تا 4500 دلار و هزینه زندگی (خوراک، پوشاک، حمل و نقل) سالانه حدود 4000 دلار است. شهریه دانشگاه هایی که در خواست پذیرش در آنها ارائه می شود، متناسب با رشته متقاضی متفاوت است.

مقطع دکتری در هند

متقاضیان این مقطع بایستی دارای مدرک فوق لیسانس (ترجیحا معدل بالای ۱۵) و IELTS 5 باشند که طول این دوره ۴ تا ۵ سال میباشد. زبان تدریس انگلیسی است. هزینه تحصیل در هندوستان در این مقطع سالانه برای رشته های علوم انسانی ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ دلار و برای رشته های مهندسی ۵۰۰۰ تا ۶۰۰۰ دلار میباشد.
که به طور کلی هزینه تحصیل در هند سالیانه از 4000 تا 5000 دلار میباشد و هزینه زندگی (خوراک، پوشاک و حمل و نقل) سالانه حدود ۴۰۰۰ دلار میباشند. متقاضیان بایستی ویزای تحقیقاتی گرفته و به کشور هندوستان سفر کنند امکان خوابگاه و بورسیه شدن وجود دارد.

تحصیل دوره دکتری در هند در یک برنامه 3 تا 5 ساله ارائه می شود. دانشجویان در این مقطع تحصیلی باید ابتدا موضوعی را برای پایان نامه خود ارائه کنند و پس از آن با پژوهش و تحقیق در حوزه موضوعی که انتخاب کرده اند پایان نامه خود را تکمیل و ارائه کنند.

مقطع دکتری در هند

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در هند

متقاضیان این مقطع بایستی دارای مدرک پیش دانشگاهی تجربی و معدل بالای ۱۴ باشند. تحصیل در هند در رشته پزشکی و دندانپزشکی باتوجه به تنوع کالج ها و دانشگاه های این کشور بسیار مورد تقاضاست.
تحصیل در هند با توجه به مزایایی مثل عدم برگزاری کنکور، امتحان و شرط معدل، شرایط بسیار مناسبی را برای افرادی که قصد تحصیل پزشکی و یا دندانپزشکی و یا رشته هایی مثل داروسازی، دندانپزشکی و سایر گرایش های پزشکی و پیراپزشکی را دارند، فراهم آورده است.
دوره های تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در هندوستان از سپتامبر شروع میشود، افرادی که قصد دارند زودتر از این ماه به این کشور بروند میتوانند جهت ثبت نام دوره های زبان این کشور اقدام نمایند.
دوره های دیپلم زبان انگلیسی ۶ ماهه میباشد و شهریه ای در حدود ۲۵۰۰ دلار را داراست. دوره های زبان ماهانه نیز وجود دارد که هزینه های کمتری را دریافت میکنند.

هند برای همراهان ویزای همراه را به سختی صادر میکند البته بسیاری از مؤسسات از این مسئله آگاهی دارند. این کار روال راحتی ندارند و پس از طی مراحل اداری این مسئله امکانپذیر است. نکته دیگر پیرامون خوابگاه برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در هندوستان این است که معمولا دانشگاه های این کشور فاقد خوابگاه هستند و دانشجویان به صورت دسته جمعی یا انفرادی خانه ای اجاره میکنند.

هزینه کل دوره تحصیل در هند در رشته پزشکی 50 تا 60 هزار دلار، دندانپزشکی 30 تا 40 هزار دلار و داروسازی 25 تا 35 هزار دلار میباشد. شهریه تحصیل در هندوستان به صورت یکجا دریافت میشود و این شهریه بسته به زمان ثبت نام و … ممکن است متفاوت باشد.

دلایل انتخاب دانشجویان برای تحصیل در هند

اگرچه که دنیا از دیرباز شاهد آن بوده است که تعداد انبوه دانشجویان هندی برای ادامه تحصیل به کشورهایی مانند آمریکا و انگلستان سفر میکنند اما با توجه به میزان استقبال دانشجویان آسیایی و بعضا اروپایی در سال های اخیر برای ادامه تحصیل در هند، این کشور به یکی  از مقاصد جذاب تحصیلات بین الملل در جهان مبدل شده است.

جمعیت روزافزون هند (دومین کشور پرجمعیت بعد از چین)، اقتصاد سریع و رو به رشد و افزایش تعداد کالج ها ودانشگاه های با سطح استانداردهای بین المللی باعث آن شده که این کشور سالانه میزان تعداد زیادی از دانشجوی بین المللی از سرتاسر دنیا داشته باشد. از جمله مزایای تحصیل در هند عبارتند از:

  • هزینه نسبتا پایین شهریه دانشگاه های هند
  • تحصیلات به زبان انگلیسی
  • مدرک زبان مورد نیاز نیست
  • هزینه مخارج زندگی اعم از مسکن و خوراک مناسب
  • معتبر بودن دانشگاه های بین المللی هند
  • وجود ادیان و فرهنگ های متفاوت در هند
  • داشتن استانداردهای بالای آموزشی و اعتبار بالای دانشگاه های این کشور در دنیا
  • هزینه های مناسب کتاب و لولزم التحریر و عدم نیاز به مدارک زبان و … به عنوان شرط ورود
  • تنوع بسیار زیاد رشته ها، گرایش ها و مدارک تحصیلی در دانشگاه و مقاطع تحصیلی بسیار کوتاه مدت
  • داشتن استاتید دانشگاه بسیار خوب و مجرب
  • پایایی شرایط اقتصادی و سیاسی
  • داشتن بیش از 345 دانشگاه و بیش از 18000 کالج
  • داشتن مردمان بسیار ساده، اجتماعی و خونگرم
  • عدم وجود تبعیض های اجتماعی، دینی و با نژادی
  • داشتن تنوع آب و هوایی
دلایل انتخاب دانشجویان برای تحصیل در هند

دانستن نکات زیر درباره هندوستان شاید کمی عجیب به نظر بیاید:

  • بزرگترین دموکراسی دنیا
  • متنوع ترین کشور دنیا از نظر فرهنگی
  • دومین سیستم آموزشی بزرگ دنیا و هفتمین اقتصاد بزرگ دنیا
  • وجود بیش از 17 درصد از اساتید دانشگاه های آمریکا

هزینه زندگی در هند

هزینه زندگی در مقایسه با بسیاری از کشورها پایین تر است به گونه ای که یک فرد مجرد با داشتن یک نفر همخانه میتواند با ماهیانه 350 تا 400 دلار در ماه زندگی میکند و در صورتیکه همین فرد بخواهد به صورت مستقل زندگی کند هزینه ماهانه او حداکثر 450 دلار است و لازم به ذکر است هزینه های اعلام شده به صورت نمونه میباشد و تمامی آیتم های هزینه ای یک زندگی بستگی به خود افراد دارد.

هزینه شهریه در هند به طور چشمگیری متفاوت است و دانشگاه های دولتی بسیار ارزان تر از دانشگاه های خصوصی هستند چراکه آنها توسط دولت تأمین میشوند. شهروندان هند معمولا کمتر از ۱۰۰ دلار در سال برای حضور در یک دانشگاه دولتی یا کالج پرداخت می کنند.
هزینه های دانشگاه های خصوصی میتواند از ۴۰۰ تا ۲۵۰۰ دلار در یک سال بسته به مؤسسه و نوع رشته باشد. شهریه دانشگاه ها در هند متفاوت است اما دانشجو میتواند برای تحصیل در هند با حداقل ۳۰۰۰ تا ۶۰۰۰ دلار در سال در یکی از انستیتوهای فناوری آن کشور اقدام به تحصیل نماید.

هزینه های تحصیل در هند

هزینه های تحصیل در دانشگاه های هند با توجه به رشته تحصیلی دانشجو و همچنین مقطع تحصیلی می تواند بسیار متغییر باشد. اما اگر میانگین هزینه های تحصیل در هند را در نظر بگیریم، می توانیم بگوییم که برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در هند که در یک دوره 5 تا 6 ساله انجام می شود نیاز به صرف هزینه ای در حدود 50 تا 60 هزار دلار برای کل دوره می باشد. هزینه تحصیل در دیگر رشته های تحصیلی نیز معمولا در بازه 2 تا 5 هزار دلار برای یک سال تحصیلی قرار می گیرد.

در زیر متوسط هزینه تحصیل در هند 2020 و شهریه برای ثبت نام در رشته های پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی که شامل بیشترین تعداد متقاضیان می شود ارائه شده است :

  • کل شهریه این رشته وابسته به نوع دانشکده در سال بین 50000 تا 60000 دلار است.
  • بیشتر کالج ها و دانشگاه های پزشکی هر سال و یا حتی چند ماه یکبار مقررات پذیرش را کمی تغییر می دهند. در سال های اخیر دانشکده های درجه ممتاز شهر بنگلور به دلیل محدودیت در ظرفیت رشته پزشکی عمومی دانشجوی خارجی باید کل مبلغ را حداکثر در 6 ماه اول تحصیل پرداخت کند.
  • طول مدت تحصیل در کشور هند در رشته داروسازی 4 سال (کارشناسی) و شهریه آن هم بین 3500 تا 5000 دلار در سال است.
  •  جهت دکترای داروسازی در کشور هند طول دوره 6 سال و شهریه هر سال وابسته به دانشگاه حدوداً سالی 5000 دلار است.

تحصیل رایگان در هند

تحصیل رایگان در هند با استفاده از بورسیه های تحصیلی هند امکان پذیر است. در این کشور نیز سالانه بورسیه های مختلفی به دانشجویان واجد شرایط اعطا می شود که شامل بورسیه تحصیلی به صورت کامل و همچنین کمک هزینه تحصیلی می شود.
برای دریافت بورسیه های تحصیلی هند دانشجویان می توانند پس از گذشت یک ترم از تحصیل خود در دانشگاه های این کشور درخواست خود را ارائه کنند.

البته به طور کلی باید عرض کنیم که تحصیل رایگان در هند وجود ندارد و تمامی دانشجویان باید به صورت سالانه شهریه تحصیلی خود را پرداخت کنند ولی می توان از راه های مختلفی مانند کار دانشجویی و بورسیه تحصیلی بخش قابل توجهی از این هزینه را کاهش داد.

دریافت پاسپورت هند از طریق دریافت ویزای تحصیلی

تحصیل در کشور هند سبب دریافت پاسپورت این کشور نخواهد شد بلکه لازم است بعد از اتمام تحصیلات فرد متقاضی بعد از یافتن شغل مورد نظر خود در این کشور و تبدیل ویزای تحصیلی خود به ویزای کاری هند اقامت کاری این کشور را دریافت کند بعد از آن درخواست اقامت دائم و سپس تابعیت و پاسپورت هند را دهند.
یا می تواند از روش های دیگر دریافت پاسپورت کشور هند اقدام کرده و سپس برای دریافت اقامت دائم و پاسپورت هند اقدام کند.

دریافت پاسپورت هند از طریق دریافت ویزای تحصیلی

بورسیه های تحصیلی هند

بورسیه های تحصیلی هند معمولا به این صورت اعطا می شود که نیازی به بازپرداخت ندارد و تمامی دانشجویانی که شرایط مناسبت دریافت بورسیه های تحصیلی هند را داشته باشند می توانند درخواست خود را ارائه کنند برای دریافت انواع بورسیه های تحصیلی هند مدارک زیر مورد نیاز است:

مدارک بورسیه های تحصیلی هند
مدارک بورسیه های تحصیلی هند

این بورسیه های تحصیلی به صورت سالانه و برای تمامی دانشجویان مقاطع تحصیلی کارشناسی تا دکتری ارائه می شود.

اقامت پس از تحصیل در هند

اقامت پس از تحصیل در هند از طریق کار در هند امکان پذیر است. تمامی دانشجویانی که موفق به پیدا کردن شغل پس از فارغ التحصیلی خود شوند می توانند ویزای کاری هند را دریافت کنند و از این طریق به اقامت هند دست پیدا کنند.

ولی باید توجه داشته باشید که با توجه به جمعیتی که این کشور دارد شرایط پیدا کردن شغل در این کشور کمی دشوار است و همچنین حقوق های دریافتی نیز به نسبت کشورهای غربی کمتر است.
از این رو بهتر است که دانشجویان از طریق سرمایه گذاری در هند و ثبت شرکت در هند اقدام به دریافت اقامت این کشور کنند.

مزایای تحصیل در هند

تحصیل در هند دارای مزایای زیادی می باشد که در این قسمت به برخی از مهم ترین مزایای تحصیل در هند اشاره می کنیم :

  1. هزینه های زندگی در هند بسیار ارزان تر از کشورهای اروپایی است
  2. هزینه های تحصیلی بسیار مناسب
  3. امکان دریافت خوابگاه های دانشجویی
  4. امکان تحصیل به زبان انگلیسی
  5. امکان سفر ارزان تر به نسبت کشورهای غربی
  6. امکان استفاده از بیمه های درمانی دانشجویی
  7. امکان دریافت بورسیه های تحصیلی و کمک آموزشی
  8. پذیرش آسان تر دانشگاه های هند به نسبت کشور های اروپایی

مدارک ویزای تحصیلی هند

مدارک ویزای تحصیلی هند به شرح زیر می باشد:

  1. پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه
  2. فرم درخواست ویزای تحصیلی به صورت کامل شده
  3. فرم پذیرش دانشگاه مربوطه در هندوستان
  4. آخرین مدارک تحصیلی به همراه ریزنمرات و ترجمه آن ها
  5. نامه تمکن مالی
  6. عدم سوء سابقه
  7. گواهی سلامت پزشکی
  8. تعیین محل اقامت در هند
  9. پرداخت هزینه های درخواست ویزای تحصیلی و رسیدن آن
  10. ارائه مدرک زبان در صورت درخواست
مدارک ویزای تحصیلی هند

کار دانشجویی در کشور هند

امکان داشتن کار دانشجویی در کشور هند غیر ممکن است، زیرا کشور هند با وجود جمعیت زیاد با کمبود کار مواجه است. تنها افرادی که دارای ویزای کاری هند هستند اجازه کار در این کشور را دارند اما در برخی مواقع ممکن است برای دانشجویان نیز کار باشد.

کار با حقوق بسیار کم در هند وجود دارد اما به همین دلیل اغلب دانشجویان تمایلی برای کار ندارند. گروه اعزام دانشجو آتیه آفرینان با سال ها تجربه کاری و داشتن بیش از هزار پرونده موفق شما را در امر ادامه تحصیل در هند یاری می رساند.

سوالات متداول

آیا مدرک ایران را کشور هند قبول دارد و بالعکس؟

کلیه مدارک دبیرستانی و دانشگاهی ایران در صورتی که مورد تایید وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم باشد ، مورد تایید هند می باشد.

آیا امکان تحصیل در دانشگاه های ممتاز هند وجود دارد؟

بله اما برخی از دانشگاه های ممتاز هند دارای شرایط خاص از جمله امتحان ورودی می باشند.

شرایط تحصیل کارشناسی ارشد در هند چگونه است؟

مدت تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در هند 2 سال است. 

3.6/5 - (10 امتیاز)
مقالات مشابه
مهاجرت به هند مهاجرت به هند

مهاجرت به هند و روش های اقامت در هند در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. مهاجرت به هند از طر...

تحصیل در رشته پرستاری هند تحصیل در رشته پرستاری هند

تحصیل در رشته پرستاری هند امروزه از پرمخاطب ترین رشته های تحصیلی در کشور هند است . در حال حا...

بازار کار مهندسی برق در هند بازار کار مهندسی برق در هند

بازار کار مهندسی برق در کشور هند برای متقاضیان بین المللی که متقاضی کار در هند هستند شرایط ...

نظرات کاربران
آناهیتا احترامی

با سلام ممنون میشم در ارتباط با تحصیل در مقطع دکترا در کشور هند راهنمایی بفرمایید

آتیه آفرینان

با سلام. برای دریافت مشاوره بر روی لینک رزرو وقت مشاوره اقدام کنید.

آگله

سلام ببخشید من از ارامنه ایران هستم الان مقیم ارمنستانم شهروند ارمنستانم لیسانس حقوق دانشگاه غیر انتفاعی تاکستان دارم می خواهم برای ارشد در هند اقدام کنم آیا ممکنه در هند بعد از لیسانس به وکالت بپردازم بازار کار وکالت در هند چه طوره؟

آتیه آفرینان

با سلام. اگر پاسپورت کشور خودتون رو داشته باشید میتوانیم برای پذیرشتون از دانشگاه هند کمکتون کنیم.

Sanaz afra saha

دوست عزيز تعداد ايراني هايي كه با ويزاي تحصيلي و تبديلش به ويزاي كار اقامت هند و گرفتن حتي ١٪؜ هم نيست. و مطمئنا شما هم ميدونيد كه هند بجز ازدواج از طريق ديگه اي اقامت نميده.. لطفا متن نوشته تون و درست كنيد...

آتیه آفرینان

با سلام. دوست عزیز موسسه ما پرونده موفق در مورد ویزای تحصیلی کشور هند هم داره.

محمد ریسی جمایب

ممنون میشم رهنمایی کنی که چطور در کشور هند رشته کامپیوتر اقامت درسی بگیرم

آتیه آفرینان

با سلام. با توجه به سن و شرایطتون باید رزومتون بررسی شه.

طاهره حکمی

سلام من فارغ التحصیل دکتری ادبیات فارسی هستم ایا امکان خوندن پست داک در هند وجود داره؟ ممکن هست بتونم در هند تحصیل رایگان کنم؟ بورسیه چطور؟ کدوم دانشگاه و بخش سایت برای ثبت نام برم؟

آتیه آفرینان

با سلام. باید شرایطتتون و مسائل مربوط به پست داک و دکتری رو باید مشاوران ارشد بررسی کنند تا بهترین مشاوره رو بهتون بدن.

سما

ایا کشور هند بورسیه های تحصیلی در رشته پزشکی دارد برای شاگردان بین المللی؟

آتیه آفرینان

با سلام. بله داره ولی بستگی به شرایطتون داره

فرزانه محمدی

در افغانستان شرایط مناسب برای درس خواندن زنان و دختران نیست

مسعود

سلام من ۳۱سال سن و کارشناسی مدیریت دولتی دارم و میخوام دوباره تغییر رشته بدم به هوش مصنوعی آیا مثلا میشه دروس عمومی تطبیق بدم یا شنیدم دانشگاه بنگلور خوبه بنظرتون میتونم ادامه بدم

آتیه آفرینان

با سلام. چون گپ تحصیلی بقعد از تغییر رشتتون اتفاق میفته حتما باید با کارشناسان ما صحبت کنید تا دقیق با توجه به رزومتون راهنماییتان کنند.

Shiva

سلام ببخشید برای رشته بازیگری میتونم بورسیه هند رو دریافت کنم؟

آتیه آفرینان

با سلام. رشته شما نیاز به مشاوره تخصصی داره. حتما با شماره 02172207 تماس بگیرید تا مشاوران راهنماییتون کنند.

مهرزاد

سلام هزینه تحصیل درمقطع ارشد حقوق و هزینه های زندگی برای اون مدت تحصیل چقدره؟

آتیه آفرینان

حدود 2000_4000 دلار در سال می باشد

حسین

درود من ۲۳ سالمه میخوام دوره زبان در هند شرکت کنم باید حداقل چ تمکنی لازمه و اینکه چ مدارکی باید آماده کنم؟

آتیه آفرینان

برای دریافت مشاوره با شماره 02172207 تماس بگیرید.

Aida

هزینه تحصیل روانشناسی در دانشگاه هند چقدره؟ و اینکه امکان بورسیه داره؟

Aida

برای رشته روانشناسی میتونم بورسیه تحصیلی در هند رو دریافت کنم؟

آتیه آفرینان

به طور کلی هزینه های تحصیل در این کشور پایین است اما دریافت بورسیه به رزومه ی علمی شما بستگی دارد.

S

سلام من ۱۸سالمه،دیپلم تجربی دارم با معدل۱۹.۸۰،میخواستم بپرسم رشته فیزیوتراپی در هند کدوم دانشگاه ها دارن؟و اینکه امکان انتقالی بعد از یکسال تحصیل به ایران هست یا نه؟و امکان بورسیه وجود داره؟

آتیه آفرینان

با سلام امکان اخذ پذیرش برای مقطع کارشناسی فیزیوتراپی در هند وجود دارد اما انتقالی خیر! درخصوص بورسیه هم هزینه های تحصیل به نسبت بسیار پایین هستد اما اخذ بورسیه ممکن نیست.

فاطمه

سلام وقت به خیر ببخشید من دیپلم رشته انسانی هستم و میخوام در هند ادامه تحصیل بدم در رشته علوم تربیتی و همراه با درس کار هم کنم ایا امکانش هست ب زبان انگلیسی هم تسلط چندانی ندارم ولی زبان هندیم در حال تقویت هست

آتیه آفرینان

با سلام امکان اقدام برای مقطع کارشناسی در هند برایتان وجود دارد، جهت دریافت مشاوره با شماره 02172207 تماس بگیرید.

فرشته

سلام من دو فرزند ١١ و ٦ ساله دارم ميخواستم بدونم ،ميشه براي تحصيل ببرمشون و خودم هم باهاشون برم و كار كنم ؟

آتیه آفرینان

با سلام البته که امکان اقدام و اخذ ویزای گاردین وجود دارد اما برای کشورهایی مثل کانادا نه کشور هند.

کیمیا

سلام من رشتم تجربیه و میخوام برای دوازدهم و قبل از کنکور وارد هندوستان شم و پزشکی رو ادامه بدم ایا امکان پذیره؟

آتیه آفرینان

با سلام تحصیل پزشکی در هند، در صورت قبولی در آزمون ورودی ممکن می باشد.

احمد

سلام امکان تحصیل برای رشته انسانی در هند وجود دارد؟

آتیه آفرینان

بله امکانپذیر می باشد.

محمود

سلام ببخشید من فوق لیسانس شنوایی سنجی دارم می خوام ببینم میشه برای دکترا اقدام کنم برای دانشگاه های هندوستان؟ البته بورسیه مدنظرم هست میشه جواب رو ایمیل کنید ممنون

آتیه آفرینان

با سلام، دوست عزیز برای اخذ بورسیه در مقطع دکتری صرفا رزومه ی شما تاثیرگذار می باشد، برای بررسی و مشاوره با شماره02172207 تماس بگیرید.

سارینا

سلام من دارای دیپلم تجربی هستم و زبان انگلیس ام هم در حد خیلی خوبه چطور میتونم در رشته دندانپزشکی در دانشگاههای مورد تایید ایران تحصیل کنم با تشکر

آتیه آفرینان

با سلام، ابتدا بایستی در آزمون شرکت کنید منتهی باید بدانید که سهمیه ی دانشجویان بین الملل بسیار کم است و کاملا آزمون رقابتی می باشد.

صفرزاده

سلام، امکان تحصیل در دبیرستان برای یک نوجوان ۱۶ساله در هند وجود دارد؟

آتیه آفرینان

بله امکان اقدام وجود دارد.

Elahe

سلام وقتتون بخیر . دیپلم تجربی و با معدل 19 اوردم ،تسلط زیادی به زبان ندارم ولی تا حدودی منظور و میفهمم ،میخواستم بدونم برای من باااین شرایط برای تحصیل در زمینه پزشکی امکانش هست که بورسیه هند و بگیرم ؟ و یه چیز دیگه برای بورسیه گرفتن از کشور مورد نظر میبایست یه ترم از دانشگاه اینجا رو بریم یا میتونیم بدون کنکور و ورود به دانشگاه در ایران بورسیه بشیم؟

آتیه آفرینان

با سلام برای اخذ پذیرش در رشته های گروه پزشکی، قبولی در آزمون ورودی لازم هست. با توجه به ظرفیت محدود پذیرش دانشجویان بین الملل پیشنهاد میکنم برای کشور دیگری اقدام کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و رزرو وقت مشاوره با شماره 02172207 تماس بگیرید.

پری شاد

سلام، من دانشجوی ارشد باستان شناسی هستم و 28 سال سن دارم، میخواستم بدونم برای دوره دکتری توی کدوم یک ازدانشگاه های هند امکان تحصیل دارم؟

آتیه آفرینان

با سلام، رزومه ی شما بایستی بررسی شود جهت دریافت مشاوره با شماره ی 02172207تماس بگیرید.

یاسمن

سلام . در حال حاضر من 20 ساله هستم . میخوام اقدام کنم برای دندانپزشکی یا داروسازی هند . اول میخواستم برم ترکیه اما شنیده بودم پذیرش هند راحت تر هست . 1 میخواستم بدونم برای قبولی دندانپزشکی در یک دانشگاه خوب هند باید ازمون داد ؟ ازمونش به سختی ایران هست ؟ و چه درس هایی هست یعنی مثل ازمون یوس هست ؟ 2 اگه مدرک بگیرم از هند وزارت بهداشت تائید میکنه یا نه ؟ میتونم برگردم ایران و به عنوان داروساز یا دندان پزشک کار کنم ؟ ممنون

آتیه آفرینان

با سلام ، مدرک مورد تایید ایران می باشد اما مشکلی که در رابطه با هند وجود دارد ظرفیت برای دانشجو های بین الملل بسیار پایین می باشد. پیشنهاد بنده به شما اگر به دنبا تحصیل در کشور های نزدیک هستید ترکیه و روسیه و اگر به دنبال تحصیل در اروپا می باشید کشور های : مجارستان ، چک ، ایتالیا ، لهستان و ... می باشد.

الناز

با سلام. من دانشجوی کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی در دانشگاه غیر انتفاعی هستم. 45 سال سن دارم. می توانم برای دریافت پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد همین رشته اقدام کنم؟

آتیه آفرینان

با سلام، رزومه ی تحصیلی شما بایستی بررسی شود با شماره ی 02172207 تماس داشته باشید.

مینو

با سلام.راجع به رشته مترجمی هندی میشه اطلاعاتی بدید.

آتیه آفرینان

برای اطلاعات درباره هر رشته ای با شماره 021702207 تماس حاصل فرمایید. مشاوران ما به صور رایگان راهنماییتان می کنند.

هانا

سلام...من میخواهم فقط تو دوره های کوتاه مدت زبان انگلیسی هند شرکت کنم 28 سالمه نیازی به مدرک لیسانس و ترجمه ریز نمرات هست یا با مدرک پیش دانشگاهی هم میشه ؟و اینکه ایا نیازی هست قبلش اینجا دوره زبان شرکت کنم ؟

آتیه آفرینان

با سلام. بهتر است مدرک لیسانس را ارائه دهید و در سطح متوسط باید زبان انگلیسی را بلد باشید. ولی الزامی به ارائه آیلتس نیست.

Fatemeh

باسلام من لیسانس شیمی محض دارم و طبق چارت داروسازی ایران؛۴۸واحد مشترک با داروسازی پاس کرده ام اگر برای پذیرش داروسازی هند اقدام کنم؛آیا میتوانم واحدهایم را تطبیق دهم و زمان تحصیل را کاهش دهم؟

آتیه آفرینان

سلام معمولا با تایید دانشگاه مقصد میتوان اینکار را کرد اما باید واحد های درسی و نمراتتان بررسی شود.

shahrzad

سلام .من مدرک کارشناسی گرافیک دارم میخواستم بدونم دانشگاه های هند برای رشته گرافیک یا هنر چجوری هست شرایطش ؟برای کارشناسی ارشد

آتیه آفرینان

سلام امکان اخذ پذیرش در مقطع ارشد رشته ی گرافیک برایتان وجود دارد.

شقایق

سلام روز بخیر من دوازدهم تجربی هستم اگر رشته پزشکی قبول شوم میتوانم برای ادامه تحصیل به هند بروم و در هند ادامه پزشکی را بخوانم، یا که در هر صورتی آزمون neet را بدهم؟ ممنون میشم راهنماییم کنید

آتیه آفرینان

سلام برای رشته های گروه پزشکی حتما بایستی شما در آزمون همون کشور شرکت کنید.

فاطمه

سلام من دوازدهم تجربی هستم و امسال کنکور دارم بعد از فارغ اتحصیلی میخواهم برای دانشگاه به هند بروم میشه راهنمایی کنید؟؟؟؟

آتیه آفرینان

سلام بله امکان اقدام برایتان وجود دارد .

شیما

سلام. با سن 44 سال امکان گرفتن پذیرش برای مقطع کارشناس ارشد یا حتی کارشناسی مجدد وجود داره؟

آتیه آفرینان

سلام خیر گپ تحصیلیتان خیلی زیاد می باشد .

پرهام

سلام،میخواهیم بدونم برتی تحصیل در هند حتما باید گذرنامه داشته باشم؟هیچ راهی نداره که بتونم بدون گذرنامه شروع به تحصیل کنم؟

امیررضا

سلام میخواستم بدونم رشته ی زبان و ادبیات فارسی هم در هند وجود داره؟

آتیه آفرینان

سلام بله حتما لازم هست.

زهرا

سلام برای تحصیل دکتری دندانپزشکی هند شهر بنگلور میشه اقدام کرد؟ازمون داره؟(تایید بودن یا نبودن دانشگاه مشکلی نیست)

آتیه آفرینان

سلام بله آزمون دارد فقط اینترنشنال ها نمی توانند آزمون دهند شما برای کشورهای اروپایی و یا نزدیک همچون ترکیه هم می توانید اقدام کنید.

T96

درود برای کارشناسی رشته اپتومتری دانشگاه چندیگر/chandigarh university/بنده متوجه شدم که با معدل دیپلم بالای 11 میتوان پنجاه درصد تخفیف شهریه گرفت و سالانه 1500 دلار شهریه دانشگاه دارد و خوابگاه سالانه با خوراک 1700 دلار است/تایید بودن مهم نیست،چون قصد برگشت به ایران را ندارم. به نظر شما شهر چندیگر چه طور است؟ برای پذیرش شما میتوانید راهنمایی کنید؟ سپاس

آتیه آفرینان

سلام وقت بخیر بله موسسه می تواند پذیرش را برایتان بگیرد با شماره ی 02172207 جهت مشاوره و قرارداد تماس بگیرید .

فریبا

با سلام و احترام آیا برای ورود به رشته دندانپزشکی نیاز به آزمون ورودی می باشد؟

آتیه آفرینان

سلام وقت بخیر بله لازم هست که در آزمون شرکت کنید.

anita

سلام من ۲۰ سالمه ترم ۳ مهندسی کامپیوتر هستم دیپلم تجربی نظام قدیم معدل ۱۶ میخواستم بدونم هیچ دانشگاهی نیست که رشته پزشکی و دندان بدون آزمون ورودی باشه و مورد قبول وزارت علوم ایران باشه؟

آتیه آفرینان

سلام بدون آزمون ورودی دانشگاه های کشور ترکیه پیشنهاد می شود اما هزینه ها بسیار بالا و مدرک شما مورد تایید وزارت بهداشت نمی باشد.

سارا

سلام من دانشجوی مقطع کارشناسی صنایع غذایی گرایش کنترل کیفی(علوم پزشکی) در دانشگاه سراسری هستم میخواستم بدونم که تو هند اگه بخوام این رشترو بخونم باید از اول یفنی از ترم یک شروع کنم یا میتونم از جایی که موندم ادامه بدم.همچنین هزینه سالانه تحصیل در این رشته چقدر هست و اینکه شهری که قراره بمونم حیدرآباد هست.آیا این شهر دانشگاه های خوبی برای ادامه این رشته داره و کلا هند در این رشته ایا خوبه؟ و همچنین آیا از هند به دانشگاه های اروپا مثل انگلستان برای ارشد رفتن راحت تر هست یا ترکیه.شرمنده که طولانی شد

آتیه آفرینان

سلام وقت بخیر. با ارائه ی مدرک لیسانس برای فوق لیسانس می توانید اقدام کنید. اگر کشور هند الویت ویژه ای برایتان ندارد از ابتدا برای کشور مورد نظر اقدام کنید. کشور ایتالیا در اروپا هم بسیار مقرون به صرفه می باشد و هم رنک دانشگاه هایش بالا می باشد.

خانم فرران

سلام. من لیسانس آموزش زبان انگلیسی دارم قصد ادامه تحصیل در همین رشته رو دارم کدوم شهر یا دانشگاه مناسب این رشته هست و هزینه احتمالی این رشته چقدر هست. چطور می تونم ویزای تحصیلی بگیرم لطفا راهنمایی کنید.

آتیه آفرینان

سلام با توجه به اینکه کشوری برایتان اولویت ندارد پیشنهاد بنده کشورهای ایتالیا و آلمان هستند. برای این دو کشور شما را می توان بورس کرد به طوری که هزینه های تحصیلتان رایگان شود ضمن اینکه شما می توانید در دانشگاه های معتبری تحصیل کنید. برای راهنمایی بیشتر طبق شرایطتان و هزینه هایی که می خواهید داشته باشید اطلاعات بیشتری دریافت کنید با شماره 02172207 تماس بگیرید.

امیرعلی

سلام میخواستم بدونم میتونید برای رشته بازیگری در دانشگاه بمبئی پذیرش بگیرید؟ کلاس دوازدهم هستم و معدل زیر 18 ندارم به زبان هم مسلط هستم و دنبال بورسیه هم نیستم

آتیه آفرینان

با سلام. محدودیت رشته ندارد هند برایتان می توانیم اقدام کنیم.

صبا عباسی

سلام من رشتم ریاضی هست برای رشته داروسازی در هند باید دیپلم تجربی بگیرم اول ، اولین گام برای رفتن تو این مسیر چیه میشه راهنمایی کنید

آتیه آفرینان

با سلام، دیپلم تجربی و آیلتس 6 لازم هست ارائه دهید و هزینه تحصیل هم حدود 5000 دلار می باشد.

ارمند

من میخواهم در هند رشته های سینما بخوانم آیا امکانش هست

آتیه آفرینان

با سلام. بله میتوانید اقدام کنید. هند محدودیت در رابطه با رشته ها ندارد.

Forugh

سلام، قصد دارم برای ارشد رشته ی انیمیشن(هنر)هند اپلای کنم هزینه تحصیل در رشته هنرچقدره؟ و چه دانشگاه هایی مناسب هستن؟ و آیا برای ارشد هنر هم بورسیه میدن؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

آتیه آفرینان

با سلام .تحصیل در رشته های هنری نیازمند ارائه نمونه کار حرفه ای و شرکت در آزمون های ورودی (تئوری و عملی ) خواهد بود. هزینه های تحصیل نیز سالیانه بین 3 تا 5 هزار دلار می باشد.

عسل متین

سلام ، من ۱۶ سالمه رشته ریاضی ، قصدم هم آی تی هست چطور میتونم برای رفتن به دانشگاه کلا از همون اول از هند شروع کنم اصلا میشه ، اگه میشه هزینش هم بگید ، ممنون از سایت خوبتون

آتیه آفرینان

با سلام . بله امکان اقدام برای شما وجود خواهد داشت و الزامی برای ارائه زبان نیز وجود ندارد زیرا در کشور هند میتوانید دوره هایی را به صورت پیش نیاز بگذرانید. اما درحالت کلی جهت مورد تایید بودن دانشگاه های هند باید شرایط بررسی شود.

محمد

سلام خدمت شما هزینه تحصیل رشته طب سنتی در هندوستان به ریال ایران چقدر میشه؟

آتیه آفرینان

سلام وقت بخیر، شهریه دانشگاه حدودا 3000 دلار می باشد.

مارال

با سلام میخواستم بدونم برای گرفتن بورس دکتری در هند ازمون دولینگو مورد قبول هست؟ کدوم دانشگاه ها؟ ممنون از شما

آتیه آفرینان

با سلام .آزمون دولینگو با بورسیه دکتری در هند مرتبط نیست و اکثرا مورد تایید دانشگاه های هند قرار نمیگیرد / به طور معمول آزمون دولینگو مورد تایید اکثر دانشگاه های کانادا می باشد. برای اقدام تحصیلی همراه بورسیه ارائه رزومه علمی و تحقیقاتی قوی الزامی هست .

مارال

با سلام میخواستم بدونم برای گرفتن بورس دکتری در هند ازمون دولینگو مورد قبول هست؟ کدوم دانشگاه ها؟ ممنونم

آتیه آفرینان

با سلام. بهتر هست ایلتس ارائه دهید.

Eli🌈

سلام خسته نباشيد من معدل كلم ١٨/٤١و كتبي نهاييم ١٦/٤١هستش ميخواست بدونم ميتونم تو رشته ي دارو سازي يا فيزيوتراپي تحصيل كنم و با اين معدل ميتونم از دانشگاه هاي اروپايي بورسيه بگيرم؟

آتیه آفرینان

با سلام . بله با توجه به شرایط شما کشورهای ایتالیا و آلمان از جهت هزینه ها به صرفه تر هست.

Rozhan abasi

سلام دوست عزیز شما اطلاعات بیش تری درباره هزینه بقیه رشته ها ندارید؟!

سارا جوادی

با سلام هزینه ها بر حسب رشته و دانشگاه متفاوت است. قصد تحصیل در چه رشته ای را دارید؟

Zahrasamie

سلام خسته نباشید ببخشید من دانشجویه کارشناسی روانشناسی هستم برا مقطع برا بورسیه شرط معدل چنده واگه معدل پایین باشه شرایطه دیگه ایی هست که جدا از معدل معیار باشن میتونید کمکم کنید 

سارا جوادی

با سلام مقطع کارشناسی و ارشد در هند شامل بورسیه نمی شود. معدلتون رو حداقل 14 نگه دارید و با آیلتس 6 برای ایتالیا اقدام کنید.

یاسمین

با سلاممیخواستم بپرسم ایا برای رشته های پیراپزشکی مثل پرستاری یا هوشبری هم ازمون ورودی داره؟ 

سارا جوادی

با سلام در هند خیر.

محمود

سلام وقت بخیربنده لیسانس فوریتهای پزشکی دارم ، دارای دیپلم بهیاری و پیش دانشگاهی انسانی با سن نزدیک به ۴۰ سال قصد ادامه تحصیل رشته دکتری دندانپزشکی یا داروسازی  در هند دارم . ایا امکان پذیر است که با خانواده رفت چون بچه مدرسه ای هم دارم ۰۹۱۰۳۸۴۵۹۵۱

سارا جوادی

با سلام بله در صورت قبولی در ازمون وردی می توانید در این رشته تحصیل کنید. خانواده نیز با ویزای توریستی همراه شما خواهند بود.

امیر

سلام من رشته ام تجربیه و معدلم ۱۹ و ۳۰ هستش میخواستم برای رشته دندانپزشکی و یا فیزیوتراپی در بمبئی تحصیل کنم هزینش چقدره و ازمون ورودی داره 

سارا جوادی

با سلام بله آزمون ورودی دارد و هزینه ها بین 1000 الی 4000 دلار در سال است.

یاسمین

سلام.من علاقه ی زیادی به کشور هند دارم و دوست دارم توی اون کشور ادامه تحصیل بدم الان کلاس دهم هستم و رشتم تجربی هست و معدل نوبت اول19.44و نهم و هشتمم هردو ۲۰ بوده.برای رفتن به دانشگاه های هند چکار باید بکنم؟میتونم مثلا اونجا درس بخونم مدرک پزشکی رو بگیرم بعد بیام ایران کار کنم؟وامکان بورسیه شدن هست؟اگه بخوام بورسیه بشم باید چیکار کنم؟

سارا جوادی

با سلام بله میتوان برای پزشکی در کشور هند اقدام کرد. البته شرط پذیرش قبولی در آزمون ورودی این کشور است.زبان انگلیسی خود را تا آن زمان تقویت گنید.

یاسمین

سلام.من علاقه ی زیادی به کشور هند دارم و دوست دارم توی اون کشور ادامه تحصیل بدم الان کلاس دهم هستم و رشتم تجربی هست و معدل نوبت اول19.44و نهم و هشتمم هردو ۲۰ بوده.برای رفتن به دانشگاه های هند چکار باید بکنم؟میتونم مثلا اونجا درس بخونم مدرک پزشکی رو بگیرم بعد بیام ایران کار کنم؟

سارا جوادی

با سلام بله میتوان برای پزشکی در کشور هند اقدام کرد. البته شرط پذیرش قبولی در آزمون ورودی این کشور است.زبان انگلیسی خود را تا آن زمان تقویت گنید.

پریسا

سلام خسته نباشیدمن ۲۱سالمه و لیسانس معماری با معدل ۱۸ونیم دارم ولی اصلا زبان بلد نیستممیخواستم ببینم امکانش هست بورس یا کمک هزینه ارشد دانشگاه کلکته یا بمبئی یا دهلی بگیرم؟کلا هزینش چقدر میشه؟

سارا جوادی

با سلام بدون مدرک زبان شانسی برای بورسیه ندارید و پرداخت هزینه ها به عهده خودتان است. مجموع شهریه و هزینه زندگی سالی 8 الی 10 هزار دلار.

بابک

سلام وقت بخیربرای ادامه تحصیل دادن درهند محدودیت سنی وجود داره؟؟واینکه حداقل مدرک تحصیلی مورد قبول چه مقطعی هست؟؟مثال با سن 32سال وداشتن دیپلم فنی حرفه ای امکان تحصیل در رشته های تجربی وجود داره؟؟ممنونم

سارا جوادی

با سلام برخی از دانشگاه ها شرط سنی ندارند. البته برای رشته پزشکی و دندانپزشکی شرط قبولی در آزمون وجود دارد.

آیت اله رحیمی

سلام امکان ادامه تحصیل با دیّپلم بهیاری در رشته های پزشکی میسر می باشد

سارا جوادی

با سلام بله البته باید در آزمون پزشکی قبول شوید.

مهدی

سلاممن دارای ۴۸ سال سن هستم و میخواستم برای رشته فیزیوتراپی در هند اقدام کنم؛آیا سن من منعی ایجاد نمیکنه؟کدام دانشگاه رو پیشنهادمیکنید؟آیا دانشگاه مانیپال برای اقدام مناسب است؟هزینه تحصیل چه مقدار خواهد بود؟

سارا جوادی

با سلام بله دانشگاه خوبی برای رشته فیزیوتراپی است .و شرط سنی هم ندارد

ملیکاسادات

سلام.ازمون neet پزشکی هند شامل ریاضی هم میشه؟و اینکه سال یازدهم و دوازدهم کافیه براش یا باید دهم رو هم بخونیم؟با تشکر

سارا جوادی

با سلام بله ریاضی هم تو موارد امتحانی هست. بهتر است کل دبیرستان را مطالعه نمایید اما طبق سیستم هند از دو سال آخر امتحان گرفته می شود

کیان

یعنی به مدرک آیلتس  نیاز دارن؟اگر داره کدوم سطحش؟

سارا جوادی

با سلام بدون مدرک زبان در دوره های زبان دانشگاه شرکت خواهید کرد. مدرک زبان مورد نیاز دانشگاه بستگی به رشته و مقطع دارد.

کیان

سلام  هزینه دبیرستان اینترنشنال برای سال یازدهم و دوازدهم چقدره و اینکه خوابگاه هم دارن؟

سارا جوادی

با سلام حدود 2 الی 4 هزار دلار. بستگی به مدرسه دارد. اکثرا بله دارند

علی

سلام . من چهل سال دارم ایا برای تحصیل در رشته داروسازی محدودیت دارم یا نه .

سارا جوادی

با سلام در هند خیر. خیلی سخت گیری نمی شود.

So

ببخشید برای تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی چقدر میشه لطفاً به تومن بگیر

سارا جوادی

با سلام سالیانه بین 2 الی 4 هزار دلار. قیمت ارز روزانه تغییر میکند و نمی توان به به صورت دقیق گفت . پیشنهاد میکنم نرخ دقیق را از صرافی بپرسید.

Kian

سلام هزینه دبیرستان اینترنشنال برای سال یازدهم و دوازدهم چقدره و اینکه خوابگاه هم دارن؟

سارا جوادی

با سلام بستگی به مدرسه دارد. اکثرا بله دارند

کیان

سلام هزینه دبیرستان اینترنشنال برای سال یازدهم و دوازدهم چقدره؟ و اینکه خوابگاه هم دارن؟

سارا جوادی

با سل سالیانه بین ۲ الی ۴ هزار دلار. بستگی به مدرسه دارد. اکثرا بله دارند.

مصطفی

با سلام من دیپلم تجربی دارم.  میخواستم بدونم چگونه در هند ادامه تحصیل بدم؟ و دوره زبان در هند از کی شروع میشه ؟ چطوری درخواست بدم?  چطوری معافیت تحصیلی بگیرم ؟اصن نیاز است ؟

سارا جوادی

با سلام بله درصورتی که سربازی نرفتید باید معافیت تحصیلی داشته باشید. نحوه درخواست و زمان درخواست نیز به دانشگاه بستگی دارد که به این منظور باید وب سایت دانشگاه را چک کنید. می توانید از مشاورین گروه آتیه آفرینان نیز کمک بخواهید.

کیان

با سلام هزینه مدارس اینتر نشنال شهر پونا چقدره؟ برای رشته علوم انسانی برای یازدهم و دوازدهم و اینکه خوابگاه هم دارند

سارا جوادی

با سلام هزینه مدارس متفاوت است. برای مثل ، مدرسه کانادایی سالیانه 33 هزار دلار شهریه دارد.

کیان

با سلام هزینه مدارس اینتر نشنال شهر پونا چقدره؟ برای رشته علوم انسانی برای یازدهم و دوازدهم

سارا جوادی

با سلام هزینه مدارس متفاوت است. برای مثل ، مدرسه کانادایی سالیانه 33 هزار دلار شهریه دارد.

کامران

سلام هزینه رشته ای تی چقدره ؟و اینکه چقدر زمان میخواد تا تمام مراحل انجام بشه ؟ برای مقطع کارشناسی . و ایا اونجا میشه به صورت ازادکاری از اینترنت کسب درامد کرد؟

سارا جوادی

با سلام هزینه تحصیل در هند سالیانه بین هزار تا دوهزار دلار است. بله میتوانید به صورت آنلاین کار کنید. ترم تحصیلی اصلی هند ،سپتامبر است.

NA

سلام وقت بخیر،من لیسانس مامایی دارم ومیخوام برای پزشکی بخونم،،،سابفه تحقیقاتی شامل مقاله وشرکت درکنگره هاهم دارم،،،آیامیتونم برای پزشکی رایگان اقدام کنم درهند؟

سارا جوادی

با سلام تحصیل پزشکی در هند رایگان نیست و امکان دریافت بورسیه نیز در این مقطع امکان پذیر نیست. تحصیل در آلمان و اتریش رایگان است و میتوان برای این کشورها اقدام کرد.

میلاد

سلاممن الان دیپلم رشته علوم انسانی دارم و قصد دارم که در رشته مدریت بازرگانی در هندوستان ادامه تحصیل بدم خواستم بدونم چجوری میتونم درخواست تحصیل در هندوستان بدم ایا زمان ثبت نام در دانشگاهاشون زمان یا تاریخ خواستی دارد ممنون میشم که راهنمایم کنید ؟؟؟؟

سارا جوادی

با سلام به منظور اقدام برای دانشگاه های هند باید به تک تک وب سایت های دانشگاه های هند مراجعه و ددلاین دانشگاه ها و مدارک مورد نیاز را مشاهده نمایید. مشاورین گروه آتیه آفرینان نیز در این زمینه می توانند کمک کنند

میلاد

سلاممن الان دیپلم رشته علوم انسانی دارم و قصد دارم که در رشته مدریت بازرگانی در هندوستان ادامه تحصیل بدم خواستم بدونم چجوری میتونم درخواست تحصیل در هندوستان بدم ایا زمان ثبت نام در دانشگاهاشون زمان یا تاریخ خواستی دارد ممنون میشم که راهنمایم کنید

سارا جوادی

با سلام به منظور اقدام برای دانشگاه های هند باید به تک تک وب سایت های دانشگاه های هند مراجعه و ددلاین دانشگاه ها و مدارک مورد نیاز را مشاهده نمایید. مشاورین گروه آتیه آفرینان نیز در این زمینه می توانند کمک کنند

Ariaa

سلام ببخشید من مدرک کارشناسی پرتو پزشکی دارم میخاستم ببینم الان اگه بخوام برم داروسازی بخونم چقد طول میکشه آیا درسا رو تطبیق میدن یا از آموزش کمتر میشهاگه میشه راهنمایی کنید؟؟؟

سارا جوادی

با سلام داروسازی هند بین 5 الی 6 سال است. تطبیق واحد ها به نمرات شما و نظر دانشگاه بستگی دارد و از پیش قابل ارزیابی نیست.

ملیکاسادات

سلام.با توجه ب اینکه برای پزشکی باید تو ازمون شرکت کنیم.چون مدرک زبان انگلیسی ندارم باید قبل از ازمون تو کلاس های زبان شرکت کنم..

سارا جوادی

با سلام می توانید دوره های زبان را درخود هند نیز بگذرانید.

ملیکاسادات

سلام.۲۶ سالمه.ایا بااین سن دانشگاه های هند بهم پذیرش میدن؟؟؟دیپلم تجربی دارم

سارا جوادی

با سلام اکثر دانشگاه های هند شرط سنی ندارند.

ملیکاسادات

سلام.۲۶ سالمه.ایا بااین سن دانشگاه های هند بهم پذیرش میدن؟؟؟

سارا جوادی

با سلام خوشبختانه اکثر دانشگاه های هند شرط سنی ندارند.

محمد

باسلام وقت بخیر من یه دختر ۵ ساله دارم میخواستم بدونم میتونم براش از مدارس اینترنشنال هند پذیرش بگیرم ؟گرفتن ویزای تحصیلی دارای شرایط سنی هست یا به هر مقطع تحصیلی داده میشه ؟میتونم برای دخترم ویزای تحصیلی و برای همسرم ویزای گاردین بگیرم ؟

سارا جوادی

با سلام دراین سن اصلا قابل اقدام نیست. اجازه دهید به سن 9 سالگی که رسیدند ، اقدام کنیم. راه دیگر مهاجرت شما و همراهی فرزند شماست.

محمدی

سلام خسته نباشید.من سال آخر رشته ریاضی هستم. آیا امکانش هست با دیپلم ریاضی در رشته پزشکی یا دندانپزشکی در هند تحصیل کنم؟اگر امکانش هست میشه راهنمایی بفرمایید؟ 

سارا جوادی

با سلام بله مشکلی بابت نوع دیپلم ندارید . فقط باید در آزمون ورودی دانشگاه های هند شرکت نمایید.

Elin

سلام میخواستم بدونم گفتین دانشگاه خصوصی و دولتی میخواستم بدونم دولتی ازمون دارن؟

سارا جوادی

با سلام بله دانشگاه های دولتی آزمون ورودی دارند.

الهام

سلام، من ليسانس مهندسي تكنولوژي فناوري اطلاعات از دانشگاه علمي كاربردي دارم مي خواستم ببينم ميشه در مقطع ارشد رشته mba گرايش سيستم هاي اطلاعاتي پذيرش بگيرم و هزينه هاش چقدر ميشه؟

سارا جوادی

با سلام بله میتونید البته این رشته به زبان انگلیسی در دانشگاه های خصوصی ارائه می شود. هزینه تحصیل حدود سالی 5000 دلار است .

راد

عرض سلام - بنده 41 سالمه و دیپلم قدیم تجربی رو دارم - آیا میتونم برای کارشناسی فیزیوتراپی اقدام کنم - سپاس

سارا جوادی

با سلام بله میتونید.

مونا

ميشه در رشته هنر هم تو دانشگاه هند تحصیل کرد یا نه این رشته خیلی کمرنگه شنیدم برای تحصیل تو رشته های هنری مثل بازیگری خودشونم ميرن کشور های اروپایی 

سارا جوادی

با سلام. بله دقیقا . تحصیل رشته های هنر در هند گزینه مناسبی نیست.

بیتا

سلام میشه بگید معدل دیپلمون چقدباید باشه و نمره های درس فیزیک شیمی زیست زبان چقد باید باشه برای دانشگاه هند

سارا جوادی

با سلام بستگی به رشته ای که قصد ادامه دارید ، دارد. البته بیشتر دانشگاه ها و رشته ها در هند اصلا شرط معدل ندارند.

محمدفهیم

سلام خسته نباشید بنده دانش اموز نظام جدید تجربی بودم معدل سه سالم حدود ۱۸/۸۰ هست و زبان انگلیسی بلدم ولی مدرکی ندارم ومیخاستم در رشته پزشکی یا دندان اقدام کنم ولی هنوز دیپلم اصلی صادر نشده میخواستم بدونم با دیپلم موقت میشه کاری کرد ؟

سارا جوادی

با سلام بله میتوان کار شما را شروع کرد.

شمیرانی

سلام.خسته نباشید..من مدرک فوق لیسانس بیوشیمی دارم...میخواستم برای دکترا در رشته بیولوژی و یا بیوشیمی در هند بورسیه تحصیلی بگیرم، کدام دانشگاه های هند این رشته رو ارائه میدهند؟؟ممنون میشم کمکم کنید..

سارا جوادی

با سلام برای مقطع دکتری باید برای پوزیشن های خالی مرتبط با پروپوزال دکتری خود درخواست دهید. به این منظور باید به سایت تک تک دانشگاه های هند مراجعه نمایید و مکاتبه کنید.

بلوچ

با سلام امسال سال آخر دبیرستانم میخوام برای ادامه تحصیل در دانشگاه در رسته پزشکی به یک کشور خارجی سفر کنم میتونین منو راهنمایی کنین به کشوری ک هزینه کمتر یا حتی الامکان رایگان  و شرایط راحت تری نسبت ب بقیه کشور ها داشته باشه 

سارا جوادی

با سلام فرم ارزیابی گروه آتیه آفرینان را پرکنید تا کارشناسان پس از بررسی شرایط شما با شما تماس بگیرند.

نوین

ببخشید یک سوال داشتمآیا رشته دندانپزشکی در هند ۶ سال است ؟و این که مدرک دندانپزشکی که در هند اخذ میگردد مورد تایید ایران است یا باید آزمونی چیزی بدهم یا مثلاً بیشتر تحصیل کنم ؟

سارا جوادی

با سلام بعد از برگشت باز هم باید در ایران پروسه ارزشیابی را انجام دهید.دوره داروسازی در هند ۶ ساله است.

نوین

ببخشید یک سوال داشتماین که رشته داروسازی در هند چند سال است ؟و این که بعد از اخذ مدرک اون مدرک رو ایران قبول میکنه یا باید تو ایران هم آزمون بدم یا بیشتر تحصیل کنم ؟

سارا جوادی

با سلام بعد از برگشت باز هم باید در ایران پروسه ارزشیابی را انجام دهید.دوره داروسازی در هند 6 ساله است.

سهیل

سلامببخشید میخواستم بدونم احتمال قبولی چقدره در دانشگاه های هند با معدل بالا و سرمایه و پول مورد نیاز؟

سارا جوادی

با سلام بستگی به رشته شما دارد اما به صورت کلی پذیرش از دانشگاه های هند کار راحتی است. هزینه تحصیل هم سالیانه بین 1000 تا 2000 دلار می باشد

پریا

سلام من و خواهر م قصد تحصیل در رشته هنر داریم من دیپلم نقاشی دارم و خواهرم هم میخواد آهنگسازی بخونه آیا تحصیل در هند گزینه مناسبیه؟و مدارکشون مورد تایید وزارت علوم هست؟در ضمت در مورد شهریه لطف میکنید اطلاعات بدید؟

سارا جوادی

با سلام هند در زمینه هنر دانشگاه های قوی ندارد بهتر است برای اروپا اقدام نمایید.بله دانشگاه های هند مورد تایید وزارت علوم هستند . این لینک لیست دانشگاه های هند است .

Maedeh

سلام من معدل سال آخر دبيرستانم ١٢/٥٨ هست ولي معدل دانشگاهم توي رشته ي مهندسي صنايع بالاي ١٦ هست ، ميخاستم بدونم با معدل كمم تو پيش دانشگاهي و درعوض معدل بالا در دانشگاه ميتونم كارشناسي رو توي هند بخونم؟؟

سارا جوادی

با سلام بله مشکلی وجود ندارد.

مهیلا

سلام خسته نباشید من یه سوال برام پیش اومداولش گفتید کار نمیشه کرد چون خودشون زیادن و اجازه کار نمیدن ولی در ادامه اشاره کردین که میشه با کاردانشجویی کمک هزینه زندگی تامین کرد الان توی مقطع ارشد نرم افزار امکان کاردانشجویی هست؟چند ساعت در ماه ؟

سارا جوادی

با سلام درهند اجازه کار قانونی برای دانشجویان وجود ندارد . اما برخی دانشجویان به صورت غیر قانونی کار میکنند. بنابراین هیچ قانونی درمورد ساعت کار مجاز حداقل درآمد و ... وجود ندارد.

ندا

سلام من لیسانس مدیریت بزرگانی از دانشگاه غیرانتفاعی دارم. معدلم 17. ایا دانشگاه غیر انتفاعی رو قبول دارن. و اجازه اپلای ب من میدن؟ 

سارا جوادی

با سلام بله اکثر کشورها مشکلی با دانشگاه غیرانتفاعی ندارند و امکان اقدام را دارید.

حبیب

سلام وقت بخیرمن مهندسی صنایع از دانشگاه دولتی دارم و در حال حاضر ترم آخر ارشد مدیریت بازرگانی دولتی میخونم و هنوز پایان نامه رو ارائه ندادم و سربازی هم نرفتم (تا الان مشغول تحصیل بودم و 26 ساله هستم) , مدرک زبان هم ندارم و مقاله ای هم ندارم تا الان1- برای مقطع دکتری میتونم از الان اقدام کنم؟ 2- به نظر شما ارشد رو مجدد بخونم؟ چون میگن پذیرش مقطع دکتری سخت هستش3- بدون مدرک زبان و با شرایط من , بجز هند کدوم کشور رو پیشنهاد میکنید؟

سارا جوادی

با سلام دوست عزیز با توجه به اینکه سوابق تحقیقاتی ندارید اقدا مبرای مقطع دکترا بسیار سخت می شود. بهتر است برای همان مقطع کارشناسی ارشد اقدام نمایید . کشورهای اسپانیا ، فرانسه ، قبرس ، مجارستان اجازه می دهند تا دوره زبان را در همان کشور بگذرانید.

شهرزاد

سلام میخواستم دانشگاه های داروسازی هند مورد تایید وزارت بهداشت رو بپرسم که بدون آزمون ورودی باشن 

سارا جوادی

با سلام دانشگاه های زیر در لیست وزارت بهداشت قرار دارند و مورد تایید هستند.در ارتباط با آزمون دانشگاه ها نیز ، در رشته داروسازی پذیرش مستقیم هم امکان پذیر است اما به مدارک و شرایط شما بستگی دارد.Banaras Hindu University Jamia hamdard, new delhi فقط داروسازی و طب سنتی Aligarh Muslim University University of Delhi Manipal Academy of higher education Panjab University Jadavpur University Indian Institute Technology Madras All India Institute Med Sciences New Delhi

Qazal Momeni

سلام وقتتون بخير ميخواستم بدونم كه شرايط واسع تحصيل تو رشته ي دندون پزشكي اينطور هست كه بعد از گذروندن ي دوره ي كوتاه انتقالي بگيريم و تو دانشگاه هاي بين الملل خود ايران ادامه بديم ، ممنونم 

سارا جوادی

با سلام خیر،از پارسال دیگر همچین شرایطی وجود ندارد.

maryam

سلام خسته نباشید من معدل سه سال دبیرستانم بالای ۱۹/۵بوده و به دلایلی کنکور ندادم میخواستم ببینم میتونم از کشوری بورسیه تحصیلی بگیرم؟ ممنون🙏 

سارا جوادی

با سلام درصورتی که شرایط زبان کشور آلمان را فراهم کنید میتوانید در این کشور به رایگان تحصیل کنید و سالی 10 هزار یورو هزینه زندگی خواهید داشت

روزبه

سلام ، میخواستم بدونم برای شرکت در دوره های زبان انگلیسی در کشور هند برای ایرانیان آیا باید زبان اردو بلد باشم و یا به زبان فارسی بهت آموزش میدن ممنون میشم جواب بدین

سارا جوادی

با سلام کلاس های زبان انگلیسی به زبان انگلیسی برگزار می شود.

زهرا

با سلام. من سال اخر تجربی دبیرستان تیزهوشان هستم و قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور دارم. به نظر شما با توجه به اینکه هیچگونه مقاله علمی و .. ندارم امکانش هست بورسیه بشم؟ و  مهاجرت من به چه کشوری اسان تر و از لحاظ هزینه کمتر است؟ رشته خاصی مد نظرم نیست فقط میخوام توی دانشگاه خوبی خارج از کشور باشه.

سارا جوادی

با سلام امکان دریافت بورسیه برای مقطع کارشناسی بسیار ضعبف است. بهتر است برای کشورهایی که تحصیلات رایگان ارائه می دهند مثل آلمان ، اتریش اقدام نمایید.

محمد

با سلام.ایا با تحصیل در رشته هایی مانند مدیریت در هند امکان اخذ ویزای تحصیلی در مقاطع بالاتر در کشور های دیگر هست؟برای کار در ایران چطور؟

سارا جوادی

با سلام بستگی به دانشگاه هند و نمرات فارغ التحصیلی شما دارد اما به صورت کلی ممانعتی وجود ندارد.

مژگان شیرالی

با سلام من مدرک مهندسی نرم افزار دارم . ولی میخوام یک سال یا دو سال زمان بزارم برم هند دوره های برنامه نویسی بگذرونم و زبانم قوی شه برگردم . ولی نمیخوام دانشگاه برم چون مدرک دارم . ترجیحم این هستش که دوره های که خود دانشگاه ها برگزار میکنن شرکت کنم . و همچنین توی دوره های زبان شرکت کنم . با تشکر

سارا جوادی

با سلام بله میتوانید در دوره های زبان شرکت کنید. برای اقدام با واحد مشاوره گروه آتیه آفرینان تماس بگیرید تا مدارک مورد خدمتتون اعلام شود.

سحر

سلام. من میخوام واسه تحصیل دندون یا دارو در هند اقدام‌کنم 

سارا جوادی

با سلام با واحد مشاوره گروه آتیه آفرینان با شماره 02172207 تماس بگیرید تا ضمن راهنمایی شما ، مدارک مورد نیاز را برای شروع کار به شما اعلام کنند.

امیره

سلام من امیره هستم میخواستم برای رشته ی داروسازی یا پرستاری در هند اقدام کنم برای انجام این پروسه باید چکار کنم برای سال 2020  و اینکه برای ورود به این رشته ها معدل کتبی رو میسنجن یا معدل کل رو 

سارا جوادی

با سلام با گروه آتیه آفرینان بخش مشاوره تماس بگیرید تا مدارک مورد نیاز را برای شروع کار خدمتتون بگن. معدلی که سنجیده می شود معدل کل شما و نمرات شما در دروس تخصصی مثل زیست شناسی می باشد.

امیره

سلام من امیره هستم میخواستم برای رشته ی داروسازی یا پرستاری در هند اقدام کنم برای انجام این پروسه باید چکار کنم برای سال 2020 

سارا جوادی

با سلام با گروه آتیه آفرینان بخش مشاوره تماس بگیرید تا مدارک مورد نیاز را برای شروع کار خدمتتون بگن.

مریم

سلام خسته نباشید ، پسرم امسال کلاس یازدهم تجربی میره ؛ مدرسه تیزهوشان درس میخونه معدلش ۱۹/۶۸ است و ایلتس اکادمیک ۷ داره میخواستم بدونم ایا برای تحصیل در این مقطع در هندوستان میتونه پذیرش بگیره که بعدا دانشگاه رشته پزشکی بخونه ؟چون سن زیر ۱۸ سال است یکی از والدین میتونه همراهش باشه ؟و هزینه یکسال دبیرستان چقدر است ؟هزینه مسکن و  زندگی حدودا چقدر است؟ممنونم

سارا جوادی

با سلام بله می تواند. البته با توجه به شرایط علمی ممتاز فرزند شما کشور هند اصلا توصیه نمی شود و بهتر است برای کشورهای اروپایی اقدام کنید.تحصیل در مدارس حدود 2 الی 4 هزار دلار در سال هزینه دارد به اضافه هزینه زندگی ماهیانه300 الی 500 دلاری.

ابوالفضل

سلام. 39 ساله هستم. لیسانس کامپیوتر و فوق لیسانس مدیریت. می خوام در رشتهUser Experience Design  در هند در مقطع لیسانس تحضپصیل کنم. ایا امکان پذیر هست ؟ کدام دانشگاهها ؟ شهریه اش چقدر هست ؟ ( دانشگاه زیر را در اینترنت پیدا کردم  https://www.mitid.edu.in/User-Experience-Design.html )

سارا جوادی

با سلام بله امکان تحصیل در مقطع کارشناسی در رشته مورد نظر را دارید . با واحد مشاوره گروه آتیه آفرینان تماس بگیرید تا برای مدارک و شرایط تحصیلیتون بیشتر راهنماییتون کنند.

سلمانی

ایلیا

سارا جوادی

با سلام دوست عزیز قصد اقدام برای کدام مقطع تحصیلی را در هند دارید؟

علیرضا

با سلاممن دانشجوی ترم اخر مهندسی عمران هستم معدل خوبی ندارم ۱۵است!میخواستم ببینم وگر بخوام ارشد رو هند بخونم باید چکار کنم؟بورسیه ها چطورن؟

سارا جوادی

با سلام میتونید برای ارشد رشته عمران در هند اقدام کنید. هند بورسیه ای بابت تحصیل در مقطع ارشد نمیدهد و اگر به دنبال تحصیلات رایگان هستید بهتر است برای کشورهای دیگه مثل آلمان و اتریش که رایگان هستند اقدام کنید.

سحر شمرانی

سلاممن خانمی 43 ساله هستم دارای دو مدرک لیسانس فیزیک و  روانشناسی که البته حدود 16 سال هم سابقه کار در  صنعت دارم. می خواستم ببینم که برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد روانشناسی در هند چه شرایطی دارم. ضمنا متاهل هستم و پسرم دبستانی. آیا خوابگاه متاهلین هم میدن وآیا برای همراهی همسرم و پسرم ما مشکلی خواهیم داشت. سپاس

سارا جوادی

با سلام دوست عزیز ، برای مقطع ارشد در رشته روانشناسی در هند می توانید اقدام کنید. البته این نکته را مد نظر داشته باشیدکه همسر و فرزند شما با ویزای توریستی میتوانند در هند اقامت داشته باشند و این کشور شرایط اصلا خوبی برای کار ندارد. پیشنهاد می کنم به گزینه دیگری فک کنید.

محمدرضا پ

سلام،وقتتون.بخیر.من متولد 79هستم و معدل دیپلمم 18به بالا هست و معدل نهایی 16هست،رشتم تجربی هست.میخواستم بدونم میتونم برای تحصیل در رشته ی دندان پزشکی دانشگاه های هند اقدام کنم؟چه شرایطی باید داشته باشم؟چطور میتونم اینکارو انجام بدم؟شهریه ی این.رشته ها چقدر هست و اینکه باید شهریه رو یکجا پرداخت کرد یا نه؟ممنون میشم پاسخ بدید،با تشکر

سارا جوادی

با سلام باتوجه به این که در دو سال اخیر هند برای ورود به رشته های دندانپزشک آزمون ورودی گذاشته است و از طرفی ایران مدارک بسیاری از دانشکده های هند را دیگر قبول ندارد ، بهتر است برای کشورهایی مثل ترکیه یا روسیه اقدام کنید. پیشنهاد میکنم برا اطلاعات تکمیلی با بخش مشاوره گروه آتیه آفرینان تماس بگیرید.

سید مهدی حسینی

سلام جهت  تحصیل در رشتهای پزشکی وپیراپزشکی میخاستم اقدام کنم لطفا راهنمایی کنید. مدرک دیپلم تجربی با معدل ۲۰

سارا جوادی

با سلام دوست عزیز ، شماره شما در اختیار مشاوران قرار گرفت تا خدمتتون تماس بگیرند و راهنمایتتون کنند.

جواد

سلام من معدل پیش دانشگاهی 13 دارم ایا میتونم در رشته فیزیوتراپی در دانشگاه های هند تحصیل کنم؟

سارا جوادی

با سلام بله.برخی دانشگاه ها شرط معدل ندارند.

محمد

درود بر شما من دانشجوی کارشناسی ارشد رشته تاریخ جهان هستم آیا امکان ادامه تحصیل با بورسیه در رشته تاریخ در مقطع دکتری در هند برام وجود داره؟ و اگه وجود داره باید چه کارهای انجام بدم؟

سارا جوادی

با سلام کشور هند بودجه خوبی را برای تحصیلات ندارد بنابراین بورسیه در این کشور بسیار کم ارائه می شود. بهتر است برای کشورهایی مثل آلمان یا اتریش اقدام کنید. برای شروع با واحد مشاوره گروه آتیه آفرینان تماس بگیرید.

سارا

سلام. من برای دکتری میخواستم اقدام کنم.  1-آیا میتونم همزمان با همسرم از گشور خارج شوم و ایشون با ویزای همراه بیایند؟ 2- آیا دانشگاههاب دولتی هند خوابگاه متاهلین دارند؟ 3- آیا همسرم میتونن حساب بانکی در هند باز کنند؟با تشکر فراوان 

سارا جوادی

با سلام بله میتوانید برای همسرتان هم درخواست ویزای توریسیتی دهید که همزمان همراه شما تشریف بیاورند. خیر دانشگاه ها خوابگاه متاهلی ندارند.همراه که به صورت توریستی وارد شده است اجازه باز کردن حساب ندارد.

محمدعرفان

باسلام،ببخشین من توی گروه تجربی رتبه ۳۲۰۰ و توی رشته زبان رتبه ۳۰۰ کسب کردم،باتوجه به این که درصد زیست شناسیم ۸۲ بوده،آیا میتونم بورسیه تحصیلی رایگان بگیرم؟برا داروسازی ترجیحا

سارا جوادی

با سلام بله دوست عزیز ، تحصیلات شما در رشته داروسازی در آلمان و اتریش رایگان خواهد بود.

محمد

سلام من 30 سال دارم یک کارشناسی علوم انسانی دارم میخاستم  بدونم امکان داره لیسانس مجدد در رشته فیزیوتراپی یا پرستاری بخونم و هزینه اش چقدر هست؟برای ارشد علوم انسانی هزینه چطوره و امکان دریافت خوابگاه هست یا نه؟

سارا جوادی

با سلام هزینه تحصیل در هند در رشته های مد نظر شما بین 4 الی 6 هزار دلار در سال است. بله خوابگاه در اکثر دانشگاه ها به دانشجویان تعلق میگیره.

سید حسن

سلام سید حسن هستم رشته کامپیوتر در هند سالانه چقدر هزینه می‌خواد 

سارا جوادی

با سلام هزینه تحصیل در دانشگاه های هند در رشته کامپیوتر به صورت میانگین 4 هزار دلار در سال است.

عرفان

سلام من امسال دیپلم گرفتم متولد79.9 و چپ دستم .دندانپزشکی هند چند ساله ؟هزینه و شهریه سالی چند؟ممنون

سارا جوادی

با سلام هزینه تحصیل در رشته دندانپزشکی در هند برای کل دوره 6 ساله حدود 40 هزار دلار می باشد.

سیامک

سلام وقت بخیر من لیسانس نرم افزار هستم و اینکه تافل من برای چند سال پیش هست و باید مجددا امتحان بدم،اگر لطف کنید شرایط تحصیل تو هند رو همراه با مبلغ شهریه بفرمایید ممنون میشوم و اینکه آیا میشه بورسیه گرفت؟

سارا جوادی

با سلام هزینه تحصیل در دانشگاه های هند در مقطع کارشناسی رشته های فنی مهندسی به صورت میانگین 3000 دلار در سال است. لازم به ذکر است که امکان دریافت بورسیه در این مقطع بسیار ضعیف است . اگر به دنبال تحصیلات رایگان هستید پیشنهاد میکنم برای کشورهای اروپایی مثل آلمان و ایتالیا اقدام نمایید.

مونا

سلام خسته نباشيد من در يكي از دانشگاهاي هند پذيرش گرفتم براي رشته داروسازي مقطع دكترا ٣٠٪؜ كمك هزينه ميدن كلا ٤٠٠٠دلار در سال هزينه دارد سوالم اينه ايا من اونجا ميتونم كار كنم اجازه كار حتي داخل خود طانشگاه رو دارم؟ممنونم

سارا جوادی

با سلام دوست عزیز بله اجازه کار دارید و با توجه به اینکه دانشجوی مقطع دکترا هستید شانس پیدا کردن کار در خود دانشگاه را نیز دارید.

مونا

سلام خسته نباشيد من در يكي از دانشگاهاي هند پذيرش گرفتم براي رشته داروسازي مقطع دكترا ٣٠٪؜ كمك هزينه ميدن كلا ٤٠٠٠دلار در سال هزينه دارد سوالم اينه ايا من اونجا ميتونم كار كنم اجازه كار حتي داخل خود طانشگاه رو دارم؟

Bahar

سلام خوب هستید؟ من مقداری روپیه هندوستان دارم که میخوام تبدیلش کنم البته زیره قیمت میدم شما نیاز ندارید ؟؟ اگز کمکم کنید خیلی ممنون میشم

Bahar

سلام خوب هستید؟ من مقداری روپیه هندوستان دارم که میخوام تبدیلش کنم البته زیره قیمت میدم شما نیاز ندارید ؟؟ اگز کمکم کنید خیلی ممنون میشم

سارا جوادی

با سلام دوست عزیز بله اجازه کار دارید و با توجه به اینکه دانشجوی مقطع دکترا هستید شانس پیدا کردن کار در خود دانشگاه را نیز دارید.

لعیا حسینی

سلام من پیش دانشگاهی ام و هنوز کنکور ندادم میخواستم بدونم که برای تحصیل رشته داروسازی لازمه که ایران هم کنکور بدم و اینکه کدوم شهر بهترین دانشگاه واسه رشته داروسازی داره؟!

سارا جوادی

با سلام خیر برای ورود به دانشگاه های هند نیازی به شرکت در کنکور ایران ندارید. برترین دانشگاه هند در زمینه داروسازی دانشگاه Jamia hamdard, new delhi می باشد که مورد تایید وزارت بهداشت ایران هست.

امیر

سلام وقت بخیر من امسال دیپلم تجربی میگیرم میخوام برای تحصیل ب هند شهر بنگولر مهاجرت کنم برای رشته ی دندان پزشکی چقدر باید هزینه کرد 

سارا جوادی

با سلام دوست عزیز این دانشگاه مورد تایید وزارت بهداشت ایران نیست و از لحاظ رنکینگ جهانی هم رنک خوبی ندارد. بنابراین پیشنهاد میکنیم برای سایر دانشگاه ها اقدام نمایید.

زهره

سلام ممنون از مطلب مفیدتون. من مخواهم لیسانس زبان انگلیسی در دانشگاه دهلی بگیرم آیا این دانشگاه آزمون ورودی و مدرک زبان میخواهد؟

علی

رشته های کارشناسی و ارشد نیازی به ازمون ندارند

سارا جوادی

با سلام خیر درصورتی که نمرات خوبی داشته باشید نیازی به شرکت در آزمون ورودی نیست. در ارتباط با مدرک زبان نیز خیر شما به مدرک زبان نیاز ندارید و دانشگاه دهلی کلاس های زبان برگزار می کند.

یگانه

وقت بخیر اگر که رزومه خوبی داشته باشیم در مقطع کارشناسی مثل سابقه کار و آیلتس ۶.۵  و معدل بالامیشه برای رشته روانشناسی فاند یا کمک هزینه؟ و اینکه میشه در خابگاه مستقر شد

سارا جوادی

با سلام دوست عزیز ، بار یمقطع کارشناسی میتوانید برای کشورهایی که تحصیلات رایگان ارائه می دهند مثل آلمان ، اتریش و ایتالیا اقدام نمایید. بله اکثر دانشگاه های اروپایی خوابگاه هم دارند.

فرزانه

سلام من زبان اردو بلدم اما مدرک ندارم.دیپلم تجربی با معدل ۱۶ دارم و ۲۴ سالمه آیا میتونم بورسیه بگیرم؟ اگه بورسیه نشد با چکار کنم که در رشته پرستاری یا مدیریت مالی پذیرش بگیرم

سارا جوادی

با سلام سرکار خانم فرزانه امکان دریافت بورسیه از کشور هند در هیچ رشته ای وجود ندارد. شما میتوانید برای کشورهایی که تحصیلات رایگان ارائه می دهند مثل آلمان ، اتریش و ایتالیا اقدام کنید.

معصومه

سلام ببخشید دیپلم دارم میخواستم ببینم هزینه رشته بیوتکنولوژی در هند چقدر هست به طور کامل ؟و چند ترم هست

سارا جوادی

با سلام سرکار خانم معصومه، طول دوره رشته بیوتکنولوژی برحسب دانشگاه در مقطع کارشناسی بین 3 تا 5 سال است . زبان تحصیل میتواند انگلیسی باشد و هزینه تحصیل درهندوستان به زبان انگلیسی سالیانه 500 تا 3000 دلار می باشد.

معصومه

سلام ببخشید دیپلم دارم میخواستم ببینم هزینه رشته بیوتکنولوژی در هند چقدر هست به طور کامل

سارا جوادی

با سلام سرکار خانم معصومه، طول دوره رشته بیوتکنولوژی برحسب دانشگاه در مقطع کارشناسی بین 3 تا 5 سال است . زبان تحصیل میتواند انگلیسی باشد و هزینه تحصیل درهندوستان به زبان انگلیسی سالیانه 500 تا 3000 دلار می باشد.

زهرا اسماعیلی

و اینکه  گذراندن دوره های زبان اجباری ؟

سارا جوادی

سرکارخانم اسماعیلی خیر ،درصورتی که مدرک زبان آیلتس ارائه دهید ، گذراندن دوره زبان الزامی نیست.

زهرا اسماعیلی

سلام خسته نباشید یک شهریه تقریبی  40000دلاری  برای داروسازی فرمودید و در انتهای مقالتون یک شهریه 2500 دلاری برای دانشگاه خصوصی دومین  مبلغ برای رشته های غیر پزشکی است؟

سارا جوادی

با سلام سرکار خاتم اسماعیلی ، شهریه کل تحصیل در رشته داروسازی ۳۵ تا ۴۰ هزار دلار می باشد.هزینه ۴۰۰ تا ۲۵۰۰ دلار در یک سال، مربوط به دانشگاه های خصوصی و رشته های غیر علوم پزشکی می باشد.

Saqar

سلام‌من‌میخواستم راجع به رشته ی فیزیوتراپی و امتحان ورودیش بدونم تو هند میشه بخم‌کمک کنین ؟؟

سارا جوادی

با سلام سرکار خانم ساغر ، طول دوره رشته فیزیوتراپی در مقطع کارشناسی بین 3 تا 5 سال است . زبان تحصیل میتواند انگلیسی باشد و هزینه تحصیل درهندوستان به زبان انگلیسی سالیانه 500 تا 3000 دلار می باشد. لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت به شرح زیراست.Banaras Hindu University Jamia hamdard, new delhi فقط داروسازی و طب سنتی Aligarh Muslim University University of Delhi Manipal Academy of higher education Panjab University Jadavpur University Indian Institute Technology Madras All India Institute Med Sciences New Delhi

ح.ا

با عرض سلام و وقت بخیرمن دانشجوی ترم آخر ارشد مترجمی زبان انگلیسی هستم. میخواستم بدونم میشه دوباره مقطع ارشد رو در هندوستان و یه رشته دیگه خوند و بورسیه گرفت؟ اگر امکانش نیست میشه لطف کنید برای گرفتن بورسیه در مقطع دکتری راهنمایی کنید.با تشکر

سارا جوادی

با سلام بله شما می توانید برای ارشد مجدد در هند اقدام کنید اما بورسیه های تحصیلی به شرایط رزومه شما بستگی داره. رزومه شما شامل معدل، دانشگاه، مدرک زبان و مقالات و سابقه تحقیقاتی می باشد.پیشنهاد میکنم برای بررسی دقیق تر رزومتون و مشخص شدن شانس شما برای دریافت بورسیه یک جلسه وقت مشاوره با مشاورین گروه آتیه آفرینان تنظیم کنید. برای اطلاعات تکمیلی همه روزه از ساعت 10 الی 6 با شماره 22226777 تماس بگیرید.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button