تحصیل در هلند در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته است. کشور هلند کشوری کوچک در شمال غربی اروپا است و عضو شنگن می باشد. هلند کشوری توسعه یافته و جزو ثروتمندترین کشورهای دنیا می باشد. واحد پول کشور هلند یورو است. از مهم‌ترین شهرهای دانشجویی این کشور می‌توان به آمستردام، روتردام، خرونینخن، اوترخت، لایدن و… اشاره داشت.

همچنین در این مقاله می توانید به طور جامع در مورد شرایط و هزینه های زندگی و تحصیل در هلند مطالعه کنید، و درباره تحصیل در مقاطع مختلف 2024 و دانشگاه های هلند توضیح داده شده است.

شرایط تحصیل در هلند

درخواست مشاوره تحصیلی

همراهان عزیز، لطفا برای گرفتن مشاوره تلفنی تحصیلی، فرم درخواست زیر را تکمیل کرده و منتظر تماس ما در سریع ترین زمان ممکن باشید.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

امکان اخذ بورس تحصیلی هلند با توجه به رشته، مقطع و دانشگاه برای متقاضیان به 3 شکل وجود دارد: با تخفیف در شهریه، تحصیل رایگان در هلند، دریافت کمک هزینه همراه با تحصیل رایگان. مهلت ثبت نام بسته به رشته تحصیلی، مقطع تحصیلی و دانشگاه محل تحصیل متغیر است و از اول ماه ژانویه تا آخر ماه ژوئن می باشد. سال تحصیلی معمولا از نیمه اول ماه سپتامبر آغاز می شود.

تحصیل در هلند

تحصیل در مدارس ابتدایی کشور هلند

کودکان از 4 یا 5 سالگی تحصیلات ابتدایی خود را در کشور هلند شروع می کنند و تا 12 سالگی ادامه می دهند. در این دوره دانش آموزان ، آموزش های دوره مهد کودک، خواندن و نوشتن زبان هلندی، ریاضیات، علوم طبیعی و علوم اجتماعی را فرا می گیرند.

مدارس ابتدایی دارای 8 گروه درسی هستند که کودکان گروه 8 به منظور تعیین سطح آنها بایستی امتحان بدهند که به این امتحان سیتو توتس Citotoets می گویند که این امتحان توسط موسسه مرکزی تست های توسعه یافتهCentraal instituut voor toetsontwikkeling تهیه شده است، البته نظر معلم گروه 8 در تعیین سطح متوسطه شاگرد نیز بسیار حائز اهمیت می باشد.

آموزش ابتدایی در کشور هلند 8 سال طول می کشد و هنگام ترک مدرسه ابتدایی کودکان قادر به رفتن به آموزش پیش حرفه ای  (VBO)، آموزش مقدماتی متوسطه عمومی (MAVO)، آموزش تکمیلی متوسطه عمومی (HAVO) و آموزش پیش دانشگاهی (VWO)  هستند . دوره‌ دبیرستان‌ 4 یا 5 سال‌ یا 6 سال‌ است‌ که‌ از 12 سالگی شروع می شود و آموزشی که‌ در کشور هلند تا 16 سالگی اجباری است.

تحصیل در مقطع کارشناسی هلند

دانشجویان متقاضی تحصیل کارشناسی در دانشگاه های هلند بایستی حداقل دیپلم با معدل بالای 12 و مدرک زبان آیلتس حداقل 6 را داشته باشند تا بتوانند در این مقطع در دانشگاه ها تحصیل داشته باشند.

تحصیل در هلند در مقطع کارشناسی 3 تا 4 سال می باشد و متقاضیان باید برای اخذ پذیرش کارشناسی و تحصیل به زبان آلمانی مدرک B1 یا B2 زبان آلمانی را داشته باشند. شهریه دانشگاه های برتر هلند در مقطع کارشناسی سالانه حدود 7000 تا 11000 یورو است.
دانشجویان در مقطع کارشناسی اجازه کار 10 ساعت در هفته را دارند. در مقاله ” تحصیل کارشناسی در هلند ” می توانید اطلاعات کامل تری درباره تحصیل در این مقطع کسب کنید.

مهمرین شهرهای دانشجویی هلند

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد هلند

دانشجویان متقاضی تحصیل کارشناسی ارشد در هلند بایستی حداقل مدرک کارشناسی مرتبط و مدرک زبان آیلتس حداقل 6.5 را داشته باشند تا بتوانند در این مقطع در دانشگاه ها تحصیل داشته باشند.

تحصیل در هلند در مقطع کارشناسی ارشد 1 تا 2 سال می باشد و متقاضیان باید برای اخذ پذیرش در کارشناسی ارشد و تحصیل به زبان آلمانی، مدرک B2  زبان آلمانی را داشته باشند.
شهریه دانشگاه های برتر هلند در مقطع کارشناسی ارشد سالانه حدود 11000 تا 15000 یورو است. دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد اجازه کار 20 ساعت در هفته را دارند.

تحصیل در مقطع دکتری هلند

دانشجویان متقاضی تحصیل در هلند در مقطع دکتری بایستی حداقل مدرک کارشناسی ارشد مرتبط و مدرک زبان آیلتس حداقل 6.5 را داشته باشند تا بتوانند در این مقطع در دانشگاه ها تحصیل داشته باشند.
تحصیل در هلند در مقطع دکترا 4 سال می باشد و متقاضیان باید برای اخذ پذیرش دکترا و تحصیل به زبان آلمانی، مدرک  B2  زبان آلمانی را داشته باشند. هزینه تحصیل دکتری در هلند با توجه به دانشگاه و رشته تحصیلی متفاوت است.

در برخی از دانشگاه ها کل هزینه دکترا به عنوان بخشی از پروژه های تحقیقاتی توسط دولت هلند تأمین می شود، و در برخی دیگر بخشی از آن توسط دانشگاه پرداخت می شود.
دانشجویان متقاضی تحصیل دکترای تخصصی در هلند به عنوان کارکنان دانشگاهی در کارهای تحقیقاتی شرکت داشته و حقوق دریافت می کنند و از پرداخت شهریه معاف هستند.

دانشجویان در مقطع دکتری اجازه کار 30 ساعت در هفته را دارند. کشور هلند برای دانشجویانی که در مقطع دکترا در این کشور مشغول به تحصیل هستند و دارای بورسیه تحصیلی می باشند، حقوق ماهیانه به میزان تقریبا 2 هزار دلار را در نظر می گیرد. توصیه موسسه آتیه آفرینان ایرانیان برای تحصیل در هلند، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ”  تحصیل در رشته پرستاری هلند ” است.

تحصیل در مقطع دکتری هلند

تحصیل گروه پزشکی در هلند

تحصیل در گروه پزشکی در هلند نسبت به دیگر کشورهای اروپایی متفاوت می باشد و همچنین تحصیل به زبان انگلیسی تا اتمام دوره غیر ممکن می باشد.مراحل تحصیل پزشکی در هلند به شرح زیر می باشد:

  • کارشناسی پزشکی در پزشکی هلند (3 سال): در این مقطع می توانید به زبان انگلیسی در دانشگاه های هلند تحصیل کنید البته دقت کنید فقط دو دانشگاه از دانشگاه های معتبر هلند دروس به زبان انگلیسی تدریس می شود که این دو دانشگاه شامل دانشگاه خرونینگنن و دانشگاه ماستریخت می باشد. برای تحصیل در هلند در این مقطع مدرک دیپلم خود را با معدل بالا ادائه دهید.
  • کارشناسی ارشد در پزشکی هلند (3 سال): رشته فن آوری پزشکی در این مقطع به زبان انگلیسی تدریس می شود اما برای شخصی که تمایل به تحصیل در هلند در مقطع پزشکی به عنوان دکتر را دارد فقط زبان هلندی در دانشگاه تدریس می شود.
  • آموزش (1 سال): این دوره فقط برای کار در بیمارستان های هلند می باشد و باید برای ارتباط با بیماران به زبان هلندی تسلط کافی داشته باشند.

تحصیل دندانپزشکی در هلند

تحصیل دندانپزشکی در هلند به طور عمده دارای ماهیت عملی زیادی می باشد، چرخه یادگیری خاص دندانپزشکی در هلند در اطراف محور مشکلات بیماری می گردد. این رویکرد عملی به آموزش دانش آموزان در هلند برای اخذ بهترین آمادگی برای حرفه دندانپزشکی می پردازد.

تحصیل داروسازی در هلند

دوره تحصیل داروسازی در هلند به 2 بخش تقسیم می گردد. دوره اول این تحصیل شامل علوم پایه و علوم دارویی می باشد که در طی این دوره مهارت های عملی آموزش داده می شود بعد از 4 سال اول دانشجویان می توانند برای مقطع کارشناسی ارشد دوره 2 ساله را بگذرانند البته دانشجویان می توانند بعد از 4 سال دوره آموزش را متوقف کنند و به پژوهش بپردازند. در نهایت حداکثر دوره تحصیل داروسازی در هلند 6 سال می باشد.

کارشناسی ارشد این دوره به دو صورت آنلاین و حضوری برگزار می گردد. این دوره شامل دوره اصلی (EC 20)، دوره تخصصی (EC14) و پروژه تحقیقاتی (Ec 56) می شوند. دانشگاه های ارائه دهنده دروس پزشکی و دندانپزشکی در کشور هلند:

دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی در هلند

هزینه تحصیل در هلند

هزینه تحصیل در دانشگاه های کشور هلند در مقطع فوق لیسانس هر سال حدود 11000 تا 15000 یورو است. دانشجویان با ویزای تحصیلی خود اجازه کار 20 ساعت در هفته را خواهند داشت که حقوق دریافتی آنها در هفته 200 یورو است.
تحصیل در مقطع دکترا در دانشگاه های کشور هلند 4 سال است که دانشجویان در این مقطع تحصیلی می توانند با بورسیه تحصیلی این مقطع تحصیلی را  در هلند سپری کرده و  یا اینکه شهریه دانشگاه را بپردازند.
دانشجویانی که موفق به دریافت بورسیه تحصیلی مقطع دکترا در هلند می گردند، در ماه مبلغ حقوقی در حدود 2000 دلار دریافت خواهند کرد. با توجه به بورسیه خوبی که از طرف دولت هلند ارائه می گردد رقابت برای گرفتن پذیرش با بورسیه تحصیلی از دانشگاه های در هلند بالاست.

هزینه های دوره های پزشکی و داندانپزشکی در هلند

هزینه دوره های پزشکی و دندانپزشکی در مقطع لیسانس حدود 30000 یورو در سال برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپاست و امکان نقل و انتقال دانشجویان در هلند با سایر کشورها به دلیل متفاوت بودن نظام آموزش پزشکی و دندانپزشکی در این کشور امکان پذیر است.

یکی از شرایط پذیرش افراد متقاضی تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در هلند برای ثبت نام دوره های کارشناسی پزشکی و دندانپزشکی داشتن آیلتس 6.5 آکادمیک است.

مزایای تحصیل در هلند

مزایای تحصیل در هلند به شرح زیر می باشد:

  1. تحصیل به زبان انگلیسی در معتبرترین دانشگاه های هلند
  2. تحصیل در هلند بدون محدودیت سنی برای متقاضیان و فاصله تحصیل از آخرین مدرک تحصیلی
  3. وجود دانشگاه ها در تمامی رشته های تحصیلی دارای رتبه مناسب در سطح بین المللی
  4. وجود اقتصاد و فرهنگ اجتماعی بالا مردمان هلند
  5. امکان تبدیل ویزای تحصیلی هلند بلافاصله بعد از اتمام تحصیل به ویزای کاری بدون فوت وقت در کشور هلند
  6. امکان اخذ اقامت بعد از 5 سال کار در هلند
  7. اجازه بردن همراه در هنگام تحصیل در هلند

برای اخذ بورسیه تحصیلی مقطع دکتری در کشور هلند، داشتن شرایط زیر مورد نیاز است:

  • مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد از دانشگاه‏ های ممتاز جهانی جهت تحصیل در هلند
  • مدرک زبان آیلتس حداقل 6.5
  • نوشتن انگیزه نامه به دانشگاه برای موضوع رساله مورد نظر و یافتن استاد راهنما
  • داشتن تالیفات از قبیل مقالات بین المللی، کتاب و…

جهت اخذ ویزای دانشجویی هلند به مدارک زیر احتیاج خواهید داشت:

  • پاسپورت معتبر از متقاضی
  •  فرم پذیرش دانشگاهی تکمیل شده توسط متقاضی
  • نامه­ رسمی از یک دانشگاه در هلند
  • گزارش حساب بانکی و گردش حساب آن
  • تأییدیه­ بیمه درمانی
  • تأییدیه ­ پرداخت هزینه­‌های اقامت در هلند

فرآیند اخذ ویزای دانشجویی هلند برای شهروندان غیر اروپایی

در ابتدا دانشجو باید درخواست اجازه اقامت موقت به نام MVV را ارائه دهد. معمولاً دانشگاه میزبان هلندی این کار را انجام می دهد.
دانشجو بایستی مدارک اولیه که نشان دهد برای یک دوره تحصیلی ثبت نام کرده است را ارائه دهد و شهریه ترم اول به همراه هزینه بیمه (500 یورو) و هزینه صدور اقامت (500 یورو) و هزینه زندگی خود به مدت 3 ماه را به حساب دانشگاه هلندی واریز نماید.

متقاضیان پس از ورود به هلند در همان 3 روز اول بایستی به پلیس محلی سازمان اتباع خارجی مراجعه داشته و با ارائه مدارکی مشخص کنند که توانایی زندگی و تحصیل در هلند را در طول دوره اقامت تحصیلی خود خواهند داشت و سپس اجازه اقامت یک ساله بگیرند که پس از پایان هر سال نیز بایستی تمدید شود.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی هلند

زبان تحصیل در کشور هلند در برخی از دانشگاه ها به زبان انگلیسی می باشد و برای رزرو وقت سفارت هلند جهت درخواست ویزای تحصیلی کشور هلند باید مدرک زبان خود ارائه دهند. مدارک ویزای تحصیلی هلند به شرح زیر می باشد:

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی هلند

سخن پایانی

کارشناسان ما در موسسه آتیه آفرینان ایرانیان بر اساس شرایط شما، روش ها و گزینه های مناسب برای اخذ بورسیه تحصیلی هلند، تابعیت و اقامت تحصیلی در هلند را ارائه خواهند داد. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا داشتن هر گونه سوال در زمینه تحصیل در هلند می توانید با ما در ارتباط باشید.

سوالات متداول

آیا برای تحصیل در هلند، نیاز به ارائه مدرک زبان می باشد؟

نمره 6 به بالا در آزمون آیلتس، نمره 550 به بالا در آزمون تافل PB و یا نمره 213 به بالا در تافل CB

شرایط تحصیل کارشناسی در هلند چیست؟

جهت تحصیل کارشناسی در هلند بایستی مدرک دیپلم با معدل بالای 12 و مدرک آیلتس 6 را ارائه کرد.

آیا برای تحصیل در هلند محدودیت سنی وجود دارد؟

خیر، دانشگاه‌ های هلند محدودیت سنی برای ادامه تحصیل ندارند.

5/5 - (3 امتیاز)
مقالات مشابه
زبان رسمی کشور هلند زبان رسمی کشور هلند

کشور هلند کشوری کوچک از قلمروهای پادشاهی هلند در شمال غربی اروپا با 16.5 میلیون نفر جمعیت می ...

مهاجرت کاری هلند مهاجرت کاری هلند

مهاجرت کاری هلند یکی از سریع ترین راه هایی است که افراد بسیاری را برای مهاجرت جذب خود نموده ...

مهاجرت اقامت سرمایه گذاری در هلند مهاجرت اقامت سرمایه گذاری در هلند

مهاجرت اقامت سرمایه گذاری هلند همواره مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. چه آنها که ...

نظرات کاربران
علی اکبر الیاسی راد

سلام فرزندان من کلاس جهارم ابتدایی هستند چگونه میتوانم از سال اینده برل=ای تحصیل و اقامت آنها در کشور هلند اقدام کنم راهنمایی بفرمایید متشکرم

آتیه آفرینان

با سلام دوست عزیز چون به صورت خانوادگی قصد اقدام دارید لازمه شرایط، رزومه کاری و تحصیلی تک تک اعضا بررسی شود. برای بررسی وقت مشاوره ی خود را رزرو کنید: 02172207

sara

سلام من دانشجوی رشته بیولوژی هستم خواستم بدونم در کشور هلند کارشناسی ارشد ژنتیک پزشکی وجود داره؟ و اینکه این رشته دارای درامد قابل توجهی هست ؟

آتیه آفرینان

با سلام امکان اقدام برای کارشناسی ارشد می باشد با شماره 02172207 جهت بررسی دقیق شرایطتان تماس بگیرید.

مسعود

سلام من همسرم ویزای تحصیلی یک ساله گرفتن برای ارشد مدیریت.من برای ویزای همراه میخوام اقدام کنم ولی میخوام بدونم اجازه کار دارم؟

آتیه آفرینان

با سلام فقط در صورتی که از وزارت کار مجوز دریافت کنید، اجازه ی کار خواهید داشت.

ساناز

سلام وقت بخیر ببخشید امکان تحصیل پزشکی در هلند به زبان انگلیسی امکان پذیره؟

آتیه آفرینان

بله

م.تهرانی

سلام برای گرفتن پدیرش دوران لیسانس مهندسی، شما این کار رو برامون اقدام می کنید؟ چقدر طول می کشه از شروع تا رفتن به هلند

آتیه آفرینان

با سلام، بله موسسه صفرتا صد پروسه (پذیرش و ویزا) را انجام می دهد، برای رزرو وقت مشاوره با شماره 02172207 تماس بگیرید.

Mohammad amin

سلام من 19 سالمه و کنکور رشته زبان را داده ام آیا دانشگاهی در هلند هستش که بتونم اونجا ادامه تحصیل بدم یا اصلا قبول میکنن همچین رشته ای رو؟

آتیه آفرینان

باسلام، اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی با ارائه ی مدرک زبان امکان پذیر می باشد.

shaghayegh

سلام وقت بخیر من 20سالمه و برای گرفتن مدرک کارشناسی طراحی لباس قصد دارم در هلند تحصیل کنم خواستم یکم راجبش به من توضیح بدین

آتیه آفرینان

با سلام، بایستی استعلام رشته ی دلخواهتان از دانشگاه های این کشور گرفته شود، جهت دریافت مشاوره با شماره ی 02172207تماس بگیرید.

نیلوفر

سلام وقت بخیر من سال آخر کارشناسی رشته بیولوژی هستم. برای ارشد قصد دارم که رشته ژنتیک پزشکی بخوانم. با توجه به اینکه سوپروایزر ندارم، چه راهکاری پیشنهاد میدید که بتوانم برای بورسیه ارشد رشته ژنتیک پزشکی اقدام کنم؟ آیا کشور هلند مثل ایتالیا که آزمون آیمت برگذار میکنه، چنین آزمونی برگذار میکند؟

Elham

سلام وقت بخیر من سال دوازدهم رشته انسانی هستم میخواستم ببینم توی دانشگاه چه رشته ای بخونم که بتونم برای دانشگاه های هلند بورسیه بگیرم و کلا غیر از هلند، پذیرش چه کشور هایی رو میشه گرفت با رشته های شاخه انسانی

آتیه آفرینان

سلام وقت بخیر، موسسه صفرتاصد کار شما را پیش میبرد جهت رزرو وقت مشاوره با شماره ی 02172207 تماس بگیرید.

نیما

سلام وقتتون بخیر شرایط اقامت تمکن مالی هلند به چه صورت است؟ آیا با این شیوه می توان اقامت دائم هلند را دریافت کرد؟

آتیه آفرینان

سلام وقت بخیر ، اگر هدفتان اقدام به صورت تمکن مالی است کشور های فرانسه ، اتریش ، یونان در حال حاضر گزینه ی مناسبتری هستند.

نسترن

سلام وقتتون بخیر شما چه کشور هایی را برای دریافت بورسیه تحصیلی پیشنهاد می کنید؟

آتیه آفرینان

سلام اخذ بورسیه بستگی به رزومه ی تحصیلی فرد (معدل، مقاله ،دانشگاه و مقطع ...) دارد.

اقبالی

برای مهاجرت به هلند چه روش بهتره؟ مهاجرت تحصیلی به هلند یا مهاجرت کاری هلند؟

آتیه آفرینان

سلام وقت بخیر، بستگی به شرایطتان دارد اما به صورت کلی مهاجرت تحصیلی ریسک کمتری دارد.

مینا

سلام وقتتون بخیر من لیسانس گرافیک دارم. امکان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در هلند برای من وجود دارد؟

آتیه آفرینان

سلام وقت بخیر امکان پذیرش برای مقطع ارشد وجود دارد اما برای بررسی شرایطی همچون سن و مدرک زبان با موسسه 02172207 تماس بگیرید.

شهروز

رشته روانشناسی برای مهاجزت تحصیلی به هلند مناسبه؟

آتیه آفرینان

با سلام بله رشته ی مناسبی هست.

قاسم

سلام . با 20 تا 22 هزار یورو به عنوان هزینه تحصیلی ( نه زندگی ) . کفایت میکنه در هلند در جا های خوب هلند ؟

آتیه آفرینان

سلام، بله این هزینه کفایت میکنه.

فرشته

سلام. دانشگاه های هلند به شرح دروس هم نیاز دارن برای پذیرش؟ و گرفتن اسکولارشیپ پنج هزارتایی برلی ارشپ به چه مواردی بستکی داره؟ ممنون

آتیه آفرینان

سلام ، هردانشگاه مدارک و پیش نیازهایی لازم دارد بایستی بررسی شود ، اسکولارشیپ هم به معدل ، مقاله و...بستگی دارد .

Maedehfaraji

سلام خسته نباشید.ممنونم بابت توضیحات کاملتون. من ۱۸ سالمه و تازه دیپلم گرفتم.رشتمم انسانی بود.با معدل۱۸/۳۱ ایا من شرایط گرفتن بورسیه هلند را دارم؟

آتیه آفرینان

سلام وقت بخیر رزومه ی فرد برای اخذ بورسیه بسیار تاثیر گذار می باشد، اگر هدفتان بورسیه هست ایتالیا گزینه ی مناسب تری می باشد.

مهسا

درود و وقت بخیر.من ۲۸ سالمه و کارشناسی معماری از دانشگاه دولتی با مدرک ۱۷.۵۱ دارم .در حال حاضر دوره های آنلاین دانشگاه tudelft را میگذرانم .آیا برای ارشد امکان درخواست وجود دارد؟چه مدارکی نیاز است و چه زبانی نیاز است؟من بیشتر به نرم افزارها تسلط دارم و سابقه کاری کوتاه مدت نیز دارم اما فاصله بین تحصیل دارم ۲ سال پیش فارغ تحصیل شدم.لطفا برای ددلاین بعدی راهنمایی میفرمایید.باتشکر.

آتیه آفرینان

سلام وقت بخیر شرایط شما کاملا مناسب می باشد برای ارشد رشته ی معماری می توان برایتان پذیرش گرفت مدرک زبان ایلتس 6.5 لازم هست فرد ارائه دهد اما اگر عجله داشته باشید گزینه هایی را می توان پیشنهاد کرد که شما دوره زبان را داخل آن کشور بگذرانید برای راهنمایی بیشتر و اطلاع از هزینه ها با شماره 02172207 تماس بگیرید.

شهاب

با سلام من 37 سالم هست و لیسانس گیاهپزشکی با معدل 13.44 دارم. برخی جاها می بینم که میگن با معدل بالای 13 میشه برای ارشد پذیرش گرفت ولی خود دانشگاه ها (مثلا واخنینگن) نوشتن باید حداقل 70% نمره (معدل 14) رو داشته باشیم.. حالا کدومش درست هست؟ حداقل تمکن مورد قبول سفارت برای صدور ویزا چقدر هست؟ (فقط شهریه ترم اول + 2 تا 500 یورو که گفتید یا چیز دیگه ای هم هست؟) پیشاپیش ممنون از راهنمائی هاتون

آتیه آفرینان

با سلام با توجه به معدلتان برای تعدادی از دانشگاه ها امکان اقدام وجود دارد و کشور سوئد هم گزینه ی مناسب می باشد چرا که ریسک ویزا پایین تری برایتان دارد. شهریه دانشگاه های کشور هلند سالیانه 8000 - 15000 یورو می باشد شما در ابتدا هزینه های یکسال زندگی کشور هلند + شهریه ی ترم اول دانشگاه را بایستی ارائه دهید.

احسان حیدری

سلام . من 34 سالمه و لیسانس حسابداری ..خانمم 28سال با دیپلم حسابداری .. با دو فرزند... به نظر شما برای گرفتن اقامت تحصیلی هلند برا کدام اقدام کنم. برا خودم یا خانمم . ممنون میشم توضیح بدین

آتیه آفرینان

با سلام. شما می توانید برای ارشد حسابداری اقدام کنید مدرک زبان در سطح ایلتس 6 هم لازم می باشد ولیکن کشور سوئد ، برای شما هم مناسب می باشد. کشور سوئد ویزا همراه به صورت همزمان می دهد.

نسیم حمیدی

سلام من 35 ساله و دامپزشک هستم یعنی مدرک دکترای حرفه ای دامپزشکی دارم با معدل 16.96 آیا امکان بورسیه برای مقطع PHD در هلند را دارم؟ چطور باید اقدام کنم؟ آیلتس 6 دارم.

آتیه آفرینان

سلام . برای اخذ بورسیه و فاند شرایط شما (رزومه ی تحصیلی، مقالات و...) بایستی به صورت تخصصی توسط مشاورین ارشد بررسی شود. با شماره 02172207 تماس بگیرید یا به صورت آنلاین وقت مشاوره رزرو کنید.

پارسا احمدی

سلام من ۱۸ سال سن دارم و به دنبال اخذ بورس پزشکی هستم اما متاسفانه به دلایلی معدل سه سال دبیرستانم در حد ۱۲ است سوالم این است که در صورت داشتن رتبه عالی کنکور و نمره بالای ایلتس امکان اخذ بورس در رشته پزشکی هستم؟ممنون میشم جواب بدین

آتیه آفرینان

با سلام. اگر رشته های گروه پزشکی مد نظرتون می باشد پیشنهاد ما، مابقی کشور های اروپایی هست چرا که تحصیل در کشور هلند به زبان خودشون می باشد و پروسه ی اخذ ویزا برای کالج ریسک بالایی دارد ضمن اینکه با هزینه های پایین تر کشور مجارستان، چک، ایتالیا و...گزینه های بهتری برای تحصیل پزشکی هستند.

محمود

سلام خوبین من ۳۲ سال دارم مدرک زبان ایلتس ۷ رو گرفتم لیسانس معماری هستم به نظرتون چه کسوری برای ادامه تحصیل و زندگی مناسبه میتونم برای ارشد بورسیه بگیرم کشور هلند ؟

آتیه آفرینان

با سلام. بله امکان گرفتن بورسیه وجود دارد. بر حسب رزومه و میزان علاقمندی شما، مشاوران ما به صورت رایگان بهترین گزینه را در اختیارتان قرار میدهند.

yasi

سلام من دبیرستانی هستم میخواستم بدونم برای تحصیل در هلند کی باید اقدام کنم و چجوری باید اقدام کرد؟! و اینکه باید حتما کنکور بدم در ایران؟!

آتیه آفرینان

با سلام. اگر بخواهید در مقطع کارشناسی اقدام کنید.به سه زبان هلندی، آلمانی، انگلیسی در دانشگاه های هلند تدریس میشود. برای اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله تحصیل کارشناسی در هلند را مطالعه فرمایید.

سعید

سلام من دانشجوی ارشد ژئوتکنیک (عمران)دانشگاه غیر انتفاعی اهواز هستماگر بتونم‌یه مقاله بین المللی ارائه بدم تا اون‌ موقه بتونم زبانم‌رو هم تکمیل کنم شانسی برای بورسیه گرفتن از هلند دارم؟

سارا جوادی

با سلام بله شانس هست . البته کیفیت مقاله و نمره زبانتون مشخص میکنه.

Kasra

سلام ببخشید در صورتی که حداقل فاند کسی بگیره یعنی فقط 60 درصد هزینه های دانشگاه کاور بشه آیا میتونه با کاری که 30 ساعت داره تامین کنه؟

سارا جوادی

با سلام بله به احتمال زیاد امکان پذیر است

روشنک امیری

سلام. من فارغ التحصیل ارشد انفورماتیک پزشکی با معدل 16 هستم. 31 سال سن و آیلتس 6.5 دارم. یک مقاله isi یک مقاله همایش بین المللی و دوتا همایش داخلی دارم. برای مقطع دکترا چقدر شانس فول فاند از دانشگاه آمستردام دارم؟

سارا جوادی

با سلام شانس خوبی دارید . توصیه گروه آتیه آفرینان این است که نمره زبانتون رو ارتقا بدید.

ابراهیم

سلام و وقت بخیر. من ۲۴ سالمه کارشناسی مهندسی شهرسازی دانشگاه تهران معدل ۱۶ و ترم اخر مدیریت صنعتی تربیت مدرس با معدل ۱۷.۸ ام. مقاله ندارم اما امیدوارم که پروژه ارشدم که با راهنمایی استاد شناخته شده ای است رو مقاله کنم. مدرک زبان رو هنوز اقدام نکردم اما با توجه به سابقه تدریس زبان ایلتس ۸ رو خواهم گرفت و اس او پی قابل توجهی ام در اختیار دارم. با این تفاسیر پیشنهاد میکنید برای پوزیشن های دکتری که گلتن دانشجویان سال اخری هم میتونن اقدام کنن اقدام کنم؟ یا بگزارم برای سال بعد و بعد از مقاله...؟

سارا جوادی

با سلام اگر تحصیل در دکتری را مد نظر دارید باید مقالات و مدرک زبان رو اخذ کنید و سپس اقدام نمایید . دانشجویان سال آخر نیز حداقل مدرک زبان رو اخذ میکنن و سپش اقدام می نمایند.

ارمیت

معدل موردنیاز بدون کنکور در رشته ی  پزشکی چقدر است در هلند

سارا جوادی

با سلام هلند بدون کنکور در رشته پزشکی پذیرش نمی کند.

KASRA

ببشخید نوشتید ابتدا دانشجو وقتی ویزای تحصیلی را گرفت باید هزینه خوابگاه( 500 یورو ) و هزینه بیمه ( 500 یورو بده و اقامت 1 ساله بگیره وبعد هر سال باید تمدید بشه.....بعدم نشوتید ابید مدرکی بیاره که کل مدتی که در هلند هست سرمایه داشته باشه؟ کل مدت میشه فرضا اگر سالی 18000 یورو برای رشته های مهندسی هرسال هزینه داشته باشه ( تحصیل+ زندگی ) کل هزینه ها میشه 1 میلیارد 44 میلیون .............یعنی باید حتما این مدرک بیاره اگر بورسیه نشد؟خب هرکسی 1 میلیارد سرمایه نداره فکر نمیکنم اینجوری باشه چون این ویزایی که صادر میشه برای یکسال هزینه ها هست و اعتبار هم یک سال هست........... خب برای سال دوم میتونه بار 30 ساعت کاری که میکنه بتونه خیلی هزینه ها تامین بشه.......در هر حال من فکر نمیکنم این باشه هر چند سفارت با اتکا به کار دانشجویی ویزا نمیده اما فقط برای سال اول در کل فکر میکنم با 300 تا 400 میلیون تومان یا حتی کمتر هم در رشته های مهندسی میشه تحصیل کرد و کافیه 30 ساعت کار ساعتی 10 یورو = 1285 یورو در ماه =15432 یورو در سال

سارا جوادی

با سلام بله متاسفانه به دلیل افزایش قیمت ارز هزینه ها بسیار غیر منطقی بالا رفته است. اما این نکته را در نظر داشته باشید که خوشبختانه در هلند در مقطع دکتری بورسیه های خیلی خوبی داده می شود که حداقل هزینه دانشگاه کاور می شود . نگران مسائل قبل اقدام نباشید با رزومه قوی امکان دریافت فاند از این کشور بسیار بالاست

حسین

سلام. من 26 ساله هستم و فارغ التحصیل دانشگاه تربیت مدرس در رشته مهندسی شیمی با معدل 16.5 . میخواستم بدونم با آیلتس 6.5 و یک مقاله بین المللی در یک مجله با ایمپکت 3 شانسی برای تحصیل دکترا در هلند با فاند کامل دارم؟

سارا جوادی

با سلام بله شانس وجود دارد اما باتوجه به نمره زبان و مقاله شما خیلی قوی نیست. پینشهاد میکنیم برای ارشد مجدد اقدام نماییدو یا رزومه را قوی تر کنید.

سحر

سلام، من ۳۰ سالمه، وکیلم و مدرک ارشد دارم، اما مقاله ندارم، زبان هم مدرک FCE دارم ولی هنوز برای آیلتس امتحان ندادم، آیا بورسیه ای برای ارشد حقوق با این شرایط وجود داره؟ ممنون 

سارا جوادی

با سلام میتوانید برای تحصیلات رایگان ایتالیا اقدام نمایید.

saba

سلام من 29 ساله هستم ارشد MBAگرایش استراتژی و چند کتاب در زمینه های مختلف ترجمه کردم و سابقه کار در واحد برنامه ریزی شرکت پخش داوریی یک فرزند یک ساله دارم و همسرم 36 ساله هست رشته ارشد منابع انسانی از دانشگاه تهران و سابقه کار در یک سازمان دولتی برای دکتری در هلند چطور میتونیم اپلای کنیم

سارا جوادی

با سلام به منظور اقدام برای مقطع دکتری هلند باید با اساتید دانشگاه ها که در زمینه تحقیقاتی شما مشغول به فعالیت هستند مکاتبه نمایید. البته گروه آتیه آفرینان ایرانیان در این زمینه نیز فعالیت دارد و می توانید با مشاورین گروه آتیه آفرینان در ارتباط باشید.

مهی

سلام. وقتتون بخیر. من ارشد هیدروژئولوژی با معدل ۱۶/۴۰ و کارشناسی ۱۴/۵۰ هر دو دانشگاه دولتی دارم‌.مقاله کنفرانس بین المللی هم ۲ تا دارم.با نوشتن دو مقاله isi و آیلتس ۷ شانس برا دکتری هلند بورسیه دارم؟؟پروژه، کتاب، اختراع و ... در رزومه م ندارم :(ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

سارا جوادی

با سلام بله شانس خوبی دارید و احتمال پذیرش بالایی خواهید داشت.

Eli

سلام من ۲۸ سالمه و ارشد ریاضی کاربردی از دانشگاه خواجه نصیر دارممعدلم هم ۱۸/۰۵ هست و اما مقاله ندارمالان دارم برای تافل می خونمامکانش هست بتوانم برای ارشد علوم کامپیوتر برای هلند اقدام کنم؟

سارا جوادی

با سلام بله برای مقطع ارشد هلند داشتن مقاله الزامی نیست.

kasra

سلام عرض ادب. ببخشید با این توضیحات پس باید هزینه هارا توی هلند در مقطع دکترا باید سالی 17 هزار دلار گرفت درسته؟

سارا جوادی

با سلام بدون دریافت بورسیه میتوان گفت بله درسته.

کاوه

سلام ببخشید هزینه ها در هلند برای مقطع دکترا در رشته های مهندسی چقدره؟ایلتس 7b2 فرانسوی b1 المانیارشد و کارشناسی با معدل 17 و 17:20 از دانشگاه اصفهان2 مقاله isi

سارا جوادی

با سلام مقطع دکتری در هلند همراه با بورسیه است و در اکثر مواقع کمک هزینه بسیار خوبی به افرادی که دارای رزومه خوبی هستند تعلق میگیرد.

محسن

سلام و تشکر از سایت بسیار عالی شما بنده در ۲۵ سالگی مدرک مهندسی عمران از دانشگاه آزاد مشهد با معدل ۱۳.۴۵ گرفتم سپس در سن ۳۷ سالگی در ارشد مدیریت دولتی دانشگاه فردوسی مشهد قبول شدم و در ۳۹ سالگی با معدل ۱۸ فارغالتحصیل شدم حال میخواستم چون پذیرش دکترا مشکل است در هلند مجددا پذیرش ارشد در همین رشته رو بگیرم گزینه دیگر بنده اتریش است میخواستم بپرسم اولا برای پذیرش ارشد در این دو کشور باید حتما لیسانس مرتبط داشته باشی یا با فوق میشود جبران کرد؟ و با توجه به گپ و سن کدام کشور امکان پذیرش بالاتری دارد؟ پیشنهاد شما چیست با تشکر

سارا جوادی

با سلام سپاس از همراهی شما. درصورت اقدام برای هر دو کشور به دلیل تغییر رشته ای که دادید ، باید برای مقطع ارشد مجدد برای رشته عمران اقدام نمایید. اتریش به شرط سنی کمتر حساس است و با سوابق کار میتونید این گپ را بپوشانید . گروه آتیه آفرینان با توجه به شرایطی که فرمودید پیشنهاد کشور سوئد را نیز دارد.

محمد جاویدان

سلام. من دانشجوی دکترا رشته مکانیک بیوسیستم در دانشگاه تربیت مدرس هستم. دوتا ثبت اختراع دارم. دوتا کتاب و یک مقاله ای اس ای و یک مقاله علمی پژوهشی و چهار همایش داخلی. ویراستار یکی از مجلات اشپرینگر هم جزئی از رزومه بنده هست. به مدت ۱۰ سال هم مدرس دانشگاه هستم. برای فرصت مطالعاتی می‌تونم پذیرش بگیرم از دانشگاه های اروپا؟ اگر اینطور هست راهنمایی میفرمایید کدام دانشگاه؟ در مورد فاند تحصیلی با شرایط بنده هم ممنون میشم راهنماییم کنید.متشکرم

سارا جوادی

با سلام بله میتوانید برای فرصت مطالعاتی اقدام نمایید. پوزیشن های فرصت های مطالعاتی هر چند وقت یک بار بر روی وب سایت آپدیت می شود. پیشنهاد کشور آلمان و دانشگاه هایی مثل مونیخ ، برلین ، دارمشتات، کوتبوس را داریم.

Mohammad

سلام . من ۲۴ سالمه و دانشجوی کاردانی مکانیک خودرو هستم . دارای دیپلم فنی مکانیک خودرو معدل ۱۸.۶۳ و پیش دانشگاهی رشته ریاضی معدل ۱۳ هستم همچنین در آزمون sat subject شرکت کردم . الان دارم واسه ایتلس میرم کلاس فشرده . تا ۲۰۰۰ یورو در ماه هم توانایی مالی دارم همچنین دارای سابقه قبولی در کنکور سراسری رو هم دارم . ممنون میشم راهنمایی کنین میتونم واسه کارشناسی رشته مکانیک خودرو در هلند پذیرش بگیرم . ممنون از شما 

سارا جوادی

باسلام بله به نظر شرایط مناسبی برای اقدام دارید . البته این نکته را درنظر بگیرید که کارشناسی در هلند گرایش ندارد و شما باید در رشته مکانیک پذیرش بگیرید.

Mohammad

سلام . من ۲۴ سالمه و دانشجوی کاردانی مکانیک خودرو هستم . دارای دیپلم فنی مکانیک خودرو معدل ۱۸.۶۳ و پیش دانشگاهی رشته ریاضی معدل ۱۳ هستم همچنین در آزمون sat subject شرکت کردم . الان دارم واسه ایتلس میرم کلاس فشرده . تا ۲۰۰۰ یورو در ماه هم توانایی مالی دارم . ممنون میشم راهنمایی کنین میتونم واسه کارشناسی رشته مکانیک خودرو در هلند پذیرش بگیرم . ممنون از شما 

سارا جوادی

باسلام بله به نظر شرایط مناسبی برای اقدام دارید . البته این نکته را درنظر بگیرید که کارشناسی در هلند گرایش ندارد و شما باید در رشته مکانیک پذیرش بگیرید.

الهام

سلام. من30 سال سن دارم و دارای کارشناسی ارشد رشته تربیت بدنی هستم با معدل 16.97 از دانشگاه دولتی و فقط یکمقاله همایشی بین المللی دارم. درحال گذروندن دوره زبان هستم. شرایطم برای گرفتن بورسیه دکتری از دانشگاه های هلند چجوریه؟ با ایلتس چند میتونم راحت پذیرش بگیرم و چه دانشگاهی برای رشته من خوبه؟

سارا جوادی

با سلام سوابق پژوهشی شما برای گرفتن بورسیه دکتری کافی نیست. شما علاوه بر آیلتس 7 به مقالات بین المللی نیز نیاز دارید.

مریم

سلام. من کارشناسی ارشد زیست گیاهی دارم معدل 16.40و 4 تا مقاله ISI. مدرک تافل 91 دارم. شانس پذیرش دکترا رو چقدر می ببیند؟ و اینه که اگر سن بالا باشه بعد از تحصیل شانس کار وجود داره یا خیر؟ با سپاس از شما

سارا جوادی

با سلام با توجه به شرایطی که فرمودید شانس بالایی برای پذیرش دارید. با هرسنی بسته به توانایی ها و مهارت های شما شانس پیدا کردن کار وجود دارد.

Amir

سلاممن دارای یک دکترا از دانشگاههای ایران هستمایا امکان تحصیل در مقطع دکترا در گرایش دیگر در هلند برایم وجود دارد؟

سارا جوادی

با سلام بله می توانید اقدام کنید و محدودیتی وجود ندارد.

فاطمه

با سلام.من دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی شیمی نساجی از دانشگاه صنعتی اصفهان هستم.(با معدل 13 در مقطع کارشناسی). ایا با داشتن مدرک ایلتس 6.5 میتونم در دانشگاه های هلند مثل گرونینگن برای مقطع دکتری بورس تحصیلی بگیرم؟

سارا جوادی

با سلام درصورتی که سابقه پژوهشی مثل مقالات بین المللی ، سمینار ها و کنفرانس داشته باشید امکانش وجود دارد. البته مدرک زبانتون رو هم باید ارتقا دهید.

روژان

با سلام و خسته نباشيد.ايا دندانپزشكي هلند امتحان وروديش مشكل هست؟؟ ايا ميشه اونجا كالج زبان رو رفت ؟؟  من معدل كل ديپلم بالاي ١٧.٥هست و هزينه سالانه دانشگاه رو هم بفرماييد براي دندان براي دانشگاهي كه موسسه شما اقدام دارد.

سارا جوادی

با سلام بله ورود به دانشگاه های کشور هلند برای افرادی که اقامت این کشور را ندارند بسیار سخت و رقابتی است. در مورد کالج زبان هم سفارت هلند به پذیرش دوره زبان ویزا نمیدهد. شما برای ورود به دانشگاه های دولتی هلند باید به زبان داچ یا هلندی تسلط داشته باشید. گروه آتیه آفرینان برای تمامی دانشگاه های هلند اقدام دارد.

محمدرضا احمدزاده

با سلام.بنده ۳۴ سن دارای فرزند دوساله.مدرک کارشناسی ارشد کشاورزی گرایش گل و گیاهان زینتی با معدل ۱۸.دارای تالیف یک کتاب و ۱۰ مقاله داخلی در همایش.ایلس ۶.۵جهت بورس دکتری در رشته مناسب این کشور که بعد از فارغ‌التحصیلی مشغول به کار بشم.راهنمایی بفرمایید

سارا جوادی

با سلام با سلام با توجه به توضیحاتی که فرمودید میتوانید برای کشور استرالیا از طریق ساب کلس 189 اقدام کنید. این نوع ویزای استرالیا اقامت دائم می باشد .پیشنهاد میکنم با واحد مشاوره گروه آتیه آفرینان با شماره 02172207 تماس بگیرید.

سیدخالد سادات

با ابراز جهان سپاس از شما در باره تحصیلات در هلند .واقعا بسیار معلومات مفید و همجانبه در باره تحصیلات کشور هلند اراء کردین موفق و کامگار باشین.´

سارا جوادی

با سلام ممنون دوست عزیز. سپاس از همراهی شما

مجتبی

سلام. من 38 سالمه و لیسانس حسابداری از دانشگاه پیام نور با معدل 16 و سابقه 12 سال کار در بانک دولتی رو دارم. آیا امکان تحصیل در رشته بانکداری برای من در دانشگاه اوترخت وجود داره؟ 

سارا جوادی

با سلام دوست عزیز ، بله شرایط مناسبی دارید البته به منظور ادامه تحصیل در هلند شما باید علاوه بر مدارک تحصیلی آیلتس حداقل 6.5 داشته باشید.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button