تحصیل در مکزیک دارای متقاضیان زیادی است. این کشور دارای آب و هوای مرطوب و مساعد است، لذا یکی از دلایل تقاضای تحصیل در مکزیک شرایط مساعد زندگی در کشور مکزیک است.
زبان مردم این کشور اسپانیایی است، اما به دلیل فرهنگ های مختلف و سکونت حجم زیاد مهاجرین، به زبان های مختلف دنیا من جمله زبان انگلیسی که یک زبان بین المللی است تسلط دارند بنابراین دانشجویان بین المللی جهت تحصیل در مکزیک نیازی به اخذ مدرک زبان اسپانیایی و تسلط به این زبان نخواهند داشت.

در این مقاله به طور کامل در مورد شرایط و هزینه های زندگی و تحصیل در سال 2022 توضیح داده ایم. همچنین اطلاعات در مورد تمام مقاطع تحصیلی و دانشگاه های کشور مکزیک گفته شده است.

تحصیل در مکزیک

در کشور مکزیک دارای 50 موسسه آموزش عالی مکزیکی و 300 دانشگاه آمریکای لاتین می باشد. در مکزیک دانشگاه های دولتی و خصوصی به دو دسته دانشگاه های حرفه ای و دانشگاه های بر پایه پژوهش علمی تقسیم می شوند و افراد علاقمند به تحصیل در مکزیک با توجه به استعداد و علاقه خود می توانند به تحصیل در هر یک از دانشگاه های مکزیک ادامه بدهند.

اکثر مردم مکزیک  به زبان انگلیسی که یک زبان بین المللی است تسلط دارند بنابراین دانشجویان بین المللی نیازی به اخذ مدرک زبان اسپانیایی و تسلط به این زبان جهت تحصیل در مکزیک نخواهند داشت.
این کشور گذشته پر فراز و نشیبی داشته است. مکزیک کشوری بسیار پیشرفته و مدرن می باشد که باعث شده است سالانه افراد بسیاری از سراسر دنیا به این کشور مهاجرت کنند.

تحصیل در مکزیک

مدارک مورد نیاز اخذ پذیرش از دانشگاه های مکزیک

مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های مکزیک به شرح ذیل است:

  • اسکن از گذرنامه معتبر
  • ترجمه مدارک تحصیلی و ریز نمرات از سال اول دبیرستان تا آخرین مقطع تحصیلی
  • مدرک زبان انگلیسی و یا اسپانیایی
  • رزومه متقاضی

کشور مکزیک با توجه به دارا بودن دانشگاه های برتر و مورد تایید در کشورهایی همچون آمریکا، کانادا و … می تواند گزینه مناسبی برای ادامه تحصیل باشد.

تحصیل در مدارس مکزیک

تحصیل در مدارس بین المللی مکزیک یکی از بهترین انتخاب برای دانش آموزانی است که میخواهند  در مدارس بین المللی ادامه تحصیل بدهند که با دریافت مدرک بین المللی از مدارس مکزیک  به راحتی می توانند دانشگاه خود را در مکزیک یا سایر کشورها به خصوص ایالات متحده آمریکا انتخاب کنند.

پیش دبستانی کشور مکزیک رایگان است و به صورت اختیاری می توان درآن ثبت نام کرد. کودکان ۳ تا ۵ سال می توانند وارد پیش دبستانی شوند. بعد از این دوره از سن 6 سالگی آموزش کودکان اجباری است. بسته به نوع مدرسه آموزش به دو زبان ارائه می شود.
نیمی از آموزش ها به زبان اسپانیایی و نیمی دیگر به زبان انگلیسی و یا فرانسه انجام می شود. متوسطه (سال هفتم تا نهم )، این دوره از سن 12 سالگی تا 16 سال می باشد. دبیرستان (سال دهم تا دوازدهم) این دوره از سن 16 سالگی تا 19 سال می باشد.
در آمریکای جنوبی پس از برزیل مکزیک دومین کشور بزرگ اقتصادی است که در این کشور رشد و گسترش فعالیت های اقتصادی ، موجب تقویت سیستم آموزش عالی شده است. بهترین مدارس آمریکایی در شهرهای مکزیکوسیتی و مونتری هستند که چند تا از آنها را نام می بریم:

  • مدرسه آمریکایی مکزیکوسیتی ( سنین ۳ تا ۱۸ سال )
  • مدرسه آمریکایی گوادالاخارا
  • مدرسه آمریکایی مونتری
  • مدرسه آمریکایی بونیلا
تحصیل در مدارس مکزیک

مدارس بین المللی در مکزیک برای دانش آموزان بین المللی

برای دانش آموزان بین المللی یکی از بهترین انتخاب ها، تحصیل در مدارس بین المللی است. دانش آموزان بین المللی می توانند با دریافت مدرک بین المللی از مدرسه، دانشگاه خود را در مکزیک و یا سایر کشور ها به خصوص ایالات متحده آمریکا انتخاب نمایند.

  • مدرسه آمریکایی مکزیکوسیتی (سنین ۳ تا ۱۸ سال)
  • مدرسه آمریکایی گوادالاخارا
  • مدرسه آمریکایی مونتری
  • مدرسه آمریکایی بونیلا
  • آکادمی Edron مکزیکوسیتی
  • مدرسه Greengates مکزیکوسیتی
  • مدرسه ژاپنی مکزیک

آموزش عالی در مکزیک

در این کشور در سیستم آموزش عالی، دو نوع دانشگاه دولتی و خصوصی وجود دارد. طول دوره کارشناسی ۴ سال، کارشناسی ارشد ۲ سال و دکترا ۳ سال است. مراکز آموزش عالی در مکزیک به ۴ دسته تقسیم می شوند:

  • دانشگاه ها
  • موسسات فنی
  • کالج های تربیت معلم
  • دانشگاه های فنی (برنامه های دو ساله برای ورود دانشجویان به بازار کار)

تحصیل در مقطع کارشناسی مکزیک

در سیستم آموزش عالی کشور مکزیک، دانشگاه دولتی و خصوصی وجود دارد که دانشگاه های حرفه ای و دانشگاه هایی بر پایه پژوهش علمی را شامل می شوند که دانشجویانی که تمایل ادامه تحصیل در مکزیک را دارند می توانند با توجه به علاقه خود در هر یک از دانشگاه های مکزیک شرکت کنند.

تحصیل در مقطع کارشناسی مکزیک

در مکزیک مراکز آموزش عالی به ۴ دسته دانشگاه ها، موسسات فنی،کالج های تربیت معلم ، دانشگاه های فنی  تقسیم می شوند. طوا مدت تحصیل کارشناسی در مکزیک حدود ۴ سال می باشد.
برای ادامه تحصیل در این مقطع دانشجویان رشته های زیادی را می توانند انتخاب کنند که از جمله ی آن ها: هنرهای زیبا، روانشناسی، کامپیوتر، تاریخ، پرستاری، رادیولوژی و… می باشند.
زبان تدریس دروس در این مقطع در اغلب رشته ها به اسپانیایی می باشد ولی در برخی از دانشگاه ها برای جذب دانشجوی بین المللی، زبان تدریس دروس زبان انگلیسی می باشد.

هزینه تحصیل در مکزیک در مقطع لیسانس، با توجه به رشته تحصیلی و دانشگاه متغیر است اما به طور کلی هزینه تحصیل در مکزیک در سال حدود ۳۷۸ تا ۸۱۸ دلار در دانشگاه های دولتی می باشد.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در مکزیک

تحصیل در مکزیک در مقطع کارشناسی ارشد حدود ۲ تا ۳ سال طول می کشد و دانشجویان در آخر باید پایان نامه ای را ارائه بدهند.
رشته های دانشجویان در این مقطع در دانشگاه های مکزیک: پزشکی، دندانپزشکی، روابط بین الملل، حسابداری، حقوق اداری، مکانیک و ده ها رشته دیگر می باشند که متقاضیان می توانند باتوجه به علاقه خود به ادامه تحصیل در مکزیک بپردازند.

تحصیل در مقطع دکتری در مکزیک

تحصیل در مکزیک در مقطع دکترا حدود ۳ سال طول می کشد. دانشجویان در مقطع  دکتری در رشته های فراوانی می توانند ادامه تحصیل دهند. اصل مهم تحصیل در مکزیک در مقطع دکتری، ارائه پایان نامه است که دانشجو یک موضوع تحقیقاتی تخصصی را در آغاز تحصیل برای پایان نامه خود انتخاب می کنند.

و پایان نامه خود را در طول تحصیل تکمیل می کنند و در پایان تحصیل از آن دفاع می کنند. دانشجویان مقطع دکترا در این کشور، برای تضمین آینده شغلی خود مهارت های لازم را جهت تفکر اقتصادی، تجزیه و تحلیل داده ها، انجام تحقیقات مستقل و با کیفیت را بدست می آورند.

تحصیل در مقطع دکتری در مکزیک

تحصیل در رشته های پزشکی در مکزیک

دوره تحصیل در مکزیک در رشته های پزشکی حدود ۴ تا ۶ سال طول می کشد که البته برای افرادی که دوره دو ساله کالج یا پیش دانشگاهی پزشکی را گذرانده باشند دوره ۴ ساله در نظر گرفته می شود.

از کل دوره تحصیل در دانشگاه ۲ سال باید به صورت عملی و در بیمارستان گذرانده شود. همچنین در بیشتر دانشگاه های مکزیک در رشته های پزشکی و پیراپزشکی زبان تدریس زبان اسپانیایی می باشد و مدرک MCAT برای ورود به بعضی از موسسات الزامی می باشد.

هزینه تحصیل در مکزیک 

امری که برای افراد متقاضی برای اقامت و  تحصیل در مکزیک از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است هزینه های زندگی و هزینه های تحصیل می باشد.
چرا که اگر افرد با هزینه ها آشنا شوند بهتر می تواند برای ادامه تحصیل خود تصمیم گیری کرده و با آگاهی بیشتر اقدام به مهاجرت کنند. در مکزیک بسته یه نوع رشته و دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی هزینه تحصیل متغییر می باشد.

البته این تفاوت به دوره و مقطع تحصیلی نیز بستگی دارد. به طور کلی در یکسال متوسط هزینه تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی مکزیک چیزی  در حدود ۵۰۰۰۰ دلار خواهد بود.
هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی در حدود ۳۷۸ دلار تا ۸۱۸ دلار برای یکسال می باشد هزینه های تحصیل این دانشگاه ها نسبت به دانشگاه ها و موسسات خصوصی کمتر می باشد. در ضمن در دانشگاه های خصوصی در مکزیک هزینه تحصیل چیزی در حدود ۱٫۶۳۶ دلار تا ۱۶٫۴۰۰ در سال می باشد.

هزینه تحصیل در مکزیک 

متقاضیان باید در نظر داشته باشند که هزینه های ذکر شده دانشگاه های مکزیک صرفا  مربوط به شهریه دانشگاه بوده و هزینه های جانبی  را شامل نمی شود (هزینه هایی مانند خرید کتب و جزوات کمک درسی و هزینه های لوازم کارآموزی ). هزینه های جانبی دانشجو با توجه به رشته تحصیلی و سطح علمی دانشگاه و شهر مقصد دانشگاه چیزی در حدود ۷۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار در سال متغیر می باشند.

تحصیل رایگان در مکزیک

اگر به ادامه تحصیل در آمریکای شمالی فکر می کنید ، یکی از بهترین گزینه ها برایتان مهاجرت و تحصیل در مکزیک می تواند باشد و همچنین می توانید از تحصیل رایگان در مکزیک و بورسیه تحصیلی در مکزیک بهره مند شوید.
بهتر است بدانید که امکان دریافت بورس تحصیلی در مکزیک در تمامی مقاطع برای افراد فراهم است اما میزان اخذ بورس در تمامی مقاطع متفاوت است.

بورسیه تحصیلی مکزیک

از جمله کشور های مهاجر پذیر در سطح جهان کشور مکزیک می باشد. هزینه تحصیل و زندگی در کشور مکزیک کمتر و مقرون به صرفه است و همچنین کشور مکزیک بستر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی می باشند.

بورسیه تحصیلی در مکزیک برای تحقیقات تخصصی، درجه کارشناسی ارشد یا دکترا، انجام تحصیلات تکمیلی یا دکترا، یا درگیر شدن در یک دوره لیسانس یا دوره لیسانس مهندسی در دسترس می باشد. و کمک هزینه های  تحصیلی به تمامی رشته ها به جز مدیریت کسب وکار، جراحی پلاستیک، حسابداری، تبلیغات، دندان پزشکی، دندان شناسی و تبلیغات اختصاص داده شده است.

بورسیه تحصیلی مکزیک

اقامت پس از تحصیل در مکزیک

افرادی که می خواهند به مدت بیش از ۶ ماه و کمتر از ۴ سال در مکزیک اقامت داشته باشند باید ویزای اقامت موقت اقدام نمایند که می توان گفت که این ویزای اقامت موقت یک مجوز طولانی مدت قابل تمدید است (بیش از ۶ ماه) و دارنده ویزای اقامت موقت می تواند صرفا به صورت اقامت موقت غیر مهاجر در این کشور زندگی کند.
این ویزا دارای یکسال اعتبار می باشدکه به صورت ۲،۱ و ۳ ساله قابل تمدید است و حداکثر می توان تا 4 سال تمدید کرد.

دارنده این ویزا در این کشور به صورت اختیاری می تواند کار کند و می تواند به صورت نامحدود به این کشور ورود و خروج داشته باشد. به بیان دیگر دارنده این ویزا تا زمانی که مقررات و شرایط ذکر شده در ویزا را رعایت کند می توان  به مدت حداکثر ۴ سال در مکزیک زندگی کند.
بسته به نوع شغل و به دسته  های مختلفی ویزاهای اقامت موقت می تواند تعلق بگیرد  به عبارت دیگر ضمن سکونت در مکزیک قصد انجام چه نوع فعالیت و نوع شغل بستگی دارد. 

در ویزای اقامت موقت یکسری مقررات قید شده است که شما طبق آن می توانید به برخی از فعالیت های بخصوص سودآور و غیر سودآور بپردازید. جهت صدور ویزای اقامت موقت اصلی ترین معیار مراجع قانونی این است که متقاضی دارای بودجه کافی برای زندگی در مکزیک را دارا می باشد و یا بتواند اثابت کند که درآمد ثابتی دارد.

اقامت پس از تحصیل در مکزیک

سخن پایانی

گروه اعزام دانشجو آتیه آفرینان با سال ها تجربه کاری و داشتن بیش از هزار پرونده موفق شما را در امر ادامه تحصیل در مکزیک 2020 یاری می رساند.

کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان بر اساس شرایط شما، روش ها و گزینه های مناسب برای اخذ بورسیه تحصیلی مکزیک، تابعیت و اقامت تحصیلی در مکزیک را ارایه خواهند داد. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا داشتن هر گونه سوال در زمینه ویزای تحصیل در مکزیک می توانید با ما در ارتباط باشید.

سوالات متداول

آموزش ابتدایی در مکزیک چگونه است ؟

پیش دبستانی در مکزیک اختیاری و رایگان می باشد و کودکان 3 تا 5 سال می توانند وارد پیش دبستانی شوند. آموزش از سن 6 سالگی در مکزیک اجباری است.

آیا در کشور مکزیک برای ورود دانشجویان به این کشور آزمون ورودی گرفته می شود ؟

در بسیاری از رشته های اساسی دانشگاه های مکزیک دانشجویان احتیاج دارند تا در ابتدا برای ورود به این کشور آزمون ورودی را پشت سر بگذارید.

هزینه های جانبی تحصیل در مکزیک چقدر است؟

هزینه های جانبی بسته به رشته مورد تحصیل دانشجو متفاوت می باشد و معمولا در حدود 350 تا 7000 دلار در سال متغیر می باشد.

3/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل در رشته پرستاری مکزیک تحصیل در رشته پرستاری مکزیک

بیشتر دانشجویان ایرانی جهت تحصیل پرستاری متقاضی تحصیل در رشته پرستاری مکزیک هستند . اولین ...

تحصیل دندانپزشکی در مکزیک تحصیل دندانپزشکی در مکزیک

کشور مکزیک در دانشگاه های خود رشته های متفاوتی را از جمله رشته دندانپزشکی ارائه می دهد. در ...

مهاجرت به مکزیک از طریق سرمایه گذاری مهاجرت به مکزیک از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت به مکزیک از طریق سرمایه گذاری یکی از روش های اقدام برای اخذ اقامت کشور مکزیک است.از م...

نظرات کاربران
علی علاقبندزاده

لطفا برا من ارسال نمایید سپاسگزارم

آتیه آفرینان

سلام. مقاله خاصی مد نظرتونه؟

پریماه

سلام وقت بخیر من مدرک کارشناسی شیمی خواجه نصیرو ارشد ازاد تهران با معدل ۱۵ و dele b2 و ایلتس ۶ دارم میخواستم بپرسم میتونم بورسیه مکزیک بگیرم ؟ برای فارق التحصیلان دانشگاه آزاد اگر مقاله داشته باشندامکان بورسیه هست؟ بورسیه گرفتن برای ارشد راحت تر هست یا دکتری؟

آتیه آفرینان

با سلام، دوست عزیز پروسه ی اخذ بورسیه کاملا به رزومه ی فرد بستگی دارد، جهت دریافت مشاوره با شماره ی 02172207 تماس بگیرید.

کیارش

سلام و درود خدمت شما.میبخشید من لیسانس فناوری اطلاعات از دانشگاه جامع علمی کاربردی دارم با معدل ۱۹ و ارشد نرم افزار دارم از دانشگاه ازاد با معدل ۱۶.آیلتس ۶.۵ دارم .آیا امکان تحصیل در مقطع ارشد در مکزیک دارم؟ مدارک تحصیلی من مورد قبول میباشد؟

سارا جوادی

با سلام بله مدرک شما مورد قبول است. این نکته رو درنظر بگیرید که به مدرک زبان اسپانیایی نیز احتیاج خواهید داشت.

پدارم

سلام....روز خوشبرای تحصیل در مقطع ارشد تو کشور مکزیک؛‍‍ حتما به مدرک زبان انگلیسی و یا اسپانیایی نیاز هستش؟؟؟امکان گذراندن دوره ی زبان تو دانشگاه ها نیستش؟

سارا جوادی

با سلام برای تحصیلی در مکزیک باید مدرک زبان اسپانیایی داشته باشید و امکان شرکت در دوره های زبان این کشور نیست.

Kazemi

با سلام و روزخوشبرای تحصیل در دانشگاه های عمومی مکزیک در مقطع کارشناسی‌ارشد بصورت رایگان هست یا نه باید شهریه ای بابت هرترم پرداخت شود؟

سارا جوادی

با سلام دوست عزیز تحصیل در اکثر دانشگاه های دولتی مکزیک رایگان نیست و شما موظف به پرداخت شهریه هستید . اگر تحصیلات رایگان مدنظرتون هست پیشنهاد میشه مقالات مرتبط با کشورهای آلمان،اتریش،فرانسه، ایتالیا و نروژ را در وبسایت گروه مهاجرتی آتیه آفرینان مطالعه کنید. برای اطلاعات تکمیلی میتوانید همه روزه در ساعات 10 الی6 با شماره 22226777 تماس حاصل نمایید.

سینا

با عرض سلام و وقت بخیرشرایط بورسیه در مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی مکانیک به چه صورت می باشد؟؟معدل لیسانس: ۱۴/۷۵IELTS:5,5میشه بورس کناسیت رو گرفت ؟؟؟ممنون...

شیوا ساریخانی

با سلام بله امکان اخذ بورس تحصیلی در کشورهای اروپایی برای شما امکان پذیر است.شما می توانید در کنار داشتن تحصیلات رایگان از تخفیفات دانشجویی برای هزینه های زندگی خود نیز بهرمند شوید.پیشنهاد میکنم یک جلسه مشاوره با مشاورین مجرب موسسه آتیه آفرینان داشته باشید تا شرایط و مدارک مورد نیاز و نحوه اقدام و قراداد موسسه را به شما توضیح دهند. شماره تماس:02122226777 موفق باشید

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button