تحصیل در مدارس کشور فنلاند

کشور فنلاند ، یکی از پرطرفدارترین کشورها جهت تحصیل می باشد که یکی از بهترین سیستم های آموزشی دنیا را دارا است . به طوری که در سال 2012 میلادی سیستم آموزشی کشور فنلاند به عنوان بهترین سیستم آموزشی دنیا معرفی شد . کیفیت بالای تدریس ، توجه به نیاز جامعه و قرار دادن تجارت و صنعت در مواد درسی و همچنین آموزش مهارت در کنار تئوری موجب شده که این کشور به یکی از کشورهای محبوب تبدیل شود . سیستم آموزشی کشور فنلاند در سطح بالایی قرار دارد . فاصله بین نتایج آموزشی مدارس مختلف کم است و تقریبا همه افراد در زمان مقرر شده ، تحصیلات مقطع ابتدایی خود را تمام می کنند . لازم به ذکر است که تحصیلات مقطع پیش دبستانی ، ابتدایی و متوسطه رایگان می باشد و همچنین پس از آن نیز بیشتر تحصیلات رایگان هستند . هدف از رایگان بودن تحصیلات این است که همه افراد بدون بستگی داشتن به سطح درآمد خانواده ، امکان دریافت تحصیلات با کیفیت را داشته و شامل برخورداری از امکانات تحصیلی زیادی از مقطع ابتدایی تا تحصیلات عالی می باشد . در این مقاله قصد داریم به موضوع تحصیل در مدارس کشور فنلاند می پردازیم که بیشتر در این زمینه اطلاعات کسب کنید .

برای اقامت و تابعیت در فنلاند روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در فنلاند ” را مطالعه فرمایید .

پرورش خردسالان، آموزش پیش دبستانی، آموزش مقطع ابتدایی، تحصیلات مقطع متوسطه و تحصیلات عالی جز سیستم آموزشی کشور فنلاند می باشند. آموزش بزرگسالان به افراد بزرگسال اختصاص داشته و شامل امکانات تحصیلی زیادی از مقطع ابتدایی تا تحصیلات عالی است .

تحصیل در مدارس کشور فنلاند مدارس کشور فنلاند ، بهترین مدارس دنیا

کشور فنلاند بهترین مدارس را در دنیا دارد و نظام آموزشی فنلاند یکی از معتبر ترین سیستم های آموزشی می باشد .طبق تحقیقات به عمل آمده دانش آموزانی که کمترین وقت را در مدرسه می گذرانند ، بهترین نتیجه را میگیرند. اما چرا مدارس کشور فنلاند ، بهترین مدارس دنیا هستند ؟ به دلایل زیر :

  • دانش آموز در مدارس کشور فنلاند مشغول یاد گرفتن است اما این یاد گرفتن حین بازی است
  • دانش آموزان در کشور فنلاند به هیچ وجه تکلیفی در خانه انجام نمی دهند و دانش آموز تمام کارهای خود را در مدرسه انجام می دهد
  • از دانش آموز تا پایان دوره ابتدایی که شش است هیچ امتحانی ازش گرفته نمی شود و فقط یک امتحان نهایی در پایان این دوره شش ساله از وی گرفته می شود
  • یکی دیگر از مشخصات مدارس فنلاند زیاد بودن ساعات زنگ تفریح و ناهار می باشد که تقریبا ۳ الی ۴ است و اینکه کلا ۲۰ ساعت در طول هفته دانش آموز باید به مدرسه برود .
  • هزینه تحصیل در مدارس کشور فنلاند رایگان می باشد .
  • در مدارس فنلاند دانش آموزان پس از فارغ التحصیلی به دو زبان خارجی علاوه بر زبان مادری خود آشنایی دارند که این طرح آموزشی به مدت ۵ سال اجرا می شود و دانش آموز دو زبان خارجی یاد می گیرد .
  • تمامی معلمانی که برای مدارس انتخاب می شوند با سخت گیری های بسیار زیادی انتخاب می شوند و تمامی آنها دارای مدرک کارشناسی ارشد می باشد و ویژگی که این مدارس را متمایز کرده است این که معلم در آموزش آزادی عمل و خلاقیت دارد و هر طور که تمایل داشته باشد می تواند مفاهیم را به دانش آموزش انتقال دهد
  • یکی از مهمترین نکات سیستم آموزشی کشور فنلاند این است که امکان ترک تحصیل وجود ندارد و در صورتی که دانش آموزی در درسی ضعیف باشد ،معلم وظیفه دارد به وی توجه ویژه ای داشته و ساعات بیشتری را به آن اختصاص دهد و همچنین روانشناسان و مشاوران مدرسه نیز دانش آموزی را که مشکل آموزشی داشته باشد ، حمایت می کنند .
  • در مدارس کشور فنلاند توجه بسیار زیادی به تغذیه بچه ها می شود و سالم ترین و بهترین تغذیه ها در اختیار بچه ها قرار می گیرد .

 

تحصیل در مدارس کشور فنلاند  – پرورش خردسالان در کشور فنلاند

در کشور فنلاند کودکان از این حق برخوردار هستند که قبل از رسیدن به سن دبیرستان، در دوره پرورش خردسالان شرکت کنند. پرورش و مراقبت از خردسالان در مهدکودک و مهد کودک خانگی صورت می گیرد . همچنین کودک می‌ تواند همراه با والدین خود و با بازی کردن در پارک، در خدمات پرورش خردسالان مشارکت کند . کودک می تواند حداقل 20 ساعت در هفته یا بیشتر، مشروط بر این ‌که والدین او شاغل یا محصل باشند، در دوره پرورش خردسالان شرکت نماید که هدف از آن این است که از پیشرفت و سلامتی کودک حمایت شود. کودک در این دوره مهارتهای اجتماعی و مهارتهای دستی و اطلاعات مختلفی را آموزش می بیند. همچنین کودک مهارتهایی را می آموزد که به وی در آموختن بیشتر کمک می کنند. محتوای برنامه روزمره شامل بازی زیاد و بیرون رفتن است . اگر زبان مادری کودک غیر از زیانهای فنلاندی یا سوئدی باشد، او برای آموختن فنلاندی یا سوئدی کمک دریافت می نماید . اگر کودک نیاز داشته باشد، می ‌تواند از آموزش‌ های ویژه نیز برخوردار شود.

در کشور فنلاند شهرداری ها دوره پرورش خردسالی را برنامه ریزی می کنند. هزینه های آن از منابع مالیاتی تامین می شود و به همین دلیل برای خانواده ها ارزان تر است . همچنین در کشور فنلاند دوره های پرورشی خردسالان خصوصی نیز وجود دارند. آموزگاران و مربیان پرورش خردسالان که با کودکان کار می کنند، تحصیل کرده می باشند .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به فنلاند شرکت آتیه آفرینان ایرانیان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به فنلاند ” بیاندازید.

تحصیل در مدارس کشور فنلاند – آموزش پیش دبستانی در کشور فنلاند

در کشور فنلاند کودکان بایستی قبل از آغاز تحصیلات اجباری، به مدت یک سال در دوره آموزش پیش دبستانی شرکت کنند. معمولا دوره آموزش پیش دبستانی در سالی شروع می شود که کودک به سن 6 سالگی می رسد. شهرداری ها دوره آموزش پیش دبستانی را برگزار می کنند و برای خانواده ها هیچ هزینه ای ندارد. این آموزشها توسط آموزگاران پرورش خردسالان ارائه می شود که تحصیلات خود را در دانشگاهها انجام داده اند. آموزش پیش دبستانی در کشور فنلاند معمولا از دوشنبه تا جمعه و چهار ساعت در روز می باشد. اگر والدین شاغل یا محصّل باشند، کودک می‌تواند علاوه بر شرکت در دوره‌ آموزش پیش‌ دبستانی، از امکانات پرورش خردسالان هم برخوردار شود.

در طول این یک سال کودک مهارتهایی را آموزش می بیند که در مدرسه برای او مفید می باشند، مثلا حروف الفبا. البته مهارت روخوانی هنوز در این دوره به کودکان آموزش داده نمی شود. اگر زبان مادری کودک زبانی غیر از زبان فنلاندی یا سوئدی باشد، او برای آموختن زبان فنلاندی و سوئدی کمک دریافت می کند. البته بازی و بیرون رفتن نیز جز برنامه روزانه در دوره پیش دبستانی می باشد.

تحصیل در مدارس کشور فنلاند تحصیل در مقطع ابتدایی در کشور فنلاند

تحصیل در مقطع ابتدایی در کشور فنلاند در آن سالی که کودک به سن 7 سالگی می رسد، آغاز می شود. همه کودکانی که به طور ثابت در فنلاند سکونت دارند موظف به شرکت در آموزش مقطع ابتدایی می باشند. تحصیلات مقطع ابتدایی شامل 9 کلاس می باشد. آموزش اجباری زمانی به پایان می رسد که کودک تمامی دروس مقطع ابتدایی را گذرانده و یا زمانی که از آغاز آموزش اجباری 10 سال گذشته باشد. در فنلاند آموزش مقطع ابتدایی تحت نظارت قانون است . آموزش مقطع ابتدایی توسط شهرداری ها برگزار می شود. هزینه تحصیل در مدارس ابتدایی کشور فنلاند از منابع مالیاتی تامین می شود و به همین دلیل برای خانواده ها هزینه ای را در بر ندارد. در کلاسهای پایین تر تعداد ساعات آموزشی 20 ساعت در هفته می باشد و این تعداد در کلاسهای بالاتر افزایش می یابد.تمام آموزگاران مقطع ابتدایی فنلاند دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند و آموزگاران کلاسهای 6 – 1 مقطع ابتدایی در زمینه علوم تربیتی تخصص دارند. آموزگاران کلاسهای 9 – 7 در زمینه دروسی که آموزش می دهند، تخصص لازم دارند.

تحصیل در مدارس کشور فنلاند

تحصیل در مدارس کشور فنلاند

آموزگاران آزادی زیادی را در برنامه ریزی آموزشی به طور خود ساخته و طبق برنامه آموزشی ملی و محلی، دارا می باشند. در برنامه های آموزشی اخیر بر روی آموزش چندین درس به صورت وسیع و کلی، بررسی رویدادهای روزانه، فن آوری اطلاعات و ارتباطات و فن آوری، تاکید شده است.دانش آموزان اغلب در 6 سال اول دارای یک معلم ثابت می باشند که وی بر روی دانش آموزان خود شناخت پیدا کرده و می تواند آموزش را به نحوی مناسب برای آنها پیشرفت دهد. یکی از اهداف مهم این است که دانش آموزان شیوه تفکر خودساخته را آموخته و شخصاً مسئولیت یادگیری را بر عهده بگیرند. آموزگار پیشرفت دانش آموزان در مدرسه را ارزیابی می کند. در مقطع آموزش ابتدایی در کشور فنلاند تمامی نمرات تحصیلی توسط آموزگار ارائه می شوند. آزمون های سراسری خاصی برگزار نمی شود ولی در عوض نتایج تحصیلی بر مبنای نمونه سوالاتی ارزیابی می شوند که این آزمون معمولا در کلاس نهم برگزار میشود.

اگر کودکی به تازگی به فنلاند مهاجرت کرده باشد، او می تواند آموزش های آماده سازی در جهت ورود به مقطع تحصیلی ابتدایی را دریافت کند. آموزش آماده سازی معمولا 1 سال طول می کشد و پس از آن اگر دانش آموز هنوز هم در جهت یادگیری زبان کمک لازم داشته باشد، می تواند زبانهای فنلاندی یا سوئدی را به صورت زبان دوم بیاموزد. مهاجران بزرگسالی که کارنامه نهایی مقطع ابتدایی را از کشور خود دریافت نکرده اند، می توانند مقطع تحصیلی ابتدایی را در دبیرستان بزرگسالان بگذرانند.

تحصیل در مدارس کشور فنلاند تحصیل در مقطع متوسطه در کشور فنلاند

پس از مقطع تحصیلی ابتدایی، عمومی ترین گزینه های موجود دبیرستان و تحصیلات حرفه ای است که جز تحصیلات مقطع متوسطه محسوب می شوند. شرکت در دوره تحصیلات مقطع متوسطه معمولا برای دانش آموز رایگان است و البته خرید کتابها و لوازم تحصیلی بر عهده خود دانش آموز می باشد .

تحصیل در مقطع دبیرستان تحصیلاتی می باشد که جز آموزش عمومی محسوب می شوند و در آنجا نمی توان برای هیچ حرفه ای آماده شد. در دبیرستان به تحصیل همان مواد درسی مقطع ابتدایی پرداخته می شود ولی تحصیل در دبیرستان مشکل تر و خود ساخته تر است . در انتهای تحصیل در دبیرستان، دانش آموزان معمولا مدرک فارغ التحصیلی دبیرستان دریافت می کنند . تحصیلات دبیرستان بسته به دانش آموز، 2 تا 4 سال طول می کشد. بعد از آن می توان برای ورود به دانشگاه، دانشگاه علمی کاربردی و یا تحصیلات حرفه ای که تحصیلات دبیرستان پیش نیاز آنها می باشد، اقدام کرد . در اکثر دبیرستان های کشور فنلاند آموزش به زبان فنلاندی یا سوئدی می باشد و شهرهای بزرگ دارای دبیرستان هایی هستند که در آنها آموزش به زبان دیگری از قبیل انگلیسی یا فرانسوی است .

در مقاله ” تحصیل در فنلاند ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در فنلاند اطلاعات کسب کنید .

تحصیل در مدارس کشور فنلاند تحصیلات حرفه ای  در کشور فنلاند

تحصیلات حرفه ای در مقایسه با تحصیلات دبیرستان بیشتر حالت عملی دارد. در ضمن آن می توان در مدت سه سال مدرک پایه حرفه ای را دریافت کرد و سپس می توان به تحصیلات خود ادامه داده و مدرک حرفه ای و یا مدرک تخصص حرفه ای کسب کرد. بخش اصلی این تحصیلات، آموزش در محل کار می باشد و درصورت تمایل می توان پس از تحصیلات حرفه ای، تحصیلات خود را تا مدارج عالی ادامه داد.همچنین اگر فرد مهارتهای لازم این دوره تحصیلی را داشته باشد، این امکان وجود دارد که مدرک حرفه ای یا مدرک تخصص حرفه ای خود را با شرکت در آزمون عملی دریافت کند. مدرک شغلی را می توان با شرکت در دوره آموزشی قراردادی نیز دریافت کرد. در چنین شرایطی دانش آموز در محل کار مربوط به رشته خود کار می نماید و حداقل دستمزدی معادل با دستمزد دریافتی در قبال تمرین کار دریافت کرده و همزمان به تحصیلات خود نیز ادامه می دهد.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
تحصیل در رشته پرستاری فنلاند تحصیل در رشته پرستاری فنلاند

تحصیل در رشته پرستاری فنلاند با لحاظ کردن شرایط و سیستم آموزشی فنلاند دانشجویان و متقاضیان...

مهاجرت کاری به فنلاند مهاجرت کاری به فنلاند

مهاجرت کاری به فنلاند یکی از راه های ورود به کشور فنلاند و اخذ اقامت این کشور است. همانطور ک...

کار در فنلاند کار در فنلاند

کار در فنلاند همواره مورد توجه بوده است و متقاضیان زیادی نیز از طریق کار قصد مهاجرت به این ک...

نظرات کاربران
Call Now Button