تحصیل در مدارس لتونی

کشور لتونی یا لاتویا در میان کشور های اروپایی است و از نظام آموزشی پیشرفته و متنوعی برخوردار است . با تحصیل در این کشور می توانید هزینه های خود را تا حدودی کاهش دهید . لازم به ذکر است تحصیل در لتونی رایگان است و برای همه اجباری است . آموزش در مدارس 12 ساله است و سیستم آموزش و پرورش آن در سه سطح شهری ، ملی و سازمانی اداره می شوند . تحصیل در مدارس لتونی در بخش های پیش دبستانی ، آموزش ابتدایی ، آموزش متوسطه است و البته دارای آموزش های فوق برنامه و ورود به دانشگاه نیز می باشند . تحصیل در مدارس کشور لتونی می تواند دارای مزایایی برای فرزندان شما باشد زیرا دانشگاه های خوبی در این کشور هستند که با تحصیل در مدارس لتونی شانس پذیرش در آنها بالاتر خواهد رفت . در زمینه آموزش سرمایه گذاری های لازم برای دانش آموزان می شود و سیستم این کشور آینده نگر است و ظرفیت ها و پتانسیل های موجود را به خوبی شناسایی می کند .

شما می توانید برای مهاجرت به لتونی مقاله ای تحت عنوان ” مهاجرت به لتونی ” را مطالعه فرمایید .

تحصیل در مدارس لتونی پیش دبستانی در لتونی

کودکانی که بین 5 تا 7 سال هستند در برنامه های آموزشی پیش دبستانی باید شرکت کنند . پیش دبستانی توسط موسسات آموزش عمومی و یا مهدکودک ها ارائه می شود و هدف آن تقویت و رشد عمومی کودک جهت ورود به ابتدایی است . به این سطح صفر نیز می گویند.

تحصیل در مدارس لتونی تحصیل ابتدایی در لتونی

تحصیل در ابتدایی 9 ساله می باشد و برای کودکان 7 ساله اجباری است . در برخی مدارس غیر دولتی نیز کلاس های فوق برنامه اس برای ارتقای سطح دانش کودکان در نظر گرفته اند . البته در برخی از مدارس دولتی نیز برنامه های فوق العاده بدین منظور تدارک می بینند .

تحصیل در مدارس لتونی تحصیل در مقطع دبیرستان در لتونی

برای تحصیل در مقطع متوسطه نیز دو نوع برنامه وجود دارد یکی آموزش متوسطه عمومی است و دیگری آموزش متوسطه فنی و حرفه ای . در پایان این دوره می توانند برای ورود به دانشگاه های لتونی اقدام نمایند .

تحصیل در مدارس لتونی

تحصیل در مدارس لتونی

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در لتونی ” را مطالعه فرمایید .

تحصیل در مدارس لتونی تحصیل در مدارس بین المللی در لتونی

برای افرادی که قصد مهاجرت به لتونی را دارند یکی از دغدغه ها تحصیل فرزندانشان است . در لتونی نیز مدارس بین المللی وجود دارد که فرزندان شما می توانند بر اساس استانداردهای جهانی در آنها تحصیل نمایند . در بتونی سه مدرسه بین المللی وجود دارد و کلیه مقاطع را پوشش می دهند . این مدارس عبارتند از :

  • مدرسه بین المللی ریگا (به زبان انگلیسی): این مدرسه در حقیقت یکی از مراکز بین المللی دانشگاه کمبریج است و مختص دانش آموزان 2 تا 16 سال است.
  • مدرسه فرانسوی Jules Verne Riga (به زبان فرانسوی)
  • مدرسه بین المللی لتونی (به زبان انگلیسی): هزینه سالانه تحصیل در این مدرسه بین 6500 تا 14700 یورو می باشد و مختص دانش آموزان ابتدایی و راهنمایی می باشد.

برنامه دیپلم بین المللی توسط دو موسسه خصوصی (مدارس بین المللی لتونی و ریگا) و دبیرستان عمومی شماره ی یک استان ریگا (Riga State Gymnasium No one) ارائه خواهد شد.  در این مدارس دانش آموزان دروس زبان، علوم اجتماعی، علوم تجربی، ریاضی و هنر را خواهند آموخت . برنامه IB برای سه گروه سنی طراحی شده است که می توانید از آنها استفاده کنید :

  • برنامه ی سال های ابتدایی مخصوص افراد 3 تا 12 سال است.
  • برنامه ی سال های میانس مخصوص افراد 11 تا 16 سال است.
  • برنامه ی دیپلم مخصوص افراد 16 تا 19 سال است.

برای اقامت و تابعیت در لتونی روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در لتونی ” را مطالعه فرمایید .

امکان تحصیل و یادگیری زبان این کشور نیز در موسساتی برای افراد خارجی فراهم شده است .

 

گروه آتیه آفرینان ایرانیان  – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

 

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی لتونی مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی لتونی

کشور لتونی ، یک کشور کوچک و یکی از سه کشور حوزه بالتیک می باشد که جز کم تراکم ترین و کم جمعیت ...

مهاجرت به لتونی از طریق سرمایه گذاری مهاجرت به لتونی از طریق سرمایه گذاری

کشور لتونی ، کشوری اروپایی می باشد که در کنار دریای بالتیک قرار گرفته است و از شمال با استون...

بورسیه تحصیلی لتونی بورسیه تحصیلی لتونی

کشور لتونی همواره به عنوان یکی از مناسب ترین گزینه های انتخابی دانشجویان سراسر دنیا معرفی ...

نظرات کاربران
Call Now Button