تحصیل در مجارستان در کلیه رشته های پزشکی و فنی مهندسی و انسانی برای متقاضیان جهت تحصیل در خارج کشور صورت می گیرد. متقاضیان می توانند از طریق بورسیه های تحصیل در مجارستان، تحصیل رایگان در مجارستان داشته باشند.

آیا قصد دارید برای تحصیل به مجارستان بروید؟ در این مقاله قصد داریم درباره شرایط تحصیل در مجارستان و ویزای تحصیلی مجارستان توضیح دهیم.

بررسی شرایط تحصیل در مجارستان

درخواست مشاوره تحصیلی

همراهان عزیز، لطفا برای گرفتن مشاوره تلفنی تحصیلی، فرم درخواست زیر را تکمیل کرده و منتظر تماس ما در سریع ترین زمان ممکن باشید.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

تحصیل در مجارستان

دانشگاه های مجارستان مورد تایید وزارت علوم ایران می باشد به همین علت تحصیل در مجارستان دارای استاندارد بالایی می باشد.

پس می توان گفت شرایط تحصیل در مجارستان موجب شده است که افراد زیادی برای ادامه تحصیل در خارج از کشور این کشور را انتخاب کنند.

شرایط کلی تحصیل در مجارستان

  • نمره زبان آیلتس حداقل 6
  • محدوده سنی برای تحصیل در مجارستان حداکثر 30 سال برای لیسانس
  • محدوده سنی حداکثر 39 سال برای فوق لیسانس
  • رشته های پزشکی آزمون ورودی دارند.
  • رشته های فنی مهندسی و علوم انسانی، بسته به دانشگاه بدون نیاز به آزمون ورودی
  • دوره تحصیل در مقطع فوق لیسانس 1 الی 2 سال است
  • اجازه کار هفته ای 10 تا 30 ساعت در مجارستان

پادکست تحصیل در مجارستان

از شما دعوت می کنیم برای اطلاعات تکمیلی حتما این پادکست را که توسط کارشناس ارشد موسسه آماده شده است، گوش دهید.

مزایای تحصیل در مجارستان

یکی از دلایل مهم تحصیل در مجارستان، اخذ اقامت و اقدام برای مهاجرت به مجارستان می باشد، علاوه بر این به دیگر دلایل در این قسمت اشاره کرده ایم:

  • کیفیت بالا و امکانات خوب آموزشی کشور مجارستان
  • هزینه پایین زندگی نسبت به سایر کشورهای اروپایی در مجارستان
  • معتبر بودن مدارک داشگاهی مجارستان در سایر کشورهای اروپایی
  • امکان انتقال به ایران
  • مجارستان عضو اتحادیه اروپا بوده و دارای مرزهای باز با سایر کشورهای اروپایی می باشد.
  • کشور مجارستان دارای ویزای شنگن می باشد به همین علت دانشجویان به راحتی می توانند به سایر کشورهای اروپایی عضو شنگن مسافرت کنند.
  • دانشگاه فنی بوداپست مجارستان دارای رتبه خوبی بین دانشگاه های برتر جهان می باشد و اساتید برجسته ای در آن مشغول به تدریس می باشند که نه جایزه نوبل را به خود اختصاص داده اند.
  • دانشجویان خارجی از حقوق یکسان با همشهریان مجاری برخوردار می باشند.
  • در طول کل دوره تحصیلی در دانشگاه های مجارستان بیمه درمانی اجباری می باشد.
  • ارائه و استفاده از خدمات ورزشی و اینترنتی با پرداخت حق عضویت در دانشگاه ها
  • با تحصیل در مجارستان، مدرک تحصیلیتان مورد تأیید 25 کشور در سطح اروپا و کشور کانادا و امریکا می باشد.
  • کسب اقامت از طریق تحصیل در مجارستان
  • با کسب اقامت تحصیلی در این کشور جزو شهروندان کشور مجارستان تلقی می شوید و از تمام مزایای حقوق شهروندی این کشور، همانند یک شهروند مجارستانی می توانید استفاده نمایید. (غیر از چند مورد خاص مانند شرکت در انتخابات)

تحصیل رایگان در مجارستان

آیا تفاوت بورسیه تحصیلی در مجارستان و تحصیل رایگان در مجارستان را می دانید؟ تحصیل در اروپا آرزوی هر کسی برای مهاجرت هست.

کشور مجارستان از جمله کشورهای اروپایی می باشد که تلاش های بسیاری برای معرفی های خود در سراسر دنیا انجام داده است و با افزایش کیفیت آموزشی و استاندارها به ویژه در رشته های پزشکی رشد چشمگیری داشته است. دانشجویانی که وارد دانشگاه های مجارستان می شوند یکی از دغدغه های ذهنی شان هزینه های تحصیل در مجارستان می باشد.

از مهمترین مزایای تحصیل در مجارستان، کار در هنگام تحصیل در مجارستان می باشد. یعنی برای دانشجویان تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در مجارستان تا حداکثر 20 ساعت در هفته، تحصیل در مقطع دکترا 30 ساعت در هفته می توانند کار کنند.

بورسیه تحصیلی مجارستان

برنامه بورسیه تحصیلی مجارستان (The Stipendium Hungaricum Scholarship)  توسط دولت مجارستان در سال 2013 به اجرا درآمد که برای افزایش تعداد دانشجویان خارجی در مجارستان و همچنین تشویق موسسات آموزش عالی مجارستان به منظور بالا بردن سطح کیفیت برنامه های آموزشی برای جذب دانشجویان خارجی بود.

بورسیه تحصیلی مجارستان دانشجویان را برای برنامه های کاربردی تحصیل در مجارستان و تحصیل در رشته تحقیقاتی MTA مورد پذیرش قرار می دهد. آکادمی MTA مجارستان یک درخواست کمک هزینه برای کمک به محققان می باشد.

مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش تحصیلی مجارستان

  • اصل و ترجمه مدارک هویتی مانند شناسنامه
  • اصل و ترجمه مدارک تحصیلی
  • اصل و ترجمه ریز نمرات تمام مقاطع
  • نمره زبان آیلتس (در صورت نیاز)
  • مدارک دال بر تحقیقات و پروپوزال و تالیف کتاب و یا مقالات ISI (با توجه به مقطع تحصیلی)
  • مدارک پزشکی و آزمایشات لازم (هر دانشگاه ممکن هست فرمت خودش رو داشته باشه)
  • رزومه انگیزه نامه
  • توصیه نامه
  • نامه کار
  • جهت تحصیل در مقطع فوق لیسانس در مجارستان و به بالا ارائه 2 معرفی نامه از 3 استاد

هدف ما تنها کمک برای گرفتن پذیرش و ویزای شما  نمی باشد، بلکه بوجود آوردن زمینه هایی برای زندگی بهتر در خارج از کشور و پشتیبانی شما می باشد.

مدارک ویزای تحصیلی مجارستان

مدارک ویزای تحصیلی مجارستان به شرح زیر است:

  1.  اصل شناسنامه، پاسپورت، کارت ملی و کپی برای دریافت ویزای تحصیلی مجارستان
  2. ارائه بلیط رفت و برگشت
  3. گواهی اشتغال به کار پدر یا قیم دانشجو به همراه جواز کسب و کپی از آن برای دریافت ویزای تحصیلی مجارستان
  4. گواهی تعهد به پرداخت هزینه های تحصیل در مجارستان
  5. ۳ قطعه عکس رنگی 4*6
  6. فرم امضا شده درخواست ویزای تحصیلی مجارستان
  7. نامه پذیرش از دانشگاه مجارستان
  8.  پرداخت نقدی هزینه صدور ویزای تحصیلی مجارستان
  9. فیش واریز شده شهریه دانشگاه مجارستان جهت اخذ ویزای تحصیلی مجارستان
  10. گواهی تمکن مالی مجارستان
  11. عکس 3.5*4.5
  12. ترجمه سند
  13. مدارک شناسیایی حامی
  14. مدارک شغلی متقاضی
  15. مدرک زبان در صورت وجود
  16. رزومه انگیزه نامه

دوره های تحصیلی در مجارستان

در ابتدا برای تحصیل مقطع کارشناسی در مجارستان بهتر است که یک دوره 1 ساله کالج را بگذرانید.این دوره 1 ساله با توجه به رشته تحصیلی مد نظر شما برای ادامه تحصیل متفاوت است.

دوره های تحصیلی در مجارستان برای افرادی که قصد ادامه تحصیل در رشته های گروه پزشکی دارند، این دوره پریمدیکال نامیده می شود و برای افرادی که قصد ادامه تحصیل در در دوره های فنی را دارند، این دوره ها کالج فنی نامیده می شود.

کالج های مجارستان

کالج هایی که در مجارستان می توانید اقدام نمایید به شرح ذیل است:

کالج های مجارستان
  • کالج مک دانیل با شهریه ای در  حدود 6500 یورو برای یک سال تحصیل می باشد.
  • کالج اویسینا که شهریه آن در حدود 4900 الی 7900 یورو می باشد و امکان بورس در آن بر اساس توانایی تحصیلی می توان به آن دست یافت. این کالج مورد تأیید کشور ایران نیز می باشد و در بوداپست می باشد.
  • کالج پزشکی پچ با شهریه ای در حدود 10000 الی 16000 دلار در سال می تواند گزینه مناسبی برای تحصیل در رشته های پزشکی، داروسازی و دندان پزشکی باشد.
  • کالج دونا نیز سالیانه در حدود 5200 یورو هزینه دارد و در بوداپست واقع گردیده است.

تحصیل در مقطع کارشناسی مجارستان

بعد از گذراندن دوره کالج می توانید وارد دانشگاه شوید. در مقطع کارشناسی یا لیسانس مجارستان به شما امکان تحصیل به زبان انگلیسی در برخی رشته ها داده خواهد شد.
از شرایط تحصیل کارشناسی در مجارستان داشتن مدرک دیپلم است. برای رشته های پزشکی باید در امتحان ورودی، بعد از دوره کالج شرکت نمایید.
این آزمون در دو مرحله کتبی و شفاهی برگزار می گردد. آزمون کتبی شامل رشته های زیست شناسی، زبان و شیمی است.بعد از مرحله کتبی، وارد مرحله شفاهی می شوید.

در این بخش از شما یک مصاحبه به عمل می آید. پس از گذراندن مراحل آزمون و ثبت نام اولیه دوره تحصیلی اغاز خواهد شد.
این دوره به زبان انگلیسی ارائه می گردد و مدت زمان تحصیل در رشته های گروه پزشکی همانند ایران است. دانشجویان مقطع لیسانس در مجارستان می توانند 10 ساعت در هفته کار کنند و در هفته مبلغی بین 160 تا 200 یورو حقوق دریافت می کند.

تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در مجارستان

برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و فوق لیسانس در مجارستان نیاز به مدرک کارشناسی دارید. مدرک کارشناسی شما باید مورد تایید دانشگاه های کشور مجارستان باشد.

امکان تحصیل کارشناسی ارشد در مجارستان به زبان انگلیسی نیز وجود دارد.برای آشنایی با دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم کشور مجارستان می توانید به مقاله  “دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم کشور مجارستان” مراجعه نمایید.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در مجارستان 1 تا 2 سال طول می کشد و در این مدت تحصیل در مجارستان در مقطع فوق لیسانس می توانید 20 ساعت در هفته کار کنید.

دریافت پاسپورت مجارستان از طریق دریافت ویزای تحصیلی

تحصیل در کشور مجارستان سبب دریافت پاسپورت این کشور نخواهد شد، بلکه لازم است بعد از اتمام تحصیلات فرد متقاضی بعد از یافتن شغل مورد نظر خود در این کشور و تبدیل ویزای تحصیلی خود به ویزای کاری مجارستان اقامت کاری این کشور را دریافت کند بعد از آن درخواست اقامت دائم و سپس تابعیت و پاسپورت مجارستان را دهند.
یا می تواند از روش های دیگر دریافت پاسپورت کشور مجارستان اقدام کرده و سپس برای دریافت اقامت دائم و پاسپورت مجارستان اقدام کند.

تحصیل مقطع دکتری کشور مجارستان

برای تحصیل دکتری در مجارستان نیاز به مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد که مورد تایید دانشگاه های مجارستان باشد، و همچنین ترجمه مدارک خود دارید. بحثی که در پذیرش گرفتن برای مقطع دکتری بسیار حائز اهمیت است، پیدا کردن استاد راهنما است.

بهتر است برای پذیرش رزومه تحصیلی قوی آماده نموده و از اساتید خود توصیه نامه دریافت نمایید. یک طرح تحقیقاتی به همراه سابقه کاری (در صورت وجود) نیز می تواند برای شما بسیار مفید باشد.

دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم مجارستان

دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم مجارستان

تحصیل پزشکی در مجارستان

ادامه تحصیل در مجارستان و پذیرش از دانشگاه های پزشکی مجارستان بیشترین متقاضیان را در جهان دارد. دانشگاه سملوایز مجارستان یکی از معتبرترین و قدیمی ترین دانشگاه های پزشکی در اروپا می باشد.
این دانشگاه مورد تایید ایران است و در پایتخت مجارستان یعنی شهر بوداپست واقع شده است. دروس در این دانشگاه به زبان انگلیسی، آلمانی و مجاری تدریس می شود. 

دانشجویانی که متقاضی مهاجرت و تحصیل در مجارستان هستند باید یک حساب بانکی که مبلغی حدود 10000 یورو در آن باشد را به عنوان پشتوانه مالی به سفارت مجارستان معرفی کنند. هزینه تحصیل پزشکی در مجارستان در مقایسه با بیشتر نقاط دیگر اروپا مقرون به صرفه است.

تحصیل در مجارستان در رشته پزشکی 6 سال به طول می انجامد که دو سال اول تحصیل در این رشته دروس پزشکی عمومی و از سال سوم تخصصی خواهد شد و دانشجو دوره پزشکی ملزم به گذراندن دوره های کلینیکال و گذراندن طرح خواهد شد و درسال آخر دانشجو باید 37 هفته طرح خود را در بیمارستان ها شیفت بدهد.

دانشگاه های مورد تایید دوره های پزشکی جهت تحصیل در مجارستان به شرح زیر است:

  • دانشگاه سملوایز بوداپست Semmelwies
  • دانشگاه سگد Szeged
  • دانشگاه پچ Pecs
  •  دانشگاه دبرسن Debercen University of medicine

لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در گروه پزشکی و دندانپزشکی در مجارستان عبارتند از:

مزایای تحصیل در کشور مجارستان

کار دانشجویی در مجارستان

دانشجو  با توجه به مقطع تحصیلی اجازه کار در مجارستان به مدت 20 الی 30 ساعت در هفته را دارد و بعد از پایان تحصیلات خود می تواند ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تغییر دهد.

این ویزا با هدف جستجوی کار پس از پایان تحصیلات در مجارستان و تبدیل آن به ویزای کار مجارستان دریافت می گردد . در نتیجه دانشجو ابتدا برای خود در مجارستان، کاری پیدا می کند و سپس درخواست ویزای کاری خواهد داد .

هزینه های تحصیل در مجارستان

عنوانهزینه
تحصیل پزشکی و دندانپزشکی15000 تا 18000 یورو در سال
تحصیل داروسازی15000 تا 18000 یورو در سال
تحصیل دامپزشکی13000 یورو در سال
تحصیل در کلیه رشته های مهندسی بین 3000 تا 3800 یورو در سال
تحصیل در رشته های علوم انسانی و مدیریت و هنر4000 تا 5000 یورو در هر ترم

هزینه تحصیل در کشور مجارستان در سال 2024

  • کشور مجارستان یکی از کشورهای عضو شنگن است و با دریافت ویزای تحصیلی این کشور، می توانید بدون نیاز به ویزای دیگری به تمامی کشورهای عضو شنگن سفر نمایید.
  • با تحصیل در مجارستان ،مدرک تحصیلیتان مورد تأیید 25 کشور در سطح اروپا و کشور کانادا و امریکا می باشد.
  • هزینه مناسب زندگی نسبت به دیگر کشورهای اروپایی
  • کسب اقامت از طریق تحصیل در مجارستان
  • کافی بودن دیپلم متوسطه برای ورود دانشجویان ایرانی
  • با کسب اقامت تحصیلی در این کشور جزو شهروندان کشور مجارستان تلقی می شوید و از تمام مزایای حقوق شهروندی این کشور، همانند یک شهروند مجارستانی می توانید استفاده نمایید. (غیر از چند مورد خاص مانند شرکت در انتخابات)
  • رتبه جهانی بسیار مناسب دانشگاه های این کشور

به شرح زیر است:

در کشور مجارستان، تحصیل به زبان مجاری به صورت رایگان انجام می شود و اگر تحصیلات به زبان انگلیسی انجام شود هزینه بر خواهد بود.
هزینه تحصیل در مجارستان به نسبت دیگر کشورهای اروپایی مناسب تر است. همچنین امکان دریافت بورسیه تحصیلی در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس و دکترا نیز امکان پذیر است.

از جمله شرایط اصلی دریافت بورسیه تحصیلی در مجارستان، داشتن رزومه تحصیلی و تحقیقاتی قوی است. در صورت دریافت بورسیه کامل، دانشجو از پرداخت شهریه و هزینه مسکن و بیمه معاف خواهد شد و به صورت ماهیانه مبلغی جهت پوشش هزینه ها به او پرداخت می شود.

شهریه تحصیل در دانشگاه های کشور مجارستان عبارت است از :

  • هزینه تحصیل در رشته های تئوری در مجارستان 2500 یورو به بالا
  • هزینه تحصیل در رشته های عملی و کارگاهی در مجارستان بین 4000 تا 6000 یورو
  • هزینه تحصیل در رشته های پزشکی مجارستان بین 15000تا 18000 یورو
  • هزینه زندگی در بوداپست حدود 700 تا 1000 یورو در ماه است.
  • هزینه زندگی در شهر پچ، به طور متوسط بین 600 تا 900 یورو در ماه است که 100 یورو نسبت به بوداپست کمتر می باشد.

هزینه زندگی در مجارستان

هزینه زندگی در مجارستان در رابطه با صرف غذا در رستوران بدین شرح می باشد:

هزینه صرف غذا در رستورانی معمولی در مجارستان6.30 یورو
هزینه صرف غذا برای ۲ نفر و در رستورانی متوسط به میزان سه وعده (پیش غذا، غذای اصلی، دسر)34.50 یورو
هزینه سفارش یک وعده غذای مک در رستوران مک دونالد5 یورو

هزینه برخی از اقلام مواد غذایی در مجارستان

کاپوچینو1.55 یورو
شیر یک لیتری0.77 یورو
قرص نان سفید1.03 یورو
یک کیلوگرم برنج سفید1.21 یورو
یک شانه تخم مرغ 12 عددی1.92 یورو
یک کیلوگرم پنیر محلی8.32 یورو
یک کیلوگرم سینه مرغ بدون استخوان4.14 یورو
یک کیلوگرم گوشت گاو8.95 یورو
یک کیلوگرم سیب1.24 یورو
یک کیلوگرم موز1.27 یورو
یک کیلوگرم پرتقال1.44 یورو
یک کیلوگرم گوجه فرنگی2.18 یورو
یک کیلوگرم سیب زمینی0.90 یورو
یک کیلوگرم پیاز0.85 یورو
آب ۱٫۵ لیتری0.33 یورو
یک پاکت سیگار مارلبورو4.88 یورو

هزینه خرید و اجاره خانه در مجارستان

اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر378.71 یورو
اجاره آپارتمان یک خوابه خارج از مرکز شهر286.18 یورو
هزینه اجاره آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر665.93 یورو
هزینه اجاره آپارتمان سه خوابه خارج از مرکز شهر488.58 یورو
هزینه خرید آپارتمان در مرکز شهر به ازای هر مترمربع2534.28 یورو
هزینه خرید آپارتمان خارج از شهر به ازای هر مترمربع1749.31 یورو

سخن پایانی

در صورتی که تمایل دارید برای دانشگاه های برتر کشور مجارستان اقدام نمایید، موسسه آتیه آفرینان ایرانیان شما را در این زمینه همراهی می نماید.برای کسب اطلاعات تکمیلی تر و دریافت مشاوره اولیه را می توانید با موسسه تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول

چند تا از دانشگاه های مجارستان مورد وزارت علوم و وزارت بهداشت در ایران می باشند؟

7 تا از دانشگاه های مجارستان مورد تایید وزارت علوم ایران و 4 تای آنها مورد تایید وزارت بهداشت هستند.

آیا تحصیل به زبان انگلیسی در مجارستان توصیه می شود؟

بله ، زیرا این کشور سابقه زیادی در تدریس به زبان انگلیسی دارد و تقریبا اکثر جوانان و دانشجویان به زبان انگلیسی صحبت می کنند.

از ورود به دانشگاه های مجارستان چه مدت زمان لازم است تا دانشجو بتواند به مکالمات روزمره آشنا شود؟

بستگی به استعداد تحصیلی و علاقه دانشجویان دارد ولی معمولا در طی 2 ماهه اول دانشجو به مکالمات روزمره آشنا خواهد شد.

4/5 - (8 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل دندان پزشکی در مجارستان تحصیل دندان پزشکی در مجارستان

همان طور که می دانید به جرات می توان گفت که رشته دندانپزشکی یکی از پرطرفدارترین رشته های گر...

تحصیل در رشته فیزیوتراپی مجارستان تحصیل در رشته فیزیوتراپی مجارستان

تحصیل در رشته فیزیوتراپی مجارستان به زبان انگلیسی امکان پذیر است؛ رشته فیزیوتراپی یکی از ...

کار در مجارستان کار در مجارستان

کار در مجارستان از جمله کم هزینه ترین ویزاها برای اقدام به مهاجرت است که افراد بسیاری را جذ...

نظرات کاربران
مهران

باسلام.ایا درمقطع دکتری هنرهای نمایشی شامل بازیگری یاکارگردانی مجارستان پذیرش داره؟؟؟؟؟شرایط سنی داره حتما؟؟چون من فوق لیسانس کارگردانی از علوم تحقیقات تهران دارم وسنمم 45سال هست.ایا با این سنم میشه پذیرش بگیرم؟؟؟متشکر

آتیه آفرینان

با سلام. در صورت داشتن رزومه مناسب و سابقه کار مرتبط امکان اقدام وجود دارد. حتما باید کارشناسان موسسه رزومه شما را بررسی کنند تا بهترین راه حل رو براتون در نظر بگیرن.

Mahyar Balouchestani

سلام رشنه داروسازی فوق لیسانس است یا دکترا؟

آتیه آفرینان

فوق لیسانس هست.

حسین

سلام وقتتون بخیر با دریافت بورس تحصیلی در مجارستان چقدر نیاز به تمکن مالی هست در مقطع مستر؟

آتیه آفرینان

با سلام حدود5000-6500 تمکن مالی باید ارائه دهید.

تايماز الماسيان

سلام آيا امكان اخذ ويزاي همراه براي همسر در هنگام تحصيل هست؟

آتیه آفرینان

با سلام با توجه به متاهل بودنتون کشور سوئد پیشنهاد می کنم چرا که به صورت همزمان ویزا همرا صادر می شود.

نیکی

سلام خسته نباشید، برای رشته ی داروسازی هم آزمون ورودی نیازه؟ و اینکه اگر به زبان انگلیسی و مجاری تسلط داشته باشم و معدل دیپلمم هم بالای 18 باشه چند درصد ممکنه برای تحصیل رایگان توی مجارستان بورسیه شم؟

آتیه آفرینان

با سلام به هردو زبان تحصیل در رشته داروسازی ممکن هست و آزمون ورودی نیز دارد، هزینه تحصیل به زبان انگلیسی 8_12هزار یورو می باشد و به زبان مجاری حدودا نصف می شود اما رایگان نیست.

سارا

سلام.وقت بخیر من لیسانس علوم ازمایشگاهی از دانشگاه دولتی دارم با معدل ۱۶.۳۰.نزدیک به ۷ سال سابقه کار در ازمایشگاههای ژنتیک مولکولی،تشخیص طبی و شرکت داروسازی دارم.و درحال حاضر crc شرکت داروسازی هستم.آیلتس ۷ دارم.ایا شانس بورسیه شدن و‌پذیرش گرفتن از دانشگاههای مجارستان رو‌دارم؟ممنونم

آتیه آفرینان

با سلام، برای اخذ بورسیه اطلاعات بیشتری لازم می باشد، اما اگر به دنبال تحصیل با هزینه های پایین حتی رایگان می باشید کشورهای ایتالیا و آلمان گزینه های مناسبتری هستند.

زهرا

سلام وقتتون بخیر آیا امکانش هست به صورت همزمان با تحصیل در مجارستان کار هم کنیم؟

ملیکا عالی پور

سلام وقت بخیر من دانش آموز پایه دوازدهم رشته ریاضی فیزیک هستم، و معدلم بالای ۱۹ هست. یک سال هم جهش تحصیلی کردم، مدرک دیپلم زبان انگلیسی دارم و سطح زبان انگلیسیم در حد SAT هست. زبان فرانسوی رو هم تا سطح B2 تموم کردم و C1 رو ادامه میدم. زبان ترکی استانبولی رو هم دوره آموزشی تومر رو تموم کردم(تسلط کامل دارم) فقط آزمون‌اش رو به دلیل تاریخ انقضائی که داشت به تعویق انداختم. به زبان ایتالیایی هم آشنایی دارم. در ورزش تکواندو هم مقام‌های استانی دارم و *دان دو* کمر مشکی هستم. دو تا کتاب هم به زبان انگلیسی نوشتم.(ولی هنوز مرحله ثبت‌اش مونده)به نظر شما رزومه من واسه بورسیه شدن تو دانشگاه‌های پزشکی مجارستان واجد شرایط هست؟

آتیه آفرینان

با سلام ، بله اجازه ی کار به صورت پاره وقت دارید.

احمدی

سلام وقتتون بخیر تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد مجارستان نیاز به چه مدرک زبانی دارد؟

آتیه آفرینان

سلام وقت بخیر،بهتر هست در سطح آیلتس 6 _ 6.5 باشید.

ماهان

برای تحصیل در مقطع دبیرستان در مجارستان میتونم اقدام کنم؟

آتیه آفرینان

با سلام بله امکان اقدام برای دانش آموزان در مقطع نهم تا دوازدهم (به زبان انگلیسی)وجود دارد.

رامین

تحصیل در مجارستان به زبان انگلیسی انجام میشه؟ نیاز به نمره بالا زبان هست؟

آتیه آفرینان

با سلام، بله به زبان انگلیسی می باشد، نداشتن مدرک زبان مشکلی در پروسه ایجاد نمی کند چراکه امکان گذراندن دوره های زبان انگلیسی وجود دارد.

سپهر

سلام وقتتون بخیر من لیسانس مکانیک دارم می‌خوام برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد مجارستان اقدام کنم. آیا امکان کار همزمان با تحصیل در مجارستان وجود دارد؟

آتیه آفرینان

سلام وقت بخیر امکان کاردانشجویی برایتان وجود دارد.

محسن شاه محمدی

با عرض سلام و احترام من سال ورودی سال 83 دانشگاه آزاد تهران جنوب و فارغ التحصیل سال 89 با معدل 12.51 از رشته برق قدرت هستم و به دلیل کار معدلم پایین است.از آن زمان به بعد سابقه کاری دارم و نمره آیلتس 6 دارم.آیا شانس ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد یاگذراندن دوره زبان در مجارستان را دارم؟اقدام به کدام مورد برای ویزا شدن بهتر است و آیا میتوانم با همسر و فرزندم اقدام کنم؟ با تشکر

آتیه آفرینان

سلام. برای مجارستان ویزای همراه وجود ندارد. در مورد سن هم برای تحصیل ممکن است ریسک داشته باشه. پیشنهاد ما به شما کشور قبرس، سوئد و کانادا هست که زیاد روی شرط سن حساسیت ندارد. نمره آیلتس هم به 6.5 برسانید.

امین

گفتید تحصیل به زبان مجاری رایگان انجام میشه برای تحصیل به زبان مجاری یا المانی میشه دوره را در مجارستان شرکت کرد یا خیر، اگه میشه هزینشم بگید

آتیه آفرینان

اگر به دنبال تحصیل رایگان هستید کشور آلمان با توجه با محبوبیت زبانی اش در بینن کشور های اروپایی گزینه ی مناسب تری هست .

Sepide

با سلام. ۳۲ سال سن دارم و دیپلم ریاضی. حدود پنج سال سابقه کار برنامه‌نویسی کامپیوتر دارم و در بهترین شرکت نرم‌افزاری آی‌تی ایران مشغول به کار هستم. با توجه به سن بالا می‌خواستم بدانم امکان قبولی برای ویزای تحصیلی و یا کالج زبان به مجارستان را دارم؟

آتیه آفرینان

سلام وقت بخیر با توجه به شرایط سنی شما پروسه ی اخذ ویزا یه مقدار ریسک دارد.

Mina

سلام من 19 سالمه رشته انسانی میخام دیجیتال مارکتینگ بخونم هزینه هاش چطوره و اینک مدرک زبان آیلتس میخاد ی ن اگر بخام به زبان مجاری تحصیل کنم هزینه ها رایگان هستند ی ن؟؟

آتیه آفرینان

سلام هزینه تحصیل به زبان مجاری رایگان هست اما به دلیل نبود دوره های مجاری در ایران این کشور پیشنهاد نمی شود ضمن اینکه پذیرش کالج دوره زبان مجاری در مجارستان نیز سخت است بنابراین اگر می خواهید زبان دیگری را شروع کنید کشور چک پیشنهاد می شود امکان گذراندن کالج زبان چکی هم وجود دارد. تحصیل به زبان چکی رایگان است .

SasyIR

سلام خسته نباشید،من ۲۱ سالمه و معدل کل دیپلمم ۱۷٫۶۵ شد،۲ سال هم پشت کنکوری هستم،می خواستم بدونم اگه من فوق دیپلم رشته نرم افزار از دانشگاه آزاد با معدل بالا و مدرک زبان با نمره بالا بگیرم امکان تحصیل رایگان در دانشگاه های مجارستان را دارم؟ و اینکه علاقه به تحصیل هم دارم و همزمان هم انگلیسی و هم مجاری یاد میگیرم

آتیه آفرینان

سلام ممنون. شرایط سنی شما بسیار مناسب بوده پیشنهاد می شود هرچه سریعتر اقدام کنید برای مقطع لیسانس (با ارائه ی مدرک دیپلم) در رابطه با مدرک زبان هم جای نگرانی نیست دوره های زبان انگلیسی را می توانید در کشور مجارستان بگذرانید. تحصیل در این کشور هزینه دارد اما به نسبت مابقی کشورهای اروپایی هزینه ها پایین تر می باشد .

حسب

سلام بنده لیسانس زیست شناسی سلولی ملکولی با معدل ۱۷.۵۰ و مدرک زبان آیلتس با نمره۶.۵ دارم و به زبان المانی تا حدودی مسلطم که دارم بهبودش میدم با توجه به شرایطم دو سوال داشتم ایا من امکان گرفتن بورسیه برای تحصیل در مقطع ارشد رو دارم و دوم ایا با تسلط به زبان انگلیسی میتوان با امکان زیاد کار نیمه وقت پیدا کرد یا حتما باید به زبان مجاری هم مسلط باشم؟ در ضمن بنده ۲۸ سالمه.ممنون

آتیه آفرینان

سلام. با توجه به آشنایی شما به زبان آلمانی و علاقتان به اخذ بورسیه، کشور آلمان هم گزینه ی خوبی می باشد چرا که هزینه ی تحصیلتان رایگان بوده اما اگر هدفتان مجارستان هست بسته به دانشگاه و رشته شهریه ی دانشگاه از 5000 یورو شروع می شود.

با سلام، من 31 سالمه، فارغ التحصیل کارشناسی ارشد جامعه شناسی از دانشگاه خوارزمی تهران هستم، بدون سابقه ی کار رسمی. با معدل 16/50 در مقطع کارشناس

Yas

سارا جوادی

با سلام . پیغامتون رو اشتباه نوشتید به همین دلیل کامل نیامده . لطفا در جایگاه نظر ، کامنتتون رو یادداشت فرمایید.

حمید افزون

سلام وقت بخیر بنده ۳۳ سال دارم و کارشناس علوم آزمایشگاهی پزشکی از دانشگاه تبریز رو دارم ۸ سال سابقه کاری با بیمه مرتبط دارم میخواستم برای کارشناسی ارشد رشته های science اقدام کنم و درحال آموزش زبان انگلیسی هستم و چند ماه دیگر احتمالا بتونم آیلتس بگیرم میخواستم بدونم برای اقدام کارشناسی ارشد برای دانشگاه های خصوصی مجارستان میتونه گپ تحصیلیمو سابقه کاری پوشش بده و اینکه چقدر احتمال پذیرش دارم ممنون

سارا جوادی

با سلام بله سابقه کار می تواند گپ را پوشش دهد.احتمال پذیرش بالایی دارید.

کورش

سلام عرض ادببنده ۲۵ ساله هستم و دارای مدرک کارشناسی علوم آزمایشگاهی به همراه ثبت دو اختراع و دو مقاله معتبر به علاوه شرکت در چندین کنگره بین المللی و...میخواستم بدونم آیا شرایط پذیرفته شدن به صورت بورسیه در مقطع ارشد یا دکتری حرفه ای ( پزشکی ) را دارا هستمیا خیر.

سارا جوادی

با سلام می توانید در آزمون پزشکی آلمان شرکت کنید. درصورت قبولی تحصیلات شما رایگان خواهد بود.

جلال صادقی

سلام پسر من کلاس نهم است و می خوام سه سال آخر را اونجابره مدرسه چکار باید بکنم بورسیه و یا شرایط مناسب داره من می خوام مهر سال بعد آونجا سرکلاس باشه 

سارا جوادی

با سلام بله امکان پذیر است .ایشون با شروع سال تحصیلی مشغول به تحصیل خواهند بود. البته ذکر این نکته الزامی است که بورسیه ای به ایشان تعلق نخواهد گرفت و پرداخت هزینه ها با شماست. برای ادامه پروسه با شماره 02172207بخش مشاوره تماس بگیرید.

مروارید همایون

سلام خسته نباشید من سال دوازدهم تجربی هستم سال یازدهم معدلم 16وخوردی شدمبرای گرفتن بورسیه رایگان در مجارستان و تحصیل در رشته پزشکی باید چه اقدامی انجام بدمو اینکه میگن بر اساس معدل هستش باید سال اخر معدلم چقدر باشه و اینکه ایا اول باید خودم هزینه کنم واسه کالج یا اینکه نه رایگان هست اگر که بله چقدر باید هزینه کنم با تشکر

سارا جوادی

با سلام بورسیه دوره کالج سالی یک بار و در شرایطی بسیار خاص توسط گروه آتیه آفرینان ایرانیان ارائه می شود . با دریافت این بورسیه سال اول تا حد زیادی از پرداخت شهریه معاف می شوید اما هزینه های زندگی باقی می ماند. البته در سال های بعد با ورود به دانشگاه کل شهریه های دانشگاه باید پرداخت شود.شرط دریافت این بورسیه نیز معدل و رتبه های المپیادی است.

اکبر جعفری

با سلام من ارشد تربیت مدرس تهرانم با معدل 16 با 3 مقاله و آیلس 7 و 8 سال سابقه کار برنامه نویسی و یک پروژه ملی، امکانش هست از دکترا فاند بگیرم 

سارا جوادی

باسلام بله شانس بالایی دارید. پیشنهاد میکنیم برای کشورهایی مثل کانادا ،استرالیا اقدام نمایید.

جوادی

سلام وقت بخیر درحال حاظر مجارستان بورسیه اعطا میکنه؟

سارا جوادی

با سلام برای کدام مقطع؟ در حال حاضر بورسیه در مقطع دکتری در صورت داشتن رزومه خوب اعطا می شود.

پرتو

سلام وقت بخیر من دبپلم انسانی نظام جدید هستم و دانشجو ترم ا مدیریت بازرگانی و همین رشته خودم را میخواهم بخونم ،معدل ام ۱۲ یا ۱۳ شدم (مشکلی برام پیش اومد)و مدرک زبان ندارم ولی زبان ام متوسط هست حالا با شرایط بنده باید دوره کالج را بگذرونم ؟اگا بله الان باید از کجا شروع کنم؟ودر کل به پول ایران چه قدر میشه؟و زمانی که دوره کالج را گذروندن بدون ازمون وارد دانشگاه میشوم یا با ازمون ؟

سارا جوادی

با سلام باتوجه به اینکه مدرک زبان ندارید می توانید در دوره زبان انگلیسی مجارستان شرکت کنید . هزینه این دوره 4900 یورو است که با توجه به نرخ روز محاسبه می شود . بعد از شرکت در کالج هم نیازی به شرکت در آزمون برای رشته های مدیریتی نیست.

ناهید

سلام ، من 30 سالمه و کارشناسی ارشد حقوق جزا و جرم شناسی دارم با معدل 16.خواستم بدونم شانسم برای بورسیه تحصیلی دارم؟

سارا جوادی

با سلام دوست عزیز ، سایر مدارک شما مثل مدرک زبان ، سوابق تحقیفاتی و پژوهشی در بورسیه تاثیر گذار است . لطفا شرایط خودتان را کامل بفرمایید

مینا

سلام بنده ۱۹ سال دارم ودیپلم تجربی با معدل ۱۹و۵۴ دارم والان پرستاری ترم یک هستم قصد تحصیل در رشته دندانپزشکی دارم آیا امکانش هست ؟واینکه اگه دوره کالج رو بگذرونم اما در امتحان ورودی موفق نشدم چی؟میتونم از ایران مرخصی تحصیلی بگیریم برم خارج دوره کالج رو بگذرنم که آگه موفق نشد رشته و دانشگاه خودم را از دست ندهم

سارا جوادی

با سلام بله پس از گذراندن دوره کالج و شرکت در آزمون می توانید در این رشته به ادامه تحصیل بپردازید . درصورت عدم قبولی می توانید در سایر رشته ها درس بخوانید و یا مجدد امتحان دهید. شرایط مرخصی از دانشگاه های ایران را باید از خود دانشگاه بپرسید.

ناصر

سلام من ۴۲ سال دارم با کاردانی ، برای مجارستان میتونم ، دانشجوی اقدام کنم ، موقعیت مالی دارم

سارا جوادی

با سلام دوست عزیز ، غیر ممکن نیست اما به هرحال شانس دریافت ویزای شما 100 درصد نیز نیست. پیشنهاد میکنیم با وقت قبلی به دفتر آتیه آفرینان مراجعه نمایید تا کارشناسان با بررسی مدارک شما نظر قطعی بدهند.

پارسا

سلام من 18سال دارم بامعدل 18.5 رشته تجربی میتونم بورسیه تحصیل رایگان ایتالیا بگیرم ممنونم جواب بدهید

سارا جوادی

سلام بله دوست عزیز ،خوشبختانه می تونید.

فروزان

سلام وخسته نباشید من 30سالم کاردانی رشته شبکه دارم با معدل 17میخواستم بدونم میتونم بورسیه تحصیل رایگان بگیرمسپاس

سارا جوادی

با سلام میتوانید با شرکت در کالج های کشور مجارستان برای ایتالیا اقدام نمایید و از بورسیه استانی برخوردار شوید.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button