تحصیل در مالزی هم برای دانشجویان بین المللی و هم برای هموطنان کشور مالزی دارای کیفیت آموزشی بسیار خوبی می باشد. یکی از امن ترین کشورهای آسیایی برای ادامه تحصیل کشور مالزی می باشد.

کشور مالزی دارای طبیعت بسیار زیبا می باشد که نیمی از کشور مالزی در جنوب شبه جزیره تایلند واقع شده است و به عنوان شبه جزیره مالزی شناخته شده است و بهترین دانشگاه های مالزی در این نیمه مالزی می باشد.
همچنین در این مقاله به طور کامل درباره انواع مقاطع تحصیلی در کشور مالزی و اخذ بورسیه تحصیلی و کلیه شرایط سال 2022 توضیح داده شده است.

شرایط تحصیل در مالزی

درخواست مشاوره تحصیلی

همراهان عزیز، لطفا برای گرفتن مشاوره تلفنی تحصیلی، فرم درخواست زیر را تکمیل کرده و منتظر تماس ما در سریع ترین زمان ممکن باشید.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

زبان تحصیل در اکثریت دانشگاه های مالزی زبان انگلیسی می باشد و نکته حائز اهمیت آن این است که اکثر دانشگاه های مالزی مورد تایید وزارت علوم ایران نیز میباشد.
شما عزیزان دیگر لازم نیست نگران کار در ایران یا نگران اخذ تاییدیه از وزارت علوم ایران باشید و همچنین دیگر نیازی نیست  دغدغه موفق نشدن در ورود به تحصیل در رشته پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در آلمان و امریکا و انگلستان و یا نداشتن پول کافی برای پرداخت هزینه های گزاف بابت شهریه های دانشگاه های این کشورها، را داشته باشید.
همچنین هزینه مربوط به تحصیل در مالزی در مقابل هزینه تحصیل در بسیاری از کشورها قابل قیاس نیست، خصوصآ در مورد رشته های پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی، که از گران ترین و پر هزینه ترین رشته ها در سراسر دنیا به حساب می آیند.

مردم این کشور بسیار مهربان و خونگرم می باشند و لبخند از صورتشان برای لحظه ای محو نمی شود قطعآ زندگی پر از آرامشی در این کشور خواهید داشت البته اگر از آب و هوای گرم و مرطوب در مالزی خوشتان بیاید.
نداشتن شرط سنی برای تحصیل بابت ورود به دانشگاه های کشور مالزی، باعث شده تا این کشور تبدیل به مهد آمال و آرزوهای بسیاری از افرادی گردد که به دلیل از دست دادن شرط سن و بالا رفتن سن درخواست کنندگان تحصیل در خارج از کشور موفق به تحصیل در رشته مورد علاقه خود نشده اند و مطمئنآ این افراد می توانند به راحتی در رشته مورد علاقه خود به تحصیل بپردازند.

صفر تا صد تحصیل در مالزی | چرا تحصیل در مالزی

تحصیل در مدارس مالزی

تحصیل در مدارس کشور مالزی ممکن است بسته به نوع مدرسه متفاوت باشد. به طور کلی، مدارس کشور مالزی می توانند به ۳ دسته تقسیم شوند: مدارس دولتی، مدارس خصوصی و مدارس بین المللی.

  • مدارس دولتی کشور مالزی: مدارس دولتی فراوانی در مالزی وجود دارد و هزینه های تحصیلات پایین است چون اکثر آنها توسط دولت حمایت می شوند. ساعات تحصیل در مدارس مالزی معمولا از ساعت 7:30 شروع می شود و تا ساعت 12:30 یا 13:00 به پایان می رسد.
    به عنوان یک مهاجر به مالزی، تحصیل در مدارس دولتی کم هزینه تر است. تسهیلات در مدارس دولتی مناسب هستند و اکثر موارد اساسی مورد نیاز برای تحصیل را دارند اما نسبت دانشجویان به معلم می تواند بسیار بالا (40 تا 50 دانش آموز در یک کلاس) باشد.
  • مدارس خصوصی کشور مالزی: تعدادی مدارس خصوصی خوب در کشور مالزی وجود دارد اما بسیار گران قیمت هستند. مدارس خصوصی مالزی معمولا 3 ترم در هر سال با 3 آزمون عالی در هر ترم برگذار می کنند. زبان تحصیل در تمام مدارس خصوصی، زبان انگلیسی است . کلاس ها معمولا از ساعت 8:30 تا 16:00 است.
    مدارس خصوصی همانند مدارس دولتی، نیز از دستورالعمل ها و قوانین وزارت آموزش و پرورش مالزی حمایت می کنند.
    دانش آموزان مدارس خصوصی نیز نیاز به انجام امتحان های بزرگ مانند افرادی که در مدارس دولتی هستند دارند. معلمان در مدارس کشور مالزی نیز معمولا به خوبی آموزش دیده و دارای تجربه فراوان در برقراری ارتباط به طور موثر و برخورد با دانش آموزان از فرهنگ ها و زمینه های مختلف هستند.
  • مدارس بین المللی در کشور مالزی : افرادی که می خواهند فرزندان خود را در برنامه تحصیلی کشور خود یا کشور دیگری غیر از مالزی ثبت نام کنند باید مدارس بین المللی را در نظر بگیرند. اکثر مدارس بین المللی مالزی در شهر کوالالامپور واقع شده اند که این مدارس معمولا فرهنگ، زبان آموزش و روشهای آموزشی و برنامه درسی را که بر اساس آن قرار گرفتند، حفظ می کنند.
    مدارس برجسته در شهر کوالالامپور نیز برنامه درسی ملی بریتانیا را انجام می دهند. ثبت نام در یک مدرسه بین المللی در مالزی گران می باشد و ممکن است بهترین گزینه برای بودجه برخی از مهاجرین نباشد.
    در این مدارس بین المللی، دانش آموزان نه تنها از شوک فرهنگی که ممکن است در مدارس دولتی با آن مواجه شوند، دور می شوند.
    آنها همچنین فرصت دارند که با همکلاسی های هم وطن خود آشنا شوند و وارد جامعه شوند. پذیرش در مدرسه بین المللی آسان تر از پذیرش در یک مدرسه عمومی می باشد.
    از جمله مدارس بین المللی در کشور مالزی می توان به مدرسه بین المللی مالزی (برنامه درسی استرالیا)، مدرسه آلیس اسمیت، مدرسه بین المللی گاردن و مدرسه بین المللی پنانگ (برنامه درسی انگلستان)، مدرسه بین المللی کوالالامپور (برنامه درسی امریکا)، مدرسه ژاپنی کوالالامپور (برنامه درسی ژاپن) و دبیرستان فرانسه کوالالامپور (برنامه درسی فرانسه) اشاره کرد .
تحصیل در مدارس مالزی

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در مدارس کشور مالزی عبارتند از :

  • ترجمه آخرین وضعیت تحصیلی برای تحصیل در دبیرستان های کشور مالزی
  • ترجمه تمام صفحات گذرنامه – شناسنامه و کارت شناسایی فرد متقاضی تحصیل در مدارس کشور مالزی
  • تکمیل دفترچه ثبت نام در مدارس مالزی
  • ارائه اصل پاسپورت
  • ارائه گواهی تمکن مالی
  • ارائه گواهی سلامت

تحصیل در مقطع دبیرستان مالزی

تحصیل در مالزی برای دانش آموزان 7 تا 17 سال اجباری و رایگان می باشد. آموزش ابتدایی در مالزی بین سن 6 تا 12 سال می باشد. مقطع متوسطه (دبیرستان) شامل 2 بخش بوده و هر یک 3 سال به طول می انجامد.
سطح مقدماتی که دوره ای 1 تا 3 ساله برای سن های 13 تا 15 سال است برگزار می شود و سطح تکمیلی که حدود 3 سال به طول می انجامد و برای سن های 16 تا 17 سال برگزار می شود.

تحصیل در مقطع دبیرستان مالزی

مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های مالزی

  1. برنامه ریزی تحصیلی
  2. انتخاب رشته و دانشگاه پس از احراز شرایط ورود به دانشگاه منتخب در کشور مالزی
  3. اقدام برای دریافت پذیرش تحصیلی کشور مالزی
  4. دریافت نامه پذیرش تحصیلی و نامه تاییدیه ویزا   (VDR)
  5. دریافت ویزای سوشیال مالزی
  6. دریافت ویزای دانشجویی پس از ورود به کشور مالزی

تحصیل در کالج و دانشگاه های مالزی

همه دانشگاه ها و کالج های کشور مالزی دارای اعتبار جهانی هستند و در تمام دنیا مورد تائید می باشند و اگر بخواهید بعد از فراغت از تحصیل در مالزی به کشوری دیگر بروید، مشکلی بر سر راهتان از نظر اینکه کدام دانشگاه تحصیل کرده اید، نخواهد بود. دانشگاه های مالزی در سه فصل اقدام به پذیرش دانشجو می نمایند.

از دیگر مزایای تحصیل در مالزی این است که کشور مالزی برای افرادی که مدرک زبان ندارند بسیار مناسب می باشد، زیرا ابتدا میتوانند جهت دوره های زبان وارد کشور مالزی گردند و پس از گذراندن دوره های زبان در مالزی برای تحصیل در دانشگاه های مالزی در رشته های مرتبط و یا مورد علاقه خود اقدام نمایند.

تحصیل در مقطع کارشناسی در مالزی

شرایطی که برای دانشگاه های مالزی حائز اهمیت در این مقطع می باشد شرط معدل دوران دبیرستان و پیش دانشگاهی می باشد ولی در بعضی از دانشگاه ها شرط سنی هم وجود دارد. شرط معدل در برخی دانشگاه های دولتی مالزی برای دبیرستان و پیش دانشگاهی معدل بالای 17 می باشد.

مدت تحصیل در مالزی در این مقطع بین 3 تا 4 سال می باشد . هزینه تحصیلی دوره لیسانس در دانشگاه های دولتی مالزی بین 15000 تا 25000 رینگیت سالیانه است .

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در مالزی

مدت دوره تحصیل در مالزی در این مقطع 2 تا 3 سال می باشد . شرط معدل برای تحصیل در دانشگاه های ممتاز  بالای 15 و در دیگر دانشگاه های مالزی بالای 14 می باشد. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در مالزی 7000 تا 10000 رینگیت در هر ترم می باشد . این هزینه در دانشگاه خصوصی ترمی 10000 تا 15000 رینگیت است. اصولا مدرک زبان جهت تحصیل در کشور مالزی اجباری نیست و شخص می تواند این دوره را در ایران یا مالزی بگذراند.

تحصیل در مقطع دکترا در مالزی

شرط معدل جهت تحصیل در مالزی در مقطع دکترا معدل بالای 15 می باشد و متقاضی باید تمام ریز نمرات مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد را ترجمه کند. مدت زمان تحصیل در مالزی در این مقطع 3 تا 5 سال می باشد.
هزینه تحصیل در دانشگاه دولتی مالزی در این مقطع مبلغ 7000 تا 8000 رینگت هر ترم می باشد این هزینه در دانشگاه های خصوصی مالزی مبلغ 10000 تا 12000 رینگت هر ترم می باشد.

تحصیل در مقطع دکترا در مالزی

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی مالزی

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی مالزی به شرح زیر می باشد :

  • رسید بیمه دانشجویی برای اخذ ویزای تحصیلی مالزی
  • نامه ثبت نام نهایی در دانشگاه
  • دو قطعه عکس رنگی پاسپورت سایز با زمینه آبی
  • اصل پاسپورت و کپی همه صفحات آن
  • فرم های معاینات پزشکی جهت اخذ ویزای تحصیلی برای تحصیل در مالزی
  • هزینه نهایی ویزای دانشجویی ( این هزینه هم بسته به نوع دانشگاه متفاوت هست ، بین 100 الی 1500 رینگیت)

هزینه های زندگی در مالزی

اسکان:

قيمت خوابگاه معمولاً بين 150 تا 250 دلار است. خانم ها هم دارای خوابگاه مجزا هستند. خوابگاه، علاوه بر اين امکانات، خشکشويی لباس، تخت، اتاق استراحت، ميز، تلويزيون، امکانات ورزشی، نمازخانه و غيره را در بر می گيرد و تمامی اتاق های خوابگاه دارای اتصال پر سرعت خطوط اينترنت هستند. عده ای از دانشجويان هم که مايلند می توانند در خارج از دانشگاه اقامت کنند.

قيمت آپارتمان يا خانه (معمولا سه اتاق خوابه) در محلات اطراف دانشگاه با فاصله کمتر از نيم ساعت تا دانشگاه ، ماهانه بين 400 تا 800  دلار است. معمولاً دانشجويان به طور مشترک خانه مي‌گيرند. اين خانه ها دارای وسايل زندگی هستند و سرويس هايی نيز از دانشگاه برای رفت و آمد دانشجويان در نظر گرفته شده است.

يکی از محاسن تحصيل در مالزی، اين است که دانشجو نياز به تهيه وسايل خانه يا وسيله نقليه ندارد و رفت و آمد درون شهری و برون شهری به صورت منظم و ارزان با اتوبوس، مترو و قطار در دسترس است.

هزینه های زندگی و تحصیل در مالزی

هزینه های تحصیل در مالزی

هزینه در دانشگاه های مختلف و برای مقاطع و رشته های مختلف بسیار متفاوت است. به طور خلاصه بین 7 تا 14 هزار دلار در سال برای شهریه و خوابگاه هزینه در بر دارد.

هزینه تقریبی مقاطع مختلف تحصیلی:

  • دوره های زبان در کالج: 800 دلار در ماه (به همراه خوابگاه)
  • دوره پیش دانشگاهی: 10 هزار دلار در سال (به همراه خوابگاه)
  • مقطع کارشناسی: 12 هزار دلار در سال (به همراه خوابگاه)
  • کارشناسی ارشد: 7 هزار دلار در سال (به همراه خوابگاه)
  • دکتری: 7 هزار دلار در سال (به همراه خوابگاه)
  • هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در مالزی
  • هزینه تحصیل رشته های پزشکی در مالزی حدود 3000 تا 6000 دلار به ازای هر سال تحصیلی که این مبلغ با توجه به دانشگاه خصوصی یا دولتی متغییر می باشد.

در مالزی دانشجویان اجازه کار ندارند و لذا می بایست کلیه هزینه های تحصیل و زندگی را از ایران تامین کنند. علاوه بر هزینه های تحصیل و خوابگاه؛ هزینه هایی نیز جهت خوراک؛ رفت و آمد، وسائل تحصیلی و تفریحات دانشجو می بایست در نظر گرفته شود که حدودا 400 دلار در ماه خواهد بود.

با توضیحات ذکر شده برای مثال دانشجو جهت گذراندن یک دوره ده ماهه کالج زبان به 12 هزار دلار ساپورت مالی نیاز خواهد داشت و به همین شکل برای هر سال از دوره کارشناسی به 16 هزار دلار و برای هر سال در تحصیلات تکمیلی به 11 هزار دلار ساپورت مالی نیاز است.

هزینه های تحصیل در مالزی با کشورهای انگلستان و امریکا

در مقایسه با تحصیل در انگلستان و تحصیل در امریکا ، برای مثال جهت تحصیل در انگلستان باید قبل از وارد شدن به دانشگاه حدود 5000 تا 6000 پوند برای گذراندن دوره های مقدماتی کالج قبل از دانشگاه هزینه کنید.

و همینطور باید مدرک زبان آیلتس با نمره حداقل ۵٫۵ را هم ارائه نمایید و آزمون ورودی رشته دلخواهتان را هم با موفقیت بگذرانید و در آخر هم هزینه های زندگی برای مدت یکسال و تمام شهریه دانشگاه را هم در حساب خود بمدت چند ماه جهت اخذ روادید انگلستان داشته باشید که مبلغ قابل توجهی است.

در صورتیکه در مالزی میتوانید بدون مدرک زبان و آزمون ورودی و صرف هزینه های گزاف، پذیرش تان را از رشته های دلخواهتان در معتبرترین دانشگاه های مالزی اخذ نمایید.

کار دانشجویی در کشور مالزی

بر اساس قوانین دولت مالزی ، اجازه کار دانشجویی به صورت محدود می باشد و کلیه افرادی که ویزای دانشجویی در مالزی دارند می توانند به صورت پاره وقت کار کنند.

همراهان دانشجویان نمی توانند با ویزای همراه در مالزی کار کنند حتی اگر نخواهند در دانشگاه های مالزی تحصیل کنند اما در صورتی که بتوانند کار پیدا کنند، می توانند ویزای همراه را به ویزای کار تبدیل کنند و مشغول به کار شوند.
لازم به ذکر است که متاسفانه در مالزی کار به سختی پیدا می شود و بهتر است همراهان به امید پیدا کردن کار به مالزی سفر نکنند.

کار دانشجویی در کشور مالزی

مزایای تحصیل رایگان در مالزی

مزایای تحصیل رایگان در مالزی به قرار زیر است:

  • حقوق ماهانه
  • بورس تحصیلی را می توان در مالزی دریافت کرد
  • هزینه تایید شده مخارج تحصیل
  • کمک های بلاعوض نصب و پایان بخشی
  • کمک هزینه سالانه برای کتاب ها و سفرهای داخلی
  • مجوز تز
  • بلیط هواپیمای دریافت کننده از  پایتخت محل اقامت تا مالزی
  • پزشکی / بیمه درمانی
  • ویزا

برای آشنایی بیشتر درباره مزایای تحصیل در این کشور مقاله ” مزایای تحصیل در مالزی ” را مطالعه نمایید.

معایب تحصیل در مالزی

از معایب تحصیل در مالزی این مسئله می باشد که متاسفانه مالزی در حال حاضر با تقاضای اخذ اقامت دائم، موافقت نمی کند، و افراد پس از چند سال تحصیل و در نهایت کار در مالزی می بایست خاک این کشور را ترک نمایند.

البته همین مسئله باعث شده تا کشور مالزی به سکوی پرتابی جهت افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا و کانادا و آمریکا و … را دارند، تبدیل گردد، و اغلب افراد با رفتن به مالزی و گذراندن دوره های زبان بصورت حرفه ای و اتمام تحصیلات در دانشگاه های معتبر مالزی برای ادامه تحصیل و یا کار برای کشورهای دیگر اقدام مینمایند .

 شرایط اخذ پذیرش رشته های علوم پزشکی در مالزی

  • تسلط کامل به زبان انگلیسی، اگر متقاضی تحصیل در مالزی ، مدرک زبان آیلتس نداشته و یا تسلط کافی به زبان انگلیسی ندارد، جای نگرانی نیست، معمولا موسسات آموزش زبان در مالزی که به دانشگاه ها وابسته می باشند، امکان آموزش زبان قبل ازورود دانشجو به کلاس های دانشگاه را دارند. اما بهتر است قبل ازورود به مالزی،نسبت به یادگیری زبان انگلیسی اقدام شود.
  • دارا بودن تمکن مالی با گواهی صورتحساب بانکی به مبلغ۱۰۰۰۰ دلار دریکی ازبانک های معتبر .
  • مدرک فارغ التحصیل درمقطع قبلی بامعدل مناسب.
شرایط اخذ پذیرش رشته های علوم پزشکی در مالزی

بيمه دانشجويی:

کليه دانشجويان از بيمه درمانی کامل برخوردارند و هزينه اين بيمه، تنها سالی 50 دلار برآورد می شود که به نسبت امکانات و مزايا بسيار باصرفه است. اين بيمه برای کل بيمارستان ها و حوادث در سرتاسر مالزی معتبر است.

امکان کار:

دانشجويانی که فاقد اجازه کار هستند، قانوناً نمی‌توانند مشغول به‌کار شوند. البته افرادی که به دليل نوع تحصيلات نياز به کارآموزی در شرکت ها و کارخانه ها دارند، برای کار و دريافت حقوق مشکلی از اين جهت ندارند.

خوابگاه های دانشجویی در مالزی

بدون شک یکی‌ از بزرگترین نگرانی های دانشجویان پس از سفر به مالزی، مساله محل اقامت می ‌باشد. به طور کلی می توان گفت شرایط خوابگاه ‌ها در کشوری مناسب نیستند و هر چند وضعیت خوابگاه در دانشگاه‌ های مختلف متفاوت است و سطح توقع دانشجویان نیز در پذیرش این شرایط تعیین کننده می باشد .  
به طور کلی‌ خوابگاه‌ های دانشجویی در کشور مالزی به دو دسته داخل و خارج دانشگاه تقسیم بندی می شوند. در دانشگاه‌ های دولتی خوابگاه‌ ها عمدتا در داخل دانشگاه واقع شده اند در حالی که در دانشگاه های خصوصی مالزی به علت محدودیت فضا از واحد‌هایی‌ در بیرون دانشگاه استفاده می شود .

  1. خوابگاه ‌های داخل دانشگاه های کشور مالزی: این خوابگاه ها معمولا یک اتاق که به صورت یک یا دو نفر ارائه می شود و از جمله امکانات این خوابگاه ها می توان به وسایل اولیه از جمله میز، تخت و کمد اشاره کرد و بیشتر اتاق ها بدون کولر گازی و با پنکه سقفی بوده و از سرویس دستشویی و حمام مشترک بهره می برند. هزینه تقریبی یک اتاق یک نفره از خوابگاه ‌های داخل دانشگاه ها حدود ۴۰۰-۵۰۰ رینگیت می باشد .
  2. خوابگاه‌ های بیرون از دانشگاه های کشور مالزی: بیشتر دانشگاه‌های خصوصی مالزی برای اسکان دانشجویان از واحد‌های آپارتمانی استفاده می کنند یعنی تعدادی واحد آپارتمان (مثلا ۱۰۰ واحد) از یک مجتمع مسکونی را اجاره کرده و در اختیار دانشجویان قرار می دهند . واحد‌ها عمدتا ۳ خوابه با وسایل کامل و کولر گازی می باشند و با نظر دانشگاه به ۳ تا ۵ نفر اجاره داده می شوند. هزینه یک اتاق یک نفره در خوابگاه ‌های بیرون از دانشگاه های کشور مالزی به طور تقریبی ۵۰۰-۸۰۰ رینگیت است .
  3. اجاره اتاق یا آپارتمان به صورت شخصی‌ :هزینه خوابگاه‌ های دانشگاه‌ های مالزی نسبتا بالا است و وضعیت و امکانات رفاهی هم در سطح ایده‌ال نیست، بیشتر دانشجویان ترجیح می دهند به صورت شخصی‌ نسبت به اجاره اتاق یا یک واحد اقدام کنند و بهترین حالت زمانی‌ است به همراه ۱ یا ۲ نفر از دوستان یک واحد آپارتمان را به صورت کامل (با وسایل یا بدون وسایل) اجاره کرد . در این صورت هزینه اجاره برای هر فرد در حدود هزینه خوابگاه بوده و سطح رفاه از خوابگاه بسیار بالاتر است .

اقامت پس از تحصیل در مالزی

طرح اقامت پس از تحصیل در کشور مالزی معروف به MM2H میباشد که تحت نظارت خانه دوم مالزی می باشد. اقامت پس از تحصیل در مالزی به این صورت می باشد که افراد با عضویت در این طرح با هر ملیتی که باشند می توانند با رعایت اصول مقرراتی خاص و با داشتن ویزای مالتی پل و یا توریستی مدت زمان زیادی را در مالزی زندگی می کنند.

مراحل اخذ اقامت مالزی به عنوان خانه دوم به شرح زیر می باشد:

  • تهیه و ارسال مدارک مورد نیاز و اخذ تاییدیه از جانب مسئول مربوطه
  • اخذ موافقت نامه مشروطه
  • افتتاح حساب بانکی
  • انجام آزمایشات پزشکی
  • گرفتن تاییدیه نهایی ویزا و دریافت ویزا
اقامت پس از تحصیل در مالزی

بورسیه تحصیلی مالزی

یشترین میزان اخذ بورسیه تحصیل در مالزی متعلق به دانشجویان دکترا خواهد بود و آن دسته از دانشجویانی که مقطع کارشناسی ارشد را با ساختار تحقیقاتی شروع کرده اند شانس دریافت بورسیه تحصیلی در کشور مالزی را دارند البته به تعداد محدودی این پذیرش صورت می گیرد و مهاجرت به مالزی انجام می شود.
برای گرفتن بورسیه تحصیلی باید دارای گواهی سلامت پزشکی باشید. متقاضیان دریافت بورسیه تحصیلی مالزی باید در مقطع کارشناسی ارشد و مقطع دکتری از یکی از دانشگاه های مالزی پذیرش داشته باشند.

انواع بورسیه های تحصیلی در مالزی عبارتند از :

  • بورسیه تحصیلی کشور مالزی با کشورهای مشترک المنافع (CSFP)
  • بورسیه تحصیلی کشور مالزی با کشور های انجمن ملل جنوب شرقی آسیا (ASEAN)
  • بورسیه های تحصیلی برنامه همکاری فنی مالزی (MTCP)
  • بورسیه های تحصیلی شرکتی
  • بورسیه های تحصیلی کالج و دانشگاه های مالزی
  • بورسیه های تحصیلی بنیاد خیریه

بورسیه تحصیلی مالزی در مقاطع مختلف تحصیلی

و در دانشگاه های خصوصی نیز فقط هر چند وقت یک بار به جهت جذب دانشجوی خارجی به مدت محدودی تخفیف 10 تا 30 درصدی در نظر میگیرند، اما در عمل در مورد بورسیه در مقطع لیسانس به هیچ وجهی بورسیه دریافت نخواهید کرد، در مقطع فوق لیسانس بورسیه تحصیلی فقط جهت دانشجویانی می باشد که تحصیل آنها در مقطع فوق لیسانس بر اساس مدل تحقیقاتی باشد و موضوع تحقیقات آنها مهم و پروپوزال آنان برای کشور مالزی مفید باشد و این بورسیه به یک تا دو نفر تعلق خواهد گرفت و نه بیشتر.

و اما بیشتر بورسیه ها به مقطع دکترا تعلق میگیرد و اکثریت دانشجویان دکترا که کار تحقیقاتی می کنند موفق به اخذ بورسیه تحصیلی مالزی شده اند و ماهیانه مبلغی را به عنوان بورسیه تحصیلی دریافت می کنند. بطور کلی در صورتیکه قصد تحصیل در مالزی را دارید بهتر است که به هیچ عنوان روی اخذ بورسیه تحصیلی مالزی حساب باز ننمایید و حتمآ از قبل از ورودتان به مالزی برای تحصیل و زندگی در مالزی کاملآ برنامه ریزی کرده و آماده تامین تمام هزینه های تحصیل و زندگی در مالزی باشید.

هزینه های تحصیل در مالزی

سخن پایانی

کارشناسان ما در موسسه آتیه آفرینان ایرانیان بر اساس شرایط شما، روش ها و گزینه های مناسب برای اخذ بورسیه تحصیلی مالزی ، تابعیت و اقامت تحصیلی در مالزی را ارایه خواهند داد. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا داشتن هر گونه سوال در زمینه صفر تا صد تحصیل در مالزی موسسه آتیه آفرینان ایرانیان می توانید با ما در ارتباط باشید.

سوالات متداول

جهت تحصیل در دانشگاه های مالزی، گرفتن مدرک پیش دانشگاهی در ایران بهتر است یا مالزی؟

گرفتن مدرک دانشگاهی (Foundation) در مالزی بهتر است چون قسمتی از تحصیلات دانشگاهی محسوب می شود.

آیا برای تحصیل در مقاطع تحصیلی مختلف در دانشگاه های مالزی باید شرط سنی خاصی داشت؟

خیر، تمام متقاضیان تحصیل در مالزی با گروه های سنی متفاوت می توانند در خواست اخذ پذیرش کنند.

مدت زمان لازم جهت انجام مراحل اخذ پذیرش در دانشگاه های مالزی چقدر است؟

مدت زمان لازم جهت انجام مراحل اخذ پذیرش در دانشگاه های مالزی به دانشگاه ، متد تحصیل و مقطع تحصیلی بستگی دارد.

1.9/5 - (9 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل در رشته پرستاری مالزی تحصیل در رشته پرستاری مالزی

تحصیل در رشته پرستاری مالزی آموزش های لازم را در خصوص انجام امور مربوط به بهبودی فرد بیمار ...

تحصیل گروه پزشکی در کشور مالزی تحصیل گروه پزشکی در کشور مالزی

ویزای تحصیل گروه پزشکی در کشور مالزی برای افرادی که در کنکور پزشکی ایران موفق نبودند بسیار ...

بورسیه تحصیلی مالزی بورسیه تحصیلی مالزی

بسیاری از دانشجویان تمایل دارند که تحصیلات خود را در دانشگاه های با کیفیت کشور های خارجی اد...

نظرات کاربران
فاطمه صفري

سلام روزتون بخير ايا رشته راديولوژي هم بايد حتما مدرك ايلتس داشت و پذيرش دانشگاه شرط معدل است؟

آتیه آفرینان

با سلام برای اخذ پذیرش بهتراست معدلتان بالای 15 باشد و ارائه مدرک زبان الزامی است در صورتیکه پذیرش مشروط به گذراندن دوره زبان قبل از شروع دوره گرفته شود، ارائه مدرک زبان الزامی نمی باشد. جهت دریافت مشاوره تخصصی حتما با ما در تماس باشید. شماره تماس:02172207

امیر حسین عارف پور

مرسی از اطلاعات مفیدی که در اختیار کاربران قرار میدید.من ارشدم رو مالزی گرفتم و گفتم تجربه دو ساله خودم رو به اشتراک بزام،تحصیل در مالزی انتخاب مقرون‌ به صرفه‌‌تری برای ایرانیان بوده و هست. ما الان در شرایطی هستیم که هیچ کجای دنیا براحتی به ایرانیان ویزا نمیدن. بتونی ویزا هم بگیری هزینه زندگی و تحصیل تو کشورهای اروپایی و کانادا و آمریکا سر به فلک میزنه. مالزی به نظرم هم کلاس کاری بالایی داره و هم هزینه تحصیل در مالزی خیلی کمتر و اغلب تا یک سوم کشورهای دیگه هست. پس اگه کمی زرنگ باشین، این فرصت رو از دست نمیدین.

آتیه آفرینان

با سلام. ممنون از شما

پیام

شلام خواستم بپرسم که شغل رانندگی ترانزیت مورد نیاز هست یا خیر؟ متشکرم.

آتیه آفرینان

خیر

مینا

سلام، برای ارشد مهندسی عمران با سن 30 سال از دانشگاه Teknologi Malaysia یا malaya امکان پذیرش وجود داره؟

آتیه آفرینان

سلام بله می توانید اقدام کنید.

نگین میرابی

سلام خسته‌ نباشید. میخواستم‌ بپرسم که با توجه به مطالبی که درمورد سختی کار کردن برای همراه ذکر شد، کسی که‌ متاهله نمیتونه برای تحصیل رو‌ این کشور فکر کنه?

آتیه آفرینان

با سلام امکان اقدام برای شخص و همراه وجود دارد اما با توجه به شرایط فعلی مالزی، پیشنهاد ما برای افراد متاهل کشورهای دیگری همچون سوئد می باشد.

ماتی

سلام من کارشناسی در رشته ای تی دارم از دانشگاه مالتی مدیا مالزی ولی الان 36 سالم است و سال 2011 فارغ تحصیل شدم برای مقطع کارشناسی ارشد میتونم اقدام کنم؟

آتیه آفرینان

با سلام، با توجه به گپ تحصیلی زیاد شما انتخاب کشور ها محدود تر می شود اما نشدنی نیست. جهت دریافت مشاوره با شماره ی 02172207 تماس بگیرید.

فرهاد

سلام برای تحصیل در دانشگاه های مالزی نیاز به زبان انگلیسی داریم؟

آتیه آفرینان

با سلام برای تحصیل در دانشگاه بله اما در صورت نداشتن مدرک زبان، امکان گذراندن دوره ی زبان انگلیسی در مالزی وجود دارد.

سامیا

سلام‌من لیسانس کامپیوتر هستم برای تحصیل در رشته دامپزشکی در مالزی چکار باید کرد و متاهل هستم

آتیه آفرینان

سلام دامپزشکی به زبان انگلیسی مالزی مورد تایید نیست .

زیتون ادیبیان

سلام من دخنر 17 ساله هستم سال دوازدهم رشته ی تجربی کل هزینه ای که میتونم بکنم چیزی در حدود 200 میلیون تومان هستش....می خوام بدونم میتونم در رشته پزشکی درس بخونم؟ و بعد اقامت بگیرم ؟

آتیه آفرینان

با سلام. برای تحصیل در دانشگاه های دولتی مالزی میبایست زبان مالایی ارائه دهید لذا در آزمون ورودی نیز شرکت داده می شوید ؛ به دلیل رقابت بالایی که برای تحصیل این رشته در کشور مالزی وجود دارد دانشجویانی که از رزومه مناسبی برخوردا باشند شانس بالاتری برای پذیرش خواهند داشت .در حال حاضر برای رشته های پزشکی دانشگاه ها به زبان مالایی در این کشور مورد تایید ایران هستند.

علی

باسلاممن کاردانی معماری دارم،۳۵ساله هستم و متاهل و دارای فرزند..تمکّن مالی به مقادیری که گفته شده در متن،دارمآیا برای دانشگاهها میتونم اقدام کنم؟

سارا جوادی

با سلام بله می توانید اقدام کنید. درصورتیکه مدرک زبان نداشته باشید باید برای دوره زبان اقدام نمایید.

رضا

ببخشید برای دوره دکتری که 4 ساله میتونیم برای تحصیل در رشته های مهندسی سالی 10 هزار دلار را در نظر بگیریم جمعا =40 هزار دلار

سارا جوادی

با سلام بله تخمین شما تا حدی درست است.

KASRA

نوشتید  هزینه های تحصیل دکترا سالی 14 هزار تا 17 هزار دلار بعد هزینه ها تحصیل رشته های  مهندسی سای 4 هزار تا است و هزینه های زندگی سالی 5 هزار تا چجوری سالی 17 هزار در میاد؟

سارا جوادی

با سلام هزینه زندگی 5 هزار دلار نیست . این رقم فقط هزینه خورد و خوراک است. البته ذکر این نکته الزامی است که 17 هزار دلار رقم بسیار خوبی برای تحصیل و زندگی در مالزی است و با 12 هزار تا هم میتوان زندگی کرد.

Parnian

سلام من دبیرستان رشته علوم انسانی هستم ایا امکان تحصیل در رشته های علوم انسانی در مالزی هست؟

سارا جوادی

باسلام بله این امکان است.

kasra

هزینه تحصیل در رشته های مهندسی در مالزی در مقطع دکترا؟

سارا جوادی

با سلام حدود 2 الی 4 هزار دلار سالیانه

Latifiabl

تحصل در مالزی

سارا جوادی

با سلام دوست عزیز گروه آتیه آفرینان در تمامی مقاطع برای کشور مالزی اقدام دارد.برای راهنمایی شما به اطلاعات بیشتری از رزومه شما مانند سن و تحصیلات نیازداریم. فرم ارزیابی گروه آتیه آفرینان را پرنمایید تا کارشناسان با بررسی شرایط شما ، اطلاعات بیشتر را در خدمتتون بذارند.

Latifiabl

تحصل در مالزی

سارا جوادی

با سلام دوست عزیز گروه آتیه آفرینان در تمامی مقاطع برای کشور مالزی اقدام دارد.برای راهنمایی شما به اطلاعات بیشتری از رزومه شما مانند سن و تحصیلات نیازداریم. فرم ارزیابی گروه آتیه آفرینان را پرنمایید تا کارشناسان با بررسی شرایط شما ، اطلاعات بیشتر را در خدمتتون بذارند.

احمد

سلام .لیسانس مهندس مکانیک دارم با معدل ۱۳ .میخوام ارشد رو مالزی برم .ایا میشه پذیرش گرفت ب راحتی یا خیر ؟و ب نظرتون ایا میشه رشتمو تغییر بدم .و ارشد ریاضی بخونم ؟؟

سارا جوادی

با سلام برخی از دانشگاه های مالزی راحت پذیرش می دهند و شما با سطح زبان انگلیسیتون می تونید این معدل را جبران کنید. درمورد تغییر رشته به ریاضی نیز ، کار نشدنی نیست اما معمولا مورد قبول واقع نمی شود.

مهیار

سلام،من دیپلم تجربی دارم(معدل:۱۸.۴۱) وچند‌ماه دیگه هم‌دیپلم زبان رو میگیرم،میخواستم بدونم هزینه تحصیل رشته فیزیوتراپی‌توی دانشگاه مالزی سالینه چجقدر میشه؟

سارا جوادی

با سلام هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در مالزی در رشته های علوم پزشکی بین 4 الی8 هزار دلار است.

خاطره شنبدی

سلام ممنون بابت اطلاعات خوبی که در اختیار همه قرار میدهید برای کسی که معدل دیپلم و پیش دانشگاهی پایین داره ولی آیلتس ۵ آکادمیک داره امیدی به گرفتن پذیرش هست ؟اگر امیدی هست چه رشته هایی رو میتونه واسه کارشناسی بخونه رشته دبیرستانم تجربی هستش

سارا جوادی

با سلام بله برای برخی رشته های علوم پایه مثل زیست و شیمی می توانید اقدام کنید البته برای سایر رشته ها مثل مدیریت هم مانعی ندارید.

لیلی

رشته معماری یا رشته طراحی داخلی در مالزی برای تحصیل مناسب است ؟ هزینه این رشته ها حدودا جقدر برآورد می شود ؟

سارا جوادی

با سلام بله مالزی دانشگاه های بسیار خوبی برای تحصیل در این رشته دارد. هزینه تحصیل بین 6 الی 8 هزار دلار در سال است.

Niyoosha

سلام.من رشته مترجمی زبان انگلیسی میخونم با معدل 18.میخواستم ببینم میتونم برا ارشد تو مالزی ادامه تحصیل بدم؟؟؟

سارا جوادی

با سلام بله رشته مترجمی زبان در بسیاری از دانشگاه های مالزی در مقطع ارشد ارائه می شود.

روزآ

سلام. من کارشناس ارشد تجارت الکترونیک از دانشگاه آزاد اسلامی دارم. می خوام برای دکتری مالزی بروم و پس انداز من ۶۰ میلیون تومان است. آیا می توانم روی این کار تمرکز کنم؟! معدل هم نزدیک به هفده

سارا جوادی

با سلام شما حتما باید برای دریافت بورسیه در مالزی اقدام کنید و درصورتی که موفق به اخذ شدید برای مهاجرت اقدام نمایید . برای دریافت بورسیه نیز نیاز به مدرک زبان و سوابق پژوهشی بین المللی دارید.

علیرضا یونسی

سلام یه جا نوشتید اجازه ی کار داره مالزی ، یه جا نوشتید اجازه کار نداریم و هزینه ها باید از ایران تامین بشه  ، آخر میشه یا خیر ؟

سارا جوادی

با سلام اجازه کار به صورت قانونی ندارید . اما می توانید کار سیاه کنید.

Soulmaz

سلام ممنون بابت اطلاعات خوبتون. من لیسانس تربیت بدنی دارم و میخوام برای گذراندن دوره زبان به مالزی برم‌ میخواستم ببینم راحته شرایط پذیرشش؟و تقریبا برای ۶ ماه چقدر پول نیاز دارم

سارا جوادی

با سلام سپاس از همراهی شما. بله میتوان اقدام کرد. بین 7 الی 10 هزار دلار هزینه خواهد داشت.

سینا

سلام . وقت بخیر. من فارغ التحصیل رشته صنایع غذایی گرایش کنترل کیفی هستم. خواستم بدونم برای من در رابطه با ویزای تحصیلی مالزی مورد مناسبی هست؟ سایر کشورها چه طور؟ مسئله هزینه برام خیلی اهمیت داره

سارا جوادی

با سلام دوست عزیز اگر قصد شما ادامه تحصیل در کشوری با طراز علمی بالا و هزینه مناسب است ، مالزی گزینه ماسبی نیست . بهتر است به کشورهایی مثل آلمان یا ایتالیا فکر کنید.

عادی

سلام ببخشید من معدل ۱۳.۵۸ رشته ادبیات انگلیسی هستم البته جون پیام نور بودم معدلم انقد کمه من بخوام دانشگاه فوق لیسانس اپلای کنم میشه با این معدل؟ 

دکتر ملانصرالدین

ملی بودی چند میشدی /:

سارا جوادی

با سلام برای برخی دانشگاه ها در برخی کشور ها شانس پذیرش دارید . مثلا دانشگاه های قبرس و یا برخی دانشگاه های ایتالیا

عامر

سلام دانشگاه مالایا مدرک زبان میخواد؟ و برای مقطع فوق لیسانس دندان پزشکی  باید مدرک لیسانس داشته باشیم یا دیپلم و پیش دانشگاهی کافیه؟

سارا جوادی

سلام دوست عزیز برای ورود به رشته دندانپزشکی در مقطع ارشد باید کارشناسی این رشته رو داشته باشید. درثانی اگر در مالزی تحصیلات دبیرستان را نگذرانده باشید نمیتوانید در این رشته تحصیل کنید.ارائه مدرک زبان هم الزامی نیست خود دانشگاه کورس های زبان ارائه می دهد.

داود نوری

متشکرم از مقاله خوبتون

سارا جوادی

با سلام سپاس از همراهی شما

سارا

با سلام ممنون از اطلاعاتی که دادید،به تومان چقدر در سال باید خرج کنیم با پول دانشگاه و خوابگاه؟

سارا جوادی

با سلام نرخ ارز روزانه تغییر میکنه و امکان تبدیل در مقالات نیست. لطفا با استعلام نرخ ارز روزانه از صرافی ها به تومان تبدیل کنید. شهریه سالیانه شما برای تحصیل به صورت میانگین 4 هزار دلار در سال است و ماهیانه حدود 500 الی 700 دلار هم هزینه زندگی دارید.

الهام حجت پور

سلام.شرط معدل برای تحصیل رشته داروسازی در مالزی چنداست؟

سارا جوادی

با سلام متاسفانه امکان تحصیل در رشته داروسازی در مالزی برای بین الملل ها وجود ندارد. بهتر است برای سایر کشور های آسیایی مثل هند و یا اروپا اقدام نمایید.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button