تحصیل در لوکزامبورگ و شرایط پذیرش و مدارک و هزینه های تحصیل در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته است. هزینه های تحصیل در لوکزامبورگ نیز بسیار مناسب است و همچنین بورسیه ها و تخفیفات مختلفی نیز برای دانشجویان در نظر گرفته شده است. به همین خاطر تحصیل در لوکزامبورگ می تواند آینده هر فردی را دگرگون کند.

شرایط تحصیل در لوکزامبورگ

درخواست مشاوره تحصیلی

همراهان عزیز، لطفا برای گرفتن مشاوره تلفنی تحصیلی، فرم درخواست زیر را تکمیل کرده و منتظر تماس ما در سریع ترین زمان ممکن باشید.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

این کشور با توجه به جمعیت ششصد هزار نفری‌اش از کشورهای ثروتمند اروپایی به حساب می‌آید. این کشور همواره یکی از با ثبات ترین شرایط سیاسی و اقتصادی را داشته است.
لوکزامبورگ با دانشگاه های با کیفیتی که دارد یکی از مناسب ترین کشور ها برای ادامه تحصیل است.
همچنین موقعیت مناسبی که این کشور به لحاظ جغرافیایی دارد باعث شده تا بسیاری از دانشجویان از طریق تحصیل در مقاطع پایین، پذیرش دانشگاه های آلمان و یا فرانسه را ساده تر کسب کنند.

تحصیل در لوکزامبورگ

مدارک ویزای تحصیلی لوکزامبورگ

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی لوکزامبورگ به شرح زیر است:

  1.  پاسپورت با اعتبار کافی
  2.  مدارک هویتی به صورت ترجه شده
  3. فرم درخواست ویزای تحصیلی به صورت ترجمه شده
  4. فرم پذیرش دانشگاه مورد نظر
  5. گواهی سلامت پزشکی
  6. گواهی عدم سوء سابقه
  7.  بیمه مسافرتی با پوشش کافی
  8.  آخرین مدارک تحصیلی

هزینه تحصیل و زندگی در لوکزامبورگ

هزینه های تحصیل در لوگزامبورگ نسبتا پایین و ارزان  بوده اما از نظر هزینه های زندگی ،در کشور لوگزامبورگ افراد دانشجو باید هزینه های سنگینی را متقبل شوند.
نکته قابل ذکر در رابطه با تحصیل در لوگزامبورگ این می باشد که مهاجرت تحصیلی به نسبت سایر راه های مهاجرت به این کشور همواره از بهترین راه های مهاجرت خواهد بود، اما از آنجایی که شما به عنوان دانشجو در این کشور باید با پرداخت هزینه های بالای زندگی دوران تحصیلی خود را بگذرانید و در مقابل با صرف هزینه های بسیار ، در یک دانشگاه نه چندان معتبر و سطح بالا مدرک تحصیلی خود را اخذ نمایید.

لذا توصیه می گردد دانشجویان علاوه بر گزینه ی تحصیل در لوگزامبورگ به سایر کشورهای پیش روی خود نیز توجه نموده و بر روی کشورها و دانشگاه هایی تمرکز نمایند که دارای ارزش و اعتبار بالایی در سطح جهان بوده و از نظر هزینه ها نیز قابل توجیه و معقول باشند.

هزینه تحصیل و زندگی در لوکزامبورگ

تحصیل در مدارس لوکزامبورگ

تحصیل در مدارس لوکزامبورگ در دوران ابتدایی از 6 سال خواهد بود. برنامه های آموزشی نیز در روزهای دوشنبه، چهارشنبه و جمعه از هشت صبح تا چهار بعد از ظهر خواهد بود.
همچنین به دانش آموزان دو ساعت برای صرف نهار در مدارس وقت داده می شود. این اجازه به کوکانی که دوس دارند تا با والدینشان غذا بخورند نیز داده شده و هیچ گونه اجباری به تنها بودن فرد وجود ندارد.
در این مقطع در روز سه شنبه و شنبه مدرسه در ظهرها تعطیل خواهد بود. پس از گذشت دوران ابتدایی که 6 سال به طول می انجامد، دانش آموزان به دوره دبیرستان وارد خواهند شد.

دوران دبیرستان در لوکزامبورگ 7 سال به طول می انجامد و این اجازه به دانش آموزان به صورت قانونی داده شده که تا سن ۱۵ سالگی در صورتی که دوست داشته باشند مدرسه را ترک کنند.

در صورتی که دانش آموزان قصد تحصیل در دوران دبیرستان لوکزامبورگ را داشته باشند باید به یکی از زبان های فرانسه. آلمانی یا لوکزامبورگی تسلط داشته باشند ولی در مقاطع ابتدایی نیازی به تسلط وجود ندارد و معمولا هر 3 زبان آلمانی، فرانسوی و لوکزامبورگی به دانش آموزان آموزش داده خواهد شد.
در دوره ابتدایی و در سال اول  خواندن و نوشتن زبان آلمانی آموزش داده خواهد شد. در سال دوم دستور زبان فرانسه و پس از آن لوکزامبورگی به آنان یاد داده خواهد شد. بنابراین در سن 8 سالگی دانش آموز به سه زبان تسلط پیدا می کند.

تحصیل در مدارس لوکزامبورگ

تحصیل کارشناسی در لوکزامبورگ

تحصیلی کارشناسی در لوکزامبورگ یکی از مقطع تحصیلی پر طرفدار در این کشور است. تحصیل کارشناسی در دانشگاه های لوکزامبورگ به طور تقریبی ۴ سال به طول می انجامد و معمولا آموزش ها نیز به زبان لوکزامبورگی ارائه می شود.
به همین علت دانشجویانی که به این زبان تسلط ندارند ابتدا باید در دوره های یک ساله این زبان شرکت کنند و پس از تسلط پیدا کردن می توانند به تحصیل در دانشگاه های لوکزامبورگ بپردازند.

برای تحصیل در مقطع کارشناسی در لوکزامبورگ نیاز است که دانشجویان مدرک دیپلم و یا پیش دانشگاهی خود را دریافت کرده باشند. همچنین تحصیل در این مقطع در دو ترم تحصیلی انجام می پذیرد و دانشجویان باید در ابتدای هر ترم شهریه خود را پرداخت کنند. تحصیل در لوگزامبورگ در مقطع کارشناسی در رشته های فنی و مهندسی و رشته های انسانی و علوم پایه امکانپذیر خواهد بود.
در این مقطع دانشجویان حدود ۱۰ ساعت در هفته اجازه کار پاره وقت دانشجویی را خواهند داشت ، این افراد سالیانه حدود ۸ تا ۱۰ هزار یورو بابت تحصیل در لوکزامبورگ باید هزینه پرداخت نمایند.

تحصیل کارشناسی ارشد در لوکزامبورگ

تحصیل کارشناسی ارشد در لوکزامبورگ نیز 2 سال به طول می انجامد و برای ورود و تحصیل در این مقطع نیز نیاز به داشتن مدرک کارشناسی است.
تحصیلی در این مقطع تحصیلی به دو زبان لوکزامبورگی و انگلیسی امکان پذیر است به همین جهت افرادی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی در لوکزامبورگ را دارند باید مدرکی معادل آیلتس ۶ را ارائه کنند. در این مقطع نیز افراد دانشجو حدود ۲۰ ساعت در هفته اجازه کار پاره وقت دانشجویی را خواهند داشت .

تحصیل کارشناسی ارشد در لوکزامبورگ

تحصیل دکتری در لوکزامبورگ

تحصیل دکتری در لوکزامبورگ نیز به طور تقریبی ۳ سال به طول می انجامد وبرای ورود به آن نیز، نیاز است که دانشجو مدرک کارشناسی ارشد خود را دریافت کرده باشد. در این مقطع تحصیلی نیاز است که دانشجو مدرک زبان انگلیسی آیلتس ۶.۵ را داشته باشد و همچنین داشتن استاد راهنما یکی دیگر از شروط ورود به دانشگاه های این کشور است.

در این مقطع دانشجویا باید در ابتدا پایان نامه ای را ارائه کنند و در صورتی که بتوانند به درستی از پایان نامه خود دفاع کنند می توانود مدرک تحصیلی خود را دریافت کنند. افراد در این مقطع حدود ۳۰ ساعت در هفته اجازه ی کار پاره وقت دانشجویی را خواهند داشت.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لوکزامبورگ

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لوکزامبورگ به طور کلی 5 تا 6 سال به طول می انجامد و دانشجویان باید به طور کلی برای این دوره تحصیلی مبلغی در حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار یورو را به دانشگاه خود بابت این دوره تحصیلی بپردازند.

دانشجویان برای ورود و تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لوکزامبورگ نیاز  داشتن مدرک دیپلم و یا پیش دانشگاهی هستند و همچنین داشتن مدک آیلتس ۶.۵ نیز از دیگر شروط ورود به این رشته های تحصیلی است. تحصیل پزشکی در لوکزامبورگ شامل تحصیلات دانشگاهی و همچنین دوره کارآموزی می شود. در دوره کار  دانشجو آمادگی لازم برای ورود به بازار کار را کسب می کند.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لوکزامبورگ

موارد عمومی اخذ پذیرش از دانشگاه های لوکزامبورگ

موارد مورد نیاز برای درخواست ممکن است بسته به کشور مبدا دانشجو متفاوت باشد.

موارد مورد نیاز برای ارسال درخواست دانشجویان کشورهای عضو اتحادیه اروپا:

  • پر کردن فرم درخواست آنلاین.
  • فارغ التحصیلی از دبیرستان و اخذ دیپلم به رسمیت شناخته شده توسط دولت لوکزامبورگ.
  • در برخی موارد برای پذیرش ممکن است نیاز به معاینه پزشکی باشد.

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های لوکزامبورگ بستگی به دانشگاه انتخابی شما در این کشور دارد. معمولا اخذ پذیرش در دانشگاه های خصوصی راحت تر از دانشگاه های دولتی است، اما حتما دقت فرمایید دانشگاه انتخابی مورد تایید وزارت علوم باشد. شهریه دانشگاه های خصوصی لوکزامبورگ معمولا بالا می باشد.

تحصیل رایگان در لوکزامبورگ

در خصوص تحصیل رایگان در لوکزامبورگ نیز باید عرض کنیم که تحصیل رایگان در این کشور وجود ندارد و دانشجویان باید به صورت سالانه شهریه پرداخت کنند ولی دانشجویانی که شرایط مناسب داشته باشند می توانند از بورسیه های تحصیلی و همچنین کار دانشجویی استفاده کنند.

تمامی دانشجویان در مقاطع تحصیلی کارشناسی ، کارشناسی ارشد و همچنین دکتری می توانند به ترتیب ۱۰ ساعت ، ۲۰ ساعت و همچنین ۳۰ ساعت در هفته را به کار دانشجویی مشغول شوند این کار میتواند بخشی از هزینه های تحصیلی دانشجو را شامل شود

بورسیه های تحصیلی لوکزامبورگ

بورسیه های تحصیلی متفاوتی در لوکزامبورگ در مقاطع مختلف ارائه می شود که برای اخذ این بورسیه ها فرد متقاضی دارای رزومه قوی تحصیلی ، ریز نمرات ، مقالات و کارهای تحقیقاتی باشد. بورسیه های ارائه شده توسط دولت لوکزامبورگ از طریق CEDIES اعطا می گردد این بورسیه های تحصیلی لوکزامبورگ به افرادی که شرایط زیر را داشته باشند تعلق می گیرد:

افرادی که اتباع کشورهای دیگر هستن باید حداقل ۵ سال سابقه حضور در این کشور را داشته باشند. این موضوع شامل دانش آموزانی که از مقطع دبیرستان در این کشور بوده اند نمی شود . کمک مالی که دولت به فرد می کند در هر سال حدود ۱۳۰۰۰ یورو به فرد متقاضی تعلق می گیرد . که علاوه بر این مبلغ هزینه های ثبت نام که حداکثر ۳۷۰۰ یورو می باشد در این کمک هزینه گنجانده شده است.

بورسیه های تحصیلی لوکزامبورگ

اقامت پس از تحصیل در لوکزامبورگ

اقامت پس از تحصیل در لوکزامبورگ نیز مشابه دیگر کشور های ارپایی است، در این کشور تمامی دانشجویانی که بتوانند پس از فارغ التحصیل شدنشان در این کشور کاری را پیدا کنند می توانند با تبدیل ویزای تحصیلی لوکزامبورگ به ویزای کار لوکزامبورگ به اقامت لوکزامبورگ دست پیدا کنند. البته راه دیگری نیز برای دست یابی به اقامت دائم لوکزامبورگ وجود دارد و آن از طریق سرمایه گذاری در این کشور است دانشجویانی که شرایط مالی مناسبی دارند می توانند با سرمایه گذاری در این کشور پس از گذشت ۵ سال به اقامت بلند مدت لوکزامبورگ دست پیدا کنند.

مزایای تحصیل در لوکزامبورگ

تحصیل در لوکزامبورگ دارای مزایای فراوانی است و در این قسمت به برخی از مهم ترین مزایای تحصیل در لوکزامبورگ اشاره می کنیم :

  1.  تحصیل در دانشگاه های با کیفیت و با امکانات بالا
  2. امکان تحصیل به سه زبان فرانسوی ، لوکزامبورگی و انگلیسی
  3. با دریافت ویزای تحصیلی لوکزامبورگ می‌توان به‌ راحتی به سایر کشورهای اروپایی نیز سفر کرد
  4. ویزای تحصیلی ۷ ساله که امکان دریافت اقامت از طریق تحصیل را فراهم میکند
  5. هزینه تحصیل در لوکزامبورگ بسیار کم می باشد.
  6. اجازه کار نیمه وقت در کشور لوکزامبورگ
  7. عدم آزمون ورودی در اغلب رشته ها
  8. تجربه زندگی در یکی از لوکس ترین کشور های دنیا
مزایای تحصیل در لوکزامبورگ

سخن پایانی

در بحث حقوق مهاجرت و مهاجرت تحصیلی برای افراد متقاضی نکته ای که همیشه مورد توجه و سوال قرار میگیرد، شرایط و امکان بردن همراه در همان ابتدای امر است اما اخذ ویزای همراه همزمان با فرد متقاضی امکان پذیر نمیباشد، همچنین شما اگر پس از اتمام تحصیل بتوانید کار تمام وقت پیدا کنید میتوانید جهت اخذ اقامت دائم لوکزامبورگ اقدام نمایید.
جهت کسب اطلاعات بیشتر یا داشتن هر گونه سوال در زمینه ویزای تحصیلی لوکزامبورگ و تحصیل در لوکزامبورگ می توانید با ما در ارتباط باشید.

سوالات متداول

هزینه تحصیل کارشناسی در لوکزامبورگ چقدر است؟

هزینه تحصیل کارشناسی در لوکزامبورگ حدود 8 تا 10 هزار یورو می باشد.

امکان تحصیل در لوکزامبورگ در چه مقاطعی وجود دارد؟

افرادی که خواهان تحصیل در کشور لوگزامبورگ باشند می توانند در سه مقطع لیسانس ، فوق لیسانس و دکترا پذیرش گرفته و وارد دانشگاه های لوگزامبورگ شوند.

در چه رشته هایی می توان در لوکزامبورگ تحصیل کرد؟

تحصیل در اکثریت رشته ها به ویژه در رشته های علوم پایه ، رشته های فنی مهندسی و رشته های انسانی امکان پذیر خواهد بود.

3.5/5 - (2 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل در رشته پرستاری لوکزامبورگ تحصیل در رشته پرستاری لوکزامبورگ

کشور لوکزامبورگ به دلیل وسعت کم ، تنها دارای یک دانشگاه است که آن هم دانشگاه لوکزامبورگ نام...

بازار کار رشته زبان در لوکزامبورگ بازار کار رشته زبان در لوکزامبورگ

کشور لوکزامبورگ ، یکی از کوچکترین کشورهای قاره اروپاست که پایتخت این کشور ، شهر لوکزامبورگ...

بازار کار مهندسی برق در لوکزامبورگ بازار کار مهندسی برق در لوکزامبورگ

کشور لوکزامبورگ ، یکی از کوچکترین کشورهای قاره اروپاست که پایتخت این کشور ، شهر لوکزامبورگ...

نظرات کاربران
امیر

سلام، در دانشگاه لوکزامبورگ در مقطع دکتری، اگر بورسیه بشم، آیا همچنان برای دریافت ویزا و ورود به کشور نیاز به ارایه گواهی تمکن مالی هست؟ پیشاپیش سپاسگزارم.

آتیه آفرینان

با سلام. برای ورود به هر کشوری با هر روشی نیاز به تمکن مالی هست (هر کشور نسبت به روش ورود متقاضی هزینه تمکن مالی متفاوته)

ترنم

با سلام امکان پذیرش با ایلتس 6 هم هست؟

آتیه آفرینان

با سلام. بله بستگی به رشتتون داره

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button