تحصیل در رشته پرستاری چک

کشور جمهوری چک یک مقصد عالی جهت متقاضیان تحصیل در رشته پرستاری چک است که دارای متقاضیان زیادی است . با وجود بیشتر از 43000 دانشجوی خارجی که در حال حاضر در موسسه های آموزشی و دانشگاه ها ثبت نام کردند، دلایل متعددی جهت انتخاب کشور جمهوری چک به عنوان یک مقصد تحصیلی وجود دارد . با تحصیل در کشور جمهوری چک ، نه تنها می توان در قلب اروپا سکونت داشت بلکه در مرکز آموزش و تحقیقات باکیفیت نیز می توان وارد شد . دانشگاه های کشور چک شهرت زیادی دارند و گزینه های مطالعاتی انعطاف پذیر با تخصص های جالب ارائه می کنند . شهریه و هزینه های زندگی مقرون به صرفه می باشد و بورسیه های تحصیلی جهت دانشجویان شایسته در دسترس خواهد بود .

تحصیل در رشته پرستاری چک – شرایط دریافت ویزای دانشجویی کشور چک

لازم است دانشجویان کشورهای خارج از اتحادیه اروپا از طریق سفارتخانه یا کنسولگری محلی چک درخواست ویزای دانشجویی داده باشند .  با وجود اینکه این روش ساده است اما نیازمند انجام بعضی از مستندات می باشد که ممکن است تا 60 روز زمان ببرد . اقامت تا 90 روز در کشور جمهوری چک نیازمند ویزای کوتاه است و ویزای طولانی مدت طی مدت اقامت بیشتر از 90 روز لازم می باشد . کسانی که قصد دارند طی بیشتر از 1 سال در جمهوری چک بمانند لازم است جهت اهداف تحصیلی برای اجازه اقامت طولانی مدت اقدام نمایند . کشور جمهوری چک از دانشجویان بین المللی که تمامی شرایط ورود و ترخیص امنیتی را برآورده خواهند کرد استقبال می کند و ویزای دانشجویی به آسانی با استفاده از روش تعیین شده دریافت خواهد شد .

اگر تمایل به داشتن اطلاعاتی در زمینه تحصیل در کشور برزیل دارید می توانید مقاله ” تحصیل در چک ” را مطالعه نمایید.

تحصیل در رشته پرستاری چک

تحصیل در رشته پرستاری چک

تحصیل در رشته پرستاری چک – مدارک لازم جهت دریافت ویزای تحصیلی چک

  • تهیه و تکمیل فرم درخواست ویزای کشور چک توسط شخص متقاضی دریافت ویزای تحصیلی کشور چک
  • ارائه پاسپورت معتبر شخص متقاضی تحصیل در کشور چک و عکس گذرنامه ای جدید از فرد متقاضی دریافت ویزای تحصیلی چک
  • اثبات بودجه کافی جهت تأمین شهریه و هزینه های زندگی در کشور جمهوری چک
  • پیشنهاد قبولی از موسسه آموزشی کشور جمهوری چک
  • آدرس محل سکونت در کشور چک در طول اقامت ( منزل مسکونی یا خوابگاه )
  • اثبات بیمه درمانی جهت مدت اقامت شخص متقاضی دریافت ویزای تحصیلی چک
  • ارائه عدم سوء سابقه کیفری شخص متقاضی تحصیل در جمهوری چک

تحصیل در رشته پرستاری چک – دوره های پرستاری در کشور جمهوری چک

تحصیل در رشته پرستاری چک در دانشگاه های معتبر این کشور همانند دانشگاه (Bohemia South (USB در Ceske Budejovice، تدریس می گردد که رتبه این دانشگاه 801 می باشد . در این دانشگاه طول دوره پرستاری 3 سال می باشد و بعد از به پایان رساندن آن فارغ التحصیلان کار در حرفه پرستاری صلاحیت خواهند داشت . تدریس در دوره پرستاری در این دانشگاه به زبان انگلیسی ارائه می گردد . دلیل اصلی اجرای این نوع برنامه پرستاری از دانشگاه (South Bohemia (USB در Ceske Budejovice تمایل به ایجاد یک برنامه آموزشی سازگار با کشورهای عضو اتحادیه اروپا می باشد که این امر به اجرای مفهوم جدید مراقبت های پرستاری ، جهت گیری در مراقبت های فردی فعال در عمل بیمارستان ، در مراقبت های اولیه به روش زندگی سالم جامعه و پیشگیری از بیماری کمک می کند .

دانشجویان با محتوای برنامه های درسی تنظیم شده با تمام دانش و مهارت های لازم ، جهت ارائه حرفه یک پرستار عمومی که مسئولیت مراقبت های عمومی را عهده دار است ، آشنا خواهند شد . دانش و مهارت هایی که جهت دانشجویان هنگام مطالعه به دست می آید ، بر اساس معیارهای صلاحیت اساسی می باشد که در اسناد کمیسیون اروپا تعریف شده که این مهارت ها شامل مراقبت از کودکان ، جوانان ، بزرگسالان و سالمندان دارای اختلالات بهداشتی حاد ، مزمن و مشکلات جسمی و روانی و رسیدگی به بیماران بستری و سرپایی خواهد بود . زمان لازم جهت آماده سازی حرفه ای 3 سال و تعداد ساعات آماده سازی 4600 خواهد بود که از این تعداد 2300 ساعت بخش عملی می شود . در ترم های فردی بلوک های نظری و عملی می توانند متغیر باشند . محتوای بخش نظری در خصوص سلامتی ، افراد سالم و ارتباط آن با محیط های اجتماعی می باشد .

شما می توانید برای مهاجرت به چک مقاله ای تحت عنوان ” مهاجرت به چک ” را مطالعه فرمایید .

تحصیل در رشته پرستاری چک – مباحث درسی رشته پرستاری در کشور جمهوری چک

مباحث موجود در برنامه درسی به 3 گروه اجباری ، اجباری دانشکده و انتخابی تقسیم شده اند . دانش آموزان می توانند لیستی از واحدهای دوره اجباری دانشکده را بر اساس علایق و تمرکز خود برگزینند ، اما در نهایت لازم است در طول مدت 3 ساله واحدهای درسی را به اتمام برسانند . در طول دوره تحصیل 3 ساله ، لازم است دانشجویان 180 ECTS دریافت نمایند  که 144 ECTS از این تعداد واحد دروس اجباری ، 18 ECTS واحد دوره اجباری دانشکده و 18 ECTS واحد دوره انتخابی حواهد بود .

دانشجو بعد از گذراندن تمامی تعهداتی که در برنامه مطالعات درسی ارائه شده ، یعنی تکمیل موفقیت آمیز تمامی موضوعات و به اتمام رساندن واحدهای تعیین شده ECTS، می تواند به امتحان نهایی ایالتی وارد شود و از پایان نامه لیسانس خود دفاع نماید . بعد از موفقیت در امتحان نهایی دولتی ، در طول مراسم فارغ التحصیلی به دانشجویان مدرک ارائه می شود . همچنین جهت اخذ اطلاعات کافی و مستقل از دوره های تحصیلی ، با هدف بهبود شفافیت بین المللی و ضمانت اعتبار علمی و حرفه ای و تایید مدارک تحصیلی ، دوره ای دانشگاهی به دانشجویان اضافه خواهد شد که به مدرک آن فرد ، اضافه می شود .

تحصیل در رشته پرستاری چک – معرفی دانشگاه های پرستاری مورد تایید وزارت بهداشت ایران در کشور جمهوری چک

  • تحصیل پرستاری در دانشگاه پالاکی کشور جمهوری چک

قدیمی ترین دانشگاه در شهر موراویا و دومین دانشگاه قدیمی در کشور جمهوری چک شناخته شده که جهت تحصیل در رشته پرستاری چک معرفی می شود . این دانشگاه در سال ۱۵۷۳ به عنوان یک دانشگاه دولتی در شهر اولوموتس برای تحصیل در کشور جمهوری چک تاسیس شده است . در ابتدا تنها رشته الهیات در این دانشگاه تدریس و ارائه شد سپس در رشته های فلسفه ، حقوق و پزشکی فعالیت خود را شروع کرده است . این دانشگاه دارای دانشکده های هنر ، آموزش ، علوم بهداشت ، پزشکی ، فرهنگ فیزیکی ، علوم و الهیات است . رشته های فیزیوتراپی ، پرستاری ، مامایی و رادیولوژی در دانشکده علوم بهداشتی این دانشگاه ارائه می گردد .

  • تحصیل پرستاری در دانشگاه کارلف کشور جمهوری چک

دانشگاه کارلف کشور جمهوری چک یکی از بزرگترین دانشگاه ها در کشور جمهوری چک می باشد که در سال ۱۳۸۴ در شهر پراگ تاسیس شده است و اولین دانشگاه در اروپای مرکزی می باشد . این دانشگاه از جمله قدیمی ترین دانشگاه های اروپا است . دانشگاه کارلف کشور چک دارای ۱۷ دانشکده همانند دانشکده الهیات کاتولیک ، حقوق ، پزشکی ، هنر ، علوم ، ریاضیات و فیزیک ، آموزش ، علوم اجتماعی ، آموزش فیزیکی و تربیت بدنی ، علوم انسانی و غیره است . دانشکده پزشکی این دانشگاه شامل رشته های دندانپزشکی ، پرستاری ، پزشکی ، مامایی و غیره است .

  • تحصیل پرستاری در دانشگاه ماساریک کشور جمهوری چک

دومین دانشگاه بزرگ در کشور جمهوری چک دانشگاه ماساریک است که در سال ۱۹۱۹ در شهر برنو و به عنوان دومین دانشگاه جمهوری چک تاسیس شده است . این دانشگاه هم اکنون شامل نه دانشکده و بیش از ۳۵۰۰۰ دانشجو است . این دانشگاه دارای دانشکده های علوم ، پزشکی ، حقوق ، هنر ، اقتصاد ، بررسی های اجتماعی و تربیت بدنی است . دانشکده پزشکی دانشگاه ماساریک دارای دپارتمان پرستاری برای تحصیل رشته پرستاری در چک است .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اقامت و تابعیت چک مقاله ” اقامت در چک ” را مطالعه بفرمایید .

تحصیل در رشته پرستاری چک – کار بعد از تحصیل در رشته پرستاری در چک

اقامت بعد از تحصیل در کشور چک ، با به کار رسیدن دانشجو در این کشور امکان پذیر خواهد شد . آموزش فارغ التحصیلان در خصوص ارائه خدمات مراقبت های بهداشتی برای پیشگیری و مراقبت های اولیه و ثانویه ، ارائه مراقبت های پرستاری در بیماری ، توانبخشی پس از درمان انجام خواهد شد . فارغ التحصیلان رشته پرستاری در چک می توانند برای ارائه مراقبت های پرستاری جهت افراد ، خانواده ها ، گروه ها و جوامع در کشورهای مختلف بهداشتی و درمانی فعالیت کنند .

موضوعات روانشناختی و موضوعات مرتبط با اخلاق یا خدمات بهداشت عمومی ، محل قرارگیری پرستاری بالینی از طریق مربیانی که فارغ التحصیل دوره مربی معتبر می باشند به صورت کامل ارائه می گردد . فارغ التحصیلان می توانند از صلاحیت لازم جهت شاغل شدن در مراکز درمانی سرپایی و بستری بهره مند شوند و همچنین واجد شرایط نظری و عملی جهت مدیریت تیم پرستاری ، تمرین خصوصی یا مدیریت آژانس های پرستاری می باشند .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
تحصیل در رشته پرستاری چین تحصیل در رشته پرستاری چین

تحصیل در رشته پرستاری چین جهت متقاضیان خارجی و بین المللی امکان پذیر است که دارای شرایط و ق...

تحصیل در رشته پرستاری مالتا تحصیل در رشته پرستاری مالتا

معمولا اکثر دانشجویان ایرانی برای تحصیل پرستاری متقاضی تحصیل در رشته پرستاری مالتا می باش...

تحصیل پرستاری در ارمنستان تحصیل پرستاری در ارمنستان

کشور ارمنستان کشوری است که بیشترین دانشگاه ها و مراکز آموزش های عالی را دارد و بهترین انتخا...

نظرات کاربران
Call Now Button