بیشتر دانشجویان ایرانی جهت تحصیل پرستاری متقاضی تحصیل در رشته پرستاری مکزیک هستند . اولین اقدام دانشجویان متقاضی ، دریافت مدرک تحصیلی در رشته پرستاری می باشد . اخذ مدرک پرستاری در کشور مکزیک بر اساس نوع رشته انتخابی پرستاری طی ۴ الی ۵ سال زمان می برد .همچنین لازم به ذکر است از روش های مختلفی می توان این زمان را کاهش داد که از جمله آنها مشارکت در برنامه تحصیلی خارج از کشور است که بر آموزش و فراگیری پرستاری متمرکز می باشد .

بیشتر متقاضیان برای مهاجرت به مکزیک معمولا به روش مهاجرت از طریق کارشناسی پرستاری اقدام می نمایند . بعد از دریافت اقامت تحصیلی و کار کارشناسی پرستاری و دریافت پذیرش کارشناسی پرستاری از دانشگاه های کلمبیا برای دریافت تابعیت یا شهروندی اقدام خواهند کرد ، همچنین لازم به ذکر است این روش یکی از روش های مهاجرت از طریق کارشناسی پرستاری است روش های دیگر همانند ویزای کار کارشناسی پرستاری و دریافت اقامت سرمایه گذاری با کارشناسی پرستاری نیز امکان پذیر است .

تحصیل در رشته پرستاری مکزیک

بورسیه های تحصیلی کشور مکزیک

بورسیه تحصیلی در مکزیک جهت تحقیقات تخصصی ، درجه کارشناسی ارشد یا دکترا ، انجام تحصیلات تکمیلی یا دکترا ، یا درگیر شدن در یک دوره لیسانس یا دوره لیسانس مهندسی امکان پذیر است و کمک هزینه های  تحصیلی به کلیه رشته ها غیر از مدیریت کسب و کار ، جراحی پلاستیک ، حسابداری ، تبلیغات ، دندان پزشکی ، دندان شناسی و تبلیغات اختصاص داده می شود .


دوره ها و شرایط ورود پرستاری در مکزیک

مدرک کارشناسی پرستاری به عنوان یک مدرک پیشرفته لحاظ می شود، زیرا با در دست داشتن این مدرک متقاضی به عنوان یک پرستار با صلاحیت شناخته می شود . متقاضی با هسته های اصلی پرستاری ، به دست آوردن مهارت های ضروری در رشته پرستاری ، روش رفتار بالینی ، درمان و رفتار با بیماران و مدیریت داروها آشنا کی شود . همچنین شخص متقاضی قادر به اجرای یافته های خود در بیمارستان ها است .

شهریه دانشگاه های ارائه کننده رشته پرستاری و هزینه و شهریه تحصیل رشته از کشوری به کشور دیگر و بسته به نوع دانشگاه (خصوصی یا دولتی) متغیر می باشد . درآمد رشته پرستاری در خارج از کشور نیز متفاوت می باشد  و بستگی به کشوری که در آن شاغل می شوید دارد .

ساختار دوره ها برای دریافت مدرک کارشناسی پرستاری متغیر است که بستگی به مدرسه پرستاری در حال تحصیل شخص متقاضی دارد . دریافت مدرک کارشناسی پرستاری سه تا چهار سال زمان می برد و وش های تایید صلاحیت پرستار متفاوت است . همچنین لازم به ذکر است برای دریافت مجوز پرستاری ، متقاضیان نیازمند دریافت مجوز از شورای صدور پروانه ( NCLEX ) هستند . در صورتی که بعضی از دانشجویان گرایش پرستاری در آمریکا ترجیح می دهند که جهت اخذ تخصص حرفه ای تر در گرایش داروسازی یا مدیریت پرستاری نسبت به دریافت مدرک کارشناسی پرستاری اقدام کنند .

محل استخدام پرستاران در مکزیک

رشته پرستاری یا شغل پرستاری در بیشتر مراکز درمانی دولتی و خصوصی و غیره به صورت شیفت در گردش (صبح، عصر و شب) یا شیفت ثابت است . شرایط محیط کاری وابسته به نوع مسئولیت پرستار در بخش های بیمارستانی و مراکز درمانی است و این شرایط در هر بخشی ( اورژانس ، اطفال، داخلی و جراحی ، ICU ، CCU ، اتاق عمل ) با بخش دیگر متفاوت است .

  • استخدام پرستاران در بیمارستان های کشور مکزیک
  • استخدام پرستار در کلینیک های مکزیک
  • استخدام پرستار در پاراکلینیک‌ های دولتی و خصوصی در کشور مکزیک
  • استخدام پرستار به عنوان استاد در دانشگاه های کشور مکزیک

پرستار می‌ تواند طبق سطح تحصیلات (کارشناسی، کارشناسی ارشد) و سابقه کار در پست های پرستار شیفت ، سر پرستار ، سوپروایزر بالینی ، سوپروایزر کنترل عفونت ، سوپروایزر آموزشی و ریاست پرستاری بیمارستان کار کند .

هزینه تحصیل در مکزیک

از جمله نکات مهم جهت اقامت و  تحصیل در کشور مکزیک ، هزینه های زندگی و هزینه های تحصیل در مکزیک است . در کشور مکزیک بسته به نوع رشته و موسسه های آموزش عالی هزینه تحصیل متفاوت است که وابسته به دوره و مقطع تحصیلی شخص متقاضی تحصیل در مکزیک است . در یک سال متوسط هزینه تحصیل در دانشگاه های کشور مکزیک حدود ۵۰۰۰۰ دلار است . هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی مکزیک حدود ۳۷۸ دلار تا ۸۱۸ دلار برای یکسال است هزینه های تحصیل این دانشگاه ها  نسبت به  دانشگاه های خصوصی مقرون به صرفه تر است . همچنین در دانشگاه های خصوصی در کشور مکزیک هزینه تحصیل چیزی حدود ۱٫۶۳۶دلار تا ۱۶٫۴۰۰ در سال است .

لازم به ذکر است هزینه های مذکور در دانشگاه های مکزیک تنها مربوط به شهریه دانشگاه است و شامل هزینه های جانبی همانند هزینه های خرید کتب و جزوات کمک درسی و هزینه های لوازم کارآموزی نمی گردد . هزینه های جانبی دانشجو با توجه به رشته تحصیلی و سطح علمی دانشگاه و شهر مقصد دانشگاه حدود ۷۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار در سال متغیر است .

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
تحصیل دندانپزشکی در مکزیک تحصیل دندانپزشکی در مکزیک

کشور مکزیک در دانشگاه های خود رشته های متفاوتی را از جمله رشته دندانپزشکی ارائه می دهد. در ...

تحصیل در مکزیک تحصیل در مکزیک

تحصیل در مکزیک دارای متقاضیان زیادی است. این کشور دارای آب و هوای مرطوب و مساعد است، لذا ...

مهاجرت به مکزیک از طریق سرمایه گذاری مهاجرت به مکزیک از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت به مکزیک از طریق سرمایه گذاری یکی از روش های اقدام برای اخذ اقامت کشور مکزیک است.از م...

نظرات کاربران
Call Now Button