تحصیل در رشته پرستاری فنلاند با لحاظ کردن شرایط و سیستم آموزشی فنلاند دانشجویان و متقاضیان خارجی بسیار مناسب است.
تحصیل در کشور فنلاند با اخذ پذیرش از از دانشگاه ها و مراکز تحصیلی معتبر فنلاند امکان پذیر است. متقاضیان تحصیل پرستاری در کشور فنلاند باید در زمان معین شده برای اخذ پذیرش از دانشگاه و یا مرکز تحصیلی مورد نظر خود در کشور فنلاند اقدام نمایند.

شرایط تحصیل پرستاری در فنلاند

تحصیل پرستاری در کشور فنلاند شرایط خاصی دارد و کلیه متقاضیانی که قصد تحصیل پرستاری در دانشگاه های فنلاند را دارند باید از این شرایط به صورت کامل مطلع شوند.
در کشور فنلاند دانشگاه های بسیار خوبی است که رشته پرستاری را با مدرن ترین روش های آموزشی به دانشجویان می آموزند. دانشجویان بین المللی می توانند با شرکت در برنامه های آموزشی پرستاری در دانشگاه های معتبر کشور فنلاند پرستاران حرفه ای شوند.

ارائه مدرک زبان انگلیسی برای تحصیل پرستاری در فنلاند ضروری است. دانشجویان متقاضی جهت شرکت در برنامه های تحصیل پرستاری در دانشگاه های فنلاند باید مدرک زبان آیلتس با نمره حداقل 6.5 ارائه کنند.
در غیر این صورت، لازم است دانشجویان بین المللی پیش از شروع دوره های تحصیلی خود در دوره آموزش زبان شرکت نمایند تا مجوز تحصیل پرستاری به زبان انگلیسی در دانشگاه های کشور فنلاند را دریافت کنند.

از جمله اصلی ترین شرط های تحصیل پرستاری در کشور فنلاند تکمیل دوره تحصیلی متوسطه و ارائه مدارک دیپلم و پیش دانشگاهی است.
لازم است دانشجویان این دوره را با کسب نمرات بالا تکمیل کنند و در زمینه های علوم و ریاضیات سطح دانش و علمی بالایی داشته باشند.

درآمد پرستاری در کشور فنلاند

در کشور فنلاند کار پرستاری جایگاه مناسبی دارد و پرستاران در این کشور به صورت متوسط ماهیانه حدود 3984€ (یورو) دریافت می نمایند.

بالاترین سطح درآمدی پرستاران در کشور فنلاند معادل 5641€ (یورو) و پایین ترین سطح درآمدی پرستاران برابر 2908€ (یورو) است. روند درصدی افزایش درآمدها در کشور فنلاند تا سال 2023 حدود 4+% است.

تحصیل در دانشگاه های پرستاری در کشور فنلاند

دانشگاه های کشور فنلاند در سطح جهان معتبر هستند. دانشجویانی که قصد تحصیل در دانشگاه های فنلاند را دارند باید از هزینه ها و شرایط ورود به دانشگاه های کشور فنلاند مطلع شوند. از بهترین دانشگاه های کشور فنلاند عبارت است از :

  • Tampere University of Applied Sciences
  • CENTRIA UNIVERSITY OF APPLIED SCIENCES
  • JAMK UNIVERSITY OF APPLIED SCIENCES
  • SAVONIA UNIVERSITY OF APPLIED SCIENCES

دروس ارائه شده د دانشگاه های پرستاری فنلاند

پرستاران بخش مهمی از مراقبت های بهداشتی در بیمارستان ها و مراکز درمانی ، شامل خصوصی یا دولتی می باشند. بدون پرستار، کیفیت فعالیت سیستم های بهداشتی و درمانی به صورت قابل توجهی کیفیت خود را از دست می دهد. پرستاران در تلاش هستند تا سلامتی و کیفیت زندگی افراد، خانواده ها و جوامع را حفظ و کنند.
برای کسب اطمینان از برآورده کردن نیاز های بیماران و افراد در کنار پزشکان و متخصصان کار می کنند و مراقبت های متعددی پیش از عمل، هنگام عمل و پس از عمل انجام می دهند. محتوای درسی دوره تحصیل متقاضیان در رشته پرستاری به دوره تحصیلی و برنامه تحصیلی آن ها وابسته است.

متقاضیان تحصیل پرستاری فنلاند هنگام انتخاب نوع برنامه تحصیل پرستاری خود حق انتخاب دارند. متقاضیان با انتخاب هر دوره تحصیلی می توانند سطح دانش بنیادی پرستاری خود را بالا ببرند و از فرصت های پیشرفت در مهارت های پرستاری به بهترین شکل ممکن استفاد کنند.

برنامه تحصیلی رشته پرستاری در دانشگاه های کشور فنلاند شامل آموزش ها تئوری و عملی با کیفیت و سطح بالاست و دانشجویان می توانند با تکمیل دوره های تحصیل رشته پرستاری در دانشگاه های این کشور به راحتی در کلیه بیمارستان ها و درمانگاه ها کار کنند.
دوره تحصیلی دانشجویان از سمینارها، سخنرانی ها، فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی و همچنین کارآموزی است و سبب افزایش مهارت های بالینی دانشجویانی که در این رشته مشغول به تحصیل هستند خواهد شد.

بازه زمانی و مطالعات پرستاری در دانشگاه های کشور فنلاند

پس از انتخاب برنامه و دوره تحصیلی، دانشجویان می توانند انتخاب کنند که در چه زمینه ای از رشته پرستاری قصد دارند تحصیل کنند. از اصلی ترین تخصص ها در رشته پرستاری عبارت است از:

  • تخصص در مراقبت های متمرکز
  • تخصص در بهداشت حرفه ای
  • تخصص در شرایط بهداشتی مزمن
  • تخصص در مراقبت های اورژانسی
  • تخصص در سلامت حاد روان

هنگام حضور در آموزش های عملی، دانشجویان می توانند به عنوان یک پرستار کار کنند و مهارت های خود را در این زمینه تقویت کنند و تجربه به دست آورند.
متقاضیان می توانند انتخاب کنند که علاقه آن ها در کدام بخش از امور پرستاری است. دانشجویان می توانند در سه دوره اصلی Bachelor، Master و PhD تحصیل کنند.
اولین دوره تحصیل پرستاری حداقل سه سال زمان می برد و متقاضیان با اخذ مدرک این دوره می توانند در دوره کارشناسی ارشد تحصیل کنند.

دومین دوره تحصیلی و یا دوره کارشناسی ارشد حداقل دو سال زمان می برد و متقاضیان جهت اخذ مدرک دکترا باید از سه الی چهار سال تحصیل کنند.
معمولا تحصیل پرستاری در یکی از چهار زمینه اصلی پرستاری امکان پذیر است که این چهار زمینه اصلی پرستاری بزرگسالان، پرستاری کودکان، پرستاری از معلولیت یادگیری و همچنین پرستاری از سلامت روان هستند.

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
مهاجرت کاری به فنلاند مهاجرت کاری به فنلاند

مهاجرت کاری به فنلاند یکی از راه های ورود به کشور فنلاند و اخذ اقامت این کشور است. همانطور ک...

کار در فنلاند کار در فنلاند

کار در فنلاند همواره مورد توجه بوده است و متقاضیان زیادی نیز از طریق کار قصد مهاجرت به این ک...

مهاجرت به فنلاند مهاجرت به فنلاند

مهاجرت به فنلاند و روش های اقامت در فنلاند در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. میزان تقاضا ...

نظرات کاربران
فروغ

با سلام. برای تحصیل  پرستاری فنلاند مقطع کارشناسی محدودیت سنی وجود داره؟ 32 سال میتونه اقدام کنه؟ 

سارا جوادی

با سلام دانشگاه محدودیتی ندارد. سفارت حساس است . برای مجارستان اقدام نمایید.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button