تحصیل در رشته پرستاری صربستان

کشور صربستان امروزه به عنوان یکی از کشورهای برتر در خصوص تحصیل در اروپا برگزیده شده است ، با تاسیس دانشگاه ها و مراکز معتبر امکان تحصیل جهت دانشجویان داخلی و خارجی را به خوبی فراهم می کند . تحصیل در مقطع لیسانس کشور صربستان ۴ سال زمان می برد و جهت بعضی از رشته ها نیز شرایط خاصی برای تحصیل و پذیرش امکان پذیر است که البته باید این موارد را از دانشگاه مربوطه جویا شوید . جهت ورود به این سطح نیاز به آزمون ورودی است که در اوایل ماه جولای و اوایل سپتامبر برگزار می شود و مدارک تحصیلی مورد تایید دانشگاه واقع شود . معمولا در مقطع کارشناسی در صربستان تحصیل به زبان صربی انجام می شود . در این مقاله از آتیه آفرینان ایرانیان شرایط تحصیل در رشته پرستاری صربستان را به صورت کامل شرح داده ایم با ما همراه باشید .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به صربستان شرکت آتیه آفرینان ایرانیان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به صربستان ” بیاندازید.

تحصیل در رشته پرستاری صربستان – شرایط تحصیل رشته پرستاری در صربستان

در دانشگاه های کشور صربستان رشته های شاخصی همانند رشته پزشکی ، دندانپزشکی و پرستاری به دانشجویان متقاضی از سراسر دنیا ارائه می گردد . دانشگاه های کشور صربستان را می توان به عنوان یکی از ۳۰۰ دانشگاه برتر در جهان دانست که ارائه مدرک تحصیل در آن گواهی بر آینده روشن و زندگی راحت برای متقاضیان است . تحصیل رشته پرستاری در صربستان شامل مقاطع مختلفی می شود و این امکان جهت متقاضیان وجود دارد که تا مقطع دکترا تحصیلات خود را ادامه دهند . با وجود اینکه زبان رسمی کشور صربستان زبان صربی است و مردم به این زبان صحبت می کنند اما زبان انگلیسی نیز در سیستم آموزشی رایج است و متقاضیان می توانند در بعضی از دانشگاه های کشور صربستان به این زبان تحصیل کنند . تحصیل پرستاری در صربستان شامل دو بخش تئوری و عملی می شود که بخش تئوری آن در کلاس درس و ساختمان دانشگاه برگزار شده اما جهت بخش علمی دانشجویان لازم است در بیمارستان ها و کلینیک ها مشغول به کارآموزی شوند .

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در صربستان ” را مطالعه فرمایید .

تحصیل در رشته پرستاری صربستان – برنامه های بازار کار رشته پرستاری در کشور صربستان

هر فرد جهت تحصیل در کشور صربستان در رشته پرستاری و ورود به بازار کار رشته پرستاری صربستان باید تمامی دروس مربوطه را طی کند و جهت اشتغال به کار در این رشته ، مدرک تحصیلی و مهارت های لازم را کسب کند . در کشور صربستان 33 دانشکده پزشکی واقع شده که برنامه های پرستاری را جهت دانشجویان ارائه می کنند و توسط اساتید مجربی تدریس انجام می شود . تعداد 6 نوع آموزش مختلف در این زمینه ارائه می گردد که عبارت است از:

  • مربی پرستاری
  • پرستار دندانپزشکی
  • مراقبت های بهداشتی و سلامتی
  • تکنسین پرستاری
  • تکنسین پرستاری اطفال و کودکان
  • تکنسین پرستاری زنان و زایمان

تحصیل در رشته پرستاری صربستان – دروس دانشگاهی رشته پرستاری در کشور صربستان

تعداد واحد های درسی پرستاری در مقطع کارشناسی ۱۳۰ واحد و طول مدت تحصیل مقطع کارشناسی رشته پرستاری حداقل ۴ سال و حداکثر ۵ سال است و بعد از آن امکان ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا امکان پذیر است . دروس رشته تحصیلی پرستاری شامل دو گروه علوم پایه و علوم تخصصی می گردد . دروس پایه پرستاری عبارت است از :

  • ایمونولوژی
  • فیزیولوژی
  • انگل شناسی
  • میکروب شناسی
  • بیوشیمی

دروس تخصصی پرستاری عبارت است از:

  • بیماری های داخلی
  • بیماری ها و پرستاری های مربوط
  • اخلاق پرستاری
  • پرستاری در فوریت ها
  • پرستاری بهداشت
  • پرستاری بهداشت جامعه
  • پرستاری مادران و نوزادان

برای اقامت و تابعیت در صربستان روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در صربستان ” را مطالعه فرمایید .

تحصیل در رشته پرستاری صربستان

تحصیل در رشته پرستاری صربستان

تحصیل در رشته پرستاری صربستان – پیش نیاز های تحصیل رشته پرستاری در صربستان

رشته پرستاری همانند کلیه رشته های دانشگاهی قوانین خاصی دارد . تحصیل در رشته پرستاری نیازمند مدرک دیپلم است و متقاضیان هنگام درخواست باید گواهی اتمام دوره دبیرستان خود را ارائه کنند . ارائه معدل و ریز نمرات دوره دیپلم از جمله شرایط اصلی ثبت نام دانشگاه است و مدرک دیپلم متقاضیان بر اساس مدارس صربستان معادل سازی خواهد شد و شامل بخشی از نمره قبولی شما در دانشگاه می شود . مقطع لیسانس پرستاری در دانشگاه های کشور صربستان طی چهارسال زمان می برد و شما با توجه به دانشگاه انتخابی خود می توانید نسبت به ثبت نام در دانشگاه اقدامات لازم را انجام دهید . شرایط پذیرش دانشگاه های پزشکی  کشور صربستان نیازمند قبولی در آزمون ورودی دانشگاه های این کشور می باشد . شما با قبولی در آزمون ورودی و اخذ نمره لازم برای تحصیل در رشته پرستاری می توانید تحصیلات خود را آغاز کنید . برای شرکت در آزمون ورودی لازم است مدرک آیلتس داشته باشید ، چون این آزمون به زبان انگلیسی برگزار می گردد و ارائه این مدرک نیز از شرایط اصلی پذیرش دانشگاه خواهد بود . بعضی از دانشگاه ها بعد از قبولی دانشجویان در رشته پرستاری مجددا دانش زبان انگلیسی شخص متقاضی را بررسی کرده تا در صورت لزوم واحدهای زبان در ترم های ابتدایی در اختیار دانشجویان قرار داده شود .

تحصیل در رشته پرستاری صربستان – پذیرش در دانشگاه های پرستاری کشور صربستان

جهت تحصیل رشته پرستاری در صربستان لازم است کلیه دانشگاه های صربستان را بررسی کنید و مناسب ترین آن را انتخاب کنید . هر دانشگاه در صربستان در پذیرش دانشجویان خود می تواند شرایط جزئی تری را داشته باشد که آگاهی از آنها برای شما ضروری است . لازم به ذکر است کلیه مدارک باید به زبان انگلیسی و یا صربی ترجمه شده و سپس به دانشگاه ارسال گردد . دانشگاه های صربستان این فضا را جهت دانشجویان فراهم می کنند که بتوانند در محیطی آرام همراه با پژوهش تحصیلات خود را بیاموزند . دانشجویان با حضور در فضای بیمارستان ها و ارتباط با بیماران از طریق اساتید کنترل می شوند و بعد از تکمیل دوره تحصیل به صورت حرفه ای کار می کنند . تاریخ ثبت درخواست برای شرکت در آزمون از طریق هر دانشگاه معین می گردد و لازم است پیش از به پایان رسیدن مهلت معین شده اقدام کنید و مدارک خود را ارسال نمایید .

تحصیل در رشته پرستاری صربستان – هزینه تحصیل رشته پرستاری در کشور صربستان

معمولا دانشگاه های کشور صربستان دولتی هستند و بودجه اصلی هزینه های تحصیل در صربستان توسط دولت تامین می گردد . تحصیل در این دانشگاه ها جهت دانشجویان مقیم این کشور به صورت رایگان می باشد اما دانشجویان خارجی از کشورهای دیگر موظف به پرداخت شهریه خواهند بود . بعضی از دانشگاه ها به دانشجویان بورسیه تحصیلی ارائه می نمایند که در این صورت تحصیل در دانشگاه به صورت رایگان انجام می شود . شهریه تحصیل رشته پرستاری در کشور صربستان بر اساس دانشگاه موردنظر متفاوت خواهد بود اما می توان گفت که در هر ترم حدودا شامل ۲۰۰۰ یورو می شود . امکان تحصیل به زبان صربی نیز در دانشگاه های صربستان امکان پذیر است و شهریه کمتری را شامل می شود اما باید به میزان کافی به این زبان مسلط باشید و مدرک معتبری نیز ارائه کنید.

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
تحصیل در رشته پرستاری چین تحصیل در رشته پرستاری چین

تحصیل در رشته پرستاری چین جهت متقاضیان خارجی و بین المللی امکان پذیر است که دارای شرایط و ق...

تحصیل در رشته پرستاری مالتا تحصیل در رشته پرستاری مالتا

معمولا اکثر دانشجویان ایرانی برای تحصیل پرستاری متقاضی تحصیل در رشته پرستاری مالتا می باش...

تحصیل پرستاری در ارمنستان تحصیل پرستاری در ارمنستان

کشور ارمنستان کشوری است که بیشترین دانشگاه ها و مراکز آموزش های عالی را دارد و بهترین انتخا...

نظرات کاربران
Call Now Button