بیشتر دانشجویان برای تحصیل در رشته پرستاری روسیه به این کشور مهاجرت می کنند. تحصیل در رشته های پزشکی بین دانشجویان متقاضیان زیادی دارد و از عوامل مهم جهت تحصیل در رشته پرستاری کیفیت آموزشی و هزینه تحصیل است.

هزینه تحصیل در روسیه در مقایسه با کشورهای اروپایی و آمریکایی مقرون به صرفه است. شهریه ها در کلیه دانشگاه های روسیه به صورت یکسان نیست و هزینه تحصیل دانشجویان به رشته تحصیلی و دانشگاه انتخابی آن ها وابسته است. در این مقاله راهنمای جامع در مورد تحصیل پرستاری در کشور روسیه را خواهید خواند، ولی شاید سوال هایی در ذهنتان بیاید که به شرایط شخصی شما مربوط باشد، پس با ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان آتیه آفرینان ایرانیان بهره مند شوید.

تحصیل در رشته پرستاری روسیه

آموزش پرستاری در کشور روسیه

دانشجویان با تحصیل در رشته پرستاری در روسیه می توانند فرصت های مناسب شغلی داشته باشند. تحصیل پرستاری در روسیه 4 سال زمان می برد و دانشجویان بعد از به پایان رساندن تحصیل در این دوره­ پزشکی مشغول به کار می شوند.

دانشگاه های کشور روسیه علاوه بر داشتن کیفیت آموزشی بالا امکانات بسیار مناسبی دارند. بین دانشگاه های کشور روسیه 21 دانشگاه در این کشور دارای رتبه های برتر در جهان می باشند.

مشاوره و تماس
021-72207

شرایط تحصیل پرستاری در روسیه

شاخص های بهداشت و سلامت با توجه به بحران جمعیتی کشور روسیه روز به روز در حال کم شدن است و متقاضیانی که مشغول به تحصیل پرستاری در روسیه هستند و آموزش های لازم را در این زمینه دیدند، می توانند نقش تاثیرگذاری در ارتقاء سلامت، آموزش و بهداشت، ارائه خدمات پیشگیری در روسیه داشته باشند.
با تحصیل پرستاری در کشور روسیه می توانید وارد بازارهای کاری این کشور شوید و فرصت های شغلی زیادی داشته باشید.

هزینه تحصیل پرستاری در روسیه

دانشجویان رشته پرستاری قبل از ورود به این رشته باید دوره های آمادگی پادفک را در دانشگاه های پزشکی این کشور بگذرانند. هزینه گذراندن این دوره 3500 الی 5000 $ (دلار) در سال می باشد و نسبت به دانشگاه های مختلف روسیه متغیر است.

همچنین دانشجویان جهت تحصیل در دوره پرستاری در روسیه باید به صورت متوسط 2500 الی 3500 $ (دلار) در سال به دانشگاه مورد نظر خود پرداخت کنند.

تحصیل در دوره پادفک کشور روسیه

دانشجویان در کشور روسیه می توانند به دو زبان روسی و انگلیسی به تحصیل در رشته پرستاری بپردازند. دانشجویانی که علاقمند به تحصیل به زبان روسی می باشند باید دوره های پادفک یا زبان روسی را پیش از ورود به این رشته طی کنند. بعد از اخذ مهارت لازم در زبان روسی آنها اجازه ورود به این رشته را دارند.

دانشگاه های پرستاری کشور روسیه

  • تحصیل پرستاری در دانشگاه سنت پترزبورگ کشور روسیه
  • تحصیل پرستاری در دانشگاه ملی تحقیقات روسیه
  • تحصیل پرستاری در دانشگاه فدرال اورال در کشور روسیه
  • تحصیل پرستاری در دانشگاه ITMO
  • تحصیل پرستاری در دانشگاه رودن مسکو
  • تحصیل پرستاری در مدرسه کسب و کار EMAS در مسکو

زبان تحصیل پرستاری در روسیه

دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه های روسیه مدرک زبان انگلیسی و یا مدارکی که نشانگر مهارت آنها در این زبان می باشد ، نیاز دارند.
بعضی از دانشگاه های این کشور نیازی به ارائه مدرک زبان انگلیسی ندارند، چون جهت دانشجویان پیش از ورود به کلاس های درسی دوره­ زبان انگلیسی ارائه می کنند تا دانشجویان بتوانند مهارت لازم در این زمینه را به دست آورند. دانشجویان جهت ورود به دانشگاه های کشور روسیه لازم است فرم پذیرش دانشگاه مورد نظر خود را تکمیل کنند.
سپس فرم تکمیل شده را به همراه مدارک زیر به دانشگاه ارائه کنند:

  • ارائه فرم درخواست پذیرش
  • مدارک تحصیلات قبلی دانشجو
  • مدارک پزشکی دانشجو مبنی بر سلامت متقاضی تحصیل در روسیه
  • ارائه چند قطعه عکس پاسپورتی از شخص متقاضی تحصیل در روسیه

لازم به ذکر است کلیه مدارک فوق باید به زبان روسی ترجمه شوند.

شغل پرستاری در کشور روسیه

فرصت های شغلی پرستاری در کشور روسیه زیاد است و دانشجویان می توانند بعد از به پایان رساندن تحصیلات کار کنند . آموزش و پرورش کشور روسیه نیز با توجه به موضوع فوق مراکزی را جهت گذراندن دوره های کارآموزی به دانشجویان این رشته پیشنهاد می کند.
دانشجویان به صورت رایگان در این مراکز مشغول به کار می شوند  و اداره آموزش و پرورش این کشور از درآمدهای دولت حقوق و دستمزدهایی را به پرستاران پرداخت می کنند.
کلیه پرستاران در بیمارستان تحت نظارت پزشکان کار می­ کنند و کلیه فعالیت های پایه و نشانه های حیاتی و عبور از داروها نیز با همکاری و مشارکت پزشکان انجام می­ شود.

پرستاران در کشور روسیه باید هر 5 سال یکبار برای حفظ موقعیت شغلی خود در مناطق خاصی در روسیه کار کنند. بعضی از پرستاران نیز جهت تأمین نیازهای زندگی خود در این کشور مجبور به انجام کار در دو موقعیت شغلی هستند. که بیشتر آنها به انجام کار در بیمارستان ها و یا درمانگاه های این کشور مشغول می شوند.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
مهاجرت به روسیه مهاجرت به روسیه

مهاجرت به روسیه و روش های اقامت در روسیه در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. مهاجرت به روسی...

تحصیل در روسیه تحصیل در روسیه

کشور روسیه شرایط مناسبی را جهت تحصیل در روسیه و دریافت ویزای تحصیلی روسیه فراهم می ...

بازار کار رشته زبان در روسیه بازار کار رشته زبان در روسیه

کشور روسیه که پهناورترین کشور جهان است که بسیار ثروتمند است و در بخش صنعت بسیار قوی و خارق ا...

نظرات کاربران
Call Now Button