تحصیل در رشته پرستاری ترکیه همواره با تغییرات و چالش های مداوم همراه است و یکی از سریع ترین موارد در حال رشد در خدمات درمانی درون سازمان های دولتی و غیرانتفاعی در سطح ملی و بین المللی شناخته شده است.
با توجه به ماهیت بسیار رقابتی در حوزه تحصیل رشته پرستاری در کشورهای خارجی، ضرورت زیادی جهت اقدام آگاهانه افراد علاقه مند به پرستاری جهت تحصیل در ترکیه امکان پذیر است.

این مقاله توسط متخصصان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تالیف شده است. امیدواریم مطالب فوق بتواند برای شما مفید باشد و بهتر است برای دریافت پاسخ بهتر به سوالات خود در رابطه با تحصیل در ترکیه و مهاجرت به ترکیه با کارشناسان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان تماس حاصل فرمایید و از مشاوره رایگان تلفنی بهره مند شوید. و همچنین برای آشنایی بیشتر با موسسه و پرونده های موفق ما می توانید از پیج اینستاگرام آتیه آفرینان دیدن کنید.

برای کسب اطلاعات درباره آزمون yos و sat ترکیه کلیک کنید.

تحصیل در رشته پرستاری ترکیه

شرایط تحصیل در رشته پرستاری ترکیه

دانشگاه های کشور ترکیه خواه دولتی و خصوصی ظرفیت های سالانه محدودی را جهت پذیرش اعلام می کنند . شرایط پذیرش رشته پرستاری تقریبا همانند شرایط پذیرش دانشگاه های پزشکی ترکیه است. یعنی در برنامه تحصیل در رشته پرستاری ترکیه، لازم است نمرات YOS و SAT را ارائه کنید.

در صورتی که دانشجوی متقاضی تحصیل در رشته پرستاری ترکیه در دانشگاه دولتی و به زبان ترکی را انتخاب کرده است ممکن است نمره هر 2 آزمون از او درخواست شود.
در صورتی که تحصیل انگلیسی در دانشگاه دولتی انتخاب شود تنها آزمون SAT جهت پذیرش لحاظ می شود. ممکن است بعضی از دانشگاه های خصوصی هم تنها معدل دیپلم بالا را معیار پذیرش لحاظ کنند و دانشجوی متقاضی نیازی به شرکت در آزمون های ورودی نداشته باشد.

جهت آشنایی بیشتر درباره تحصیل دکترا مقاله ” تحصیل دکترا در ترکیه ” را مطالعه نمایید.

معدل شخص متقاضی تحصیل در ترکیه از جمله مهم ترین شرایط دریافت بورسیه تحصیلی کشور ترکیه می باشد. یعنی دانشگاه های کشور ترکیه مرزبندی عددی جهت ارائه بورسیه به متقاضی می دهد. شرط معدل در کشور ترکیه عبارت است از:

  • مقطع دیپلم با حداقل معدل 12
  • مقطع لیسانس با حداقل معدل 14
  • مقطع فوق لیسانس و لیسانس با حداقل معدل 15
  • ادامه تحصیل در رشته ی پزشکی با حداقل معدل 18

مزایای تحصیل در رشته پرستاری ترکیه

دانشگاه های این کشور برای تحصیل در رشته پرستاری ترکیه، رتبه جهانی خوبی دارند و رشته های پزشکی و پیراپزشکی از پرطرفدارترین رشته ها در این کشور است، چون مدارک دریافت شده از دانشگاه های کشور ترکیه در کلیه کشورهای اروپایی، انگلیس و حتی آمریکا مورد تایید خواهد بود.

رشته پرستاری زیر شاخه ای از رشته های پزشکی است اما مسئولیت زیادی دارد همچنین درآمد آن از رشته های پزشکی کمتر است. در نتیجه دانشجویان محصل در این رشته تنها به دلیل علاقه ی زیاد به این حرفه، این تصمیم را گرفتند و به همین دلیل جامعه جهانی در قبال پرستاران مسئولیت زیادی دارد.

مزایای تحصیل در رشته پرستاری ترکیه

دوره های فوق لیسانس پرستاری در ترکیه

برنامه فوق لیسانس جهت پرستاران متقاضی تخصصی کردن بیشتر حرفه خود، در دانشگاه های کشور ترکیه ارائه می گردد معمولا دو سال زمان می برد.
این برنامه های حرفه ای در پرستاری با نام اختصاری (Hons) در دانشگاه گلاسگو Caledonian جهت پرستاران واجد شرایط لحاظ شده تا با افتخار مدارک تحصیلی خود را تخصصی تر کنند.

کارشناسان دانشگاه گلاسگو Caledonian، در هر حوزه پرستاری (بزرگسال، کودک، معلولیت و سلامت روانی) همچنین مامایی و سلامت عمومی، دانشجو جذب خواهد کرد. این برنامه حرفه ای در پرستاری (HONS) جهت انعطاف پذیری و تخصصی کردن بیشتر طراحی شده و این امکان را می دهد تا با توجه به نیازها و پیشرفت های خود، از آن بهره مند شوند.

همچنین اخذ گواهی تحصیلات تکمیلی در مقطع فوق لیسانس پرستاری، طیف گسترده ای از انعطاف پذیری متناسب با بازارهای کار داخلی و خارجی را جهت کارشناسان ارشد پرستاری فراهم می کند.
این گسترش در آموزش علم پرستاری در دانشگاه های پزشکی کشور ترکیه در واقع جهت رفع نیازهای شخصی افراد در بیمارستان ها و جامعه، نیازهای عملیاتی _ اورژانسی و نیازهای استراتژیک توسعه خدمات بهداشتی _ پزشکی است.

فرصت های شغلی برای پرستاران در ترکیه

فارغ التحصیلان در کشور ترکیه می توانند در بخش های مختلف همانند موارد زیر مشغول به کار شوند:

  • کار در بخش خدمات بیمارستان
  • کار در خدمات حرفه ای (اخلاق، بیمه درمانی، حقوقی و غیره)
  • کار در سازمان های غیر انتفاعی و آموزش عالی در کشور ترکیه

مدارک لازم برای دریافت ویزای کار کشور ترکیه

  • تهیه و تکمیل فرم دعوت نامه شغلی دریافت شده از طرف کارفرمای ترکیه ای
  • ارائه رسید پرداخت هزینه های مربوط به دریافت ویزای کار ترکیه
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه شخص متقاضی کار در ترکیه
  • ارائه مدرک زبان معتبر شخص متقاضی کار در کشور ترکیه
  • ارائه پاسپورت و فتوکپی از کلیه صفحات آن جهت دریافت ویزای کار ترکیه
  • ارائه مدارک شناسایی شخص متقاضی کار در ترکیه و ترجمه آن
  • ارائه 4 قطعه عکس پاسپورتی از فرد متقاضی کار در ترکیه

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع بورسیه های تحصیلی این کشور به مقاله ” انواع بورسیه های تحصیلی ترکیه ” مراجعه نمایید.

مدارک لازم برای دریافت ویزای کار کشور ترکیه

برنامه های تحصیل در رشته پرستاری ترکیه

رشته پرستاری همانند رشته پزشکی، دندانپزشکی و یا داروسازی به صورت پیوسته قابل دسترسی نخواهد بود اما متقاضیان ابتدا یک دوره 4 ساله را در کالج ها و دانشگاه ها طی می کنند و بعد از آن می توانند با توجه به نمرات دوره لیسانس، وراد مقطع فوق لیسانس شده و ادامه تحصیل دهند.
در کشور ترکیه حدود 820 موسسه آموزش عالی قرار گرفته است که شامل 76 دانشگاه معتبر با تعداد بیشتر از ۱ میلیون دانشجو می باشد. کیفیت آموزش و پرورش در دانشگاه های کشور ترکیه جهت تحصیل پرستاری متغیر خواهد بود، بعضی از آموزش ها و تسهیلات در قیاس با مدارس بین المللی شناخته می شود.
مدارک لیسانس پرستاری در دانشگاه های کشور ترکیه در انواع مختلفی ارائه می گردد تا دانشجویان بتوانند آموزش خود را با اهداف آینده خود هماهنگ کنند.

سیستم تحصیل در رشته پرستاری ترکیه سبب درک کامل مفاهیم کلیدی مراقبت های بهداشتی و پرستاری و کاربرد آن ها در بخش ها و سازمان های مختلف می شود.
بعد از فارغ التحصیلی، دانش آموزان دسترسی مستقیم به مطالعات بیشتری خواهند داشت، یعنی پذیرش در دوره درجه دوم (برنامه کارشناسی ارشد). علاوه بر این، برنامه پرستاری به عنوان یک مدرک مستقل قابل انتقال به اروپا و مکان های دیگر تایید می شود.

سوالات متداول

فرصت های شغلی در ترکیه برای پرستاران کدامند؟

  • کار در بخش خدمات بیمارستان
  • کار در خدمات حرفه ای (اخلاق، بیمه درمانی، حقوقی و غیره)
  • کار در سازمان های غیر انتفاعی و آموزش عالی در کشور ترکیه
  • برنامه های تحصیل در رشته پرستاری ترکیه چیست؟

    رشته پرستاری همانند رشته پزشکی، دندانپزشکی و یا داروسازی به صورت پیوسته قابل دسترسی نخواهد بود اما متقاضیان ابتدا یک دوره 4 ساله را در کالج ها و دانشگاه ها طی می کنند و بعد از آن می توانند با توجه به نمرات دوره لیسانس، وراد مقطع فوق لیسانس شده و ادامه تحصیل دهند.

    5/5 - (1 امتیاز)
    مقالات مشابه
    کار در ترکیه کار در ترکیه

    کار در ترکیه همواره مورد توجه بوده است و متقاضیان زیادی نیز از طریق کار قصد مهاجرت به ترکیه ...

    تحصیل در ترکیه تحصیل در ترکیه

    دانشگاه های کشور ترکیه اعتبار علمی بالایی در مجامع بین المللی و مدرک علمی معتبری در تمام کش...

    مهاجرت کاری به ترکیه مهاجرت کاری به ترکیه

    مهاجرت کاری به ترکیه یکی از سریع ترین راه هایی است که افراد بسیاری را برای مهاجرت جذب خود نم...

    نظرات کاربران
    Call Now Button