تحصیل در رشته پرستاری بلژیک

تحصیل در رشته پرستاری بلژیک از جمله مشاغل لازم در بلژیک محسوب می شود . هر سال دانشگاه های معتبر کشور بلژیک مقصد تحصیلی بیشتر دانشجویان بین المللی می باشد . دانشگاه های بلژیک امکانات و تجهیزات خوبی را در اختیار دانشجویان می گذارند . سیستم آموزشی کشور بلژیک تابع سیستم های آموزشی ارائه شده در دانشگاه های کشور انگلستان است . در صورتی که هزینه های تحصیل در دانشگاه های بلژیک در مقایسه با دانشگاه های کشور انگلستان بسیار مقرون به صرفه تر است .

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در بلژیک ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در بلژیک توضیح دادیم .

تحصیل در رشته پرستاری بلژیک – شرایط تحصیل در رشته پرستاری در بلژیک

رشته پرستاری یکی از زیر شاخه های پزشکی محسوب می شود و تحصیل در رشته پرستاری مخاطبان زیادی دارد. رشته پرستاری در کشور بلژیک در بعضی از دانشگاه های بلژیک به زبان هلندی و در بعضی دیگر از دانشگاه ها به زبان فرانسوی تدریس می شود و دانشجویان متقاضی تحصیل در رشته پرستاری با توجه به مهارت زبان لازم می توانند تحصیل در دانشگاه های بلژیک را انتخاب کنند .

تحصیل در رشته پرستاری بلژیک – روش دریافت مدرک رشته پرستاری در کشور بلژیک

  • کارشناسی پرستاری
  • گواهی پرستاری

معمولا دریافت گواهی پرستاری بعد از تکمیل دوره متوسطه و بعد از یکسال آموزش انجام می شود . این دوره دانشجویان یک دوره سه ماهه آموزش های عملی پرستاری را طی می کنند . دانشجویانی که گواهی رشته پرستاری در بلژیک را داشته باشند ، به عنوان متخصص در رشته پرستاری دیده نمی شوند ، اما امکان ادامه تحصیل در سال های دوم و سوم را به عنوان پرستار عمومی در بیمارستان های کشور بلژیک را خواهند داشت .

دانشجویانی که قصد اخذ مدرک کارشناسی پرستاری را داشته باشند ، می توانند در دانشگاه های کشور بلژیک تحصیل کنند . دانشکده های پرستاری در کشور بلژیک آموزش های تخصصی و کاملی را در این حوزه به دانشجویان ارائه می کنند . دانشجویان در دانشگاه می توانند با توجه به علایق خود به اخذ تخصص به عنوان پرستار در رشته های تصویر برداری ، سرطان ، اندوسکوپی ، رادیوتراپی ، دیالیز و آموزش بهداشت مشغول شوند . پرستاران در مقطع کارشناسی نیازمند گذراندن 120 واحد درسی هستند که 60 واحد آن بصورت نظری و 60 واحد دیگر بصورت عملی ارائه می شود .

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در بلژیک ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در بلژیک ” است .

تحصیل در رشته پرستاری بلژیک – بازار کار رشته پرستاری در کشور بلژیک

بر اساس آمار کسب شده پرستاری در کشور بلژیک در دسته مشاغل لازم این کشور واقع شده است . با توجه به اینکه پرستاران در کشور بلژیک جایگاه و اهمیت بالایی دارند ، هر سال پرستاران زیادی با دریافت ویزای کاری کشور بلژیک به این کشور مهاجرت می کنند . چون مردم کشور بلژیک استانداردهای مناسبی در زندگی دارند ، پرستاران بعد از چند سال کار و زندگی در این کشور برای دریافت اقامت و تابعیت بلژیک اقدام می کنند . با وجود اینکه در لیست حقوق و دستمزدهای افراد در مشاغل مختلف ، درآمد پرستاران در رتبه پایینی واقع شده ، اما حقوق پرستاران در بلژیک نسبت به بعضی از کشورها بسیار مناسب می باشد .

تحصیل در رشته پرستاری بلژیک – درآمد پرستاری در کشور بلژیک

حقوق پرستاران در کشور بلژیک وابسته به تخصص و سابقه کاری افراد است . معمولا پرستاران در کشور بلژیک 27000 تا 50000€ (یورو) در سال درآمد دارند . نرخ بیکاری در کشور بلژیک 5.6% برآورد شده و می توان گفت بلژیک بازارهای کاری پویا و فعالی دارد . دانشجویان زیادی با تکمیل تحصیل رشته پرستاری در کشور بلژیک به جستجوی شغل مورد نظر خود می پردازند و ویزای تحصیلی کشور بلژیک را به ویزای کاری این کشور تبدیل می کنند . پرستاران با 3 الی 5 سال کار در کشور بلژیک می توانند ابتدا اقامت دائم و بعد از 7 سال تابعیت و پاسپورت بلژیک را دریافت کنند .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به بلژیک مقاله ” مهاجرت به بلژیک ”  را مطالعه بفرمایید .

تحصیل در رشته پرستاری بلژیک

تحصیل در رشته پرستاری بلژیک

تحصیل در رشته پرستاری بلژیک – هزینه تحصیل در رشته پرستاری در بلژیک

شهریه تحصیلی دانشجویان در بلژیک با توجه به دولتی و یا خصوصی بودن دانشگاه های بلژیک تغییر می کند . معمولاً هزینه های تحصیل در دانشگاه های دولتی بلژیک مناسب تر از دانشگاه های خصوصی بلژیک می باشد و در مقابل دانشجویان امکان ادامه تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های دولتی بلژیک را نخواهند داشت . با اینکه دانشجویان رشته پرستاری در بلژیک لازم است به مهارت های زبان فرانسوی و یا هلندی مسلط باشند ، چون برای ارتباط با بیماران و تشخیص بیماری ها برخورداری از مهارت زبان های رسمی این کشور ضروری می باشد . هزینه تحصیل در رشته های پزشکی در مقایسه با رشته های دیگر در کشور بلژیک بالاتر می باشد .

تحصیل در رشته پرستاری بلژیک – هزینه زندگی در کشور بلژیک

هزینه زندگی افراد در کشور بلژیک ارتباط مستقیمی با عادات و سبک زندگی آن ها دارد . هزینه زندگی در کشور بلژیک در شهرهای مختلف این کشور تغییر می کند . هزینه زندگی در شهر بروکسل پایتخت بلژیک در مقایسه با سایر شهرهای بلژیک بالاتر می باشد . اما در مجموع هزینه زندگی در بلژیک در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی مناسب تر می باشد .

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل در رشته پرستاری چین تحصیل در رشته پرستاری چین

تحصیل در رشته پرستاری چین جهت متقاضیان خارجی و بین المللی امکان پذیر است که دارای شرایط و ق...

تحصیل در رشته پرستاری مالتا تحصیل در رشته پرستاری مالتا

معمولا اکثر دانشجویان ایرانی برای تحصیل پرستاری متقاضی تحصیل در رشته پرستاری مالتا می باش...

تحصیل پرستاری در ارمنستان تحصیل پرستاری در ارمنستان

کشور ارمنستان کشوری است که بیشترین دانشگاه ها و مراکز آموزش های عالی را دارد و بهترین انتخا...

نظرات کاربران
Call Now Button