تحصیل در رشته پرستاری ایسلند متقاضیان زیادی دارد. تحصیل پرستاری در ایسلند نیز در همین خصوص واقع شده است . در مجموع رشته های پزشکی در کشور ایسلند متقاضیان زیادی دارد . زیرا دانشگاه های این کشور از کیفیت علمی و آموزشی سطح بالایی دارند و دانشجویانی که تحصیلات خود را در رشته های پزشکی همانند دندانپزشکی، پرستاری، داروسازی و… در دانشگاه های این کشور تکمیل می کنند ، با کوله باری از تجربه، دانش،‌ علم و آگاهی مشغول به کار می شوند.

تحصیل در رشته پرستاری ایسلند

شرایط تحصیل پرستاری در کشور ایسلند

برای تحصیل در رشته پرستاری ایسلند ، طی کردن فرآیند خاصی لازم می باشد . یکی از مدارک مورد نیاز ، مدرک تحصیلی دیپلم 12 ساله متوسطه است که لازم است از طریق دانشجوی متقاضی طی شود . لازم است داوطلبان متقاضی تحصیل در رشته های پرستاری ، در آزمون ورودی شرکت کنند و نمره قبولی را اخذ نمایند . در غیر این صورت مجاز به تحصیلات دانشگاهی پزشکی نیستند .

تمامی دروس دانشگاهی در دانشگاه های ایسلند به زبان تحصیلی ایسلندی و انگلیسی می باشد . در صورتی که متقاضی تحصیل در ایسلند به زبان انگلیسی هستید ، لازم است مدرک زبان انگلیسی آیلتس یا تافل با نمره مورد نظر و اگر تمایل به تحصیل به زبان ایسلندی داشته باشید ، باید مدرک و گواهی مربوط به آن را به دانشگاه ارائه کند در نتیجه ارائه مدرک زبان مورد نظر از الزامات پذیرش تحصیل پرستاری در این کشور به شمار می رود .

برای ورود به دانشگاه های پزشکی ایسلند باید در آزمون ورودی شرکت کرده و نمره حد نصاب را دریافت کنید . جهت تحصیل پرستاری در کشور ایسلند نیز چنین شرایطی وجود دارد و تمامی داوطلبان تحصیل در رشته پرستاری باید در آزمون ورودی شرکت نمایند . زمان لازم برای اتمام تحصیلات دانشجو در رشته پرستاری 5 سال است . دانشجویان رشته پرستاری بعد از گذراندن این مدت،‌ فارغ التحصیل می شوند و با تجربه های بسیار بالا و ارزنده می توانند کار کنند .

ویزای تحصیلی کشور ایسلند

متقاضیان تحصیل پرستاری در ایسلند باید بعد از این که نامه پذیرش تحصیلی خود را از یکی از دانشگاه های پزشکی ایسلند دریافت کردند ، با در دست داشتن نامه مذکور در کنار سایر مدارکی که از طرف سفارت یا کنسولگری ایسلند درخواست می شود ، در سفارت حضور یابند و برای دریافت ویزای تحصیلی ایسلند درخواست دهند .

نوع ویزای دانشجویی که جهت شخص متقاضی تحصیل پرستاری در ایسلند صادر می شود ، ویزای نوع D است و این اجازه را به متقاضی می دهد که طی زمان طولانی در ایسلند اقامت کنند . جهت تمدید این ویزا باید حداقل یک ماه قبل از تاریخ انقضای ویزا، اقدامات لازم را انجام دهد.

هزینه تحصیل پرستاری در ایسلند

پرداخت هزینه ها و شهریه تحصیلی در رشته های پرستاری در ایلسند از ضرورت های تحصیل در این کشور است. کشور ایسلند یکی از کشورهای اسکاندیناوری به شمار می رود که شهریه تحصیلی آن در مقایسه با کشورهای اروپایی دیگر مقرون به صرفه تر است . در صورتی که مقدار هزینه تحصیل در ایسلند در گرایش های مختلف پزشکی وابسته به نوع مقطع و رشته مورد نظر است، اما به صورت کلی تقریبا 120.000 ISK (کرونای ایسلند) جهت تحصیل دوره های پزشکی در ایسلند لازم می باشد که معادل 700$ (دلار) است . مبلغ 50€ (یورو) میز به بررسی مدارک ارسالی به سفارت اختصاص دارد که باید توسط دانشجو پرداخت شود .

رشته پرستاری نیز همانند رشته های دیگر شامل هزینه هایی می شود که توسط دانشگاه مورد نظر از دانشجو دریافت می شود . در پی تحصیل پرستاری در کشور ایسلند شمالی قاره اروپا باید هزینه ای معادل 3000 الی 5000€ (یورو) برای هر سال تحصیلی توسط دانشجو پرداخت شود. هزینه های دیگری در این راستا وجود دارد که شامل هزینه های بیمه دانشجویی، تردد و رفت و آمد به دانشگاه، خوابگاه دانشجویی و محل اقامت و… می گردد .

هزینه تحصیل پرستاری در ایسلند
5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل در رشته فیزیوتراپی ایسلند تحصیل در رشته فیزیوتراپی ایسلند

تحصیل در رشته فیزیوتراپی ایسلند از رشته های موردعلاقه دانشجویان متقاضی تحصیل در خارج از کش...

هزینه های تحصیل در گروه پزشکی ایسلند هزینه های تحصیل در گروه پزشکی ایسلند

اگر قصد تحصیل در رشته پزشکی و گروه های دیگر پزشکی مانند دندانپزشکی و … را داشته باشید می ...

تحصیل در ایسلند تحصیل در ایسلند

تحصیل در ایسلند در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته است. افرادی که میخواهند به ایسلند مهاجرت...

نظرات کاربران
Call Now Button