تحصیل در رشته پرستاری ایتالیا به عنوان یک حرفه مراقبتی و بهداشتی است و درآمد بالایی دارد. لازم است متقاضیان تحصیل پرستاری در ایتالیا دارای مدارک و شرایطی باشند و همچنین از دانشگاه هایی که پرستاری در ایتالیا را به خوبی و با شرایط تحصیلی عالی ارائه می کنند مطلع باشند.

شخص متقاضی مهاجرت به ایتالیا لازم است با وزارت بهداشت ایتالیا تماس بگیرید و صلاحیت خود و اعتبار مدرک دانشگاهی خود را تایید نماید و پس از اخذ معادل مدرک تحصیلی خود به کالج پرستاری IPASVI استانی مراجعه کند. جهت ورود به عنوان یک پرستار به کشور ایتالیا مسلط بودن به زبان ایتالیایی لازم است و شخص متقاضی باید در آزمون زبان ایتالیایی و دانش حرفه پرستاری شرکت کند.

پرستاران همانند سایر متقاضیان مهاجرت کاری به کشور اروپا لازم است در اولین مرحله شغلی مناسب برای خود بیابند و رزومه تحصیلی و کاری خود را جهت کارفرما ارسال کنند.
پس از یافتن شغل مناسب، دریافت پیشنهاد شغلی، به رسمیت شناختن و تایید مدرک دوره کارشناسی یا کارشناسی ارشد پرستاران متقاضی کار در ایتالیا و قبولی در آزمون زبان ایتالیایی دریافت مجوز کار ایتالیا لازم است.
پس از صادر کردن مجوز کار در این کشور پرستار می تواند جهت اخذ ویزای کاری خود به سفارت ایتالیا مراجعه کند و با ارائه مدارک لازم جهت اخذ ویزای کاری اقدام نماید.

تحصیل در رشته پرستاری ایتالیا

محل کار پرستاران در ایتالیا

معمولا پرستاران خارجی ثبت نام شده در وزارت بهداشت کشور ایتالیا در بیمارستان ها یا کلینیک های پزشکی مشغول به کار می شوند. همچنین ممکن است جهت سازمان های دیگر همانند امکانات سرپایی، مراکز توانبخشی یا دیگر مراکز بهداشتی فعالیت نمایند. وظیفه اصلی پرستاران ارتقا سلامت بیماران می باشد.
جهت تبدیل شدن به پرستاران ثبت شده در وزارت بهداشت، لازم است مدرک لیسانس پرستاری (BSN) داشته باشید. برخی از کارفرمایان تجربه عملی پرستاران را یکی از الزامات استخدام به شمار می آورند.

جهت تزریق داروها، در برخی از کشورها گذراندن آزمون تجویز دارو توسط پرستاران ضروری است لازم است پرستاران تابع استاندارد های مراقبت و سلامت در ایتالیا باشند و توانایی لازم جهت استفاده از ابزار های پزشکی مختلف را داشته باشند.

وظایف پرستار در کشور ایتالیا

  • ارزیابی مشکلات و نیازهای بهداشتی بیمار، ایجاد و پیاده سازی برنامه های مراقبت پرستاری و حفظ پرونده های پزشکی.
  • راهنمایی بیماران در زمینه مراقبت از سلامتی و پیشگیری از بیماری ها یا ارائه پرونده های مربوطه
  • مراقبت پرستاری از بیماران مبتلا به صرع، مجروحین، افراد ناتوان.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در ایتالیا می توانید مقاله ” تحصیل در ایتالیا” را مطالعه فرمایید.

وظایف پرستار در کشور ایتالیا

درآمد پرستاران در ایتالیا

میانگین درآمد پرستاران ثبت شده در وزارت بهداشت ایتالیا 52/377 یورو یا هزینه مشابه معادل 25 یورو برای هر ساعت است. همچنین آنها به صورت متوسط 859 یورو به عنوان پاداش دریافت خواهند کرد.

میزان حقوق و دستمزد پرستاران بسته به دولتی یا غیر دولتی بودن بیمارستان و کلینیک پزشکی و میزان تجربه کاری پرستار متغیر است. برای نمونه درآمد پرستاری با 1 تا 3 سال تجربه کاری حدود 37/106 یورو و پرستاری با تجربه کاری بیشتر از هشت سال 64/789 یورو خواهد بود.

هزینه زندگی در کشور ایتالیا

کشور ایتالیا یکی از ارزان ترین کشور های اتحادیه اروپا برای هزینه زندگی می باشد. هزینه زندگی در یتالیا با توجه سبک و عادات زندگی و شهر محل اقامت فرد متغیر است.
هزینه زندگی هر شخص در ایتالیا حدود 1000 یورو برای هر ماه است. هزینه زندگی در کشور ایتالیا در ایران 129% بیشتر از کشور ایران و هزینه اجاره مسکن در این کشور حدود 50% بیشتر از ایران است.

زبان رسمی کشور ایتالیا زبان ایتالیایی و واحد پول آن یورو است. جمعیت ساکنین این کشور حدود 60 میلیون نفر می باشد که حدود نود و یک درصد آن مسیحی می باشند.

هزینه زندگی در کشور ایتالیا

مدارک لازم جهت کار به عنوان پرستار در کشور ایتالیا

  • به رسمیت شناخه شدن مدرک پرستاری صادر شده از وزارت بهداشت کشور ایتالیا
  • ارائه مدارک موردنیاز جهت عضویت در فدراسیون ملی پرستاران حرفه ای کشور ایتالیا
  • ارائه پاسپورت معتبر فرد متقاضی کار در ایتالیا
  • ارائه رزومه تحصیلی شخص متقاضی کار در ایتالیا به زبان انگلیسی
  • ارائه گواهی سلامت پزشکی فرد متقاضی کار در کشور ایتالیا
  • داشتن مدرک کارشناسی پرستاری
  • مسلط بودن به زبان ایتالیایی
  • پذیرفته شدن در آزمون زبان کشور ایتالیا
5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
ویزای توریستی کشور ایتالیا ویزای توریستی کشور ایتالیا

ویزای توریستی کشور ایتالیا (Italy) ویزای توریستی کشور ایتالیا برای اشخاصی صادر می شود که با ه...

مهاجرت به ایتالیا مهاجرت به ایتالیا

مهاجرت به ایتالیا ممکن است به دلیل اقتصاد ضعیف تری که نسبت به دیگر کشورهای اروپایی دارد در ...

ویزای همراه کشور ایتالیا ویزای همراه کشور ایتالیا

سالانه افراد زیادی جهت تحصیل در ایتالیا، این کشور را برای ادامه تحصیل خود انتخاب می کنند لذ...

نظرات کاربران
Call Now Button