از جمله شرایط تحصیل در رشته پرستاری اتریش ، یادگیری زبان آلمانی است . بیشتر دوره های تحصیل پرستاری در کشور اتریش در مقاطع تحصیلی مختلف به زبان آلمانی ارائه می شود . در خصوص مقطع لیسانس با قاطعیت می توان گفت کلیه دوره ها به زبان آلمانی ارائه می گردد . اما در مقطع دکتری در دانشگاه های کشور اتریش دوره هایی به زبان انگلیسی نیز جهت تحصیل در رشته پرستاری ارائه می گردد که جهت دریافت پذیرش تحصیلی از بعضی از دانشگاه ها ارائه مدرک معتبر زبان انگلیسی همانند آیلتس با حداقل نمره اعلامی از طریق دانشگاه مربوطه ضروری خواهد بود .

دانشگاه های پرستاری کشور اتریش

جهت انتخاب دانشگاه برای تحصیل در رشته پرستاری اتریش ، لازم است لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت و وزارت علوم به دقت چک شود و از بین دانشگاه های مورد تأیید ؛ دانشگاهی را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند ؛  چون رشته پرستاری در بیشتر دانشگاه های غیر پزشکی اروپا ارائه می شود ، برای مثال رشته پرستاری در کشور اتریش در دانشگاه وین و در دانشگاه علوم پزشکی وین ارائه می شود . اولین مورد از دانشگاه های پرستاری کشور اتریش ، دانشگاه وین ، بهترین دانشگاه کشور اتریش است که در سیستم رتبه بندی QS دانشگاه 145 دنیا شده است . دومین مورد از دانشگاه های پرستاری اتریش که تحصیل در آن مورد تایید وزارت بهداشت ایران است ، دانشگاه علوم پزشکی گراتس می باشد که همانند دانشگاه وین ، یک دانشگاه دولتی محسوب می شود و در رشته های علوم پرستاری ، دندانپزشکی ، پرشکی و دیگر رشته های زیرشاخه علوم پزشکی اقدام به پذیرش دانشجو می کند .

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در اتریش ” را مطالعه فرمایید .

شرایط پذیرش در کشور اتریش

  • فارغ التحصیل شدن از دانشگاه های مورد تأیید در کشور ایران
  • ارائه مدارک زبان موردنیاز جهت تحصیل در دانشگاه های اتریش
  • پذیرش در همان رشته و یا زیرشاخه های مرتبط با آن که فرد از آن در ایران فارغ التحصیل شد
  • در صورتی که فرد بخواهد به زبان انگلیسی تحصیل کند لازم است حداقل دارای آیلتس ۶ باشد

مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی اتریش

  • تهیه و تکمیل فرم درخواست ویزای تحصیلی کشور اتریش
  • ارائه پاسپورت معتبر شخص متقاضی تحصیل در اتریش با اعتبار بیشتر از 3 ماه بعد از اتمام طول اقامت در اتریش
  • ارائه دو قطعه عکس پاسپورتی شخص متقاضی دریافت ویزای تحصیلی اتریش
  • ارائه مدارک شناسایی شخص متقاضی تحصیل در اتریش
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه فرد متقاضی دریافت ویزای تحصیلی اتریش
  • داشتن بیمه سلامت پوشش دهنده تمامی خدمات درمانی در اتریش
  • ارائه گواهی اثبات تمکن مالی شخص متقاضی برای اقامت در کشور اتریش
  • ارائه گواهی رزرو خوابگاه یا اجاره مسکن در کشور اتریش
  • ارائه نامه پذیرش از یکی از دانشگاه ها یا موسسه های عالی کشور اتریش
  • رسید پرداخت هزینه رسیدگی به درخواست ویزای تحصیلی اتریش
مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی اتریش
مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی اتریش

تحصیل کارشناسی پرستاری در اتریش

زمان لازم جهت به پایان رساندن دوره تحصیل کارشناسی پرستاری در کشور اتریش 4 سال است و مباحث درسی که به شکل تئوری و عملی ارائه می گردد طبق استانداردهای بین المللی آموزشی سعی در بالا بردن مهارت های دانشجویان رشته پرستاری در زمینه های ارتباط با بیمار ، مباحث علمی در زمینه کمک به بهبود سلامت و بالا بردن کیفیت زندگی بیمار و همچنین مهارت های اجتماعی جهت ارتباط با همراهان بیمار را خواهد داشت . قسمت های آموزشی عملی در بیمارستان ها ، کلینیک ها و موسسه های مراقبت از بیماران ارائه شده و بخش های تئوری بیشتر در دانشکده در خود محیط دانشگاه ارائه می شود .

تحصیل کارشناسی ارشد پرستاری در کشور اتریش

تحصیل کارشناسی ارشد پرستاری در کشور اتریش جهت تمامی فارغ التحصیلان کارشناسی پرستاری از دانشگاه های ایران امکان پذیر است . در بعضی از موارد طبق ریز نمرت کارشناسی داوطلب ، جهت آن ها واحدهای لازم نیز لحا می شود . طول دوره تحصیل کارشناسی ارشد پرستاری در اتریش ، 2 سال است که دوره ها همه ساله در دو ترم تحصیلی ارائه می شود .

شما می توانید برای مهاجرت به اتریش مقاله ای تحت عنوان ” مهاجرت به اتریش ” را مطالعه فرمایید .

هزینه تحصیل پرستاری در اتریش

جهت علاقه مندان تحصیل پرستاری در اروپا ، هزینه تحصیل پرستاری در کشور اتریش یک مزیت ویژه به شمار می رود . جهت دانشجویانی که از کشورهای عضو اتحادیه اروپا جهت تحصیل پرستاری در اتریش وارد این کشور شده باشند ، تحصیل رایگان پرستاری در اتریش امکان پذیر است . اما جهت دانشجویانی که از کشورهایی غیر از اعضای اتحادیه اروپا برای تحصیل پرستاری به این کشور وارد می شوند ، هزینه تحصیل پرستاری در اتریش در مقایسه با کشورهای پیشرفته دنیا بسیار کم است . شهریه تحصیل رشته پرستاری در دانشگاه های اتریش ۷۵۰ یورو در هر ترم تحصیلی است . البته امکان کار دانشجویی نیز جهت دانشجویان در این کشور تا سقف 20 ساعت در هفته امکان پذیر است که به آن ها کمک می کند تا بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی دانشجویی خود را تامین کنند .

درآمد پرستاران در کشور اتریش

در کشور اتریش جهت پرستاران فرصت های شغلی زیادی در بیمارستان ها ، مراکزی پرستاری ، کلینیک ها ، مراکز توانبخشی ، آسایشگاه ها ، مراکز خدماتی ، مراکز بهداشت عمومی ، مراکز سلامت ، آموزش پرستاری ، صنعت داروسازی و … می باشد . حقوق پرستاران در کشور اتریش نیز مناسب است و میانگین درآمد یک پرستار دارای شماره نظام پرستاری در اتریش حدود ۴۰ هزار یورو در سال برآورد شده است . حقوق پرستاران در کشور اتریش در سال اول کاری آن ها ، حدود ۳۶ هزار یورو می باشد و هر چه سابقه کاری بیشتری داشته باشد درآمد آن ها نیز افزایش می یابد به صورتی که حقوق یک پرستار با 8 سال سابقه کار در اتریش به طور متوسط، ۶۰ هزار یورو در سال برآورد شده است . اصلی ترین عامل در تعیین درآمد پرستاران در کشور اتریش ، میزان تجربه و سنوات سابقه کار پرستاران است .

برای اقامت و تابعیت در اتریش روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در اتریش ” را مطالعه فرمایید .

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل در رشته پرستاری چین تحصیل در رشته پرستاری چین

تحصیل در رشته پرستاری چین جهت متقاضیان خارجی و بین المللی امکان پذیر است که دارای شرایط و ق...

تحصیل در رشته پرستاری مالتا تحصیل در رشته پرستاری مالتا

معمولا اکثر دانشجویان ایرانی برای تحصیل پرستاری متقاضی تحصیل در رشته پرستاری مالتا می باش...

تحصیل پرستاری در ارمنستان تحصیل پرستاری در ارمنستان

کشور ارمنستان کشوری است که بیشترین دانشگاه ها و مراکز آموزش های عالی را دارد و بهترین انتخا...

نظرات کاربران
رضا

بنده ۲۱ ساله هستم و مهرماه وارد یکی از دانشگاه الی تیپ یک ایران در رشته پرستاری میشوم. از نظر زبان مشکلی ندارم. میخواستم ببینم امکان تحصیل پرستاری در اتریش رو دارم یا خیر؟ با چه شرایطی ؟

آتیه آفرینان

با سلام شرایط لازم برای مهاجرت را دارید، جهت رزرو وقت مشاوره با شماره02172207 تماس بگیرید.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button