تحصیل در رشته پرستاری آمریکا امروزه یکی از پر مخاطب ترین رشته های تحصیلی این کشور به شمار می رود. برنامه های آموزشی پرستار عملیاتی مجاز (LPN) و پرستار حرفه ای مجاز (LVN) حدود یک سال زمان می برد. یک LPN / LVN تحت هدایت یک پرستار ثبت شده در حال فعالیت است.
برنامه های LPN / LVN در کالج های زیادی در سراسر ایالات متحده ارائه می گردد. این برنامه ها معمولا نیازی به کلاس های پیش نیاز، ندارند.

اما بعضی از کالج ها نیازمند حداقل نمره آزمون تافل SAT یا ACT است. یک پرستار LVN / LPN مراقبت های اولیه بیمار را، همانند داشتن علائم حیاتی و نظارت بر بیمار فراهم خواهد کرد.
دولت LPN را لازم دارد و بعد از به پایان رساندن آموزش، لازم است دانشجو در یک امتحان ملی جهت صدور گواهینامه دولتی پذیرفته شود.
بر اساس آمار وزارت کار ایالات متحده، میانگین دستمزد سالانه پرستار حرفه ای مجاز و دارای مجوز 39030 دلار آمریکا می باشد.

تحصیل در رشته پرستاری آمریکا

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به آمریکا موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان توصیه می کند نگاهی به مقاله “ مهاجرت به آمریکا” بیاندازید.

دوره های ADN پرستاری در کشور آمریکا

برنامه تحصیل در رشته پرستاری (ADN) می تواند حدود 15 ماه یا 2 سال زمان ببرد. این دوره در بیشتر کالج های محلی در سراسر ایالات متحده ارائه می گردد.
دوره های ADN معمولا نیازمند تکمیل کلاس های موردنیاز پیش از ثبت نام دانشجو می باشند. این دوره پیوسته، متمرکز بر آموزش فنی می باشد.

یک پرستار ثبت شده از طریق ADN می تواند به درمان بیمار بپردازد، آموزش دهد و حمایت عاطفی اعضای خانواده بیماران را انجام دهد. دوره های ADN فقط در ایالات متحده در دسترس می باشند و ثبت نام جهت دانش آموزان بین المللی در دسترس می باشد.

لازم است پرستاران مقطع پیوسته در یک آزمون صدور مجوز ملی را، که به عنوان مجوز صدور مجوز شورای ملی شناخته شده است، یا NCLEX-RN، جهت اخذ مجوز پرستاری پذیرفته شوند. بر اساس آمار وزارت کار ایالات متحده ، حدود دستمزد سالانه پرستاران ADN ثبت شده 67490 دلار آمریکا می باشد.

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در آمریکا” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در آمریکا توضیح دادیم.

دوره های BSN پرستاری در کشور آمریکا

لیسانس علوم پرستاری (BSN) یک برنامه 4 ساله می باشد که در بیشتر کالج ها و دانشگاه های سراسر ایالات متحده ارائه می گردد .

همانند، کالج فلیسین در ایالت نیویورک واقع شده که در آن پرستاران تشویق به استفاده از دانش از مطالعات خود در محیط مراقبت های بهداشتی هستند. برخی از برنامه ها با یک جایگاه بالینی جهت حمایت از انتقال از کارآموز به پرستار است .

دوره BSN بین دانشجویان بین المللی محبوب می باشد ، چون بعد از به پایان رساندن تحصیل ، فرصت های شغلی قوی و حقوق خوبی برای آن ها فراهم می گردد. درخواست BSNs بالاست. به عنوان نسل فعلی بازنشسته ، یعنی فرصت های شغلی زیادی در ایالات متحده قرار دارد.

شرایط دریافت پذیرش رشته پرستاری از دانشگاه های آمریکا

در صورتی که تمایل به تحصیل پرستاری در آمریکا داشته باشید، لازم است بدانید این انتخاب عالی جهت بیشتر دانشجویان بین المللی می باشد.
درخواست جهت پرستاران در ایالات متحده بیشتر از عرضه می باشد، در نتیجه بعد از گذراندن دوره پرستاری خود ، فرصت های شغلی عالی وجود دارد.

شغل پرستاری در ایالات متحده آمریکا تقاضای بالایی دارد و حقوق و مزایای خوبی دارد. به بعضی از الزامات درخواست جهت کالج ها در ایالات متحده جهت افرادی که زبان مادری آن ها انگلیسی نمی باشد، رسیدگی خواهد شد. در صورتی که بیشتر کالج ها دانشجویان بین المللی مشابهی دارند، اما بعضی از آنها متفاوت می باشند.

پیش نیازهای دوره ای پرستاری در ایالات متحده آمریکا

دانشجویان بین المللی نیازمند اخذ پذیرش تحت ویزای تحصیلی در ایالات متحده هستند و به همین دلیل لازم است در یک دوره تحصیلی تمام وقت در رشته تحصیلی ثبت نام نمایند.

اگر در حال حاضر در ایالات متحده تحت ویزای دیگر F-1 می باشید، لازم است با اداره خدمات شهروندی و مهاجرت در خصوص روش های تغییر وضعیت ویزا خود بررسی نمایید.
دانشجویان بین المللی که نیازمند ویزای F-1 هستند ، نمی توانند در دوره های غیر حرفه ای ثبت نام نمایند و یا تنها می توانند به صورت موقت پذیرفته شوند تا دارای شرایط لازم جهت پذیرش باشند.

بهترین دانشگاه جهت تحصیل در رشته پرستاری در آمریکا

  • دانشگاه ایلینوی در شیکاگو در آمریکا
  • دانشگاه پنسیلوانیا کشور آمریکا
  • UCLA
  • دانشگاه آلاباما در آمریکا
  • کیس وسترن ریزرو کشور آمریکا
  • دانشگاه کلمبیا در آمریکا
  • دانشگاه میشیگان کشور آمریکا
  • دانشگاه مریلند آمریکا
  • دانشگاه نیویورک کشور آمریکا
  • دانشگاه میامی آمریکا

رنکینگ دانشگاه های کشور آمریکا برای تحصیل در رشته پرستاری

  • دانشگاه پنسیلوانیا 1
  • دانشگاه جان هاپکینز 5
  • دانشگاه کالیفرنیا 7
  • دانشگاه واشنگتن 9
  • دانشگاه یال 10
  • دانشگاه کارولینای شمالی 12
  • دانشگاه میشیگان 13
  • دانشگاه دوک 14
  • دانشگاه پیتسبورگ 19
  • دانشگاه کلمبیا 21
  • دانشگاه کالیفرنیا لس آنجلس 25
  • دانشگاه نیویورک 31
  • دانشگاه اموری 34
  • دانشگاه ایلینوی در شیکاگو 40
  • دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا 41
رنکینگ دانشگاه های کشور آمریکا برای تحصیل در رشته پرستاری

هزینه تحصیل رشته پرستاری در آمریکا

شغل پرستاری وابسته به سطح آموزشی و نوع مدرک افراد است. بعضی از پرستاران که دارای مدرک عملی می باشند که (در بعضی از نقاط ایالت متحده آمریکا) آن ها را پرستاران حرفه ای و تجربی می نامند، خدمات اولیه پرستاری را انجام می دهند . برنامه های آموزشی LPN/LVN کوتاه ترین و کم هزینه ترین دوره های آموزشی پرستاری می باشند.

پرستاران برنامه های بیماران را بررسی و هماهنگ خواهند کرد و آموزش های لازم را به بیماران ارائه می کنند و مسائل بهداشتی را جهت آنها توضیح می دهند.
همچنین آنها توصیه های لازم را به بیماران و خانواده های آنها ارائه می کنند . جهت اشتغال با مدرک LPN/ LVN لازم است در ابتدا امتحان NCLEX-PN را که یکی از ملزومات ورود به کار است طی کنید .

هزینه تحصیل و گذراندن دوره آموزش پرستاری در آمریکا، هزینه کتاب ها و منابع آموزشی LPN/LVN در دانشگاه دولتی به صورت متوسط بین 5000 تا 25000 دلار است و در دانشگاه های خصوصی و غیر دولتی این مبلغ از 20000 تا 40000 دلار متفاوت است ، در برنامه و دوره تحصیلی که طی (12 الی 18 ماه می باشد ) هزینه اقامت و اسکان نیز باید محاسبه گردد و لحاظ شود.

هزینه های تحصیلی در دوره های کاردانی رشته پرستاری با ارائه مدرک AND در یک دانشگاه دولتی حدود 6000 تا 40000 دلار است و در دانشگاه های خصوصی حدود 30000 تا 100000 دلار و یا حتی بیشتر که بستگی به محل تحصیل و موقعیت منطقه ای خواهد داشت. هزینه های زندگی و حمل و نقل و اسکان نیز باید در طول دوره تحصیلی لحاظ شود.

هزینه تحصیل رشته پرستاری در آمریکا

هرینه تحصیل و هزینه کتاب در آمریکا

هزینه تحصیل و هزینه کتاب و منابع جهت گذراندن دوره 4 ساله در زمینه پرستاری BSN معمولا حدود 40000 تا 200000 دلار است که وابسته به منطقه تحصیل و نوع دانشگاه شما هزینه های متفاوتی دارد. برای گذراندن سطح BSN اگر شما مدرک کارشناسی پرستاری دارید هزینه کمتری خواهد داشت و بین 17000 تا 90000 دلار است.
مدرک دیپلم و آموزش پرستاری به صورت عملی قدیمی ترین نوع مدرک در پرستاری در آمریکا است و هنوز هم در چند بیمارستان ارائه می گردد که هزینه آن حدود 18000 تا 40000 دلار متغیر خواهد بود .

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل در آمریکا تحصیل در آمریکا

یکی از راه های ورود به کشور آمریکا تحصیل در آمریکا می باشد. تحصیل در آمریکا و دریافت پذ...

کار در آمریکا کار در آمریکا

کار در آمریکا برای ایرانیان و شرایط اخذ ویزای کار آمریکا در این مطلب مورد بررسی قرار می گیر...

تحصیل پزشکی در آمریکا تحصیل پزشکی در آمریکا

تحصیل در رشته پزشکی در آمریکا راه طولانی و پر زحمتی می باشد اما آینده روشن و درخشانی خواهد د...

نظرات کاربران
Call Now Button