تحصیل در رشته پرستاری آلمان در سال 2024 چگونه است و چه شرایطی دارد؟ کشور آلمان یک کشور با تاریخ پیچیده و در عین حال جامع است، آلمان دارای تمام عناصر اصلی می باشد که لازم است دانش آموزان کالج دارای تجربه آموزشی لذت بخش، جذاب و تحریک کننده باشند. تحصیل در آلمان در رشته پرستاری جزء بیشتر کالج ها و دانشگاه های مهم کشور می باشد.

کشور آلمان همانند کشورهای بزرگ دنیا در حال حاضر با کمبود پرستار مواجه است. جهت رفع تقاضای رو به رشد، بیشتر موسسه ها در تلاش برای هدایت نامزدهای بالقوه در پرستاری می باشند و همچنین در بعضی از موارد، کمک های مالی، کمک به استخدام و کاهش هزینه های برنامه، جهت انگیزه بیشتر پرستاران را انجام می دهند.
در این مقاله اطلاعات کامل در مورد مهاجرت پرستاران ارائه دادیم. در صورت هرگونه سوال با کارشناسان ما تماس بگیرید تا از مشاوره تخصصی تیم آتیه آفرینان ایرانیان برخوردار شوید.

تحصیل در رشته پرستاری آلمان

دوره های پرستاری در کشور آلمان

پرستارانی که دوره های کارشناسی خود را به اتمام برسانند، واجد شرایط تحصیل در رشته پرستاری آلمان در مقطع خاصی هستند یا به عنوان یک زبان Fachweiterbildung در آلمان می آموزند. به صورت طبیعی، حقوق جهت پرستاران که یک Fachweiterbildung اخذ کردند، یک برنامه 800 ساعته دو ساله می باشد.

که از طریق آن پرستاران می توانند گواهینامه ویژه را در زمینه هایی همانند: ICU، بیهوشی، سرطان، مراقبت در منزل، روانپزشکی، مراقبت تسکین دهنده، بهداشت، یا مدیریت دوره های تخصصی را اخذ نمایند که بیشتر در زمینه هایی همانند مراقبت از زخم و کنترل کیفیت استفاده می شود.

پادکست راهنمای تحصیل در رشته پرستاری آلمان

اگر زمان کافی برای مطالعه این صفحه را ندارید حتما این پادکست کوتاه در خصوص راهنمای کلی تحصیل پرستاری در کشور آلمان را گوش کنید.

شرایط لازم برای ورود به دانشگاه های آلمان

  • ارائه مدرک پایان دوره دبیرستان همراه با ریز نمرات ترجمه شده
  • سن متقاضی برای تحصیل در رشته پرستاری آلمان در مقطع کارشناسی باید زیر 24 سال باشد
  • سن متقاضی برای تحصیل در رشته پرستاری آلمان در مقطع کارشناسی ارشد باید زیر 30 سال باشد و همچنین مدرک لیسانس به همراه ریز نمرات آن باید ترجمه شده باشند.
  • ارائه مدرک B2 زبان آلمانی و یا آیلتس با نمره 6 به بالا
شرایط لازم برای ورود به دانشگاه های آلمان

آموزش پرستاری در دانشگاه های کشور آلمان

در دانشگاه اولم کشور آلمان و مدارس دیگر که پرستاری را به عنوان بخشی از برنامه درسی خود ارائه می کنند، کاندیداها پیش از آغاز دوره تحصیلی، نیم ساعت وقت خود را در انجام تمرین های عملی در یک محیط بیمارستان می گذرانند.

کل دوره های تحصیل در رشته پرستاری آلمان دوره های کارشناسی ارشد با توجه به مقررات شهروندی اتحادیه اروپا، برنامه هایی با سه سال لحاظ شده و شامل 3300 ساعت مطالعات نظری و 2500 ساعت تمرین عملی در انواع مختلف بیمارستان است.
زمانی که دانش آموزان این الزامات را برآورده کنند، واجد شرایط جهت امتحان پرستاری ملی هستند ، که طبق آن نمره گذار ، آنها گواهینامه پرستاری خود را دریافت خواهند کرد.

چه کسانی امکان پذیرش در دوره های آوسبیلدونگ آلمان را دارند؟

اولین سوالی که برای متقاضیان مهاجرت به آلمان پیش میاید، این است که آیا شرایط لازم برای پذیرش در این دوره ها را دارد یا خیر؟ اساساً آوسبیلدونگ آلمان شرایط خاصی دارد که در ادامه به بررسی آن پرداخته ایم.

  • گواهی پایان تحصیل (حداقل داشتن مدرک دیپلم 12 ساله)
  • نامه‌های تجربه کاری تأیید شده (در صورت وجود)
  • داشتن حداقل 18 سال سن
  • گواهی مهارت زبان آلمانی در سطح B1 یا B2
  • ارائه یک رزومه قوی
  • ارائه یک انگیزه نامه که هدف شما از شرکت در دوره را مشخص می‌کند.
  • داشتن اقامتگاه در آلمان
  • یک بیمه درمانی معتبر حداقل برای سال اول یا قبل از شروع آموزش حرفه‌ای شما

میزان حقوق و درآمد پرستاری در آلمان

حقوق دریافتی کار در آلمان به عنوان یک پرستار به صورت میانگین 2300 تا 2400 یورو در ماه می باشد که وابسته به نوع کار، تخصص، مزایای جانبی، سختی‌ کار و غیره می‌تواند تا 3000 یورو در ماه هم باشد. هم اکنون “پرستارِ سالمند” بزرگ‌ ترین بخش بازار کار پرستاری می باشد که حقوقی برابر با 2900 یورو دارد. 
پرستاران اتاق عمل حقوقی برابر با 3200 یورو و پرستارانی که تخصص ویژه‌ای داشته باشند تا 3600 یورو در ماه دریافت خواهند کرد.

میزان حقوق پرستاری در آلمان
5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان

کشور آلمان، دارای قوی ترین اقتصاد در میان کشورهای اتحادیه اروپا است و تحصیل در آلمان راهی م...

دانشگاه صنعتی شمنیتس آلمان دانشگاه صنعتی شمنیتس آلمان

دانشگاه صنعتی شمنتیتس آلمان در سال 1836 با نام کالج مرسنتال شروع به کار نمود و در سال 1986 دانشگ...

راحت‌ ترین دانشگاه‌ ها پذیرش آلمان راحت‌ ترین دانشگاه‌ ها پذیرش آلمان

اغلب دانشجویان بین المللی برای دنبال کردن رویاهای خود، تحصیل در خارج از کشور را انتخاب کرد...

نظرات کاربران
Call Now Button