آموزش با کیفیت بالا، به خصوص در پزشکی و رشته های پیراپزشکی، در کشور جمهوری چک بسیار قدیمی است. تحصیل در رشته فیزیوتراپی چک به دلیل کیفیت بالای آموزشی، از جمله بهترین گزینه های تحصیل در اروپا می باشد. فیزیوتراپ ها به بیماران کمک می کنند تا مهارت های بدنی را بازیابی نمایند، تحرک را بیشتر کند، قدرت را بهبود دهد و عملکرد کلی حرکتی خود را از راه روش های پیشگیری از آسیب و توانبخشی به حداکثر برسانند.

در این مقاله به طور کامل شرایط تحصیل در چک و نحوه ورود به دانشگاه های پزشکی را مورد بررسی قرار دادیم. در صورت هرگونه سوال با کارشناسان موسسه آتیه آفرینان تماس بگیرید و از مشاوره رایگان بهره مند شوید.

تحصیل مقطع کارشناسی رشته فیزیوتراپی در چک

مهاجرت به چک و تحصیل در رشته فیزیوتراپی باید یک نقطه شروع عالی برای افراد باشد که تمایل دارند به عنوان یک فیزیوتراپیست کار کنند. این برنامه از تخصص کارکنان، که بیشتر آن ها متخصصان مراقبت های بهداشتی و دانشمندان می باشند و بیشتر امکانات اجتماعی همانند بیمارستان های آموزشی استفاده می کنند، استفاده می کند.

فیزیوتراپیست جهت یک حرفه مراقبت از پیراپزشکی واجد شرایط می باشد. او مجاز به ارائه خدمات مرتبط با فیزیوتراپی در مراقبت های پیشگیرانه، تشخیصی، درمانی و توانبخشی در فیزیوتراپی می باشد که می تواند در مراکز درمانی از انواع مختلف، همانند موسسه های توانبخشی و بخش های تخصصی، مراکز مراقبت های اجتماعی و مراکز ورزشی ارائه گردد.

فیزیوتراپ دارای مهارت های عملی می باشد که در کل فیزیوتراپی قابل استفاده می باشد، او توانایی انجام عمل مستقل و استفاده منطقی از طیف گسترده ای از روش های فیزیوتراپی، همانند روش های درمانی مبتنی بر عوامل جسمی را دارد. او می تواند تأثیر درمانی را ارزیابی نماید.

تحصیل مقطع کارشناسی ارشد رشته فیزیوتراپی در چک

پذیرش در دوره های کارشناسی ارشد مشروط به تحصیلات متوسطه تکمیل شده می باشد که از طریق گواهی تکمیل دوران مدرسه تأیید خواهد شد.
شرط پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد نیز تکمیل تحصیلات در هر نوع برنامه تحصیلی است. در صورت فارغ التحصیلی دبیرستان در خارج از کشور، دانشجویان باید مدرک دیپلم دبیرستان را ارائه کنند. دانشجویان با توجه به بالاترین امتیازات کسب شده در آزمون ورودی پذیرفته خواهند شد.

شرایط پذیرش از دانشگاه چارلز چک

دانشگاه چارلز در شهر پراگ دوره کارشناسی سه ساله و بعد از آن دو ساله کارشناسی ارشد فیزیوتراپی در دانشگاه چارلز، دانشجویان را جهت نیازهای مراقبت های بهداشتی در توانبخشی بیماران ناتوان و معلول آماده خواهد کرد.
موارد اصلی در این دانشگاه عبارت است از:

  • فیزیوتراپی
  • تمرین فیزیوتراپی در مناطق بالینی
  • تشخیص افتراقی
  • درمان اختلالات حرکتی
  • کینزیولوژی
  • نوروفیزیولوژی
  • پروتز
  • روش های اصلی تحقیقات

فارغ التحصیلان کادر پزشکی مطابق نشانه های پزشکی، تجزیه و تحلیل مفصلی از کینزیولوژی انجام می دهند و در عملکرد فیزیوتراپی اعمال می گردد. دانشجویان می توانند فعالیت های آموزشی را در تمامی مقاطع تحصیلی در این زمینه انجام دهد.
تحصیل در رشته فیزیوتراپی چک در دانشگاه چارلز پتانسیل فعالیت های تحقیقاتی علمی مستقل و کارهای سازمانی روش شناختی را خواهد داشت.

شرایط لازم برای آمادگی جسمانی پذیرش رشته فیزیوتراپی در چک

دانشجویان باید یک نسخه قانونی از مدارک مربوط به تأیید مدارک کارشناسی (گواهینامه عمومی آموزش) را ضمیمه نمایند، تأییدیه ای که از طریق یک پزشک ورزشی صادر شده است.

پمبنی بر اینکه شخص متقاضی قادر به تحصیل در دانشکده تربیت بدنی و ورزش می باشد که انتظار می رود در آن فشارهای بدنی افزایش داشته باشد.

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
مهاجرت به چک مهاجرت به چک

مهاجرت به چک و روش های اقامت در چک در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. مهاجرت به چک از طریق ر...

انواع بورسیه های تحصیلی در چک انواع بورسیه های تحصیلی در چک

امروزه بسیاری از افراد قصد تحصیل در بهترین دانشگاه های معتبر اروپا و دریافت بورسیه تحصیلی ...

تحصیل پزشکی در چک تحصیل پزشکی در چک

هر ساله هزاران دانشجوی بین المللی دانشگاه های چک را برای آموزش پزشکی به زبان انگلیسی انتخا...

نظرات کاربران
Call Now Button