تحصیل در رشته فیزیوتراپی هند

تحصیل در رشته فیزیوتراپی هند – چرا تحصیل در کشور هند

کشور هند یکی از کشور های آسیای جنوبی می باشد که در چند دهه گذشته رشد اقتصادی بسیار خوبی داشت . پایتخت این کشور شهر دهلی نو می باشد . چون تحصیل در دانشگاه های هند با هزینه ای بسیار کمتر از دانشگاه های دیگر کشور ها انجام می شود بیشتر دانشجویان متقاضی تحصیل در این کشور شدند. تحصیل در دانشگاه های هند به زبان انگلیسی انجام می شود و به همین دلیل دانشجویان نیازی به یادگیری زبان های دیگر به غیر از انگلیسی نخواهند داشت .

تحصیل در رشته فیزیوتراپی هند – تحصیل فیزیوتراپی در هند

در حال حاضر تنها حدود 5000 فیزیوتراپیست در کشور هند می باشد که پس از تحصیل در رشته فیزیوتراپی هند مشغول به کار می شوند یعنی بازار کار فیزیوتراپیست ها در کشور هند به دلیل کمبود نیرو در این کشور پهناور آسیایی به شدت پر رونق و مطلوب واقع شده است . از شرایط کار فیزیوتراپیستی در کشور هند می توان ارائه مدرک لیسانس در این رشته (BPT) را نام برد که هم اکنون ، حدود 300 کالج این برنامه تحصیلی را به دانشجویان خود ارائه می نمایند . شایان ذکر است که زمان تحصیل در رشته فیزیوتراپی در دانشگاه های کشور هند 4.5 سال می باشد .

از جمله شرایط تحصیل در رشته فیریوتراپی هند می توان موارد زیر را نام برد :

  • ارائه مدرک دیپلم متوسطه با حداقل نمره 50% در هر درس
  • شرکت در آزمون ورودی و همچنین داشتن حداقل 17 سال سن برای تحصیل در هند

برنامه تحصیلی فیزیوتراپی در کشور هند شامل آناتومی ، فیزیولوژی ، پاتولوژی ، داروشناسی ، روانشناسی ، پزشکی و شرایط جراحی ، بیومکانیک ، حرکت شناسی ، پیشگیری از معلولیت ، بازتوانمند سازی است که این دوره ترکیبی از آموزش های تئوری و عملی می باشد .

تحصیل در رشته فیزیوتراپی هند – شرایط بازار کار رشته فیزیوتراپی در هند

بازار کار رشته فیزیوتراپی در کشور هند به دلیل جمعیت بالای این کشور ، همواره متقاضی جذب فیزیواتراپیست ها در بیمارستان ها ، مراکز توانمند سازی ، خانه پرستاران ، اداره های خصوصی ، خانه های مسکونی و کیلینیک ها است . کار در کشور هند جهت فیزیوتراپیست ها سودآور است . جهت انجام کار فیزیوتراپی در کشور هند ، می توانید با ارائه دو مدرک لیسانس و فوق لیسانس وارد بازار کار فیزیوتراپی در هند شوید .

همچنین به عنوان یک فیزیوتراپیست در کشور هند علاوه بر داشتن مدرک آکادمیک لازم است به مهارت های نرم یا Soft skills نیز آگاه باشید . این مهارت ها شامل توانایی برقرار کردن ارتباط ، مهارت های تفکر بحرانی و کار تیمی است . بازار کار کشور هند با کمبود نیرو در رشته فیزیوتراپی رو به رو شده است و به همین علت شغل فیزیوتراپی از مشاغل پر متقاضی با درآمد عالی در هند به شمار می رود . در حال حاضر ، به صورت میانگین هر فیزیوتراپیست در کشور هند درآمدی حدود Rs 297,161 ( روپیه هند ) دارد در صورتی که میانگین درآمد در کشور هند تقریبا Rs 16,725 ( روپیه هند ) است که این به دلیل کیفیت زندگی بالای فیزیوتراپیست ها در کشور هند است .

تحصیل در رشته فیزیوتراپی هند – شرایط تحصیل در رشته فیزیوتراپی در هند

رشته فیزیوتراپی علمی است که سبب بهبود سوء عملکرد حرکتی می شود و کارکردهای بدنی انسان و سلامتی بهتر را تقویت خواهد کرد . رشته فیزیوتراپی شامل ارزیابی ، تشخیص و درمان بیماری و معلولیت به روش ابزارهای فیزیکی می باشد . در حقیقت فیزیوتراپیست ها سبب بازتوانمند سازی بیماران از یک حالت ناتوانی از طریق نقص ژنتیکی یا در نتیجه تصادف یا بیماری می شوند . به همین دلیل ، لازم است فیزیوتراپیست دانش کامل و جامعی از آناتومی بدن و اسکلت بندی ، عضلات و اعصاب انسان داشته باشد . از دیگر مهارت های فیریوتراپیست ها می توان مهارت های بین فردی برتر شامل دلسوز بودن ، صبوری و توانایی برای درک افراد را نام برد .

تحصیل در رشته فیزیوتراپی هند

تحصیل در رشته فیزیوتراپی هند

تحصیل در رشته فیزیوتراپی هند – شرایط دریافت ویزای تحصیلی کشور هند

از جمله شرایط مهاجرت تحصیلی دانشجویان خارجی به هند ، دریافت ویزای تحصیلی هند است . ویزای تحصیلی کشور هند در واقع یک نوع ویزای ورود چندباره یا به اصطلاح Multiple Entry Visa است . مدت اعتبار ویزای تحصیلی هند وابسته به دوره تحصیلی متقاضیان است . مدت ویزا از تاریخ صدور آن آغاز می گردد . از جمله امتیازات ویزای تحصیلی در کشور هند می توان امکان کار نامحدود دانشجویان خارجی در کشور هند بعد از پایان برنامه های آموزشی آنها را نام برد به شرط اینکه آنها پیشنهاد شغلی دریافت کنند .

روش درخواست ویزای تحصیلی هند به این صورت است که بعد از اخذ نامه پذیرش تحصیلی از دانشگاه مورد نظر ، لازم است با مراجعه به سفارت هند و تکمیل فرم درخواست ویزا و ارائه مدارک موردنیاز نسبت به درخواست این ویزا اقدام کنید . اما مدارک لازم برای صدور ویزای تحصیلی کشور هند عبارت است از :

  • ارائه نامه پذیرش یا admission latter از دانشگاه کشور هند
  • ارائه گواهی تمکن مالی برای پوشش شهریه تحصیلی و هزینه اقامت در کشور هند
  • ارائه دو قطعه عکس پاسپورتی شخص متقاضی تحصیل در هند
  • تهیه و تکمیل فرم درخواست ویزای تحصیلی هند توسط شخص متقاضی دریافت ویزای تحصیلی هند

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره آشنایی با کشور هند مقاله “آشنایی با کشور هند ” را مطالعه فرمایید.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
تحصیل پزشکی در قبرس تحصیل پزشکی در قبرس

کشور قبرس از نظر علمی در تمامی رشته های تحصیلی به خصوص رشته های پزشکی و دندان پزشکی پیشرفت ه...

تحصیل پزشکی در خارج از کشور تحصیل پزشکی در خارج از کشور

تحصیل پزشکی در خارج از کشور برای بسیاری از افراد می‌تواند پله‌ای جهت اخذ اقامت در دیگر کشو...

تحصیل پزشکی در آمریکا تحصیل پزشکی در آمریکا

تحصیل در رشته پزشکی در آمریکا راه طولانی و پر زحمتی می باشد اما آینده روشن و درخشانی خواهد د...

نظرات کاربران
سینا

کدوم دانشگاه مورد تایید وزارت بهداشت ایران رشته فیزیوتراپی رو ارائه میده؟ فقط مانیپال هستش یا دانشگاه دیگه هم برای فیزیو مورد تاییده؟ هزینه مانیپال چقدره؟

آتیه آفرینان

با سلام. باید توسط کارشناسان ارشد موسسه راهنمایی بشید. لطفا وارد لینک رزرو وقت مشاوره شوید.

سینا علیخانی

سلام خسته نباشید، میخواستم بدونم تو هند کدوم دانشگاه مورد تایید وزارت بهداشت ایران رشته فیزیوتراپی رو ارائه میده؟ میشه اونجا بورسیه تحصیلی گرفت تا هزینه تحصیلمون کمتر شه؟ با مدرک لیسانس فیزیوتراپی از دانشگاه هند میشه درخواست ویزای کاری برای کشور های دیگه مثل کانادا رو داد؟ ممنون میشم به سوالاتم پاسخ بدید.

آتیه آفرینان

با سلام .باید با مشاورین ارشد ما صحبت کنید تا بهترین راه حل رو بهتون بگن

برکه

سلام میخواستم بپرسم فیزیوتراپی شهریه هر ترم اش چقد؟ ایا میشه با دیپلم و پیش دانشگاهی انسانی ثبت نام کرد؟ باید ۴سالش اونجا بمونی یا ۲بعدش باید برگردی؟لطفا جواب بدین میخوام بدونم ممنونم

آتیه آفرینان

سلام شهریه هر سال تحصیلی بین 5000-7000 دلار می باشد و شما با مدرک انسانی هم می توانید اقدام کنید .

آنیتا

سلام وقت بخیر،می خواستم بدونم تحصیل فیزیوتراپی در هند بدون آزمون ورودی است ؟

آتیه آفرینان

با سلام. خیر نیازی به آزمون نیست مستقیم می توانید اقدام کنید.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button