تحصیل در رشته فیزیوتراپی لهستان و شاغل شدن در این زمینه دارای شرایط خاصی برای متقاضیان بین المللی می باشد. کسانی که فارغ التحصیل فیزیوتراپی در لهستان هستند، می توانند با داشتن شرایط مورد نیاز، در لهستان مشغول به کار شوند و سپس، اقدام به دریافت اقامت در لهستان نمایند.

کشور لهستان یکی از کشورهای اروپایی واقع در همسایگی کشورهای روسیه، جمهوری چک لتوانی، بلاروس، اسلوواکی، اوکراین و آلمان است. زبان اصلی مردم در کشور لهستان زبان لهستانی است؛ اما متقاضیان تحصیل و یا اشتغال در این کشور باید مدرک زبان انگلیسی معتبر داشته باشند.
در این مقاله که توسط کارشناسان مجرب آتیه آفرینان ایرانیان تهیه شده است، به طور کامل در مورد تحصیل در رشته فیزیوتراپی لهستان صحبت شده است. در صورت هرگونه تحصیل و کار در لهستان سوال با ما تماس بگیرید تا از مشاوره رایگان بهره مند شوید.

شرایط تحصیل در رشته فیزیوتراپی لهستان

تحصیل در لهستان مزایای زیادی دارد. متقاضیان خارجی با شرکت در برنامه های تحصیلی فیزیوتراپی در دانشگاه های معتبر کشور لهستان که در 3 دوره تحصیلی اصلی ارائه می گردد می توانند در رشته فیزیوتراپی تخصص حرفه ای کسب کنند.

پس از فارغ التحصیلی از دبیرستان، دانشجویان بین المللی جهت کار در لهستان وارد دانشگاه ها و کالج های معتبر خواهند شد تا مدرک لیسانس معتبر در زمینه تحصیلی فیزیوتراپی به دست آورند.
دریافت مدرک لیسانس فیزیوتراپی در دانشگاه های لهستان حداقل 3 ساله انجام شده و متقاضیان برای اخذ مدرک فوق لیسانس در این زمینه باید حداقل 2 سال تحصیلی در دانشگاه مورد نظر تحصیل کنند.

مشاوره و تماس
021-72207

لازم به ذکر است اخذ مدرک فیزیوتراپی از دانشگاه های کشور لهستان در دوره دکترا نیز امکان پذیر است. تحصیل در رشته فیزیوتراپی لهستان به دو زبان لهستانی و انگلیسی صورت می پذیرد و متقاضیان جهت تحصیل در دانشگاه های کشور لهستان به زبان انگلیسی نیازمند ارائه مدرک زبان معتبر انگلیسی هستند.
کسانی که مدرک زبان معتبر نداشته باشند، می توانند قبل از شروع دوره های تحصیلی خود، در دوره های آموزش زبان شرکت کرده و توانایی های موردنیاز در زمینه زبان انگلیسی اخذ نمایند.
دانشجویانی که می خواهند هزینه های تحصیل و اقامت خود را در لهستان کم کنند، می توانند از کمک هزینه ها و بورسیه تحصیلی در لهستان استفاده کنند.

پادکست راهنمای تحصیل فیزیوتراپی در لهستان

از شما دعوت می کنیم برای اطلاعات تکمیلی حتما این پادکست را که توسط کارشناس ارشد موسسه آماده شده است، گوش دهید.

هزینه های تحصیل فیزیوتراپی در لهستان

رشته های تحصیل فیزیوتراپی در لهستان عبارت است از:

  • رشته نوروفیزیولوژی
  • رشته فیزیوتراپی بالینی در تخصص های پزشکی مختلف
  • رشته درمان دستی
  • رشته ماساژ درمانی
  • رشته ارتوپدی و آسیب شناسی
  • Balneology و فیزیوتراپی آبگرم
  • رشته علوم پزشکی پایه
  • رشته کینزیولوژی
  • رشته آموزش مهارت های حرکتی
  • رشته کمک های اولیه پیشرفته
  • رشته اردوهای آموزشی تابستانی و زمستانی
  • رشته فیزیولوژی

هزینه های تحصیل در رشته فیزیوتراپی لهستان برای دانشجویان داخلی و بین المللی متغیر است . هزینه تحصیل و شرکت در برنامه های آموزشی فیزیوتراپی در دانشگاه های کشور لهستان حدود 8000$ الی 16000$ (دلار) در سال می باشد و مقدار شهریه دانشجویان وابسته به دوره تحصیلی آن هاست و متغیر خواهد بود.
همچنین لازم به ذکر است دانشجویان بین المللی برای تحصیل در رشته فیزیوتراپی در دانشگاه های کشور لهستان، لازم است علاوه بر هزینه های تحصیل هزینه زندگی در لهستان را نیز لحاظ کنند .

درآمد فیزیوتراپیست ها در لهستان

درآمد فیزیوتراپیست های تازه کار در کشور لهستان با لحاظ کردن ساعات کاری و پاداش حدود 61.000$ (دلار) است. کسانی که در رشته کاری فیزیوتراپی در لهستان تا نه سال سابقه کاری داشته باشند می توانند در سال به صورت میانگین 85.000$ (دلار) درآمد داشته باشند . همچنین درآمد کسانی که در این رشته کاری متخصص هستند و بیشتر از ده سال سابقه کاری دارند به 105.000$ (دلار) در سال خواهد بود.

بازار کار فیزیوتراپی در لهستان

فیزیوتراپیست ها با توجه به مهارت خود به افراد در هر سنی کمک خواهند کرد تا به شکل موقت یا دائمی از ناتوانی جسمی که رنج می برند ، درمان شوند . این متخصصان مراقبت های بهداشتی در بیمارستان ها و منطقه های متعدد جامعه جهت معالجه بیماران با انواع بیماری ها در زمینه های متفاوت مانند آسیب های ورزشی و مشکلات مداوم مفاصل و یا فلج ناشی از سکته های مغزی و شرایط عصبی فعالیت می نمایند . فیزیوتراپیست ها دامنه حرکت و توانایی بیماران در انجام کارهای روزمره را ارزیابی کرده و برنامه های درمانی دائمی را طراحی می کنند که به بیماران کمک می کند با فعالیت هدفمند، تحرک خود را بازیابی نمایند.

طیف گسترده ای از درمان ها از طریق فیزیوتراپیست ها جهت بهبود قدرت بیماران، استقامت، تعادل و تحمل ورزش شامل ورزش درمانی ، الکتروتراپی ، هیدروتراپی ، گرما درمانی و دستکاری مفصل قابل استفاده است.
فیزیوتراپیست ها در کشور لهستان 37 تا 40 ساعت در هفته فعالیت دارند. اما اضافه کاری و کار آخر هفته جهت فیزیوتراپیست های جوان در چند سال اول اشتغال رایج است . فیزیوتراپیست ها می توانند در بیمارستان ها و درمانگاه ها و مراکز توانبخشی با عقد قرارداد شاغل شوند . مسافرت های درون شهری به شکل روزانه ممکن است جهت فیزیوتراپیست هایی که بیماران خود در خانه های خود درمان می کنند، لازم است.

1.5/5 - (2 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل پزشکی در لهستان تحصیل پزشکی در لهستان

تحصیل پزشکی در لهستان و شرایط پذیرش در دانشگاه های پزشکی لهستان در این مطلب مورد بررسی قرار...

انواع کالج های کشور لهستان انواع کالج های کشور لهستان

توسعه و پیشرفت کشور لهستان در زمینه آموزشی باعث شده تا هر ساله افراد بسیاری متقاضی تحصیل د...

تحصیل داروسازی در لهستان تحصیل داروسازی در لهستان

کشور لهستان از هر لحاظ برای ادامه تحصیل، مناسب و ایده آل می باشد زیرا عواملی مانند هزینه ها...

نظرات کاربران
Call Now Button