تحصیل در رشته فیزیوتراپی فنلاند

تحصیل در رشته فیزیوتراپی فنلاند – معادل سازی مدرک فیزیوتراپی در کشور فنلاند

تحصیل در رشته فیزیوتراپی فنلاند نوعی برنامه مبادلاتی از طرف دانشکده های مراقبت های بهداشتی و کار اجتماعی جهت دانشجویان ارائه می شود . ممکن است دوره های فیزیوتراپی در کشور فنلاند شامل برنامه های نظری و بالینی شود که  دانشجو بخشی از آنها را در خارج از کشور فنلاند طی کند . هیچ نوع محدودیت شغلی جهت فارغ التحصیلان این رشته نیست و آنها می توانند با مردمان هر کشوری در سنین مختلف ارتباط برقرار کرده و برای درمان بیماران تلاش نمایند .

همانطور که می دانید رشته فیزیوتراپی در کشور فنلاند و یا کشورهای دیگر ، جزء رشته های پزشکی به شمار می رود . به همین دلیل از رشته های حساس و مهم تحصیلی محسوب می شود . پس یکی از شرایط مهم جهت تحصیل فیزیوتراپی و کار در کشور فنلاند در این زمینه ، معادل سازی مدرک فیزیوتراپی در فنلاند می باشد . همچنین مدارک رشته فیزیوتراپی که از طرف دانشگاه های ایران به دانشجویان فارغ التحصیل در تمامی مقاطع ارائه می شود ، از لحاظ دولت فنلاند مورد قبول است .

تحصیل در رشته فیزیوتراپی فنلاند – مدارک لازم برای معادل سازی مدارک پزشکی

برای معادل سازی کافی است با ارائه مدارک زیر ، جهت معادل سازی مدارک پزشکی فنلاند اقدام نمایند :

  • ارائه اصل مدرک تحصیلی به شکل ترجمه شده رسمی و به همراه ریز نمرات ؛ لازم است مدرک مذکور توسط وزارت دادگستری و وزارت امور خارجه تایید شود .
  • ارائه اصل پروانه های اشتغال به کار همانند تاسیس و مسئول فنی به شکل ترجمه رسمی
  • ارائه مدرک زبان فنلاندی یا سوئدی سطح B1 (lower intermediate)
  • ارائه رسید پرداخت مبلغ ثبت نام و تکمیل فرم های مربوط به معادل سازی فیزیوتراپی

تحصیل در رشته فیزیوتراپی فنلاند – نکات معادل سازی رشته فیزیوتراپی در فنلاند

جهت کار و تحصیل در کشور فنلاند لازم است معادل سازی مدرک فیزیوتراپی انجام شود و لازمه این امر ارائه اسناد و مدارکی می باشد . اما زمانی که جهت معادل سازی مدرک تحصیلی فیزیوتراپی زمان لازم است ، 4 ماه می باشد و این امر بدون شرکت در آزمون کتبی و شفاهی امکان پذیر می باشد . سطح B1 جهت زبان سوئدی یا فنلاندی ، سطح پایینی به شمار می رود و دریافت مدرک آن بسیار آسان است . به همین دلیل در طول شرکت در دوره های 6 ماهه یادگیری زبان سوئدی ، می توان مدارک لازم را دریافت کرد . در نتیجه تحصیل رشته فیزیوتراپی در فنلاند سخت نیست .

در مقاله ” تحصیل رایگان در فنلاند ” و ” بورسیه تحصیلی فنلاند ” اطلاعات بیشتری درباره این موضوع کسب کنید .

تحصیل در رشته فیزیوتراپی فنلاند – روش پذیرش تحصیل فیزیوتراپی در کشور فنلاند

شرکت در آزمون ورودی از جمله شرایط مهم و ضروری برای ورود به فیزیوتراپی در کشور فنلاند می باشد . هدف از برگزاری آزمون ، ارزیابی و سنجش میزان مهارت و تخصص داوطلبان همراه با مهارت های اجتماعی و انگیزه های اوست . افراد متقاضی پذیرفته شده مکلف هستند شرایط پزشکی را تکمیل نمایند .

اما در بعضی از موارد ، داوطلبان نمره های برابر و یکسانی را دریافت می کنند . در این صورت گزینش و انتخاب افراد متقاضی به سه روش امکان پذیر است :

  • ارائه نمره آزمون ورودی با داشتن حداقل نمره قبولی 30 از 70
  • تکمیل دوره قید شده در انتخاب اول درج شده در فرم درخواست دانشجو
  • پذیرش تحصیلی فیزیوتراپی در فنلاند از طریق تکمیل ظرفیت

در صورتی که تمایل دارید برای دانشگاه های برتر کشور فنلاند اقدام نمایید ، موسسه آتیه آفرینان ایرانیان شما را در این زمینه همراهی می نماید.

تحصیل در رشته فیزیوتراپی فنلاند – کارشناسی رشته فیزیوتراپی در فنلاند

مدرک کارشناسی فیزیوتراپی در کشور فنلاند طی 3 الی 4 سال قابل دریافت است . اخذ مدرک لیسانس در رشته فیزیوتراپی در کشور فنلاند زمینه ساز ایجاد فرصت های شغلی ایده آلی می باشد که شانس دریافت بالاترین درآمد را جهت آن ها در طول زندگی به وجود می آورد . مطالعه دوره های فیزیوتراپی و تحصیل در این رشته ، شامل طیف وسیعی از مهارت ها و تخصص لازم برای یاری رساندن به بیماران آسیب دیده در تصادف یا حوادث دیگر است که نیازمند توانبخشی است .

معمولا فیزیوتراپ ها با دریافت مدرک تحصیلی خود می توانند در مراکز پزشکی شامل بیمارستان ها ، مدرسه های ورزشی و کلینیک های خصوصی مشغول به کار باشند . دوره های آموزش عالی در دانشگاه ها و دانشکده های عملی متفاوت در دسترس محققان و پژوهشگران عالی رتبه می باشد . چون دولت فنلاند اقدام به استقرار وزارتخانه هایی کرده که سیاست های فرهنگی و تمدن بین المللی را تقویت می کند . به همین دلیل آشنا شدن با فرهنگ فنلاند امری دشوار نمی باشد و به آسانی می توان به آن دست پیدا کرد .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در فنلاند در این مقطع مقاله “تحصیل در مقطع کارشناسی در فنلاند ” را مطالعه نمایید .

تحصیل در رشته فیزیوتراپی فنلاند

تحصیل در رشته فیزیوتراپی فنلاند

تحصیل در رشته فیزیوتراپی فنلاند – میزان درآمد شاغلین رشته فیزیوتراپی در فنلاند

میزان درآمد فیزیوتراپیست ها با میزان تجربه های آن ها رابطه مستقیم دارد و متفاوت می باشد . برای نمونه فیزیوتراپیستی که تجربه کاری او بین 1 الی 3 سال می باشد ، به صورت میانگین می تواند انتظار دریافت درآمد 40.100€ (یورو) را داشته باشد . اما فیزیوتراپیستی که تجربه و تخصص او بیشتر از 8 سال خواهد بود ، معمولا درآمد بالایی را دریافت می کند که معادل 70.277€ (یورو) می باشد . هر ساعت کار جهت یک فیزیوتراپیست در فنلاند می تواند مبلغ 27€ (یورو) جهت او درآمد داشته باشد . پس حقوق و دستمزد رشته فیزیوتراپی در فنلاند می تواند بسیار ایده آل شود .

تحصیل در رشته فیزیوتراپی فنلاند – دوره های رشته فیزیوتراپی در فنلاند

تحصیلات تخصصی در رشته فیزیوتراپی شامل مطالعات نظری و آموزش های عملی در زمینه فیزیوتراپی است . در این بین دوره هایی ارائه می شود که در گروه های چندگانه تخصصی می باشد و به همراه تبادل اطلاعات با دانشجویان دیگر رشته های مختلف است . دانشجویان جهت پذیرش تحصیلی در ترم پاییزه لازم است درخواست پذیرش خود را تا قبل از تاریخ 15 می ارسال کنند و برای ثبت نام در ترم بهاره نیز تا پیش از 15 نوامبر درخواست خود را ارائه نمایند .

تحصیل در رشته فیزیوتراپی فنلاند – مهاجرت به کشور فنلاند

شرایط مهاجرت به کشور فنلاند جهت هر کدام از شهروندان اروپایی و غیر اروپایی متفاوت است . یعنی اسناد و مدارکی که لازم است ارائه شوند تقریبا با یکدیگر مختلف می باشد . برای نمونه در صورتی که از شهروندان کشورهای غیر اروپایی هستید ، لازم است مدارک زیر را ارائه کنید :

  • ارائه پاسپورت معتبر شخص متقاضی تحصیل و مهاجرت در فنلاند
  • ارائه گواهی و آدرس محل اقامت شخص متقاضی مهاجرت به فنلاند
  • ارائه گواهی اثبات اشتغال به کار در کشور فنلاند شامل قرارداد همکاری میان شخص متقاضی و کارفرمای فنلاندی
  • ارائه گواهی اثبات تحصیل در کشور فنلاند شامل نامه پذیرش تحصیلی از مرکز آموزشی یا دانشگاه کشور فنلاند
  • ارائه مدارک هویتی همسر و فرزندان همانند شناسنامه و سند ازدواج ( در صورت تاهل ) را به سفارت ارائه کنید .

اگر از شهروندان اروپایی هستید ، نیازمند ارائه سند اجازه اقامت در فنلاند ندارید . بعد از این که نام فرد خارجی در اداره مهاجرت و جمعیت فنلاند ثبت شد و اجازه اقامت صادر شد ، یک کد هویتی یا کد شناسایی برای شخص متقاضی تعیین خواهد شد . این کد از طرف دفتر ثبت محلی یا اداره امور مالیاتی نیز صادر می شود .

برای آشنایی بیشتر و به دست آوردن اطلاعات کافی درباره مدارک ویزای تحصیلی این کشور به مقاله “مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی فنلاند” مراجعه کنید .

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
تحصیل پزشکی در قبرس تحصیل پزشکی در قبرس

کشور قبرس از نظر علمی در تمامی رشته های تحصیلی به خصوص رشته های پزشکی و دندان پزشکی پیشرفت ه...

تحصیل پزشکی در خارج از کشور تحصیل پزشکی در خارج از کشور

تحصیل پزشکی در خارج از کشور برای بسیاری از افراد می‌تواند پله‌ای جهت اخذ اقامت در دیگر کشو...

تحصیل پزشکی در آمریکا تحصیل پزشکی در آمریکا

تحصیل در رشته پزشکی در آمریکا راه طولانی و پر زحمتی می باشد اما آینده روشن و درخشانی خواهد د...

نظرات کاربران
نسیم نژاد چهرازی

سلام وقت شما بخیر. پسرم کلاس یازدهم تجربی رو میخونه امسال و سال ۱۴۰۱ دیپلم میگیره. دوست داره رشته فیزیوتراپی رو توی کشور اروپایی بخونه . سطح زبانش خوبه ولی آزمون ایلتس نداده . خواستم بپرسم که شما چه کشوری رو پیشنهاد میدید که هزینه دانشگاهیش حدودا ۱۰ تا ۱۲ هزار ارسال باشه و به زبان انگلیسی باشه .

آتیه آفرینان

سلام با توجه به شرایط سنی فرزندتان گزینه های زیادی برایتان وجود دارد ازجمله :ایتالیا، لهستان، مجارستان و چک ...برایشان مناسب می باشد .

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button