تحصیل در رشته فیزیوتراپی فرانسه

تحصیل در رشته فیزیوتراپی فرانسه – کار در رشته فیزیوتراپی در فرانسه

تحصیل در رشته فیزیوتراپی فرانسه در سال های اخیر میان دانشجویان بین المللی محبوب ترین رشته های تحصیلی تبدیل شد . در فرانسه ، دانشگاه ها و مراکز تحصیلی معتبر زیادی وجود دارند و هر سال افراد زیادی از کشورهای مختلف برای ورود به دانشگاه های کشور فرانسه اقدام می کنند.

در کشور فرانسه ، مأموریت اصلی فیزیوتراپیست ها توانبخشی و درمان بیماران است . آنها ویژگی های جسمی ، روانی ، اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی افراد بیمار را در کلیه سنین زندگی لحاظ می کنند . فیزیوتراپیست ترازنامه را طی یک نسخه پزشکی تهیه کرده و بیماری را تشخیص می دهد همچنین اهداف مراقبت و همچنین انتخاب اقدامات و تکنیک های درمانی نیز شامل این ترازنامه است که از جمله مناسب ترین آنهاست . فیزیوتراپ ها بیماران در هر سنی را درمان کرده و به صورت دستی و با تجهیزات پزشکی فعالیت می نمایند . بیماران می توانند در مراکز درمانی متفاوت همانند بیمارستان ها ، مراکز مراقبت های اولیه و کلینیک های خصوصی به فیزیوتراپی دسترسی داشته باشند .

در کشور فرانسه ، مراجعه به متخصصان همانند فیزیوتراپیست تنها در صورت بازپرداخت سیستم مراقبت های بهداشتی از طریق بیمار از سمت پزشک عمومی خود به متخصص ارجاع خواهد شد . امکان دارد شهروندان فرانسه بدون مراجعه به پزشک عمومی خود به هر متخصص مراقبت های بهداشتی مراجعه نمایند ؛ اما در صورتی که این کار را انجام دهند،  بازپرداخت کمتر است . دسترسی مستقیم به فیزیوتراپی در فرانسه امکان پذیر نیست . همچنین لازم است فیزیوتراپیست توانایی جسمی خوبی داشته باشد تا بتواند بیماران مختلف را با داشتن دردهای مختلف درمان نمایند . همچنین در رشته فیزیوتراپی در کشور فرانسه مهارت های بین فردی خوبی جهت آموزش ، ایجاد انگیزه و تشویق بیماران لازم است . همچنین آنها باید یک مدیر خوب باشند تا بتوانند فعالیت خود را جهت معالجه بیماران مختلف در طول روز کاری سازمان دهی کنند .

در مقاله ای تحت عنوان “تحصیل در فرانسه ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در فرانسه توضیح دادیم .

تحصیل در رشته فیزیوتراپی فرانسه – مدارک لازم برای پذیرش از دانشگاه های فرانسه

  • تهیه و تکمیل فرم درخواست پذیرش دانشگاه فرانسه
  • ارائه ریز نمرات دبیرستان و پیش دانشگاهی شخص متقاضی تحصیل در فرانسه
  • ارائه گذرنامه معتبر فرد متقاضی دریافت پذیرش از دانشگاه
  • ارائه عکس پاسپورتی شخص متقاضی تحصیل در کشور فرانسه
  • داشتن گواهی تسلط به زبان فرانسه
  • ارائه تمکن مالی شخص متقاضی تحصیل در فرانسه
  • پرداخت هزینه پذیرش دانشگاه فرانسه
  • ارائه ترجمه رسمی شناسنامه به زبان فرانسه

تحصیل در رشته فیزیوتراپی فرانسه – تحصیل رشته فیزیوتراپی در کشور فرانسه

برای شاغل شدن در کشور فرانسه در زمینه فیزیوتراپی ، دانشجویان باید دارای تحصیلات دانشگاهی باشند . برای فیزیوتراپیست شدن در فرانسه ، افراد متقاضی در کنار مدرک تحصیلی دانشگاهی معتبر ، نیازمند دریافت مجوز کار فیزیوتراپی از دولت این کشور هستند . در کشور فرانسه بیشتر از 40 موسسه و مرکز تحصیلی معتبر برای تحصیل رشته فیزیوتراپی است و هر سال بیشتر از سه هزار دانشجو در این مراکز در رشته فیزیوتراپی در فرانسه مشغول به تحصیل می شوند .

تحصیل در رشته فیزیوتراپی فرانسه

تحصیل در رشته فیزیوتراپی فرانسه

مدرک لازم جهت اشتغال در کشور فرانسه در زمینه فیزیوتراپی مدرک لیسانس است . اما فارغ التحصیلانی که مدرکی غیر از مدرک دانشگاه های اروپایی دارند لازم است جهت اخذ صلاحیت کار در این حوزه  مدرک خود را توسط نهاد مسئول فرانسوی تایید کنند . این کار از طریق معادلسازی در Centre ENIC-NARIC France امکان پذیر است .

از سال 1999 فرانسه عضو کاملی از 57 کشور امضاء کننده فرآیند بلونیا (Bologna Process)/ ناحیه آموزش عالی اروپایی شد و در نتیجه مدارک ارائه شده به دانشجویان در دانشگاه های فرانسه دارای اعتبار جهانی بالایی می باشد . دانش آموختگان جهت یافتن کار در اروپا با این مدرک نیازی به معادل سازی نخواهند داشت .

یکی از روش های مهاجرت به فرانسه از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به فرانسه ” اطلاعات کسب کنید .

تحصیل در رشته فیزیوتراپی فرانسه – کسب مدرک لیسانس فیزیوتراپی در کشور فرانسه

اخذ مدرک لیسانس فیزیوتراپی از دانشگاه های کشور فرانسه چهار سال زمان می برد . اولین سال تحصیلی در کشور فرانسه ، به عنوان سال مشترک و یا عمومی شناخته شده و دروس دانشجویان موضوعات پزشکی همانند پزشکی عمومی ، ادنتولوژی ، داروسازی ، مامایی و فیزیوتراپی را شامل می گردد . بعد از پایان اولین سال تحصیلی در خصوص فیزیوتراپی در دانشگاه های کشور فرانسه ، دانشجویان در دومین سال تحصیلی خود در آزمون رقابتی شرکت خواهند کرد .

نتیجه آزمون معین کننده زمینه تحصیل آن ها می باشد و این امر با امتیاز دانشجویان و علاقه آن ها انجام می شود . دانشجویان دوره های فیزیوتراپی بعد از پایان اولین سال تحصیلی خود وارد یک دوره سه ساله خواهند شد . فیزیوتراپیست ها از آناتومی انسانی و بیومکانیک آن آگاه هستند . زمینه تحصیل آن ها تا سیستم های تنفسی ، قلبی عروقی ، اسکلتی عضلانی و عصبی گسترش خواهد یافت . این مطالعات بر آسیب شناسی جهت کلیه این سیستم ها ، درمان های جراحی و فیزیوتراپی پزشکی آنها متمرکز است .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
تحصیل پزشکی در قبرس تحصیل پزشکی در قبرس

کشور قبرس از نظر علمی در تمامی رشته های تحصیلی به خصوص رشته های پزشکی و دندان پزشکی پیشرفت ه...

تحصیل پزشکی در خارج از کشور تحصیل پزشکی در خارج از کشور

تحصیل پزشکی در خارج از کشور برای بسیاری از افراد می‌تواند پله‌ای جهت اخذ اقامت در دیگر کشو...

تحصیل پزشکی در آمریکا تحصیل پزشکی در آمریکا

تحصیل در رشته پزشکی در آمریکا راه طولانی و پر زحمتی می باشد اما آینده روشن و درخشانی خواهد د...

نظرات کاربران
Call Now Button