تحصیل در رشته فیزیوتراپی اسپانیا

تحصیل در رشته فیزیوتراپی اسپانیا از شناخته شده ترین رشته های تحصیل و زمینه های کاری است که داوطلبان زیادی دارد . در کشور اسپانیا شرایط تحصیل جهت دانشجویان بین المللی مناسب است و جهت تحصیل رشته فیزیوتراپی در اسپانیا می توانندبرای دریافت ویزای تحصیلی این کشور اقدام نمایند . در کشور اسپانیا دانشجویان جهت مشغول به کار شدن در زمینه های مختلف باید دارای مجوز کار باشند . همچنین لازم به ذکر است که شرایط اقامت و اشتغال در کشور اسپانیا جهت دانشجویان اروپایی و دانشجویان خارجی یکسان نیست .

تحصیل در رشته فیزیوتراپی اسپانیا با داشتن شرایط لازم امکان پذیر است ، اما به صورت کلی افراد متقاضی جهت ورود به دانشگاه های کشور اسپانیا نیازمند داشتن تسلط بر زبان انگلیسی و زبان اسپانیایی می باشید .

برای اطلاعات بیشتر در زمینه روش های مهاجرت به اسپانیا می توانید مقاله مهاجرت به اسپانیا که توسط گروه آتیه آفرینان ایرانیان گردآوری شده است را بخوانید .

شرایط تحصیل رشته فیزیوتراپی در اسپانیا

بیشتر دانشگاه ها و کالج های معتبر دنیا واقع در کشور اسپانیا می باشد که هر سال از هزاران دانشجوی خارجی استقبال می نمایند . تحصیل در دانشگاه های کشور اسپانیا در زمینه های مختلف مزایای و موارد مثبت زیادی دارد که یکی از آن ها افزایش مهارت و توانایی در خصوص تسلط بر زبان اسپانیایی است . در دانشگاه های اسپانیا فضایی دوستانه و پر از دانشجویان بین المللی از سراسر جهان قرار گرفته است . دانشجویان برای تحصیل در رشته فیزیوتراپی اسپانیا می توانند از برنامه های تحصیلی که شامل سخنرانی ها ، سمینارها و فعالیت های آزمایشگاهی می شود استفاده کنند و آزادانه با اساتید گفتگو داشته باشند و از آن ها در خصوص مواد درسی خود سؤال کنند.

بیشتر از 670 برنامه تحصیلی انگلیسی زبان در دانشگاه های کشور اسپانیا قرار گرفته است که رشته فیزیوتراپی در کشور اسپانیا نیز شامل این برنامه ها می گردد . شایان ذکر است که برای تحصیل در رشته فیزیوتراپی در دانشگاه های اسپانیا دانشجویان باید مدرک زبان انگلیسی آیلتس و تافل ارائه کنند . فیزیوتراپی موضوعی میان رشته ای و شاخه ای از پزشکی و بهداشت می باشد . کسانی که لیسانس یا کارشناسی ارشد فیزیوتراپی را دارند ، می آموزند چطور به افراد دارای اختلالات جسمی کمک کنند . در دوره های فیزیوتراپی ، دانشجویان مفاهیم روانشناسی و همچنین رفلکسولوژی را می آموزند . آن ها از این دانش و همچنین حرکت ، تمرینات و توصیه هایی جهت کمک به بیماران برای غلبه بر ناتوانی های خود و بهبود کیفیت کلی زندگی استفاده خواهند کرد .

درآمد فیزیوتراپیست ها در کشور اسپانیا

حقوق فیزیوتراپی در اسپانیا بین 2،468€ در ماه (حداقل حقوق) تا 8،990€ (یورو) در ماه (حداکثر حقوق) است . حقوق متوسط ​​6602€  (یورو) در ماه است ؛ یعنی نیمی از کسانی که به عنوان فیزیوتراپیست کار در اسپانیا می کنند کمتر از 6،052€ (یورو) درآمد دارند در صورتی که نیمی دیگر بیش از 6،052€ (یورو) درآمد دارند . مبلغ متوسط ​​حقوق نشانگر دستمزد آن هاست . بالاترین میزان درآمد یک فیزیوتراپیست در کشور اسپانیا با لحاظ کردن میزان تجربه و سابقه کاری 7.972€ (یورو) در ماه است .

جهت اطلاع از شرایط اقامت و تابعیت اسپانیا نیز برای شما مقاله ای با عنوان اقامت در اسپانیا را آماده نموده ایم و می توانید مطالعه کنید .

درآمد فیزیوتراپیست ها در کشور اسپانیا
درآمد فیزیوتراپیست ها در کشور اسپانیا

شرایط کار رشته فیزیوتراپی در اسپانیا

رشته فیزیوتراپی در اسپانیا یکی از زمینه های کاری شناخته شده می باشد و کسانی که قصد دارند در این کشور به عنوان یک فیزیوتراپیست کار کنند حتما باید دارای مدرک تحصیلی معتبر باشند. همچنین اشتغال در بخش های مختلف در کشور اسپانیا نیازمند تسلط به زبان انگلیسی و زبان اسپانیایی می باشد . از مهم ترین مسئولیت های یک فیزیوتراپ در کشور اسپانیا عبارت است از :

  • شرکت در آموزش و نظارت دستیاران فیزیوتراپی
  • نظارت و بهبود استانداردهای مراقبت از طریق نظارت هفتگی و تأمل در عمل خود
  • شرکت در پروژه های مبتنی بر شواهد و اجرای توصیه هایی برای تغییر
  • داشتن توانایی تعامل مؤثر با مردم و سایر متخصصان مراقبت های بهداشتی
  • آشنا بودن با تمام استاندارد های پرستاری حرفه ای و بالینی
  • ارزیابی افراد از جمله عوامل عملکردی و محیطی در بیمارستان و مکان های گوناگون
  • برای تدوین، اجرا و ارزیابی برنامه های درمان محور بیمار از طریق تکنیک های انتخابی و فعالیت های درجه بندی شده با نظارت هفتگی
  • برقراری ارتباط مؤثر با همکاران برای ارتقاء ایمنی بیمار و مدیریت ریسک
  • ارائه خدمات با كیفیت بالا و خاص به بیماران و متقاضیان

هزینه های تحصیل در دانشگاه های کشور اسپانیا

در اسپانیا دانشگاه های دولتی و خصوصی مختلفی می باشد و لازم است افراد متقاضی در نظر داشته باشند که هزینه های تحصیل در دانشگاه های این کشور مختلف است . دانشگاه های خصوصی در کشور اسپانیا می توانند میزان شهریه و هزینه های آموزش در برنامه های تحصیلی خود را مشخص نمایند . هزینه های تحصیل در دانشگاه های خصوصی در اسپانیا از 1500€ الی 18000€ (یورو) در سال است ؛ اما ممکن است میزان شهریه در بعضی از دانشگاه های خصوصی در رشته های مختلف بیشتر شود .

میزان شهریه در دانشگاه های دولتی کشور اسپانیا بر اساس فرآیند ECTS بولونیا محاسبه خواهد شد . هزینه های تحصیل در دوره کارشناسی در دانشگاه های کشور اسپانیا کم تر از هزینه های تحصیل در دوره کارشناسی ارشد و دکترا است . متقاضیان جهت تحصیل در دوره کارشناسی با در نظر گرفتن هر Credit باید از 12€ الی 30€ (یورو) شهریه پرداخت نمایند . در صورتی که در دوره کارشناسی ارشد و دکترا این مبلغ از 15€ الی 55€ (یورو) است .

هزینه های تحصیل در دانشگاه های دولتی در کشور اسپانیا در رشته های تحصیلی زیر از 2000€ الی 3000€ (یورو) است :

  • حقوق
  • داروسازی
  • اقتصاد
  • زیست پزشکی
  • علوم اجتماعی
  • زبان
  • ریاضیات
  • تاریخ
  • علوم اعصاب
5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل پزشکی در قبرس تحصیل پزشکی در قبرس

کشور قبرس از نظر علمی در تمامی رشته های تحصیلی به خصوص رشته های پزشکی و دندان پزشکی پیشرفت ه...

تحصیل پزشکی در خارج از کشور تحصیل پزشکی در خارج از کشور

تحصیل پزشکی در خارج از کشور برای بسیاری از افراد می‌تواند پله‌ای جهت اخذ اقامت در دیگر کشو...

تحصیل پزشکی در آمریکا تحصیل پزشکی در آمریکا

تحصیل در رشته پزشکی در آمریکا راه طولانی و پر زحمتی می باشد اما آینده روشن و درخشانی خواهد د...

نظرات کاربران
Call Now Button