کشور استرالیا در خصوص پذیرش دانشجویان بین المللی رتبه سوم جهان را دارد که شامل تحصیل در رشته فیزیوتراپی استرالیا یا سایر رشته ها می گردد . بیشتر دانشگاه های این کشور دارای جایزه نوبل هستند و جزء قدیمی ترین دانشگاه به شمار می رود . در نتیجه معتبر هستند و کیفیت آموزشی و علمی بالایی دارند . دانشجویانی که مشغول تحصیل در این کشور می باشتذ ، رضایت کاملی از این موضوع دارند و تمایل به تحصیل در مقاطع بالاتر دارند .

تحصیل در دانشگاه های فیزیوتراپی کشور استرالیا

تعداد 17 دانشگاه در کشور استرالیا می باشد که تحصیل در رشته فیزیوتراپی استرالیا را امکان پذیر می کند . تمامی دوره هایی که در دانشگاه های استرالیا در اختیار دانشجویان است ، سرشار از تجربه های عالی در زمینه های شغلی مختلف می باشد که البته بهترین تجربه ها و بالاترین دانش و علوم مربوط به رشته فیزیوتراپی در استرالیا واقع شده است. یعنی دانشجویان این دوره می توانند سطح مهارت و دانش خود را بالا ببرند. نام بعضی از این دانشگاه ها عبارت است از :

  • دانشگاه علوم پزشکی A.T. به صورت آنلاین
  • دانشگاه لاترب. بوندورا، استرالیا (La Trobe University)
  • دانشگاه پرت غرب استرالیا (University of Western Australia)
  • دانشگاه سیدنی (The University of Sydney)
  • دانشگاه نیوکاسل (University of Newcastle) به صورت آنلاین
  • دانشگاه کورتین استرالیا (Curtin University)
  • دانشگاه کوئینزلند (The University of Queensland) به صورت آنلاین
  • دانشگاه فلیندرز (Flinders University)

هزینه های تحصیلی رشته فیزیوتراپی در استرالیا

در خصوص تحصیل در رشته فیزیوتراپی استرالیا ، هزینه های تحصیلی مختلفی وجود دارد که با توجه به دانشگاه انتخاب شده و مقطع تحصیلی سنجیده و محاسبه می شود . یعنی اگر تمایل به تحصیل در کشور استرالیا در مقطع کارشناسی به صورت تمام وقت دارید ، باید مبلغ 800 credit به عنوان شهریه دانشگاهی پرداخت کنید . زمانی که جهت فارغ التحصیلی در مقطع لیسانس فیزیوتراپی در استرالیا زمان می برد ، 4 سال است . شهریه تحصیلی به صورت سالیانه معادل 37.000$ (دلار استرالیا) و برای هر کدام از دروس اجباری که دانشجو مکلف به گذراندن آن می باشد مبلغ 1.458$ (دلار) می باشد .

دانشجویان رشته فیزیوتراپی نیز هزینه هایی را بابت شهریه دانشگاهی پرداخت می کنند که در مجموع 4 سال تحصیلی به صورت میانگین لازم است مبلغ 8.840$ (دلار) پرداخت کنند . این هزینه در دانشگاه های مختلف در کشور استرالیا متغیر خواهد بود . دانشجویانی که علاقمند به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد می باشند نیز باید مبلغ 37.472$ (دلار) پرداخت کنند .

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در استرالیا ” را مطالعه فرمایید .

تحصیل رشته فیزیوتراپی در استرالیا

تحصیل در کشور استرالیا خصوصا در رشته هایی که بیشتر در خصوص آموزش عملی و کسب مهارت می باشد ، جهت بیشتر دانشجویان بین المللی جذاب و شگفت آور خواهد بود . زیرا ساختار جسمی بدن انسان و حرکت آن ها جهت دانشجویان بازگو خواهد شد و بیشتر دروس تحصیلی به صورت عملی هستند و دانشجو کلیات جسم انسان شامل بخش های عضلانی ، عصبی و قلبی را از نزدیک مشاهده کرده و آموزش های لازم را می بیند. حدود 1000 ساعت از تحصیل دانشجو به فعالیت های بالینی و فعالیت های ویژه ای که مربوط به فارغ التحصیلی می گردد ، اختصاص خواهد داشت .

تحصیل در رشته فیزیوتراپی استرالیا |  هزینه های تحصیلی رشته فیزیوتراپی در استرالیا | تحصیل رشته فیزیوتراپی در استرالیا
تحصیل در رشته فیزیوتراپی استرالیا

در مقاله ” مهاجرت به استرالیا ” به طور مفصل درباره شرایط مهاجرت به استرالیا اطلاعات کسب کنید .

پیش نیازهای تحصیل رشته فیزیوتراپی در استرالیا

متقاضیان تحصیل در رشته فیزیوتراپی استرالیا باید دروسی را به عنوان پیش نیاز بگذرانند . این دروس شامل بخش های زیر است :

  • آناتومی بدن اسنان
  • فیزیولوژی انسان
  • فیزیولوژی ورزش
  • علوم اعصاب
  • روانشناسی

دروس دیگری همانند فیزیک ، شیمی ، تربیت بدنی ، سلامت ، علم بیولوژیک و زبان انگلیسی نیز از پیش نیازهای تحصیل فیزیوتراپی در استرالیا است . همچنین جهت دریافت ویزای تحصیلی استرالیا و ورود به خاک این کشور برای تحصیل در رشته فیزیوتراپی ، دارا بودن مدرک زبان انگلیسی آیلتس یا تافل از ضرورت ها محسوب می شود . همچنین برای پذیرش تحصیلی ارائه نمره 4.5 الی 7 برای آزمون GAP نیز ضروری است .

شرایط تحصیل رشته فیزیوتراپی در استرالیا

فیزیوتراپیست برای ثبت نام و کار در کشور استرالیا باید مدرک تحصیلات عالیه فیزیوتراپی را از طرف دانشگاه دریافت کند . همچنینی دانشجویانی که تحصیلات خود را در رشته فیزیوتراپی در استرالیا به اتمام رساندند ، مجاز به ثبت نام در انجمن فیزیوتراپی استرالیا می باشند . بعضی از موسسه ها به نام TAFE در استرالیا فعالیت می کنند که برگزار کننده دوره های دیپلم مدیریت عملکرد بوده که با کمک این دوره ها (تئوری و عملی)، متقاضی قادر است برای ادامه تحصیلات عالیه در رشته فیزیوتراپی موفق به پذیرش تحصیلی شود . دوره های افتخاری نیز هست که بعد از گذراندن آن ها مدرک افتخاری به دانشجو ارائه خواهد شد و این می تواند امتیاز مثبتی در زمینه شغلی و حرفه او در کشور استرالیا یا سایر کشورها محسوب شود . دوره های ارزیابی و درمان آسیب های ورزشی، مدیریت عملکرد بالینی و… از دوره های مذکور است .

سازمان ارزیابی مدارک فیزیوتراپی استرالیا

در کشور استرالیا سازمانی تحت عنوان سازمان ازیابی مدارک فیزیوتراپی است که از وظایف مهم آن ، مورد ارزیابی قرار دادن مدرک افراد متقاضی کار در این کشور است . به همین دلیل فعالیت هایی در زمینه شناخت فرد متقاضی برای کار در حرفه مورد علاقه در استرالیا و همچنین شناخته شدن متقاضی به عنوان یک فیزیوتراپ حرفه ای برای مهاجرت به استرالیا انجام می شود . شایان ذکر است اولین مرحله ارزیابی ، شرکت در آزمون های حرفه ای این رشته است . تنها کسانی از شرکت در آزمون و اقدامات اولیه معاف می باشند که مدرک فیزیوتراپی خود را از یکی از دانشگاه های معتبر استرالیا دریافت کرده باشد، همچنین گواهی ثبت شده از هیات فیزیوتراپی واقع در یکی از ایالات استرالیا یا نیوزلند را داشته باشند.

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در استرالیا ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در استرالیا ” است .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل پزشکی در قبرس تحصیل پزشکی در قبرس

کشور قبرس از نظر علمی در تمامی رشته های تحصیلی به خصوص رشته های پزشکی و دندان پزشکی پیشرفت ه...

تحصیل پزشکی در خارج از کشور تحصیل پزشکی در خارج از کشور

تحصیل پزشکی در خارج از کشور برای بسیاری از افراد می‌تواند پله‌ای جهت اخذ اقامت در دیگر کشو...

تحصیل پزشکی در آمریکا تحصیل پزشکی در آمریکا

تحصیل در رشته پزشکی در آمریکا راه طولانی و پر زحمتی می باشد اما آینده روشن و درخشانی خواهد د...

نظرات کاربران
Call Now Button