تحصیل در رشته فیزیوتراپی ارمنستان با روش های درمان خارجی برای بهبود، حفظ و رفاه و عملکرد کامل بدن انسان و سیستم حرکتی آن ها می باشد.
تحصیل در رشته فیزیوتراپی ارمنستان دانشجویان را جهت کار در بیمارستان ها، کلینیک های ورزشی، مدرسه های ویژه و خانه های سالمندان آماده خواهد کرد تا خروجی های خوبی را برای جامعه داشته باشند.

تحصیل در رشته فیزیوتراپی ارمنستان
تحصیل در رشته فیزیوتراپی ارمنستان

مزایای تحصیل در کشور ارمنستان

مزایای تحصیل در کشور ارمنستان عبارت است از:

  • امنیت بسیار بالای کشور ارمنستان
  • نزدیکی فرهنگ بین دو کشور ایران و کشور ارمنستان
  • تایید مدارک دانشگاه های ارمنستان در کشورهای اروپایی
  • اجازه کار پس از پایان تحصیل در کشور ارمنستان
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی در کشور ارمنستان
  • امکان تحصیل در رشته های پزشکی بدون شرط معدل و مرتبط بودن مدرک دیپلم در کشور ارمنستان
  • هزینه پایین زندگی و تحصیل در کشور ارمنستان

شرایط تحصیل فیزیوتراپی در ارمنستان

برای تحصیل در کشور ارمنستان معمولا موسسه های آموزش عالی دولتی؛ تحت نظارت وزارت آموزش و پرورش و علوم هستند که حدود 26 موسسه آموزش عالی دولتی در این کشور واقع شده است. شانزده موسسه متعلق به نظام وزارت آموزش و پرورش می باشند و چهار توافق نامه بین ایالتی توسط MES تأسیس شده است.

از جمله محبوب ترین دانشگاه های کشور ارمنستان

، دانشکده پزشکی ارمنی در کیلین ارمنستان می باشد . این دانشگاه در سال 1989 تاسیس شد ، در این دانشگاه حرفه های پزشکی و فناوری پزشکی، که در ارمنستان لازم است، آموزش داده خواهد شد. آنها معتقد هستند که جوانان را در این زمینه آموزش دهند تا بتوانند به مردم خدمت نمایند.

در صورتی که تمایل دارید برای دانشگاه های برتر کشور ارمنستان اقدام نمایید، موسسه آتیه آفرینان ایرانیان شما را در این زمینه همراهی می نماید.

شرایط تحصیل فیزیوتراپی در ارمنستان
شرایط تحصیل فیزیوتراپی در ارمنستان

آموزش فیزیوتراپی در ارمنستان

دانشگاه ارمنستان دارای برنامه های فارغ التحصیلی در کسب و کار و قانون است. برنامه های آن ها معمولا جهت دوره کارشناسی حدود 1.5 تا 2 سال زمان می برد و 1 سال دیگر جهت تکمیل برنامه تحصیلات تکمیلی زمان لازم می باشد.

این زمان طبق نوع رشته متغیر بوده و سومین مدرسه شناخته شده است، مدرسه بین المللی QSI ایروان می باشد که در شهر پایتخت و دانشگاه ایالتی ایروان قرار دارد . هزینه های تحصیلی به دلیل تعدادی تصمیمات قانونی طی چند سال گذشته به صورت کلی حدود 30 درصد افزایش یافت و این موضوع مشکلات اقتصادی جهت بعضی از دانشجویان ایجاد کرد.

ویزای دانشجویی کشور ارمنستان

معمولا شرایط دریافت ویزای دانشجویی در کشور ارمنستان آسان بوده است. شما می توانید جهت یک ویزای آنلاین به روش یک فرآیند ساده درخواست نمایید و یا روش قدیمی را با تکمیل کارنامه و ارسال آن به کنسولگری یا اداره دولتی درخواست نمایید.
برخی از دانش آموزان از یک شرکت ویزا جهت کمک به دریافت ویزا یا گذرنامه بهره می برند. با اقامت در کشور ارمنستان می توانید از منطقه های جالب و غنی با میراث تاریخی استفاده کنید.

ویزای دانشجویی کشور ارمنستان
ویزای دانشجویی کشور ارمنستان

دوره های فیزیوتراپی در کشور ارمنستان

رشته فیزیوتراپی یکی از شاخه های پزشکی و سلامت و موضوعی بین رشته ای می باشد که در آن دانش آموزان ، فارغ التحصیلان لیسانس و کارشناسی ارشد ، می آموزند که چگونه به افراد مبتلا به اختلالات فیزیکی کمک نمایند.

لازم است دانشجویان با مفاهیم روانشناسی و همچنین رفلکسولوژی آشنا باشند، به صورتی که بیماران بر ناتوانی خود غلبه می نمایند و تشویق می شوند به ترس های خود رو به رو شوند تا بهتر شوند. موضوعات تحت پوشش این برنامه ها عبارت است از:

  • تمرین درمانی
  • الکتروتراپی
  • مهارت های اساسی اتومبیل کودکان معلول
  • درد درمانی
  • بازیابی پزشکی
  • سینوزیت

برای آشنایی کامل در این رشته به مقاله ” تحصیل پزشکی در ارمنستان ” و ” تحصیل دندانپزشکی در ارمنستان ” مراجعه کنید.

فارغ التحصیلان در کشور ارمنستان

فارغ التحصیلان علاوه بر اینکه می دانند که چطور شغل خود را از نظر فنی انجام دهند ،حتی روش کار با همکاران و بیماران را نیز می دانند و آماده اند که مسئولیت های خود را قبول کنند.

با توجه به رویکرد مبتنی بر شواهد در زمینه آموزش علوم، آموزش و تحقیقات علوم پزشکی، هدف این دانشگاه ایجاد حرفه ای می باشد که واقعا می تواند به بیماران و جوامع کمک کند تا زندگی سالم و سازنده تری داشته باشند. همچنین منطقه هایی که می توانید کار کنید بسیار متنوع است . مناطق مورد نظر جهت کار در کشور ارمنستان عبارت است از:

  • بیمارستان ها
  • کلینیک های خصوصی یا ورزشی
  • مدارس ویژه
  • مراکز اجتماعی
  • خانه های سالمندان

فارغ التحصیلان در کشور ارمنستان
فارغ التحصیلان در کشور ارمنستان

تحصیلات عالی در کشور ارمنستان

تعداد فرصت تحصیلات عالی در کشور ارمنستان در مقایسه با کشورهای دیگر کم است اما تمرکز سنگین در خصوص پزشکی ، قانون و یا کسب و کار آن را به جایی عالی جهت تحصیل کردن تبدیل کرد . ارمنستان با فرهنگ غنی ارمنی ، جامعه کاری فعال فرصتی عالی جهت فردی می باشد که قصد دارد تجربه های خود را افزایش دهد و مهارت های اساسی را که می توانند به موفقیت شغلی برسند ، ارائه می کند .

برای آشنایی بیشتر به مقاله ” تحصیل کارشناسی در ارمنستان ” مراجعه نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل پزشکی در قبرس تحصیل پزشکی در قبرس

کشور قبرس از نظر علمی در تمامی رشته های تحصیلی به خصوص رشته های پزشکی و دندان پزشکی پیشرفت ه...

تحصیل پزشکی در خارج از کشور تحصیل پزشکی در خارج از کشور

تحصیل پزشکی در خارج از کشور برای بسیاری از افراد می‌تواند پله‌ای جهت اخذ اقامت در دیگر کشو...

تحصیل پزشکی در آمریکا تحصیل پزشکی در آمریکا

تحصیل در رشته پزشکی در آمریکا راه طولانی و پر زحمتی می باشد اما آینده روشن و درخشانی خواهد د...

نظرات کاربران
نازنین

وقتتون بخیر برای تحصیل فیزیوتراپی در ارمنستان ایا دانشگاهی هست که برای ورود به ان در رشته فیزیوتراپی هیچ ازمونی نداشته باشد لطفا راهنمایی کنید

آتیه آفرینان

با سلام برخی دانشگاه ها آزمون ورودی ندارند یا رقابت در آن بسیااار پایین است اما عموما دانشگاه های خصوصی هستند.

م

سلام.  شهریه سالانه دوره کارشناسی فیزیوتراپی در ارمنستان چقدر هست؟

سارا جوادی

با سلام حدود 2 الی 4 هزار دلار سالیانه

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button