رشته فیزیوتراپی درجه بنیادی دانشجویان را قادر می سازد تا در دوره فیزیوتراپی مهارت خاصی دریافت نمایند . بعد از تکمیل دوره تحصیل در رشته فیزیوتراپی آلمان در برنامه های کارشناسی که 4 سال زمان می برد و مقطع کارشناسی ارشد ، که معمولا دو سال زمان می برد فارغ التحصیلان می توانند جهت اخذ مجوز به عنوان فیزیوتراپیست در سراسر اروپا درخواست کار بدهند .

شرایط تحصیل فیزیوتراپی در کشور آلمان

حدودا 263 مدرسه فیزیوتراپی برای تحصیل در آلمان واقع شده است که 7000 فارغ التحصیل در سال می پذیرد . تدریس فیزیوتراپی در مدارس کشور چین انجام می شود که در سطح پلی تکنیک واقع شده است.
آموزش فیزیوتراپی در مدرسه های کشور آلمان باعث ارائه یک مدرک دانشگاهی نمی شود، اما در بیشتر کشورهای عضو شهروندی اتحادیه اروپا مورد استفاده خواهد بود. دیپلم فیزیوتراپی این امکان را می دهد تا جهت دوره های کارشناسی در دانشگاه پذیرش شوید.

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی در تخصص پزشکی در آلمان

  • تحصیل یا فعالیت شغلی درکلینیک یکی از دانشگاه های کشور مبدأ به هنگام ارسال درخواست
  • اهداف برنامه ریزی شده جهت فعالیت در دانشگاه کشور مبدأ پس از پایان دوره تخصص در آلمان
  • تأییدیه جهت سرپرستی و فعالیت شغلی در یک کلینیک دانشگاهی در آلمان
  • گذراندن دوره حداقل ۷ ساله در رشته پزشکی و دریافت مدرک دانشگاهی ، همچنین داشتن اجازه طبابت در کشور مبدأ (برای کشورهای در حال توسعه داشتن ۳ سال سابقه شغلی الزامی می باشد)
  • شروع یک دوره پزشکی تخصصی در کشور مبدأ، که به پایان رساندن آن نیز ممکن باشد.

یکی از روش های مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به آلمان ” اطلاعات کسب کنید .

آموزش فیزیوتراپی در کشور آلمان

“وزارت بهداشت” مسئول فیزیوتراپی می باشد . لازم است فیزیوتراپ یک معاینه محدود از دانش خود را انجام دهد تا فعالیت های بدون تجویز را شروع کند . دانشجویان فیزیوتراپی سه گواهینامه متفاوت اخذ نمایند .

  • Urkunde از دولت (Staat)، یا شهرستان (Kreis) و یا از منطقه (Bezirk) اجازه می دهد تا فارغ التحصیلان برای انجام حرفه در آلمان، شروع به کار کنند.
  • گواهی Bescheinigung، مدرسه این گواهینامه را صادر می کند تا دانش آموز بتواند معاینه را انجام دهد.
  • Zeugnis یا Abschlusszeugnis der Berufsfachschule (تکمیل گواهی Berufsfachschule) تایید می کند که دانش آموز امتحان دولتی را گذرانده است.
تحصیل در رشته فیزیوتراپی آلمان

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت کاری آلمان مقاله ” کار در آلمان ” را مطالعه بفرمایید .

بازار کار رشته فیزیوتراپی در آلمان

فیزیوتراپیست ها به عنوان فارغ التحصیل پزشکی در کشور آلمان در رشته فیزیوتراپی یک دانش عمیق در خصوص بیماری ها و آسیب های سیستم عضلانی اسکلتی و مکانیسم های دیگر اختلال در سلامتی دارند. فیزیوتراپ ها برنامه های درمانی و توانبخشی را مطابق تشخیص های پزشکی و مشاهدات خود برنامه ریزی خواهند کرد .

دامنه آنها شامل عضلات ، رباط ها و بیماری های مشترک می باشد که شامل آسیب ها ، بیماری یا ناتوانی جسمی خواهد شد . همچنین برای جلوگیری از ضعف های موضعی و کمبود حرکت ، که ممکن است مشکلات بهداشتی به وجود آید ، می توانید به بیماران کمک کنید و آموزش های لازم را به آنها دهید.

اقدامات پیشگیرانه فیزیوتراپی شامل ماساژ ، تمرین تنفس ، ترمو ، الکترو و آبرسانی است ، اما فعالیت بدنی مطابق بیشتر مداخلات فیزیوتراپی می باشد.
فارغ التحصیلانی که مدرک دیپلم علمی دانشگاهی و بین المللی از دانشگاه LUNEX ، دارند می توانند استانداردهای مداخله ای را افزایش دهند و از روش های مبتنی بر شواهد بهره مند شوند که از جمله بهترین روش ها می باشد. فرصت های شغلی فیزیوتراپی در آلمان عبارت است از :

  • اقدامات خصوصی (به عنوان یک کارمند یا خود کار)
  • مراکز توانبخشی آلمان
  • درمانگاه ها و بیمارستان های کشور آلمان
  • مشاغل در بخش خصوصی در آلمان
  • باشگاه های ورزشی و کنفدراسیون ها در کشور آلمان
  • موسسه های ورزشی کشور آلمان
  • دانشگاه های آموزشی و پژوهشی در کشور آلمان
5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان

کشور آلمان، دارای قوی ترین اقتصاد در میان کشورهای اتحادیه اروپا است و تحصیل در آلمان راهی م...

دانشگاه صنعتی شمنیتس آلمان دانشگاه صنعتی شمنیتس آلمان

دانشگاه صنعتی شمنتیتس آلمان در سال 1836 با نام کالج مرسنتال شروع به کار نمود و در سال 1986 دانشگ...

راحت‌ ترین دانشگاه‌ ها پذیرش آلمان راحت‌ ترین دانشگاه‌ ها پذیرش آلمان

اغلب دانشجویان بین المللی برای دنبال کردن رویاهای خود، تحصیل در خارج از کشور را انتخاب کرد...

نظرات کاربران
Call Now Button