تحصیل در دومینیکا در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته است. که در مقاله های “ بورسیه های تحصیلی” به بررسی روش های مهاجرت پرداختیم و در مورد “اخذ بورسیه تحصیلی” که یکی از روش های اخذ تابعیت و اقامت و همچنین مهاجرت به اروپا می باشد توضیحات کاملی ارائه دادیم.

همانطور که قول داده بودیم به بررسی روش ها و قوانین کشورهای مختلف در زمینه اخذ ویزای تحصیلی کشورهای مختلف مقاله قرار دهیم یک مقاله مرجع در زمینه اخذ ویزای تحصیلی (بورسیه تحصیلی) کشور دومینیکا را برای شما دوستان عزیز فراهم کرده ایم.

شرایط تحصیل در دومینیکا

درخواست مشاوره تحصیلی

همراهان عزیز، لطفا برای گرفتن مشاوره تلفنی تحصیلی، فرم درخواست زیر را تکمیل کرده و منتظر تماس ما در سریع ترین زمان ممکن باشید.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

برنامه تحصیل در خارج از کشور یکی از موثرترین شیوه ها برای ثبت نام دانشجویان در دوره ها در جمهوری دومینیکا است.برای تحصیل در دومینیکا شما نیاز به ویزای دانشجویی دارید و باید ابتدا توسط یک موسسه آموزشی معتبر پذیرفته شوید.شما باید یک درخواست ویزا را قبل از ورود به دانشگاه برای سفارت قانونی دومینیکا و همچنین باید مدارک زیر را ارسال کنید:

تحصیل در دومینیکا

همانطور که 11 دانشگاه در جمهوری دومینیکا در رتبه بندی دانشگاه QS آمریکای لاتین قرار دارد، دانشگاه ایبروآمینریکا بالترین رتبه را در 123 دانشگاه داراست.بسیاری از کالج ها در این کشور متخصص در زمینه فناوری هستند مانند در Instituto Tecnológico سانتو دومینگو.
مؤسسات غیر انتفاعی خصوصی مانند دانشگاه پدروهنریکس ارونه دوره های مختلفی را در موضوعات مختلف از هنر و علوم انسانی گرفته تا علم و فناوری ارائه می دهند. تأثیر ایالات متحده – شریک تجاری اصلی جمهوری دومینیکا- نیز مشهود است و همچنین اولین صادر کننده استعدادهای تحصیلی به ایالات متحده است.

ویزای دانشجویی دومینیکا

اگر دانش آموز قصد دارد در یک برنامه ثبت نام کند و در کمتر از 90 روز در کشور باشد او برای تحصیل در کشور دومینیکا نیازی به ویزای تخصصی ندارد.
دانش آموزانی که قصد ماندن دارند باید پذیرش از دانشگاه داشته باشند که نشان می دهد که دانش آموز به یک برنامه پذیرفته شده است. درخولتشن ویزای دانشجویی در وب سایت کنسولگری برای منطقه شما موجود است.

ویزای دانشجویی دومینیکا

آموزش و پرورش در جمهوری دومینیکا 

جمهوری دومینیکا یک برنامه آموزشی برای دانشجویان تحصیل در دومینیکا دارد. آموزش ابتدایی در سن 3 سالگی شروع می شود.دانش آموزان تا رسیدن به سن 17 سالگی تحصیل را ادامه می دهند.
این قانون توسط دولت آزادانه ارائه می شود.با این حال دانش آموزانی که در مناطق دور افتاده زندگی می کنند دسترسی تحصیلی به صورت محلی ندارند.پس از اتمام این سال های مدرسه دانش آموزان می توانند در یک مدرسه متوسطه ثبت نام کنند که حدود 2 سال طول می کشد.سپس دانش آموزان می توانند به دوره متوسطه منتقل شوند که می تواند تا 4 سال ادامه یابد.

اکثر مدارس خصوصی در جمهوری دومینیکا مؤسسات مذهبی هستند زیرا این کشور دارای پایگاه دینی قوی است.علاوه بر این گزینه های تحصیلی، دانش آموزان می توانند در مدارس حرفه ای ثبت نام کنند.این مدارس در دسترس عموم هستند.اکثر مدارس حرفه ای در صنایع خودرو سازی، کشاورزی و صنایع مشابه آموزش می دهند.
با این حال حتی این نوع آموزش برای بسیاری از داشن آموزان قابل دسترس نیست.تعدادی از دانشگاه ها در کشور وجود دارد.بازهم اکثر این موارد توسط سازمان های مذهبی حمایت می شود.

از جمله تعداد زیادی که بین المللی هستند برخی از این مدارس در زیر ذکر شده است:

  • Universidad Autonoma de Santa Domingo
  • Universidad Iberoamericana
  • Pontificia Universidad Catolica Mardre y Maestra
  • Universidad APEC
  • Universidad del Caribe
آموزش و پرورش در جمهوری دومینیکا 

تحصیل در مقطع کارشناسی در دومینیکا

مانند دیگر کشورهای حوزه کاراییپ تحصیل کارشناسی در دومینیکا نیز در اکثر قریب به اتفاق دانشگاه ها به زبان رسمی این کشور یعنی اسپانیایی ارائه می شود.
البته تحصیل در مقطع لیسانس به زبان انگلیسی نیز در این کشور امکان پذیر است که در این مقطع رشته های ارائه شده در دانشگاه های دولتی بسیار محدود است و اکثر رشته ها در این مقطع به زبان انگلیسی در دانشگاه های خصوصی کشور دومینیکا ارائه می شوند. برخی از رشته های تحصیلی در این مقطع نیز در دانشگاه های دولتی این کشور به زبان فرانسه هم ارائه می شوند.

مورد مهم در این زمینه این است که کشور دومینیکا به دانشجویان بین المللی متقاضی تحصیل در دومینیکا در مقطع لیسانس اجازه نمی دهد که زبان اسپانیایی را در دانشگاه های دولتی این کشور و با هزینه کم فرا بگیرند و در اکثر مواقع فرد متقاضی می بایست در همان ابتدا با تسلط به زبان اسپانیایی و ارائه مدارک بر داشتن دانش زبانی کافی برای اخذ پذیرش در دانشگاه های کشور دومینیکا اقدام نماید.
اجازه کار در این مقطع در حدود ۱۰ ساعت در هفته برای دانشجویان است. برای ورود به این مقطع در اکثر دانشگاه های خصوصی و یا دولتی مدرک زبان اسپانیایی در سطح B2 و یا زبان انگلیسی در سطح آیلتس ۶ مورد نیاز است.

تحصیل کارشناسی ارشد در دومینیکا

تحصیل کارشناسی ارشد در دومینیکا نیز به دو زبان اسپانیایی و انگلیسی ارائه می شود که البته برای ورود به مقطع فوق لیسانس متقاضی باید مدرک آیلتس 6.5 را در کشور خود اخذ نماید. اجازه کار در این مقطع در حدود 20 ساعت در هفته است که پوشش دهنده ی بخش زیادی از هزینه های زندگی فرد است.
متقاضی می بایست در رشته ای تحصیلی مرتبط به رشته تحصیلی لیسانس خود ادامه تحصیل دهد.تغییر رشته ها تنها در مورد رشته های شغل محور مانند MBA و مدیریت امکان پذیر است.

تحصیل کارشناسی ارشد در دومینیکا

تحصیل دکترا در دومینیکا

شاید کشور دومینیکا برای افرادی که خواهان ادامه تحصیل در دومینیکا در مقطع دکترا در خارج از کشور خود هستند انتخاب مناسبی نباشد. اولین دلیل این است که تعداد دانشگاه هایی که در این کشور مقطع دکترا را ارائه می کنند محدود است.
بنابراین کورس هایی که در مقطع دکترا نیز در این کشور ارائه می شوند تعداد کمی دارند و همچنین از آنجایی که اکثر افرادی که خواهان ادامه تحصیل در مقطع دکترا هستند به دنبال دریافت بورسیه های تحصیلی و حقوقی هستند.

این کشور به دلیل اینکه دارای دانشگاه های ثروتمندی نیست نمی تواند این نیاز دانشجویان بین المللی را تا حد زیادی مرتفع نماید. اما در کل تحصیل دکترا در دومینیکا بین ۳ تا ۵ سال بسته به کورس انتخابی به طول خواهد انجامید و بسیاری از رشته ها در این مقطع به زبان انگلیسی نیز ارائه می شوند.
اما قبل از هر اقدامی شما نیاز به داشتن یک استاد راهنما برای اخذ پذیرش در این مقطع نیاز دارید که پس از موافقت استاد راهنمای شما پروسه برای صدور پذیرش آغاز خواهد شد.

تحصیل دندانپزشکی در دومینیکا

یکی از علت هایی که دانشجویان برای تحصیل دندانپزشکی در دومینیکا به این کشور مهاجرت می کنند ، هزینه های پایین زندگی و تحصیل در دومینیکا می باشد. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی در جمهوری دومینیکن مورد تأیید وزارت بهداشت کشور ایران نیستند. 

با این حال در ادامه به بررسی تحصیل دندانپزشکی در دومینیکا پرداخته می شود. دانشجویانی که می خواهند برای تحصیل دندانپزشکی در دومینیکا اقدامات لازم را انجام دهند باید قبل از درخواست خود زبان اسپانیایی را فراگرفته باشند. دانشجویان برای تحصیل دندانپزشکی در دومینیکا باید دارای مدرک b2 زبان اسپانیایی یا مدرک زبان آیلتس 6 زبان انگلیسی باشند.

تحصیل دندانپزشکی در دومینیکا

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی دومینیکا

  • یکی از مدارک اخذ ویزای تحصیلی دومینیکا، ارائه گزارشات سوء پیشینه از اداره پلیس کشوری که قبلا در آن فرد اقامت داشته، می باشد.
  •  گذرنامه معتبر فرد متقاضی
  •  دو عکس گذرنامه ای
  • صورت حساب بانکی
  • نامه پذیرش از یکی از دانشگاه های دومینیکا
  • هزینه درخواست اخذ ویزای تحصیلی دومینیکا
  • ارائه گزارش پزشکی از جمله نتایج آزمایش خون
  • ارائه مدرک دوره قبل تحصیلی

مزایای تحصیل در دومینیکا

مزایای تحصیل در دومینیکا به قرار زیر می باشد:

  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی در دومینیکا در مقطع کارشناسی وجود دارد.
  •  اجازه کار برای تحصیل در دومینیکا در مقطع کارشناسی در حدود ۱۰ ساعت در هفته برای دانشجویان می باشد .
  • اجازه کار برای دانشجویان تحصیل در دومینیکا در مقطع کارشناسی ارشد در حدود 20 ساعت در هفته می باشد .
  • این جزیره تقریبا درب های مرزی خود را به روی تمام افراد باز گذاشته و با آغوشی گرم و باز پذیرای تمامی افرادی است که درخواست اقامت بلند مدت دومینیکا و یا اقامت کوتاه مدت دومینیکا را دارند .
  • زندگی در کشور دومینیکا مقرون به صرفه است و ویزای دانشجویی به آسانی برای کسانی که سوء پیشینه نداشته باشند و دارای زمینه آموزشی معتبری باشند در دسترس است .

اقامت پس از تحصیل در دومینیکا

اقامت پس از تحصیل در دومینیکا به روش های گوناگونی صورت می گیرد. گرفتن اقامت و تابعیت در دومینیکا 3 گام زیر را شامل می شود:

  • گام اول: اقامت موقت دومینیکا یا Provisional Residence
  • گام دوم: اقامت دائم دومینیکا
  • گام سوم: اخذ تابعیت دومینیکا

اقامت دومینیکا از طریق سرمایه گذاری : برای مهاجرت به دومینیکا از طریق سرمایه گذاری شرایط سنی، شرط زبان، تجربه کسب و کار و یا الزام به داشتن مدرک آموزشی خاصی نمی باشد و هیچ گونه مصاحبه ای برای اخذ تابعیت وجود ندارد. کشور دومینیکا با داشتن اقتصاد امن و با دموکراسی پیشرفته بالاترین استانداردهای زندگی را در جزایر کارائیپ دارا می باشد.

اقامت دومینیکا از طریق کار: افرادی که قصد کار در دومنیکا را دارند در ابتدا باید مجوز کار در دومینیکا را دریافت نمایند. مجوز کار در دومینیکا به این شرط به متقاضی داده می شود که مدت استخدام بیش از ۶ ماه باشد.

اقامت پس از تحصیل در دومینیکا

بیمه سلامت در جمهوری دومینیکا

دانش آموزان از طریق برنامه های عمومی در این کشور برای هیچ یک از نیازهای پزشکی بیمه نمی شوند. دانش آموزان بین المللی باید سیاست بیمه درمانی خود را که برنامه تحصیلی خود را در خارج از کشور اعمال می کنند دریافت کنند. فرآیند مهاجرت برای دانش اموزان نیاز دارد که این نوع بیمه را نیز داشته باشند.

سخن پایانی

کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان بر اساس شرایط شما، روش ها و گزینه های مناسب برای اخذ بورسیه تحصیلی دومینیکا، تابعیت و اقامت تحصیلی در دومینیکا را ارائه خواهند داد. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ پاسپورت دومینیکا و تحصیل در دومینیکا 2023 می توانید با ما در ارتباط باشید.

5/5 - (2 امتیاز)
مقالات مشابه
پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا

در صورتی که به کار و زندگی در خارج از ایران فکر می کنید داشتن پاسپورت دومینیکا یکی از بهترین...

تحصیل در رشته فیزیوتراپی دومینیکا تحصیل در رشته فیزیوتراپی دومینیکا

در صورتی که قصد دارید یک درمانگر فیزیکی باشید ، در حال حاضر می توانید این رشته را در کشور دو...

تحصیل دندانپزشکی در دومینیکا تحصیل دندانپزشکی در دومینیکا

در هر سال افراد زیادی به کشور دومینیکا مهاجرت می کنند. یکی از دلایلی که دانشجویان برای تحصی...

نظرات کاربران
Call Now Button