تحصیل در بلاروس به دلیل مزایای بسیاری که برای متقاضیان تحصیل در اروپا دارد دارای طرفداران زیادی است. تحصیل در بلاروس و اخذ ویزای تحصیلی در بلاروس این امکان را برای افراد متقاضی فراهم می آورد که بدون گذراندن آرمون های ورودی در رشته های مورد علاقه خود تحصیل کنند. 

کشور بلاروس در اروپا با کشورهای روسیه، اوکراین، لهستان، لیتوانی و لتونی همسایه است و پایتخت آن شهر زیبای مینسک می باشد. در این مقاله قصد داریم درباره شرایط تحصیل در بلاروس و اخذ ویزای تحصیلی بلاروس توضیح دهیم. برای اطلاعات بیشتر می توانید با مشاوران موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تماس حاصل فرمایید.

حتما بخوانید: مهاجرت به بلاروس

صفر تا صد تحصیل در بلاروس

شرایط تحصیل در بلاروس

درخواست مشاوره تحصیلی

همراهان عزیز، لطفا برای گرفتن مشاوره تلفنی تحصیلی، فرم درخواست زیر را تکمیل کرده و منتظر تماس ما در سریع ترین زمان ممکن باشید.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .
تخفیف سال آتیه آفرینان

مهاجرت تحصیلی به بلاروس

مهاجرت تحصیلی به بلاروس یکی از انواع ویزاهای تحصیلی می باشد. متقاضیان از طریق مهاجرت تحصیلی به بلاروس می توانند اقامت در بلاروس را اخذ کنند. از بهترین انتخاب ها برای ادامه تحصیل، مهاجرت تحصیلی به بلاروس می باشد. در کشور بلاروس دوره مهد کودک اجباری نیست ولی اکثر خانواده ها فرزندان را به مهد کودک می فرستند.
دوران ابتدایی و متوسطه از 6 تا 15 سالگی می باشد و طول این دوره به خود دانش آموز هم بستگی دارد که بعد از اتمام این دوره یک مدرک از دولت دریافت خواهند کرد.

درجه 1 و 2 عدم قبولی فرد در سال تحصیلی است و درجه 3 در دوران تحصیل دبیرستان به منزله عدم قبولی می باشد. بعداز این دوره افراد وارد دانشگاه ها می شوند و برای متقاضیان خارج از کشور باید مدرکی که نشان دهنده دیپلم 12 ساله است را ارائه دهند.
افراد برای تحصیل در بلاروس باید دوره پادفک را در بلاروس بگذرانند و در این دوره قبول شوند. زبان تحصیل در بلاروس هم روسی و هم انگلیسی می باشد اما برای راحت پیدا کردن کار در بلاروس به زبان کشور یعنی روسی صحبت می کنند.

چرا تحصیل در بلاروس

در حال حاضر ملاک برای متقاضیان ادامه تحصیل در دانشگاه های بین المللی معتبر ، تحصیل در کشورهای پیشرفته و صنعتی و مدرن و صد البته دانشگاه هایی با هزینه های پایین تر  و یا رایگان که در سطح بین المللی مطرح باشد، می باشد.  
بلاروس یکی از کشورهای صنعتی دنیا محسوب می شود. همچنین دانشگاه های این کشور ، رتبه بالایی را در کل جهان به خود اختصاص داده اند. در زیر به چند نکات چرا تحصیل در بلاروس اشاره می کنیم.

  • هزینه تحصیل در بلاروس پایین تر از سایر کشورهای مشابه می باشد.
  • از لحاظ اعتبار مدرک معتبر می باشد و استاندارد های آموزشی اروپا در بلاروس رعایت گشته است.
  • دانشگاه دولتی بلاروس در رتبه علمی ۵۹۶ در جهانی می باشد و قدمت 90 ساله دارد.
  • بلاروس 20 دانشگاه مورد تایید وزارت علوم و وزارت بهداشت در ایران دارد و هرساله تعداد زیادی دانشجوی بورسیه وزارت علوم به این کشور اعزام می شوند.
  • این کشور روابط خوبی با سایر کشورهای دنیا دارد.
  • کشور بلاروس در اروپا و حتی سراسر دنیا از امنیت بالایی برخوردار و به دور از تبعیض نژادی می باشد.
  • امکانات کامل تفریحی و رفاهی برای دانشجویان در بلاروس و حتی خوابگاه های ارزان قیمت دانشجویی
  • در رشته های علوم پزشکی،تخصص های پزشکی و دندان پزشکی پذیرش آسانی دارد و یازی به امتحان ورودی و عدم نیاز به مدرک زبان ندارد.
  • در زمینه ی آموزش و تحقیق از شهرت جهانی برخوردار است.
  • کشور بلاروس از دروس و رشته های به رسمیت شناخته شده توسط نهادهای بین المللی نظیر: WHO MCI, UNESCO, EUROPEAN COUNCIL برخورداراست که از شهرت جهانی دارند.
  • برای اخذ پذیرش نیازی به مدرک IELTS یا TOEFL ندارید.
  • برای اخذ ویزا نیازی به نشان دادن بودجه و پشتوانه مالی نیست.
چرا تحصیل در بلاروس

تحصیل در مدارس بلاروس

سیستم آموزش و پرورش و تحصیل در مدارس کشور بلاروس بسیار  پیشرفته می باشد. گذراندن دوره مهد کودک در کشور بلاروس برای کودکان اجباری نمی باشد.
 ولی از آنجایی این امر برای کودکان با ارزش و مفید است، 70% خانواده ها کودکان خود را به مهد کودک می فرستند. برای کودکان 6 تا 15 سال تحصیل در بلاروس که شامل مقاطع دوران ابتدایی و متوسطه می باشد، اجباری بوده  و به طور کلی دروه ابتدایی و متوسطه  حدود 9 سال طول می کشد البه این دوره به دانش آموز نیز بستگی دارد . دروسی که در این دوره 9 ساله تدریس می شود شامل زبان و دروس زیست، فیزیک، ریاضی، شیمی و… می باشد.

تحصیل در دبیرستان های تخصصی کشور بلاروس نیز امکان پذیر است که در این مقطع دورس به صورت تخصصی آموزش داده می شود و در واقع آموزش عالی برای افرادی می باشد که قصد تحصیل در دانشگاه های معتبر بلاروس را دارند .تحصیل در این مقطع 4 سال طول می کشد.
افرادی که قصد ورود به دانشگاه های معتبر کشور بلاروس را دارند باید از این دوره ای تحصیلی را طی کنند تا با شرایطی بهتر جهت آزمون ورودی این کشور آماده شوند.

تحصیل در مقطع کارشناسی بلاروس

تحصیل در بلاروس در مقطع کارشناسی بعد از اتمام تحصیل در دوره دبیرستان می باشد. متقاضیان برای ورود به دانشگاه های بلاروس در مقطع کارشناسی باید دوره های پادفک را بگذراند مدت زمان این دوره 9 ماه می باشد که تقریبا معادل دوره های پیش دانشگاهی در ایران می باشد.

همین طور متقاضیانی که قصد تحصیل در بلاروس در مقطع کارشناسی را دارند، باید با ارائه مدرک دیپلم 12 ساله، وارد کشور شوند و از شرایط تحصیلی در این کشور استفاده نمایند. دوره کارشناسی در کشور بلاروس 4 سال می باشد. هزینه تحصیل کارشناسی در بلاروس مبلغی حدودا 3000 تا 3500 دلار در سال می باشد و هزینه زندگی که شامل هزینه خوابگاه ، خورد و خوراک ، رفت و آمد و … می باشد چیزی در حدود 350 تا 400 دلار در ماه می باشد.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد بلاروس

لازمه تحصیل در بلاروس در مقطع کارشناسی ارشد نیز گذراندن دوره پادفک می باشد. با این تفاوت که برای آماده شدن  و ورود به دانشگاه، در طول دوره پادفک فقط به خواندن زبان می پردازد. مدت زمان اتمام دوره کارشناسی ارشد برای دانشجویان خارجی 2 سال است. اگر فردی دوره کارشناسی خود را نیز در این کشور گذرانده باشد طول این دوره کوتاه تر خواهد بود.  

در پایان دوره کارشناسی ارشد در بلاروس ، علاوه بر گذراندن امتحانات پایان ترم باید پایان نامه ای ارائه و از آن دفاع کنند. هزینه تحصیلی که  برای این مقطع محاسبه شده است مبلغی در حدود 3500 تا 4000 دلار در سال می باشد و هزینه زندگی که شامل خوردو خوراک، خوابگاه و… می باشد، چیزی در حدود 350 تا 400 دلار در ماه متغیر می باشد.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد بلاروس

تحصیل در مقطع دکتری بلاروس

کشور بلاروس در حال حاضر یکی از مقاصد متقاضیان علاقمند به تحصیل در مقطع دکتری می باشد. از جمله دلایل دانشجویان کشورهای آسیایی، آفریقایی، کشورهای عربی و حتی برخی کشورهای اروپایی برای انتخاب بلاروس پایین بودن هزینه تحصیل و زندگی نسبت به دیگر کشورها ، امنیت خوب و کیفیت مناسب در مقطع دکتری می باشد.
مدرک دکترا بلاروس در سایر کشورها معتبر می باشد (متاسفانه در برخی از رشته ها مدرک دکتری کشور بلاروس مورد تایید وزارت علوم ایران نمی باشد).

مدت زمان تحصیل در بلاروس در مقطع دکتری حدود 3 الی 4 سال می باشد که شروع سال تحصیلی از ماه نوامبر و درماه اکتبر سال بعد، به پایان می رسد. در تمامی رشته های ارائه شده، دانشجو باید در انتهای دوره دکتری از تز تحقیقاتی خود دفاع نماید.
اکثر رشته ها در مقطع دکترا به زبان روسی و تعداد کمتری به زبان انگلیسی ارائه می شوند لذا لازمه پذیرش و ادامه تحصیل دانشجو تسلط به زبان روسی می باشد.

تحصیل رشته پزشکی و دندانپزشکی در بلاروس

تحصیل رشته پزشکی و دندانپزشکی در بلاروس را می توان بهترین و ارزانترین گزینه ها دانست. دوره های پزشکی در بلاروس مطابق با اصول نوین آموزش است. طول دوره  تحصیل رشته پزشکی کشور بلاروس 6 سال و تحصیل دندانپزشکی در بلاروس 5 الی 6 سال است.
در 3 سال اول دانشجویان واحدهای علوم پایه مانند شیمی، زیست و زبان لاتین و فلسفه را میگذرانند.
در سال چهارم تا ششم دروس تخصصی آموزش  میبینند و در کلینیک ها و بیمارستان ها می روند و همچنین در تابستان هم به طور عملی آموزش می بینند و فارغ التحصیلان پزشکی باید 1 سال زیر نظردیگر پزشکان دوره کارآموزی را بگذرانند.
برای پذیرش در دانشگاه های پزشکی بلاروس باید معدل دیپلم و پیش دانشگاهی بالای 16 باشد و همچنینی در آزمون ورودی که شامل زیست و شیمی و زبان انگلیسی است قبول شوند در غیر این صورت باید دوره پادفک را که 9 ماه است را بگذرانند.

تحصیل در بلاروس در رشته های پزشکی و دندانپزشکی به دلیل هزینه های بسیار پایین در مقایسه با کشورهای مشابه، باعث شده است که متقاضیان زیادی تصمیم به ادامه تحصیل در این کشور بگیرند.
رشته های پزشکی در بلاروس در قبال هزینه ارزانی که از دانشجویان خارجی دریافت میکنند کیفیت آموزش بالایی دارند. به طوری که اکثر دانشگاه های این کشور در سطح جهان از اعتبار بالایی برخوردار هستند. در بلاروس بسته به زبان تحصیل در دانشگاه در رشته های پزشکی ودندانپزشکی، میزان شهریه تحصیل متفاوت می باشد.

مزایای تحصیل در بلاروس

  • پذیرش جهت تحصیل در کشور بلاروس برای رشته های فنی مهندسی، تخصص های پزشکی و دندان پزشکی و سایر رشته ها در تمام مقاطع آسان است و برای رشته های علوم پزشکی با امتحان ورودی همراه است.
  • رتبه علمی دانشگاه های دولتی بلاروس در جهان و قدمت آن 90 ساله می باشد.
  • کشور بلاروس نسبت به سایر کشورها هزینه های تحصیل و زندگی کمتری دارد.
  • محیطی امن برای تحصیل و زندگی بدون تبعیض نژادی درکشور بلاروس
مزایای تحصیل در بلاروس

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های بلاروس

اتمام موفقیت آمیز دبیرستان و قبولی در آزمون ورودی برخی از رشته ها مانند تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلاروس از شرایط پذیرش از دانشگاه های کشور بلاروس می باشد و از آن جا که زبان رسمی کشور بلاروس، روسی و بلاروسی است ، دروس در دانشگاه این کشور به این دو زبان ارائه می شوند.
البته لازم به ذکر است که تعدادی از رشته های تحصیلی برای دانشجویان بین المللی به زبان انگلیسی ارائه می شوند و برای تحصیل به زبان انگلیسی در بلاروس ارائه مدرک تافل و یا آیلتس ضروری نیست.
حتی در هنگام مراجعه به سفارت بلاروس نیز از فرد متقاضی مدرک معتبر زبان درخواست نخواهد شد. برای آن که فرد متقاضی تحصیل در کشور بلاروس بتواند در بلاروس به زبان روسی تحصیل کند ، یک دوره یک ساله برای وی در نظر گرفته می شود که در این دوره زبان روسی تدریس خواهد شد و علاوه بر این دروس ریاضی و فیزیک نیز در این دوره ها ارائه خواهد شد.
در پایان دوره از فرد یک آزمون گرفته خواهد شد ، در صورت قبولی در آزمون می تواند وارد دوره اصلی دانشگاه شود ولی در غیر این صورت باید بلاروس را ترک کرده و به کشور خود برگردد.

معایب تحصیل در بلاروس

معایب تحصیل در بلاروس شامل موارد زیر است:

  • دانشجویان در بلاروس حق کار ندارند.
  • تحصیل به زبان بیگانه چرا که رقابت جهت تحصیل به زبان انگلیسی بالاتر است بهتر است زبان روسی را یاد بگیرید.
  • سرمای زمستانو ابری بودن هوا در بیشتر اوقات در سال
  • روس ها دارای فرهنگ بالا هستند و در برخورد با خارجی ها محتاط عمل می کنند.
  • دوری از خانواده و دوستان

تحصیلات دانشگاهی در بلاروس

تحصیلات دانشگاهی در بلاروس ملزم به دارا بودن مدرک پیش دانشگاهی روسی (پادفک) است. در بلاروس چندین دانشگاه وجود دارد که همه ساله دانشجویانی را از بلاروس و سایر کشورها به خود جذب می‌کنند.
ایرانیان بسیاری نیز برای ادامه تحصیل به خصوص در رشته‌های شاخه پزشکی این کشور را انتخاب می‌کنند. از جمله دلایل آن می‌توان به امکان تحصیل به انگلیسی و هزینه پایین و پذیرش آسان‌تر نسبت به کشورهای غرب اروپا اشاره کرد. از تابستان 1395، مدارک این کشور برای دانشجویان رشته‌های وزارت بهداشت در ایران، فاقد اعتبار اعلام شد.

 تحصیلات دانشگاهی در بلاروس

از دیگر شرایط مناسب اعزام دانشجو پزشکی برای تحصیل در بلاروس در رشته پزشکی و دندانپزشکی، عدم نیاز به گذراندن دوره پیش دانشگاهی و مدرک زبان چون آیلتس و تافل در کشور مبداء است، به گونه ای که شخص متقاضی می تواند دوره پیش دانشگاهی را در کشور بلاروس و باتوجه به دروس مربوط به رشته دانشگاهی خود طی کرده و بعد از شرکت در آزمون مربوطه به راحتی وارد دانشگاه های بلاروس شود.
این دوره در کشور بلاروس، “پادفک” نام دارد که در ایران توسط وزارت آموزش و پرورش معادل سازی شده و مورد تایید وزارت بهداشت ایران قرار می گیرد. متقاضی اعزام دانشجوی پزشکی به بلاروس برای اخذ پذیرش از دانشگاه های پزشکی این کشور، نیازمند هیچ گونه دانش زبان چون مدرک آیلتس و تافل نمی باشد و این خود بسیار حائز اهمیت است.

آنچه اهمیت دارد این است که نباید معدل هر یک از دوره های پیش دانشگاهی و دیپلم کمتر از 14 و میانگین آن ها نیز کمتر از 16 باشد. تحصیل به دو زبان انگلیسی و روسی ارائه می شود، که پیشنهاد ما به شما جهت تحصیل در بلاروس در رشته های پزشکی و دندانپزشکی تحصیل به زبان روسی است.
گذراندن دوره پادفک برای ورود به کلیه رشته ها در بلاروس الزامی است. طول دوره تحصیل در رشته پزشکی بلاروس 6 سال و در رشته دندان پزشکی بلاروس 5 سال است.

ویزای تحصیلی بلاروس

پس از پذیرش از دانشگاه های بلاروس با ارائه مدارک زیر باید اقدام به اخذ ویزای تحصیلی بلاروس نمایید:

  1. ارائه پاسپورتی که صفحه اول آن دارای امضا متقاضی باشد.
  2.  تمامی مشخصات فردی شامل آدرس و تلفن منزل، موبایل، آدرس ایمیل، وضعیت تاهل و…
  3. ارائه مدرکی که نشانه توانایی مالی وی جهت پرداخت هزینه های تحصیل در بلاروس است.
  4. ارائه ۴ قطعه عکس 3 در 4 که دارای زمینه ای سفید باشد.
  5.  ارائه مدرک دیپلم به سفارت بلاروس که بنا به در خواست سفارت باید به زبان روسی و یا انگلیسی ترجمه شده باشد.
  6.  ارائه ریز نمرات دوره دیپلم که این مدرک نیز باید به زبان روسی و یا انگلیسی ترجمه شده باشد جهت اخذ ویزای تحصیلی بلاروس.
  7.  ارائه تمامی صفحات شناسنامه که بنا به در خواست سفارت می بایست ترجمه شده به زبان انگلیسی یا روسی باشد جهت اخذ ویزای تحصیلی بلاروس.
  8.  جهت اخذ ویزای تحصیلی بلاروس ارائه مدرکی که مبنی بر صحت و سلامتی فرد بوده و به زبان انگلیسی ترجمه شده باشد.

هزینه های تحصیل بلاروس

هزینه تحصیل در بلاروس به شرح زیر است:

  • هزینه تحصیل کارشناسی در بلاروس: بطور متوسط ترمی 1500 دلار
  • هزینه تحصیل کارشناسی ارشد در بلاروس: بطور متوسط ترمی 1700 دلار
  • هزینه تحصیل دکترا در بلاروس: بطور متوسط ترمی 2000 دلار
  • هزینه دانشگاه های پزشکی در بلاروس: سالیانه 3500 تا 5000 دلار
  • هزینه سالیانه دانشگاه های غیر پزشکی در بلاروس: سالیانه بین 2000 تا 4000 دلار
  • هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلاروس: سالی حدودا بین 4000 تا 5000 دلار ( در صورتی که تحصیل فرد به زبان روسی باشد این هزینه سالی حدودا 800 دلار کاهش می یابد).
  • هزینه یکسال دوره کالج در کشور بلاروس بایستی از همان ابتدا پرداخت شود، ولی هزینه های دانشگاه بصورت ترمی از دانشجو دریافت می گردد.
  • هزینه دوره پادفک پزشکی به زبان انگلیسی در بلاروس : سالیانه بین 4000 الی 4600 دلار
  • هزینه دوره پادفک پزشکی به زبان روسی در بلاروس : سالیانه بین 4000 الی 4500 دلار

هزینه زندگی در بلاروس ماهیانه 300 تا 400 دلار است که معمولا 90 تا 120 دلار هزینه صرف اجاره خوابگاه میشود و مابقی خوراک، رفت و آمد و پوشاک را پوشش خواهد داد.

برای متقاضیان تحصیل در بلاروس شهریه آزاد است، اما بسیار مقرون به صرفه تر از دیگر نقاط جهان می باشد. مبلغ شهریه در کشور بلاروس همانند سایر کشور ها بسته به مقطع و نوع دانشگاه متغیر می باشد . معمولا کتاب ها نیز توسط کتابخانه دانشگاه توزیع می شوند.

هزینه های تحصیلی بلاروس

تحصیل رایگان در بلاروس

سالانه افراد زیادی از کشورهای مختلف، تحصیل در بلاروس را انتخاب می کنند. دانشجویان بین المللی که در بایستی هزینه هایی را به عنوان شهریه دانشگاه ها، پرداخت نمایند.
سیاست تحصیل رایگان در بلاروس مانند سایر کشورها منتفی شده است و دانشجو باید هزینه های تحصیلی خود را پرداخت کند. در رابطه با بحث تحصیل در بلاروس به صورت رایگان، این گونه می توان گفت که با وجود هزینه هایی به عنوان شهریه، با عطف توجه به پایین بودن این هزینه ها در مقابل سایر کشور های اروپایی، لذا تحصیل در بلاروس، که کشور اروپایی می باشد می توان نوعی تحصیل رایگان  در نظر گرفت.

بورسیه تحصیلی بلاروس

در کشور بلاروس ، نهاد های زیادی هستند  که به دانشجویان  بورسیه تحصیلی اعطا می کنند. علاوه بر نهاد های دولتی،  نهاد های خصوصی نیز بورسیه تحصیلی را اعطا می کنند.
البته بورسیه تحصیلی شامل افرادی می شود  که دارای کارت شهروندی و یا تابعیت بلاروس هستند. در هنگام پذیرش، برای کسب بورسیه تحصیلی بلاروس باید درخواست خود را به موسسات ذیل ارسال نمایید.

  • بورس ملی بلاروس
  • بورس غیر انتفاعی و سازمان های تجاری
  • بورس تحصیلی ریاست جمهوری
  • بورسیه تحصیلی دکتری بلاروس

اقامت پس از تحصیل در بلاروس

اقامت پس از تحصیل در بلاروس یکی از موضوعاتی است که  مورد توجه دانشجویان متقاضی می باشد. لذا باید خاطر نشان کرد که همانند سایر کشورها اقامت پس از تحصیل در بلاروس شرایط خاصی بعد از فارغ التحصیل شدن  دارد.
امکان اقامت پس از تحصیل در بلاروس از راه های مختلف قانونی از جمله ازدواج، ثبت شرکت، سرمایه گذاری، خرید ملک، کار و غیره  برای متقاضیان وجود دارد. یکی از بهترین راه های برای اقامت پس از تحصیل در این کشور خرید ملک می باشد.

زبان تحصیل در بلاروس

زبان تحصیل در بلاروس به دو زبان روسی و انگلیسی می باشد و انتخاب هر کدام از این زبان ها در پرداخت شهریه متفاوت است. برای مثال چنانچه دانشجو بخواهد در رشته های مهندسی به زبان روسی تحصیل نماید شهریه ای ارزان در حدود 2000 تا 2500 دلار در سال به دانشگاه پرداخت می کند.
همچنین اگر به زبان انگلیسی بخواهد تحصیل کند شهریه ای بالاتر در حدود 2500 تا 3000 دلار باید به دانشگاه پرداخت نماید (تحصیل به زبان انگلیسی در بلاروس).

تحصیل در بلاروس برای دانشجویان خارجی متقاضی زبان روسی، ارائه مدرک زبان روسی به دانشگاه الزامی می باشد. افرادی که مدرک زبان روسی ندارند در یک دوره 9 ماهه که همان دوره پادفک است در کالج به یادگیری زبان روسی می پردازد و پس از اتمام این دوره و قبولی در آزمون پادفک موفق به اخذ مدرک زبان می گردند. افرادی که به زبان روسی تسلط دارند می توانند از مزایای ارزان بودن تحصیل در بلاروس استفاده نمایند.

زبان تحصیل در بلاروس

اعزام دانشجو به بلاروس

تحصیل در مدارس کشور بلاروس به زبان روسی و بلاروسی است ، افراد متقاضی می بایست مدرک تحصیلی از ابتدا تا آخرین سال تحصیلی خود به علاوه نامه اشتغال به تحصیل خود در مدرسه را ترجمه و برای ثبت نام در بلاروس ارائه کنند.
دوره های ابتدایی و متوسطه در بلاروس از سن 6 تا 15 سالگی شروع می شود. اگر فردی بخواهد با دیپلم وارد دانشگاه های کشور بلاروس شود باید مدرک دیپلم را ارائه دهد و پیش دانشگاهی را در کشور خود گذرانده باشد.

به دلایل زیر اعزام دانشجو به بلاروس ممنوع شد:

  • برای ورود به دانشگاه های بلاروس باید 1 سال دوره پیش دانشگاهی را بگذرانید.
  • ظرفیت پذیرش در رشته‌های پزشکی، داروسازی و… در دانشگاه بلاروس 200 نفر است. اکنون تقریبا 500 ایرانی که دوره پیش‌دانشگاهی خود را به اتمام رسانده‌ و منتظر ورود به دانشگاه هستند بلاتکلیفند.
  • براساس تصمیمات گرفته شده وزارت بهداشت هیچ تضمینی برای ارزیابی مدارک آنهایی که از 11 مرداد ماه سال جاری برای شروع پیش‌ دانشگاهی و همچنین ورود به دانشگاه های کشور بلاروس، داده نمی شود.

مدارک لازم جهت اعزام دانشجو به کشور بلاروس به شرح زیر می باشد:

  • داشتن مدارک معتبر دوره های قبل که به زبان روسی ترجمه شده باشند.
  • ارائه مدرک دیپلم و ریزنمرات (پیش دانشگاهی نیازی نیست)
  • ارائه مدرک کارشناسی و ریزنمرات جهت تحصیل در کشور بلاروس
  • ارائه مدرک کارشناسی ارشد و ریزنمرات جهت تحصیل در کشور بلاروس
  • ترجمه پاسپورت به زبان روسی که به تایید وزارت خارجه رسیده باشد.

بلاروس ارزانترین کشور برای تحصیل در رشته دندانپزشکی

بلاروس ارزانترین کشور برای تحصیل در رشته دندانپزشکی می باشد:

  • میانگین هزینه زندگی در بلاروس 400 یورو ماهیانه می باشد.
  • آموزش زبان در بلاروس 4000 تا 5000 یورو که 7 ماه و نیم می باشد.
  • حقوق اولیه به علت اخذ مدرک پزشکی در بلاروس 50000 یورو در سال است.
  • انجام مراحل گرفتن ویزای بلاروس بسیار آسان است که حدودا 8 تا 12 هفته طول می کشد.

مدارک مورد نیاز برای پذیرش از دانشگاه های بلاروس

مدارک مورد نیاز برای پذیرش از دانشگاه های بلاروس به شرح زیر است:

  1. ترجمه ریز نمرات و مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی
  2. گواهی منفی HIV و گواهی پزشکی جهت پذیرش از دانشگاه های بلاروس
  3. پاسپورت

سخن پایانی

در صورتی که تمایل دارید برای دانشگاه های برتر کشور بلاروس اقدام نمایید، موسسه آتیه آفرینان ایرانیان شما را در این زمینه همراهی می نماید. برای کسب اطلاعات تکمیلی تر و دریافت مشاوره اولیه رایگان می توانید با موسسه تماس حاصل نمایید.

کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان بر اساس شرایط شما، روش ها و گزینه های مناسب برای اخذ بورسیه تحصیلی بلاروس، تابعیت و اقامت تحصیلی در بلاروس را ارائه خواهند داد. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا داشتن هر گونه سوال در زمینه ویزای تحصیلی بلاروس می توانید با ما در ارتباط باشید.

سوالات متداول

چند نوع بورسیه تحصیلی در کشور بلاروس وجود دارد؟

بورس ملی بلاروس
بورس غیر انتفاعی و سازمان های تجاری

شرایط تحصیل کارشناسی در بلاروس چگونه است؟

شرط ورود به دانشگاه های بلاروس در مقطع کارشناسی گذراندن دوره های پادفک می باشد.

شرایط تحصیل دکترا در بلاروس چگونه است؟

زمان تحصیل دکترا در بلاروس 3 سال می باشد. دوره دکترا در بلاروس بیشتر به شکل تحقیقاتی می باشد.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
مهاجرت به بلاروس مهاجرت به بلاروس

مهاجرت به بلاروس و روش های مختلف اقامت در بلاروس در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. قبل از ...

تحصیل در رشته فیزیوتراپی بلاروس تحصیل در رشته فیزیوتراپی بلاروس

برای تحصیل در رشته فیزیوتراپی بلاروس ، مقیاس های پذیرش مربوط به علوم ، زیست شناسی ، شیمی و ف...

تحصیل پزشکی در کشور بلاروس تحصیل پزشکی در کشور بلاروس

کشور بلاروس جز آن دسته از کشورهایی می باشد که افرادی که قصد تحصیل پزشکی با هزینه مناسب را دا...

نظرات کاربران
رحیمی

سلام من دیپلم دارم تبعه افغانستان هستم ، میتونم ویزای بلاروس بگیرم و اینکه پادفک چقد هزینه داره؟

مونا میرباقری

با سلام. با شماره 02172207 تماس بگیرید.

Sima

سلام وقت بخیر ببخشید اگر همسرم دانشجو باشد در مینسک خوابگاه به افراد متاهل میدهند ؟؟؟

آتیه آفرینان

با سلام. بستگی به نوع ویزا و پذیرش شما داره

ثنا شریفی

سلام وقت بخیر ببخشید شهریه دانشگاه رو میشه با واحد پول خود کشور بلاروس همون روبل پرداخت کرد؟

آتیه آفرینان

با سلام. بله با واحد پول کشور پرداخت میشه.

you movies

سایت شما عالی هستش امیدوارم موفق باشید

آتیه آفرینان

با سلام. ممنون از نگاه شما. هدف این است که کلیه مطالب گفته بشه خوشحالیم که راضی هستید.

Parsa

سلام .وقت بخیر ایا شما بورسیه کشور بلاروس رو میتونین تضمین کنین ؟

آتیه آفرینان

سلام هزینه به نسبت ما بقی کشورها پایین تر هست اما بورس کامل نیست.

شایان

سلام و وقت بخیر من 18 سالمه و سال دوازدهم رشته تجربی هستم، چند ماه دیگه دیپلم میگیرم و توی دبیرستان نمونه دولتی درس میخونم(نمی دونم برای پذیرش تاثیر داره یا نه) میخواستم بدونم برای ورود به دانشگاه، اول آزمون میگیرن و اگر نتونستی نمره بگیری میفرستن دوره پاتفک یا از همون اول باید پاتفک رو بگذرونی؟ سوال دیگر اینکه کدام درس ها را آزمون میگیرن و تا چه حد نمره، مجاز به ورود میشی؟ و اینکه، من که روسی بلد نیستم(در حد یه سلام و احوال پرسی بلدم)، در پاتفک به طور کامل یاد میدن که به مشکل بر نخوریم(منظورم اصطلاحات تخصصیه) یا نه؟ سوال آخر اینکه، فقط شرط معدل داره؟ شرطش 3 سال دبیرستانه یا فقط دوازدهم؟ ممنون میشم پاسخ بدین.

آتیه آفرینان

سلام وقت بخیر ابتدا در این کشور بایستی دوره های پادفک را بگذرانید ، دروس تخصصی و زبان با شما کار می شود و آمادگی لازم را جهت آزمون بدست می آورید اما از شرایطش می توان به ارائه ی مدرک دیپلم دوازده ساله اشاره کرد.

بیتا

شرایط سنی نداره ،همراه فرزند و همسر میشه برد ،تحصیل بچه دبستانی رایگانه ،ویزای کار برای همراه صادر میشه؟ از لیسانس هنر میشه ارشد خوندم با پادفکت ممنونم

آتیه آفرینان

تحصیل در مدارس برای دانشجویان اینترنشنال هزینه دارد اگر ویزای گاردین مد نظرتونه خیر این کشور ویزای گاردین نمی دهد .

عرفان جلیلوند

سلام خسته نباشید میخواستم بدونم ایا رشته مهندسی شیمی در این کشور امکان تحصیل وجود داره یا نه؟ اگر امکانش هست هزینش چقده؟؟ و اینکه برای کار کردن در این کشور ایا مشکلی پیش میاد برای شخص یا خیر

آتیه آفرینان

با سلام. بله امکان تحصیل در این کشور وجود دارد شهریه دانشگاه حدودا 3000 -4000 دلار در سال می باشد و متقاضی اجازه کار پاره وقت، همزمان با تحصیل را هم دارد.

Parsa.shama

سلام خسته نباشید من 17 سالمه و میخواهم برم بلاروس ایا ممکنه ک مدرک دیپلم را اونجا بگیرم و بعدش ب دانشگاه برم؟؟

آتیه آفرینان

با سلام. دوست عزیز پیشنهاد می شود ابتدا دیپلم را داخل کشور ایران دریافت کنید و سپس برای کالج بلاروس اقدام کنید.

علی

سلام و قت بخیر من ترم 7 زبان روسی در دانشگاه داخل ایران هستم بخوام برای ارشد زبان روسی بلاروس برم چیکار باید بکنم و آیا پادفک بازم باید بگذرونم؟؟ و اینکه هزینه ارشد زبان روسی در بلاروس چقدر است؟

آتیه آفرینان

سلام. با ارائه ی مدرک لیسانس نیاز هست پادفک را بگذرانید و بعد برای مقطع ارشد اقدام کنید. هزینه دوره ی پادفک و شهریه ی دانشگاه های کشور بلاروس ، هر کدام حدود 4000 دلار می باشد.

سها امیری

سلام وقت بخیر ابنکه گفتید نیاز نیست ب ایلتس یعنی اگر زبانمون هم مبتدی باشه اونجا دوره هاش رو میگذرونبم؟مگه میشه اخه باید چیزی بلد باشیم که اونجا متوجه بشیم وقتی داره زبان روسی درس میده؟ اگه میشه لطفا بیشتر توصیح بدید که باید زبانمون تاچ حد باشه

آتیه آفرینان

با سلام. دوره پادفکت 1 ساله هست که زبان روسی رو هم بهتون یاد میدهند پس مشکلی نیست.

Amir

سلام من شنیدم ۱۰ساعت درهفته اجازه کار دارن دانشجویان درسته واینکه رشته مهندسی برق موردتایید ایران است

آتیه آفرینان

سلام بله صحیح است. رشته مهندسی برق مورد تایید ایران می باشد و فرد اجازه کار هم دارد.

Amir

سلام میخواستم ببینم هزینه برای itدرسال دربلاروس چقدر هستش سالانه

آتیه آفرینان

با سلام. به طور میانگین تحصیل در بلاروس سالیانه 4000 تا 5000 دلار میباشد.

عرفان

سلام خسته نباشد یک سوال داشتم شرایط و ساعت  کار دانشجویی در ماه در بلاروس چند ساعته

سارا جوادی

با سلام کار دانشجویی در بلاروس مجاز نیست و دانشجویان به صورت غیر قانونی مشغول هستند.

محمد امین

سلام میخواستم بدانم برای سال 2021چه بودجه ای برای زندگی وتحصیل در بلاروس برای رشته ی پزشکی پرداخت نمود

سارا جوادی

با سلام حدود 6 الی 8 هزار دلار برای یک سال

محمد امین

سلام میخواستم بدانم برای سال 2021چه بودجای برای زندگی وتحصیل در بلاروس برای رشته ی پزشکی پرداخت نمود

سارا جوادی

با سلام حدود 6 الی 8 هزار دلار برای یک سال

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button