تحصیل در ایسلند در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته است. افرادی که میخواهند به ایسلند مهاجرت کنند، این امکان را دارند که پس از اخذ اقامت تحصیلی و اخذ پذیرش نسبت به اخذ تابعیت یا شهروندی اقدام نمایند. در حالت کلی چندین روش متفاوت برای اخذ تابعیت این کشور وجود دارد که در این مقاله شرایط تحصیل کشور ایسلند را به طور کامل توضیح داده ایم.

تحصیل در ایسلند

شرایط تحصیل در ایسلند

درخواست مشاوره تحصیلی

همراهان عزیز، لطفا برای گرفتن مشاوره تلفنی تحصیلی، فرم درخواست زیر را تکمیل کرده و منتظر تماس ما در سریع ترین زمان ممکن باشید.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ایسلند که تا قرن بیستم از فقیرترین کشورهای جهان بود. در سال‌ های پس از جنگ جهانی دوم با صنعتی کردن ماهی گیری خود و دریافت کمک از طرح مارشال به رفاه دست یافت و توانست در دهه ۱۹۹۰ میلادی تبدیل به یکی از مرفه‌ ترین کشورهای جهان تبدیل شود و حتی از لحاظ شاخص توسعه انسانی در سال ۲۰۰۵ رتبه اول را در میان کشورهای جهان به ‌دست‌ آورد.

ریکیاویک پایتخت کشور ایسلند و بزرگ‌ ترین شهر ایسلند می باشد. همانطور که گفته شد شهر ریکیاویک شمالی‌ ترین پایتخت جهان است و در مدار شمالی قرار گرفته که با مدار قطبی فاصله چندانی ندارد.
این شهر در زمستان تنها چهار ساعت در روز نور خورشید دارد و شب‌های تابستانی آن به روشنی روز هستند

تحصیل در مدارس ایسلند

اصل نظام تحصیلی در کشور ایسلند این است که همه افراد صرف نظر از وضعیت اقتصادی، جنس، محل سکونت، مذهب، فرهنگ، معلولیت و غیره باید فرصت ادامه تحصیل را داشته باشند. هم اکنون ۱۹۲ موسسه برای آموزش اجباری و ۴۲ مدرسه برای آموزش و پرورش متوسطه و همچنین ۹ موسسه آموزش عالی در کشور ایسلند جهت ادامه تحصیل وجود دارد.
هر فردی که تحصیلات خود را تا مقطع دبیرستان به طور کامل تمام کند می تواند جهت تحصیل در دانشگاه های ایسلند اقدام نماید. البته به جز افرادی که در رشته های خاص مثل پزشکی و دندانپزشکی قصد ادامه تحصیل دارند که باید شرایط خاصی را داشته باشند.

تحصیل در مدارس ایسلند

اولین قانون آموزش و پرورش در کشور ایسلند از سال ۱۹۰۷ آغاز شد و اولین برنامه درسی در این کشور در سال ۱۹۲۶ منتشر شد البته از آن زمان تا به حال تغییرات زیادی در این سیستم ایجاد شده است.سیستم تحصیلی در کشور ایسلند به ۴ قسمت تقسیم می شود.
سیستم تحصیلی اجباری از سن ۶ تا ۱۶ سال می باشد که این سیستم توسط دولت تامین می شود و مدارس کشور ایسلند بیشتر به صورت دولتی فعالیت می کنند . اکثر کودکان کشور ایسلند در دوران پیش دبستانی حضور دارند و هزینه های آن به دلیل شوراهای محلی به میزان قابل توجهی تامین می شود و لازم به ذکر است که طبق سیستم آموزشی ایسلند هیچ هزینه ای برای تحصیلات اجباری وجود ندارد.
مدارس خصوصی زیادی در ایسلند وجود ندارد. تحصیلات دوره متوسطه اجباری نیست ولی هر فردی که تحصیلات اجباری را تکمیل کرده است، حق تحصیل در یک دبیرستان را دارد . معمولا دانش آموزان در این مقطع ۱۶ – ۲۰ سال سن دارند. به جز مدارس خصوصی هیچ هزینه ای برای تحصیلات عالی وجود ندارد.

تحصیل در دانشگاه های ایسلند

دانشگاه های ایسلند دارای نظام خصوصی و دولتی هستند. تحصیل در دانشگاه های دولتی کشور ایسلند رایگان است. دانشجویان متقاضی مهاجرت تحصیلی به ایسلند می توانند در صورت داشتن رزومه تحصیلی مناسب برای دانشگاه های دولتی این کشور درخواست پذیرش ارسال نمایند. افرادی که می خواهند از تحصیلات رایگان در این کشور بهرمند گردند، نیاز است تا به زبان ایسلندی تحصیل کنند.

دانشگاه های انگلیسی زبان در ایسلند همانند کشورهایی که نظام آموزشی رایگان دارند خصوصی بوده و نیاز به مدرک زبان آیلتس 6.5 دارد.
در اکثر دانشگاه های ایسلند تحصیل به زبان بومی این کشور زبان ایسلندی می باشد، اما در سال های اخیر و با رشد دانشجویان بین المللی در این کشور، تحصیل به زبان انگلیسی در کشور ایسلند رایج تر شده است.
تحصیل رایگان در ایسلند سبب شده تا بسیاری از این متقاضیان اتباع کشورهای اروپایی برای تحصیل در کشور ایسلند به این کشور مهاجرت کنند.

تحصیل کارشناسی در ایسلند

تحصیل کارشناسی در ایسلند مستلزم گذراندن 180 واحد درسی (واحدهای تحصیلی معتبر در اروپا) است. دوره لیسانس بین 3 الی 4 سال به طول می انجامد.

تحصیل در مقطع کارشناسی در ایسلند

تحصیل کارشناسی ارشد در ایسلند

شامل 120 واحد درسی  است. دوره ارشد در این کشور 2 سال به طول می انجامد. برای اطلاعات بیشتر در زمینه اقامت و تابعیت در ایسلند می توانید مقاله اقامت در ایسلند را که گروه آتیه آفرینان برای شما عزیزان آماده نموده است ، مطالعه نمایید.

تحصیل در مقطع دکترا در ایسلند

در این مقطع 180 واحد تحصیلی باید گذرانده شود ، همچنین در مقطع دکترا  ظرف مدت یکسال پس از ورود به دانشگاه، باید پروپوزال ارائه شود. تحصیل در ایسلند در مقطع دکترا 3 الی 5 سال زمان می برد.

مدارک مورد نیاز اخذ ويزای تحصیلی ایسلند

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ويزای تحصیلی ایسلند به شرح زیر می باشد:

  • تکمیل فرم درخواست اقامت تحصیلی ایسلند و ارائه آن به سفارت و یا کنسولگری ایسلند
  • یک قطعه عکس
  • گذرنامه معتبر
  • كپی گذرنامه
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • ارائه بيمه نامه معتبر که مورد تایید کشور ایسلند باشد.
  • ارائه مدارک محل سكونت در ايسلند
  • داشتن پذیرش تحصیلی از دانشگاه های ایسلند
  • ارائه نامه تمكن بانكی در حدود 115 هزار كرون ايسلند براي يک فرد و اين مبلغ برای خانواده دو نفره 184 هزار كرون می باشد.
مدارک مورد نیاز اخذ ويزای تحصیلی ایسلند

هزینه تحصیل در کشور ایسلند

اگر تحصیلات خود را به زبان ایسلندی بگذرانید، تحصیل شما رایگان است و فقط هزینه ای در حدود 100 الی 200 پوند برای ثبت نام باید بپردازید.

اما اگر متقاضی تحصیل به زبان انگلیسی هستید، هزینه ثبت نام با توجه به دوره ها و موسسه انتخابی شما متفاوت خواهد بود، که این هزینه ها در حدود ۴۵۰۰ الی ۸۰۰۰ پوند است. شایان ذکر است دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی ایسلند مورد تایید وزارت بهداشت نمی باشد.

هزینه زندگی در ایسلند

با توجه به اقتصاد کشور ایسلند که بر پایه تجارت بین الملل و صادرات و اخذ مالیات است، هزینه زندگی در این کشور به نسبت برخی دیگر از کشورهای اروپایی بالاتر است.هزینه مسکن، خورد و خوراک و حمل و نقل ماهانه، در حدود 1000 دلار است.

هزینه زندگی در ایسلند

سخن پایانی

کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان بر اساس شرایط شما، روش ها و گزینه های مناسب برایاخذ بورسیه تحصیلی ایسلند، تابعیت و اقامت تحصیلی در ایسلند را ارایه خواهند داد.
جهت کسب اطلاعات بیشتر یا داشتن هر گونه سوال در زمینه ویزای تحصیلی ایسلند و تحصیل در ایسلند می توانید با ما در ارتباط باشید.

سوالات متداول

شرایط دوره های زبان در ایسلند چگونه است؟

افراد می‌توانند جهت تحصیل در کشور ایسلند برای دو دوره ی تمام وقت و پاره وقت اقدام نمایند. 

هزینه های تحصیل در ایسلند چقدر است؟

هزینه های تحصیل در ایسلند تقریبا رایگان می باشد اما با توجه به دانشگاه و شهر ممکن است افراد هزینه های نا چیزی را پرداخت کنند.

آیا قبل از شروع نیمسال تحصیلی در یک دوره مقدماتی، امکان کار کردن در ایسلند وجود دارد؟

اگر قبل از ثبت نام در یک رشته تمام وقت، در یک دوره تحصیلی مقدماتی ثبت نام کنید، تا زمان شروع دوره تحصیلی تمام وقت خود حق کار کردن دارید.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل در رشته فیزیوتراپی ایسلند تحصیل در رشته فیزیوتراپی ایسلند

تحصیل در رشته فیزیوتراپی ایسلند از رشته های موردعلاقه دانشجویان متقاضی تحصیل در خارج از کش...

تحصیل در رشته پرستاری ایسلند تحصیل در رشته پرستاری ایسلند

تحصیل در رشته پرستاری ایسلند متقاضیان زیادی دارد. تحصیل پرستاری در ایسلند نیز در همین خصوص ...

هزینه های تحصیل در گروه پزشکی ایسلند هزینه های تحصیل در گروه پزشکی ایسلند

اگر قصد تحصیل در رشته پزشکی و گروه های دیگر پزشکی مانند دندانپزشکی و … را داشته باشید می ...

نظرات کاربران
جهان مهر

با سلام. 45 ساله هستم و دارای مدرک مهندسی مکانیک و سابقه کار مرتبط. همچنین آیلتس آکادمیک 6.5دارم. آیا میتوانم برای مقطع تحصیلی ارشد در کشور ایسلند اقدام کنم؟ ریسک ریجکتی ویزا بالاست ؟ با تشکر

آتیه آفرینان

با سلام. به خاطر شرایط سنی ریسک ویزای بالایی دارید. به شما کشور سوئد را پیشنهاد میدهیم. همچنین برای اطلاع بیشتر و بررسی رزومتون با شماره 02172207 تماس بگیرید.

علی

سلام بنده معدلم دیپلم 19 و آیلتس 5 و 19 سال سن هستم با 1 میلیارد تمکن مالی، آیا شرایطم برای تحصیل کارشناسی در ایسلند مناسب هست؟

آتیه آفرینان

سلام بله امکان اقدام برای مقطع کارشناسی برایتان وجود دارد اما با این تمکن مالی کشور های بهتری هم می توانید اقدام کنید .

سارا

سلام من پذیرش گرفتم و برای ویزا میخوام اقدام کنم سوالاتم اینهاست:1. آیا برای ویزا باید سفارت دانمارک تو ترکیه برم؟ 2. آیا پاسپورت منو میگیرن؟ در این مورد چیکار باید بکنم؟

آتیه آفرینان

سلام ، خیر در ایران سفارت دانمارک هست موسسه پروسه ی ویزای شمارو می تواند انجام دهد جهت راهنمایی بیشتر با شماره ی دفتر 02172207 تماس بگیرید.

شاهین احمدی

سلام خسته نباشیدهیچی سوالی نداشتم دیدیم بقیع نظر دادن گفتم منم نظر بدم و گرنه کار خاصی نداشتمممنون از سایت خوبتونگفتم یه شوخی بکنم

آتیه آفرینان

با سلام. سپاسگذارم

مسعود

برای تحصیل در مقطع دکتری در ایسلند در رشته علوم سیاسی چه باید کنیم؟

سارا جوادی

با سلام باید با اساتید این رشته در دپارتمان علوم سیاسی مکاتبه فرمایید . می توانید از مشاورین گروه آتیه آفرینان نیز کمک بخواهید.

شهرام محمدزاده

لطفا راهنمایی بفرمایید برای ویرای تحصیلی کارشناسی ارشد

سارا جوادی

با سلام برای مقطع کارشناسی ارشد با داشتن آیلتس 6 میتوان اقدام کرد. این مقطع در برخی دانشگاه ها به زبان انگلیسی ارائه می شود . هزینه تحصیل بین 4 الی 10 هزار دلار سالیانه است.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button