تحصیل در ایتالیا یکی از پرطرفدارترین روشهای مهاجرت تحصیلی به کشورهای اروپایی برای ایرانیان است. رتبه بالای دانشگاه های ایتالیا و قدمت طولانی دانشگاه های آن و همچنین هزینه های پایین زندگی و تحصیل در ایتالیا نسبت به سایر کشورهای اروپایی و امکان استفاده از بورسیه های مختلف تحصیلی، نظیر بورسیه استانی، سالانه هزاران متقاضی ادامه تحصیل را به ایتالیا کشانده است.

جالب است بدانید تحصیل و اعزام دانشجو به ایتالیا با زبان انگلیسی هم امکان پذیر است و دانشجو می تواند بدون مدرک زبان ایتالیایی به زبان انگلیسی نیز تحصیل کند. در ادامه به موضوعات مهم در مورد شرایط تحصیل در ایتالیا می پردازیم، حتما تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

بررسی شرایط تحصیل و دریافت بورسیه در ایتالیا

درخواست مشاوره تحصیلی

همراهان عزیز، لطفا برای گرفتن مشاوره تلفنی تحصیلی، فرم درخواست زیر را تکمیل کرده و منتظر تماس ما در سریع ترین زمان ممکن باشید.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

شرایط تحصیل در ایتالیا

در سال 2024 شرایط تحصیل در ایتالیا با توجه به گذشت از دوران اوج همه گیری بیماری کرونا شرایط بهتری پیدا کرده است. کشور ایتالیا به واسطه عضویت در اتحادیه اروپا دارای استاندارد های بالایی در زمینه های مختلف از جمله بهداشت، خدمات اجتماعی، پوشش های بیمه ای و سایر موارد می باشد.
و همچنین هر 2 کشور ایران و ایتالیا به دلیل داشتن تاریخ و تمدن دیرینه دارای مشترکات تاریخی و فرهنگی زیادی می باشند که آن را می توان به وضوح در زندگی روزمره و فرهنگ مردم هر 2 کشور مشاهده نمود. دوره های تحصیل در ایتالیا به شرح زیر می باشد:

جهت تحصیل در ایتالیا می توانید به زبان ایتالیایی یا انگلیسی تحصیل کنید. در نهایت قبل از درخواست ویزای تحصیلی ایتالیا باید دوره های زبان ایتالیایی و گرفتن نمره قبولی در آزمون های مرتبط که در تهران و اصفهان برگزار می شود را بگذرانید.
کافی است کتاب های Espresso را مطالعه کنید و برای گرفتن ویزای تحصیلی ایتالیا به زبان ایتالیایی اقدام نمایید. تحصیل در ایتالیا در مقاطع مختلف از طریق سفارت ایتالیا صورت می گیرد.

تحصیل در ایتالیا در دوره ابتدایی از 5 سالگی شروع می شود و طول مدت این دوره 5 سال می باشد. بعد از گذراندن دوره ابتدایی وارد 1 دوره 3 ساله متوسطه که در آن ریاضیات و علوم پایه بسیار اهمیت دارد که در پایان آن ها امتحانات داخلی برگزار می شود و دوره 5 ساله دبیرستان آغاز می شود و در نهایت دانش آموزان در امتحانات نهایی سراسری شرکت می کنند و مدرک دیپلم به نام Diploma di Maturita را دریافت می کنند.

زبان تحصیل در ایتالیا، ایتالیایی و انگلیسی می باشد بیش از 170 رشته در مقطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری ارائه می شود.

تحصیل در ایتالیا

در ابتدا هیچ گونه محدودیت سنی و شرایط سنی تحصیل در ایتالیا برای متقاضیان وجود ندارد. اما محدودیت سن برای اخذ بورسیه تحصیلی ایتالیا از مواردی است که باید به آن توجه کرد. طبق این توافقنامه هزینه های تحصیلی ایتالیا برای افراد زیر 18 سال تعلق نمی گیرد.

ادامه تحصیل در ایتالیا

زمان اقدام برای دانشگاه های ایتالیا

فرصت اقدام برای دانشگاه های مختلف جهت تحصیل در ایتالیا متفاوت میباشد اما برای اغلب آنها حدودا تا ماه اوریل هر سال میتوانید اقدام کنید و پس از مشخص شدن نتایج در صورت قبولی و کلاس ها از ماه سپتامبر و اکتبر شروع خواهد شد. ظرفیت دانشگاه ها محدود است، لذا باید زودتر اقدام کنید.

پادکست راهنمای ویزای تحصیلی ایتالیا

اگر زمان کافی برای مطالعه این صفحه را ندارید حتما این پادکست کوتاه در خصوص راهنمای کلی اخذ ویزای تحصیلی کشور ایتالیا را گوش کنید.

شرایط زندگی در ایتالیا

شرایط تحصیل در ایتالیا و هزینه های تحصیل در ایتالیا بسته به شرایط خاص متفاوت است. میانیگن هزینه تحصیل در ایتالیا بین 500 تا 800 یورو است و بسته به شرایط افراد می تواند کم یا زیاد شود.

مدارک مورد نیاز پذیرش تحصیلی ایتالیا

هزینه تحصیل در ایتالیا

هزینه تحصیل در دانشگاه های ایتالیا به طور میانگین:

  • در مقاطع کارشناسی و ارشد سالانه بین 1000 تا 7500 یورو نسبت به دانشگاه و مقطع تحصیلی متغیر است. که البته تا 90% بنا به شرایط، میتوانید از تخفیف در شهریه استفاده نمایید.
  • شهریه سالیانه تحصیل در ایتالیا در مقطع دکتری در دانشگاه های دولتی از 140 یورو تا 1200 یورو در سال متغیر هستند.
  • دانشگاه‌ های خصوصی ایتالیا معمولا شهریه‌ های بیشتری را نسبت به دانشگاه‌ های دولتی دریافت می‌ کنند و در اکثر آن‌ ها، شهریه دانشجویان اروپایی و خارج از اتحادیه اروپا یکسان است. شهریه دانشگاه‌ های خصوصی ایتالیا به طور متوسط از 6000 تا 20000 یورو در سال متغیر است.
مشاوره و تماس
021-72207

ویزای تحصیلی ایتالیا

یکی از آسان ترین ویزاهای تحصیلی در بین کشورهای اروپایی ویزای تحصیلی ایتالیا می باشد. جهت تحصیل در ایتالیا در مقاطع مختلف دانشگاه ها نیاز به دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا می باشد.

شما می توانید با اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا و به تبع آن اقامت تحصیلی ایتالیا بدون اخذ ویزا به تمامی کشورهای حوزه شینگن و اتحادیه اروپا دسترسی داشته باشید.

دانشجویان فارغ التحصیل ایتالیا می توانند بعد از اتمام دوره تحصیلات خود در خاک ایتالیا یا دیگر کشورهای اتحادیه اروپا مشغول به کار شوند.

در صورتی که علاقه مند به دریافت ویزای تحصیلی کشور ایتالیا می باشید ابتدا مراحل ثبت نام در موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان را انجام داده و مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش تحصیلی خود را به موسسه ارایه نمایید.

مدارک مورد نیاز اخذ پذیرش تحصیلی ایتالیا

مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش تحصیلی برای تحصیل در ایتالیا شامل موارد زیر است:

  1. ترجمه مدرک دیپلم و ریز نمرات
  2. ترجمه مدرک پیش دانشگاهی و ریز نمرات
  3. ترجمه مدرک کارشناسی و ریز نمرات
  4. ترجمه مدرک کارشناسی ارشد و ریز نمرات
  5. مدرک زبان مورد قبول دانشگاه (مانند آیلتس 6 یا مدرک B2 ایتالیایی)
  6. داشتن پروپزال (به خصوص در مقطع دکتری)
  7. مدرک زبان
  8. مقاله ISI به (خصوص در مقطع دکتری)
  9. البته اطلاعات فوق به طور کلی برای تمام رشته ها می باشد و بسته به مقطع و شرایط دانشگاه ها متغیر است.

برای گرفتن مدرک زبان ایتالیایی متقاضی باید در آزمون چیلز و آزمون چیلی شرکت نموده و بعد از کسب نمره قبولی درخواست اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا کند.

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای تحصیلی کشور ایتالیا

  1. ترجمه مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی به همراه ریز نمرات ترجمه شده به زبان ایتالیایی با تایید دادگستری و وزارت امور خارجه
  2.  ترجمه مدرک لیسانس (و فوق لیسانس برای متقاضیان مقطع دکتری) به همراه ریزنمرات به زبان ایتالیایی با تایید دادگستری و وزارت امور خارجه
  3.   شرح دروس اخذ شده دوره لیسانس (تنها برای متقاضیان مقطع فوق لیسانس در صورت درخواست دانشگاه) به زبان ایتالیایی یا انگلیسی
  4.  فرم A پر شده جهت رشته و دانشگاه پذیرفته شده
  5. ترجمه شناسنامه به زبان ایتالیایی
  6. پرینت لاتین حساب بانکی 3 ماهه اخیر
  7. دو نسخه از پذیرش دانشگاه
  8.  دو نسخه کپی از صفحه اول پاسپورت و پذیرش به همراه یک نسخه کپی از کلیه مدارک تحصیلی به همراه کپی از صفحات فارسی
  9.  رزرو هتل از اولین روز تاریخ بلیط پرواز تا حداقل 20 روز اول اقامت
  10.  نامه بانکی (به لاتین) به نام شخص دانشجو و یا یکی از والدین دانشجو با حداقل موجودی حساب معادل مبلغ 7500 یورو به ازای هر یک سال تحصیلی در ایتالیا.
  11. گواهی های زبان انگلیسی در سطح B2 یا گذراندن حداقل 2 سال آکادمیک در یکی از مقاطع تحصیلی به زبان انگلیسی و یا نامه دانشگاه مبنی بر عدم نیاز به مدرک زبان
  12. 7- 5 قطعه عکس 3.5 در 4.5 سانتی متر رنگی و پشت نویسی شده به زبان انگلیسی
  13. اصل گذرنامه
  14. فرم پر شده درخواست روادید
  15. رزرو بلیط پرواز
  16. مبلغ 100 یورو به صورت نقدی
مدارک لازم تحصیل در ایتالیا

مزایای تحصیل در ایتالیا

همان طور که پیش از این عنوان شد تحصیل در برخی از رشته ها و دانشگاه ها نیازمند مدرک زبان نمی باشد اما با توجه به محدود بودن این ظرفیت ها بهتر است با ارائه مدرک زبان شانس خود را برای پذیرش در دانشگاه های متنوع بالاتر ببرید.

از روش های مهاجرت به ایتالیا تحصیل در ایتالیا می باشد، مزایای تحصیل در ایتالیا:

  • کیفیت بالای تحصیل
  • هزینه مناسب تحصیل در ایتالیا
  • امکان دریافت بورسیه های تحصیلی برای متقاضیان ایرانی
  • رنکینگ بالای دانشگاه های ایتالیا
  • شهرت جهانی دانشگاه های ایتالیا
  • کیفیت بالای زندگی در ایتالیا
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی
  • تفاهم فرهنگ ایتالیا و ایران

تحصیل در ایتالیا (مدارس)

دوره های تحصیلی در مدارس کشور ایتالیا عبارتند از:

  • دوره مهد کودک: این دوره 3 ساله شامل سنین 3 تا 6 سالگی است. تحصیل در مهد کودک های کشور ایتالیا اجباری نمی باشد. تعداد دانش آموزان شرکت کننده در این مقطع در حال افزایش است.
  • دوره ابتدایی: این دوره از سن 5 سالگی شروع می شود و درواقع ابتدای شروع دوره های تحصیلی اجباری از این مقطع است.
  • دوره متوسطه: این دوره برای سنین 11 تا 14 سال می باشد. دروس این دوره به قدری سخت است که هم به صورت عمومی و هم به صورت تخصصی به دانش آموزان ارائه می شود و برخی از این دروس شامل زبان ، هنر ، ورزش و کامپیوتر می باشد.
  • دوره دبیرستان: این دوره شامل سنین 14 تا 19 سال می شود و افراد استانداردهای متفاوت تحصیلی را برای ورود به دانشگاه تجربه می کنند. برای اجازه ورود به دبیرستان، نیاز به گواهینامه پایان دوره مقدماتی متوسطه است و هدف از قانون گذاری های خاص و نوآوری های آزمایشی ارشاد دانش آموزانی می باشد که باید درباره شغل آینده آنها یا ادامه تحصیلات در دبیرستان تصمیم بگیرند.
مشاوره و تماس
021-72207

تحصیل کارشناسی در ایتالیا

تحصیل کارشناسی در ایتالیا 3 الی 6 سال طول می کشد. برای پذیرش در دانشگاه های ایتالیا باید در آزمون وروردی شرکت کنید.
اما بعضی از دانشگاه ها و رشته ها بدون آزمون هم دانشجو می پذیرند، دانشجویان مقطع کارشناسی اجازه کار دانشجویی تا 20 ساعت در هفته را دارند و این امکان کمک بسیاری به تامین هزینه های دانشجو می کند.

تحصیل کارشناسی در ایتالیا

برای تحصیل در ایتالیا در مقطع کارشناسی باید اصل مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی و تمام ریز نمرات به زبان انگلیسی یا ایتالیایی ترجمه شده باشد و کسب نمره حداقل 6 زبان آیلتس را در آزمون آیلتس داشته باشید.

تحصیل کارشناسی ارشد در ایتالیا

تحصیل در ایتالیا در مقطع ارشد به 2 زبان ایتالیایی و انگلیسی می باشد که طول دوره تحصیل 2 سال و جهت اخذ پذیرش باید مدرک زبان ایتالیایی یا مدرک زبان انگلیسی ارائه داده شود و امکان اخذ بورسیه وجود دارد.

برای تحصیل کارشناسی ارشد در ایتالیا باید اصل مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی و ریز نمرات مدرک کارشناسی به زبان انگلیسی یا ایتالیایی ترجمه شده باشد و همچنین کسب نمره حداقل 6 زبان آیلتس را در آزمون آیلتس داشته باشید. یکی از مزایای تحصیل در ایتالیا این است که دانشجویان می توانند بورسیه تحصیلی تا 7000 یورو را سالیانه دریافت کنند.

تحصیل دکترا در ایتالیا

طول دوره تحصیل دکترا ایتالیا 3 تا 5 سال می باشد و به دو زبان انگلیسی و ایتالیایی ارائه می شود که دارا بودن مدرک زبان ایتالیایی یا انگلیسی الزامیست و امکان اخذ بورسیه برای متقاضیان نیز وجود دارد.

برای تحصیل در ایتالیا در مقطع دکترا باید تمام ریز نمرات مدارک دیپلم، پیش دانشگاهی، کارشناسی و کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی یا ایتالیایی و کسب حداقل نمره 6 آیلتس را داشته باشید.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا

هر کشوری برای ادامه تحصیل مخصوصا تحصیل پزشکی و دندانپزشکی مناسب نیستند به علت اینکه باید در کشوری که دارای دانشگاه های معتبر می باشد تحصیل کنید. یکی از بهترین کشورها برای تحصیل پزشکی در ایتالیا می باشد.
از مزایای تحصیل در ایتالیا در رشته پزشکی و دندانپزشکی کیفیت بالای آموزش تحصیل در ایتالیا در رشته های پزشکی و دندانپزشکی، و یکی دیگر از مزایای تحصیل در ایتالیا مقرون به صرفه بودن هزینه های تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا می باشد.

برای اخذ پذیرش رشته پزشکی به زبان انگلیسی در ایتالیا باید در آزمون آیمت شرکت کنید که سالی 1 بار در شهرهای مهم دنیا برگزار می شود. برای متقاضیان ایرانی کشورهای حوزه خلیج فارس و ترکیه برای شرکت در آزمون آیمت نزدیک و مناسب است.

آزمون آیمت شامل دروس ریاضی، فیزیک، شیمی، زیست شناسی و اطلاعات عمومی و هوش می باشد. برای افرادی که علاقه مند به تحصیل به زبان ایتالیایی هستند شرکت در آزمون TOLC-MED الزامی می باشد.
تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا به علت بورسیه تحصیلی ایتالیا بسیار محبوب می باشد و با وجود دانشگاه ها با کیفیت بالا و همچنین نیازمند آزمون ورودی و ظرفیت کم پذیرش کار آسانی نمی باشد.

آزمون IMAT ایتالیا

آزمون IMAT ایتالیا

افردای که علاقه مند به تحصیل در ایتالیا در رشته های پزشکی و دندان پزشکی هستند باید در آزمون آیمت شرکت کنند که یک آزمون صد دقیقه ای 60 سوالی و تستی است که ویژه متقاضیانی است که قصد تحصیل در دوره پزشکی یا دوره جراحی را دارند و به زبان انگلیسی می باشد و در کشورهای زیادی این امتحان برگزار می گردد.

فرمت آزمون ورودی پزشکی در ایتالیا آزمون IMAT بخش اول آزمون: دانش عمومی و تحلیل منطقی شامل 22 سوال بخش دوم و سوم و چهارم آزمون: دانش علمی شامل بیولوژی، شیمی، فیزیک و ریاضی شامل 38 سوال می باشد. زمان ثبت نام سالانه این آزمون در ماه تیر و مرداد و تاریخ امتحان در اواخر شهریور ماه قرار دارد.

از سال 2009 دانشگاه های ایتالیا، دوره پزشکی به زبان انگلیسی در ایتالیا را ارائه کردند. اولین دانشگاه، دانشگاه پاویا و پس از آن میلان و دانشگاه های رم و ناپل بودند. دوره پزشکی در ایتالیا یکی از معتبرترین دوره های پزشکی در کل دنیا می باشد.
متقاضیان از تمام دنیا حتی از کشورهای کانادا و امریکا برای تحصیل در ایتالیا در رشته پزشکی راهی این کشور می شوند زیرا برخلاف آمریکا و کانادا، تحصیل پزشکی در ایتالیا بسیار ارزان می باشد.

افرادی که موفق به قبولی در آزمون می شوند، می توانند از تمام مزایای تحصیل در ایتالیا استفاده کنند. شهریه این رشته در حدود سالیانه 4 الی 8 هزار یورو خواهد بود که با توجه به وضعیت درآمد خانواده اکثرا تا حدودی کاهش می یابد. همینطور، دانشجویان می توانند از تسهیلات کمک هزینه (بورسیه تحصیلی) مانند سایر رشته ها بهره مند شوند.

تحصیل در ایتالیا بدون مدرک زبان

دانشجویانی که قصد تحصیل در ایتالیا بدون مدرک زبان را دارند باید اطلاعات کافی و ضروری زبان ایتالیایی برای زندگی در ایتالیا را داشته باشند. متقاضیان تحصیل در ایتالیا بدون مدرک زبان برای پذیرش در دانشگاه های ایتالیا باید سطح متوسط آموزش زبان ایتالیایی را بگذرانند.

اکثر دانشگاه های ایتالیا نیاز به گواهی زبان ایتالیایی مانند CILS یا CELI برای دانشجویان بین المللی دارند. عدم داشتن مدرک TOEFL، IELTS برای تحصیل در ایتالیا برای دانشجویانی که زبان مادری آنها انگلیسی باشد قابل قبول است.
اگر متقاضیان هنگام ثبت نام در دانشگاه های ایتالیا به زبان ایتالیایی مسلط نباشید، بسیاری از دوره های برای دانشجویان بین الملل در دانشگاه های ایتالیا ارائه خواهد شد. مدرک زبان ایتالیایی در حد b2 و یا انگلیسی در سطح آیلتس 6 نیاز دارد.

تحصیل در ایتالیا بدون مدرک زبان

جدول 10 دانشگاه برتر ایتالیا بر اساس رتبه بندی معتبر QS و شهریه سالیانه آنها:

1دانشگاه پلی تکنیک میلان Polytechnic University of Milan889 تا 3892 یورو 
2دانشگاه بلونیا University of Bologna500 تا 1400 یورو
3دانشگاه ساپیینزا رُم University of Rome – La Sapienza1200 تا 2800 یورو
4دانشگاه پاددوا University of Padua2533 تا 2948 یورو
5دانشگاه میلان University of Milanبالای 5856 یورو
6دانشگاه پلی تکنیک تورین Polytechnic University of Turinبالای 3821 یورو
7دانشگاه پیزا University of Pisa2400 یورو
8دانشگاه ویتا سالوت سن رافائل Vita-Salute San Raffaele Universityبالای 20000 یورو
9دانشگاه فدریکو دوم (ناپل) University of Naples Federico II1500 یورو
10دانشگاه ترنتو University of Trento1000 تا 5600 یورو

هزینه زندگی در ایتالیا

شما به عنوان دانشجو ماهیانه 600 الی 800 یورو در ایتالیا هزینه زندگی دارید که شرح آن به صورت زیر می باشد:

هزینه زندگی در ایتالیا

انواع بورسیه های تحصیلی در ایتالیا

بورسیه تحصیلی در ایتالیا شامل شرایط زیر می باشد:

  1. تخفیف در شهریه تحصیل در ایتالیا تا 90%
  2. کمک هزینه تحصیلی ایتالیا تا 7000 یورو در سال (بورسیه استانی)
  3. امکان دریافت بورس کامل تحصیل در ایتالیا در برخی از دانشگاه ها با پیش نیازهای خاص (بورسیه علمی)

یکی از مهمترین و تخصصی ترین خدمات موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان اخذ موفق انواع بورسیه های تحصیلی در ایتالیا می باشد.

بورسیه DSU ایتالیا

بورسیه DSU ایتالیا

برای بورسیه کشور ایتالیا که معروف به DSU می باشد.شامل تمام مقاطع تحصیلی می باشد و شما می توانید با ارائه مدارک مورد نیاز که معمولا هر سال در ماه ژوئن اعلام می گردد درخواست بورسیه استانی DSU داشته باشید.

معمولاً افراد در سال اول تحصیل خود شرایط گرفتن DSU  را دارند ولی این بدین معنا نمی باشد که افراد در سال های دیگر تحصیل هم از این شرایط برخوردار باشند.
نکته حائز اهمیت این می باشد که برای بهره گیری از بورس DSU حتما در سال های دوم به بعد تحصیلی، دانشجویان می بایست تعداد واحد درسی معین را سپری کرده باشند تا بتوانند همچنان از شرایط این بورس استفاده نمایند.

کل دوره فوق لیسانس معمولا دو ساله می باشد و سپری کردن 120 واحد درسی الزامی است.

ویژگی خاص تحصیل در ایتالیا، وجود کمک هزینه های تا 7000 یورو در سال برای متقاضیان واجد شرایط است که فارغ از معدل و شرایط فارغ التحصیلی شان می توانند از استان محل تحصیل خود در ایتالیا دریافت نمایند. این بورسیه ها از انواع بورسیه های دانشجویان ممتاز مجزا است و احتمال دریافت آن برای متقاضیان ایرانی بسیار بالاست.

اعزام دانشجو در ایتالیا

سخن پایانی

گروه اعزام دانشجو آتیه آفرینان با سال ها تجربه کاری و داشتن بیش از هزار پرونده موفق شما را در امر ادامه تحصیل در ایتالیا یاری می رساند. سیاست اصلی ما بیان صادقانه تمام واقعیات (و نه تنها بخشی از آن) است.
هدف ما تنها کمک برای گرفتن پذیرش و ویزای شما  نمی باشد، بلکه بوجود آوردن زمینه هایی برای زندگی بهتر در خارج از کشور و پشتیبانی شما می باشد. جهت دریافت مشاوره تحصیلی با کارشناسان مجرب موسسه آتیه آفرینان ایرانیان، می توانید با ما تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول

آیا در ایتالیا دانشجویان ایرانی زیادی مشغول به تحصیل هستند؟

بله. به ویژه در سال های اخیر ایران نیز سهم مناسبی را در تحصیل در ایتالیا به دست آورده است.

آیا کشور ایتالیا عضو پیمان شنگن می باشد؟

بله. کشور ایتالیا همواره یکی از اصلی ترین اعضای اتحاد شنگن بوده است.

شرایط پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد در ایتالیا به چه صورت می باشد؟

عموما دانشگاه ها 1 تا 2 مرتبه در سال پذیرش را انجام می دهند که اواسط شهریور ماه و اواسط بهمن ثبت نام صورت می گیرد.

4.4/5 - (20 امتیاز)
مقالات مشابه
سرمایه گذاری در ایتالیا سرمایه گذاری در ایتالیا

سرمایه گذاری در ایتالیا به معنای اخذ اقامت ایتالیا از طریق سرمایه گذاری است. منتها ابتدا با...

مهاجرت به ایتالیا مهاجرت به ایتالیا

مهاجرت به ایتالیا ممکن است به دلیل اقتصاد ضعیف تری که نسبت به دیگر کشورهای اروپایی دارد در ...

تحصیل داروسازی در ایتالیا تحصیل داروسازی در ایتالیا

تحصیل داروسازی در ایتالیا یکی از رشته های پرطرفدار برای ادامه تحصیل در این کشور است. اعتبار...

نظرات کاربران
آری

سلام.من لیسانس طراحی طلا و جواهرات دارم و میخوام برای ادامه تحصیل دانشگاه های ایتالیا رو انتخاب کنم. لیسانسمو قبول میکنن یا باید از اول اونجا درس بخونم؟ لیسانسم از دانشگاه آزاده.مشکلی ایجاد نمیکنه؟میتونم ادامه تحصیل بدم تو ایتالیا یا محدودیت داره؟

مونا میرباقری

با سلام. لطفا با شماره 02172207 تماس بگیرید تا کارشناسان راهنماییتان کنند.

Sh.k

سلام وقتتون بخیر، ببخشید معدل کل من ۱۴/۹۰ تجربیه من میتونم در رشته پزشکی اپلای کنم؟ مدرک b2 زبان ایتالیایی دارم میگیرم.

آتیه آفرینان

با سلام. بله میشه اقدام کرد. لطفا با شماره 02172207 تماس بگیرید تا همکارانم راهنماییتان کنند.

فرحان

سلام برای ایتالیا مدرک پیام نور علمی کاربردی مورد قبوله ؟میشه بورسیه گرفت یا نه؟

آتیه آفرینان

با سلام. اگر مدرک زبانی برای ارائه داشته باشید باتوجه به دانشگاه مورد تقاضای شما غیر ممکن نیست.

سامان

سلام وقت بخیر من لیسانس معماری دارم ومیخوام برای ارشد به دانشگاه های ایتالیا اقدام کنم ایا میشه با رشته غیر مرتبط با لیسانسم پذیرش بگیرم ودر انجا تحصیل کنم؟

آتیه آفرینان

با سلام. اخذ پذیرش امکانپذیر هست، ولی ریسک اخذ ویزای برای (دوره نا ییوسته) بالاست.

امیرمحمد ملوک پور

باسلام من دانشگاه جنوا رو انتخاب کردم و مدارکم ارسال کردم ولی الان نزدیک به یکماه هستش که جواب ندادن شما اطلاعی ندارید کی قراره جواب بدن و آبا فقط یک دانشگاه اجازه داریم اپلی کنیم یا اینکه میشه همزمان دانشگاه های دیگه و شهرهای دیگه را هم اپلی کرد؟ چون از طریق پورتال انجام میشه میگن امکانش نیس فقط باید یک شهر و یک دانشگاه را انتخاب کنید ممنون میشم جواب بدید.

آتیه آفرینان

با سلام. باید با مشاوران ارشد مجموعه صحبت کنید. لطفا وارد لینک رزرو وقت مشاوره شوید.

ایرج

درود به شما ، من 55 سالمه و دانشنامه ی کارشناسی ارشد در رشته ی مهندسی عمران - سازه دارم میخواستم بپرسم آیا برای اخذ پذیرش برای دکترا آیا محدودیت سنی وجود نداره ؟ همچنین بجز مدرک آیلتس زبان انگلیسی با نمره ی 6 آیا مدرک زبان دیگه و یا چیز های دیگه ای هم نیاز دارم ارائه بدم ؟ وقت ثبت نام کی هستش و استارت فرایند اون باید از کجا زده بشه ؟ ممنون

آتیه آفرینان

با سلام. در پاسخ به سوال اولتون در مقطع دکتری محدودیت سنی وجود نداره. سوالهای بعدی هم تخصصی هست و نیاز به مشاوره دارید. لطفا با شماره 02172207 تماس بگیرید تا همکارانم راهنماییتان کنند.

شیده پیرو

سلام ببخشید من ارشد رشته ی health economic managmet policy دانشگاه بلونیا و رشته ی biomedical engineering دانشگاه جنوا قبول شدم ولی نمیدونم کدام را برم که بازار کاری بهتری داشته باشه؟مخصوصا اگر بخواهیم بعد تجصیل به کشور های دیگه بریم.

آتیه آفرینان

با سلام. سوالتون رو باید از مشاوران ارشد ما بپرسید. تا با توجه به رزومه و شرایطتون بهترین راهکار رو بهتون بدم. لطفا وارد لینک رزرو وقت مشاوره شوید.

سلین

سلام وقت بخیر برای تحصیل در ایتالیا در مقطع کارشناسی باید اصل مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی رو داشته باشیم منظور از مدرک پیش دانشگاهی چی هستن؟ مگه این مدرک رو بر تداشتن ؟ ینی باید کاردانیمون رو گرفته باشیم؟ من رشته کاردانش هستم ممنون میشم راهنمایی کنید

آتیه آفرینان

با سلام. ریز نمرات دیپلم رو باید ارائه بدین.

سوسن

با سلام واحترام - خواهشمند است براي ادامه تحصيل در مقطع دكترا، استفاده از بورس تحصيلي در رشته روانشناسي و يا رشته هاي مرتبط در يكي از دانشگاههاي معتبر ايتاليا ضمن توجه به فرصت شغلي راهنمايي فرماييد. سپاس گزار

آتیه آفرینان

با سلام. کلا در مقطع دکترا داشتن آیلتس و مقاله isi بسیار تعیین کننده دریافت بورسیه در کشورهای متفاوت باشه. فقط مقصد رو ایتالیا مدنظرتون هست؟

سارا

با سلام آیا مبلغ بورسیه استانی برای مقاطع تحصیلی مختلف متفاوت است؟ مثلا برای ارشد بیشتر از کارشناسی است یا برای مقاطع تحصیلی فرقی نمی کند و فقط وابسته به شهر و دانشگاه است؟

آتیه آفرینان

با سلام. برای همه مقاطع بین 6200 تا 7000 هست و به استان بستگی دارد.

فاطمه محمدي

سلام. ممنون از سايت خوبتون. من و همسرم با معدل ليسانس 15.22 و 16.52 اگر همزمان براي دريافت پذيرش در مقطع ارشد، از يك دانشگاه، در ايتاليا اقدام كنيم و هر دو هم بخوايم فاند استاني بگيريم، چقدر شانس داريم كه هردو همزمان ويزا بگيريم و فاند هم بهمون تعلق بگيره؟

آتیه آفرینان

با سلام. بستگی به گپ تحصیلی، سن و سابقه کار مطابق به رشتتون داره.

آینا

با سلام، آیا بنده با ۳۵ سال سن و مدرک کارشناسی ارشد مدیریت دولتی از دانشگاه آزاد با معدل۱۸/۹۴ و کارشناسی غیرمرتبط و در حال تقویت زبان برای آزمون آیلتس چندماه آینده شانس اخذ بورس یا فاند رو دارم ؟ ممنون میشم راهنمایی و پیشنهاد اولیه بدهید.

آتیه آفرینان

با سلام. بله، فقط اگر میخواهید به سال آینده برسید چون یک بار در سال ماه سپتامبر اپلای داره تا اسفند و فروزدین اقدام کنید. که سال 1402 بتونید اونجا باشید

حانیه

باسلام و وقت به خیر خدمت شما بنده کارشناسی ارشد شیمی تجزیه از دانشگاه دولتی دارم، ۲۵ ساله هستم، می خواستم برای رشته دندانپزشکی در ایتالیا بخاطر هزینه مناسب آن اقدام بکنم، درحال حاضر هم مدرک زبان ندارم، به نظر شما داشتن مدرک ارشد در پذیرش این رشته موثر هست؟ و اگر نیست چه کشوری رو پیشنهاد میدین؟ سپاس گزارم

آتیه آفرینان

با سلام. برای برآورد شدن واحدها حتما باید با مشاوران موسسه صحبت کنید. ولی مدرک زبان حتما نیاز هست.

شیلا

درود. من محصل پایه دوازدهم انسانی هستم. معدل دهم و یازدهمم 19,22 و 18,85 بود. انگلیسیم در سطح پیشرفته است و قصد دارم آزمون آیلتس رو شرکت کنم. الان هم دارم برای کنکور انسانی و کنکور زبان آماده میشم. چه زمانی برای اقدام من مناسبه؟ همچنین من 18 سالمه... شامل بورسیه تحصیلی میشم؟

آتیه آفرینان

با سلام. ایتالیا جز یکی از تخصص های ماست. معدل خوبی دارید بهتر است با کارشناسان ارشد ما مشاوره بگیرید تا صفر تا صد کار را بهتون بگن.

مهسا

سلام وقت بخیر من 20 سالمه و دیپلم حسابداری دارم، معدل سه ساله ام هم 19 هستش میخواستم بدونم برای مهاجرت حداقل مقدار پولی که باید داشته باشم چقدر هستش؟ و اینکه رشته خودم رو ادامه بدم آینده شغلی بهتری خواهم داشت یا تغییر رشته بدم؟

آتیه آفرینان

با سلام. شرایط سنی خوبی دارید. رشته حسابداری در هر کشور نیازمند دانستن قوانین حسابداری اون کشور هست. این رشته برای مهاجرت زیاد خوب نیست تغییر بدین بهتره

ستا

سلام باتشکر از زحمات شما ممنون میشم من رو راهنمایی کنید 22 سالمه و دیپلم تجربی معدل 3 سال دیپلم هم شده 14/99 الانم ترم 5 رشته ی ارتباط تصویری هستم وهر4 ترم گذشته ممتاز شده‌ام میخواستم ببینم میتونم اقدام برای پزشکی در ایتالیا بکنم وبورسیه بشوم ممنونم از شما ایلتس 6.5 دارم

آتیه آفرینان

با سلام. سطح زبان خوبی دارید. در حال امکان اقدام رو دارید. فقط توصیه ام اینه که قبل از 23 یا 24 سالگی اقدام کنید.

سارا

سلام وقتتون بخیر ببخشید میخواستم بدونم برای زمان ثبت نام در دانشگاه های ایتالیا مدارکمون باید به ایتالیایی ترجمه بشه ؟ یا نه این شرط برای سفارته و دانشگاه اشکال نداره به انگلیسی باشه !

آتیه آفرینان

با سلام. پذیرشتون به زبان انگلیسه. پروسه سفارت نیاز به ترجمه زبان ایتالیایی داره.

مهرگان

سلام من 37 سالمه، هیچ شانسی برای گرفتن ویزای تحصیلی ندارم؟

آتیه آفرینان

با سلام. آخرین مدرک تحصیلیتون رو میفرمایید؟

باقری

سلام خسته نباشید. من وضعیت مالیم خوبه اما میخوام بورس استانی بگیرم واقعا راهی است یا باید حتما سطح مالی پایین باشه ؟ قصد تحصیل در رشته دندانپزشکی 18 ساله

آتیه آفرینان

با سلام. بله میتوانید اقدام کنید و ما برای اکثر متقاضیانمون بورسیه استانی گرفتیم.

نیما

سلام وقت بخیر. من میخواستم برای ارشد اقدام بکنم. در حال حاضر ۲ ترم از دانشگاهم مونده که تموم بشه. ایا میتونم برای سال اینده (۱۴۰۲) اقدام بکنم یا باید برای ۱۴۰۳ اقدام کنم؟ و اینکه سربازی نرفتم ایا برای ۱۴۰۳ مشکلی برام پیش نمیاد ( معافیت تحصیلی تا شهریور ۱۴۰۳ هست )در نهایت هزینه انجام کل کاراش توسط موسسه شما چقدر میشه؟ اگه بورسیه استانی بگیریم نیاز به تمکن مالی داریم ؟

آتیه آفرینان

با سلام. تمکن مالی نیاز هست. بحث ددلاین هم باید با مشاوران ارشد ما صحبت کنید تا شرایطتتون رو بررسی کنن. با توجه به رشته و دانشگاه متفاوت هست. لطفا با شماره 02172207 تماس بگیرید.

M-o

سلام می تونم با دیپلم تجربی برای بورسیه رشته حقوق در خواست بدم؟

آتیه آفرینان

با سلام. با توجه به رزومه که دارید متفاوت هست. برای مشاوره رایگان با شماره 02172210 تماس بگیرید.

آیلار هشترودی .

از آقای شریف تشکر میکنم واقعا دلسوزانه منو راهنمایی کرد و تمامی مراحلو بصورت کامل به بنده توضیح داد

آتیه آفرینان

ممنون، خوشحالیم که راضی بودید. و به هدف دلخواهتون رسیدید.

آیلار هشترودی

با کمک و همیاری تیم حرفه ای آتیه آفرینان موفق شدم از یکی از بهترین دانشگاه های ایتالیا پذیرش بگیرم و در حال حاضر هم ویزای ایتالیا رو دریافت کردم. آیلار هشترودی

آتیه آفرینان

با سلام خانم هشترودی. ممنون از لطفتون، امیدواریم هرجا هستید موفق باشید و صد در صد لایق بهترینا هستید.

زیبا

سلام ممنون از توضیحات و ویدئو خوبی که گذاشتین، برای ادامه تحصیل در اینالیا برای ترم پاییز تا کی وقت داریم اقدام کنیم؟

آتیه آفرینان

با سلام. بازه زمانی برای اقدام جهت اخذ ویزای تحصیلی از سفارت ایتالیا از می تا 15 نوامبر میباشد.

شيوا نفيسي

سلام روزتون بخير،براي مقطع دكتري ميخوام اقدام كنم،مدركم كارشناسي ارشد ژنتيك مولكولي هست با معدل ١٩.٠٩،كارشناسي زيست سلولي و مولكولي با معدل ١٧.٠٤،داراي سه سال سابقه كار در ازمايشگاه تشخيص طبي،مقاله و مدرك زبان هنوز ندارم،ميخواستم بدونم ايا شانس اين رو دارم كه در ايتاليابورسيه شوم؟ و اينكه امكانش هست بدون مدرك زبان هم اقدام كرد؟

آتیه آفرینان

با سلام بله موسسه برای مقطع دکتری در ایتالیا و یا کشورهای دیگر به صورت تضمینی پذیرش و ویزا را اخذ می کند البته همراه با بورسیه برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره تخصصی فقط کافیه با شماره 02172207 تماس بگیرید.

مهدی

سلام خسته نباشید من سال دوازدهم رشته کامپیوتر هستم درباره محاجرت تحصیلی سه سوال دارم: 1. بعد از گرفتن دیپلم باید اقدام کنم؟ (یا الان باید شروع به انجام کار هاش بکنم؟) 2. داشتن مدرک های مربط با رشته ام مثل +NETWORK یا برنامه نویسی جاوا تاثیری تو گرفتن بورسیه و پذیرش دارد؟ 3.کنکور تاثیری در گرفتن پذیرش دارد؟ ممون می شم به این سولات پاسخ بدید متشکرم.

آتیه آفرینان

با سلام. برای کشور ایتالیا اول باید دیپلم را بگیرید بعد اقدام کنید.

هانی

سلام ببخشید میخواستم بدونم برای مقطع کارشناسی معدل دیپلم خیلی مهمه؟ حتما باید معدل بالایی باشه برای پذیرش؟

آتیه آفرینان

بسته به رشته و دانشگاه دلخواه شما شرایط متفاوت است اما بهتره که معدل شما بالای 14 باشد.

دانیال

سلام خسته نباشید بنده معدل فوق دیپلمم هفده و شصت شده ولی معدل دیپلمم پونزده و خورده ای ایا برای کارشناسی ایتالیا معدل فوق دیپلم تاثیر داره یا برای دیپلم حساب میشه

آتیه آفرینان

سلام. بستگی به شرایطتون داره. برای بررسی رزومه و شرایط سنی و... با شماره 021.72207 تماس بگیرید تا کارشناسان ما به صورت رایگان شما را راهنمایی کنند.

حامد

سلام. من 18 سالم هست. سه ماه دیگه دیپلم میگیرم. آیلتس 7.5 دارم. قصد دارم کارشناسی زبان و ادبیات انگلیسی در ایتالیا بخونم. چقدر امکانش هست بورسیه بگیرم برای این رشته، اصلا ممکنه؟ با داشتن بورسیه چه مقدار تمکن مالی باید نشون بدم؟

آتیه آفرینان

با سلام شما از بورس استانی این کشور می توانید بهره مند شوید.

Rezvan

سلام، چه مقدار شانس برای دریافت بورسیه در مقطع کارشناسی ارشد وجود دارد؟ و چه زمانی باید اقدام کرد؟

آتیه آفرینان

با سلام بورسیه استانی شامل حالتان می شود

رضا

من ۱۸ سالمه و امسال دیپلم میگیرم. میخواستم ببینم اگه بخوام ایران کارشناسی بخونم و بعد اپلای کنم کانادا بهتره یا اینکه ایتالیا کارشناسی بخونم و از اونجا اپلای کنم کانادا؟ هدفم مهاجرت کاری به کاناداس یا نشد تحصیلی. رشته علوم کامپیوتر یا مهندسی کامپیوتر. چون از ایران تا جاییکه میدونم یکم سخته شرایط بخاطر تحریما و ... . از طرفی ارزون تر در میاد اگه بخوام ایران بخونم. ممنون میشم جواب بدین

آتیه آفرینان

با سلام اگر مهاجرت به کشور کانادا مد نظرتون می باشد پیشنهاد می کنم از ابتدا برای مقطع کارشناسی برای این کشور اقدام کنید، در رابطه با هزینه ها هم پشتوانه ی مالی شما باید مشخص شود تا بتوان گزینه ی نهایی را بهتون پیشنهاد کرد. جهت دریافت مشاوره با شماره 02172207 تماس بگیرید.

محمد

سلام ۲۹ سالمه کارشناسی تربیت بدنی سال ۹۶ تموم کردم که گپ ۴ ساله داره . امکانش هست بتونیم تغییر رشته انجام بدیم یا با همین رشته خودمون باید ثب نام کنیم. ممنون.

آتیه آفرینان

سلام با توجه به شرایط سنی و گپ تحصیلی پیشنهاد می کنم برای مقطع ارشد اقدام کنید، به رشته ی دلخواهتون اشاره ای نکردید با شماره 02172207 تماس بگیرید برای برخی از رشته ها امکان تغییر وجود دارد.

آرمیا

سلام خسته نباشید من قصد دارم برای تحصیل در رشته کامپیوتر در دانشگاه Politecnico di Milano اقدام کنم از لحاظ تحصیلی و علمی هم مشکلی ندارم معدل دیپلم: 18.90 و مدرک دوره های نتورک پلاس و فتوشاب رو هم دارم و زبان انگلیسی رو هم برای IELTS هم اقدام کردم یا می تونم برای دانشگاه های رده بالا مثل Politecnico di Milano پذیرش بگیرم و چه بورسیه ای رو با این رزومه می تونم دریافت کنم؟

آتیه آفرینان

با سلام امکان اقدام و اخذ بورسیه استانی براتون وجود دارد اما برای پاسخ به سوال چه دانشگاهی؟ موارد دیگری نیز تاثیرگذار هستند که باید رزومتون بررسی شود. جهت رزرو وقت مشاوره با شماره 02172207 تماس بگیرید.

nilo

سلام خسته نباشید ببخشید میشه یه جمع بندی کنین که مثلا وقتی دیپلم تموم شد بعد باید بریم تو سایت وانشگاه مورد نظر ثبت نام کنیم بعدش چیکار کنیم؟؟ لطفا بگین ممنون

آتیه آفرینان

با سلام دوست عزیز صفرتاصد پروسه مهاجرتتان اعم از اخذ پذیرش و ویزا در هلدینگ ما به صورت کاملا تضمینی انجام می شود فقط لازم است، جهت رزرو وقت مشاوره با شماره 02172207 تماس بگیرید.

علی

سلام وقت بخیر بنده می خواستم از روش imat برای مهاجرت اقدام کنم می خواستم بدونم داشتن معدل پایین یا داشتن تجدید در کارنامه باعث می شه نتونم از این روش مهاجرت کنم

آتیه آفرینان

با سلام رزومه ی تحصیلی و معدل قطعا تاثیرگذاراست و لازم هست که شرایطتان به صورت تخصصی بررسی شود. جهت رزرو وقت مشاوره با شماره 02172207 تماس بگیرید.

محمدصالح

سلام و خسته نباشید بنده متاهل هستم و دارای دو فرزند زیر 18 سال، خواستم ببینم اگر من یا همسرم ویزای تحصیلی بگیریم آیا برای دیگری هم ویزای همراه صادر میگردد یا خیر؟ برای فرزندان چطور؟ ممنون

آتیه آفرینان

با سلام اگر به صورت تحصیلی مهاجرت کنید ویزای همراه برای همسر و فرزند زیر 18 سال صادر می شود اما نه برای کشور ایتالیا، چون قصد داریدخانوادگی اقدام کنید، کشور سوئد پیشنهاد می کنم که ویزای همراه به صورت همزمان صادر می شود. جهت بررسی شرایطتان برای کشور سوئد با شماره 02172207 تماس بگیرید.

محمدصالح

با عرض سلام بنده متاهل هستم و دو فرزند دارم، میخواستم ببینم اگه ویزای تحصیلی بگیرم برای همسر و فرزندانم هم ویزا صاد رمیشود یا خیر. ممنون

شیرین

سلام. ببخشید ایتالیا ویزای همراه صادر میکند؟

آتیه آفرینان

سلام،خیر.

Assma

سلام وقتتون بخیر باشه من 23 سالمه و رشته تحصیلیم معماری هست معدل مدرک لیسانسم 16 هست و معدل دیپلمم 19.73 ایلتس 8 هم دارم ایا شانسی برای دریافت بورسیه تحصیلی در یکی از دانشگاه های ایتالیا رو دارم؟ ممنون بابت زحمتاتتون

آتیه آفرینان

با سلام بله امکان اخذ پذیرش در مقطع ارشد با دریافت بورسیه استانی وجود دارد. جهت دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02172207 تماس بگیرید.

ستی

سلام ببخشید من ترم سه کارشناسی روانشناسی هستم میخواستم بدونم از نظر زمانی برای کارشناسی مجدد اقدام کردن منطقی تر و سریع تره یا ارشد؟ و تازه میخوام زبان رو هم شروع کنم.

علی

سلام.من علی 43ساله دارای مدرک کارشناسی ارشد حقوق جزا هستم...آیا امکان استفاده از بورس تحصیلی در دانشگاه ایتالیا برای من وجود داره?

آتیه آفرینان

با سلام پیشنهاد می کنم برای مقطع ارشد اقدام کنید.

علی

سه بار با شماره اعلامیتون تماس گرفتم ولی هنوز باهام درباره جزئیات و شرایط تحصیل در ایتالیا تماسی نگرفتین؟!!!

آتیه آفرینان

در ساعات کاری 10_18 با شماره 02172207 تماس داشته باشید.

Shahnaz

سلام خسته نباشید ایا میتوان در ایتالیا با مدرک زبان ایتالیایی در رشته حسابداری مقطع دکتری را بدون یادگیری زبان انگلیسی گذروند؟؟حتما باید انگلیسی هم بلد باشیم نمیشه با زبان ایتالیایی تحصل کرد؟؟؟ممنون از شما

آتیه آفرینان

با سلام، مشکلی نیست.

سمیه فیاض

با سلام آیا مدارک ترجمه شده به ایتالیایی تاریخ انقضا دارد، مدارک من مربوط به ۳ سال پیش است آیا مورد قبول است؟

آتیه آفرینان

با موسسه تماس بگیرید.02172207

Shahnaz

باسلام خیلی اطلاعات مفید بود...و اما سوال در خصوص دکترا اگر برای دکترا مقاله ارشد خود را ترجمه کنیم بفرستیم چه مدت مدت نیاز هست پذیرفته بشویم و در صورت پذیرفته شدن تا چه زمانی فرصت داریم تا زبان ایتالیا رو یاد بگیریم و بعد برای مهاجرت اقدام کنیم ؟با تشکر

آتیه آفرینان

سلام ممنون از نگاهتون، امکان تحصیل به زبان انگلیسی وجود دارد الزامی به یادگیری زبان ایتالیایی نیست.

حامد

سلام ! حامد هستم از افغانستان . میخواستم بپرسم در شرایط فعلی کشور افغانستان چگونه میتوانم بورسیه تحصیلی کشور ایتالیا را برای لیسانس و ماستری دریافت نمیایم تشکر .

آتیه آفرینان

با سلام بورسیه استانی این کشور را می توانید دریافت کنید.

عسل

سلام وقتتون بخیر من کامل مقالتون رو مطالعه کردم فقط یه سوال دارم نمیشه از سال اول دانشگاه تو ایتالیا بورسیه تحصیلی رایگان بگیریم حتما باید سال اول رو تموم کنیم بعدش اقدام به بورسیه بکنیم

آتیه آفرینان

با سلام خیر الزامی ندارد سال اول را تمام کنید بستگی به شروع ترم تحصیلیتان دارد.

1381

سلام خدا قوت من میخواستم بدونم تا چه زمانی بعد از گرفتن مدرک دیپلم میشه بورس تحصیلی شد برای هر کشوری که بدون مدرک زبان باشه و اگه هم نیاز به مدرک زبان هست مثلا برای کشور ایتالیا باید چه شرایطی داشته باشیم مثلا شرط معدل چقدر باید باشه و رتبه کنکور تأثیر گذار هست یانه و اینکه به جز مدرک c1 ایتالیایی میشه مدرک زبان انگلیسی در سطح های دیگه داشت ؟ بعد اینکه برای رشته پزشکی یا پیرا پزشکی امکان تحصیل در کدام کشور ها وجود داره ممنون میشم راهنمایی کنید.

آتیه آفرینان

با سلام، تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی ممکن هست در مقاله تمام اطلاعات گفته شده، برای اطلاعات بیشتر شما می توانید مقاله "تحصیل رایگان در ایتالیا" را مطالعه کنید یا جهت مشاوره ی اختصاصی با شماره 02172207 تماس بگیرید.

ماهان

سلام خسته نباشید. برای دانشگاه پولیتکنیک تورین مقطع ارشد رشته کامپیوتر میخوام اقدام کنم. و برای گرفتن بورس dsu دچار نگرانی شدم. من پدر و مادرم هرکدوم هم خونه دارند هم زمین و اجاره نامه هم هست. میخواستم اجاره نامه ارائه بدم برای نمره ایزه، منتهی آیا برای پولیتو، مدرک ثبت اسناد لازم هست؟ یا استعلامی از دارایی ها گرفته میشود؟ ممنون از اطلاعات خوبتون.

آتیه آفرینان

با سلام، ممنون از نگاهتون، با شماره 02172207 تماس بگیرید.

hm-tl

سلام، میشه با دیپلم فنی برای مهاجرت در مقطع کارشناسی اقدام کرد؟ رشته های مربوط به کامپیوتر

آتیه آفرینان

با سلام، برای پاسخ به این سوال اطلاعات بیشتری لازم هست که ذکر نشده با شماره 02172207 تماس بگیرید.

مسعود

سلام من ۲۶ سالمه لیسانس مهندسی مکانیک دارم با معدل ۱۴.۸۵ میخواستم ببینم با با آیلتس ۶.۵ میتونم برای کارشناسی ارشد پذیرش بگیرم معدلم مشکلی ایجاد نمیکنه؟

آتیه آفرینان

با سلام امکان اقدام وجود دارد اما با توجه به معدلتان اخذ پذیرش مقداری دشوارتر می شود.

امیر صدرمحمدی

سلام من میخواستم برای گرفتن مدرک کارشناسی ارشد مهاجرت کنم ایا بدون داشتم کارت پایان خدمت میشه مهاجرت کرد و اینکه بعد از اتمام تحصیل همچنان بدون کارت پایان خدمت می شه وایزای کاری گرفت؟ ممنون از اطلاعاتی که در این سایت بود خیلی مفید بود

آتیه آفرینان

با سلام خدمت شما دوست عزیز، جهت بررسی و مشاوره با شماره ی02172207 تماس بگیرید.

سحر

سلام وقتتون بخیر آیا درسته که تحصیل در ایتالیا به صورت رایگان هست؟ یعنی ما هیچ شهریه ای به دانشگاه نباید پرداخت کنیم؟

آتیه آفرینان

با سلام، بله با اخذ بورسیه استانی تحصیل در این کشور برایتان رایگان می شود.

Ali

با عرض سلام و خسته نباشید و تشکر از اطلاعات مفیدتون. من با مدرک لیسانس از دانشگاه علمی کاربردی میتونم برای کارشناسی ارشد در ایتالیا اقدام کنم؟ اگر نه با لیسانس آموزش زبان دانشگاه آزاد میتونم رشته توریسم در مقطع کارشناسی ارشد بخونم یا نه؟ ممنونم از پاسخگوییتون من میخوام دو سال از طریق موسسه شما اقدام کنم، میخواستم مطمئن شم چه روشی مناسب تره برام، درضمن من 22 سالمه

آتیه آفرینان

با سلام، شرایط شما به صورت کلی مناسب می باشد و امکان اقدام برایتان وجود دارد برای چک کردن رشته و دریافت اطلاعات جزئی تر با شماره ی 02172207 جهت رزرو وقت مشاوره تماس بگیرید.

نیوشا

سلام وقتتون بخیر امکان کار همزمان با تحصیل در کشور ایتالیا وجود داره؟

آتیه آفرینان

با سلام ، بله اجازه ی کار پاره وقت به دانشجو داده شده است.

مهیار

سلام به شما . و خیلی خوشحالم که به همه کامنت ها جواب میدید . من سال 95 فوق دیپلم نقشه کشی صنعتی گرفتم و معدل کلم هم شد 15.6 ولی به خاطر مشکلات مالی نتونستم دیگه توی مقطع لیسانس درس بخونم. خواستم ببینم با وجود این که عکاس هستم و میتونم اونجا کار بکنم . امکان تحصل به عنوان عکاس برای منی که رشته فنی خوندم هم وجود داره ؟ با توجه به این که امسال 30 ساله میشم .

آتیه آفرینان

با سلام، ممنون از محبتتون. دوست عزیز با توجه به شرایطتان مهاجرت تحصیلی(پذیرش برای مقطع کارشناسی و یا کورس های زبان) برای شما مناسب تر هست اما نکته ای که وجود دارد به تبع شرایط سنیتان ریسک ویزا خواهید داشت و بایستی هرچه سریع تر اقدام کنید. حتما با موسسه جهت راهنمایی بیشتر تماس داشته باشید.

سپهر

سلام وقتتون بخیر برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد معماری در ایتالیا نیاز به چه مدرک زبانی هست؟

مبینا

با سلام بنده مایلم برای مقطع کارشناسی رشته طراحی مد به ایتالیا مهاجرت کنم الان در حال آموختن خیاطی و کلاس های طراحی لباس و زبان ایتالیایی هستم و آیلتس با نمره ۷ هم دارم که تاریخ ان منقضی شده سوال بنده اینست که اگر اسفند امسال امتحان چلی و چیلز بدهم و آوریل برای بورسیه دانشگاه پلی تکنیک اقدام کنم آیا میتوانم تیر ماه ۱۴۰۱نمره آیلتس جدیدخود را به دانشگاه جهت قوی تر شدن رزومه ارائه دهم؟ممنون میشم راهنماییم کنید

آتیه آفرینان

با سلام، شما بایستی آیلتس 6 - 6.5 را ارئه دهید.

emerald

سلام برای تحصیل در رشته موسیقی چه زیرشاخه آواز و چه آهنگسازی و نوازندگی از قبل باید پیشینه داشته باشیم ینی ساز یا آواز بلد باشیم ؟و این رشته به زبان انگلیسی تدریس میشه در دانشگاه هایی که مورد تایید وزرات علوم و دانشگاه های جهان باشد؟و بهش بورسیه ای که به جهان سومی ها میدن تعلق میگیره؟

آتیه آفرینان

سلام وقت بخیر ، بورسیه جهان سوم به شما تعلق میگیره اما قبل از آن بایستی استعلام رشته ی مد نظرتون گرفته شود که ببینیم آیا به زبان انگلیسی ارائه شده یا خیر لطفا جهت رزرو وقت مشاوره با شماره ی 02172207 تماس بگیرید.

حامد

سلام برای تحصیل تو رشته میکروبیولوژی تو ایتالیا میتونم اقدام کنم؟

آتیه آفرینان

با سلام. شرایطتون باید بررسی شود اگر شرایط لازم رو داشته باشید بله

محدثه نوروزی کیا

سلام من برای شرکت در آزمون آیمت میتونم تا شهریور امسال آماده بشم ولی مشکلی که من الآن دارم اینه که تمکن مالی ندارم و نمیتونم تا شهریور مدرک آیلتس بگیرم .سوال من الان از شما اینه که همین امسال میتونم برای مهاجرت اقدام کنم یا بهتره سال آینده اقدام کنم ؟ ممنون میشم اگه راهنماییم کنید

آتیه آفرینان

با سلام. برای ثبت نام آزمون نیازی به مدرک آیلتس نیست اما برای پروسه ویزا سفارت این مدرک را لازم دارد. بنابراین پیشنهاد میشه برای سال آینده اقدام کنید.

زهرا

سلام حداقل معدل لازم برای گرفتن پذیرش در مقطع ارشد مهندسی برق چقدر هست

ساناز

سلام من میخوام رشته پزشکی بخونم دیپلم تجربی دارم چه کاری باید انجام بدم

آتیه آفرینان

معدل کل شما بهتر هست بالای 16 باشد .

Sara zahabi

سلام من الان رشته حسابداریم ترم اول و میخوام برم ایتالیا رشته روانشناسی به زبان انگلیسی بخونم . میخواستم بدونم که چه آزمونی رو باید بدم برای این رسته؟ واین که به جز اون مبلغ بورسیه ی استانی که ۵۰۰۰ یورو هست برای دادن بقیه شهریه ی دانشگاه دیگه بورسمون نمیکنن؟

آتیه آفرینان

سلام. امکان اقدام برای کارشناسی روانشناسی به زبان انگلیسی برایتان وجود دارد. بورسیه استانی در برگیرنده شهریه دانشگاه شما هم هست ضمن اینکه اجازه کار به صورت پاره وقت را دارید.

سرور

سلام من کارشناسی حقوق در دانشگاه دولتی میخونم میتونم برای ارشد دانشگاه ایتالیا اقدام کنم؟

آتیه آفرینان

سلام بله امکان اقدام وجود دارد

شروین

با سلام و عرض ادب آیا فرد متاهل می تواند پذیرش تحصیلی از ایتالیا بگیره و همسر خود را با خودش ببره؟

آتیه آفرینان

ویزای همراه این کشور ندارد بهتر هست روی کشور هایی همچون سوئد فکر کنید که ویزای همراه به صورت همزمان صادر می شود .

Fatemeh

سلام من دیپلم تجربی دارم. میخوام رشته ی طراحی جواهرات بخونم. ولی توی ایران برای این رشته تا کارشناسی وجود داره. با مدرک کارشناسی نمیتونم بورسیه ی ایتالیا رو بگیرم؟ و جدا از اون، برای بورسیه ی تحصیل به زبان ایتالیایی باید چه مدرک زبانی بگیرم؟

آتیه آفرینان

سلام، چون از ایران اقدام می کنید امکان اخذ بورسیه ی استانی برایتان وجود دارد اما زبان ارائه شده ی رشته باستی بررسی شود توسط تیم اجرایی مجموعه جهت مشاوره تخصصی با شماره ی 02172207 تماس داشته باشید .

مهران کریمزاده

باسلام من کارشناسی معماری میخونم ترم۴هستم دانشگاه آزاد تبریز چطوری میتونم بورسیه کاملا رایگان بگیرم به ایتالیا

آتیه آفرینان

با ارائه ی ایلتس 6 برای مقطع ارشد امکان اقدام برایتان وجود دارد بورسیه ی استانی به شما تعلق می گیرد .

محمد رضا

سلام دو سوال : 1. درسته میگن ایتالیا ویزای همراه نداره ؟؟؟؟ 2. بی بورسیه , به زبان انگلیسی و در یک دانشگاه رنک تقریبا 1 و 2 . ایا 10 هزار یورو به عنوان شهریه کفایت میکنه ؟؟؟

آتیه آفرینان

سلام بله ایتالیا ویزای همراه ندارد بدون اخذ بورسیه بستگی به رشته و دانشگاه دارد شهریه ی یک سال حدودا 1000-3000 یورو می باشد.

alireza

سلام و درود بنده با مدرک مهندسی ICT گرایش مدیریت از ایران میخواستم بدونم چه رشته هایی رو میتونم برای ارشد در ایتالیا انتخاب کنم؟

آتیه آفرینان

سلام بایستی رزومه ی تحصیلیتان بررسی شود لازم هست با مشاورین باتجربه و ارشد مجموعه صحبت کنید جهت رزرو وقت با شماره ی 02172207 تماس بگیرید.

محمد امین

سلام من فنی حرفه ای درس میخونم میخواستم بدونم برای دانشگاه اگه بخوام اپلای کنم مشکلی پیش نمیاد؟

آتیه آفرینان

سلام مهم این است که دیپلم شما یازده ساله هست یا دوازده ساله ، این مورد تاثیرمستقیم در اخذ پذیرش شما دارد .

رومینا پورعلی

سلام وقتتون بخیر یه سوالی از حضورتون داشتم من 24 سالمه لیسانس حسابداری دارم اما دیپلم تجربی بودم با معدل 18 .و ایلتس اکادمیک 7 میخواستم بدونم ایا شانس پذیرش برای داروسازی رو دارم با توجه به شرایطم؟

آتیه آفرینان

سلام وقت بخیر بله شما شرایط اقدام را دارید فقط بایستی برای قبولی در رشته ی داروسازی در آزمون شرکت کنید علاوه بر ایتالیا کشورهای چک ، مجارستان و لهستان هم به شما پیشنهاد می شود .

آناهیتا

با سلام و وقت بخیر ایا ازمون ای مت به رشته هایی نظیر بیتکنولوژی پزشکی و دارویی هم مربوط میشه؟ برخی دانشگاه های ایتالیا از جمله بولونیا، پادوا و سیه نا برای این رشته های admission test دارن . ایا در این زمینه اطلاعاتی دارید؟ ممنونم

آتیه آفرینان

سلام وقت بخیر آزمون ایمت فقط برای رشته های پزشکی و دندانپزشکی می باشد ، مابقی رشته ها برای پذیرش آزمون دارند ولی نه ایمت.

Melika

با عرض سلام و خسته نباشید من آیلتس 7.5 دارم و میخواستم بدونم برای تحصیل در ارشد کارگردانی لازم هست مدرک زبان کشور مقصد رو هم داشته باشم؟ 21 سالمه و کارشناسی سینما کارگردانی میخونم و معدلم 18.5.

آتیه آفرینان

سلام ممنون، موردی ندارد برای ارشد به زبان انگلیسی می توانید اقدام کنید .

مجتبی

با سلام... منظور از سوابق مورد نیاز برای بورس استانی چیه؟ و اینکه برای دانشگاه تورین آیاا برای دانشجویان جهان سوم تحصیل رایگانه؟ اگر رایگان باشه و بورس استانی گرفته بشه آیا کفاف زندگی (مثل تو ایران که مجبوریم کم خرج کنیم و اقتصادی باشیم) رو میده؟؟

آتیه آفرینان

با سلام خدمت شما دوست عزیز دانشگاه های ایتالیا به صورت کلی هزینه دارند ، رایگان نیستند ولی بورس استانی که مختص افرادی هست که از جهان سوم اقدام می کنند سبب می شود که فرد شهریه ی دانشگاه اش رایگان شود . در کل زندگی و تحصیل در ایتالیا خیلی مقرون به صرفه هست و اگر در زمان تحصیل شرایط (معدل) خوبی فرد داشته باشد حتی در دانشگاه می توانید به صورت پاره وقت با حقوق خوب مشغول به کار شوید .

شایان علی اکبر خانی

سلام و عرض خسته نباشید. ببخشید میخواستم بدونم که در ایتالیا میشه هنگام یادگیری درس از دانشگاه کار هم کرد واسه درآمد زندگی ؟

آتیه آفرینان

سلام ممنون ، بله شما اجازه ی کار همزمان با تحصیل دارید.

میترا عسکری

سلام به شما عزیزاناگر متقاظی تحصیل در ایتالیا بورسیه استانی ایتالیا راببره باز هم باید برای گرفتن ویزا پرینت حساب بانکی سه ماهه اخیر و نامه بانکی مربوط به حساب بانکی را ارائه بده؟ واضحه کسی که برای این بورسیه اقدام میکنه توانایی تامین هزینه های تحصیل و زندگی را نداره و در حساب بانکی خود یا سرپرستش هم 7500 یورو نیست :)از شما برای سایت خوبتون و زحماتی که می کشید ممنونم.

آتیه آفرینان

سلام وقت بخیر بله با وجود بورسیه استانی فرد بایستی پرینت حساب سه ماه اخیر را ارائه دهد، صفر تا صد پروسه ی کاری شما اخذ پذیرش و ویزا را همکاران ما انجام می دهند نگران نباشید.

ناشناس

سلام ببخشید 27سالمه و معدل دیپلم بالایی ندارم میخواستم بدونم میتونم تو ایتالیا دندانپزشکی بخونم؟ و اینکه سختیه ایمت در چه حدیه؟ مدرک زبان ندارم میخوام اقدام کنم ایتالیایی و زبان بخونم تا بتونم تو امتحان شرکت کنم درضمن با قبولی در ایمت میشه تو دانشگاهای سطح بالای ایتالیا پذیرش شد یا ن؟

آتیه آفرینان

با سلام . اگر هدفتان رشته ی دندانپزشکی هست لازم بوده سریع تر اقدام کنید ،آزمون سخت نیست رقابت در آن بالاست شما می توانید کالج پریمدیکال در کشور مجارستان بگذرانید و آمادگی نسبی شرکت در آزمون ایمت را پیدا کنید.

علیرضا

درود ببخشید بنده 9 ماه دیگر دیپلم میگیرم و آیلتس 6 دارم میخواستم بدونم برای کی میتونم اپلای رشته مهندسی مکانیک کنم برای ایتالیا با بورسیه استانی و اینکه از می شروع کنم بهتر است؟!

آتیه آفرینان

با سلام. اکثر رشته ها در مقطع لیسانس کشور ایتالیا، به زبان ایتالیایی می باشد لازم هست استعلام رشته گرفته شود ولیکن بورسیه استانی به شما تعلق می گیرد برای مهر سال 1400 می توانید اقدام کنید.

آیسو

سلام من دانشجوی ترم ۵ رشته شیمی کاربردی هستم میخوام دوره ی ارشدمو تو یکی از رشته های شیمی دارو یا بیوشیمی ایتالیا بخونم. کدوم دانشگاه برای این رشته خوبه و اینکه آزمون ورودی میخواد؟اگه آره چه آزمونیه و از کجا میتونم منابعشو پیدا کنم و همچنین اگه سال بعد اقدام کنم امکان بورسیه شدن هست؟

آتیه آفرینان

با سلام. شما برای ارشد رشته بیوشیمی می توانید اقدام کنید دانشگاه پلی تکنیک رنک خیلی بالایی در جهان دارد نیازی به آزمون هم نیست ضمن اینکه بورسیه استانی می شوید. موسسه صفر تا صد کار شمارو انجام می دهد برای اطلاع بیشتر با شماره ی02172207 تماس بگیرید.

عباسی

سلام و وقت به خیر من می خواستم برای دانشگاه میلان مقطع دکترا اقدام کنم. رنکش از پلی تکنیک میلان پائین تره، یعنی دانشگاه خوبی نیست یا چون رشته ها محدوده رنکش پائینه؟ سوال بعدی اینکه برای اخذ ویزای تحصیلی دکترا ایتالیا دقیقا چه مدارکی نیاز هست؟ الان مدارکم رو بدم برای ترجمه یا صبر بکنم ادمیشنم قطعی بشه و بعد. هرجا یه چیزی نوشته.  ممنون می شم اگر راهنمایی کنید.

آتیه آفرینان

سلام وقت شما هم به خیر. رنک جهانی دانشگاه پلی تکنیک میلان بالاتر هست و بایستی ادمیشن شما قطعی شود بعد مدارک را ترجمه کنید.

نازنین

سلام ایا میشه با لیسانس حقوق ایران برای ارشد ایتالیا اقدام کرد؟ ازمون ورودی هم داره ؟

آتیه آفرینان

با سلام. بله میتونید اقدام کنید. برای ورود به دانشگاه های ایتالیا بایستی آزمون زبان دهید. برای سفارت مدرک زبان آیلتس 6 نیاز هست.

پریا باقری

کسایی که برای بورس استانی اقدام میکنند به عنوان تمکن مالی چقدر باید همراهشون باشه؟

آتیه آفرینان

حدودا 80 الی 100 میلیون بایستی تمکن مالی نشان دهند.

سارا

سلام روزتون بخیر. من معدل کل دیپلمم ۱۶.۸۵ و ۲۶ سالمه. برای مقطع کارشناسی رشته نقاشی میخوام زبان ایتالیایی تازه شروع کنم. میخواستم بدونم باتوجه به سنم چقدر ریسک داره که سفارت قبول نکنه؟ واینکه معدل کتبی دیپلم مهمه یا معدل کل دیپلم؟

سارا ذهبی

سلام من الان رشته حسابداریم ترم اول و میخوام برم ایتالیا رشته روانشناسی به زبان انگلیسی بخونم . میخواستم بدونم که چه آزمونی رو باید بدم برای این رسته؟ واین که به جز اون مبلغ بورسیه ی استانی که ۵۰۰۰ یورو هست برای دادن بقیه شهریه ی دانشگاه دیگه بورسمون نمیکنن؟

آتیه آفرینان

سلام. معدل کل دیپلم تاثیرگذار هست با توجه به شرایط سنی بهتر است برروی کشورهای دیگری تمرکز کنید برای این کشور ریسک دارد.

مسعود ابراهیمی

سلام معدل من 13.80 و آیلتس 6.5 دارم آیا شانسی برای ویزای تحصیلی ایتالیا دارم یا خیر ؟؟؟ بورسیه چطور ؟؟؟ اخه شنیدم ایتالیا رایگانه

آتیه آفرینان

با سلام. درسته تحصیل در ایتالیا رایگان بوده به شما بورسیه استانی تعلق می گیرد .شرایط شما مناسب بوده برای اقدام شانس بالایی داری.

علی

سلام. در حال حاضر میزان تمکل مالی چقدره؟ با ارز چند تومانی حساب میشه و این مقدار باید در حساب موجود باشه؟ یا فقط داشتن گردش حساب کافیه؟ برای کارشناسی ارشد محدودیت سنی وجود داره؟ و اینکه من بلافاصله بعد از دیپلم بدون گذراندن پیش دانشگاهی به دانشگاه رفتم با این وجود امکان ادامه تحصیل برای من وجود ندارد؟

آتیه آفرینان

سلام . طبعا شرایط سنی مهم هست اگر برای ارشد اقدام کنید نداشتن پیش دانشگاهی تاثیری بر روی کار شما ندارد. تمکن مالی هم با ارز دولتی حساب می شود صد در صد گردش حساب و مانده مهم است.

زهرا راد

با سلام ۲۴ سالمه و لیسانس حقوق از دانشگاه ازاد دارم آیا میتونم برای کارشناسی ارشد در دانشگاه های ایتالیا اقدام کنم ؟ اگر میشه لطفا بفرمایید چه رشته هایی بهتره با سپاس

آتیه آفرینان

بله شما می توانید اقدام کنید برای ارشد رشته ی خودتون (حقوق تجارت بین الملل ، حقوق نفت و گاز و ...) یا مرتبط با رشتتون (جامعه شناسی ، علوم سیاسی و … )

یاسین

سلام، کسب نمره کافی و خوب در imat به همراه باقی مدارک لازم حتمی کننده پذیرش هست؟ یا imat تنها یکی از شروطه و پذیرش با توجه به ظرفیت نه چندان زیاد با اما و اگر همراهه؟ یعنی احتمالش هست که نمره خوبی از imat داشته باشیم ولی باز پذیرش نشیم؟

آتیه آفرینان

سلام. به دلیل رقابت زیاد بین متقاضیان این آزمون نمی توان نمره خاصی را گفت ولیکن اگر نمره خوبی داشته باشید حتما پذیرش می شوید.

آرش حمزه خانی

سلام وقت شما بخیر میبخشید مدارک کارشناسی مهندسی فناوری اطلاعات دانشگاه جامع علمی کاربردی مورد قبول برای تحصیل در ایتالیا هستن؟ البته با معدل بالا ۱۹

آتیه آفرینان

با سلام. ایتالیا علمی کاربردی در صورتی که دانشگاه مورد تایید وزارت علوم باشه مشکلی نیست.

مینا

من کارشناسیم روزنامه‌نگاریه، اگر ارشدمو باستان‌شناسی بخونم واسه دکتری شانسی دارم واسه رشته باستان‌شناسی بتونم وقت بگیرم؟

آتیه آفرینان

با سلام. خیر برای رشته های هنری فقط باید یا مجددا ارشد بخوانید یا دوره های زبان بگذرانید.

مهدی

سلام خسته نباشید. من دیپلم کامپیوتر دارم و 29 سالمه. تخصص من طراحی سایته. واسه مقطع کارشناسی به زبان انگلیسی چه دانشگاه و شهری از ایتالیا رو شما پیشنهاد میکنید که به صرفه باشه و آیا نیاز به آزمون ورودی داره؟. با تخصص طراحی سایت امکانش هست حین تحصیل کار کرد؟!

آتیه آفرینان

با سلام. در مورد ایتالیا از لحاظ پذیرش گرفتن شهرهایی مانند: تورین، میلان و رم گزینه های خوبی هستند . و برای مقطع کارشناسی آزمون ورودی دارد. ولی با توجه به سنتان و ریسک بالایی که ویزای ایتالیا دارد بهتر این است که کارشناسی را در کشور دیگری مثل قبرس، مجارستان یا ترکیه سپری کنید و برای ارشد ایتالیا بروید. اجازه کار 20 ساعت در هفته در حین تحصیل وجود دارد.

احمد بابائی

با سلام. من آیمت برای پزشکی دانشگاه تورین ثبت نام کردم در امارات، دبی. چون ایتالیا بسته بود از شانس ما. الان باید پیش ثبت نام انجام بدم در سفارت یا نه؟ چکار باید بکنم؟ با تشکر زیاد

آتیه آفرینان

با سلام . بله بایستی پیش ثبت نام انجام دهید.

محمد رضوانی

سلام. برای دیپلم و پیش دانشگاهی نمرات خوبی نداشتم. میخواستم بدونم قبولی توی دانشگاه های دولتی توی رشته کامپیوتر کار سختیه؟ در مورد تمکن مالی هم حدود 70-80 ملیون تومن دارم. به نظرتون با این قیمت یورو تمکن مالیم مورد قبوله؟ زبان انگلیسیم هم خوبه. نیازه که ایتالیایی هم کار کنم؟ مرسی

آتیه آفرینان

سلام . معدل شما تاثیرگذار بوده اما شرط معدل دانشگاه های این کشور ندارند، تمکن مالی برای یکسال زندگی در این کشور در سطح 80 الی 100 میلیون می باشد. برای مقطع کارشناسی رشته های محدودی به زبان انگلیسی ارائه داده شده است که باید بررسی شود.

مریم

سلام برای ارشد مهندسی کامپیوتر و کار دانشجویی به نظر شما کدوم زبان برنامه نویسی در ایتالیا کاربرد بیشتری داره؟ جاوا پایتون جاوا اسکریپت و...؟ و این که به محض ورود امکان گرفتن پروژه تو این زمینه ها برای دانشجوی مهاجر هست؟

آتیه آفرینان

با سلام . زبان برنامه نویسی جاوا پایتون کاربرد بیشتری دارد .

فاطمه بهشتی

سلامشبتون خوش من 18سالم هست و امسال کنکور دارم اولین سوال اینکه با توجه ب شرایط کرونا امسال هم بورس میکنن؟ و اینکه برای اینکه دندانپزشکی دانشگاه های ایتالیا بورس بشم حداکثر باید چه رتبه ای در کنکور داشته باشم ؟ ایا ازمون جداگانه ای میگیرند؟

آتیه آفرینان

با سلام. بله در حال حاضر امكان تحصيل در كشور ايتاليا همراه با بورسيه امكان پذير است . اين نوع بورسيه در كشور ايتاليا به نام بورسيه استاني شناخته مي شود كه توسطه دولت اين كشور قرار گرفته است لذا شرط اصلي پذيرش در اين نوع بورسيه به شرايط مالي شما بستگي دارد .

عادل

سلام وقت بخیر من هنرستان فنی‌حرفه‌ای رشته کامپیوتر درس خوندم پیش دانشگاهی نداریم اما کاردانی از تبریز و کارشناسی رو از ازاد اخذ کردم آیلتس ۶.۵هم ادارم آیا من می تون برای پذیرش ارشد درخواست بدم؟

آتیه آفرینان

با سلام. بله اکثر رشته های فنی مهندسی در نیمسال دوم پذیرش دارند و میتوانید اقدام کنید.

Arash

سلام . تحصیل در ایتالیا برای گرفتن اقامت دایم این کشور گذینه مناسبیه ؟

آتیه آفرینان

با سلام . تحصیل در ایتالیا خیلی مناسب می باشد به خصوص از جهت هزینه ها و فرد بعد از 5 سال می تواند اقامت دائم را بگیرد.

𝓕𝓪𝓽𝓮𝓶𝓮

زمان ثبت نام دانشگاه فک کنم اسفند یا بهمن بعد اگر دانشگاهی ثبت نام کردیم نمرمون توی ایمت کمتر از اون دانشگاه باشه چی میشه و اینکه بابت ثبت نام دانشگاه پولی باید پرداخت کنیم و تا سه ماه اول خودمون باید پول مخارج ایتالیا رو داشته باشیم؟ببخشید وقتتون رو گرفتم ممنون میشم جواب بدید❤

آتیه آفرینان

با سلام . در صورتی که نمره شما کمتر از حد مورد نظر شود شما پذیرش نخواهید شد. بله در ابتدا شما باید هزینه هایی رو جهت تامین مخارج در نظر بگیرید.

Sogand

سلام برای دریافت پذیرش از دانشگاه های ایتالیا ایا حتما مدرک زبان ایتالیایی نیاز هست؟اگر اره اونوقت میشه به موسسات اموزش ایتالیا رفت یا حتما باید کلاس های سفارت ایتالیا را شرکت کرد؟

آتیه آفرینان

با سلام. بر اساس رشته و مقطع تحصیلی و دانشگاه متفاوت هست. میتوانید به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی و ارشد هم تحصیل کنید. برای سفارت آیلتس 6 نیاز خواهید داشت.

محمد

سلام یه عده میگن به سفارت عدم ارائه تمکن مالی(مثل فیش زیر ۱۰۰۰۰ یورو سالانه و ...)الزامیه یه عده میگن ارائه تمکن مالی الزامیه میشه یه توضیح بدبد؟

آتیه آفرینان

سلام و وقت بخیر. شما برای اقدام هر کشوری که مدنظر داشته باشید می بایست مبلغ مورد درخواست اون کشور رو به عنوان تمکن مالی ارائه دهید.

رویا

سلام من 27 سالمه و لیسانس نرم افزار دارم ولی دوره های طراحی لباس رو کامل گذروندم و میخوام در ایتالیا در رشته طراحی لباس تحصیل کنم. با این شرایطی که دارم باید از لیسانس شروع کنم یا با ارائه پورتفولیو قوی میتونم برای ارشد اقدام کنم؟ و اینکه برا دریافت بورس استانی میشه تو دانشگاها یا اکادمی های خصوصی تحصیل کرد؟

آتیه آفرینان

سلام وقت بخير . به طور كلي جهت تحصيل در مقطع ارشد شما مي بايست در رشته مرتبط با مقطع كارشناسي يا زير شاخهه هاي مرتبط تحصيل كنيد؛ امكان تحصيل مجدد در مقطع كارشناسي نیز وجود خواهد داشت كه با توجه به رشته هنري مدنظر شما به زبان ايتاليايي ارائه مي شود اما شرايط سني براي پروسه ويزا بسيار مهم است.

Mahsaj

میخواستم بدونم شما در باره تحصیل در ایتالیا جواب میدین میخواستم بدونم بورسیه dsu که مبلغش ۵۰۰۰ یورو هست هم برای هزینه زندگی هست هم برای شهریه و هزینه تحصیل ؟ یا اینکه شهریه حذف میشه و اون مبلغ برای زندگی هست ؟ ممنون

سارا جوادی

با سلام رقم دریافتی شما بر حسب شرایط زندگی شما و عدد ایزه است. رقمی که مشخص می شود بین 2200 الی 5200 یورو علاوه بر شهریه دانشگاه می باشد.

سبحان توکلی

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما. بنده ۱۷ سال سن دارم و در حال حاضر هنرجوی سال یازدهم حسابداری هستم.معدلمم در حد ۱۹و ۱۸هستش. و از لحاظ زبان انگلیسی شش سال خوندم و الان دارم برای آزمون آیلتس آماده میشم. میخواستم بدونم برای سال دیگه که درسم تموم میشه یعنی سال دوازدهم . میتونم برای بورسیه تحصیلی اقدام کنم با توجه به اینکه شرایط مالی خوبی ندارم امکانش هست که فاند کامل بگیرم که هزینه هام رایگان در بیاد و یا اینکه حداقل طوری باشه که در کنار درس کار هم بتونم بکنم تا هزینه هارو در بیارم؟شما کدوم کشور رو پیشنهاد میدید برای رشته ام با توجه به اینکه از هنرستان وارد این رشته شدم و( از رشته های نظری وارد نشدم)؟کدوم کشور ها این شرایط رو دارن؟و در صورت اخذ ویزای تحصیلی چه مدارکی نیاز هست و دروس دانشگاهی به زبان انگلیسی تدریس میشه یا زبان خود کشور؟و اگر با این شرایط نشد میتونم تو این تایمی که دارم زبان فرانسه یا ایتالیایی یا آامانی رو مدرکشو بگیرم و واسه بورسه تحصیلی فول فاند تو این کشور ها اقدام کنم؟تو کدوم کشور میشه؟و احتمال دریافت بورسه استانی در ایتالیا و سایر کشور ها چقد است؟و آیا این بورسیه کفاف زندگی دانشجویی رو میده یا نه؟و آیا میشه با کارکردن در کنار تحصیل بقیه هزینه هارو دراورد؟

سارا جوادی

با سلام بهترین گزینه برای شما تحصیل در ایتالیا به زبان ایتالیایی است که بورسیه استانی به شما تعلق میگیرد. البته این نکته را در نظر داشته باشید که با دریافت بورسیه نیز سالی 3 الی 4 هزار دلار هزینه خواهید داشت که البته اجازه کار 20 ساعت در هفته نیز خواهید داشت.

ALI

سلام ایا با مدرک دیپلم امکان ادامه تحصیل هست البته در حال یادگیری ایتالیایی هستم

سارا جوادی

ا سلام بله ایتالیا کارشناسی هم پذیرش میکند.

پرستو

توی مقطع کارشناسی ارشد دیگه بورسیه نمیکنن؟

سارا جوادی

با سلام بورسیه استانی برای همه مقاطع است

زهرا نجفی

مطالب عالی بود

سارا جوادی

با سلام سپاس از همراهی شما

Mahsa

سلام باعرض خسته‌نباشید من کارشناسی رشته حسابداری فارغ التحصیل از دانشگاه آزاد هستم میخواستم بدونم شرایط  ارشد بورسیه یا هزینه کمتر دانشگاه چجوریا. ممنون از راهنماییتون

سارا جوادی

با سلام درحال حاضر بورسیه استانی به ایرانی ها تعلق میگیرد که میتوان برای آن اقدام کرد.

Mahsa

سلام باعرض خسته‌نباشید من کارشناسی رشته حسابداری فارغ التحصیل از دانشگاه آزاد هستم میخواستم بدونم شرایط بورسیه یا هزینه کمتر دانشگاه چجوریا. ممنون از راهنماییتون

سارا جوادی

با سلام برای ایتالیا میتوانید اقدام کنید و با دریافت بورسیه استانی 70 درصد از هزینه ها پوشش داده می شود.

آرش

سلام و عرض ادب. من 33سالمه و میخام از طریق آزمون سفارت ایتالیا و مدرکزبان ایتالیایی در مقطه لیسانس زبان ایتالیاییرو درس بخونم. سوال اول اینکه آیا محدودیت سنی داره برای تحصیل؟ سوال دوم اینه که چه موقع باید اقداکنم برای مدارک ویزا و پذیرش؟ سوم اینکه آیا با این شرایط سنی ویزای تحصیلی برام صادر میشه یا نه؟

سارا جوادی

با سلام دانشگاه محدودیتی ندارد اما سفارت رو این مسئله حساس است و امکان ردی پرونده وجود دارد. تاریخ اقدام از طریق مدرسه زبان ایتالیایی قابل پیگیری است.

جواد

با سلام. میخواستم بدونم که این مبلغ بورس برای یک زندگی دانشجویی کفاف میده؟ واینکه روی کار دانشجویی میشه حساب کرد؟و سوال اخر این هست که با وجود بورس استانی سفارت تمکن مالی میخواد؟   باتشکر 

سارا جوادی

با سلام بله سفارت تمکن مالی می خواهد. بورسیه نیز 70 درصد هزینه ها رو پوشش می دهد بقیه هزینه ها به عهده شماست. اجازه کار 20 ساعت در هفته را نیز دارید.

پرستو

اگر دوره کارشناسی روانشناسی تو دانشگاه آزاد بخونم میتونم برا ارشد برای دوره انگلیسی اقدام کنم؟و در این صورت بورسیه بهم تعلق میگیره؟

سارا جوادی

با سلام تغییر رشته در ایتالیا امکان پذیر نیست و شما باید با دریافت آیلتس 6 در شاخه های رشته روانشناسی به ادامه تحصیل بپردازید.

پرستو

سلام برای رشته دندانپزشکی مقطع کارشناسی تو ایتالیا ب زبان انگلیسی وجود داره؟

سارا جوادی

با سلام بله اما با ظرفیت بسیار پایین

لیدا

یه سوال داشتم خدمتتون، اگر برای بورسیه استانی اقدام کنیم درزمان اخذویزا باید تمکن مالی داشته باشیم یانه؟؟؟ اگه نداشته باشیم چی میشه؟؟؟ 

سارا جوادی

با سلام تمکن مالی برای ارائه به سفارت الزامی است. و چاره دیگری نیست

آوین

سلام من 19 سالمه و در حال حاظر دانشجوی دانشگاه فرهنگیان در رشته ی اموزش زبان انگلیسی هستم. پیشنهاد شما برا ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد کدوم کشور یا شهر در ایتالیا هست ؟ من مدرک زبان ندارم و اینکه فکر کنم مدرک دانشگاه فرهنگیان فقط برا ایران معتبره . در این صورت من باید مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی رو ارائه بدم ؟ و اینکه میتونم ارشد بخونم یا باید کارشناسیو بگذرونم با این شرایط ؟

سارا جوادی

با سلام درصورتی که دانشگاه شما مورد تایید وزرات علوم باشد مورد تایید ایتالیا نیز هست. بنابراین اگر مورد تایید باشد می توانید برای ارشد اقدام نمایید. مدرک زبان نیز از الزامات ویزای تحصیلی ایتالیا است. بهترین شهرهای ایتالیا برای تحصیل رم و میلان هستند.

نگین

سلام میخواستم بدونم وقتی ما درخواست میدیم برای دانشگاه.چقدر احتمال قبولیمون هست؟من میخوام برم رشته طراحی لباس دانشگاه پلی تکنیک.اگه مدرک زبان ایتالیایی داشته باشم و معدل کل دبیرستانم۱۸باشه قبول میشم؟فقط اینکه معدل پیش دانشگاهیم۱۳/۵هست

سارا جوادی

با سلام شانس قبولی دارید ولی به سایر رقبای شما نیز بستگی دارد. پشنهاد میکنیم فقط برای یک دانشگاه اقدام ننمایید .

امید

سلام وقتتون بخیر.من 22 سالمه وآیلتس 6دارم وتقریبا زبان ایتالیایی رو بلدم ودردانشگاه دولتی ایران کارشناسی حسابداری رو بامعدل 19 تموم کردم ویک کتاب درمورد حسابداری نوشتم وپدرم بازنشسته هست وماهیانه تقریبا 60 یورو درآمد داره آیا بااین شرایط میتونم پذیرش دانشگاه ایتالیارو بگیرم وآیا بهم بورس استانی تعلق میگیره؟؟ ممنون ازراهنماییتون

سارا جوادی

با سلام بله شانس بسیار خوبی در هر دو مورد دارید.

رامین

سلام، من خارج از ایران هستم چطوری میتونم باهاتون تماس بگیرم ؟

سارا جوادی

با سلام از طریق اسکایپ می تونیم در خدمتتون باشیم

Ffateme

سلام و خسته نباشید من ترم آخر کارشناسی نگارگری هستم میخوام تو یکی از رشته های هنر برای مقطع ارشد بورس بگیرم؛ میشه راهنمایی کنید

سارا جوادی

با سلام پیشنهاد کشور ایتالیا و تحصیل به زبان ایتالیایی را داریم. توصیه می کنیم کلاس های زبان سفارت ایتالیا را استارت بزنید.

مهسا

سلام خسته نباشید.ببخشیدمن میخواستم برای رشته مدیریت بازرگانی برای کارشناسی دردانشگاه های ایتالیا اقدام کنم که مشاوری گفتن که برای این رشته لازم نیست آزمون بدی فقط بایداسکایپ کنی که تواسکایپ هم ازت سوالات ریاضی ،فیزیک وشیمی میپرسن.درسته؟؟؟

سارا جوادی

با سلام بستگی به دانشگاه دارد. پیشنهاد میکنم با دپارتمان مشاوره گروه آتیه آفرینان تماس بگیرید و وقتی را جهت مشاوره تخصصی ست کنید.

مهرناز

سلام وقت بخیر.ببخشید من دوستم واسه دندون پزشکی ب جنوا رفته و بورسیه جهان سومیا و اینچیزارو داره غذا و خوابگاهشم بورسیه میدن.من بخاطر این شرایط میخوام واسه جنوا اقدام کنم ایا شهرهای دیگه ای هم هستن که اینجوری باشن تو ایتالیا؟بعد شوهرم با مدرک دندان پزشکی ایران میتونه برای تخصص ب زبان انگلیسی تو ایتالیا اقدام کنه؟ظرفیت و شانس قبولی ب زبان انگلیسی خیلی کمه؟

سارا جوادی

با سلام شهرهای دیگه هم این شرایط رو دارند. تخصص دندانپزشکی در ایتالیا به زبان ایتالیایی است و بسیار رقابتی

حسن

سلام و خسته نباشید. من کارشناسی موسیقی - نوازندگی ساز جهانی - از دانشگاه تهران را دارم. می خواستم ببینم می تونم برای دانشگاه بولونیا دوره ارشد رشته مطالعات موسیقی و تئاتر اقدام کنم و این که کل بورسیه تعلق می گیره. ممنونم.

سارا جوادی

با سلام میتوانید اقدام نمایید . در ارتباط با بورسیه نیز بورسیه استانی برای ایرانی ها از شانس بالایی برخوردار است.

farzan

با سلام و وقت بخیر من دوره کارشناسی عمران رو در دانشگاه دولتی تموم کردم،اگه بخوام برای ارشد تو رشته معماری ادامه تحصیل بدم امکانپذیره ؟ ایا  کارشناسی رو دوباره تو ایتالیا بخونم گزینه بهتریه ؟ با کدومش میتونم راحت تر اقامت بگیرمم؟

سارا جوادی

با سلام خیر اجازه تغییر رشته ندارید. اگر سن شما مناسب کارشناسی باشد می توانید اقدام نمایید. تحصیل در مقطع کارشناسی یا ارشد به دریافت اقامت شما به صورت مستقیم کمک نمیکند . شما باید ویزای کاری دریافت کنید.

محمد

سلام من قبلا حضورن پیش شما امده بودم و برای کارشناسی معماری بهم ایتالیا ر پیشنهاد دادید.اونطور ک شنیدم ویزای همراه برای دانشجو امکان پذیر نیست. ایا درسته؟و شما چه کشور دیگه ای رو برای تحصیل و ویزای همراه پیشنهاد میکنید؟

سارا جوادی

با سلام بله درسته . سوئد ، کانادا و آلمان

عسل

سلام خسته نباشید.معذرت میخوام من میخواستم بدونم برای گرفتن بورسیه استانی ایتالیا ارز به نرخ بانک مرکزی حساب میشه یا نرخ ازاد؟و اینکه برای تنظیم اقرارنامه نیازی هست که درامد مادر هم قید بشه یا نه؟ممنون میشم راهنماییم کنید

سارا جوادی

با سلام نرخ اعلامی بانک مرکزی و درآمد مادر نیاز نیست.

مجتبی

سلامبرا پزشکی ایتالیا حداقل ایلتس چند لازم هستبرا سفارت 

سارا جوادی

با سلام آیلتس 6 مورد نیاز است

آیدا

سلام من دیپلم حسابداری با معدل بالا دارم و برای ورود به دانشگاه با معدلم تغییر رشته دادم و در غیر انتفاعی طراحی لباس میخونم میخواستم برای دوره کارشناسی طراحی لباس موسسه ماراگونی میلان اقدام کنماگه مدرک زبان ایتالیاییمو بگیرم امکان پذیرش در این دانشگاه و بورسیه وجود داره؟پیشنهاد بهتری برام دارید؟

سارا جوادی

با سلام بهترین گزینه برای رشته طراحی لباس ایتالیاست. برای انتخاب دانشگاه نیز سفارت به شما کمک خواهد کرد.

دریا

سلام من دانش آموز پایه دوازدهم فنی حرفه ای رشته حسابداری هستم میخواستم بدونم برای لیسانس شاخه های رشته حسابداری همه به زبان ایتالیایی تدریس میشوند؟ و شنیدم باید در آزمونی که در ایتالیا برگزار میشه شرکت کنیم و به شرط قبولی دانشجو محسوب میشویم اگر در اون آزمون قبول نشیم کاری نمی‌تونیم بکنیم یعنی اصلا بدون آزمون نمی‌تونیم وارد دانشگاه بشیم؟و اینکه بنده نه مدرک آیلتس دارم نه زبان ایتالیایی بلدم خود دانشگاه برای امثال بنده کلاس نمیگذارد؟

سارا جوادی

با سلام بله برای ورود به مقطع کارشناسی در دانشگاه های دولتی باید درآزمون ورودی دانشگاه شرکت نمایید. برای شرکت در آزمون و دریافت ویزا از سفارت ارائه مدرک زبان انگلیسی یا ایتالیایی الزامی است که شما باید یا مدرک ایتالیایی ارائه دهید و در دانشگاه دولتی تحصیل کنید و یا با ارائه آیلتس در دانشگاه خصوصی پذیرش بگیرید. دانشگاه های خصوصی آزمون ورودی نیز ندارند.

نیلا

با سلام من 18 سالمه و دیپلم تجربی دارم با معدل 18.آیلتس 6.5.الان میخوام برای رشته هنر های نمایشی در ایتالیا اقدام کنم.آیا دوره ها به زبان انگلیسی ارایه میشه؟چون تو رشته تاتر باید ب اون زبان مسلط بود و من speaking و listening  7 و 7.5 هست و می ترسم کشور اشتباهی رو انتخاب کنم که بعدها دچار مشکل بشم.و اینکه آیا هزینه رشته های هنری متفاوته؟ برای رشته های هنری می بایست حتما رزومه کاملی ارایه داد؟مثلا نمونه کار و...اگه نداشته باشیم امکان پذیرش برای اون رشته سخت میشه؟ممنون میشم کمکم کنید.

سارا جوادی

باسلام بله برای رشته های هنری ، ارائه پورتفولیو یا نمونه کار الزامی است. اکثر رشته ها در این مقطع به زبان ایتالیایی برگزار میشوند و برای کورس های انگلیسی باید برای دانشگاه های خصوصی اقدام کرد.

آریا

سلام میخواستم بدونم وقت سفارت ایتالیا چقدر طول میکشه؟

سارا جوادی

با سلام وقت سفارت ایتالیا در تایم مورد نظر سفارت بسیار سریع و بدون مشکل است.

شادی

سلام ،من در حال حاظر دانشجوی مقطع لیسانس  رشته مهندسی مکانیک دانشگاه ازاد هستم و درحال اماده شدن برای ازمون تافل هستم.میخوام دوره فوق لیسانسم رو توی ایتالیا شروع بکنم و پذیرش بگیرم از ایتالیا توی رشته مکانیک.برای رشته مکانیک که به زبان انگلیسی باشه و دانشگاه داخل شهری باشه که نسبت به میلان ارزان تر باشه کدوم دانشگاه رو پیشنهاد میکنید و سوال دیگم اینه ک امکان گرفتن مشاوره خصوصی حضوری از تیم شما هست؟چه اقدامی باید انجام بدم و هزینه مشاوره چقدره

سارا جوادی

با سلام دانشگاه پلی تکنیک تورین هم دانشگاه فنی خوبی است. هزینه مشاوره 50 هزار تومان است. با شماره 02172207 واحد مشاوره تماس بگیرید.

رضا

با سلام و احتراماینجانب دارای دو مدرک کارشناسی می باشم مدرک کارشناسی اول در رشته مدیریت سال اخذ مدرک سال 1382 و مدرک کارشناسی دوم در رشته معماری با معدل 18.17 از دانشگاه ازاد سال اخذ مدرک سال 1398 می باشد دارای سه مدرک ایلتس که تاریخ اعتبار  انها تمام شده است . سن اینجانب 45 و دارای 10 سال سابقه کار می باشم. ایا امکان ادامه تحصیل در کارشناس ارشد معماری با دریافت بورس استانی برای اینجانب وجود دارد.با سپاس 

سارا جوادی

با سلام ایتالیا شرط سنی ندارد و شما با پر کردن گپ تحصیلی خود با سوابق کاریتون می توانید شانس ویزای خودتون را افزایش بدهید.

شاهوش

سلام وقت بخیر من میخواستم بدونم این مدرک قبولی در کنکور که بعضی از دانشگاه ها میخوان قبولی توی همون رشته ای که براش اپلای میکنیم رو میخوان یا هر رشته ای که روزانه باشه رو حتی بی ربط قبول دارن؟

سارا جوادی

با سلام این شرط برای دانشگاه های اتریش و برخی دانشگاه های آلمان صدق میکند. دانشگاه های اتریش قبولی در همان رشته را میخواهند در حالی که برخی دانشگاه های آلمان سایر رشته های مرتبط را نیز قبول میکنند.

مونا منصوری

سلام می خواستم درباره پذیرش دکتری در رشته محیط زیست بپرسم

سارا جوادی

با سلام برای تمامی رشته ها در مقطع دکتری می توان اقدام کرد. برای بررسی بیشتر شرایط شما ، به رزومه شما نیازمندیم. پیشنهاد میکنم با گروه آتیه آفرینان واحد مشاوره تماس حاصل فرمایید.

هدیه

سلام وقت بخیرمن دانشجوی سال سوم دنداپزشکی دانشگاه تهران هستم و رتبه برتر آزمون جامع علوم پایه شدم، می تونم به عنوان دانشجوی در حال تحصیل اقدام کنم ؟ 

سارا جوادی

با سلام ایتالیا مجدد آزمون ورودی را برگزار میکند. اگر بتوانید مدرک زبان بگیرید آلمان و اتریش شانس قبولی بالاتری برای پذیرش مستقیم دارید.

امید

سلاممن 31 سالمه و متاهلمارشد مدیریت منابع انسانی دارم با معدل 18 و آیلتس 6 و سه سال سابقه کاری مرتبط. اگه برای کارشناسی ارشد مجدد اقدام کنم امکان بورس گرفتن چند درصده و اینکه ویزای همراه میده ایتالیا؟ و داشتن سابقه کاری با توصیه نامه کارفرما میتونه پوئن مثبت باشه؟

سارا جوادی

با سلام بله می توانید اقدام نمایید و بورسیه استانی اکثرا به تمام ایرانی ها تعلق میگیرد.ایتالیا ویزای همراه را راحت صادر نمی کند و ویزای توریسیتی می دهد. بله قطعا سابقه کاری تاثیر گذار است.

kasra

سلام ببخشید ایا در ایتالیا اجازه کار هست؟اگر نیست من با این شرایط میتونم بورسیه بگیرم2 مقاله isi ایلتس 7b2 ایتالیایی ارشد و کارشناسی از دانشگاه اصفهان با معدل 17 و 17.5من سرمایه ای که دارم و دوره دکتری در ایتالیا 3.5 تا 4 سال هست منهزینه هارا برای  4 سال گرفتم که تقریبا هزینه ها تحصیل و زندگی حدودا 40 هزار یورو من سرامیه ای که دارم 20هزار یورو و بخاطر این ایتالیا را به عنوان دکتری انتخاب میکنم چون کشوری هست که بورسیه اعطا میکنه البته من قصدم موندن در ایتالیا نیست و نهایتا بعد از 4 سال که دکتری را از ایتالیا گرفتم قصد دارم با ویزای ازواج به استرالیا یا انگلیس برم یک سوال دیگه هم دارم اینکه شما برای تحصیل دکتری در رشته مهندسی برق با شرایطی که گفتم کشور های بلژیک . ژاپن. ایتالیا کدام بهتره و اینکه  در صورتی ویزای تحصیلی ایتالیا را گرفتم میتونم برای سال نو میلادی بدون ویزا به کشور های عضو شینگن برم با قطار؟خیلی ممنون

سارا جوادی

با سلام کشور ایتالیا بورسیه استانی را به کشورهایی از جمله ایران اعظا میکند. با دریافت این بورسیه حداقل 70 درصد از هزینه های شما پوشش داده میشود. بله ایتالیا عضو شنگن این و میتوانید به سایر کشورها سفر کنید.

Aryan

سلام شانسمون برای گرفتن بورس تحصیلی چقدره و این درسته که تحصیل برای کشور هایجهان سوم مثل ایران رایگانه؟

سارا جوادی

با سلام بله برای کشورهای جهان سوم تحصیلات در ایتالیا رایگانه و گرفتن بورسیه تحصیلی نیز به سوابق شما و وضعیت مالیتون بستگی دارد.

احسان

با سلام من کارشناس پرستاری هستم خواستم برا پزشکی اقدام کنم سوال اولم اینه که چندسال مدت تحصیل در رشته پزشکی تو ایتالیا هستش ثانیا ایا مدرک پرستاری در اونجا قابل تبدیل یا استفاده هست؟

سارا جوادی

باسلام برای استفاده از مدرک پرستاری در ایتالیا و کار کردن در این زمینه باید مدرکتون رو به تایید این کشور برسانید که به این منظور باید در آزمون آن به زبان پرستاری شرکت کنید.تحصیل پزشکی در ایتالیا 6 ساله و به زبان انگلیسی و یا ایتالیایی است.

مهدی

با سلام من ارشد ژئوتکنیک عمران دارم از دانشگاه آزاد تهران مرکز 2 تا مقاله ایرانی دارم. بعد از فارغ التحصیلی تو مقطع ارشد عمران میشه راحت تر کار پیدا کرد یا اگه بتونم اونجا دکتری بخونم؟ممنون

سارا جوادی

با سلام معمولا توصیه می شود که با مدرک کارشناسی ارشد در کشورهای اروپایی به دنبال کار باشید.

فریما

برای فوق لیسانس میشه تغییر رشته داد و بعد درس خوند من رشتم نقاشیه میخوام توریسم بخونم برای فوق امکانش هست؟ 

سارا جوادی

با سلام درکشور ایتالیا نمی توان این کار را کرد. اما در کشورهایی مثل اسپانیا و قبرس امکان پذیر است.

مريم

با سلام باتوجه به اينكه بنده ليسانسم مترجمى زبان انگليسى هست سپس ارشد معمارى گرفتم والان دانشجوى دكترى معمارى هستم وهمينطور ٣٤سالم هست؛به نظرتون امكان اخذ پذيرش در مقطع ارشد معمارى  ايتاليا را دارم؟ 

سارا جوادی

با سلام خیر برای دانشگاه های ایتالیا مرتبط بودن تحصیل در مقطع کارشناسی و ارشد بسیار مهم است. برای انگلستان می توانید این اقدام را انجام دهید.

امیرحسین

با سلام. بنده فارغ التحصیل رشته مهندسی انرژی های تجدید پذیر در مقطع کارشناسی ارشد هستم و دارای یک مقاله isi در این زمینه میباشم. میخواستم بدونم چجوری میتونم بورسیه تحصیلی تو ایتالیا رو بگیرم؟ یعنی از زمان اخذ مدرک ایلتس تا پذیرش چقدر طول میکشه؟

سارا جوادی

با سلام دوست عزیز دو نوع بورسیه در ایتالیا ارائه می شود. بورسیه استانی و بورسیه علمی. اقدام برای بورسیه استانی نیازی به مدرک زبان ندارد و با مدارک مالی می توانید اثبات کنید که به این بورسیه نیاز دارید. پروسه ویزای تحصیلی ایتالیا از پذیرش تا ویزا حدود 6 ماه زمان می برد.

M

سلام میخواستم بدونم آزمون ورودی برای رشته مهندسی معماری در دوره کارشناسی به زبان انگلیسی شامل چه درس هایی میشه؟ و در کدام دانشگاه های ایتالیا امکانش فراهم هستش؟و اگر معدل بالای 19.5 داشته باشیم و آیلتس بآلای 7.5 حتما لازمه که تو ایران تو کنکور دانشگاه قبول بشیم؟ و با این شرایط چقدر بورسیه بهمون تعلق میگیرد ؟ماهیانه یا سالیانه؟خوابگاه هم ممکنه بهمون تعلق بگیره؟  

سارا جوادی

با سلام آزمون ورودی دانشگاه ها به دانشگاه مد نظر و زبان تحصیل بستگی دارد. دانشگاه های ایتالیا نیازی به قبولی در آزمون سراسری ندارند. ایتالیا بورسیه های استانی را ارائه می دهد که حدود 70 درصد هزینه ها را پوشش می دهد و تنها 3 الی 4 هزار یورو سالیانه باقی می ماند . دانشگاه های ایتالیا خوابگاه نیز دارند.

احمد

سلام خسته نباشین بنده کارشناسی مرمت بناهای تاریخی از دانشگاه هنر اصفهان دارم میخواستم بدونم اگر دوره استرنی برم میتونم بورسیه ارشد بگیرم ممنون از راهنماییتون

سارا جوادی

با سلام برای تحصیل در ایتالیا در مقطع ارشد می توانید برای بورسیه های استانی اقدام نمایید.

فاطمه

سلام میخواستم بدونم چطوری میتونم برای دندانپزشکی بورسیه بولونیا رو بگیرم و هزینه هر سال با تحصیل و ۰۰۰ چقدر میشه

سارا جوادی

با سلام بله بورسیه استانی در تمامی استان های ایتالیا ارائه می شود و می توانید اقدام نمایید. هزینه تحصیل و زندگی بدون درنظر گرفتن بورسیه سالی حدود 10 هزار یوروست.

فاطمه

سلام میخواستم بدونم چطوری میتونم برای دندانپزشکی بورسیه بولونیا رو بگیرم

سارا جوادی

با سلام پس از تکمیل زبان و اخذ مدرک باید در آزمون ورودی دانشگاه های ایتالیا به زبان ایتالیایی و انگلیسی اقدام نمایید . در صورت قبولی می توان برای بورسیه استانی که حدود ۷۰ درصد هزینه های شما را پوشش می دهد اقدام کرد.

عسل

سلام خسته نباشید.من میخواستم بدونم اینکه برای ویزای تحصیلی مینویسن اگر در کشور مبدا برای ورود به دانشگاه ازمون هست باید مدرک قبولی در این ازمون به سفارت ارایه بشه ایران هم جزو اون کشورهاست؟دقیقا منظورشون چیه؟و اینکه قبولی پیام نور هم قابل قبوله؟

سارا جوادی

با سلام بله منظور کنکور سراسری ایرانه.و مدنظر تنها کنکور سراسری ایران و قبولی در دانشگاه های روزانه ،شبانه می باشد.

حمید

سلام وخسته نباشید من امسال دوازدهم تجاربی میتونم و ۱۸ سلام هم پر شده میخواستم بدونم باید به کالج اونا برم یا مستقیما میتونم وارد دانشگاه بشم

سارا جوادی

با سلام برای ایتالیا نیازی به شرکت در کالج ندارید و می توانید مستقیم وارد دانشگاه شوید.

P_a.m.l

با سلام میخواستم بدونم میشه از دبیرستان هم اقدام به تحصیل در ایتالیا کرد؟زبان انگلیسی برای مقطع دبیرستان کافیه؟و اینکه مدرک ایلتس نیازه حتی اگه قبل 18 سالگی باشم؟

سارا جوادی

با سلام خیر برای دانشگاه فقط می توان اقدام کرد. برای دبیرستان برای کشور مجارستان اقدام نمایید که به مدرک زبان نیز نیاز نیست.

شاهوش

سلام وققتون بخیر من میخواستم بدونم ترجمه مدارک برای دانشگاه و سفارت ایتالیا حتما باید به زبان ایتالیایی باشه یا زبان انگلیسی هم مورد قبوله؟و اینکه تمکن مالی با ارز ازاد محاسبه میشه یا ارز بانک مرکزی؟ممنون میشم راهنمایی کنید

سارا جوادی

با سلام مدارک شما باید به زبان ایتالیایی ترجمه شده باشد . درحال حاضر ارز به نرخ دولتی حساب می شود.

زهرا

کسانی که رفتن به هوای بورس الان تو اینالیا بهشون بورس تعلق نگرفته چکارکنن

هانیه سلطانی

سلام وقت بخیر ۲۲ ساله هستم و دیپلم انسانی دارم. قصد تحصیل در مقطع کارشناسی رشته های هنری را دارم. آیا نیازمند دیپلم هنر هستم ؟ یا احیانا دانشگاه های ایتالیا مانند ایران آزمون تئوری و عملی دارند؟

سارا جوادی

با سلام اگر به دلیل نقص مدرک نباشد چاره ای جز تامین هزینه ها توسط فرد نیست.البته این مورد بسیار نادر است.

Mln

سلام،میشه از وسط دوره کارشناسی ،با معدل بالا برای ادامه تحصیل رفت؟

سارا جوادی

با سلام دانشگاه های ایران خدمات انتقال دانشجو به دانشگاه های اروپا ندارند.

فاطمه

با سلام اگر به زبان ایتالیایی مسلط باشم ولی معدل بالا نداشته باشم میتونم بورسیه کامل بگیرم؟

سارا جوادی

با سلام در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد امکان دریافت بورسیه کامل وجود ندارد. و بورسیه ای که به شما تعلق می گیرد حدود 70 درصد از هزینه ها تون را پوشش میدهد.

علی

سلام می خواستم بدونم هزینه تحصیل در دانشگاه بولونیا چقدر است درماه

سارا جوادی

با سلام دانشجویان ایرانی با دریافت بورسیه کشورهای جهان سوم از پرداخت شهریه در این دانشگاه معاف هستند لینک این مطلب در سایت دانشگاه بولونیا

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button