از جمله کشورهایی که از چندین سال گذشته بسیار مورد توجه دانشجویان قرار گرفته است ، تحصیل در اوکراین می باشد. از جمله نکاتی که بسیار مورد توجه دانشجویان واقع شده است ، هزینه های پایین تحصیل و زندگی ، سطح بالای دانشگاه های کشور اوکراین ، امکان پذیرش راحت و حتی شرایط برای انتقال گرفتن به دانشگاه های اروپایی و آمریکایی از جمله مزایای  تحصیل در اوکراین می باشد.

در کشور اوکراین برای دانشجویان بین المللی امکان پذیرش در تمامی مقاطع دانشگاهی وجود دارد. زبان تدریس در این کشور به دو زبان روسی و انگلیسی می باشد. دانشجویانی که انتخاب می کنند تا به زبان روسی ادامه تحصیل بدهند ، باید یک دوره به نام پاتفک ( معادل پیش دانشگاهی در ایران)  را بگذرانند.

صفر تا صد تحصیل در اوکراین

تحصیل در اوکراین

درخواست مشاوره تحصیلی

همراهان عزیز، لطفا برای گرفتن مشاوره تلفنی تحصیلی، فرم درخواست زیر را تکمیل کرده و منتظر تماس ما در سریع ترین زمان ممکن باشید.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

تحصیل در اوکراین با دوره پاتفک شروع می شود که یک دوره آماده سازی قبل ازورود به دانشگاه ها میباشد و شامل زبان روسی، تاریخ اوکراین، برای گروه مهندسی: ریاضی، فیزیک و مکانیک وبرای گروه پزشکی: شیمی، زیست شناسی، زبان تخصصی پزشکی می باشد. لازم به ذکر است دانش اموزانی که دوره پیش دانشگاهی را نگذرانده اند و یا به هر دلیلی مدرک پیش دانشگاهی ندارند میتوانند برای تحصیل در اوکراین اقدام کنند. وزارت علوم و بهداشت جمهوری اسلامی ایران مدرک کالج را به عنوان مدرک پیش دانشگاهی تطابق میدهند و لازم به گذراندن پیش دانشگاهی نمی باشد.
هزینه دوره پاتفک در دانشگاه ها و شهریــه این دوره 25۰۰-22۰۰ دلار آمریکا برای پادفک روسی و 3200-3500 دلار امریکا برای دوره پریمدیکال به زبان انگلیسی می باشد و هزینه  خوابگاه معادل 1500-2000 دلار امریکا به صورت سالیانه می باشد میباشد. شهریه دوره کالج در یک قسط کامل در اوکراین دریافت خواهد شد و امکان قسط بندی وجود ندارد.
سیستم تحصیلی دانشگاههای اوکراین ترمیک و دو ترم در سال است.
شروع ترمهای تحصیلی دانشگاهها: سپتامبر و فوریه
شروع ترمهای دوره پاتفک: از سپتامبر تا تاریخ ۱۵ نوامبر هر سال و پس از این تاریخ فقط دانشگاه تاراساشفچنکو که دوره فشرده دارد، دانشجو می پذیرد.

مزایای تحصیل در اوکراین

تحصیل در دانشگاه‌ های کشور اوکراین مزایای زیادی دارد که به شرح زیر است . ویزای تحصیلی کشور اوکراین در سال ۲۰۲۰ مزایای زیادی نسبت به سایر کشورهای اروپایی دارد.

• تحصیل در رشته‌ های پزشکی ، دندانپزشکی و پیراپزشکی و فنی مهندسی با ارائه مدرک دیپلم و بدون نیاز به مدرک زبان و پیش‌دانشگاهی امکان پذیر است
• هزینه تحصیل در اوکراین از ۱۵۰۰ دلار تا ۴۰۰۰ دلار در سال تغییر می کند که وابسته به رشته و دانشگاه تغییر می کند
• بهره مند شدن از بیمه پزشکی جامع و کاملاً رایگان برای افراد متقاضی تحصیل در اوکراین
• ارائه خوابگاه‌ هایی با کیفیت مناسب به دانشجویان
• امکان برخورداری از مراکز ورزشی رایگان برای متقاضیان تحصیل در اوکراین• هزینه تحصیل در اوکراین 2020 در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی مناسب تر است
• دریافت اقامت دائم اوکراین بعد از اتمام تحصیل اوکراین امکان پذیر است
• امکان کار نیمه وقت در اوکراین و یا تمام‌ وقت (Full-time job) هنگام تحصیل در اوکراین وجود دارد.
• رتبه بندی دانشگاه‌ های کشور اوکراین در سطح بین‌ الملل جایگاه قابل‌ توجهی دارد

چرا تحصیل در اوکراین

اوکراین یک کشور اروپایی است و دلایل بسیاری از جمله پایین بودن هزینه های تحصیل و زندگی و مورد تایید بودن این دانشگاه ها در سطح جهانی و وزارت علوم ایران و… متقاضیان بسیاری را از سرتاسر دنیا برای تحصیل در اوکراین  و زندگی در آن جذب می کند.

چرا تحصیل در اوکراین

چرا تحصیل در اوکراین ؟

  • بدون آزمون ورودی
  • هزینه های تحصیلی کم
  • ورود به بازار کار اوکراین
  • آموزش عالی با کیفیت
  • ارائه آموزش به صورت زبان انگلیسی
  • آینده بهتر کار در سراسر جهان
  • آموزش به زبانهای انگلیسی / اوکراینی / روسی
  • مشارکت دانشجویان در توسعه ، سمینارها ، سمپوزیوم ها و غیره. در سایر کشورهای اروپایی

معایب تحصیل در اوکراین

  • تفاوت فرهنگی در کشور اوکراین
    • تفاوت در سیستم غذایی در کشور اوکراین
    • دوری از خانواده
    • آب‌ و هوای سرد کشور اوکراین
    • تحصیل به زبان دیگر و یادگیری زبان دوم

نحوه درخواست ویزای تحصیلی اوکراین

متقاضیان تحصیل در اوکراین جهت دریافت پذیرش از دانشگاه اوکراین اقدام کنند. دانشگاه های اوکراین دانشجو جذب می کنند یعنی دانشجویان باید به صورت آنلاین با دانشگاه مرتبط شوند. دریافت پذیرش مدارکی همانند مدرک زبان، سوابق تحصیلی ، توصیه نامه و انگیزه نامه لازم است.

مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی کشور اوکراین عبارت است از :

  • گواهی بهداشت عمومی
  • عکس
  • بلیط هواپیما
  • فرم درخواست ویزا
  • پاسپورت بین المللی
  • نامه پذیرش از دانشگاه
  • تمکن مالی
  • تهدنامه مالی حامی

زبان تدریس در دانشگاه های اوکراین

زبان تدریس در دانشگاه های اوکراین زبان روسی و اوکراینی است اما بسیاری از رشته های مهندسی در مقطع دکترا در کشور اوکراین به زبان انگلیسی تدریس می شوند. برای آموزش زبان روسی و اوکراینی، ۹ ماه دوره آموزش زبان روسی معروف به پاتفک برگزار می گردد. این دوره شامل دو ترم است، ترم اول منحصراً زبان روسی یا اوکراینی تدریس می شود و از ترم دوم بسته به رشته انتخابی دانشجو، جهت ادامه تحصیل در اوکراین و در دانشگاه برای انتخاب رشته مهندسی، دروس فیزیک، شیمی ریاضی، نقشه کشی و برای رشته های پزشکی، شیمی،زیست شناسی، برای علوم انسانی، تاریخ وادبیات در کنار آموزش زبان روسی و یا اوکراینی تدریس می شود.در پایان ترم دوم، از دروس تدریس شده، امتحان گرفته می شود و در صورت قبولی ، مدرک پاتفک به دانشجو اعطا می شود.تعطیلات دانشجوئی تقریباً دو ماه در تابستان و دو هفته در زمستان است. متاسفانه تعداد زیادی از دانشجویان ایرانی در ابتدای ورود اقدام به ثبت نام در دوره آموزش پاتفک زبان روسی نموده اند بعد از اتمام دوره و در هنگام ثبت نام در دانشگاه متوجه شده اند که رشته تحصیلی مورد نظر آنها به زبان اوکراینی ارائه می شود. لذا قبل از انتخاب نوع زبان باید بررسی شود که رشته تحصیلی در دانشگاه مورد نظر به چه زبانی ارائه می شود.

زبان تدریس در دانشگاه های اوکراین
زبان تدریس در دانشگاه های اوکراین

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در اوکراین می توانید مقاله ” تحصیل در رشته فیزیوتراپی اوکراین ” را مطالعه فرمایید .

تحصیل در مدارس اوکراین

در اوکراین تحصیلات الزامی از شش سالگی شروع می ‌شود و 11 سال ادامه پیدا می کند. سیستم آموزشی اوکراین به پنج سطح مهدکودک، ابتدایی، متوسطه، آموزش متوسطه و کارشناسی‌ ارشد تقسیم می‌شود. در سال 2010 طبق آمار در مجموع حدود ۵۶ درصد کودکان از آموزش‌ های پیش از شروع دبستان استفاده ‌کرده‌ اند. تحصیل در اوکراین در مدارس ، شامل مدارس عادی و شبانه‌ روزی و بعضی مدارس از راه دور است .  مدارس عادی از سال 1965 از 12 پایه به 10  پایه تبدیل شده است. امروزه دوره آموزشی در اوکراین به سه مقطع ابتدایی که چهار سال و راهنمایی که  پنج سال طول می کشد  و دوره تکمیلی که دو سال است، می باشد.

تحصیل در اوکراین در مقطع کارشناسی

در مقطع کارشناسی ، دانشگاه های اوکراین از تنوع بالایی در رابطه با رشته برخوردار هستند و می توان ادعا کرد که در اوکراین تمام رشته های کارشناسی تدریس می شود که این امر گستردگی رشته ها ، مورد توجه متقاضیان تحصیل در اوکراین  قرار گرفته است. دوره کارشناسی در کشور اوکراین ۴ سال به طول می انجامد. در این مقطع عمدتا زبان تدریس اوکراینی و روسی می باشد . دانشجویان این مقطع در کشور اوکراین اجازه کار از 15 تا 40 ساعت در هفته با توجه به افر شغلی دارا خواهند بود به این صورت که بعد از شروع به تحصیل با یافتن کار مناسب نامه ای از کارفرما دریافت کرده و برای اجازه کار از سازمان مهاجرت اوکراین اقدام میکنند.

تحصیل در اوکراین مقطع کارشناسی ارشد

تحصیل در اوکراین  در دوره کارشناسی ارشد در حدود ۲ سال طول می کشد . دانشجویان می توانند به دو زبان  انگلیسی و روسی ادامه  تحصیل بدهند . ارائه دادن مدرک دال که تسلط آن ها بر زبان انتخابی می باشد  برای تحصیل در اوکراین به دانشگاه مورد نظر الزامی می باشد. دانشجویان این مقطع در کشور اوکراین اجازه کار از 15 تا 40 ساعت در هفته با توجه به افر شغلی دارا خواهند بود به این صورت که بعد از شروع به تحصیل با یافتن کار مناسب نامه ای از کارفرما دریافت کرده و برای اجازه کار از سازمان مهاجرت اوکراین اقدام میکنند.

بسیاری از دانشجویان سراسر جهان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد این کشور را انتخاب می نمایند تا شانس بیشتری برای اخذ بورسیه در مقطع دکتری کشور اوکراین داشته باشند. همچنین پس از تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در اوکراین برای دانشجویان بستر  پذیرش از مقطع دکتری از دانشگاه های آمریکا ، کانادا و اروپا مهیا می شود.

تحصیل در اوکراین مقطع کارشناسی ارشد
تحصیل در اوکراین مقطع کارشناسی ارشد

تحصیل در اوکراین در مقطع دکتری

تحصیل در مقطع دکترا  همانند سایر کشورها در اوکراین نیز از اهمیت خاصی برخوردار است. تحصیل در اوکراین در مقطع دکتری به مدت ۳ الی ۴ سال می باشد . در کشور اوکراین برای مقطع دکتری توجه ویژه ای قائل هستند تا جایی که علاوه  بر اجازه بر 15-40 ساعت کار دانشجویی در طول هفته ، مقطع دکتری به صورت Paid Position  می باشد که دانشجوی دکتری برای انجام اموری مانند تدریس در کلاس مبلغی به عنوان کمک هزینه تحصیلی دریافت می کنند که ممکن است برابر با مقدار شهریه تحصیلی ترمیک و یا حتی فراتر از آن باشد .

تحصیل در اوکراین در رشته های پزشکی و دندان پزشکی

اگر خواهان تحصیل پزشکی در خارج از کشور به خصوص کشورهای اروپایی هستید، تحصیل در اوکراین می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای شما باشد. این کشور به خاطر داشتن بهترین دانشگاه های پزشکی،  موفق شده است متقاضیان زیادی را از سراسر دنیا طی چند سال اخیر به خود جذب نماید. دانشگاه دولتی پزشکی Odessa و دانشگاه دولتی پزشکی Lviv از موسسات آکادمیک برتر در اوکراین می باشند که دوره هایی در حوزه های پزشکی عمومی، دندان پزشکی و داروسازی، به زبان انگلیسی و روسی  ، برای متقاضیان ارائه می دهند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این مقطع به مقاله ” تحصیل پزشکی در اوکراین ” و ” تحصیل دندانپزشکی در اوکراین ” مراجعه کنید .

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش دانشجویی در اوکراین

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش دانشجویی در اوکراین شامل موارد زیر است :

  1. فتوکپی ازصفحه اول پاسپورت
  2. فتوکپی از دیپلم و ریز نمرات دیپلم
  3. مبلغ  ۱۰۰$
  4. انگیزه نامه
  5. رزومه
  6. ترجمه رسمی شناسنامه

مدارک لازم جهت اخذ ویزای دانشجویی اوکراین

مدارک لازم جهت اخذ ویزای دانشجویی اوکراین به شرح زیر می باشد :

  • ترجمه شناسنامه به زبان انگلیسی همراه با مهر مترجم ,مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
  • ترجمه دیپلم و ریز نمرات به زبان انگلیسی همراه با مهر مترجم , مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
  • ترجمه انگلیسی  مدرک صحت سلامت  که از تاریخ صدور بیش از ۳ ماه نگذشته باشد (در مدرک باید قید شده باشد که از نظر جسمی, روحی وروانی سالم است و از نظرایدز و هپاتیت منفی است.) همراه با مهر مترجم , مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
  • تعداد یک قطعه عکس رنگی  ۴*۳
  • اصل دعوتنامه دانشگاه
  • پرینت حساب بانکی به مبلغ حد اقل معادل ۶ هزار دلار
  • بیمه مسافرتی و پزشکی به مدت حد اقل یک ماه
  • انگیزه نامه
  • مدرک زبان درصورت وجود

مدارک لازم جهت اخذ ویزای دانشجویی اوکراین
مدارک لازم جهت اخذ ویزای دانشجویی اوکراین

مدارک لازم جهت ثبت نام کالج در اوکراین

  • ترجمه شناسنامه به زبان انگلیسی همراه با مهر مترجم مهر دادگستری و وزارت امور خارجه و تائید یه سفارت اوکراین
  • ترجمه دیپلم و ریز نمرات به زبان انگلیسی همراه با مهر مترجم , مهر دادگستری و وزارت امور خارجه و تائید یه سفارت اوکراین
  • ترجمه انگلیسی مدرک صحت سلامت که از تاریخ صدور بیش از ۳ ماه نگذشته باشد (در مدرک باید قید شده باشد که از نظر جسمی, روحی وروانی سالم است و از نظرایدز و هپاتیت منفی است.) همراه با مهر مترجم , دادگستری و وزارت امور خارجه و تائید یه سفارت اوکراین
  • تعداد ۱۲ قطعه عکس ۴*۳
  • پاسپورت
  • اصل دعوتنامه دانشجویی

برای اقامت و تابعیت در اوکراین روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در اوکراین ” را مطالعه فرمایید .

دانشگاه هایی که دارای کالج مناسب همراه با خوابگاه مناسب هستند عبارتند از :

  • دانشگاه شوچنکو اوکراین (کیف)

هزینه تحصیل ۴۸۰۰ یورو (این مبلغ بابت شهریه,خوابگاه [اطاق ۳ نفره[، بیمه , کتب درسی کالج وحق الزحمه  نماینده میباشد).
این دانشگاه بهترین و مشهورترین دانشگاه اوکراین میباشد و به همین خاطر گرانترین شهریه را دارد.ولی کیفیت علمی,محیط خوابگاه و برخورد استادان و مسئولان با مبلغ شهریه توازن دارد. خوابگاه و دانشگاه در یک محدوده قرار دارد.علاوه بر کالج، دانشگاه دارای رشته های متعدد علوم انسانی است و مشهوریت جهانی دارد. بعد از اتمام کالج میتوان در دانشگاه شوچنکو اوکراین، در رشته مورد دلخواه ادامه تحصیل داد.

خوابگاه این دانشگاه بهترین خوابگاه اوکراین میباشد. ورودی و هر طبقه خوابگاه دارای نگهبان میباشد و ورود افراد متفرقه بغیر از دانشجو اکیدأ ممنوع میباشد. هر پانسیون دارای یک اطاق ۲ تخته و یک اطاق ۳ تخته می باشد. این ۲ اطاق دارای حمام و دستشویی مشترک میباشند. در هر اطاق یک یخچال و به اندازه نفرات کمد و میز و صندلی موجود میباشد.اشپزخانه برای هر طبقه عمومی می باشد. طبقات دختران و پسران از هم جدا می باشد. در خوابگاه سالن غذاخوری، سالن ورزش کافی نت موجود میباشد که هزینه های جداگانه دارد. خوابگاه موظف است که ۲ تا ۳ بار درماه روپشتی، ملحفه و روتختی را تعویض وتمیز تحویل دهد. در خوابگاه امکان شستن لباس با هزینه شخصی امکان پذیر می باشد. نظافت اطاق به عهده دانشجو میباشد.

  • دانشگاه مائوپ اوکراین  (کیف)

هزینه تحصیل $۴۰۰۰ یورو  (این مبلغ بابت شهریه,خوابگاه, بیمه , کتب درسی کالج وحق الزحمه  نماینده میباشد). دانشگاه مائوپ اوکراین دومین دانشگاه بعد از شوچنکو میباشد که بیشترین دانشجوی مقطع کالج را به خود اختصاص میدهد. خوابگاه و دانشگاه در یک محیط پارک مانندی در کنارهم قرار دارند.ورودی خوابگاه و دانشگاه دارای پست نگهبانی میباشند. خوابگاه دارای اطاق ۲تخته و اطاق ۳ تخته میباشد. دارای حمام و دستشویی و اشپزخانه مشترک میباشند.دختران و پسران از هم مجزا میباشد. در خوابگاه سالن غذاخوری وکافی نت موجود میباشد که هزینه های جداگانه دارد. خوابگاه موظف است که ۲ تا ۳ بار درماه روپشتی,ملحفه و روتختی را تعویض وتمیز تحویل دهد. در خوابگاه امکان شستن لباس با هزینه شخصی امکان پذیر میباشد. نظافت اطاق به عهده دانشجو میباشد.

  • دانشگاه یوروپین اوکراین (کیف)

هزینه تحصیل ۳۵۰۰ یورو (این مبلغ بابت شهریه,خوابگاه, بیمه , کتب درسی کالج وحق الزحمه نماینده میباشد). دانشگاه یوروپین اوکراین سومین دانشگاه کالج کی یف از نظر تعداد دانشجو است. خوابگاه و دانشگاه از هم مجزا و در فاصله ۲کیلومتری هم قرار دارند.۹۰% اطاقهای خوابگاه ۲ نفره و دارای حمام و دستشویی جداگانه میباشند.اشپزخانه در هر طبقه عمومی میباشد. ورودی خوابگاه و دانشگاه دارای پست نگهبانی میباشند. در دانشگاه سالن غذاخوری وکافی نت موجود میباشد که هزینه های جداگانه دارد. خوابگاه موظف است که ۲ تا ۳ بار درماه روپشتی,ملحفه و روتختی را تعویض وتمیز تحویل دهد.در خوابگاه امکان شستن لباس با هزینه شخصی امکان پذیر میباشد.نظافت اطاق به عهده دانشجو میباشد.

مدارک لازم جهت ثبت نام کالج در اوکراین
مدارک لازم جهت ثبت نام کالج در اوکراین

آتیه آفرینان ایرانیان برای شما مطلبی را تحت عنوان  هزینه های تحصیل در گروه پزشکی اوکراین آماده نموده است تا بتوانید از دیگر روش های تحصیل در این کشور آگاه شوید .

هزینه تحصیل در اوکراین

هزینه تحصیل در اوکراین به شرح زیر می باشد :

1. دانشگاه پزشکی بوگامولتس کیف در اوکراین

  • دندانپزشکی : شهریه روسی $۳۵۰۰, شهریه انگلیسی $۴۵۰۰, مدت تحصیل ۵ سال
  • پزشکی: شهریه روسی $۳۱۰۰, شهریه انگلیسی $۴۲۰۰, مدت تحصیل ۶ سال
  • داروسازی: شهریه روسی $۳۳۰۰, مدت تحصیل ۵ سال

2.آکادمی دندانپزشکی پلتاوا در اوکراین
•    دندانپزشکی : شهریه روسی $۳۵۰۰, شهریه انگلیسی $۴۰۰۰, مدت تحصیل ۵ سال
•    پزشکی: شهریه روسی $۲۵۰۰, شهریه انگلیسی $۳۰۰۰, مدت تحصیل ۶ سال

براساس اطلاعیه وزارت بهداشت ایران؛ دانشگاه های علوم پزشکی اوکراین از ابتدای سال ۲۰۱۰ غیرمعتبر می‌باشند.

رشته های مهندسی هوا و فضا در اوکراین

1- دانشگاه هوا فضای کیف(N A U)

  • تمامی رشته ها$ ۳۴۰۰, مدت تحصیل ۴ سال لیسانس و ۲ سال فوق لیسانس

دانشگاه هوا فضای خارکف(KH A I)

  • تمامی رشته ها$ ۲۵۰۰, مدت تحصیل ۴ سال لیسانس و ۲ سال فوق لیسانس

رشته های مهندسی عمران و معماری در اوکراین

1. دانشگاه معماری کیف (K I C I)

  • شهریه $۳۵۰۰, مدت تحصیل ۵/۴ سال لیسانس و ۵/۱ سال فوق لیسانس

2. دانشگاه معماری خارکف (KH I C I)

  • شهریه $۲۵۰۰, مدت تحصیل ۵/۴ سال لیسانس و  ۵/۱ سال فوق لیسانس
  1. همچنین اگر تمایل به داشتن اطلاعاتی در زمینه مهاجرت به اوکراین دارید می توانید مقاله ” مهاجرت به اوکراین ” را مطالعه نمایید.

رشته های مهندسی در اوکراین

1.  دانشگاه مهندسی پلی تکنیک کیف (K P I)

  •  شهریه $۴۵۰۰, مدت تحصیلی ۴  سال لیسانس و ۲ سال فوق لیسانس

2. دانشگاه مهندسی پلی تکنیک خارکف

  • شهریه $۲۵۰۰, مدت تحصیلی ۴  سال لیسانس و ۲ سال فوق لیسانس

لازم به ذکر است هزینه های مندرج فوق فقط شهریه میباشد.شهریه مقطع دکترا بالاتر از لیسانس و فوق لیسانس میباشد.هزینه خوابگاه وبیمه بصورت جداگانه پرداخت میشود.
هزینه خوابگاه در کی یف از ۸۰$ تا ۱۵۰$ به حساب هر تخت و در شهرستانها از ۴۰$ تا ۸۰$ متغیر میباشد.
هزینه بیمه معمولا ۱۰۰$ میباشد.
هزینه اپارتمان یک خوابه کاملا معمولی در کی یف از$۳۰۰ و دو خوابه از ۴۰۰$ شروع میشود.
هزینه اپارتمان یک خوابه کاملا معمولی در شهرستانها از ۲۰۰$ و دو خوابه از ۳۰۰$ شروع میشود.
هزینه ماهیانه خورد و خوراک یک نفر بطور متوسط ۳۰۰$-۳۵۰$ میباشد.
هزینه ایاب و ذهاب عمومی نیز معمولی ولی هزینه تاکسی گران میباشد.

هزینه تحصیل در اوکراین
هزینه تحصیل در اوکراین

دانشگاه های اوکراین مورد تایید وزارت علوم ایران

دانشگاه های اوکراین مورد تایید وزارت علوم ایران شامل :

National Technical University of Ukraine (Kiev Polytechnical Institute), Ukraine

National Aviation University

National P.I Caikovsky Musical Academy

Kyiv National University of Design and Technology

Taras Schevchenko (Sevcenko)University of Kiev

N.Ye. Zhukovsky National Aerospace University (Kharkiv Aviation Institute)- Ukraine

  • صرفاً‌ تا سطح‌ کارشناسی‌ ارشد

Sumy State University
درمقاطع کارشناسی وکارشناسی ارشد کلیه رشته ها ودر مقطع دکترا صرفا” رشته های اقتصاد، مکانیک، الکترونیک، فیزیک و مدیریت
National Metallurgical Academy of Ukrain

  • در مقطع کارشناسی صرفا” رشته های علوم انسانی و در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا صرفا” رشته های فنی ومهندسی

Kyiv National Linguistics University
National Agricultural University of Ukrain
Kyiv National University of Construction and Architecture
National Technical University ‘Kharkiv Polytechnical Institute

  •  صرفا” دانشکده های اتوماسیون وابزارسازی، مدیریت بازرگانی، تجارت و امور مالی، مهندسی شیمی، فناوری کامپیوتر و اطلاعات، انفورماتیک ومدیریت، اقتصاد، اقتصاد و حقوق، مهندسی برق، فناوری موادمعدنی، فناوری موادآلی، مهندسی فیزیک، فناوری و فیزیک، ماشین سازی، ماشین سازی نیرو، ساخت ماشین های الکتریکی، ماشین سازی باری، مهندسی مکانیک وفناوری.

Kharkiv State Technical University of Construction and Architecture.
Kharkiv State Automobile and Highway Technical University
Kharkiv State Municipal Academy
Karazin Kharkiv National University
European University

  •  صرفا” تا سطح کارشناسی ارشد در دانشکده های اقتصاد و مدیریت، سیستم های اطلاعات و تکنولوژی.

-National Academy of Sciences of Ukraine
-Odesa National Maritime Academy
-(National University of Shipbuilding ‘Admiral Makarov’ (NUS
-Zhytomyr State ‘Ivan Franko’ University

صرفاً در رشته های علوم انسانی، علوم پایه و تربیت دبیری

دانشگاه های اوکراین مورد تایید وزارت علوم ایران
دانشگاه های اوکراین مورد تایید وزارت علوم ایران

بهترین دانشگاه‌های اوکراین

  • دانشگاه ملی کارازین خارکف
  • دانشگاه بین‌المللی تاراس شفچنکو کیف
  • دانشگاه ملی فنی اوکراین
  • دانشگاه فنی ملی (موسسه پلی تکنیک خارکف)
  • دانشگاه دولتی سامی
  • دانشگاه فنی ملی موسسه پلی تکنیک کیف

تحصیل رایگان در اوکراین

تحصیل رایگان در اوکراین شرایط خاصی را شامل می شود. از این شرایط می توان به دارای مدرک دیپلم، حداقل سن ۱۷ سال و پاسپورت با حداقل یک سال اعتبار اشاره کرد. جالب است بدانید که نوع دیپلم در رشته ای که قصد ادامه تحصیل در آن را دارند، تاثیری ندارد به طور مثال فرد می تواند با مدرک دیپلم فنی، در رشته پزشکی در این کشور ادامه تحصیل دهد.

بورسیه تحصیلی اوکراین

بورسیه تحصیلی اوکراین به معنای  آموزش رایگان یا تقریبا رایگان را دارد. اما باید بدانید که بورسیه در اوکراین برای برخی رشته ها مانند  رشته های مندسی، پزشکی ، حمل و نقل هوایی ارائه نمی شود. ولی  با توجه به این امر که هزینه  های تحصیلی در کلیه دانشگاه های کشور اوکراین بسیار پایینی دارند و به افراد کمک یارانه تحصیلی که تعلق می گیرد که باعث می شود 40 درصد هزینه های زندگی و تحصیل آن ها تامین شود.

در کشور اوکراین برای دانش آموزان اوکراینی برای خرید وسایل و هزینه های شهریه کمک هزینه ای ارائه می شود.

برای دانستن انواع بورسیه تحصیل در این کشور به مقاله ” انواع بورسیه تحصیلی اوکراین ” مراجعه نمایید.

بورسیه تحصیلی اوکراین
بورسیه تحصیلی اوکراین

اقامت پس از تحصیل در اوکراین

اقامت پس از تحصیل در اوکراین همانند  سایر کشورها برای افرد متقاضی امکان پذیر می باشد و مستلزم رعایت و پیروی از قوانین اقامتی اوکراین می باشد. اوکراین جز کشورهایی می باشد که از طریق تحصیل در آن و پس از ورود به بازار کار  می توان اقامت دائم در آن را اخذ کرد.

در این مقاله بطور کامل به توضیح این موارد پرداختیم. در صورتی که تمایل دارید برای دانشگاه های برتر کشور اوکراین اقدام نمایید، موسسه آتیه آفرینان ایرانیان شما را در این زمینه همراهی می نماید. برای کسب اطلاعات تکمیلی تر و دریافت مشاوره اولیه رایگان می توانید با موسسه تماس حاصل نمایید.

کارشناسان ما در شرکت آتیه آفرینان ایرانیان بر اساس شرایط شما، روش ها و گزینه های مناسب برای اخذ بورسیه تحصیلی اوکراین، تابعیت و اقامت تحصیلی در اوکراین را ارایه خواهند داد. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا داشتن هر گونه سوال در زمینه ویزای تحصیلی اوکراین و تحصیل در اوکراین می توانید با ما در ارتباط باشید.

سوالات متداول در مورد تحصیل در اوکراین

✳️ آیا امکان کار در حین تحصیل در اوکراین وجود دارد ؟

بله، در مقطع کارشناسی به صورت 10 ساعت در هفته، در کارشناسی ارشد 15 تا 20 ساعت در هفته و در مقطع دکترا به صورت 30 ساعت در هفته می باشد.

✳️ چگونه برای اخذ پذیرش از دانشگاه های اوکراین اقدام نماییم؟

با ورود به وب سایت رسمی دانشگاه مربوطه به قسمت Apply now وارد شده و با پر کردن فرم اپلیکیشن به صورت آنلاین درخواست ثبت نام خود را به دانشگاه مربوطه ارسال نمایند.

✳️ مدت زمان تحصیل در اوکراین در مقاطع مختلف چقدر است؟

مدت زمان تحصیل کارشناسی در اوکراین تقریبا 4 سال ، مقطع کارشناسی ارشد تقریبا 2 سال و مقطع دکترا تقریبا 4 سال می باشد.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
خدمات موسسه آتیه آفرینان ایرانیان در کشور اوکراین خدمات موسسه آتیه آفرینان ایرانیان در کشور اوکراین

موسسه آتیه آفرینان ایرانیان به عنوان بزرگترین مرکز تجارت و اعزام دانشجو در ایران با داشتن ...

مهاجرت به اوکراین مهاجرت به اوکراین

مهاجرت به اوکراین و روش های مختلف اقامت در اوکراین در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. اجاز...

تحصیل در رشته پرستاری اوکراین تحصیل در رشته پرستاری اوکراین

تحصیل در رشته پرستاری اوکراین به عنوان یک کشور اروپایی، انتخاب بیشتر دانشجویان است تا مدرک...

نظرات کاربران
فاطمه

سلام من کارشناسی مهندسی بهداشت حرفه ای و ایمنی کار میخونم(ایران) میخواستم ببینیم در کدوم دانشگاهای اوکراین در مقطع کارشناسی ارشد میتونم وارد شم،ممنون میشم بهم در این زمینه اطلاعات بدید

آتیه آفرینان

سلام امکان اخذ ویزای تحصیلی برایتان وجود دارد رزومه ی تحصیلیتان بایستی بررسی شود .

نازنین زهرا

سلام وقتتون بخیر میشه لطفا بگید با مدرک دندان پزشکی کدام دانشگاه اوکراین میشه تو کشورهای اروپایی یا آمریکایی کار کرد یا تخصص ادامه داد؟؟

آتیه آفرینان

سلام وقتتون بخیر دانشگاه های کشور اوکراین مورد تایید وزارت بهداشت ایران نمی باشد اما اگر هدفتان کشور های کانادا ، انگلستان و یا استرالیا می باشد مدرک شما قابل ارزیابی هست .

Zeta

سلام من دیپلم برق صنعتی دارم 19 سالمه 1_ایامیتوانم برای ادامه تحصیل بهاکراین سفر کنم 2_هزینه یک سال زندگی دانشجویی چقدر است با حساب همه چیز

آتیه آفرینان

سلام هزینه ی زندگی ماهیانه 400-600 دلار در ماه می باشد .

رضا

با سلام و خسته نباشید بنده 19 سال سن دارم و میخواهم در اوکراین رشته مدیریت بخونم و دوره پادفک را بگذرونم چطور میتونم از الان اقدام کنم و باید چکار کنم؟

آتیه آفرینان

با سلام. شرایط سنی مناسبی را دارید اکثر کشور ها را می توانید اقدام کنید، بله ابتدا باید کالج پادفک را بگذرانید.

کیانا م

با سلام. من امسال از رشته علوم انسانی فارغ التحصیل شدم و میخوام لیسانس روانشناسی رو اوکراین بگیرم. تو چه دانشگاهی میتونم این رشته رو انگلیسی بخونم و شهریه سالانه ی من واسه این رشته به زبان انگلیسی چقدر میشه؟

آتیه آفرینان

با سلام. هزینه تحصیل به زبان روسی حدودا 4000 دلار به زبان انگلیسی 3000 دلار می باشد.

حمید

سلام ایا با داشتن مدرک دوره پیش از شروع کورس پزشکی یا همون حازرلیق دانشگاه باکو بدون گذراندن دوره پاتفک مستقیما وارد کورس اصلی پزشکی در اکراین شد

آتیه آفرینان

با سلام. براي تحصيل پزشكي در كشور اوكراين در ابتدا مي بايست ديپلم 12 ساله ارائه دهيد و جهت تتحصيل به زبان روسي يا اوكرايني حتما دوره پاتفك را بگذرانيد. اما با توجه به اينكه دوره Hazirliq به زبان هاي انگليسي ،‌روسي و آذري و مدت آن ني 5 ماهه است بايد حتما مدرك شما بررسي شود و در صورت تاييد مي توانيد صرفاً در آزمون ورودي اوكراين شركت كنيد.

Deli

سلام خسته نباشید،برای ثبت نام از راه دور برای فیزیوتراپی،باید برای ثبت نام به اوکراین برم یا از همینجا هم میشه ثبت نام کرد و نیازی به رفتن نیست؟ و اینکه هزینه ی ثبت نام در رشته ی فیزیوتراپی در دانشگاه از راه دور چقدره؟

آتیه آفرینان

با سلام. برای تحصیل در رشته های علوم پزشکی مانند فیزیوتراپی در اوکراین به زبان روسی باید دوره پادفکت را بگذرانید. برای دوره های آنلاین نیاز به حضور در اوکراین نیست و از ایران میشه ثبت نام آنلاین انجام داد.

سمیرا

و‌ اینکه میتونم هم دوره زبان رو بگذرونم هم دانشگاه برم؟

سمیرا

سلام وقت بخیر ببخشید من رشته سومم فنی حرفه ای هستش و پیشم تجربی تغییر رشته دادم من الان میخوام اقدام کنم برای پزشکی اوکراین میخواستم بدونم پذیرش میشم یا نه؟

آتیه آفرینان

با سلام. شما باید به مدت 1 سال دوره پریمدیکال بگذرانید و سپس در آزمون پزشکی شرکت کنید.

ترانه ضیایی

با سلام... آیا برای دانشجوهای خارجی برای کار حین تحصیل امکانش هست و اینکه احتمال پیدا کردن شغل در اوکراین برای دانشجوی خارجی زیاد هست یا کم؟

آتیه آفرینان

با سلام. بله امكان انجام كار به صورت پارت تايم يعني 10 الي 20 ساعت در هفته را خواهيد داشت لذا امكان پيدا كردن كار پارت تايم براي شما وجود خواهد داشت. با ارائه مدارك مورد نياز جهت انجام كار فول تايم شما مجوز انجام كار تمام وقت پس از تحصيل را بدست مي آوريد.

Vida

سلام، من رشته ی کار و دانش کامپیوتر دیپلم گرفتم، الان دارم دانشگاه علمی کاربردی رشته ی آی تی رو میخونم و میخوام کارشناسی بگیرم، آیا برای کارشناسی ارشد میتون دانشگاه اوکراین درس بخونم؟؟ رشته ی آی تی رو؟؟

آتیه آفرینان

با سلام . بله امكان تحصيل در مقطع ارشد كشور اوكراين رو خواهيد داشت و در صورتي كه قصد تحصيل به زبان انگليسي را داشته باشيد مي بايست حداقل نمره زبان آيلتس 6 تا 6.5 را ارائه دهيد.

Touraj Vakilnaslian

با درود احتراما مطالب ارائه شده در سایت گروه آتیه آفرینان ایرانیان را بابت شرایط تحصیل در اکراین به خوبی مطالعه نمودم ، فقط بحثی که وجود دارد هزینه های پزشکی در دانشگاه های معتبر اکراین مثل شفچنکو برای یکسال تحصیلی در حدود 5000 یورو می باشد و هزینه های اقامت ماهانه در حدود 500 دلار در ماه و تقریبا سالی نزدیک به 12000 دلار هزینه تحصیل هر فرد ایرانی در اکراین می باشد ، حال سئوال این است بعد از هزینه کرد 84000 دلار آمریکا در مدت 7 سال برای رشته ای که مورد تایید وزارت علوم ایران نیست ، اون مدرک به اصطلاح پزشکی به چه درد گیرنده مدرک در ایران خواهد خورد ؟؟ به غیر از اینکه بالغ بر 1.5 میلیارد تومان هزینه کرده چه عایدی برای گیرنده مدرک خواهد داشت ؟؟

آتیه آفرینان

با سلام. مدارکی که مورد تایید وزارت علوم وئ بهداشت در ایران نیستند هیچ اعتباری در ایران ندارد و میبایست در همان کشور شروع به کار کنند.

نیما شهبازی

سلام وقت بخیر ایا دانشگاه های معتبر پزشکی اوکراین برای تخصص مورد تایید اروپا و کانادا و .... هست؟ شرایط پذیرش و شهریه سالانه چقد میشه ؟ بعده اتمام دوره با مدرک اوکراین میشه در کشور های اروپایی کار کرد؟

سارا جوادی

با سلام دانشگاه های خوب کیف بله مورد تایید هستند. البته برای کار و تخصص در کانادا و کشورهای دیگر باید مدارکتون ارزیابی شود اما پروسه راحت تری نسبت به مدارک صادر شده از ایران خواهید داشت. شهریه شما بین 4500 الی 6000 دلار در سال است.

سینا افخمی

سلام وقت بخیر اگه مدرک زبان انگلیسی نداشته باشیم و تا حدودی مکالمه رو بلد باشیم ! دانشگاه قبل ورود به کورس پافک انگلیسی میزاره و انگلیسی رو کاملا اموزش میده ؟ شهریه دقیق پزشکی در دانشگاه های معتبر اوکراین و هزینه سالانه خابگاه چقد میشه؟ ایا بعد اتمام دوره اجازه کار قانونی در اوکراین وجوده داره و بعئ اتمام در کانادا و اکثر کشور های اروپایی میشه کار کرد؟ ممنون میشم راهنمایی کنین با تشکر

سارا جوادی

با سلام بله کالج زبان خواهید داشت و انگلیسی یا روسی را آموزش خواهید دید. هزینه تحصیل بین 4500 الی 6000 هزار دلار است. و هزینه زندگی نیز 400 الی 500 دلار ماهیانه. درصورتی که کار پیدا کنید میتوانید ویزا را تمدید کنید.

مربم

سلام وقت بخیر.با داشتن ویزای تحصیلی اکراین و‌ تولد فرزند در حین تحصیل،امکان اخذتابعیت برای فرزند وجود دارد؟

سارا جوادی

با سلام خیر . اروپا قانون خاک و خون است و فرزند باید علاوه بر تولد والدین اوکراینی نیز داشته باشد.

محمد

سلاماوکراین لیسانس فیزیوتراپی یا بینایی سنجی به زبان انگلیسی دارد؟ شهریه ها؟

ليلي

سلام. وقت به خيرمن خبرنگاري خوندم و در حال حاضر خبرنگارم با همه محدوديتهاي اين شغل در ايرانميخوام بپرسم آيا در رشته هاي مرتبط ميتونم ادامه تحصيل بدم و اينكه هزينه ادامه تحصيل در مقطع كارشناسي ارشد حدودا چقدر ميشه

سارا جوادی

با سلام بله برای رشته های مرتبط می توان درخواست دارد. هزینه تحصیل در اوکراین حدود 3 الی 4 هزار دلار است.

m

سلام.حداقل هزینه ی سالیانه برای تحصیل دندانپزشکی در اوکراین به زبان انگلیسی چقدره؟ آیا میتونیم انتقالی به ایران بگیریم؟یا اگر تحصیل را در اوکراین تمام کنیم آیا میتوان با مدرک دانشگاه اوکراین در ایران کار کرد؟

سارا جوادی

با سلام درحال حاضر دانشگاه های اوکراین مورد تایید ایران نیستند و امکان انتقالی و کار در ایران وجود ندارد.هزینه تحصیل بین 2 الی 4 هزار یورو در سال است.

Arshiya

سلام برای تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه بوگامولتس به پادفک نیاز هست؟؟

سارا جوادی

با سلام برای تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های اوکراین درصورت داشتن مدرک زبان یا دانش زبان مناسب به گذراندن پادفکت نیازی نیست.

علي

با سلام.موسسه اتيه افرينان اعزام براي دندانپزشكي قبرس شمالي دارد؟؟ اطلاعات هزينه شهريه به صورت سالانه چقدر در مياد؟(بورس هم ميدن مثل اينكه)

سارا جوادی

با سلام بله اقدام داریم. سالیانه 20 هزار دلار . رشته دندانپزشکی بورسیه ندارد و مورد تایید وزارت بهداشت نیست.

فردين

با سلام.ايا ميتوان  فوريه براي رفتن به پادفك روسي دندان شركت كرد در اكراين؟   من  ابان ماه  كارت خدمت ميگيرم و مخواستم بدونم ايا سپتامر نميرسم ميتونم در تاريخ ديگه اي امسال اقدام كنم؟يا بايد قيدشو بزنم امسال.

سارا جوادی

با سلاک برخی کالج ها در بهمن هم پادفک ارائه می دهند.قبل از آبان اقدامات اولیه را انجام دهید تا به موقع اعزام شوید.

سجاد

با سلام.دوره پيش از شروع دندان احباري است(در صورت عدم مدرك زبان) ؟ اين دوره به زبان انتخابي ايت يا فقط روسي؟

سارا جوادی

با سلام درصورت ارائه مدرک زبان میتوانید مستقیم در آزمون شرکت کنید. در اوکراین به زبان انگلیسی هم میتوان تحصیل کرد.

فرشاد

سلام. من قصد تحصیل در رشته پزشکی در اوکراین رو دارم. ایا میتونم همزمان با درس کار هم بکنم که خرج تحصیلم دربیاد؟ چون من کل سرمایه ای که دارم 200 میلیون تومانه. منبع درامد ثابتی هم ندارم که ساپورتم بکنه

محبوبه

سلام من ميخوام در رشته تربيت بدني در مقطع دكترا ادامه ي تحصيل بدم ٢٠٠ تومن دارم ورزشكار هستم و مدرك بين المللي واليبال دارم ومربي تيم ملي بودم ايا با اين رزومه ميتونم اونجا كاري پيدا كنم كه از پس مخارجم بربيام؟ مورد دوم اينكه در رشته ي تربيت بدني مديريت ورزشي چه زباني رو بايد بخونم انگليسي يا روسي؟

سارا جوادی

با سلام دوست عزیز ، میتونید کارسیاه انجام بدید البته این نکته رو درنظر بگیرید که شرایط کاری در اوکراین خوب نیست و علاوه بر اون با توجه به رشته ای که مدنظر دارید کار کردن راحت نیست.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button