تحصیل در اسلوونی شرایط اخذ بورسیه تحصیلی اسلوونی و همچنین هزینه های تحصیل در اسلوونی و پذیرش دانشگاه های اسوونی از جمله مواردی است که قرار است در این مقاله به آن بپردازیم. آیا با تحصیل در اسلوونی می توان اقامت اسلوونی را کسب کرد؟ شرایط تحصیل در دانشگاه های اسلوونی چگونه است؟ آیا دانشجویان خارجی می توانند بورسیه تحصیلی اسلوونی را کسب کنند؟ مدارک مورد نیاز برای دریافت پذیرش دانشگاه های اسلوونی چیست؟

اسلوونی یکی از کشورهای اروپای مرکزی است و پایتخت آن نیز شهر لوبلیانا می باشد. جمعیت کشور اسلوونی به دو میلیون و شصت هزار نفر می رسد و با کشورهایی مانند ایتالیا ، مجارستان ، اتریش ، کرواسی نیز همسایه است. این کشور یکی از کشور های اعضای اتحادیه اروپا است و در سازمان ملل نیز دارای عضویت است.

تحصیل در اسلوونی

شرایط تحصیل در اسلوونی

درخواست مشاوره تحصیلی

همراهان عزیز، لطفا برای گرفتن مشاوره تلفنی تحصیلی، فرم درخواست زیر را تکمیل کرده و منتظر تماس ما در سریع ترین زمان ممکن باشید.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

اسلوونی کشوری واقع در در اروپا که جزو کشورهای حوزه ی شینگن و پیمان ناتو است که شرایط آسان اخذ ویزای اسلوونی باعث شده که بسیاری از افراد درخواست تحصیل در کشور اسلوونی را داشته باشند.
قدیمی ترین، بزرگترین و بهترین دانشگاه بین المللی در اسلوونی واقع شده است. کشور اسلوونی از شمال با اتریش، از جنوب با کرواسی، از غرب با ایتالیا و از سمت شمال شرقی با کشور مجارستان همسایه میباشد. پایتخت این کشور شهر لیوبلیانا و بزرگترین شهر این کشور است.

این کشور مسافتی حدود ۱ ساعت با شهر گراتس یکی از شهرهای کشور اتریش دارد و بسیاری از کسانی که قصد گرفتن پذیرش تحصیلی از یکی از دانشگاه های کشور اتریش را دارند ابتدا به این کشور ورود پیدا میکنند .
یکی دیگر از شرایط منحصر به فرد این کشور، عدم محدودیت سنی برای مقاطع مختلف تحصیلی میباشد. تحصیل در کشور اسلوونی، به دلیل هزینه های پایین تحصیل و زندگی، امروزه مورد توجه بسیاری از افراد در سراسر دنیا قرار گرفته است.

تحصیل در مدارس اسلوونی

همانطور که شاید برخی از شما ها بدانید متقاضیان خارجی اسلوونی علاوه بر تحصیل در دانشگاه های اسلوونی می توانند به تحصیل در مدارس اسلوونی نیز بپردازند. از این رو متقاضیان خارجی زیر 18 سال می توانند جهت تحصیل در مدارس اسلوونی اقدام کنند. تحصیل در مدارس اسلوونی در صورتی که فرد خارجی اقامت اسلوونی را داشته باشد رایگان است. البته افرادی که دارای سرپرست هستند نیز شامل این بخش می شوند. در غیر این صورت افراد تنها می توانند به تحصیل در مدارس خصوصی اسلوونی بپردازند.

تحصیل در مدارس دولتی در اسلوونی کاملا رایگان است و افرادی که متقاضی تحصیل در این مدارس هستند حتما باید به زبان رسمی این کشور تسلط داشته باشند. تحصیل در اسلوونی و در مدارس خصوصی کمی متفاوت تر است و متقاضیان می توانند دوره های آموزشی را به زبان انگلیسی نیز بگذرانند البته این ها به شرطی است که تمامی هزینه های تحصیل در این مدارس را بپردازند البته الزامی برای تسلط به زبان انگلیسی وجود ندارد و معمولا افرادی که از پایه های پایین تر شروع به تحصیل در این مدارس می کنند دوره های زبان انگلیسی نیز برای آن ها برگزار می شود و می توانند از این طریق این زبان را یاد بگیرند.
به دلیل ساده تر بودن ورود به مدارس خصوصی اسلوونی بهتر است که افراد اقدام به ثبت نام در این مدارس کنند. از جمله مدارس خصوصی اسلوونی می توان به مدرسه بورو شولا لیوبلیانا ، مدرسه ابتدایی اسقف اعظم، دبیرستان گیمنازیجا در لیوبلیانا و دبیرستان والدورف اشاره کرد.

تحصیل در مدارس اسلوونی

تحصیل در مقطع کارشناسی اسلوونی

تحصیل کارشناسی در اسلوونی یکی از مواردی است که در بین طرفداران تحصیل در این کشور بسیار محبوب است. متقاضیانی که سنی در بین 17 تا 27 سال دارند می توانند به تحصیل در مقطع کارشناسی اسلوونی بپردازند.
تحصیل کارشناسی در دانشگاه های اسلوونی معمولا بین 3 تا 4 سال به طول می انجامد و متقاضیان رشته های مختلف می توانند با داشتن مدرک تحصیلی دیپلم 12 ساله و یا پیش دانشگاهی خود جهت تحصیل در اسلوونی درخواست دهند.

زبان تحصیل در دانشگاه های اسلوونی نیز همانند تحصیل در مدارس اسلوونی بستگی به دانشگاه آن دارد. دانشگاه های دولتی اسلوونی عموما آموزش های خود را به زبان رسمی این کشور ارائه می کنند و متقاضیان نیز باید قبل ار ورود به دانشگاه برای تحصیل در رشته مورد نظر ابتدا در دوره یک ساله زبان رسمی این کشور شرکت کنند تا جواز حضور در دانشگاه های دولتی این کشور را کسب کنند.
تحصیل در دانشگاه های شخصی همانند مدارس اسلوونی به زبان انگلیسی است و از این رو متقاضیان باید تسلط خوبی به زبان انگلیسی داشته باشند و با ارائه دادن یک مدرک زبان انگلیسی معادل آیلتس 6 آن را تایید کنند.

البته همانند دوره های زبان رسمی این کشور امکان یادگیری زبان انگلیسی قبل از تحصیل در اسلوونی نیز امکان پذیر است ولی به دلیل هزینه های زیادی که نسبت به کشوری مانند ایران دارد پیشنهاد می شود که فرد این دوره ها را در کشوری مانند ایران بگذراند تا از هزینه های او کاسته شود.
هزینه های تحصیل در دانشگاه های اسلوونی نیز همانند مدارس این کشور بستگی به نوع دانشگاه مربوطه در این کشور دارد ؛ هزینه های تحصیل در دانشگاه های دولتی اسلوونی رایگان و تحصیل در دانشگاه های خصوصی اسلوونی دارای شهریه سالانه است.
از جمله رشته های تحصیلی که توسط دانشگاه های اسلوونی و در مقطع کارشناسی ارائه می شود:

تحصیل در مقطع کارشناسی اسلوونی

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد اسلوونی

متقاضیانی که علاقه مند به تحصیل کارشناسی ارشد در اسلوونی هستند می توانند در صورت داشتن مدرک کارشناسی اقدام به دریافت پذیرش از دانشگاه های اسلوونی کنند. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در اسلوونی به دلیل این که مسیر را برای تحصیل دکترا هموارتر می کند بسیار عالی است و مناسب افرادی است که قصد دارند در مقطع دکترا در اسلوونی نیز به تحصیل بپردازند.
تحصیل در اسلوونی در مقطع کارشناسی ارشد نیز تقریبا 2 سال به طول می انجامد و همانند مقطع کارشناسی ، دانشجو می تواند این دوره  را به دو زبان اسوونی و انگلیسی بگذراند.

دانشجویانی که قصد تحصیل کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی در اسلوونی را دارند باید مدرک زبان انگلیسی آیلتس 6.5 و یا مدرکی معادل آن را ارائه کنند.
برخی از رشته های ارائه شده در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های اسلوونی شامل دوره کار آموزی یا اینترشیپ می باشد که این دوره دانشجو را برای ورود به بازار کار آماده می کند. معمولا این دوره کارآموزی نیز 3 تا 6 ماه به طول می انجامد. تحصیل در دوره کارشناسی ارشد در کشور اسلوونی رایگان نیست و دانشجویان باید شهریه ای را به صورت سالانه به دانشگاه خود بپردازند.
تحصیل در مقطع ارشد کشور اسلوونی تقریبا در تمامی رشته ها به زبان انگلیسی می باشد و داشتن نمره آیلتس می تواند تاثیر بسزایی در اخذ پذیرش داشته باشد. از دیگر شروط مهم, معدل می باشد.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد کشور اسلوونی

تحصیل در مقطع دکترا در اسلوونی

برای تحصیل در مقطع دکترا در اسلوونی دانشجویان باید شرایط خاصی را داشته باشند. از جمله شرایط مهم آن داشتن استاد راهنما از یکی از دانشگاه های اسلوونی است.
دانشجویان باید علاوه بر داشتن مدرک کارشناسی ارشد استاد راهنمایی را نیز داشته باشند که آن ها را تایید کند در غیر این صورت تحصیل در مقطع دکتری در اسلوونی امکان پذیر نیست.

از این رو به متقاضیان خارجی پیشنهاد می شود که ابتدا برای تحصیل در اسلوونی در مقطع کارشناسی ارشد اقدام کنند تا از این طریق شانس دریافت استاد راهنما برای آن ها بیشتر شود.
تحصیل در مقطع دکتری در اسلوونی مانند اتریش و آلمان شغل محسوب می شود و دانشجویانی که مشغول به تحصیل در این مقطع هستند به صورت ثابت و ماهانه حقوق دریافت می کنند. تحصیل در این مقطع عموما 3 سال به طول می انجامد ولی امکان دارد که این زمان در برخی رشته ها به 5 سال نیز برسد.

تحصیل در گروه پزشکی کشور اسلوونی

یکی از مهمترین انتخاب دانشجویان برای تحصیل گروه پزشکی اسلوونی ، عدم نیاز به مدرک زبان میباشد. تحصیل در کشور اسلوونی به زبان انگلیسی است و تحصیل در اکثر رشته ها و در تمام مقاطع تحصیلی امکان پذیر است.
شخصی که متقاضی تحصیل به زبان انگلیسی است، می بایست پس از ورود به کشور اسلوونی ، دوره یادگیری زبان اسلوونیایی را طی کند و این امر برای شخصی که خواهان تحصیل در اسلوونی است الزامی می باشد.

تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی در اسلوونی یکی دیگر از مواردی است که در بین طرفداران تحصیل در این کشور بسیار محبوب است.
یکی از دلایل محبوب بودن تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در این کشور به این خاطر است که برای ورود و تحصیل در این رشته های نیاز به گذراندن هیچ گونه آزمونی نیست و دانشجویانی که حداقل مدرک مورد نیاز برای این رشته های را داشته باشند می توانند مستقیما اقدام به دریافت پذیرش از دانشگاه های این کشور در رشته های مورد نظر کنند.

از جمله مدارک مورد نیاز برای تحصیل پزشکی در دانشگاه های اسلوونی:

مدارک تحصیل پزشکی در دانشگاه های اسلوونی

تحصیل در رشته دندانپزشکی نیز مشابه رشته پزشکی است و تنها تفاوت آن در این است که این دوره 4 تا 5 سال به طول می انجامد. از میان دانشگاه های اسلوونی که رشته پزشکی و دندانپزشکی را ارائه می کنند دانشگاه Ljubljana و دانشگاه Maribor مورد تایید وزارت بهداشت ایران هستند و از این رو دانشجویانی که از داخل ایران می خواهند اقدام به تحصیل در رشته های مورد نظر کنند باید درخواست خود را به یکی از این دانشگاه ها ارسال کنند. شما می توانید در مقاله ” تحصیل داروسازی در اسلوونی ” اطلاعات کاملتری در این رشته کسب کنید .

تحصیل در گروه پزشکی کشور اسلوونی

هزینه های تحصیل در اسلوونی

همانطور که در قسمت های قبلی به آن اشاره کردیم هزینه های تحصیل در دانشگاه های اسلوونی برای دانشجویان خارجی به هیچ عنوان رایگان نمی باشد و از این رو دانشجویان باید سالانه مبلغی را به عنوان شهریه به دانشگاه مورد نظر خود بپردازند. هزینه های تحصیل در اسلوونی به نسبت دیگر کشور های اروپایی مناسب تر می باشد و میزان شهریه های پرداختی نیز معمولا با توجه به رشته تحصیلی و مقطع تحصیلی دانشجو متفاوت است.

هزینه های تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه های اسلوونی چیزی در حدود 2 تا 5 هزار یورو در سال است و این هزینه ها برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به 3 تا 7 هزار یورو و در دوره دکترا به 4 تا 12 هزار یورو در سال می رسد.

تحصیل رایگان در اسلوونی

همانطور که در قسمت های قبلی اشاره کردیم تحصیل در دانشگاه های اسلوونی رایگان نمی باشد ولی دانشجویانی که قصد تحصیل در اسلوونی را دارند در صورتی که از مقاطع پایین تر مانند دبیرستان اقدام به تحصیل در این کشور کرده باشند در صورتی که به زبان اسلوونی تسلط داشته باشند می توانند دوره کارشناسی خود به صورت رایگان بگذرانند. تحصیل در دانشگاه های اسلوونی و به زبان اسلوونی شهریه های بسیار کمی دارد و می تواند گفت که تقریبا رایگان است ( تحصیل رایگان در اسلوونی).

بورسیه تحصیلی در اسلوونی

یکی از سوالاتی که برای بیشتر متقاضیان تحصیل در اسلوونی پیش می آید این است که آیا می توان بورسیه تحصیلی اسلوونی را دریافت کرد؟ اگر امکان پذیر است شرایط آن چگونه است؟ در خصوص این سوالات باید عرض کنیم که دریافت بورسیه تحصیلی در اسلوونی امکان پذیر است و دانشجویانی می توانند این بورسیه های تحصیلی را دریافت کنند که رزومه تحصیلی بسیار خوبی داشته باشند.

داشتن معدل بالا و همچنین ارائه یک مدرک زبان با نمره ای عالی از جمله مواردی است که در خصوص دریافت بورسیه های تحصیلی اسلوونی بسیار مهم می باشد. تعداد بورسیه های تحصیلی دولتی در اسلوونی در هر سال تحصیلی متفاوت است.

بورسیه تحصیلی در اسلوونی
بورسیه تحصیلی در اسلوونی

بیشترین بورسیه تحصیلی ارائه شده در اسلوونی در سال های گذشته بورس 42 هزار دانشجو بوده است که این آمار در امسال نسبت به سال های گذشته به تعداد 1800 دانشجو کمتر بوده است. دریافت بورسیه های تحصیلی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به دلیل تعداد درخواست های بالا تقریبا غیر ممکن است ولی در مقطع دکتری در صورت داشتن رزومه مناسب شانس دریافت این بورسیه ها بیشتر می باشد. از جمله بورسیه های تحصیلی اسلوونی که در چندین سال گذشته به دانشجویان ارائه شده است می توان به بورس های Novus biologicals scholarships Servicescape scholarships 2019 ، Executive scholarships for online MBA ، Diabetes hope foundation scholarship ، Community service scholarship ، BOLC distance learning scholarships ، Civil society leader award 2018 ، Ashinaga Africa initiative ، Fix the photo scholarship اشاره کرد.

اقامت پس از تحصیل در اسلوونی

یکی دیگر از سوالات متقاضیان تحصیل در اسلوونی چگونگی کسب اقامت پس از تحصیل اسلوونی می باشد. کسب اقامت اسلوونی و پس از تحصیل از دو راه کسب ویزای کار اسلوونی و همچنین ازدواج امکان پذیر است.
دانشجویانی که از دانشگاه های اسلوونی فارغ التحصیل شده اند در صورتی که بتوانند شغلی را در این کشور و متناسب با شرایط خود پیدا کنند می توانند از طریق کارفرمای خود درخواست اقامت یک ساله کاری اسلوونی را بدهند. اقامت کاری در اسلوونی به صورت یک ساله صادر می شود که قابلیت تمدید شدن را دارد.

در صورتی اقامت فرد به ۵ سال برسد می تواند درخواست اقامت ۵ ساله اسلوونی را به اداره مهاجرت این کشور بدهد. راه دیگر کسب اقامت این کشور نیز از طریق ازدواج با شهروندان اسلوونی و یا افرادی است که مقیم اسلوونی اند.
طبق قوانین کشور اسلوونی هر فرد خارجی که با شهروندان این کشور ازدواج کنند می توانند درخواست اقامت دائم اسلوونی را بدهد، البته برای ازدواج در این کشور شرایطی نیز وجود دارد.
که از جکله مهم ترین آن ها می توان به سن بالای ۱۸ سال ، تمکن مالی فرد خارجی و به خصوص شهروند اسلوونی و همچنین رضایت والدین زوجین اشاره کرد.
معمولا افرادی که از طریق ازدواج اقامت اسلوونی را کسب کرده اند می توانند پس از گذشت ۵ سال و در صورت پایدار بودن ازدواج خود و نداشتن سوء سابقه درخواست تابعیت اسلوونی و پاسپورت این کشور را بدهند.

مزایای تحصیل در اسلوونی

از جمله مزایای تحصیل در اسلوونی موارد زیر می باشد:

  1. امکان تحصیل در اسلوونی به زبان انگلیسی
  2. شهریه های پایین تر از دیگر کشور های اروپایی
  3. امکان کار دانشجویی در هنگام تحصیل در اسلوونی
  4. دریافت مدارک دانشگاهی با اعتبارات بین المللی
  5. امکان سفر به دیگر کشور های حوزه شنگن بدون ویزا
  6. با کسب اقامت از طریق تحصیل می توان از خدمات درمانی این کشور و دیگر کشور های اروپایی استفاده کرد
  7. امکان دریافت بورسیه تحصیلی
  8. اخذ پذیرش آسان تر از دیگر کشور ها
مزایای تحصیل در اسلوونی

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای تحصیلی اسلوونی

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای تحصیلی اسلوونی به شرح زیر می باشد:

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای تحصیلی اسلوونی
مدارک مورد نیاز اخذ ویزای تحصیلی اسلوونی

سخن پایانی

کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان بر اساس شرایط شما، روش ها و گزینه های مناسب برای اخذ بورسیه تحصیلی اسلوونی، تابعیت و اقامت از طریق تحصیل در اسلوونی را ارایه خواهند داد. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا داشتن هر گونه سوال در زمینه ویزای تحصیلی اسلوونی می توانید با ما در ارتباط باشید.

سوالات متداول

آیا برای تحصیل در اسلوونی به مدرک زبان نیاز می باشد؟

برای تحصیل در دانشگاه های اسلوونی احتیاج به مدرک زبان آیلتس وجود ندارد. 

شرایط اخذ پذیرش در دانشگاه های اسلوونی چگونه است؟

در کشور اسلوونی امکان تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا امکان پذیر می باشد.

هزینه تحصیل در اسلوونی چگونه می باش ؟

شهریه دانشگاه های اسلوونی حدود 2 تا 5 هزار یورو در سال خواهد بود که این مبلغ بسته به نوع دانشگاه و رشته تحصیلی متغیر می باشد.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل در رشته پرستاری اسلوونی تحصیل در رشته پرستاری اسلوونی

جهت تحصیل در کشور اسلوونی و همچنین تحصیل در اسلوونی لازم است دعوت نامه ای از طرف دانشگاه ار...

بازار کار مهندسی برق در اسلوونی بازار کار مهندسی برق در اسلوونی

بازار کار مهندسی برق در کشور اسلوونی  جایگاه مهندس برق در کشور اسلوونی از جمله افکار فارغ ا...

بازار کار رشته کامپیوتر در کشور اسلوونی بازار کار رشته کامپیوتر در کشور اسلوونی

بازار کار رشته کامپیوتر در کشور اسلوونی شرایط کاری در اسلوونی در رشته های مختلف همانند باز...

نظرات کاربران
امین

درود . میخواستم بپرسم بخوام ارشد را از دانشگاه اسلوونی بگیرم مدرک زبان ایلتس یا تافل میخواد یا خیر و برای ارشد میشه به زبان اسلوونیایی تحصیل کرد یا خیر

آتیه آفرینان

امکان پذیرش به زبان انگلیسی وجود دارد.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button