تحصیل در استرالیا رویای بسیاری از جوانان در سال 2023؛ دانشگاه های استرالیا با دارا بودن امتیاز 92.6 در بین دانشگاه های دنیا رتبه چهارم را برای تحصیل به دست آورده اند. بیشتر از 600000 دانشجوی بین المللی از بیش از 140 کشور سالانه تحصیل در استرالیا را انتخاب می کنند.
تحصیل در استرالیا فرصت ها و تجربه های شغلی بسیاری را برای شما فراهم می کند چرا که دوره های ارائه شده در استرالیا توسط موسسات، از سطح مقدماتی تا برنامه های تحصیلات تکمیلی، انعطاف پذیر و جهانی هستند.

همانطور که در مقاله های “بورسیه های تحصیل” به بررسی روش های مهاجرت پرداختیم و در مورد “اخذ بورسیه تحصیلی” که یکی از روش های اخذ تابعیت و اقامت و همچنین مهاجرت به اروپا می باشد توضیحات کاملی ارائه دادیم و همانطور که قول داده بودیم به بررسی روش ها و قوانین کشورهای مختلف در زمینه اخذ ویزای تحصیلی کشورهای مختلف بپردازیم، یک مقاله مرجع در زمینه اخذ ویزای تحصیل کشور استرالیا را برای شما دوستان عزیز فراهم کرده ایم. همچنین یکی از روش های مهاجرت به استرالیا تحصیل در استرالیا می باشد.

تحصیل در مدارس استرالیا

درخواست مشاوره تحصیلی

همراهان عزیز، لطفا برای گرفتن مشاوره تلفنی تحصیلی، فرم درخواست زیر را تکمیل کرده و منتظر تماس ما در سریع ترین زمان ممکن باشید.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .


تحصیل در مدارس کشور استرالیا اکثرا به صورت مختلط می باشند و تعداد بسیار کمی از این مدارس غیر مختلط هستند. تحصیل در مدارس استرالیا به زبان انگلیسی می باشد و دانش آموزان بین المللی زیر 18 سال سن بدون نیاز به مدرک زبان انگلیسی می توانند در این مدارس مشغول به تحصیل شوند زیرا این مدارس در صورت آماده نبودن دانش آموزان به استفاده از زبان انگلیسی، قبل از ورود آنها به کلاس ، آنها را تحت آموزش قرار می دهند و برای ورود به کلاس آماده می کنند.

مدارس کشور استرالیا کارهایی بیش از آموزش دانش آموزان انجام می دهند به عنوان مثال دانش آموزان را برای مفاهیم واقعی زندگی از قبیل آموزش مهارت های ارتباطی، انضباط، احترام به دیگران جامعه و جهان آماده می کنند.
حوزه درس های موجود در سیستم آموزشی استرالیا بسیار وسیع و متنوع است ولی در این میان از مهمترین این درسها می توان به زبان انگلیسی، ریاضی، محیط زیست، علوم، هنر، زبان های دیگری غیر از انگلیسی، تکنولوژی و ورزش اشاره کرد. همچنین سیستم آموزشی استرالیا بر مبنای کار گروهی، خودبیانگری و توسعه فردی قرار دارد که این موارد خارج از کلاس درس رخ می دهند.
در کشور استرالیا دانش آموزان از یک محیط آموزشی متنوع و پویا بهره مند می شوند که این باعث شکوفایی و تقویت مهارت های مورد نیاز آنها در رابطه آنها با دنیای اطراف خواهد شد.

تحصیل در استرالیا

تحصیل در مدارس کشور استرالیا شامل مهدکودک، پیش دبستانی، دبستان، دبیرستان و تحصیلات کالج است که در مجموع 13 سال طول می کشد.
فرد متقاضی تحصیل در مدارس استرالیا می بایست ویزای دانش آموزی استرالیا و والدین وی در صورت تمایل برای همراهی ویزای گاردین استرالیا را دریافت کنند. تحصیل در مدارس کشور استرالیا حداقل تا 16 سالگی برای همه اجباری می باشد.

آموزش و پرورش در مدارس استرالیا

آموزش های مدرسه طیفی از رشته های تحصیل در استرالیا و دوره های حرفه ای را پوشش می دهد که می تواند شما را برای ورود به دانشگاه، برای برنامه های آموزشی بیشتر یا وارد شدن به بازار کار آماده کند.
قالب آموزش تحصیل در مدارس استرالیا، ترکیبی است از کلاس های درسی مدیریت شده، ارزیابی های کتبی گسترده و امتحانات رسمی.

بسته به دوره های آموزشی، شما همچنین می توانید مهارت هایی را فرا بگیرید و کار یا پروژه یا فعالیت های گروهی را به عهده بگیرید. گواهی دوره متوسطه آموزش و پرورش بسته به ایالت و محدوده صدورش، به نام های مختلفی شناخته می شود.

آموزش و پرورش فنی و حرفه ای و مدارک تحصیلی استرالیا

مدارک تحصیل در استرالیا که در آموزش فنی و حرفه ای و مراکز آموزشی ارائه می شوند، گواهینامه های I تا IV، دیپلم و فوق دیپلم هستند. این ها مطابق با استانداردهای صنعت ملی هستند و شما را برای استخدام در مشاغل یا تحصیلات بیشتر آماده می کنند.

مشاوره و تماس
021-72207

مدارک دانشگاهی استرالیا

تحصیل در استرالیا در مقطع فوق دیپلم: فوق دیپلم یک مدرک  2 ساله پس از سال 12 یا معادل آن یا گواهینامه های III یا IV می باشد. این یک مدرک آموزش عالی است که از نظر زمانی کوتاه تر است و نقطه ی خروجی است در سطحی پایین تر، یا می تواند یک مسیر کاملا حساب شده به سمت مقطع لیسانس برای تحصیلات عمیق تر و آماده سازی حرفه ای یا مسیری به سمت دیپلم حرفه ای برای قابلیت های مربوط به صنعت باشد.

تحصیل در استرالیا در مقطع کارشناسی: مدرک کارشناسی مدرک پایه دانشگاه است و الزام اساسی برای ورود به صنعت می باشد. بعضی صنایع ممکن است به عنوان شرط ورود، آموزش های فنی و حرفه ایِ اضافی درخواست کنند.

گواهینامه های تحصیلات تکمیلی: برای کسب این گواهینامه باید به 6 ماه تحصیل پس از یک برنامه ی کارشناسی یا در جهت توسعه ی دانش فنی و حرفه ای و مهارت در یک حوزه ی حرفه ای جدید پرداخت.

دیپلم تحصیلات تکمیلی: آموزش های ارائه شده در این سطح، مهارت های فردی کسب شده در مقطع کارشناسی را توسعه می دهند یا مهارت و دانش فنی و حرفه ای را در یک زمینه ی حرفه ایِ جدید ارتقا می بخشند. این دیپلم می تواند به عنوان تخصص بیشتر در یک نظام دانشی منسجم توصیف شود و عموما طول دوره ی آن 12 ماه است.

تحصیل در استرالیا در مقطع کارشناسی ارشد: مدارک کارشناسی ارشد شامل ارتقای مهارت های حرفه ایِ خاص و مهارت های فنی و حرفه ای می باشد. مدرک کارشناسی ارشد اصولا حاصل پژوهش یا دروس ترمی یا ترکیبی از این دو می باشد. تحصیل شامل دستیابی به درک عمیقی از یک حوزه خاص دانش می شود که عموما با تحقیقات مستقل حاصل می شود.
کسب مدرک کارشناسی ارشد یک سال پس از دریافت مدرک کارشناسیِ ممتاز و یا 2 سال پس از مدرک کارشناسی وقت می گیرد.

مدارک لازم تحصیل در استرالیا

تحصیل در استرالیا در مقطع دکتری: مدرک دکتری بالاترین مدرک ارائه شده توسط دانشگاه های استرالیا است و عموما تکمیل این دوره 3 تا 5 سال وقت می گیرد. هرچند این یک مدرک پژوهشی است، برخی از برنامه ها ممکن است مؤلفه ی درسی هم داشته باشند.
در مدرک دکتری 3 مؤلفه وجود دارد: یک بررسی جستجوگرانه، آزمایشگاهی یا بررسی سیستماتیک حوزه ی از دانش، یک پروژه تحقیقاتی که منجر می شود به تولید سهم قابل توجهی از دانش و درک و یک پایان نامه قابل توجه و مرتب و منظم است.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در استرالیا

جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در استرالیا دو راه وجود دارد:

  • ورود مستقیم تحصیل در استرالیا در رشته پزشکی: داشتن معدل بالا در حد ATAR:96 ، داشتن نمره بالای امتحان ISAT و داشتن رزومه قوی مانند سابقه فعالیت های داوطلبانه در اموراجتماعی است از شرایط تحصیل با این روش می باشد.
  • ورود غیر مستقیم پزشکی در استرالیا: متقاضی باید ابتدا یک کارشناسی مانند Medical Science بخواند و معدل حداقل 5/5 را کسب کند همچنین نمره حداقل 50 در امتحان GAMSAT الزامی می باشد. سپس برای کارشناسی ارشد Doctor of Medicine اقدام کند که همان MD می باشد .

البته برخی دانشگاه ها مانند دیکن در پزشکی غیر مستقیم مدرک MD نمی دهند بلکه MBBS ارائه می کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل گروه پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در استرالیا می توانید مقاله های “تحصیل گروه پزشکی در استرالیا ” ، “تحصیل داروسازی در استرالیا ” و ” تحصیل دندانپزشکی در استرالیا ” را مطالعه فرمایید.

تحصیل پزشکی در استرالیا

تاریخ شروع دوران تحصیلی استرالیا

کلاس های دانشگاه از اوایل ماه مارس تا اواخر نوامبر جریان دارند. هرسال به دو ترم تقسیم می شود. با این حال بعضی مراکز دوره های سه ماهه ارائه می کنند و یا از ماه دسامبر تا فوریه مدارس تابستانه برگزار می کنند. سایت های دانشگاه های استرالیا لیستی از تاریخ ترم های دانشگاه ها ارائه می دهند.

دانشجویان ترمی لیسانس و فوق لیسانس در اول سال برای دوره های خود ثبت نام می کنند. دانشگاه های استرالیا این اجازه را می دهند که برای بعضی دروس، بین سال (حوالی ماه جولای) نیز ثبت نام کنید. بسته به هر دوره، تاریخ شروع متغیر است.
دانشجویان تحصیل در کشور استرالیا مقطع دکتری یا دیگر مقاطع تحقیقاتی کارشناسی ارشد احتمالا قادر خواهند بود که با مذاکره با مسئول آموزش خود، یک تاریخ آغاز جایگزین تعیین کنند. مطالعات پایه در مقاطع مختلفی از سال دانشجو می پذیرند.

درخواست برای دوره های کارشناسی دانشگاه های استرالیا

برای ورود به دوره های کارشناسی جهت تحصیل در استرالیا، نیاز به یک گواهی ارشد متوسطه از آموزش و پرورش استرالیا (سال 12) یا معادل آن در کشورهای دیگر خواهید داشت. برخی از دروس کارشناسی نیز ممکن است پیش نیازهایی داشته باشند.

درخواست برای دوره های تحصیلات تکمیلی دانشگاه های استرالیا

برای اخذ پذیرش جهت تحصیل در استرالیا در مقطع فوق لیسانس نیازمند حداقل مدرک کارشناسی می باشد. دوره فوق لیسانس یا یک سال پس از مدرک کارشناسیِ ممتاز و یا دو سال بعد از مدرک کارشناسی به طول می انجامد.

دریافت فرم درخواست تحصیل در استرالیا

راه معمول برای درخواست تحصیل در استرالیا، تکمیل پرونده ی درخواست و ارسال آن به صورت آنلاین می باشد. در صورتی که در استفاده از اپلیکیشن آنلاین مشکلی داشتید و نیاز به تهیه فرم های پذیرش دارید، دو راه برای دریافت فرم درخواست وجود دارد:
– از طریق ایمیل تقاضای فرم درخواست کنید: می توانید از طریق سایت هر دانشگاه تقاضای فرم درخواست تحصیل در استرالیا کنید. اکثر دانشگاه ها فرمی روی سایت خود دارند که می توان برای تقاضای مواد برنامه، به صورت آنلاین آن را پر کرد.

– از سایت دانشگاه دانلود کنید: خیلی از دانشگاه ها نسخه ای از فرم های درخواست خود را که قابل دانلود و پرینت کردن است بر روی سایت قرار می دهند. از این فرم ها همانند فرم های عادی می توان برای درخواست استفاده کرد.

امتحانات اصلی ورودی دانشگاه های استرالیا

آزمون آیلتس توانایی ارتباط به زبان انگلیسی را از طریق چهار مهارت “گوش دادن، خواندن، نوشتن و صحبت کردن” می سنجد و مختص افرادی است که قصد تحصیل یا کار در مناطق انگلیسی زبان را دارند. شما می بایست برای گذراندن آزمون IELTS، قبل از زمان برگزاری آن به یک مرکز آزمون تقاضا بدهید. شما برای تحصیل در استرالیا نیاز به داشتن این مدرک می باشد .

مدارک اصلی مورد نیاز برای درخواست تحصیل در استرالیا

تحصیل در استرالیا در دوره کارشناسی یا آموزش های فنی و حرفه ای (مدرک یا گواهینامه): کپی تمام ریز نمرات تحصیلی و یا تجارب کاری تان که توسط یک شخص مرتبط تأیید شده؛ برای مثال نمرات دبیرستان که توسط مدیر مدرسه یا آموزش پرورش تأیید شده است. اگر مدارک شما به زبانی غیر از انگلیسی است، ترجمه ی رسمی هم نیاز می باشد.

  • مدارک زبان انگلیسی نظیر نمرات آزمون IELTS و….
  • اگر شما برای واحد هایی که قبلا گذرانده اید، درخواست قبول واحد دارید، باید قسمت انتقال واحد ها را در فرم درخواست کارشناسی مطرح کنید. جهت حمایت از تقاضای خود برای قبول این واحدها، به مدارکی نیاز دارید که شامل ریز نمرات تایید شده و رسمی از دروس گذرانده شده یا نتایج مقاطع تحصیلیِ قبل می باشد، به علاوه  کپی سر فصل های دروس جهت تحصیل در کشور استرالیا.
مدارک ویزای تحصیلی استرالیا

برای آشنایی بیشتر درباره تحصیل در استرالیا در مقطع کارشناسی مقاله ” تحصیل کارشناسی در استرالیا ” را مطالعه نمایید.

تحصیل در استرالیا در دوره کارشناسی ارشد با نظام ترمی استرالیا: کپی تمام ریز نمرات و مدارک تحصیلی و یا تجارب کاری تان که توسط یک شخص مرتبط تأیید شده، برای مثال ریز نمرات تحصیلی شما که توسط رئیس آموزش دانشگاه خودتان یا وزارت علوم تأیید شده است. اگر مدارکتان به زبانی غیر از انگلیسی است، یک نسخه ترجمه ی رسمی تأیید شده باید تهیه کنید.

  • مدارک زبان انگلیسی نظیر نمرات آزمون IELTS و….

برای کسب اطلاعات دقیق تر درباره تحصیل کارشناسی ارشد در این کشور مقاله ” تحصیل کارشناسی ارشد در استرالیا ” را مطالعه نمایید.

تحصیل در استرالیا در دوره کارشناسی ارشد با نظام تحقیقاتی در استرالیا : کپی تمام ریز نمرات و مدارک تحصیلی و یا تجارب کاری تان که توسط یک شخص مرتبط تأیید شده، برای مثال ریز نمرات تحصیلی شما که توسط رئیس آموزش دانشگاهتان یا وزارت علوم تأیید شده است. اگر مدارکتان به زبانی غیر از انگلیسی است، یک نسخه ترجمه رسمیِ تأیید شده باید تهیه کنید.

 مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا

تحصیل در استرالیا در مقطع دکترا : برای تحصیل در استرالیا در این مقطع حتما نیاز به مدرک آیلتس 7 می باشید و همچنین نیاز به ترجمه ریز نمرات مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد می باشید.
هزینه تحصیل در استرالیا در این مقطع مبلغی بین 14000 الی 37000 دلار استرالیا در سال می باشد. هر چند شما در این مقطع اجازه 30 ساعت کار در هفته را دارید.

جهت اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در استرالیا در این مقطع مقاله ” تحصیل دکترا در استرالیا ” را مطالعه کنید.

تنوع رشته ها در دانشگاه های استرالیا

مراکز تحصیلی در استرالیا با ارائه ی طیف گسترده ای از کلاس ها و مدارک مختلف، یافتن رشته تحصیلی مورد علاقه را برای شما متقاضی تحصیل در استرالیا راحت تر کرده اند.

تکنولوژی پیشرفته استرالیا

اکثر مردم از این موضوع اطلاع ندارند که استرالیا در لیست ۱۰ کشور اولی است که برای تحقیق و پیشرفت بیشترین پول را خرج می کند و ۲% از تمام مدارک علمی کل دنیا از استرالیا صادر می شود و همین موضوع این کشور را در جلوی صف تکنولوژی و نوآوری قرار می دهد. از بین جمعیت ناچیز ۱۹ میلیونی، تا بحال ۷ نفر برنده جایزه نوبل شده اند و می توان گفت این یکی از مزایای تحصیل در استرالیا می باشد .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دیگر مزایای تحصیل در این کشور به مقاله ” مزایای تحصیل در استرالیا ” مراجعه نمایید.

کار در استرالیا حین تحصیل

سیستم مهاجرتی استرالیا به دانشجویان تحصیل در استرالیا با ویزای دانشجویی این اجازه را می دهد که تا 20 ساعت در هفته در طول ترم و در طول تعطیلات به طور تمام وقت کار کنند.
این موقعیت بیش از پیش اوضاع را برای دانشجویان مقرون به صرفه می کند که در دانشگاه حضور یابند و در کنار آن با کار کردن بخشی از هزینه تحصیلاتشان را بپردازند.

استرالیا با سرعت بسیار زیادی در حال تبدیل شدن به یکی از محبوب ترین مقصدها برای دانشجویان خارجی می باشد که میخواهند در استرالیا به تحصیلات خود ادامه دهند. در حال حاضر استرالیا از نظر بیشترین تعداد دانشجویان خارجی، پس از آمریکا و انگلیس، در مقام سوم قرار دارد.

هزینه های تحصیل در استرالیا

به عنوان یک دانشجوی خارجی، باید شهریه خود را برای تحصیل در استرالیا از پیش پرداخت کنید. غیر از مبلغ شهریه، برخی از مراکز ممکن است مبالغ دیگری برای خدمات کتابخانه، آزمایشگاه و یا تسهیلات ورزشی دریافت کنند.
گشت و گذار، خرید کتاب و موارد دیگر، هزینه هایی است که باید در نظر گرفته شوند. دروس شما نیز ممکن است الزامات ضروری و خاصی داشته باشد مانند لباس آزمایشگاه یا تجهیزات عکاسی.

هزینه تحصیل در استرالیا

هزینه تحصیل در دانشگاه استرالیا

تحصیلات پایه در استرالیا:

(هزینه تحصیل خیلی متفاوت و ممکن است دوره های ارزان تر و یا گرانتری نیز در استرالیا وجود داشته باشند)

  • پیش دانشگاهی (طول دوره 1 تا 2 سال): بین 25.000 تا 30.000 دلار استرالیا در سال
  • دانشگاه – کارشناسی (طول دوره از 2/5 تا 3 سال)، کارشناسی ارشد (طول دوره از 1 تا 2 سال) و دکتری (طول دوره از 3 تا 5 سال) و غیره: بین 25.000 تا 35.000 دلار استرالیا در سال
  • پزشکی و دندانپزشکی (طول دوره بین 4 تا 7 سال): بین 45.000 تا 70.000 دلار استرالیا در سال
  • هزینه زندگی: سالانه حداقل 20.000 دلار استرالیا
  • 9000 تا 14000 دلار در سال برای ورود به دانشگاه، دوره های مقدماتی و دوره های مرتبط با مقطع بعدی

تحصیل در استرالیا دوره کارشناسی:

  • 15000 تا 25000 دلار در سال برای دوره هایی نظیر هنر، تجارت، اقتصاد و حقوق
  •  20000 تا 35000 دلار در سال برای دوره های مبتنی بر آزمایشگاه نظیر دوره های علوم و مهندسی

تحصیلات تکمیلی در استرالیا:

  • گواهینامه های تحصیلات تکمیلی: 10000 تا 16000 دلار در سال
  • کارشناسی ارشد و دکتری: 15000 تا 35000 دلار در سال

آموزش و پرورش فنی و حرفه ای در استرالیا:

  •  گواهی های I تا IV، دیپلم و فوق دیپلم: 5500 تا 18000 دلار در سال

تحصیل در مدارس استرالیا:

  • دبیرستان: 6,000 تا 13,000 دلار در سال
  • ابتدایی و راهنمایی، و مدارس متوسطه: 5,000 تا 11,000 دلار در سال

مدارس دولتی: بین 10.000 تا 18.000 دلار استرالیا در سال

مدارس خصوصی: بین 25.000 تا 60.000 دلار استرالیا در سال

آموزش زبان انگلیسی در استرالیا : بطور قابل توجهی بسته به مدت زمان دوره یا مرکز تحصیلی، متغیر است: دوره های زبان: بین 300 تا 400 دلار استرالیا در هفته

انواع خوابگاه های دانشجویی در کشور استرالیا

برای هزینه ها و سلیقه های مختلف، گزینه های متفاوتی برای اسکان دانشجویان در کشور استرالیا وجود دارد. در زیر برخی از انواع خوابگاه های دانشجویی در کشور استرالیا آورده شده است:

هزینه زندگی در استرالیا
  • خانه های اجاره ای: در بسیاری از اوقات دانشجویان به صورت انفرادی یا گروهی خانه ای را اجاره می کنند و در آن زندگی می کنند که در این حالت معمولا به اندازه اجاره یک ماه در ابتدا باید به صورت ودیعه نزد بنگاه بگذارد (bond) و اجاره هر ماه را در ابتدای آن پرداخت کند. در این روش فرد همچنین می تواند محل زندگی خود را با توجه به فاکتورهای متفاوتی از قبیل قیمت و نزدیکی به دانشگاه انتخاب کند. حتی ابتدا می تواند منزل را به صورت انفرادی اجاره کند و سپس با آگهی برای خود همخانه پیدا کند تا هزینه ها سبک تر شود.
  • خوابگاه های دانشگاه : اکثر دانشگاه های کشور استرالیا، در محوطه پردیس های خود یا نزدیک آنها خوابگاه های دانشجویی دارند. در این خوابگاه ها معمولا امکان سرو غذا وجود داشته و امکانات تفریحی و ورزشی نیز در آنها وجود دارد .مزیت زندگی در خوابگاه دانشگاه این است که فرد به دانشگاه بسیار نزدیک است و هزینه رفت و آمد به دانشگاه  بسیار ناچیز خواهد بود. در ضمن وی می تواند از تمامی امکانات رفاهی، ورزشی و آموزشی دانشگاه در تمامی ساعات استفاده کرده و به افراد زیادی از دانشگاه دسترسی داشته باشد.
  • زندگی با خانواده استرالیایی : فرد می تواند در خانه یک خانواده استرالیایی و با آنها زندگی کند ولی اتاق شخصی خود را دارد. تجربه زندگی استرالیایی با هزینه کم می تواند از مهمترین ویژگی های این روش باشد و علاوه بر این که معمولا صاحب خانه غذای شما را آماده می کند، فرد می تواند با صاحب خانه به انگلیسی صحبت کند و این به تقویت مهارت های زبانی وی بسیار کمک خواهد کرد.
  • هتل های آپارتمانی کوچک : در این روش فرد اتاقی را در یک هتل کوچک اجاره می کند که می تواند به صورت تک نفره و یا مشترک با فرد یا افراد دیگر باشد. آشپزخانه و حمام و دستشویی معمولا مشترک بین چند نفر است و هزینه پایین از ویژگی های هتل های کوچک می باشد. از معایب آن می توان به نداشتن غذا به صورت آماده اشاره کرد.

بورس و کمک های مالی در استرالیا

بورس های تحصیلی استرالیا

  •  بورس های تحصیلی استرالیا Australian Scholarships کمک هزینه های تحصیلی در قالب بورس را گرد هم آورده است. بورس های تحصیلی مربوط به کشور های آسیایی، و شرق میانه توسط آژانس توسعه ی بین المللی استرالیا (AusAID) و وزارت آموزش و پرورش، استخدام و روابط محل کار (DEEWR) استرالیا اداره می شوند. برای اطلاعات بیشتر با مشاوران و متخصصین موسسه آتیه آفرینان ایرانیان در ارتباط باشید.
  • بورس های توسعه ی استرالیا (Australian Development Scholarships) برای بر طرف نمودن نیازهای دراز مدت توسعه در کشورهای شریک استرالیا اعطا می شوند، نیاز هایی از قبیل بهبود وضع حاکمیت، رشد اقتصادی و توسعه ی انسانی. ADS مهارت ها و دانش لازم را برای افراد فراهم می کند تا برای توسعه کشور خود، از طریق اخذ مدارک عالی از نهادهای استرالیا، تغییر و نفوذی اِعمال کنند.
    برای اطلاعات بیشتر با مشاوران و متخصصین موسسه آتیه آفرینان ایرانیان در ارتباط باشید.
  • بورس تحصیلی Endeavour Awards: دولت استرالیا یک کمک هزینه ی رقابتی بین المللی و براساس شایسته سالاری تحت عنوان بورس های Endeavour اعطا می نماید و موقعیت هایی را برای شهروندان آسیا، اقیانوس آرام و نواحی شرق میانه فراهم می کند تا بتوانند مطالعه و تحقیق کرده و به پیشرفت های حرفه ای در استرالیا دست یابند.
    این پاداش ها همچنین برای افراد استرالیایی نیز فراهم شده است تا در خارج از مرزهای این کشور به چنین فعالیت هایی بپردازند. تعداد کمتری از این بورس ها هم برای شهروندان اروپایی و آمریکایی در نظر گرفته شده است. این برنامه برای افراد موقعیتی فراهم می کند تا در مقام دانشگاهی یا حرفه ای خود پیشرفت کنند.
بورسیه تحصیلی استرالیا

استخدام دانشجویی در کشور استرالیا

اگر مجوز کار داشته باشید، در حین تحصیل در استرالیا و زمانی که کلاس ها دائر می باشند می توانید تا 20 ساعت در هفته کار کنید. دانشجویان خارجی عموما در خرده فروشی ها، بخش خدمات و مدیریت کار پیدا می کنند.
می توانید انتظار داشته باشید که بین 6 تا 15 دلار در ساعت کسب کنید؛ البته بسته به کاری که انجام می دهید و سنتان دارد. برای کار در روزهای یکشنبه یا تعطیلات رسمی هم احتمالا پول بیشتری به شما پرداخت بشود.

تدریس خصوصی همان رشته ای که تحصیل می کنید یا زبان مادری خود به دانشجویان نیز روشی مناسب برای پول درآوردن است. از راه تدریس خصوصی می توانید تقریبا ساعتی 40 دلار درآمد را داشته باشید.

تحصیل رایگان در استرالیا

در نظام آموزشی استرالیا برای تحصیل در مدارس و دانشگاه های استرالیا باید هزینه ای را پرداخت کنید که در واقع به صورت خصوصی می باشد و فقط در صورتی می توانید از تحصیل رایگان در استرالیا برخوردار شوید که خود و والدین تبعه استرالیا باشند و یا با استفاده از بورسیه های تحصیلی و کمک هزینه های تحصیلی نسبت به پرداخت قسمتی از هزینه ها اقدام نمایید.

اقامت پس از تحصیل در استرالیا

افراد بسیاری تصور می کنند بعد از تحصیل در استرالیا می توانند اقامت دائم استرالیا را دریافت کنند که این موضوع صحت ندارد و اگر متقاضی و دانشجویی مایل به گرفتن اقامت پس از تحصیل در استرالیا می باشد باید بعد از تحصیل به یکی از برنامه های مهاجرتی کشور استرالیا اقدام کنند . باید بدانید با تحصیل در استرالیا شانس فرد برای اقامت در استرالیا افزایش می یابد .

چه کسانی میتوانند جهت تحصیل در استرالیا و ویزای تحصیلی استرالیا را اخذ نمایند؟ بازار کار چه رشته هایی در استرالیاخوب است؟ شرایط مهاجرت تحصیلی به استرالیا برای دانشجویان تحت چه قوانینی می باشد. همچنین یکی از روش های اخذ اقامت در استرالیا ، تحصیل در استرالیا است.

در این مقاله بطور کامل به توضیح این موارد پرداختیم. در صورتی که تمایل دارید برای دانشگاه های برتر کشور استرالیا اقدام نمایید، موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان شما را در این زمینه همراهی می نماید. برای کسب اطلاعات تکمیلی تر و دریافت مشاوره اولیه رایگان می توانید با موسسه تماس حاصل نمایید.

اقامت پس از تحصیل دراسترالیا

ویزای دانشجویی استرالیا

ویزای دانشجویی تنها در صورتی اعطا می شود که الزامات ویزا و شرایط آن را برای حضور و عملکرد تحصیلی که پس از ورود شما به استرالیا محقق می شود برآورده کنید. برای جلوگیری ار لغو شدن ویزای خود بایستی شرایط خواسته شده را برآورده نمایید.

بسته به دوره ی آموزشی که در استرالیا طی خواهید کرد باید برای نوع مناسب ویزا درخواست بدهید:

English Language Intensive Courses for Overseas Students, ELICOS
درخواست برای دوره های فشرده زبان انگلیسی که شما را هدایت می کند به سمت گواهی های I، II، III یا IV یا اینکه منجر به هیچ گواهی استرالیایی خاصی نمی شود.

  • Primary or secondary school course
    درخواست برای دوره های ابتدایی، راهنمایی یا دبیرستان و برنامه های تبادلی تأیید شده مربوط به دبیرستان جهت تحصیل در استرالیا
  • Vocational education and training
    درخواست برای گواهی های I، II، III یا IV ( به جز ELICOS)، دیپلم، دیپلم پیشرفته، گواهینامه ی فنی و حرفه ای یا دوره های دیپلم فنی و حرفه ای.
  • Higher education
    درخواست برای تحصیلات لیسانس، فوق دیپلم، گواهی کارشناسی ارشد، مدرک کارشناسی ارشد یا فوق لیسانس های ترمی (واحدی).
  • Postgraduate research
    درخواست برای کارشناسی ارشد پژوهش محور یا تحصیلات دکتری.
  • Non-award
    درخواست برای تحصیلات پایه یا دیگر دوره های تمام وقت یا دوره هایی که منجر به دریافت مدرکی از طرف دولت استرالیا نمی شود.
  • AusAID and Defence
    درخواست برای دانشجویان تحت حمایت AusAID یا وزارت دفاع استرالیا جهت گذراندن هر نوع دوره ی تمام وقت.
  • Student Guardians
    والدین یا اقوام می توانند به عنوان حامی دانشجویی که در حال تحصیل در استرالیا است، برای دریافت ویزا اقدام کنند.

تحصیل در استرالیا برای افرادی که به دنبال تحصیل به زبان انگلیسی نیز هستند گزینه بسیار مناسبی می باشد.

سوالات متداول

آیا دانش آموزان بین المللی می توانند در مدارس استرالیا پذیرش شوند؟

بله. همه مدارس دولتی و غیر دولتی دانش آموزان بین المللی را پذیرش می کنند.

آیا مدارک استرالیا در کشور ایران اعتبار دارد؟

مدارکی که در استرالیا ارائه می شوند جهت یافتن شغل یا ادامه تحصیل در دانشگاه های معتبر، اعتبار بین المللی دارند.

آیا امکان دریافت بورسیه تحصیلی در استرالیا وجود دارد؟

بله. امکان دریافت بورسیه تحصیلی در استرالیا برای دانشجویان بین المللی وجود دارد.

5/5 - (3 امتیاز)
مقالات مشابه
کار در استرالیا کار در استرالیا

کار در استرالیا و شرایط اخذ انواع ویزای کار استرالیا در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. اگ...

تحصیل در رشته پرستاری استرالیا تحصیل در رشته پرستاری استرالیا

تحصیل در رشته پرستاری استرالیا که از رشته های پر درآمد به شمار می رود می توانند سبب موفقیت ف...

سرمایه گذاری در استرالیا سرمایه گذاری در استرالیا

سرمایه گذاری در استرالیا یکی از روش های اقامت در این کشور است. همچنین روش های زیادی برای اقا...

نظرات کاربران
ستاری

با سلام. هزینه تحصیل در استرالیا در مقطع ارشد چقدر هست؟

آتیه آفرینان

با سلام ، هزینه ی تحصیل کاملا بستگی به رشته و دانشگاه دارد اما به صورت میانگین در بازه ی 25000الی 35000دلار می باشد.

مرتضی

تحصیل در استرالیا محدودیت سنی داره؟

آتیه آفرینان

با سلام، دوست عزیز برای اخذ ویزا شرایط سنی تاثیرگذار می باشد با شماره ی 02172207 جهت دریافت مشاوره و بررسی شرایطتان تماس بگیرید .

غفاریان

سلام برای تحصیل در استرالیا چه نمره زبان لازم است؟ رشته مهندسی برق

آتیه آفرینان

با سلام بستگی به مقطع شما دارد، حداقل مدرک زبان آیلتس 6/5 را باید ارائه دهید.

Sarah

سلام من ۲۲سالمه دانشجوی کارشناسی روانشناسی دانشگاه آزادم.برای مهاجرت تحصیلی می خوام اقدام کنم ،کارشناسی ارشد روانشناسی،می خوام بدونم مدرک دانشگاه آزاد را قبول دارن؟می تونم برای ارشد اقدام کنم؟

آتیه آفرینان

سلام وقت بخیر بله با مدرک دانشگاه آزاد امکان اقدام برایتان وجود دارد معدلتان تاثیرگذار می باشد.

شهیار

سلام ببخشید در مورد رشته روانشناسی در استرالیا میخواستم بدونم

آتیه آفرینان

با سلام. بسته به رزومه تحصیلی شما امکان اقدام برای این کشور وجود دارد. جهت دریافت مشاوره رایگان با شماره 02172207 تماس بگیرید.

Ali rahimi

سلام و عرض خسته نباشید من کلاس ۱۱ دهم در رشته کامپیوتر در فنی حرفه ای ایلتسم دارم میگردم می خواستم بدونم می تونم برای لیسانس در کشور استرالیا اقدام کنم

آتیه آفرینان

با سلام. برای ورود به مقطع کارشناسی استرالیا باید دیپلم 12 ساله داشته باشید. و نمره آیلتس حداقل 6 یا قبل از ورود به دانشگاه دوره زبان بگذرانید.

KASRA

ببخشید هزینه تحصیل در استرالیا بی بورسیه در مقطع دکترا چقدره؟و در امد در استرالیا هم حدود سالی 22 دلار استرالیا هستشو ببخشید این درسته که برای اخذ ویزای تحصیلی ما باید رسید پرداخت شهریه دانشگاه را قبل از اخذ ویزا داشته باشیم و هزینه های زندگی بمدت 1 سال هم در حساب داشته باشیم.................ولی نمیدونم شما لا چه فرضی فرمودید چون همه توضیحات و راهنمایی شما درست بود غیر از این= ........ویزای من 4 سال اعتبار داره و احتایج به تمدید نیست و بعد از تحصیلم هم بمدت 6 ماه خودکار تمدید میشه که تا 1سال هم امکانش هست

سارا جوادی

با سلام بسیار خوشحالیم از این اتفاق و براتون آرزوی موفقیت میکنیم. بله رسید پرداخت شهریه و تمکن مالی برای هزینه های زندگی از الزامات است.

KASRA

سلام ببخشید فرمودید هزینه ها در مقطع دکتری در سالی 20 هزار تا 30 هزار دلار استرالیا و هزینه های زندگی سالی 20 هزار دلار استرالیا = حد اکثر سالی 50 هزار دلار استرالیا ولی شما فرمودید سالی 50 هزار دلار امریکا؟من از چند تا وکیل سوال کردم این اطلاعات جمع کردمرشته من هم مهندسی برق هستش

سارا جوادی

با سلام قیمت های سایت ما نیز به دلار استرالیاست.

مومن در

عالی و جامع بود ممنونتمام نکات لازم رو پوشش داده بودیدیه سوالبه نظرتون برای ویزای کاری همسرام اقدام کنیم بهتره و سریعتر؟ یا برای ویزای تحصیلی خودم و همسرم اونجا کار پیدا کنه؟ممنونم

سارا جوادی

سلام سپاس از همراهی شما. استرالیا ویزای تحصیلی را بسیار سریع تر صادر می کند.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button