تحصیل در ارمنستان به علت نزدیکی که به کشور ایران دارد مورد توجه بسیاری از متقاضیان قرار گرفته است. در کشور ارمنستان اکثر رشته ها از جمله علوم انسانی، پزشکی، علوم مهندسی، علوم پایه و هنر تدریس می گردد. حدود 3000 دانشجوی ایرانی در کشور رامنستان مشغول به تحصیل می باشند.
مهمترین گزینه ای که دانشجویان تحصیل در ارمنستان را انتخاب می کنند ارزان بودن هزینه تحصیل و زندگی در ارمنستان می باشد.

همانطور که در مقاله های “ بورسیه های تحصیلی” به بررسی روش های مهاجرت پرداختیم و در مورد “اخذ بورسیه تحصیلی” که یکی از روش های اخذ تابعیت و اقامت و همچنین مهاجرت به اروپا می باشد توضیحات کاملی ارائه دادیم و همانطور که قول داده بودیم به بررسی روش ها و قوانین کشورهای مختلف در زمینه اخذ ویزای تحصیلی کشورهای مختلف مقاله قرار دهیم یک مقاله مرجع در زمینه اخذ ویزای تحصیلی (بورسیه تحصیلی) کشور ارمنستان را برای شما دوستان عزیز فراهم کرده ایم.

صفر تا صد تحصیل در ارمنستان

شرایط تحصیل در ارمنستان

جمهوری ارمنستان کشوری است که بیشترین دانشگاه ها و مراکز آموزش های عالی را در خود جای داده است و بهترین انتخاب برای تحصیل در ارمنستان محسوب می شود.

اگرچه که موقعیت های شغلی برای تحصیل در ارمنستان در مقایسه با سایر کشورهای رده اول محدود است، ولی تمرکز زیاد بر روی رشته های پزشکی، حقوق و تجارت کشور ارمنستان را به یک مقصد ایده آل برای دانشجویان بین المللی که خواهان تحصیل در این رشته ها هستند تبدیل کرده است.

کشور ارمنستان ضمن داشتن فرهنگی غنی، تنوع آب و هوایی و موقعیت های مناسب کسب و کار در کنار بازار کاری پویا که برای بهترین تلاش میکند مکانی مناسب برای اشخاصی است که به دنبال تجارب، موقعیت ها و مهارت های جدید هستند تا بعد از اتمام تحصیل در ارمنستان به موفقیت حرفه ای دست یابند.

دوره های تحصیلی ارمنستان

تحصیل در ارمنستان در دانشگاه های ارمنستان در هر سه مقطع تحصیلی لیسانس، فوق لیسانس و دکتری دانشجو می پذیرند و معمولا در دانشگاه های کشور ارمنستان به زبان های مختلفی تدریس می شود.

در دانشگاه دولتی ایروان در مقطع کارشناسی دروس به زبان ارمنی تدریس میشوند ولی در مقاطع فوق لیسانس و دکتری هم به زبان ارمنی و هم به زبان انگلیسی دروس تدریس می شوند.

در دانشگاه های خصوصی ارمنستان هم بسته به نوع دانشگاه ممکن است زبان تدریس انگلیسی، روسی و یا فرانسوی باشد.

طول دروه کارشناسی در ارمنستان بین 3.5 تا 4.5 سال در دروه فوق لیسانس (کارشناسی ارشد ) بین 2 تا 3 سال و در دوره دکتری بین 3 تا 4 سال می باشد.

از نظر رشته های تحصیلی دانشگاه های ارمنستان تقریبا میتوان گفت که هیچ محدودیتی وجود ندارد و در دانشگاه دولتی ایروان و همچنین در دانشگاه های خصوصی طیف وسیعی از رشته های مهندسی، پزشکی، علوم انسانی، علوم پایه و هنر تدریس می شود.

دوره های تحصیلی ارمنستان

افرادی که در دوره کارشناسی در ارمنستان قصد تحصیل در ارمنستان دارند در صورتی که که بخواهند زبان ارمنی را بیاموزند دوره ای به نام زیروکورس یا کورس صفر را باید بگذرانند که در این دوره زبان ارمنی آموزش داده میشود و معمولا طول دوره زیروکورس شش ماه به طول می کشد؛ در هنگام اخذ مدرک معمولا این دوره با عنوان دوره کالج در مدرک قید می شود.

بسیاری از ایرانیان مایل هستند که در دوره های پزشکی و دندان پزشکی ارمنستان تحصیل نمایند  و تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی در ارمنستان بسیار محبوب میباشد. در واقع دانشکده پزشکی دانشگاه ایروان یکی از پر طرفدارترین دانشکده ها در میان ایرانیان میباشد، شاید دلیل این تمایل هزینه پایین تحصیل در این رشته ها میباشد. اگر بخواهیم در مورد هزینه های تحصیل در ارمنستان صحبت کنیم باید بگوییم که به طور کلی هزینه سالیانه تحصیل بین 1700 تا 4000 دلار در سال می باشد که این تفاوت هزینه، بستگی به رشته تحصیل و دانشگاه محل تحصیل دانشجو می باشد. البته این نکته نیز قابل توجه است که دانشگاه های ارمنستان معمولا بورس هایی نیز برای دانشجویان ممتاز مد نظر میگیرند.

تحصیل کارشناسی در ارمنستان

مدت زمان تحصیل در ارمنستان در مقطع کارشناسی 4 سال می باشدولی به دانشجویان اجازه داده می شود تا 6 سال به تحصیل خود ادامه دهند . برای ورود به دانشگاه های ارمنستان باید در آزمون ورودی شرکت کنند . اگر متقاضیان آشنا به زبان ارمنی نباشند یک دوره 6 ماهه در دانشگاه برای دانشجویان برگزرا می کنند چرا که زبان تحصیل کارشناسی در ارمنستان ارمنی می باشد اما زبان تحصیل در دانشگاه های خصوصی زبان انگلیسی ، فرانسوی ، روسی و… می باشد. معدل دیپلم حتما باید حداقل 14 باشد.

اگر متقاضی دارای مدرک کاردانی در رشته های الکترونیک، مخابرات، مکانیک و… باشد امکان ادامه تحصیل در ارمنستان در مقطع کارشناسی وجود دارد که مدت آن 3 سال می باشد.

تحصیل کارشناسی ارشد در ارمنستان

مدت زمان تحصیل کارشناسی ارشد در ارمنستان 5 الی 6 سال می باشد و در صورت تمایل می توانید به زبان انگلیسی تحصیل کنید. ارائه یک مقاله علمی از پایان نامه الزامی می باشد.

تحصیل کارشناسی ارشد در ارمنستان

تحصیل دکترا در ارمنستان

مدت زمان تحصیل دکترا در ارمنستان 3 سال می باشد و دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد الزامی می باشد. ارائه دو مقاله علمی از پایان نامه ضروری می باشد.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ارمنستان

دانشگاه پزشکی ایروان یک موسسه آموزشی عالی کشور ارمنستان در ارائه آموزش در زمینه های پزشکی، داروسازی، دندان پزشکی، بهداشت عمومی و تحقیقات بنیادی علمی می باشد. پزشکی عمومی، دهان پزشکی، داروسازی، طب نظامی، بهداشت عمومی و کارشناسی ارشد رشته های پزشکی و آموزش مداوم دانشگاه علوم پزشکی دولتی ایروان (YSMU) ارمنستان آن را به یک نهاد پیشرو در آموزش پزشکی در ارمنستان تبدیل کرده است این دانشگاه در سال 1920 تاسیس شد.

هزینه تحصیل در ارمنستان

هزینه تحصیل در ارمنستان پایین می باشد که در حدود 1800 تا 4000 دلار در سال می باشد. این هزینه تحصیل به رشته و مقطع تحصیلی بستگی دارد.

سیستم آموزشی در ارمنستان

تحصیلات عالی در کشور ارمنستان در موسسه های خصوصی و دولتی امکان پذیر است. این موسسه ها شامل دانشگاه ها، موسسات، آکادمی ها و هنرستان ها می باشند.

دانشگاه ها در ارمنستان

شامل مراکز آموزش عالی برای مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در زمینه های مختلف علوم طبیعی و روانشناسی، علمی، فرهنگی و تکنولوژی است که موقعیت هایی برای تحقیقات علمی و مطالعاتی فراهم می کنند.

موسسات در ارمنستان

شامل مراکز آموزش عالی برای انجام تخصصی برنامه های آکادمیک و تحقیقات علمی در زمینه های علمی، اقتصادی و فرهنگی می باشند.

آکادمی در ارمنستان

شامل مراکز آموزش عالی برای فعالیت های تحصیلی، علمی، فنا‌وری، فرهنگی است که برنامه های متنوع برای متخصصین با حیطه های مشخص و فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد ارائه می کنند.

هنرستان ها در ارمنستان

تربیت متخصصین در زمینه موسیقی به منظور بالا بردن قابلیت ها در این مراکز انجام می شود. سال تحصیلی در ارمنستان به طور معمول شامل دو ترم می باشد و از سپتامبر (اواخر شهریور) آغاز و تا ماه مه (اواسط اردیبهشت) ادامه دارد. امتحانات میان ترم در ماه اکتبر (مهر) و مارس (اسفند) و امتحانات پایان ترم در انتهای هر ترم گرفته می شوند.

تحصیل در هنرستان های ارمنستان

حجم درسی که به صورت هفتگی در مراکز آموزشی ارائه می شوند برای مقطع کارشناسی  ۲۸ تا ۳۲ ساعت در هفته (بعضاً بالای ۳۶ ساعت)، ۱۶ تا ۱۸ ساعت برای مقاطع کارشناسی ارشد و برای مقطع دکترا ۴ تا ۸ ساعت برنامه ریزی شده است. از سال ۲۰۰۸ تمام برنامه های آموزشی برای تحصیل در ارمنستان منطبق بر ECTS شدند.

برنامه تحصیلی برای یک دانشجوی مقطع کارشناسی شامل دوره های مورد نیاز علوم انسانی، اقتصاد اجتماعی، ریاضیات، علوم اجتماعی و دوره های اختیاری و انتخابی دیگر می باشد. دریافت مدرک کارشناسی ۴ سال زمان میبرد که البته این دوره برای متخصصین پزشکی ۵ ساله است.

دانشگاه های ارمنستان

اکنون ۲۶ دانشگاه دولتی که چهار دانشگاه آن بین المللی هستند و ۳۳ دانشگاه غیر دولتی در جمهوری ارمنستان فعالیت می کنند. آموزش عالی توسط مراکز آموزشی مانند دانشگاه ها، موسسات، آکادمی ها و هنرستان ها ارائه می شود. رشته های محبوب تحصیلی برای تحصیل در ارمنستان عبارتند از:

رشته های محبوب تحصیلی در ارمنستان

دانشگاه امریکایی ارمنستان – The American University of Armenia

دانشگاه امریکایی ارمنستان در سال ۱۹۹۱ با مشارکت دولت ارمنستان، انجمن خیریه ارمنستان و دانشگاه کالیفرنیا تاسیس شد. دانشگاه امریکایی ارمنستان از طریق پرورش و پیشبرد علم، بهداشت، بازرگانی، روابط بین المللی، علوم و مهندسی سهم زیادی در رشد جامعه ارمنستان ایفا کرده است.

انتظار میرود در سال های آتی AUA وجهه بین المللی بیشتری پیدا کرده و سهم قابل توجه ای از متقاضیان بین المللی که برای تحصیل در ارمنستان به این کشور سفر می کنند را پذیرش کند. این دانشگاه همچنین رشته های متنوعی را از مقطع کارشناسی تا دکترا ارائه می دهد.

دانشگاه دولتی ایروان – Yerevan State University

دانشگاه دولتی ایروان ” آلما متر” (Alma Mater) تاریخچه پر بار و سابقه بالای ۹۰ سال دارد و به عنوان معتبرترین مقصد برای تحصیل در ارمنستان به شمار می رود و هر ساله هزاران دانشجو برای یادگیری علوم و مهارت های مختلف پا به این دانشگاه می گذارند. مهمترین مسئله برای این دانشگاه ایجاد محیطی امن و آرام برای محققین و دانشجویان بیان شده است.

دانشگاه دولتی ایروان | Yerevan State University

کنسرواتور موسیقی در ارمنستان

این دانشگاه یکی از بهترین گزینه ها برای افرادی است که تمایل به ادامه تحصیل در رشته های مربوط به موسیقی دارند. زبان تدریس در این کنسرواتور ارمنی می باشد و قبل از شروع دوره اصلی برای دانشجویان خارجی دوره زبان ارمنی برگزار می شود. این دانشگاه از سال 2017 به بعد مورد تایید ایران می باشد.

9 مزايای تحصیل در ارمنستان

مزايای تحصیل در ارمنستان به شرح زیر می باشد:

مزايای تحصیل در ارمنستان
مزايای تحصیل در ارمنستان

گروه اعزام دانشجو آتیه آفرینان با سال ها تجربه کاری و داشتن بیش از هزار پرونده موفق شما را در امر ادامه تحصیل در ارمنستان 2022 یاری می رساند. سياست اصلی ما بيان صادقانه تمام واقعيات (و نه تنها بخشی از آن) است. هدف ما تنها كمک برای گرفتن پذیرش و ویزای شما  نمی باشد، بلکه بوجود آوردن زمینه هایی برای زندگی بهتر در خارج از کشور و پشتیبانی شما می باشد. جهت دریافت مشاوره تحصیلی با کارشناسان مجرب موسسه آتیه آفرینان ایرانیان، می توانید با ما تماس حاصل نمایید.

سخن پایانی

کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان بر اساس شرایط شما، روش ها و گزینه های مناسب برای اخذ بورسیه تحصیلی ارمنستان ، تابعیت و اقامت تحصیلی در ارمنستان و تحصیل در ارمنستان را ارایه خواهند داد.
جهت کسب اطلاعات بیشتر یا داشتن هر گونه سوال در رابطه با صفر تا صد تحصیل در ارمنستان می توانید با ما در ارتباط باشید.

سوالات متداول

شرایط دوره زبان در ارمنستان به چه صورت می باشد؟

افرادی که مدرک آیلتس ندارند، می توانند در دوره های زبان ارمنستان تحصیل کنند و بعد وارد دانشگاه بشوند.

هزینه های تحصیل در ارمنستان چقدر می باشد؟

هزینه های تحصیل در ارمنستان متفاوت می باشد و معمولا بین 2000 تا 4000 دلار برای مدت یکسال تحصیل در ارمنستان است.

زبان تحصیل در ارمنستان چیست؟

اکثر برنامه های درسی برای تحصیل در ارمنستان به زبان ارمنی تدریس می شوند.

3.7/5 - (4 امتیاز)
مقالات مشابه
مهاجرت به ارمنستان مهاجرت به ارمنستان

مهاجرت به ارمنستان و روش های مختلف اقامت در ارمنستان در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. در...

تحصیل پرستاری در ارمنستان تحصیل پرستاری در ارمنستان

کشور ارمنستان کشوری است که بیشترین دانشگاه ها و مراکز آموزش های عالی را دارد و بهترین انتخا...

بازار کار مهندسی برق در ارمنستان بازار کار مهندسی برق در ارمنستان

هر سال متقاضیان زیادی جهت مهاجرت کاری به کشور ارمنستان اقدام می کنند . برای کار در ارمنستان ...

نظرات کاربران
علی ابراهیمی

سلام و خسته نباشید این هزینه های تحصیل و زبان ارمنی جدا از هزینه های شخصی هست دیگه؟

آتیه آفرینان

با سلام. در مورد هزینه ها با موسسه تماس بگیرید تا راهنمایی کامل شوید.

علی ابراهیمی

سلام و خسته نباشید.بنده رشته الکترونیک دارم در مقطع دیپلم و اینکه هزینه زبان رو گفتید اونجا دوهزار دلاره و هزینه تحصیل سالیانه تا ۵هزار دلار ..اینا بدون هزینه شخصی هست دیگه؟

آتیه آفرینان

با سلام. در مورد هزینه های زبان و کشورتون باید با مشاوره ارشد به جمع بندی برسید. و بعد صفر تا صد هزینه ها، اطلاعات دقیق تر در اختیارتان قرار داده میشود.

مهدی قربانی

باسلام من ۲۲ سالمه و ترم ۲ حرارت مرکزی و تهویه مطبوع هستم.دیپلم تاسیسات دارم آیا امکان تحصیل در رشته پزشکی در ارمنستان را دارم ؟ بعد از تحصیل ارمنستان اقامت هم میده به ایرانیان؟

آتیه آفرینان

با سلام. نیاز مدرک زبان دارید و رشته تجربی با ریاضی. برخی از کشورها مانند قبرس شمالی، ترکیه و لهستان، مجارستان هم بدون مدرک زبان قابل اقدام هست.

فروغ

سلام ورودی به دانشگاه ها چه آزمونی داره؟؟ من امسال ۱۲ هستم و رشته تجربی

آتیه آفرینان

سلام بستگی به دانشگاه و رشته ی انتخابی شما داره.

Amintaha Khalili

من سال دوم رشته تجربی هستم و می خواستم بدونم هزینه های دوره پزشکی چه قدر هست و چند سال طول می کشه

آتیه آفرینان

باسلام، همانطور که در متن گفته شده حدود 2000_5000دلار می باشد.

حمید سلطانی تاجیان ده شمس

سلام،من سلطانی هستم از شهرستان پیرانشهر،لیسانس مدیریت صنعتی دارم،دوره ی بهیاری دیدم،11سال طب سنتی انجام می دم،و الان فوق العاده علاقمند به تحصیل پزشکی در ارمنستان هستم به همراه همسرم،آیا من که علوم انسانی خوندم می تونم پزشکی بخونم،ممنون

آتیه آفرینان

با سلام، جناب سلطانی به سنتون اشاره ای نکردید، تحصیل در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و... محدودیت سنی دارند.

Mahdi

سلام من دیپلم فنی دارم میتونم در ارمنستان وارد دانشگاه پزشکی بشم

آتیه آفرینان

سلام ، کشور های مجارستان و چک امکان اقدام برایتان وجود دارد ضمن اینکه دانشگاه های ارمنستان مورد تایید وزارت بهداشت ایران نمی باشد .

سحر

سلام .روزتون بخیر ..من دیپلم دارم با معدل ۱۹/۸۶رشته حسابداری ...میتونم این رشته رو اونجا بخونم و اینکه اگه میشه هزینه تحصیل چقدر و اینکه دانشگاه های اونجا خوابگاه دارند یان و چه مدارکی لازمه برای ثبت نام و برای یادگیری زبان ارمنی هزینه میخواد یا ن

آتیه آفرینان

سلام امکان گرفتن خوابگاه وجود دارد ، بله دوره های زبان هزینه دارد .

هخامنش خواجوی

درود و عرض ادب من ترم 3 شیمی کاربردی هستم آیا میتوانم لیسانس را بگیرم و بعد از آن در ارمنستان با مدرک زبان انگلیسی و کمی دانستن ارمنی مشغول به تحصیل پزشکی یا دندان پزشکی شوم؟! اگر میشود ممکن است از ترم چندم مشغول به تحصیل شوم؟! هزینه هر ترم دندان پزشکی حدودا چقدر است؟! با تشکر🌹

آتیه آفرینان

سلام در رابطه با شرایط سنیتان اشاره ای نکردید اگر هدفتان تحصیل در رشته های پزشکی می باشد هرچه سریع تر اقدام کنید ابتدا کالج را می گذرانید و سپس در آزمون شرکت می کنید. شهریه برای یک سال تحصیلی حدودا 2000 -5000 دلار می باشد.

Maryam

سلام من دبیرستان رشته تجربی میخونم میخواستم بدونم میتونم از دبیرستان میتونم واسه رشته دندان پزشکی اقدام کنم تو ارمنستان؟ و اینکه شرایطش چجوریه اصلن و هزینه دانشگاه چه مقدار هست سالیانه ؟

آتیه آفرینان

با سلام. شرایط شما مناسب می باشد برای اقدام با توجه به تحولات سیاسی این منطقه، کشور ارمنستان پیشنهاد نمی شود ولیکن شما برای کشور هایی با همین شرایط از جهات نزدیکی و هزینه ها همانند ترکیه می توانید اقدام کنید. هزینه ی کالج حدودا 4000-5000 دلار می باشد.

سجاد

سلام. تحصیل در کنسرواتوار موسیقی چه شرایطی نیاز داره؟ هزینش چقدره؟ و مدت زمان تحصیل چند ساله؟

آتیه آفرینان

با سلام . فرد بایستی دیپلم ارائه دهد تحصیل 4 ساله می باشد. هزینه ی تحصیل از 2000 دلار شروع می شود.

فرندی

سلام من دیپلم هستم میخواستم بدونم میشه داروساز ی خوند؟ و اینکه هزینه ی تحصیل ش چقدره؟ و چند سال طول میکشه

آتیه آفرینان

با سلام . بله برای شما امکان اقدام وجود دارد ابتدا کالج را می گذرونید در این کشور و بعد وارد کورس دانشگاهی می شوید. تحصیل داروسازی 5 ساله و شهریه سالیانه دانشگاه 4000 دلار می باشد.

Shervin salahi

سلام من میخواستم در رشته داروسازی در ارمنستان اقدام کنم ایا این رشته درارمنستان مورد تایید وزارت علوم وتحقیقات ایران هست واگر نیست باید چیکار کرد

آتیه آفرینان

با سلام. خیر مورد تایید ایران نیست و برای پذیرش بایستی در آزمون ورودی دانشگاه شرکت کنید.

عاطفه

سلام وقت بخیر من دیپلم تجربی دارم و قصدم اینه که تا سال آینده برای ادامه تحصیل به خارج از کشور برم و اینکه دوس دارم رشته فیزیوتراپی یا رادیولوژی رو بخونم..میخاستم ببینم باید چجوری ثبت نام کنم و اینکه اصلا با مدرک دیپلم میشه که اونجا این رشته ها رو بخونم یا ن؟؟؟ یا باید قبلش آزمون ورودی دانشگاه بدم مثل همین کنکور سراسری خودمون?!! واینکه هزینه تحصیل در هر رشته متفاوته یا خیر؟!

آتیه آفرینان

با سلام. بله امکانش هست و شرایط کشورها باهم متفاوت هست. کارشناسان آتیه آفرینان جهت مشاوره رایگان هر روز از ساعت 10 الی 18 پاسخگوی شما هستند.

پارسا

سلام من به زبان ارمنی تقریبا مسلط هستم ولی انگلیسیم زیاد خوب نیست.برای دوره کارشناسی باید حتما انگلیسی بلد باشم یا همین ارمنی کافیه؟

آتیه آفرینان

با سلام. در اکثر دانشگاه ها به زبان ارمنی تدریس میشود.

نگین

سلام دختر من قصد تحصیل رشته ی پزشکی در کشور ارمنستان را دارد 17 ساله است و دیپلم دارد.میخواستم ببینم دانشگاهی که وزارت علوم در ایران قبولش داشته باشد را دارد و زبان انگلیسی است یا ارمنی؟

آتیه آفرینان

با سلام. دانشگاه های پزشکی ارمنستان مورد تایید ایران نیستند. امکان تحصیل به 3 زبان انگلیسی، ارمنی و روسی وجود دارد.

حسین میرزایی

با سلام خدمت مشاوران عزیز . آیا با مدرک پیش دانشگاهی ریاضی میتوان اقدام به تحصیل پرستاری در ارمنستان نمود . و دوم اینکه دوره زمانی چند سال میباشد و هزینه هر سال چند دلار می باشد . و سوم اینکه خوابگاه به عهده دانشگاه میباشد یا به عهده دانشجو . با تشکر

آتیه آفرینان

با سلام خدمت شما. ترجیحا فرد دیپلم تجربی داشته باشد مناسب تر است .تحصیل در مقطع لیسانس رشته ی پرستاری 4 الی 5 ساله می باشد ضمن اینکه هزینه به عهده ی فرد هست.

Banafsh

سلام من دیپلم علوم انسانی دارم آیا میتوانم در رشته دندانپزشکی در ارمنستان به ادامه تحصیل مشغول شوم؟

آتیه آفرینان

سلام دیپلم تجربی لازم هست فرد ارائه دهد.

احسان

سلاممن میخوام وارد دانشگاه موسیقی ایروان بشم.آیا شرایطی وجود داره که در کنار تحصیل به صورت پاره وقت کارکنم تا بتونم هزینه‌های خودم رو بپردازم؟من دیپلم تجربی دارم

سارا جوادی

با سلام بله میتوانید کار کنید اما درآمد شما هزینه ها را پوشش نمی دهد و باید از ایران ساپورت شوید.

قلی زاده

سلام دخترم در زمینه موسیقی میخواد درارمنستان تحصیل کنه ولی زبان ارمنی رو هم بلد نیست ایا امکانش هست؟ ایا در دانشگاه موسیقی انگلیسی هم تدریس میکنند؟

سارا جوادی

با سلام دوره های زبان ارمنی هم در این کشور برگزار می شود. پس از شرکت در این دوره زبان می توانید برای ورود به دانشگاه اقدام نمایید.

محمد عباسپور

س.لیسانس عمران دارم وانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت پروژه.آیا میتونم در ارمنستان دکترای مدیریت پروژه بخونم؟هزینه دانشگاه چقدر میشه؟

سارا جوادی

باسلام بله امکان پذیر است . هزینه تحصیل در ارمنستان بین 2 الی 4 هزار دلار سالیانه است.

لیلی

تحصیل در رشته معماری و یا طراحی داخلی در ارمنستان وجود دارد ؟ هزینه تحصیل در این رشته ها حدودا سالیانه چه مقدار است ؟ البته در دانشگاه انگلیسی زبان ممنون می شوم راهنمائی بفرمائید

سارا جوادی

با سلام در ارمنستان رشته های انگلیسی زبان مخصوصا در رشته های هنری به ندرت پیدا می شوند. بهتر است برای سایر کشورهای آسیایی مثل مالزی اقدام نمایید و یا به اروپا فکر کنید.

Zhm

سلام من دیپلم تجربی دارم ایا میتونم در ارمنستان پرستاری بخونم؟تاریخ ثب نام کیه و ایا مدرک زبان لازمه؟

سارا جوادی

با سلام بله می تونید البته پرستاری به زبان ارمنی است. ابتدا باید در دوره کالج زبان ارمنی شرکت کنید . هزینه کالج حدود 2000 دلار است.

علی نوری منش

سلام من دیپلم دارم و میخوام برم ارمنستان واسه تحصیل. امکانش هست؟؟؟

سارا جوادی

با سلام جناب آقای نوری منش ، بله امکانش هست.

حسینی

با سلام . ایا برای تحصیل در ارمنستان نیاز به قرار وثیقه برای افراد هست و ایا میتوان ویزای تحصیلی گرفت؟

سارا جوادی

سرکار خانم حسینی گذاشتن وثیقه برای خروج از کشور برای پسران مشمول الزامی است. و درصورتی که مدارک و شرایط کافی برای دریافت ویزای ارمنستان را داشته باشید امکان دریافت ویزا را خواهید داشت.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button