تحصیل داروسازی در گرجستان

کشور گرجستان در ناحیه اوراسیا واقع شده و پل ارتباط غرب آسیا و شرق اروپا می باشد . هر ساله تعداد زیادی دانشجو از نقاط مختلف دنیا ، این کشور را به دلیل شرایط مناسب اقتصادی و معیشتی ، جهت اقامت و تحصیل انتخاب می کنند . گرجستان مکان بسیار مناسبی برای تحصیل در رشته های مختلف به خصوص تحصیل داروسازی در گرجستان می باشد . تحصیل داروسازی در گرجستان با توجه به دلایل مختلف از قبیل کم هزینه بودن تحصیل و زندگی در این کشور ، به علاوه مسئله ای که اخیرا مطرح شده یعنی احتمالی که وجود دارد که این کشور تا چند سال آینده به عضویت اتحادیه اروپا درآید ، به مرور مورد توجه بسیاری از متقاضیان قرار گرفته است . یکی از مزایای تحصیل داروسازی در گرجستان این است که فرد می تواند بدون نیاز به مدرک زبان پذیرش تحصیلی اخذ نماید و تنها نیاز به سپری کردن در رشته های فیزیک ، شیمی و زیست شناسی خواهد داشت  .

تحصیل داروسازی در گرجستان شرایط تحصیل داروسازی در گرجستان

رشته داروسازی همانند پزشکی، پرستاری، دندان پزشکی و غیره از جمله رشته هایی می باشد که در تمام دانشگاه های کشورهای مختلف (به جز دانشگاه هایی که هیچ ارزش علمی و رنکینگ قابل قبولی ندارند و در نتیجه دانشجو بعد از فارغ التحصیل شدن از آن ها عملا برای پیدا کردن کار دچار مشکلات جدی می شود) آزمون ورودی دارند. متقاضیان تحصیل داروسازی در گرجستان ابتدای امر به منظور آمادگی برای آزمون های ورودی دانشگاه ها می بایست یا در دوره های pre medical شرکت کنند یا به صورت خود خوان، به مطالعه منابع آزمون بپردازند .

در کشور گرجستان، دو نهاد برای مدارس ارائه شده است که دوره ۴ ساله دکترا داروسازی را ارائه می دهند. دانشجویان داروسازی در کشور گرجستان برای کمک به بیماران، داروهای تجویز شده و سیستم های داروخانه آموزش می بینند. دانشجویان دکترای داروسازی در سال آخر تحصیل در گرجستان، می توانند در تجربیات کار عملی شرکت کنند و بسته به مدرسه، این می تواند محلی یا بین المللی باشد. افرادی که قصد دارند در شغل داروسازی در این کشور فعالیت کنند باید مدرک تحصیلی را در محل آموزش معتبر تکمیل کنند . فارغ التحصیلان باید یک کارآموزی را نیز انجام دهند و قبل از اینکه بتوانند مجوز دریافت کنند باید مدارک آنها مورد تایید هیئت مدیره قرار بگیرد . افرادی که علاقه مند به تبدیل شدن به داروسازان مجاز می باشند، باید یک دوره دکتر داروسازی را دنبال کنند . برنامه کارشناسی علوم در علوم دارویی دانشجویان را برای کار در صنعت داروسازی آماده می کند ولی فارغ التحصیلان این برنامه واجد شرایط برای تبدیل شدن به داروساز نیستند. مدرک لیسانس در داروخانه می تواند دانشجویان را به دنبال کار حرفه ای به عنوان یک تکنسین داروخانه یا به عنوان یک قدم به سوی یک مدرک دکترا هدایت نماید . در هر صورت متقاضیان علاقه مند به این برنامه مهارت های بنیادی مورد نیاز برای کار در زمینه پزشکی در رابطه با دارو را یاد می گیرند.

تحصیل داروسازی در گرجستان زبان تحصیل داروسازی در گرجستان

هر چند تحصیل در کشور گرجستان هم به زبان گرجی است و هم کلاس هایی که به زبان انگلیسی می باشند، برگزار می شوند اما در صورتی که متقاضیان خواهان کاهش هزینه ها هستند ناچار به تحصیل به زبان گرجی می باشند البته با توجه به دشواری هایی که زبان گرجی دارد تمایل اکثر افراد به ادامه تحصیل در این کشور به زبان انگلیسی است و به این منظور برای شرکت در دانشگاه لازم است فرد دانش زبان انگلیسی متوسط و ترجیحا نسبتا خوبی داشته باشد. اگر چه بعضی از دانشگاه ها مدرک زبان خاصی را نمی خواهند و داشتن دانش زبان انگلیسی یا گرجی نیز برای افراد متقاضی کفایت می کند، به عنوان یک فرد خارجی بهتر است به منظور کم کردن ریسک ویزا و راحتی کار خود در گرجستان، برای شروع تحصیلات آکادمیک، مدرک زبان آیلتس آکادمیک 5.5 یا 6 را ارائه دهد .

تحصیل داروسازی در گرجستان

تحصیل داروسازی در گرجستان

تحصیل داروسازی در گرجستان – دانشگاه های گرجستان برای رشته داروسازی

از جمله دانشگاه های گرجستان برای رشته داروسازی می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • Mercer University, Southern School of Pharmacy
  • South University School of Pharmacy
  • Philadelphia College of Osteopathic Medicine
  • University of Georgia

تحصیل داروسازی در گرجستان مراحل تحصیل داروسازی در گرجستان

تحصیل دارو سازی در گرجستان نیاز مند گذراندن مراحل زیر می باشد :

  • فرد باید در یک دوره پیش دارو سازی در گرجستان به مدت 69 ساعت شرکت کرده باشد تا تا واجد شرایط برای شرکت در دوره هایD شود . این دوره 4 ساله بدین صورت است که متقاضی باید در 3 سال اول تنها فقط آموزش ببیند و در سال آخر به صورت عملی اقدام به شرکت در دوره APPEs نماید .
  • در مرحله بعدی باید در آزمون PCAT گرجستان شرکت کرد که این آزمون در دو زمان سپتامبر و ژانویه برگزار می شود و تنها زمان شروع دوره تحصیلی دارو سازی گرجستان در سپتامبر می باشد . نتیجه این آزمون به همراه نمرات تحصیلی متقاضی ، توصیه نامه و انگیزه نامه و مصاحبه وی تعیین کننده پذیرش است .
  • در صورت واجد شرایط شدن می توان در PHARMCAS ثبت نام کرد . در آنجا همه مدارک فرد بررسی می شود و یک شناسه برای وی تعیین خواهد شد که می بایست آن را در زمان اتمام تحصیل با خود داشته باشد . آخرین زمان برای اخذ پذیرش در ماه دسامبر است .

تحصیل داروسازی در گرجستان – مدارک مورد نیاز جهت ورود به رشته دارو سازی در گرجستان

مدارک مورد نیاز جهت ورود به رشته دارو سازی در گرجستان به شرح زیر می باشد :

  • گواهی شناسنامه یا گواهی تولد فرد متقاضی تحصیل داروسازی در گرجستان
  • پاسپورت بین المللی فرد متقاضی تحصیل داروسازی در گرجستان
  • ارائه نامه ای از دانشگاه گرجستان ( نسخه پرینت شده ) مبنی بر اخذ پذیرش
  • ارائه گواهی پایان دوره تحصیلی دیپلم به همراه ریز نمرات
  • ترجمه مدارک تحصیلی خود از دیپلم تا آخرین مقطع تحصیلی
  • سپری کردن آزمایشات بهداشت عمومی / پزشکی
  • همراه داشتن هزینه کامل تحصیل به صورت نقدی یا رسید پرداخت به حساب دانشگاه در گرجستان
  • دارا بودن هزینه اقامتگاه / خوابگاه / هتل در گرجستان

تحصیل داروسازی در گرجستان هزینه تحصیل داروسازی در گرجستان

هزینه تحصیل در گرجستان نسبت به سایر بخش های اروپا بسیار مقرون به صرفه می باشد و کیفیت آموزش و شهریه بسیار ناچیز و هزینه معقول زندگی در این کشور نشان می دهد که تحصیل در گرجستان یکی از بهترین انتخاب ها برای دانشجویان در بین دیگر کشورهای خارجی است .  هزینه تحصیل داروسازی در گرجستان برای سال اول تا چهارم تحصیل سالانه 38580 دلار بابت شهریه به علاوه 750 دلار بابت ثبت نام و شرکت در کلاسها باید پرداخت . شهریه هر سال 3 % افزایش قیمت خواهد داشت. همچنین انتظار می رود سال اول تا سوم دانشگاه 2208 دلار و سال چهارم 2944 دلار صرف خرید کتابهای درسی و بقیه تجهیزات مورد نیاز دانشجو شود. همچنین در پایان سال چهارم برای شرکت در آزمون جامع اتمام دوره باید 1125 دلار پرداخت .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
تحصیل داروسازی در نروژ تحصیل داروسازی در نروژ

کشور نروژ ، کشوری مستقل که شامل بخش غربی شبه جزیره اسکاندیناوی ، یان ماین و مجمع الجزایر سو...

تحصیل داروسازی در صربستان تحصیل داروسازی در صربستان

رشته داروسازی، یکی از رشته های تحصیلی محبوب در سراسر جهان می باشد که میزان تقاضا برای ورود ...

تحصیل داروسازی در کره جنوبی تحصیل داروسازی در کره جنوبی

تحصیل داروسازی در کره جنوبی کشور کره جنوبی ، کشوری در شرق آسیا می باشد که قدمتی دیرینه دارد ...

نظرات کاربران
Call Now Button