آموزش و تحصیل داورسازی در چین در سلسله چینگ در سال ۱۹۰۶ شروع شد. اولین دانشگاه داروسازی در چین قبل از تاسیس جمهوری خلق چین در سال ۱۹۴۹ آغاز شد.
۸ مدرسه و دانشگاه با ارائه برنامه های داروسازی به صورت حرفه ای وجود دارد. در سال ۱۹۵۵ کالج پزشکی پکن در جمهوری خلق چین به عنوان اولین دانشگاه در چین شروع به پذیرش دانشجویان داروسازی در مقطع کارشناسی ارشد نمود که در حال حاضر به عنوان مرکز علوم بهداشت دانشگاه پکن شناخته می شود. امروزه در سراسر چین، بیش از ۲۵۷ دانشکده داروسازی و دانشگاه ارائه کننده مدرک کارشناسی وجود دارد. در سال ۲۰۰۵ بیش از ۶۰۰۰ فارغ التحصیل درجه لیسانس، و ۸۰۰ دانشجو درجه فوق لیسانس را در رشته داروسازی دریافت کردند.

قابل ذکر است که ۲۹۰ نفر در کشور چین تا این سال مدرک دکترا داروسازی را دریافت نمودند. برنامه های درسی داروسازی ترکیبی از توزیع دارو، مدیریت داروخانه، تجربه آزمایشگاهی، که در رابطه با مسئولیت های سنتی داروسازی هستند متمرکز شده است. تحصیل داروسازی در چین در سطح کارشناسی ارشد و دکتری که عمدتا بر کشف دارو و پژوهش توسعه دارو تمرکز دارند نیز در چین در دسترس است. در حال حاضر، تاکید بر تغییر جهت به این رشته به سمت داروسازی بالینی می باشد.
با این تغییر، اضافه کردن دانشگاه های داروسازی برای پاسخگویی به تقاضای رو به رشد دانشجویان داروسازان بالینی نیز در در حال توسعه می باشد. همچنین توسعه مهارت های بالینی داروسازان از طریق آموزش نیز در حال افزایش است.
وزارت آموزش و پرورش چین در نظر دارد برای ورود به سطح کارشناسی ارشد و یا دکتری در رشته داروسازی بالینی یک مدرک حرفه ای شبیه به درجه (PharmD) در ایالات متحده، دکتری داروسازی را تعریف کند. انواع رشته ها مرتبط با داروسازی با نام های گوناگون و واحد های درسی متفاوت تر دانشگاه های این کشور وجود دارد برخی از آنها عبارتند از متصدی داروخانه، کارشناسی ارشد داروخانه یا داروسازی، دکتری داروسازی یا داروخانه می باشند. از سال ۱۹۸۹ تا سال ۱۹۹۹، مدرسه داروسازی چین در دانشگاه سیچوان اولین برنامه ۵ ساله داروسازی بالینی با ارائه مدرک کارشناسی را ارائه کرد.
از سال ۲۰۰۰، وزارت آموزش و پرورش تنها این برنامه را برای رشته داروسازی جهت ارائه مدرک کارشناسی مجاز دانست. به عنوان یک استثنا، در سال ۲۰۰۸ دانشگاه داروسازی چین دوره ۵ ساله مطالعات بالینی داروسازی را ارائه کرد.

تحصیل داروسازی در چین
تحصیل داروسازی در چین

 تحصیل داروسازی در چین – سیستم آموزشی رشته داروسازی در چین

به طور سنتی، دانشجویان مدرک کارشناسی را به عنوان مدرک داروسازی برای ورود به سطح بالاتر یا بازار کار دریافت می کنند. دانشجویانی که دارای مدرک کارشناسی هستند می توانید مدرک فوق لیسانس را در 2-3 سال و بعد از آن مدرک دکترا را در 5-6 سال به دست آورند. دانشجویان با مدرک فوق لیسانس می توانند برای دوره های دکتری شرکت کنند.

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های چین بستگی به دانشگاه انتخابی شما در این کشور دارد. معمولا اخذ پذیرش در دانشگاه های خصوصی راحت تر از دانشگاه های دولتی است، اما حتما دقت فرمایید دانشگاه انتخابی مورد تایید وزارت علوم باشد. شهریه دانشگاه های خصوصی چین معمولا بالاتر می باشد.

برترین و معتبرترین دانشگاه های داروسازی چین

سطح علمی دانشگاه های چین با یکدیگر متفاوت می باشد.دانشگاه های چین که دارای رشته داروسازی چین هستند به ترتیب رتبه:

1. دانشگاه داروسازی چین (CPU)

دانشگاه داروسازی چین (CPU)، در شهرستان تاریخی و فرهنگی نانجینگ واقع شد است، یکی از “211 پروژه” دانشگاه های کلیدی وابسته به وزارت آموزش و پرورش چین است. این دانشگاه برای تاریخ طولانی نقش رهبری رشته دانشگاهی داروسازی در چین را دارد. این دانشگاه در سال 1936 به عنوان اولین دانشگاه و کالج مستقل داروسازی چین و به عنوان اولین نهاد عمومی آموزش داروسازی در چین تاسیس شد.

در پایان سال ۲۰۱۵، CPU میزبان بیش از ۱۵،۰۰۰ دانش آموزان تمام وقت بود، که در حدود ۱۲۰۰۰ نفر متقاضی کارشناسی یا دیپلم بودند، بیش از ۳۶۰۰ دانشجوی فوق لیسانس در بین آنها بود. این دانشگاه دارای چندین دانشکده است که آنها شامل ۹۱۰ معلم و استاد تمام وقت می باشد. در بین آنها از آکادمی مهندسی چین، فرهنگستان علوم آلمان، دانش پژوهان برجسته جوان بنیاد ملی علوم، پژوهشگران رودخانه یانگ تسه به چشم میخورد.
برنامه های این دانشگاه توسط آکادمی علوم چین پشتیبانی می شود. این دانشگاه از دو دانشگاه، به نام های پردیس Xuanwumen و پردیس Jiangning تشکیل شده است، که مساحت حدود (۱۴۶٫۶ هکتار) را پوشش می دهد.

CPU طیف گسترده ای از رشته های علوم به غیر از داروسازی از جمله، پزشکی، مهندسی، اقتصاد، مدیریت، هنر و قانون را نیز ارائه می کند. اما رشته ی کلیدی این دانشگاه داروسازی می باشد. در آمار ESI ارائه شده در سال ۲۰۱۵، داروشناسی و سم شناسی، شیمی، و همچنین برنامه های داروسازی بالینی این دانشگاه، جزو دانشگاه های برتر در جهان قرار گرفت. انتشارات فارماکولوژی و سم شناسی این دانشگاه کتب علمی بسیار سرآمدی را تاکنون منتشر کرده است.
این دانشگاه ۲۵ برنامه ی لیسانس، ۵ برنامه کاردانی (پلی تکنیک)، ۲۴ برنامه دکتری پژوهش محور در دو رشته داروسازی و داروسازی سنتی چینی، ۳۶ برنامه کارشناسی ارشد پژوهش محور و ۲۳ برنامه برای محققان دکترا در دو رشته داروسازی و داروسازی سنتی چینی، و همچنین ۵ برنامه های حرفه ای در سطح کارشناسی ارشد را ارائه می دهد.

CPU پایبند به مفهوم علمی اول، معلم و دانشجو محور می باشد. پیاده سازی مدل آموزش یکپارچه سازی دانش، توانایی و کیفیت بالا، پرورش تفکر برجسته و خلاق دانشجویان، ایجاد نخبگان داروسازی متعهد جزو برنامه های دانشگاه.CPU  تاکنون برای سه بار متوالی موفق به کسب جایزه مقام اول در دستاوردهای آموزش ملی را داشته است.
در سال ۲۰۱۴، این دانشگاه در سه پروژه جایزه دستاورد در سطح ملی را دریافت کرد، و همچنین در موارد زیادی موفق به کسب جایزه مقام دوم را تاکنون داشته است، به طور کلی این نهاد آموزش و پرورش داروسازی به علاقه مندان تحصیل در این رشته توصیه می شود. نرخ اشتغال فارغ التحصیل همواره در میان دانشگاه های این کشور و کالج های وابسته محلی بالاتر است. در سال ۲۰۱۴، نرخ اشتغال در مقطع کارشناسی در میان دانشگاه های دیگر بسیار بالاتر بود.

 برترین و معتبرترین دانشگاه های داروسازی چین
برترین و معتبرترین دانشگاه های داروسازی چین

از جمله اهداف این دانشگاه ترویج نوآوری در تحقیق با هدف توسعه داروهای جدید برای سلامت عمومی است. این دانشگاه دارای ۱۸ آزمایشگاه کلیدی از جمله آزمایشگاه دولتی داروهای طبیعی می باشد. این دانشگاه دارای همکاری های علمی با دانشگاه ها و موسسات خارج از کشور در بیش از ۴۰ کشور می باشد. در طول سال های ۲۰۱۱-۲۰۱۵ این دانشگاه ۲۶ پروژه ی بزرگ و نوآورانه در رابطه با مبارزه با مواد مخدر در کشور را انجام داده است و دارای بودجه ۱۷۸ میلیون یوان برای این تحقیقات بوده است، در حال حاضر دارای رتبه اول رشته داروسازی در میان همه دانشگاه های سراسر کشور را داشته است. محققان این دانشگاه دو جایزه ملی پیشرفت علوم را تاکنون به دست آورده اند. این دانشگاه تاکنون ۲ داروی جدید ملی و ۶ داروی جدید برای تحقیقات بالینی خود را به ثبت رسانده است، از زمان افتتاح دانشگاه تاکنون دارای ۴۱۰ اختراع ثبت شده و ۳۹۱۹ مقالات نمایه شده و SCI منتشر شده می باشد.

2. دانشگاه دارویی شنیانگ

دانشگاه دارویی شنیانگ (SPU) یک دانشگاه در شهر های شنیانگ و لیائونینگ، چین است. این موسسات تحقیقاتی برای اولین بار ارائه کننده علوم دارویی در چین بوده اند.دانشگاه دارویی شنیانگ دارای سنت های تاریخی فراوانی است که شهرت آن به عنوان یکی از دو دانشگاه دارویی جامع در تمام چین می باشد. دانشگاه رویجین در جیانگشی در سال 1931 آغاز به کار کرد و سپس به محل فعلی خود در سواحل رودخانه هان در شنیانگ لیائونینگ در سال 1949 نقل مکان کرد.

SPU  به یک موسسه چند رشته ای، چند سطحی و چند شکلی از آموزش عالی، رشته های گسترده و متنوع در حوزه مطالعه دارویی را توسعه داده است. مدارس داروسازی دارای رشته مهندسی داروسازی، داروسازی سنتی چینی، مدیریت کسب و کار در زمینه داروسازی، دوره های عمومی و آموزش بزرگسالان می باشد. این دانشگاه مجاز به اعطای مدرک کارشناسی ارشد و دکتری می باشد، متقاضیان ثبت نام از بین دانشجویان هنگ کنگ، ماکائو، تایوان، و همچنین کشورهای دیگر می باشند.

SPU  دارای منابع تسهیل کننده یادگیری می باشد، برخی از آنها عبارتند از موسسه پزشکی مواد؛ موسسه آموزش عالی داروسازی؛ مرکز کامپیوتر؛ مرکز برنامه آموزشی صوتی و تصویری؛ مرکز تجزیه و تحلیل کلام؛ باغ گیاه شناسی گیاهان دارویی، و یک کارخانه داروسازی تابعه می باشد.

SPU  دارای یک هیات از اساتید می باشد که در میان آنها 394 استاد تمام وقت وجود دارد. جمعیت دانشجویی به بیش از 7000 نفر افزایش یافته است. در آکادمی مهندسی چین، بیش از 182 استاد و دانشیار وجود دارد (نزدیک به یک چهارم از آنها دارای تجربه کاری در خارج از کشور می باشند، نزدیک به یک سوم دارای مدرک دکترا هستند.)

بیش از 3000 مقاله علمی توسط دانشگاهیان SPU در رابطه با تحقیقات آنها تاکنون در رابطه با دوز فرآورده های دارویی، فاز و آماده سازی جامد لیپوزوم، مطالعات بر روی مواد شیمیایی و قطعات فعال داروهای چینی سنتی و داروهای طبیعی، تمایز و خواص مدل های دارو شیمیایی و سنتی چینی و مطالعه کنترل کیفیت آنها منتشر شده است. همه این اکتشافات علمی در خط مقدم تحقیقات چینی است. در سال های اخیر، تلاش های بسیاری در بین دانشگاهیان دانشگاه در تمام سطوح دولتی: شهرستان، استان، و دولت صورت گرفته است.

3. دانشگاه داروسازی زیجیانگ

دانشگاه زیجیانگ یک دانشگاه جامع ملی است که در سال ۱۸۹۷ تاسیس شد، در ابتدا به عنوان آکادمی “Qiushi Shuyuan” (آکادمی کواشی) شروع به کار کرد، که به عنوان یکی از اولین آکادمی های مدرن آموزش عالی در چین شناخته شده بود.زمینه های آموزشی دانشگاه زیجیانگ داروسازی، فلسفه، ادبیات، تاریخ، آموزش و پرورش، علوم، اقتصاد، حقوق، مدیریت، مهندسی، کشاورزی، پزشکی و غیره می باشد، در حال حاضر ۱۱۳ تخصص برای مطالعات کارشناسی، ۳۲۴ برنامه کارشناسی ارشد، ۴۱ برنامه دکترا در این دانشگاه ارائه میگردد.

اجازه و شرایط همراه تحصیل داروسازی در چین

2 مورد از افراد وابسته می توانند همراه با دانشجویان به چین مهاجرت کنند:

  1. شوهر، زن یا همسر قانونی = 1 نفر با گواهی ازدواج
  2. فرزند فرد محصل زیر 18 سال با شناسنامه

دانشگاه داروسازی چین پیشنهاد آوردن کودکان به دانشگاه برای زندگی را توصیه نمی کند چرا که خوابگاه های این دانشگاه به طور خاص برای افراد بزرگسال طراحی شده است و برای الزامات ایمنی کودکان تدابیری اندیشیده نشده است. دانشجویان چین که دارای فرزند می باشند و با خود او را به خوابگاه و دانشگاه می آورند بایستی یک توافقنامه ایمنی را امضا کنند.

دانشگاه داروسازی چین پشتیبانی مسکن برای همراهان را فراهم نمیکند. مواردی نظیر:

  1. پدر و مادر
  2. نامزد
  3. برادران / خواهران
  4. انواع دیگر از بستگان
  5. همسر حقوقی که در حال حاضر به کار و تحصیل در موسسات دیگر چین مشغول است.

شما می توانید برای مهاجرت یکی از اعضای خانواده  به عنوان همراه با شما درخواست دهید اگر:

  • برنامه تحصیلی شما بیشتر از 24 ماه یا بیشتر طول می کشد.
  • دانشجوی بورسه تحصیل داروسازی در چین هستید.

اجازه و شرایط همراه تحصیل داروسازی در چین
اجازه و شرایط همراه تحصیل داروسازی در چین

ویزا جهت خانواده یا همراه چین

خانواده و افرادی که قصد دارند همراه با دانشجوی داروسازی به این کشور مهاجرت کنند بایستی برای اخذ ویزای L اقدام کنند این ویزا برای ۱۸۰ روز اعتبار دارد، و بایستی توسط سفارت اخذ گردد. این ویزا دارای تاریخ انقضا می باشد و بعد از انقضا همراه بایستی مجددا برای تمدید آن اقدام کند .

ممکن است در یک رشته خاص اما در دانشگاه های مختلف ، دروس دانشگاه های چین با یکدیگر متفاوت باشند. مدرسه و مدارس نیز برای دانش آموزانی که سنین آنها کمتر از ۱۸ سال یا سن دانشگاه می باشد موجود است. تحصیل در چین بدون مدرک زبان ممکن  است ، تحصیل داروسازی در چین در این کشور به زبان انگلیسی نیز در غالب دانشگاه ها مقدور است. شرایط تحصیل در چین در مقطع کارشناسی یا لیسانس مانند دیگر کشور ها می باشد اما مسلما تفاوت هایی وجود دارد که قبل از اقدام بایستی از آنها آگاه گردید. زبان تحصیل در این کشور به زبان انگلیسی و چینی می باشد. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چین نیز ممکن است و دانشگاه های پزشکی این کشور مورد تایید وزارت علوم و بهداشت می باشند.

وضعیت خوابگاه (محل اقامت) داروسازی چین

دانشجو موفق به اخذ پذیرش در یکی از دانشگاه های داروسازی در چین برای تحصیل داروسازی در چین می تواند برای اخذ خوابگاه به دانشگاه مربوطه نامه درخواست خود را بلافاصله ارسال کند.این خوابگاه ها دارای امکانات کامل می باشد و دانشجو در قبال صدمه رساندن به اموال خوابگاه مسئول می باشد.دانش آموزانی که در دانشگاه زندگی می کنند بایستی ظرف ۲۴ ساعت پس از اخذ اقامت خود برای خوابگاه یا اقامتگاه اقدام کند.

اصل ” ایجاد یک پایه و اساس خوب و تقویت عمل” باید برای این برنامه اجرا شود. با درگیر کردن دانشجویان به سخنرانی ها، تجارب آزمایشگاهی و میدانی، دانشجویانی که تحت این برنامه آموزش می بینند، انتظار می رود که:

1 یک دستور خوب برای نظریه های اساسی، تخصص ها و مهارت ها در شیمی درمانی، اقلام دارویی تجزیه و تحلیل دارویی، فارماکولوژی و داروسازی داشته باشند.
2.  دانش خوبی از روش های اساسی و فن آوری در کنترل کیفیت داروها، فارماکودینامیک و ارزیابی ایمنی دارو داشته باشند؛
3.  دانش خوبی از روش های اساسی و فناوری در تهیه ی دارو های اصلی داشته باشند؛
4.  دارای مهارت های اساسی در طراحی آماده سازی دارو، مدیریت آماده سازی دارو و تولید باشند؛
5.  دانش غنی از قوانین، سیاست ها و مقررات مدیریت دارویی و بازاریابی داشته باشند؛
6.  دانش صحیحی از پزشکی بالینی و دانش خوبی از ارزیابی داروهای جدید و استفاده از داروها در کار بالینی داشته باشند؛
7.  به خوبی از آخرین توسعه در زمینه ی داروشناسی مدرن مطلع باشند؛ یک تسلط صحیح از روش های اساسی از بازیابی ادبیات دارویی داشته باشند؛ و قادر به انجام کار عملی و تحقیقات علمی مربوط به داروسازی باشند.
8.  یک دستور کار خوب از مهارت های ترجمه ی اسناد فنی انگلیسی در زمینه ی داروسازی داشته باشند.

دوره های اصلی داروسازی در چین

  • شیمی آلی
  • شیمی فیزیک
  • بیوشیمی
  • میکروبیولوژی و ایمونولوژی
  • شیمی دارویی
  • فارماکولوژی
  • تجزیه و تحلیل دارویی
  • اقلام دارویی

دوره های اصلی داروسازی در چین
دوره های اصلی داروسازی در چین

مدیریت داروسازی چین

  • ۴ سال به صورت تمام وقت
  • تحصیل فشرده ی تمام وقت
  • زبان ها
  • انگلیسی
  • حالت تحویل
  • در محوطه ی دانشگاه
  • نمرات آزمون (در صورتی که تحصیل به زبان انگلیسی باشد )
  • ۶٫۵IELTS
  • آزمون IELTS
  • تافل (PBT)500
  • ۹۰TOEFL (IBT)
  • هر کس که دارای گواهینامه ی فارغ التحصیلی از دبیرستان باشد، می تواند برای دانشگاه Jinan درخواست دهد .

شرایط تحصیل پزشکی ، دندانپزشکی ، داروسازی در دانشگاه های چین

  • بدون پیش شرط آیلتس و تافل
  • به زبان انگلیسی
  • شهریه و هزینه زندگی مناسب
  • جزو بهترین دانشگاه های آسیا و حتی جهان

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل داروسازی در نروژ تحصیل داروسازی در نروژ

کشور نروژ ، کشوری مستقل که شامل بخش غربی شبه جزیره اسکاندیناوی ، یان ماین و مجمع الجزایر سو...

تحصیل داروسازی در صربستان تحصیل داروسازی در صربستان

رشته داروسازی، یکی از رشته های تحصیلی محبوب در سراسر جهان می باشد که میزان تقاضا برای ورود ...

تحصیل داروسازی در گرجستان تحصیل داروسازی در گرجستان

تحصیل داروسازی در گرجستان کشور گرجستان در ناحیه اوراسیا واقع شده و پل ارتباط غرب آسیا و شرق...

نظرات کاربران
Call Now Button