تحصیل داروسازی در آلمان یکی از روش های مهاجرت به آلمان می باشد. تحصیل داروسازی در آلمان از رشته های زیر شاخه پزشکی در کشور آلمان می باشد. تحصیل در رشته داروسازی در آلمان یکی از پر متقاضی ترین رشته های در کشور آلمان می باشد. تحصیل رشته داروسازی در آلمان حدود 5 سال طول می کشد.

تحصیل داروسازی در آلمان در دانشگاه های مختلف در آلمان تدریس می شود. در این مقاله قصد داریم بیشتر به تحصیل رشته داروسازی در آلمان بپردازیم.

تحصیل داروسازی در کشور آلمان

کشور آلمان یکی از کشورهای مورد توجه دانشجویان سراسر دنیا برای تحصیل می باشد و یکی از دلایلی که این کشور مورد توجه قرار گرفته، مهاجر پذیر بودن کشور آلمان نسبت به سایر کشورهای اتحادیه اروپا جهت اخذ ویزای تحصیلی آلمان است که می تواند منجر به اقامت دائم این کشور شود.

دلایل دیگر آن، رایگان بودن تحصیل در دانشگاه های این کشور، مناسب بودن هزینه های زندگی نسبت به شرایط این کشور است و مهم تر از همه اینکه پاسپورت کشور آلمان یکی از باارزش ترین پاسپورت های دنیا است و این خود به تنهایی می تواند تحصیل در کشور آلمان را مورد توجه قرار دهد.

تحصیل در رشته داروسازی آرزوی بسیاری از افراد در سراسر جهان می باشد. این در حالیست که بسیاری از افراد خصوصا دانشجویان بین المللی تجارب ویژه ای را در محیط بدست خواهند آورد. مبحث خلاقیت و نوآوری؛ دسترسی به آزمایشگاه برای فعالیت های عملی؛ وجود اساتید با تجربه و محققان و شهریه های بسیار پایین از مزیت های تحصیل در آلمان به حساب می آید.

شرایط تحصیل داروسازی در آلمان

داروسازی به عنوان یکی از اساسی ترین بخش های سلامت و درمان به حساب می آید و افرادی که وارد بازار کار می شوند تا حد بسیاری نیز موفق خواهند بود. بر اساس رنکینگ های آنلاین Zeit در سال 2013 2014 شاخصه های متعددی برای حضور در دانشکده های آلمان و در گرایش داروسازی نیز در نظر گرفته شد.

تحصیل داروسازی در آلمان بهترین گزینه برای کسانی است که علاقه مند به کسب یک تجربه ارزشمند در دانشگاه های بین المللی می باشند دانشگاه هایی که دارای برترین استادان، پیشرفته ترین آزمایشگاه ها جهت انجام دروس عملی، کتابخانه های پیشرفته و غیره باشند.

تحصیل در رشته داروسازی در این کشور رایگان است و متقاضیان تحصیل در آلمان در رشته داروسازی می بایست قبل اقدام برای پذیرش در این رشته دوره زبان آلمانی در کشور خود بگذرانند و پس از دوره زبان آلمانی و اخذ مدرک B2 و آماده کردن مدارک مورد نیاز دیگر می تواند برای پذیرش رشته داروسازی در دانشگاه آلمان کنند.

تحصیل داروسازی در آلمان حدود 5 سال به طول می انجامد که البته دانشجویان پیش از ورود به دانشگاه حتما می بایست در دوره های کالج شرکت نمایند که معمولا حدود یک سال به طول می انجامد و پس از اتمام دوره کالج از دانشجویان آزمونی جامع گرفته می شود که از دروس زیست، شیمی، ریاضی و زبان می باشد و در صورت اخذ نمره قبولی دانشجویان وارد دانشگاه می شوند. زمان شروع ترم تحصیلی در آلمان از ماه سپتامبر می باشد و متقاضیان تحصیل در آلمان حتما میبایست از چند ماه قبل از شروع ترم تحصیلی درخواست خود را ارسال نمایند.

شرایط تحصیل داروسازی در آلمان

مزایای تحصیل داروسازی در آلمان

یکی از روش های مهاجرت به آلمان ، از طریق تحصیل می باشد و مزایای تحصیل داروسازی در آلمان شامل موارد ذیل می باشد :

  1. آزمایشگاه ها – تحصیل پزشکی در گرایش پزشکی و علوم طبیعی که فعالیت در آزمایشگاه ها جهت انجام کارهای عملی را می طلبد.
  2. حمایت برای ماندن در خارج از کشور – دانشجویان قادر به شرکت در برنامه های تبادل دانشجویی و دیگر برنامه های جذاب دانشگاهی خواهند بود. وجود امکانات متعدد در جهت تبادل دانشجویی؛ در اختیار قرار دادن حمایت های کافی برای ماندن در خارج از کشور؛ وجود حمایت های مالی (بورسیه تحصیلی و معاف شدن از هزینه های تحصیل) همگی در مزیت های تحصیل در این کشور به حساب می آید.
  3. شهرت در امر تحقیقات
  4. سازمان مرتبط با تحصیلات – بیاد داشته باشید که از موارد مهم این است که دانشجویان دوره متوسطه خود را با موفقیت به پایان برسانند. دستیابی به فرصت ها برای تمامی دانشجویان امکان پذیر است و شرکت در آزمون و یا دیگر موارد طبق قوانین و مقررات به افراد پیشنهاد می شود.
  5. آماده شدن برای شرکت در بازار کار – معمولا شرکت در بازار کار و یا به طور کلی کار پاره وقت دانشجویی با موافقت کالج نیز صورت می گیرد و به افراد پیشنهاد می شود. این امر مواردی نظیر: کسب اطلاع در خصوص حرفه مورد نظر؛ بازارهای کاری؛ شناخت برنامه های خاص و شرکت در سخنرانی های مرتبط با کار؛ کسب صلاحیت های ویژه؛ همکاری در شرکت های مختلف و کمک کردن در جهت اخذ شغل بعد از تحصیل را در بر خواهد گرفت.

یکی از مزایای تحصیل داروسازی در آلمان امکان اخذ اقامت و تابعیت آلمان پس از اتمام تحصیل می باشد به این صورت که دانشجویان پس از فارغ التحصیلی یک فرجه زمانی در حدود 6 ماه دارند که دنبال کار بگردند و مشغول کاری در رابطه با رشته تحصیلیشان شوند.

فارغ التحصیلان داروسازی از دانشگاه های آلمان به دلیل اعتبار بالای مدارک دانشگاهی به راحتی می توانند در آلمان و یا سایر کشورها مشغول به کار در بیمارستان ها، داروخانه ها، درمانگاه ها، مراکز داروسازی و … شوند.افراد پس از اشتغال به کار ابتدا اقامت موقت کاری دریافت می نمایند و پس از گذشت حدود 3 تا 5 سال می توانند تقاضای اخذ اقامت در آلمان به صورت دائم را بدهند.

تحصیل در دانشگاه های آلمان در رشته داروسازی

در دانشگاه های آلمان به این صورت است که فرد در ابتدا باید 2 سال علوم پایه مانند زیست شناسی، شیمی و فیزیک تحصیل کند که به دوشکل تئوری ودر دو سال دوم به صورت عملی و تخصصی خارج از محیط دانشگاه مثل مراکز درمانی گذرانده میشود  پس از گذراندن این دوره دانشجو می بایست در امتحانات پایانی این دروس شرکت کند.

تحصیل در دانشگاه های آلمان در رشته داروسازی

مراحل امتحانات پایانی در رشته داروسازی

امتحانات پایانی به سه بخش تقسیم می‌شود. بخش اول و دوم در طول دوران تحصیل و پس از هر یک از دو مرحله تحصیلی ذکر شده، انجام می‌شود. بخش سوم در برخی از دانشگاه‌ها به صورت اختیاری و پس از دوره عملی صورت می‌گیرد. دانشگاه‌هایی که تنها دو مرحله امتحان دارند، پس از قبولی دانشجویان در امتحانات پایانی به آنان مدرک کارشناسی‌ارشد پیوسته اعطا می‌کنند.

مرحله سوم آزمون پس از کارآموزی

دانشگاه‌هایی که سه مرحله امتحان دارند، مرحله سوم را پس از گذراندن دوره عملی برگزار می‌کنند. دوره عملی در دو مرحله شش ماهه صورت می‌گیرد. دانش‌آموختگان در شش ماه نخست، در یکی از داروخانه‌های عمومی کارآموزی خواهند کرد.

محل برگزاری دوره دوم به صورت اختیاری از سوی متقاضیان مشخص می‌شود. غالبا در یکی داروخانه‌ها، مراکز درمانی، موسسات تحقیقاتی وابسته به دانشگاه و همچنین مراکز تولیدی دارو، می‌توان دوره شش ماهه دوم را سپری کرد.

قابل ذکر است که رشته داروسازی در آلمان‌ همانند رشته پزشکی، در مقطع تحصیلی کارشناسی‌ارشد پیوسته ارائه می‌شود. علاقه‌مندان به دریافت مدرک دکترا، همانند سایر دانشجویان رشته‌های غیرپزشکی، پس از دریافت مدرک کارشناسی‌ارشد، با انتخاب موضوع و پذیرش آن توسط استاد راهنما، به تحصیل در مقطع دکترا مشغول می‌شوند.

برای تحصیل در مقطع دکترا رشته داروسازی فرد می بایست حتما از سوی یک استاد راهنما موضوع انتخابیش مورد تایید قرار گیرد و پس از آن می تواند وارد مقطع دکترا رشته داروسازی در انشگاه های آلمان شود.

مرحله سوم آزمون پس از کارآموزی

مدارک لازم جهت پذیرش تحصیل رایگان داروسازی در آلمان

مدارک لازم جهت پذیرش تحصیل رایگان داروسازی در آلمان شامل موارد زیر است :

  • ترجمه و اصل مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی و ریز نمرات
  • مدرک عدم سوء پیشینه
  • انگیزه نامه در حداکثر دو صفحه
  • B2 مدرک زبان آلمانی
  • ۳قطعه عکس پشت زمینه سفید پاسپورتی
  • ارائه اصل و یکسری کپی از گذرنامه متقاضی و با اعتبار حداقل۱۵ ماه
  • پرینت حساب سه ماهه به میزان تقریبی هزینه یکسال زندگی در آلمان

تحصیل داروسازی در دانشگاه تیو برانشویگ TU BRAUNSCHWEIG

از سال ۱۸۳۵مبحث داروسازی در TU BRAUNSCHWEIG مطرح شد. امروزه این محوطه دانشگاهی میزبان بیش از ۶۰۰ دانشجو بین المللی می باشد. این یکی از مراکز داروسازی در میان دانشگاه های آلمانی می باشد و به عنوان تنها دانشگاهی می باشد که دولت ساکسون در آن بسیار کم مشاهده می شود.

تحصیل داروسازی در دانشگاه تیو برانشویگ ماورای مباحث علمی می باشد که دامنه گسترده ای از مباحث نظیر: شناخت داروها؛ موارد بایواکتیو؛ آنالیز کردن مواد شیمیایی؛ فرمول سازی داروها و تاثیر آنان بر انسان را در بر خواهد گرفت. دانشجویان با شرکت در این مرکز بینش متفاوتی نسبت به جنبه های مختلف تحقیقاتی در خارج از موسسات داروسازی و تحت ” توسعه داروها و مولکول های بایو اکتیو” نیز بدست خواهند آورد.

بخاطر داشته باشید که تحقیقات اصلی ماورای مواردی نظیر: ساخت داروهای معقول؛ داروشناسی ملکولی و یا داروهای مرتبط با بیماری های قلبی؛ توسعه داروهای مختلف از طریق سیستم ارسال و توسعه فناوری زیست شناسی از طریق کاشت گیاهان را در بر خواهد گرفت.

تحصیل داروسازی در دانشگاه تیو برانشویگ TU BRAUNSCHWEIG

تحصیل داروسازی در دانشگاه ماربورگ آلمان MARBURG

در این مطلب قرار است درباره تحصیل داروسازی در دانشگاه ماربورگ آلمان توضیح دهیم . دانشگاه Philipps نه تنها به عنوان یکی از مقاصد قدیمی بلکه به عنوان قدیمی ترین دانشگاه های جهان در نظر گرفته میشود. از سال 1527 این موسسه به عنوان دانشکده مسیحیان شروع به فعالیت کرد.

حدود 5 قرن است که این دانشگاه به مکانی برای تحقیق و یا تدریس اختصاص داده شده است. در حال حاضر حدود 25000 دانشجو در Marburg مشغول به تحصیل می باشند که حدود 12 در صد از آنان متعلق به دیگر کشورها می باشند. دانشگاه Philipps از جمله دانشگاه هایی می باشد که در منطقه Marburg و در کشور آلمان نیز واقع شده است.

تحصیل داروسازی در آلمان دانشگاه گریفزوالد GREIFSWALD

داروسازی دانشگاه گریفزوالد آلمان در سال 1456 تاسیس شد؛ دانشگاهی که به عنوان یکی از قدیمی ترین آکادمی ها در نظر گرفته می شود و از جهت قدمت تاریخی به خود می بالد. این دانشگاه حدود 12000 دانشجو از سراسر جهان را در خود جای داده است و فرصت های تحقیقاتی و یادگیری و شرکت در محیطی دوستانه را در اختیار افراد قرار می دهد.

مرکز تحقیقاتی در این دانشگاه به علوم حیاتی؛ فیزیک و علوم زمین شناسی؛ روابط فرهنگی در بالتیک و منطقه شمال اروپا؛ حقوق و یا اقتصاد اختصاص داده شده است. تمامی دانشجویان قابلیت شرکت در دانشکده ها جهت همکاری و با هدف انجام تحقیقات و تدریس را خواهند داد.

تحصیل داروسازی در آلمان دانشگاه گریفزوالد GREIFSWALD

تحصیل داروسازی در آلمان در دانشگاه فرانکفورک FRANKFURT

تحصیل داروسازی در دانشگاه گوته فرانکفورت آلمان به عنوان یکی از دانشگاه های تحقیقاتی و بین المللی در نظر گرفته می شود که دامنه گسترده ای از برنامه های آموزشی را در اختیار افراد قرار می دهد. موسسات تحقیقاتی متنوع که بر نظریه های پیچیده و حل مسائل نیز تمرکز دارند. این دانشگاه پس از دانشگاه JohannWolfgang von Goethe به مباحثی نظیر: ادبیات؛ علوم و فلسفه اختصاص داده شده است.

در دپارتمان زیست شناسی؛ شیمی و داروسازی حدود 33 استاد حضور دارند که به فعالیت هایی نظیر: تحقیق و تدریس مشغول می باشند. این دانشگاه توسط 215 عضو و تعداد بسیاری کارمند اداره می شود. این دانشگاه بیش از 1850 دانشجو در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد؛ 500 دانشجو در مقطع دکترا و فوق دکترا و در گرایش های مختلفی نظیر: داروسازی، شیمی و زیست شیمیایی را در خود جای داده است.

تحصیل داروسازی در آلمان دانشگاه فرایبورگ FREIBURG

این دانشگاه یکی از برترین دانشگاه ها از جهت موقعیت تحصیلی می باشد. به یاد داشته باشید که تحصیل داروسازی در آلمان دانشگاه فرایبورگ دامنه گسترده ای از فعالیت های عملی را در اختیار دانشجویان قرار می دهد. آزمایشگاه داروسازی در موسسه علوم دارویی نسبت به ترفیع نرم افزارهای مرتبط با الگوریتم و یا دیگر نرم افزارهای مرتبط با تحقیقات دارویی مبادرت ورزیده است.

گرایش تحقیق در این موسسه مواردی نظیر: روابط ملکولی و شناخت بالقوه داروهای جدید را در بر خواهد گرفت. باید بدانید که اشخاص با عکس العمل های متفاوت دارویی؛ تاثیرات دارو درمانی؛ تجزیه و تحلیل و شرح دارویی نیز آشنا خواهند شد. دیگر موارد مربوط به کار کردن در آزمایشگاه؛ ارزیابی داده ها به صورت گسترده؛ تولید اطلاعات؛ سنجش متدها و ارزیابی فرایند سیستم زیست شناسی نیز می باشد.

تحصیل داروسازی در آلمان دانشگاه فرایبورگ FREIBURG

تحصیل داروسازی در آلمان دانشگاه وورتسبورگ WURZBURG

این دانشگاه موفقیت هایی در زمینه آموزش و علوم حیاتی داشته است و به عنوان یکی از برترین دانشگاه های دولتی از جهت محیط آموزشی در نظر گرفته می شود. تحصیل داروسازی در دانشگاه وورتسیورگ آلمان Würzburg محیط آموزشی ویژه ای را در اختیار دانشجویان قرار می دهد که علاوه بر این سنتی دیرینه را از جهت همکاری با دیگر موسسات آموزشی به خود اختصاص داده است.

فارغ التحصیلان مدارس علوم حیاتی افرادی هستند که در زمینه هایی نظیر: زیست شناسی؛ پزشکی؛ شیمی؛ داروسازی؛ فیزیک و فلسفه نیز تخصص داشته اند. طبق تجربیات کسب شده افراد محصل در این دانشگاه نسبت به دیگر دانشگاه هایی که به علوم حیاتی اختصاص داده شده اند از روحیه ی خاصی نیز برخوردارند.

تحصیل داروسازی در آلمان دانشگاه برلین FU BERLIN

در اینجا قصد داریم درباره تحصیل داروسازی در آلمان در دانشگاه برلین توضیح دهیم . موسسه آموزشی  Freie Universität در برلین به عنوان یکی از موسسات آموزش داروسازی در نظر گرفته می شود. در شهر برلین دانشگاه Freie تنها دانشگاهی می باشد که اصول داروسازی در آن اجرا می شود.

مبحث تحقیق و تدریس در گرایش هایی نظیر: زیست شناسی؛ داروسازی؛ شیمی؛ داروسازی بالینی؛ داروشناسی و فناوری دارویی عملی می باشد. علاوه بر تمامی موارد ذکر شده در فوق این موسسه بر مواردی نظیر: آزمایش و توسعه دارویی؛ تجزیه و تحلیل مواد طبیعی؛ روش های آزمایش دارویی؛ نوآوری دارویی و سیستم های ارسال دارویی نیز تاکید دارد.

تحصیل داروسازی در آلمان دانشگاه برلین FU BERLIN
5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان

کشور آلمان، دارای قوی ترین اقتصاد در میان کشورهای اتحادیه اروپا است و تحصیل در آلمان راهی م...

دانشگاه صنعتی شمنیتس آلمان دانشگاه صنعتی شمنیتس آلمان

دانشگاه صنعتی شمنتیتس آلمان در سال 1836 با نام کالج مرسنتال شروع به کار نمود و در سال 1986 دانشگ...

راحت‌ ترین دانشگاه‌ ها پذیرش آلمان راحت‌ ترین دانشگاه‌ ها پذیرش آلمان

اغلب دانشجویان بین المللی برای دنبال کردن رویاهای خود، تحصیل در خارج از کشور را انتخاب کرد...

نظرات کاربران
Call Now Button