تحصیل داروسازی در لیختن اشتاین (Liechtenstein)

تحصیل داروسازی در لیختن اشتاین

کشور لیختن اشتاین سومین کشور کوچک در قاره اروپا می باشد که پایتخت آن فادوتس نام دارد و زبان رسمی لیختن اشتاین آلمانی است.این کشور بین دو کشور اتریش و سوئیس قرار گرفته است و یکی از بالاترین و بهترین سطح زندگی را در سطح اروپا دارد. داروسازی و یا دندان پزشکی و پزشکی در این کشور در دانشگاه های دولتی به زبان رسمی این کشور آموزش داده می شود. تحصیل داروسازی در لیختن اشتاین تنها در دانشگاه های خاص می تواند به زبان انگلیسی برگزار شود.صنعت های زیادی از قبیل گردشگری و توریسم، بانکداری و تولیدات تماما از اهمیت بالایی برخوردار است و صادرات این کشور را بیشتر فرآورده های دندان پزشکی و دارو و درمان تشکیل می دهند. شاید همین صنعت باعث شده است تابسیاری ازدانشجویان تحصیل داروسازی در کشور لیختن اشتاین را انتخاب کنند. 
امروزه یکی از راههای مهاجرت به لیختن اشتاین، تحصیل داروسازی در لیختن اشتاین است. دانشجویان متقاضی تحصیل داروسازی در لیختن اشتاین با آگاهی نسبت به مدارک لازم جهت اخذ پذیرش تحصیلی در لیختن اشتاین وارد دانشگاه های این کشور شده و از امکانات این کشور بهره مند میشوند.باید در نظر داشته باشید که جهت تحصیل داروسازی در کشور لیختن اشتاین به مواردی همچون هزینه های تحصیل در لیختن اشتاین، بورسیه های تحصیلی در لیختن اشتاین، هزینه های زندگی در لیختن اشتاین و سایر گزینه هایی که در کنار تحصیل داروسازی در لیختن اشتاین باید در نظر گرفته شود و مورد توجه واقع گردد.هزینه ی تحصیل داروسازی در لیختن اشتاین بسته به دانشگاه متفاوت است، هزینه تحصیل دانشجویان ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ یورو در سال خواهد بود. جالب است بدانید که حتی این امکان وجود دارد که دانشجویان بعد از سال اول تحصیل با داشتن نمرات بالا به بورسیه تحصیلی هم دست پیدا کنند و هزینه های سالیانه خیلی کاهش می یابد.همچنین هزینه های زندگی در این کشور نیز در موقعیت های جغرافیایی پایتخت و دیگر شهر ها متغیر است. در هر ماه هزینه های مختلفی از جمله محل اسکان، حمل و نقل عمومی، پوشاک و خوراک و دیگر هزینه ها بنا به سبک زندگی دانشجویان حدود ۱۱۰۰ تا 900 یورو در ماه می باشد.

تحصیل داروسازی در لیختن اشتاین

تحصیل داروسازی در لیختن اشتاین

تحصیل داروسازی در لیختن اشتاین – اسامی دانشگاه ها ی لیختن اشتاین

  • Universität Liechtenstein
  • Internationale Akademie für Philosophie
  • Private Universität im fürstentum Liechtenstein

جالب است بدانید که برای رسیدن به تحصیل داروسازی در لیختن اشتاین برای دانشجویان داخل اتحادیه اروپا نیازی به ویزای تحصیلی نبوده و تنها باید دانشجویان متقاضی تحصیل خارج از اتحادیه  اروپا  ویزای تحصیلی این کشور را با داشتن مدارکی همچون پاسپورت، داشتن تمکن مالی، داشتن پذیرش تحصیلی از یکی از دانشگاه های مذکور، پرداخت هزینه ی تحصیلی و سایر مدارک هویتی و غیره اخذ نمایند.

برای ورود به تحصیل داروسازی در لیختن اشتاین دانش آموزان باید مدرک دیپلم دوازده ساله داشته باشند. بنابراین دانش آموزانی که مدرک بین المللی مورد نیاز دانشگاه های لیختن اشتاین را نداشته باشند امکان تحصیل در این کشور را نخواهند داشت.

تحصیل داروسازی در لیختن اشتاینمدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش تحصیل داروسازی در لیختن اشتاین

مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش تحصیل داروسازی در لیختن اشتاین به شرح زیر می باشد :

  1. تکمیل فرم درخواست
  2. مدرک تحصیلی و ریز نمرات
  3. داشتن مدرک زبان آلمانی
  4. توصیه نامه از اساتید جهت تحصیل در رشته خاص
  5. نمونه کار و یا رزومه علمی پژوهشی : این مورد در صورت امکان و در صورت وجود نیاز خواهد بود و مورد حائز اهمیتی نیست.

لازم به ذکر است که تحصیل داروسازی در لیختن اشتاین به زبان آلمانی خواهد بود ولیکن در برخی از دانشگاه ها نیاز به مدرک زبان انگلیسی خواهد بود .

تحصیل داروسازی در لیختن اشتاین

تحصیل داروسازی در لیختن اشتاین

در مورد بیمه دانشجویی این کشور باید خاطر نشان کرد که دانش آموزانی که از کشورهایی هستند که کشور لیختن اشتاین هیچ قرارداد بیمه ای با آنها ندارند ، باید آنها را در کشور خود و یا در لیختن اشتاین / سوئیس بیمه کنند و این بیمه درمانی بیمه کاملی است .

اما در مورد کار ضمن تحصیل داروسازی در لیختن اشتاین دانش آموزان از اتحادیه اروپا، EEA و سوئیس اجازه می دهند که در کنار مطالعات تا ۳۵ درصد کار کنند و هزینه های زندگی خود را ساپورت نمایند. در طی دوره ترم، از اواسط ژوئیه تا اواخر سپتامبر، دانشجویان می توانند تا ۱۰۰٪ کار کنند و دیگر در این مدت کار پاره وقت نخواهد بود. دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا / EEA و سوئیس مجاز به کار پاره وقت هستند. به شرطی که فقط مربوط به دوره تحصیلی آنها باشد و آنها توسط  اساتید اجازه کار داشته باشند.

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
تحصیل داروسازی در نروژ تحصیل داروسازی در نروژ

کشور نروژ ، کشوری مستقل که شامل بخش غربی شبه جزیره اسکاندیناوی ، یان ماین و مجمع الجزایر سو...

تحصیل داروسازی در صربستان تحصیل داروسازی در صربستان

رشته داروسازی، یکی از رشته های تحصیلی محبوب در سراسر جهان می باشد که میزان تقاضا برای ورود ...

تحصیل داروسازی در گرجستان تحصیل داروسازی در گرجستان

تحصیل داروسازی در گرجستان کشور گرجستان در ناحیه اوراسیا واقع شده و پل ارتباط غرب آسیا و شرق...

نظرات کاربران
Call Now Button